Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

INSTITUT MENORQUÍ D'ESTUDIS

Núm. 323297
Institut Menorquí d'Estudis. Acord del Consell Rector de l'Institut Menorquí d'Estudis de data 6 de maig de 2022, relatiu a l'aprovació de les bases i la convocatòria dels ajuts d'investigació de l'IME 2022 (exp. I0015-2022-000003)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 El Consell Rector de l'Institut Menorquí d'Estudis, en sessió ordinària de dia 6 de maig de 2022, aprovà les bases que han de regir la concessió d'ajuts a la investigació per a l'any 2022 i els seus annexos, que es transcriuen més avall i també va aprovar, simultàniament, la convocatòria corresponent a l'any 2022, que es regirà per les bases a què s'ha fet referència anteriorment, d'acord amb les condicions següents:

a) Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari: Les ajudes concedides s'atendran amb càrrec a la partida pressupostària i pels imports màxims que s'indiquen més avall. Aquest import únicament podrà ampliar-se en el supòsit d'aportacions expresses de tercers per contribuir al finançament de l'objecte de la convocatòria i que s'hagin concretat posteriorment a la seva aprovació.

Partida

Quantia màxima

Any

4630-7800000  Ajuts per investigació

 25.000,00  euros

2022

 

25.000,00 euros

  2023*

* o posteriorment si s'autoritzen les pròrrogues

b) Termini de presentació de sol·licituds: 30 dies naturals comptats a partir de l'endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

Tercer.- La instrucció de l'expedient correspondrà a la coordinadora científica de l'Institut Menorquí d'Estudis, Marta Jordi Taltavull.

Quart.- D'acord amb el que preveuen les bases, la Comissió avaluadora està formada pels membres del Consell Científic, la composició del qual es fa pública a continuació:

Sra. Mª Cristina Rita Larrucea, presidenta del Consell Científic

Sra. Marta Jordi Taltavull, coordinadora científica de l'Institut Menorquí d'Estudis

Sr. Guillem X. Pons Buades, cap de la Secció de Ciències Naturals

Sra. Marta Sales Vilallonga, vocal de la Secció de Ciències Naturals

Sra. Eva Marsinyach Perarnau, vocal de la Secció de Ciències Naturals

Sr. Alfons Méndez Vidal, cap de la Secció de Ciències Socials

Sra. Anna Gallofré Delapuente, vocal de la Secció de Ciències Socials

Sr. Josep Pelfort Solà, vocal de la Secció de Ciències Socials

Sr. Jesús Cardona Pons, cap de la Secció de Ciència i Tècnica

Sr.  Carles García Roca, vocal de la Secció de Ciència i Tècnica

Sra. M. Carme Rotger Pons, vocal de la Secció de Ciència i Tècnica

Sr. Antoni Ferrer Rotger, cap de la Secció d'Història i Arqueologia

Sr. Guillem Sintes Espasa, vocal de la Secció d'Història i Arqueologia

Sr. Joan Pau Salort Salort, vocal de la Secció d'Història i Arqueologia

Sr.  Pere Gomila Bassa , cap de la Secció de Llengua i Literatura

Sr. Xavier Gomila Pons, vocal de la Secció de Llengua i Literatura

Sr. Ismael Pelegrí Pons, vocal de la Secció de Llengua i Literatura

Cinquè.- Remetre a la Base de Dades Nacional de Subvencions, informació sobre la present convocatòria, en els termes establerts en l'article 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, de forma prèvia a la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

 

BASES QUE REGEIXEN LA CONCESSIÓ D'AJUTS D'INVESTIGACIÓ  DE L'INSTITUT MENORQUÍ D'ESTUDIS - CONVOCATÒRIA 2022

1. OBJECTE I FINALITAT DELS AJUTS

L'objecte dels ajuts és contribuir al finançament de projectes d'investigació relacionats, directament o indirectament, amb l'illa de Menorca.

La finalitat d'aquests ajuts és l'impuls de la investigació científica a Menorca en tots els àmbits.

2. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM

Els ajuts que s'atorguin en el marc d'aquestes bases es faran amb càrrec a la partida de l'estat de despeses del pressupost de l'Institut Menorquí d'Estudis que s'indiqui en la convocatòria corresponent i amb l'import màxim que assenyali aquesta.

Quan l'import total de les sol·licituds d'ajuts sigui superior a la quantitat màxima fixada a la convocatòria, es prioritzaran les sol·licituds en funció dels criteris objectius per a la concessió dels ajuts establerts en aquestes bases.

3. ACTIVITATS BECADES. REQUISITS I CONDICIONS

Pot ser objecte d'ajut qualsevol projecte d'investigació, sense cap tipus de restricció pel que fa a la seva temàtica concreta i sense fixar de forma prèvia els tipus de projectes que es poden presentar o els objectius que s'han d'aconseguir.

4. RÈGIM DE COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS

1.Els ajuts que s'atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d'altres ajuts, sens perjudici de l'obligació de les persones beneficiàries de comunicar-ho a l'Institut Menorquí d'Estudis en la forma establerta en aquestes bases.

2.L'import dels ajuts que es concedeixin no pot superar, en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost del conjunt del projecte.

5. REQUISITS DELS BENEFICIARIS

- Poden ser beneficiàries dels ajuts tant les persones físiques i jurídiques individualment o com agrupacions de persones físiques o jurídiques sense personalitat jurídica independent, que concorrin en forma d'equip d'investigadors. Pel que fa a les persones jurídiques, serà requisit necessari que no tenguin afany de lucre i que una de les seves finalitats principals sigui la investigació científica.

- En qualsevol cas, no poden ser-ne beneficiàries les persones en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes a l'article 13 de la Llei general de subvencions 38/2003, de 17 de novembre.

6. PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS

1. Les sol·licituds s'han de formalitzar mitjançant el model normalitzat, que s'adjunta com a annex 1 d'aquestes bases.

2. A la sol·licitud, s'hi ha d'adjuntar la documentació següent:

A) Documentació administrativa general:

a)Si el sol·licitant és persona física, còpia del DNI o NIE.

b) Si el sol·licitant és persona jurídica, còpia de l'escriptura de constitució o modificació, estatuts o reglament intern de funcionament inscrits en el registre corresponent. Si és necessari, de conformitat amb els seus estatuts, hauran d'aportar un certificat de l'acord adoptat per l'òrgan de govern de l'entitat per sol·licitar l'ajuda i designar-ne un  representant. També s'ha d'aportar còpia del document d'identificació fiscal de l'entitat sol·licitant (CIF).  

c) Si és una agrupació de persones físiques o jurídiques, comunitats de béns o altres agrupacions econòmiques sense personalitat jurídica, la sol·licitud ha d'estar signada per totes les persones que l'integren i acompanyada del DNI (en el cas de persones físiques) i/o la documentació acreditativa de la personalitat jurídica de cada un dels integrants. Així mateix, hauran de designar un únic representant i un únic domicili a efectes de notificacions.

d) Si el/s sol·licitant/s és una persona o equip de recerca pertanyent a una Universitat o Centre de Recerca, o una entitat dependent o vinculada a aquestes, les sol·licituds han de ser formalitzades per la persona responsable del projecte, amb el vistiplau del vicerector/a competent per raó de la matèria o del director/a del departament, la institució universitària o centre de recerca.

e) Acreditació de la representació si la sol·licitud es presenta en nom d'un altre, acompanyada de còpia del DNI del representant.

f) Declaració responsable signada pel sol·licitant, o pel seu representant legal, de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d'obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l'art. 13.2 de la Llei general de subvencions 28/2003, de 17 de novembre (BOE núm. 276 de 18 de novembre de 2003), el model de la qual s'adjunta com a annex 2 d'aquestes bases.

g) Declaració responsable signada pel sol·licitant, o pel seu representant legal, relativa a les subvencions o ajudes obtingudes i/o sol·licitades a d'altres institucions públiques o privades, per realitzar la mateixa activitat.

h) Document de designació de compte bancari del/de la sol·licitant, o de l'entitat si és el cas, segons model facilitat per l'Institut Menorquí d'Estudis.

