Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

INSTITUT BALEAR DE LA JOVENTUT

Núm. 293575
Oferta pública d’estabilització per a l’any 2022 corresponent al personal laboral de l’Institut Balear de la Joventut

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Acord  d'aprovació  de l'oferta pública d'estabilització per a l'any 2022 corresponent al personal laboral de l'Institut Balear de la Joventut

1. L'article 23.2 de la Llei 7/2010 de 21 de juliol del sector públic instrumental de la comunitat autònoma de les Illes Balears disposa que la selecció de personal per part dels ens subjectes a aquesta Llei s'han d'ajustar als sistemes i procediments que s'estableixen a la Llei de Funció Pública de les Illes Balears.

2. L'article 70.1 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, disposa que: «Les necessitats de recursos humans, amb assignació pressupostària, que s'hagin de proveir mitjançant la incorporació de personal de nou ingrés han de ser objecte de l'oferta d'ocupació pública, o a través d'un altre instrument similar de gestió de la provisió de les necessitats de personal [...]».

3. L'article 18 de la Llei 5/2021, de 28 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2022, estableix, entre altres aspectes, el següent:

Article 18 Oferta pública d'ocupació

1. Durant l'any 2022, i sens perjudici del que disposa l'apartat següent, el nombre total de places de nou ingrés del personal de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears i dels ens que integren el sector públic instrumental autonòmic, i també, si escau, els sectors, les funcions i les categories professionals en les quals s'han de concentrar, i les places que ha d'incloure l'oferta pública d'ocupació, s'han de fixar de conformitat amb la delimitació que, amb caràcter bàsic, faci l'Estat per a l'any 2022, per mitjà de la norma de rang legal corresponent i en el marc dels pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2022, o, si no n'hi ha, amb la que resulta de la Llei 11/2020, de 30 de desembre, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2021, i d'acord també amb l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic. [...]

2. En tot cas, les ofertes públiques d'ocupació de personal funcionari, de personal estatutari, de personal funcionari docent i de personal laboral de l'Administració de la comunitat autònoma i dels ens que integren el sector públic instrumental autonòmic requereixen els informes previs i favorables de la Direcció General de Funció Pública i de la Direcció General de Pressuposts, que s'han de pronunciar, respectivament, sobre els aspectes de legalitat aplicables i sobre els aspectes pressupostaris i de sostenibilitat financera, a sol·licitud motivada de l'òrgan directiu competent per raó de la matèria.

4. L'article 2 de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, estableix que els processos d'estabilització no estan subjectes a reposició, ja que suposen una taxa addicional:

Article 2. Processos d'estabilització d'ocupació temporal.

1. Addicionalment al que estableixen els articles 19.U.6 de la Llei 3/2017, de 27 de juny, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2017, i 19.U.9 de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2018, s'autoritza una taxa addicional per a l'estabilització d'ocupació temporal que inclourà les places de naturalesa estructural que, estiguin o no dins les relacions de llocs de treball, plantilles o una altra forma d'organització de recursos humans que estiguin previstes en les diferents administracions públiques i que estiguin dotades pressupostàriament, hagin estat ocupades de manera temporal i ininterrompudament almenys en els tres anys anteriors al 31 de desembre de 2020. [...]

2. Les ofertes d'ocupació que articulin els processos d'estabilització que preveu l'apartat 1, així com el nou procés d'estabilització, s'han d'aprovar i publicar en els respectius diaris oficials abans de l'1 de juny de 2022 i han de ser coordinats per les administracions públiques competents. [...]

3. La taxa de cobertura temporal s'ha de situar per sota del vuit per cent de les places estructurals. [...]

La disposició addicional sisena autoritza, amb caràcter excepcional, una convocatòria d'estabilització de l'ocupació temporal de llarga durada pel sistema de concurs per a les places que hagin estat ocupades abans del dia 1 de gener de 2016:

Les administracions públiques han de convocar, amb caràcter excepcional i d'acord amb el que preveu l'article 61.6 i 7 del TREBEP, pel sistema de concurs, les places que, complint els requisits establerts en l'article 2.1, hagin estat ocupades amb caràcter temporal de manera ininterrompuda amb anterioritat a l'1 de gener de 2016.

Aquests processos, que es duran a terme una sola vegada, poden ser objecte de negociació en cadascun dels àmbits territorials de l'Administració de l'Estat, les comunitats autònomes i les entitats locals, i han de respectar, en tot cas, els terminis establerts en aquesta norma.

La disposició addicional vuitena estableix:

Addicionalment, els processos d'estabilització continguts en la disposició addicional sisena han d'incloure en les convocatòries les places de naturalesa estructural ocupades de manera temporal per personal amb una relació, d'aquesta naturalesa, anterior a l'1 de gener de 2016.

5. La disposició addicional setena de la Llei 20/2021 estableix el següent:

Els preceptes continguts en aquesta norma relatius als processos d'estabilització són aplicables a les societats mercantils públiques, les entitats públiques empresarials, les fundacions del sector públic i els consorcis del sector públic, sens perjudici de l'adequació, si escau, a la normativa específica.

