Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEIS FERROVIARIS DE MALLORCA (SFM)
Núm. 293323
Acord del Consell d’Administració de Serveis Ferroviaris de Mallorca de 20 de maig de 2022 pel qual s’aprova l’oferta pública d’estabilització corresponent al personal laboral d’SFM
Els Estatuts de l'entitat pública empresarial Serveis Ferroviaris de Mallorca, aprovats pel Decret 44/2015, de 22 de maig, pel que fa al règim de personal, en l'article 11.2 disposa: «El personal laboral propi d'SFM es regeix, a més de per les disposicions de l'Estatut bàsic de l'empleat públic que li siguin aplicables i per la resta de normes laborals i convencionals aplicables al personal d'aquesta naturalesa (Conveni col·lectiu d'SFM), per la Llei 7/2010, les normes que la despleguen i les normes d'ocupació pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que ho disposin expressament».
L'article 70.1 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, disposa: «Les necessitats de recursos humans, amb assignació pressupostària, que s'hagin de proveir mitjançant la incorporació de personal de nou ingrés han de ser objecte de l'oferta d'ocupació pública, o a través d'un altre instrument similar de gestió de la provisió de les necessitats de personal [...]».
L'article 18 de la Llei 5/2021, de 28 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2022, estableix, entre altres aspectes, el següent:
Article 18 Oferta pública d'ocupació
1. Durant l'any 2022, i sens perjudici del que disposa l'apartat següent, el nombre total de places de nou ingrés del personal de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears i dels ens que integren el sector públic instrumental autonòmic, i també, si escau, els sectors, les funcions i les categories professionals en les quals s'han de concentrar, i les places que ha d'incloure l'oferta pública d'ocupació, s'han de fixar de conformitat amb la delimitació que, amb caràcter bàsic, faci l'Estat per a l'any 2022, per mitjà de la norma de rang legal corresponent i en el marc dels pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2022, o, si no n'hi ha, amb la que resulta de la Llei 11/2020, de 30 de desembre, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2021, i d'acord també amb l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic. [...]
2. En tot cas, les ofertes públiques d'ocupació de personal funcionari, de personal estatutari, de personal funcionari docent i de personal laboral de l'Administració de la comunitat autònoma i dels ens que integren el sector públic instrumental autonòmic requereixen els informes previs i favorables de la Direcció General de Funció Pública i de la Direcció General de Pressuposts, que s'han de pronunciar, respectivament, sobre els aspectes de legalitat aplicables i sobre els aspectes pressupostaris i de sostenibilitat financera, a sol·licitud motivada de l'òrgan directiu competent per raó de la matèria.
L'article 2 de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, estableix que els processos d'estabilització no estan subjectes a reposició, ja que suposen una taxa addicional:
Article 2 Processos d'estabilització d'ocupació temporal
1. Addicionalment al que estableixen els articles 19.U.6 de la Llei 3/2017, de 27 de juny, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2017, i 19.U.9 de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2018, s'autoritza una taxa addicional per a l'estabilització d'ocupació temporal que ha d'incloure les places de naturalesa estructural que, estiguin o no dins les relacions de llocs de treball, plantilles o una altra forma d'organització de recursos humans que estiguin previstes en les diferents administracions públiques i que estiguin dotades pressupostàriament, hagin estat ocupades de manera temporal i ininterrompudament almenys en els tres anys anteriors al 31 de desembre de 2020. [...]
2. Les ofertes d'ocupació que articulin els processos d'estabilització que preveu l'apartat 1, així com el nou procés d'estabilització, s'han d'aprovar i publicar en els diaris oficials respectius abans de l'1 de juny de 2022 i han de ser coordinats per les administracions públiques competents. [...]
3. La taxa de cobertura temporal s'ha de situar per davall del vuit per cent de les places estructurals. [...]
La disposició addicional sisena autoritza, amb caràcter excepcional, una convocatòria d'estabilització de l'ocupació temporal de llarga durada pel sistema de concurs per a les places que hagin estat ocupades abans del dia 1 de gener de 2016:
Les administracions públiques han de convocar, amb caràcter excepcional i d'acord amb el que preveu l'article 61.6 i 7 del TREBEP, pel sistema de concurs, les places que compleixen els requisits establerts en l'article 2.1 i han estat ocupades amb caràcter temporal de manera ininterrompuda amb anterioritat a l'1 de gener de 2016.
Aquests processos, que s'han de dur a terme una sola vegada, poden ser objecte de negociació en cadascun dels àmbits territorials de l'Administració de l'Estat, les comunitats autònomes i les entitats locals, i han de respectar, en tot cas, els terminis establerts en aquesta norma.
La disposició addicional vuitena estableix:
Addicionalment, els processos d'estabilització continguts en la disposició addicional sisena han d'incloure en les convocatòries les places de naturalesa estructural ocupades de manera temporal per personal amb una relació, d'aquesta naturalesa, anterior a l'1 de gener de 2016.
El càlcul de la taxa addicional suposa la inclusió en aquesta oferta de 22 llocs de treball pel torn d'estabilització, els quals s'han de convocar pel procediment de concurs.
La disposició addicional setena de la Llei 20/2021 estableix el següent:
Els preceptes continguts en aquesta norma relatius als processos d'estabilització són aplicables a les societats mercantils públiques, les entitats públiques empresarials, les fundacions del sector públic i els consorcis del sector públic, sens perjudici de l'adequació, si escau, a la normativa específica.