S'eximeix de presentar la documentació a què fan referència les lletres a), b), e) i h) si ja figura als arxius de l'Institut Menorquí d'Estudis. En aquest cas, s'haurà de fer constar expressament en la sol·licitud.

Els sol·licitants són responsables de la veracitat dels documents que presenten (art. 28.7 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (d'ara endavant LPA).

D'acord amb l'art. 28.5 de la LPA, excepcionalment, quan la rellevància d'un document de l'expedient aportat per l'interessat així ho exigeixi, o existeixin dubtes derivats de la qualitat de la còpia, l'IME pot sol·licitar de manera motivada l'exhibició del document o de la informació original dels quals s'hagués presentat còpia.

B) Documentació específica requerida per a la concessió dels ajuts:

a) Currículum del responsable

b) Exposició del projecte:

- Títol

- Camp de coneixement del projecte (segons codis UNESCO, veure Annex 3)

- Objectius del projecte

- Plantejament del projecte:

1.Context, oportunitat i estat de la qüestió

2.Descripció del projecte

3.Metodologia

- Implementació del projecte:

1.Planificació de tasques i calendari de feina

2.Pressupost detallat, que inclogui totes les despeses previsibles, especificant, si és el cas: remuneració del treball (responsable i col·laboradors/es), despeses corrents, despeses de viatges, material inventariable i altres conceptes significatius per al desenvolupament del projecte d'investigació.

- Resultats:

1. Previsió dels resultats. Format i extensió prevists

2. Impacte de la recerca: impacte científic i impacte sobre la cultura, la ciència i la societat menorquines

- Especificar l'eventual creació d'infraestructura i el seu manteniment

- Import que se sol·licita, amb indicació d'altres ajuts demanats o concedits per al mateix projecte, si és el cas.

- Resum de 15 ratlles (informació per publicar a la pàgina web de l'IME).

c) Equips: s'ha d'especificar si en el treball hi participen col·laboradors/es o altres investigadors/es en qualitat de coautors, així com la intervenció d'altres entitats o institucions. En cas afirmatiu, s'ha d'afegir un breu currículum de les persones col·laboradores i especificar-ne el tipus de participació de cada una d'elles en l'execució del projecte.

d) Qualsevol altre document acreditatiu dels mèrits al·legats, tant si figuren al CV com si no, incloses cartes de recomanació de membres de l'IME, professors universitaris o persones amb reconeguda autoritat científica.

3. Cada autor/a només podrà presentar un sol projecte en qualitat d'investigador/a principal. Tampoc no es podrà presentar un nou projecte a la convocatòria d'un any mentre no s'hagi lliurat a l'IME la memòria final d'un ajut concedit en convocatòries anteriors.

4. Les sol·licituds i tota la documentació descrita a l'apartat anterior s'han de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, d'acord amb les següents indicacions:

a) Presencialment a l'Institut Menorquí d'Estudis o als punts del Servei d'Atenció al Ciutadà del Consell Insular de Menorca, que hi ha a la seu del CIM de Maó i a les oficines administratives de Ciutadella, únicament pel que fa a les persones físiques no obligades a relacionar-se electrònicament amb l'administració (article 14.1 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú). També es podrà fer en qualsevol altre punt de conformitat amb l'establert en l'art. 16.4 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú.

b) De forma electrònica mitjançant la carpeta ciutadana de l'Institut Menorquí d'Estudis (www.ime.cat) o en qualsevol altre registre electrònic de conformitat amb allò establert a l'article 16.4 de l'esmentada Llei 39/2015 d'1 d'octubre.

5. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, l'Institut Menorquí d'Estudis en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l'endemà a la recepció del requeriment d'esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s'entendrà que ha desistit de la seva petició, de conformitat amb l'article 68 de la Llei  39/2015 d'1 d'octubre ( LPA).

