Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

INSTITUT BALEAR DE L'HABITATGE (IBAVI)

Núm. 293066
Acord del Consell d’Administració de 20 de maig de 2022 pel qual s’aprova l’oferta pública d’estabilització i l’oferta d’ocupació pública ordinària per a l’any 2022 corresponent al personal laboral de l’Institut Balear de l’Habitatge (IBAVI)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'article 23 dels Estatuts de l'entitat pública empresarial Institut Balear de l'Habitatge (IBAVI), aprovats pel Decret 17/2015, de 10 d'abril, disposa:

1. El personal laboral propi de l'IBAVI es regeix, a més de fer-ho per les disposicions de l'Estatut bàsic de l'empleat públic que li siguin aplicables i per la resta de normes laborals i convencionals aplicables al personal d'aquesta naturalesa, per la Llei 7/2010, les normes que la despleguin i les normes d'ocupació pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que ho disposin expressament.

2. La selecció d'aquest personal s'ha d'ajustar als sistemes i procediments que estableix la legislació de funció pública de les Illes Balears.

L'article 70.1 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, disposa: «Les necessitats de recursos humans, amb assignació pressupostària, que s'hagin de proveir mitjançant la incorporació de personal de nou ingrés han de ser objecte de l'oferta d'ocupació pública, o a través d'un altre instrument similar de gestió de la provisió de les necessitats de personal [...]».

L'article 18 de la Llei 5/2021, de 28 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2022, estableix, entre altres aspectes, el següent:

Article 18

Oferta pública d'ocupació

1. Durant l'any 2022, i sens perjudici del que disposa l'apartat següent, el nombre total de places de nou ingrés del personal de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears i dels ens que integren el sector públic instrumental autonòmic, i també, si escau, els sectors, les funcions i les categories professionals en les quals s'han de concentrar, i les places que ha d'incloure l'oferta pública d'ocupació, s'han de fixar de conformitat amb la delimitació que, amb caràcter bàsic, faci l'Estat per a l'any 2022, per mitjà de la norma de rang legal corresponent i en el marc dels pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2022, o, si no n'hi ha, amb la que resulta de la Llei 11/2020, de 30 de desembre, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2021, i d'acord també amb l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic. [...]

2. En tot cas, les ofertes públiques d'ocupació de personal funcionari, de personal estatutari, de personal funcionari docent i de personal laboral de l'Administració de la comunitat autònoma i dels ens que integren el sector públic instrumental autonòmic requereixen els informes previs i favorables de la Direcció General de Funció Pública i de la Direcció General de Pressuposts, que s'han de pronunciar, respectivament, sobre els aspectes de legalitat aplicables i sobre els aspectes pressupostaris i de sostenibilitat financera, a sol·licitud motivada de l'òrgan directiu competent per raó de la matèria.

L'apartat U de l'article 20 de la Llei 22/2021, de 28 de desembre, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2022, pel que fa a l'oferta d'ocupació pública ordinària disposa:

U.1. La incorporació de personal de nou ingrés amb una relació indefinida en el sector públic, a excepció dels òrgans prevists en l'apartat U.e) de l'article anterior [es refereix als òrgans constitucionals de l'Estat i a les assemblees legislatives de les comunitats autònomes], s'ha de regular pels criteris assenyalats en aquest article, amb subjecció a les les taxes de reposició d'efectius següents:

a) En els sectors prioritaris la taxa ha de ser del 120 per cent i en la resta de sectors del 110 per cent.

[...]

El que estableixen els paràgrafs anteriors s'entén sens perjudici dels processos d'estabilització derivats del Reial decret llei 14/2021, de 6 de juliol, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública.

En aquest apartat U es determinen també els sectors que es consideren prioritaris a l'efecte de la taxa de reposició d'efectius, la necessitat d'atendre les disponibilitats pressupostàries del capítol 1 dels pressuposts de despeses i la manera de calcular la taxa de reposició, amb l'especificació del que no computa per a límit màxim de la taxa (vegeu el punt 6 de l'apartat U).

La taxa de reposició de les societats mercantils públiques i entitats públiques empresarials, les fundacions del sector públic i els consorcis del sector públic es regeixen pel que estableixen les disposicions addicionals dessetena, devuitena i denovena de la Llei 22/2021, ja esmentada. Aquestes disposicions remeten per al càlcul a l'article 20 de la mateixa Llei 22/2021.

L'IBAVI ha tingut en compte per al càlcul de la taxa cap alta i dues baixes.

Així mateix, l'apartat 8 assenyala:

8. La taxa resultant de les regles del número anterior es pot incrementar amb la derivada de les altes i baixes registrades durant l'exercici en curs, fins a la data d'aprovació de l'oferta, la qual cosa s'ha de fer constar en la mateixa oferta. Per això l'oferta s'ha d'aprovar dins el primer semestre de l'exercici. Aquestes places s'han de restar de la taxa de reposició de l'exercici següent.

Aquesta oferta inclou les places resultants del càlcul de la taxa de reposició de l'exercici en curs que suposa tres places derivades de cap alta i tres baixes.

