Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ENTITAT PÚBLICA EMPRESARIAL DE TELECOMUNICACIONS I INNOVACIÓ DE LES ILLES BALEARS

Núm. 293610
Acord del Consell d’Administració de 23 de maig de 2022 pel qual s’aprova l’oferta pública d’estabilització per a l’any 2022 corresponent al personal laboral de l’Entitat Pública Empresarial de Telecomunicacions i Innovació de les Illes Balears (IBETEC)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

1. El Decret 45/2017, de 8 de setembre, pel qual s'aproven els Estatuts de l'Entitat Pública Empresarial de Telecomunicacions i Innovació de les Illes Balears, en l'article 21.1.a, disposa que el personal laboral propi al servei de l'Entitat es regeix per la normativa a la qual fa referència l'article 44.2 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el qual assenyala: “El personal laboral propi de les entitats públiques empresarials es regeix, a més de per les disposicions contingudes en l'Estatut bàsic de l'empleat públic que li siguin d'aplicació i per la resta de normes laborals i convencionals aplicables al personal d'aquesta naturalesa, pels preceptes d'aquesta llei i per les normes que la desenvolupin, com també per les normes d'ocupació pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears que ho disposin expressament”.

2. L'article 70.1 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, disposa que: «Les necessitats de recursos humans, amb assignació pressupostària, que s'hagin de proveir mitjançant la incorporació de personal de nou ingrés han de ser objecte de l'oferta d'ocupació pública, o a través d'un altre instrument similar de gestió de la provisió de les necessitats de personal [...]».

3. L'article 18 de la Llei 5/2021, de 28 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2022, estableix, entre altres aspectes, el següent:

Article 18

Oferta pública d'ocupació

1. Durant l'any 2022, i sens perjudici del que disposa l'apartat següent, el nombre total de places de nou ingrés del personal de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears i dels ens que integren el sector públic instrumental autonòmic, i també, si escau, els sectors, les funcions i les categories professionals en les quals s'han de concentrar, i les places que ha d'incloure l'oferta pública d'ocupació, s'han de fixar de conformitat amb la delimitació que, amb caràcter bàsic, faci l'Estat per a l'any 2022, per mitjà de la norma de rang legal corresponent i en el marc dels pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2022, o, si no n'hi ha, amb la que resulta de la Llei 11/2020, de 30 de desembre, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2021, i d'acord també amb l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic. [...]

2. En tot cas, les ofertes públiques d'ocupació de personal funcionari, de personal estatutari, de personal funcionari docent i de personal laboral de l'Administració de la comunitat autònoma i dels ens que integren el sector públic instrumental autonòmic requereixen els informes previs i favorables de la Direcció General de Funció Pública i de la Direcció General de Pressuposts, que s'han de pronunciar, respectivament, sobre els aspectes de legalitat aplicables i sobre els aspectes pressupostaris i de sostenibilitat financera, a sol·licitud motivada de l'òrgan directiu competent per raó de la matèria.

4. L'article 2 de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, estableix que els processos d'estabilització no estan subjectes a reposició, ja que suposen una taxa addicional:

Article 2. Processos d'estabilització d'ocupació temporal.

1. Addicionalment al que estableixen els articles 19.U.6 de la Llei 3/2017, de 27 de juny, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2017, i 19.U.9 de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2018, s'autoritza una taxa addicional per a l'estabilització d'ocupació temporal que inclourà les places de naturalesa estructural que, estiguin o no dins les relacions de llocs de treball, plantilles o una altra forma d'organització de recursos humans que estiguin previstes en les diferents administracions públiques i que estiguin dotades pressupostàriament, hagin estat ocupades de manera temporal i ininterrompudament almenys en els tres anys anteriors al 31 de desembre de 2020. [...]

2. Les ofertes d'ocupació que articulin els processos d'estabilització que preveu l'apartat 1, així com el nou procés d'estabilització, s'han d'aprovar i publicar en els respectius diaris oficials abans de l'1 de juny de 2022 i han de ser coordinats per les administracions públiques competents. [...]

3. La taxa de cobertura temporal s'ha de situar per sota del vuit per cent de les places estructurals. [...]

La disposició addicional sisena autoritza, amb caràcter excepcional, una convocatòria d'estabilització de l'ocupació temporal de llarga durada pel sistema de concurs per a les places que hagin estat ocupades abans del dia 1 de gener de 2016:

Les administracions públiques han de convocar, amb caràcter excepcional i d'acord amb el que preveu l'article 61.6 i 7 del TREBEP, pel sistema de concurs, les places que, complint els requisits establerts en l'article 2.1, hagin estat ocupades amb caràcter temporal de manera ininterrompuda amb anterioritat a l'1 de gener de 2016.

Aquests processos, que es duran a terme una sola vegada, poden ser objecte de negociació en cadascun dels àmbits territorials de l'Administració de l'Estat, les comunitats autònomes i les entitats locals, i han de respectar, en tot cas, els terminis establerts en aquesta norma.

La disposició addicional vuitena estableix:

Addicionalment, els processos d'estabilització continguts en la disposició addicional sisena han d'incloure en les convocatòries les places de naturalesa estructural ocupades de manera temporal per personal amb una relació, d'aquesta naturalesa, anterior a l'1 de gener de 2016.

El càlcul de la taxa addicional suposa la inclusió en aquesta oferta d'onze llocs de treball pel torn d'estabilització, dels quals quatre es convocaran pel procediment de concurs oposició i set pel de concurs.