7. CRITERIS OBJECTIUS QUE ES TINDRAN EN COMPTE PER A LA CONCESSIÓ D'AJUTS

Es donarà prioritat a les sol·licituds d'ajut segons els següents criteris i amb els següents percentatges de valoració màxima parcial per determinar-ne la valoració final:

Plantejament del projecte (55):

- Objectius del projecte (15): caràcter innovador i interès científic del tema proposat.

- Justificació (15): bon plantejament dels objectius i de l'oportunitat del projecte d'acord amb una bona argumentació de l'estat de la qüestió.

- Metodologia (15): adequació de la metodologia al compliment dels objectius.

- Qualificació i experiència de l'investigador o dels investigadors (10): adequació de la formació acadèmica i l'experiència investigadora per portar a terme el projecte amb garanties científiques.

Implementació del projecte (25):

- Planificació (10): bona estructuració del projecte i correcta planificació de la seva execució, tant pel tipus de tasques proposades com pel cronograma. Planificació coherent del pla de treball per al compliment dels objectius.

- Pressupost (15): ajust entre les dimensions del projecte i els seus costos, exposats de forma raonada, justificada i detallada. 

Impacte del projecte (20):

- Impacte científic (10): previsió dels resultats i del seu impacte dins l'àrea de coneixement específica. Contribució del projecte de l'IME a obrir noves línies de recerca o a generar nou coneixement dins línies de recerca ja establertes per  l'investigador o investigadors del projecte.

Impacte social (10): efectes del projecte sobre la cultura, la ciència i la societat menorquines, i possible estratègia comunicativa.

En cas que l'estudi de la documentació no sigui suficient per determinar un ordre de prioritat entre les sol·licituds, la Comissió Avaluadora podrà demanar informació addicional i concertar entrevistes amb alguns dels sol·licitants, així com recórrer a l'assessorament d'experts.

8. DETERMINACIÓ DE L'IMPORT DE L'AJUT

L'ajut serà acordat en relació amb el projecte presentat i la puntuació obtinguda d'acord amb els criteris establerts en la base anterior, que diferenciarà el pressupost total per a la seva realització i l'ajut demanat a l'IME, sense que, en cap cas, aquest pugui superar la quantitat de 4.500 euros per sol·licitud.

9. PROCEDIMENT I ÒRGANS COMPETENTS PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS

1. Els ajuts es concediran, d'acord amb els principis d'objectivitat, transparència, igualtat, no discriminació i publicitat, per mitjà del procediment de concurrència competitiva.

2. L'inici de l'expedient s'efectuarà per mitjà de l'aprovació de la convocatòria corresponent. El text de la convocatòria i la resta de documentació que es requereixi es comunicarà a la Base de Datos Nacional de Subvenciones (d'ara en endavant BDNS) i es publicarà l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en compliment de l'art. 20.8 de la Llei general de subvencions.

3. La instrucció correspondrà a la coordinadora científica de l'IME, que ha de realitzar d'ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades, en virtut de les quals s'ha de resoldre la concessió dels ajuts.

4. Totes les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria se sotmetran a un procediment d'avaluació en dues fases: una primera d'avaluació externa i una segona d'avaluació interna.

5. La primera fase de preavaluació es portarà a terme per part d'avaluadors externs designats pel president de l'IME a  proposta del Consell Científic. Aquests avaluadors, que no poden ser membres de l'IME, han de ser investigadors independents de reconeguda experiència en el camp de coneixement a què facin referència les sol·licituds d'ajuts.

6. Els avaluadors externs realitzaran un informe de cada projecte assignat basant-se en els criteris exposats a la base setena.

7. Un cop recollits els informes dels avaluadors,  la instructora remetrà els projectes a revisió de les seccions corresponents. Si es considera que els projectes afecten més d'una secció, la revisió es farà dins de les diferents seccions implicades. Les seccions emetran un breu informe sobre cada projecte.