La taxa de reposició resultant (110 %) correspon a un total de sis places.

L'article 2 de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, estableix que els processos d'estabilització no estan subjectes a reposició, ja que suposen una taxa addicional:

Article 2

Processos d'estabilització d'ocupació temporal

1. Addicionalment al que estableixen els articles 19.U.6 de la Llei 3/2017, de 27 de juny, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2017, i 19.U.9 de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2018, s'autoritza una taxa addicional per a l'estabilització d'ocupació temporal que ha d'incloure les places de naturalesa estructural que, estiguin o no dins les relacions de llocs de treball, plantilles o una altra forma d'organització de recursos humans que estiguin previstes en les diferents administracions públiques i que estiguin dotades pressupostàriament, hagin estat ocupades de manera temporal i ininterrompudament almenys en els tres anys anteriors al 31 de desembre de 2020. [...]

2. Les ofertes d'ocupació que articulin els processos d'estabilització que preveu l'apartat 1, així com el nou procés d'estabilització, s'han d'aprovar i publicar en els diaris oficials respectius abans de l'1 de juny de 2022 i han de ser coordinats per les administracions públiques competents. [...]

3. La taxa de cobertura temporal s'ha de situar per sota del vuit per cent de les places estructurals. [...]

La disposició addicional sisena autoritza, amb caràcter excepcional, una convocatòria d'estabilització de l'ocupació temporal de llarga durada pel sistema de concurs per a les places que hagin estat ocupades abans del dia 1 de gener de 2016:

Les administracions públiques han de convocar, amb caràcter excepcional i d'acord amb el que preveu l'article 61.6 i 7 del TREBEP, pel sistema de concurs, les places que compleixen els requisits establerts en l'article 2.1 han estat ocupades amb caràcter temporal de manera ininterrompuda amb anterioritat a l'1 de gener de 2016.

Aquests processos, que s'han de dur a terme una sola vegada, poden ser objecte de negociació en cadascun dels àmbits territorials de l'Administració de l'Estat, les comunitats autònomes i les entitats locals, i han de respectar, en tot cas, els terminis establerts en aquesta norma.

La disposició addicional vuitena estableix:

Addicionalment, els processos d'estabilització continguts en la disposició addicional sisena han d'incloure en les convocatòries les places vacants de naturalesa estructural ocupades de manera temporal per personal amb una relació, d'aquesta naturalesa, anterior a l'1 de gener de 2016.

El càlcul de la taxa addicional suposa la inclusió en aquesta oferta de 29 llocs de treball pel torn d'estabilització, els quals s'han de convocar pel procediment de concurs.

La disposició addicional setena de la Llei 20/2021 estableix el següent:

Els preceptes continguts en aquesta norma relatius als processos d'estabilització són aplicables a les societats mercantils públiques, les entitats públiques empresarials, les fundacions del sector públic i els consorcis del sector públic, sens perjudici de l'adequació, si escau, a la normativa específica.

Respecte a la promoció interna, l'article 20 de la llei estatal estableix que no computen dins el límit màxim de places derivades de la taxa de reposició d'efectius les places que es convoquen per proveir-se mitjançant processos de promoció interna.

El Conveni col·lectiu per al personal laboral al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, al qual l'IBAVI està adscrit, estableix que la convocatòria de promoció interna requereix que hi hagi les vacants corresponents i que s'ha de fer conjuntament amb l'oferta pública d'ocupació corresponent (art. 26). A aquests efectes, l'ens ha reservat un total de tres places per cobrir-les mitjançant aquest torn.

L'article 59 del TREBEP regula la reserva de persones amb discapacitat en les ofertes d'ocupació pública, article d'aplicació als ens del sector públic instrumental, d'acord amb el que preveu la disposició addicional primera. Aquest article disposa que en les ofertes d'ocupació pública s'ha de reservar una quota no inferior al set per cent de les vacants per ser cobertes entre persones amb discapacitat, que es consideren com les definides en l'apartat 2 de l'article 4 del Text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre.

Aquesta oferta pública d'ocupació es va negociar en la sessió que es va dur a terme entre la representació de l'ens i el Comitè d'Empresa de l'IBAVI el dia 16 de maig de 2022.

En dates 9 i 20 de maig de 2022, s'han emès els informes favorables de la Direcció General de Funció Pública i de la Direcció General de Pressuposts, respectivament.

Segons l'article 14 dels Estatuts de l'entitat pública empresarial Institut Balear de l'Habitatge (IBAVI), aprovats pel Decret 17/2015, de 10 d'abril, correspon al Consell d'Administració aprovar l'oferta d'ocupació pública així com també aprovar els criteris bàsics de selecció del personal, d'acord amb els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat en el marc de la normativa vigent.

Per tot això, el Consell d'Administració de l'IBAVI, en la sessió del dia 20 de maig de 2022, va adoptar, entre d'altres, el següent

Acord

Primer. Aprovar l'oferta pública d'estabilització i l'oferta d'ocupació pública ordinària per a l'any 2022 corresponent al personal laboral de l'Institut Balear de l'Habitatge (IBAVI) que suposa un total de 29 places corresponents a estabilització, quatre places al torn lliure i tres places al torn de promoció interna, amb la distribució indicada en els annexos que s'adjunten i en els termes establerts en aquest Acord.