6. L'article 59 del TREBEP regula la reserva de persones amb discapacitat en les ofertes d'ocupació pública, article d'aplicació als ens del sector públic instrumental, d'acord amb el que preveu la disposició addicional primera. Aquest article disposa que en les ofertes d'ocupació pública s'ha de reservar una quota no inferior al set per cent de les vacants per ser cobertes entre persones amb discapacitat, que es consideren com les definides en l'apartat 2 de l'article 4 del Text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre.

7.  El dia 13 de maig de 2022, la direcció de l'IBJOVE va notificar al Comitè d'Empresa, l'oferta pública d'estabilització corresponent al personal laboral de l'Institut Balear de la Joventut.      

8. En data 16 de maig de 2022, l'IBJOVE va rebre l'informe favorable de la Direcció General de Funció Pública relatiu a l'oferta pública d'estabilització corresponent al personal laboral de l'Institut Balear de la Joventut.    

9. En data 20 de maig de 2022, l'IBJOVE va rebre l'informe favorable corresponent de la Direcció General de Pressuposts.

10. El Decret 32/2006, de 31 de març, pel qual es regula l'Institut Balear de la Joventut no especifica l'òrgan de l'ens al qual pertoca aprovar les ofertes públiques d'ocupació de l'entitat, amb la qual cosa cal aplicar allò previst en l'article 10, lletra r), en el sentit que corresponen al Consell de Direcció aquelles funcions que no estiguin reservades expressament a altres òrgans.

11. S'està pendent de l'emissió d'informe favorable sobre impacte de gènere, de l'Institut Balear de la Dona, descrit a l'article 43.3 de la Llei 11/2016 d'Igualtat de dones i homes.

Per tot això, per unanimitat dels assistents  s'acorden els següents Acords

Primer. Aprovar l'oferta pública d'estabilització per a l'any 2022 corresponent al personal laboral de l'IBJOVE, que suposa un total 45 Places corresponents a estabilització, amb la distribució indicada en els annexos que s'adjunten i en els termes establerts en aquest Acord.

Segon. Oferir pel torn corresponent a l'oferta pública d'estabilització les places següents, d'acord amb el desglossament següent:

  • 44 places vacants de personal laboral, corresponents a les places de naturalesa estructural, dotades pressupostàriament, que han estat ocupades de manera temporal i ininterrompuda amb anterioritat a l'1 de gener de 2016, d'acord amb el que preveu la Llei 20/2021, esmentada en el paràgraf anterior.
  • 1 places vacants de personal laboral, corresponents a places de naturalesa estructural, dotades pressupostàriament, ocupades per personal laboral temporal, i la persona que l'ocupa en data 30 de desembre de 2021 té una relació laboral de caire temporal amb l'ens en la mateixa categoria/especialitat anterior a l'1 de gener de 2016, d'acord amb el que preveu la Llei 20/2021, esmentada anteriorment.

Tercer. Disposar que les convocatòries corresponents als processos selectius de les places de l'oferta pública d'estabilització s'han de publicar abans del 31 de desembre de 2022 i la resolució haurà de finalitzar abans del 31 de desembre de 2024. Les convocatòries corresponents a l'oferta d'ocupació pública ordinària s'han de publicar en el termini improrrogable de tres anys comptadors des de la data de la publicació d'aquest Acord.

Quart. L'articulació dels corresponents processos selectius haurà de garantir el compliment dels principis de lliure concurrència, igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.

Cinquè. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Sisè. Contra aquest Acord, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el Consell de Direcció de l'Institut Balear de la Joventut en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 8.2, 10.1 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sens perjudici que la persona interessada en pugui interposar qualsevol altre que consideri procedent.

 

Palma, (signat electrònicament: 25 de maig de 2022)

La presidenta Marta Carrió  Palou

 

ANNEX Oferta públic d'estabilització

Categoria/especialitat

Illa

Nombre de llocs de treball

 

Concurs oposició(art. 2.1 Llei 20/2021)

Concurs (DA 6a i Da 8aLlei 20/2021)

Total

TGS

Mallorca

 

3

3

TGS Dret

Mallorca

 

1

1

TGM

Mallorca

 

5

5

TGM Economia

Mallorca

 

1

1

Tècnic/a administratiu/va

Mallorca

 

3

3

Administratiu/va

Mallorca

 

4

4

Auxiliar administratiu/va

Mallorca

 

5

5

Manteniment oficial 1a

Mallorca

 

1

1

Manteniment oficial 2a

Mallorca

 

1

1

Responsable de manteniment

Mallorca

 

1

1

Encarregat/ada Instal·lació i Personal

Mallorca

 

2

2

Cuiner/a 1a

Mallorca

 

2

2

Auxiliar de recolzament

Mallorca

1

6

7

Auxiliar de recepció

Mallorca

 

1

1

Recepcionista

Mallorca

 

2

2

Recepcionista

Formentera

 

1

1

Ajudant de cuina

Mallorca

 

3

3

Guarda de nit

Mallorca

 

2

2

Total

 

1

44

45