8. Una vegada examinades les sol·licituds pels avaluadors externs i les seccions corresponents, el Consell Científic, a partir dels informes dels avaluadors i de les seccions, elaborarà una única relació dels projectes segons un ordre de prioritat general fixat d'acord amb els criteris objectius establerts a la base setena.

9. El Consell Rector, a la vista de l'informe del Consell Científic i del crèdit pressupostari disponible, dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.

10. Reformulació de sol·licituds: Quan la quantia de l'ajut proposat pel Consell Científic sigui substancialment inferior a la sol·licitada, es podrà instar el beneficiari que reformuli la seva sol·licitud per ajustar els compromisos i condicions de l'ajut atorgable.

11. La resolució de l'expedient d'atorgament dels ajuts ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les ajudes concedides, el termini màxim per a la seva execució i les condicions de pagament de l'ajut.

12. La resolució haurà de fer constar, en el seu cas, la desestimació expressa de la resta de sol·licituds; així mateix podrà incloure una relació ordenada, per ordre decreixent de puntuació, d'aquelles sol·licituds d'ajuts que, complint tots els requisits establerts a les bases, no hagin resultat adjudicatàries d'ajut per manca de crèdit pressupostari suficient. Així, en el supòsit que algun beneficiari renunciàs a l'ajut, el Consell Rector podrà acordar-ne la concessió als sol·licitants següents per ordre de puntuació sense necessitat d'aprovar una nova convocatòria.

13. En el cas que el beneficiari sigui una persona jurídica i l'ajut concedit impliqui una despesa pluriennal, la resolució de concessió ha de determinar el nombre d'exercicis a què s'aplica la despesa i la quantitat màxima que s'ha d'aplicar en cada exercici. En aquest cas, s'haurà de subscriure un conveni regulador dels compromisos de l'entitat, tot d'acord amb allò establert a l'article 174.2 e) del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.

14. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció serà de sis mesos, comptats des de la finalització de la data límit de presentació de sol·licituds.  El silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.

15. La resolució de l'expedient de concessió o denegació dels ajuts es notificarà mitjançant la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears, simultàniament es remetrà a la BDNS en compliment de l'art. 20.8 de la LGS.

10. COMISSIÓ AVALUADORA

La comissió avaluadora està formada pels membres del Consell Científic, a qui correspon examinar els informes dels avaluadors externs i de les Seccions, emesos anteriorment, fer-ne l'avaluació definitiva i traslladar-la al Consell Rector per a la seva resolució.

11.  TERMINI I FORMA DE LLIURAMENT DELS TREBALLS

1. El termini de lliurament dels treballs s'establirà en l'acord de concessió, sense que aquest pugui superar, incloses les possibles pròrrogues, un període de quatre anys. La pròrroga de la concessió de l'ajut no podrà superar en cap cas la meitat del termini inicialment concedit per al lliurament dels treballs.

2. Les pròrrogues s'hauran de sol·licitar, de forma motivada, amb una antelació mínima de trenta dies abans que es compleixi el termini acordat. En cas que s'esgoti el termini fixat sense haver-ne sol·licitat la pròrroga corresponent, l'Institut Menorquí d'Estudis tindrà dret a revocar l'ajut concedit.

3. Finalitzat el treball en el termini establert en els punts anteriors, l'autor/a té l'obligació de lliurar un exemplar de l'estudi complet a l'IME en suport informàtic (compatible amb OpenOffice o MSOffice) i una còpia impresa en paper. Juntament amb el treball, també s'haurà de presentar una justificació de les despeses que hagi realitzat d'acord amb el pressupost acceptat del projecte.

12. JUSTIFICACIÓ I ABONAMENT DELS AJUTS

1. Els ajuts s'abonaran, per norma general, prèvia la justificació per part del beneficiari de la realització del projecte, de conformitat amb allò establert en la base onzena.