5. La disposició addicional setena de la Llei 20/2021 estableix el següent:

Els preceptes continguts en aquesta norma relatius als processos d'estabilització són aplicables a les societats mercantils públiques, les entitats públiques empresarials, les fundacions del sector públic i els consorcis del sector públic, sens perjudici de l'adequació, si escau, a la normativa específica.

6. Respecte a la promoció interna, el Conveni col·lectiu per al personal laboral al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en l'article 25, indica: “les places vacants que no es cobreixin en els concursos s'han de convocar conjuntament per a la promoció interna i l'oferta pública d'ocupació, mitjançant concurs o concurs oposició en torn de promoció interna entre el personal laboral fix de plantilla, i mitjançant el sistema de selecció escaient en torn lliure. Es negociarà el número de places vacants amb el Comitè Intercentres que afectin la promoció interna, i se'n reservarà com a mínim un 30%”. A aquests efectes, l'ens no ha reservat places per cobrir-les mitjançant aquest torn, ja que actualment no hi ha personal laboral fix que hi pugui optar, únicament hi ha personal no classificable, o bé, personal interí.

7. Aquesta oferta d'ocupació pública es va negociar en la sessió de l'òrgan de negociació d'IBETEC del dia 12 d'abril de 2022.

8. En data 12 de maig de 2022 i 18 de maig de 2022, s'han emès els informes favorables de la Direcció General de Funció Pública i de la Direcció General de Pressupostos, respectivament.

9. Segons l'article 13 del Decret 45/2017, de 8 de setembre, pel qual s'aproven els Estatuts de l'Entitat Pública Empresarial de Telecomunicacions i Innovació de les Illes Balears, correspon al Consell d'Administració aprovar la plantilla de personal de l'empresa, i els criteris de selecció, admissió i retribució.

Per tot això, propòs al Consell d'Administració d'IBETEC que adopti el següent

Acord

Primer. Aprovar l'oferta pública d'estabilització per a l'any 2022 corresponent al personal laboral de l'Entitat Pública Empresarial de Telecomunicacions i Innovació de les Illes Balears (IBETEC), que suposa un total d'onze places corresponents a estabilització, totes onze places al torn lliure, amb la distribució indicada en els annexos que s'adjunten i en els termes establerts en aquest Acord.

Segon. Oferir pel torn corresponent a l'oferta pública d'estabilització les places següents, d'acord amb el desglossament següent:

— Quatre places vacants de personal laboral, corresponents a les places de naturalesa estructural, dotades pressupostàriament, que han estat ocupades de manera temporal i ininterrompuda almenys en els tres anys anteriors al 31 de desembre de 2020, d'acord amb el que preveu la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública.

— Una plaça vacant de personal laboral, corresponents a la plaça de naturalesa estructural, dotada pressupostàriament, que han estat ocupada de manera temporal i ininterrompuda amb anterioritat a l'1 de gener de 2016, d'acord amb el que preveu la Llei 20/2021, esmentada en el paràgraf anterior.

— Sis places vacants de personal laboral, corresponents a places de naturalesa estructural, dotades pressupostàriament, ocupades per personal laboral temporal, i la persona que l'ocupa en data 31 de desembre de 2021 té una relació laboral amb l'ens en la mateixa categoria/especialitat anterior a l'1 de gener de 2016, d'acord amb el que preveu la Llei 20/2021, esmentada anteriorment.

Tercer. Disposar que les convocatòries corresponents als processos selectius de les places de l'oferta pública d'estabilització s'han de publicar abans del 31 de desembre de 2022 i la resolució haurà de finalitzar abans del 31 de desembre de 2024. Les convocatòries corresponents a l'oferta d'ocupació pública ordinària s'han de publicar en el termini improrrogable de tres anys comptadors des de la data de la publicació d'aquest Acord.

Quart. L'articulació dels corresponents processos selectius haurà de garantir el compliment dels principis de lliure concurrència, igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.

Cinquè. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Sisè. Contra aquest Acord, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el Consell d'Administració de l'E.P.E. de Telecomunicacions i Innovació I.B. (IBETEC) en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 8.2, 10.1 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sens perjudici que la persona interessada en pugui interposar qualsevol altre que consideri procedent.

 

Palma, a data de signatura digital (24 de maig de 2022)

La secretaria del Consell d'Administració María Gracia González López

Vist i plau El president de la sessió del 23 de maig del Consell d'Administració Ramón Roca Mérida (Vicepresident de l'entitat, actuant per absència del president, en virtut de l'article 11.3 dels Estatuts)

 

ANNEX 1 Oferta pública d'estabilització

 

Categoria/especialitat

 

Illa

Nombre de llocs de treball

Concurs oposició

(art. 2.1 Llei 20/2021)

Concurs

(DA 6a i DA 8a Llei 20/2021)

Total

A-Titulat/da superior - Cap secció econòmica

Mallorca

 

1

1

C-Administratiu/va - Cap neg.contractació

Mallorca

 

1

1

A-Titulat/da superior – Tècnic/a sup.Dret

Mallorca

1

 

1

C-Administratiu/va

Mallorca

1

 

1

A-Enginyer/a superior - Telecomunicacions

Mallorca

 

2

2

A-Enginyer/a superior - Industrial

Mallorca

1

 

1

B-Enginyer/a tècnic/a - Telecomunicacions

Mallorca

1

 

1

C-Editor/a de vídeos

Mallorca

 

1

1

D-Càmera de vídeo

Mallorca

 

1

1

D-Fotògraf/a

Mallorca

 

1

1

Total

 

4

7

11