Segon. Oferir pel torn corresponent a l'oferta pública d'estabilització les places següents, d'acord amb el desglossament que s'indica a continuació:

— Quatre places vacants de personal laboral, corresponents a les places de naturalesa estructural, dotades pressupostàriament, que han estat ocupades de manera temporal i ininterrompuda amb anterioritat a l'1 de gener de 2016, d'acord amb el que preveu la Llei 20/2021.

— 25 places vacants de personal laboral, corresponents a places de naturalesa estructural, dotades pressupostàriament, ocupades per personal laboral temporal, i la persona que l'ocupa en data 30 de desembre de 2021 té una relació laboral de caire temporal amb l'ens en la mateixa categoria/especialitat anterior a l'1 de gener de 2016, d'acord amb el que preveu la Llei 20/2021.

Tercer. Oferir pel torn d'oferta d'ocupació pública ordinària les places següents, d'acord amb el desglossament que s'indica a continuació:

— Sis places de personal pertanyent al torn lliure corresponent a la taxa de reposició de sis efectius i tres places de personal laboral corresponent al torn de promoció interna.

Quart. Reservar una quota mínima d'un 7 % del total de les vacants objecte de l'oferta perquè les cobreixin persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 %, d'acord amb el que disposa l'article 59.1 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, i la resta de normativa aplicable.

Cinquè. Disposar que les convocatòries corresponents als processos selectius de les places de l'oferta pública d'estabilització s'han de publicar abans del 31 de desembre de 2022 i la resolució haurà de finalitzar abans del 31 de desembre de 2024. Les convocatòries corresponents a l'oferta d'ocupació pública ordinària s'han de publicar en el termini improrrogable de tres anys comptadors des de la data de la publicació d'aquest Acord.

Sisè. Indicar que l'articulació dels processos selectius corresponents ha de garantir el compliment dels principis de lliure concurrència, igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.

Setè. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquest Acord, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant del mateix òrgan que dictà l'acte en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb el que disposen els articles 8.2, 10.1 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sens perjudici que la persona interessada en pugui interposar qualsevol altre que consideri procedent.

 

Palma, 23 de maig de 2022

La directora i gerent Maria Olvido Terrassa Roca

 

ANNEX 1 Oferta pública d'estabilització

 

Categoria/especialitat

 

Illa

Nombre de llocs de treball

Concurs oposició

(art. 2.1 Llei 20/2021)

Concurs

(DA 6a i DA 8a Llei 20/2021)

Total

Auxiliar administratiu/iva

Mallorca

 

X

X

Auxiliar administratiu/iva

Mallorca

 

X

X

Auxiliar administratiu/iva

Mallorca

 

X

X

Auxiliar administratiu/iva

Mallorca

 

X

X

Auxiliar administratiu/iva

Mallorca

 

X

X

Administratiu/iva

Mallorca

 

X

X

Administratiu/iva

Mallorca

 

X

X

Administratiu/iva

Mallorca

 

X

X

Administratiu/iva

Mallorca

 

X

X

Administratiu/iva

Mallorca

 

X

X

Administratiu/iva

Mallorca

 

X

X

Administratiu/iva

Mallorca

 

X

X

Administratiu/iva

Mallorca

 

X

X

Administratiu/iva

Mallorca

 

X

X

Administratiu/iva

Mallorca

 

X

X

Administratiu/iva

Mallorca

 

X

X

Admin. operador/a informàtic/a

Mallorca

 

X

X

Admin. operador/a informàtic/a

Mallorca

 

X

X

Delineant

Mallorca

 

X

X

Arquitecte/a tècnic/a

Mallorca

 

X

X

Arquitecte/a tècnic/a

Mallorca

 

X

X

Arquitecte/a tècnic/a

Mallorca

 

X

X

Treballador/a social

Mallorca

 

X

X

Treballador/a social

Mallorca

 

X

X

Treballador/a social

Mallorca

 

X

X

Arquitecte/a

Mallorca

 

X

X

Arquitecte/a

Mallorca

 

X

X

Economista

Mallorca

 

X

X

Tècnic/a superior

Mallorca

 

X

X

Total

 

0

29

29

 

 

ANNEX 2 Oferta d'ocupació pública ordinària

 

Categoria/especialitat

 

Illa

Nombre de llocs de treball

Torn lliure

Torn promoció interna

Total

Tècnic/a titulat/ada superior

Mallorca

X

 

X

Enginyer/a tècnic/a industrial

Mallorca

X

 

X

Treballador/a social

Mallorca

X

 

X

Tècnic/a titulat/ada grau mitjà treball social

Mallorca

X

 

X

Administratiu/iva

Menorca

X

 

X

Administratiu/iva

Eivissa

X

 

X

Arquitecte/a tècnic/a

Mallorca

 

X

X

Administratiu/iva

Mallorca

 

X

X

Administratiu/iva

Mallorca

 

X

X

Total

 

6

3

9