2. El treball i la resta de documentació presentats per a la justificació de l'ajut seran revisats per un tutor designat per la secció corresponent, que n'haurà d'emetre un informe. Si la qualitat científica del treball no s'ajusta al projecte aprovat o la documentació presentada és incompleta o incorrecta, el tutor demanarà per escrit als beneficiaris que en facin la rectificació o esmena de deficiències corresponent en el termini màxim que s'estableixi a l'efecte. Transcorregut el termini per esmenar les deficiències detectades sense que es presenti cap documentació, o si, presentada la documentació requerida, es conclou que aquesta és incorrecta, s'iniciarà el corresponent expedient de revocació i, en el seu cas, el reintegrament de l'ajut concedit, de conformitat amb allò establert en la base 14.1. i la normativa aplicable en matèria de subvencions.

3. El pagament de l'ajut es podrà fer efectiu en dos pagaments fraccionats en funció del ritme d'execució del projecte d'investigació. En particular, es podrà abonar el 30% de l'import total de l'ajut concedit quan l'autor/a lliuri un informe que garanteixi que s'ha dut a terme la tercera part de la feina prevista al calendari, i la resta, un cop es rebi el treball acabat. La sol·licitud de pagament fraccionat podrà formular-la el responsable del projecte juntament amb la sol·licitud de l'ajut o en un moment posterior; en el primer cas, la seva aprovació es resoldrà en el mateix acord de concessió dels ajuts.

4. Així mateix, es podrà aprovar l'avançament d'una part de l'ajut en el moment d'inici del projecte d'investigació com a finançament necessari per dur-lo a terme. En aquest cas, el responsable del projecte haurà de sol·licitar-ho de manera motivada juntament amb la sol·licitud de l'ajut o en un moment posterior; en el primer cas, el seu atorgament es podrà  resoldre en el mateix acord de concessió. L'import màxim de la bestreta no podrà superar, per regla general, el 50% de l'import de l'ajut concedit. No es considera necessària la constitució de garantia atesa la naturalesa dels projectes finançats i l'import màxim dels ajuts.

5. Les subvencions atorgades restaran subjectes a retenció d'acord amb la normativa que regula l'import sobre la renda de les persones físiques.

13. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS

1.- Són obligacions generals dels beneficiaris:

a) Comunicar a l'IME l'acceptació de l'ajut en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas, si, un cop transcorreguts quinze dies hàbils d'ençà la publicació al BOIB de l'acord de concessió, no s'ha produït aquesta acceptació, l'ajut s'entendrà no acceptat tàcitament.

b) Dur a terme les activitats que fonamenten la concessió de l'ajut i justificar la seva realització, en els terminis i les condicions establertes en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.

c) Proporcionar la informació sobre l'activitat becada que li requereixi l'Institut Menorquí d'Estudis.

d) Acreditar, quan l'IME ho sol·liciti, que es troba al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. L'acreditació d'estar al corrent de les obligacions tributàries no serà necessària en el cas que s'hagi autoritzat expressament el Consell Insular a consultar aquestes dades a través de l'Agència Tributària i la Seguretat Social.

e) Comunicar a l'Institut Menorquí d'Estudis la sol·licitud i l'obtenció d'ajudes per a la mateixa finalitat.

f) Fer constar, de manera expressa, el suport de l'Institut Menorquí d'Estudis en la realització del projecte.

g) Comunicar immediatament a l'Institut Menorquí d'Estudis qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del projecte becat, en particular si se'n poden derivar retards en l'execució o si poden afectar el cost total, i sol·licitar l'autorització prèvia i expressa de l'IME per fer qualsevol modificació substancial del projecte. Les sol·licituds de modificació han de ser motivades, s'han de formular immediatament a l'aparició de les circumstàncies que la justifiquin i s'han d'especificar les repercussions pressupostàries que impliquin.

h) La resta d'obligacions que s'estableixin en la normativa general de subvencions o la resta de normativa que els sigui d'aplicació.