Aquesta oferta pública d'estabilització va figurar en l'ordre del dia i es va tractar en les sessions de Comitè d'Empresa de data 5, 7, 8 i 12 d'abril de 2022.
A les ofertes d'ocupació pública d'estabilització dels ens del sector públic instrumental aprovades a l'empara del que estableixen els articles 19.U.6 de la Llei 3/2017, de 27 de juny, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2017, i 19.U.9 de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2018, se'ls ha d'aplicar el que estableix l'article 2 i la disposició addicional sisena de la Llei 20/2021, sempre que no s'hagi publicat la convocatòria abans de l'entrada en vigor d'aquesta Llei.
El 28 de desembre de 2019, Serveis Ferroviaris de Mallorca va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, dins l'oferta d'ocupació pública per a l'any 2019, la taxa addicional per a l'estabilització d'ocupació temporal corresponent al personal laboral de l'ens i que incloïa 22 places.
Com que no s'ha convocat cap procés selectiu, els llocs inclosos a la taxa addicional per a l'estabilització d'ocupació temporal de 2019 (22 places) s'inclouen dins l'oferta pública d'estabilització de 2022.
En data 3 de maig de 2022 i 17 de maig de 2022 s'han emès els informes favorables de la Direcció General de Funció Pública i de la Direcció General de Pressuposts, respectivament.
En data 18 de maig de 2022 s'ha emès l'informe d'impacte de gènere de l'oferta d'ocupació de l'Institut Balear de la Dona, segons estableix l'article 43.3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
Segons l'article 18.8 del Decret 44/2015, de 22 de maig, pel qual s'aproven els nous Estatuts de l'entitat pública empresarial Serveis Ferroviaris de Mallorca, correspon al Consell d'Administració de l'ens aprovar l'oferta d'ocupació pública així com els criteris de selecció del personal.
Per tot això, el Consell d'Administració de Serveis Ferroviaris de Mallorca adopta el següent
ACORD
Primer. Aprovar l'oferta pública d'estabilització per a l'any 2022 corresponent al personal laboral de Serveis Ferroviaris de Mallorca que suposa un total de 22 places corresponents a estabilització, amb la distribució indicada en l'annex que s'adjunta i en els termes establerts en aquest Acord.
Segon. Oferir pel torn corresponent a l'oferta pública d'estabilització les places següents, d'acord amb el desglossament que s'indica a continuació:
— 22 places vacants de personal laboral, corresponents a les places de naturalesa estructural, dotades pressupostàriament, que han estat ocupades de manera temporal i ininterrompuda amb anterioritat a l'1 de gener de 2016, d'acord amb el que preveu la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública.
Tercer. Disposar que les convocatòries corresponents als processos selectius de les places de l'oferta pública d'estabilització s'han de publicar abans del 31 de desembre de 2022 i la resolució haurà de finalitzar abans del 31 de desembre de 2024.
Quart. Establir que l'articulació dels processos selectius corresponents ha de garantir el compliment dels principis de lliure concurrència, igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.
Cinquè. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquest Acord, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant del mateix òrgan que dictà l'acte en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb el que disposen els articles 8.2.a) i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 24 de maig de 2022
El director i gerent de Serveis Ferroviaris de Mallorca Mateu Capellà Ribot
ANNEX 1 Oferta pública d'estabilització
Denominació lloc de feina |
Illa |
Nombre de llocs de treball |
||
Concurs oposició (art. 2.1 Llei 20/2021) |
Concurs (DA 6a i DA 8a Llei 20/2021) |
Total |
||
Tècnic/a en gestió econòmica |
Mallorca |
0 |
1 |
1 |
Adjunt/a cap de Serveis Jurídics i Contractació |
Mallorca |
0 |
1 |
1 |
Tècnic/a en relacions laborals |
Mallorca |
0 |
1 |
1 |
Gestor/a d'estacions |
Mallorca |
0 |
1 |
1 |
Gestor/a d'estacions |
Mallorca |
0 |
1 |
1 |
Gestor/a d'estacions |
Mallorca |
0 |
1 |
1 |
Gestor/a d'estacions |
Mallorca |
0 |
1 |
1 |
Auxiliar d'operacions |
Mallorca |
0 |
1 |
1 |
Auxiliar d'operacions |
Mallorca |
0 |
1 |
1 |
Auxiliar d'operacions |
Mallorca |
0 |
1 |
1 |
Auxiliar d'operacions |
Mallorca |
0 |
1 |
1 |
Unitat de Supervisió i Intervenció |
Mallorca |
0 |
1 |
1 |
Unitat de Supervisió i Intervenció |
Mallorca |
0 |
1 |
1 |
Unitat de Supervisió i Intervenció |
Mallorca |
0 |
1 |
1 |
Auxiliar d'intervenció |
Mallorca |
0 |
1 |
1 |
Tècnic/a en infraestructures (obres) |
Mallorca |
0 |
1 |
1 |
Tècnic/a en instal·lacions |
Mallorca |
0 |
1 |
1 |
Enginyer/a en telecomunicacions |
Mallorca |
0 |
1 |
1 |
Enginyer/a tècnic/a telemàtica |
Mallorca |
0 |
1 |
1 |
Adjunt/a cap d'explotació |
Mallorca |
0 |
1 |
1 |
Tècnic/a en infraestructures (planificació i projectes) |
Mallorca |
0 |
1 |
1 |
Tècnic/a en material mòbil |
Mallorca |
0 |
1 |
1 |
Total |
|
0 |
22 |
22 |