2.- Són obligacions específiques dels beneficiaris dels ajuts:

a) Justificar l'ajut concedit en la forma i terminis establerts en la base onzena.

b) En el cas que es necessiti una pròrroga o una modificació de les condicions de realització del projecte, els autors hauran de justificar-ne els motius i demanar-la a l'IME.

c) El material inventariable i la bibliografia adquirits amb pressupost de l'ajut quedaran dipositats a l'IME un cop finalitzat l'estudi.

d) En un termini màxim d'un mes després de l'acabament de l'estudi, l'autor/a haurà de lliurar a l'IME:

- Un resum d'entre 10 i 20 línies en català, castellà i anglès per a la pàgina web de l'IME i, si escau, per als mitjans de comunicació.

- Un article de caràcter científic o acadèmic, el qual podrà ser publicat a la Revista de Menorca o a una altra revista científica. En aquest darrer cas, n'haurà d'informar l'IME, enviar-li un justificant que l'article s'ha enviat a la revista corresponent dins el termini establert d'un mes i enviar-li al seu moment l'article publicat en què faci constar als agraïments que el treball ha comptat amb un ajut de l'IME.

e) L'IME farà la màxima difusió de tots els treballs científics fruit d'aquests ajuts, la qual farà a través de les pròpies eines de difusió de l'IME o bé a través de plataformes de difusió científica amb les quals pugui establir convenis amb aquest objectiu. L'acceptació de l'ajut i el lliurament de l'estudi comportaran l'autorització de l'autor per poder realitzar aquesta difusió.

f) Quan l'IME ho consideri convenient, podrà demanar a l'autor/a que faci dues conferències sobre l'estudi en qüestió. Les despeses de viatge, si és el cas, aniran a càrrec de l'IME.

g) L'IME tindrà prioritat a l'hora de publicar el treball si ho considera interessant i factible. Si l'autor/a tingués possibilitat d'editar-lo abans per altres mitjans, l'IME en podrà autoritzar la publicació. Si és una altra entitat qui publica el treball, l'autor/a es compromet a lliurar-ne cinc exemplars a l'IME. En qualsevol cas, l'autor haurà de fer constar que el treball ha rebut el suport de l'IME.

14. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DELS AJUTS

Pel que fa a la revocació i reintegrament dels ajuts, s'ha d'aplicar el que disposa la Llei general de subvencions 38/2003, de 17 de novembre, i la resta de normativa que sigui d'aplicació.

a) Es poden revocar els ajuts la qualitat científica de les quals no compleixi el criteri de coherència i metodologia establert al punt 7 i 12.2.

b) Es poden imposar reduccions als ajuts en funció del grau d'incompliment de les previsions del projecte presentat i/o dels requisits prevists a l'apartat 12.

c) En qualsevol cas, tant la revocació total com la parcial de l'ajut rebut requeriran la instrucció d'un expedient amb informe previ de l'instructor i el tutor, audiència a l'interessat i acord exprés del Consell Rector de l'IME.

15. INFRACCIONS I SANCIONS

El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables és el que estableix el títol IV de la Llei general de subvencions 38/2003, de 17 de novembre.

L'òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d'infraccions de l'establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria d'ajuts de l'Institut Menorquí d'Estudis és la Presidència del Consell Insular de Menorca, de conformitat amb l'art. 9 de la Llei 8/2000 de consells insulars, de 28 d'octubre.

16. ALTRES DISPOSICIONS

Recursos administratius

Els acords del Consell Rector, pels quals s'aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts, exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de recurs de reposició davant el mateix Consell Rector de l'IME.

Normativa general aplicable

En tot allò no previst expressament en aquestes bases, regiran les disposicions que siguin d'aplicació a l'Institut Menorquí d'Estudis en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:

- Llei 38/2003 de 17 de novembre, general de subvencions

- Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 196 de 31 de desembre de 2005).

Annex 1: Model normalitzat de sol·licitud

Annex 2: Model de declaració responsable

Annex 3: Relació de camps de coneixement segons la UNESCO

 

Maó, 6 de juny de 2022

El president Miquel Àngel Maria Ballester (BOIB núm. 97 de 16.07.2019)