Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE CIUTADELLA

Núm. 291905
Aprovació definitiva de l'ordenança fiscal número 34 reguladora de la taxa de llicències urbanístiques i d'activitats

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de l'Ajuntament en sessió  extraordinària celebrada el dia 31.03.22, va aprovar inicialment l'Ordenança fiscal número 34, reguladora de la taxa de llicències urbanístiques i d'activitats.

En el BOIB núm. 46 de dia 05.04.21 es publicà l'anunci de l'esmentada aprovació.

Atès que durant el període establert a l'efecte no s'han presentat al·legacions.

Atesa la legislació vigent, es publica íntegrament l'ordenança esmentada:

Ordenança fiscal 34

Reguladora de la taxa per a la tramitació d'expedients urbanístics, i de comunicació d'inici i exercici d'activitats

Artícle 1: Fonament i naturalesa

Fent ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, aquest ajuntament estableix la taxa per a tràmits urbanístics i comunicació d'inici de l'exercici d'activitats, que es regirà per la present ordenança fiscal, les normes de la qual s'ajusten al que diuen els articles que van del 15 al 19, el 20.4 i el 57 de l'RDLEG 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.

Artícle 2.Fet imposable

Constitueix el fet imposable d'aquesta taxa:

A. L'activitat municipal, tècnica i administrativa tendent a verificar si els actes d'edificació i ús del sòl s'ajusten a les normes urbanístiques, d'edificació i de policia previstes a la Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears; al Pla general d'ordenació urbana i al Pla d'ordenació detallada d'aquest municipi, i a les altres disposicions generals i particulars que hi siguin aplicables.

B. L'activitat municipal, tècnica i administrativa, necessària per a la tramitació de les sol·licituds referents a les parcel·lacions, segregacions o divisions de terrenys o finques.

C. L'activitat municipal, tècnica i administrativa, necessària per a l'emissió dels informes de sol·licitud de tramitació de declaracions d'interès general.

D. L'activitat municipal, tècnica i administrativa, per a la tramitació de la declaració responsable d'inici i exercici d'activitats, i la comprovació que les instal·lacions s'ajusten al projecte tècnic i que s'han executat totes les mesures correctores, i la inscripció d'aquesta en els registres corresponents d'activitats, conformement a la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears.

1. A aquest efecte, serà necessària la presentació de declaració responsable d'inici d'activitats per a:

a) L'inici d'una activitat en un establiment.

b) La variació o ampliació de l'activitat desenvolupada a l'establiment, encara que el titular sigui el mateix.

c) El trasllat d'una activitat a un nou establiment.

2. S'entendrà per establiment, a l'efecte d'aquesta ordenança, qualsevol recinte, espai o infraestructura estable, delimitat i diferenciat, a partir del qual es desenvolupen una o més activitats. Poden tenir també aquesta consideració vehicles, remolcs i similars, degudament adequats per a aquesta finalitat.

E. L'activitat municipal, tècnica i administrativa, per a la tramitació i la inscripció de les comunicacions de transmissió dels títols habilitants de les activitats.

F. L'activitat municipal, tècnica i administrativa, per a la tramitació de l'autorització per a la instal·lació, l'inici i l'exercici de les activitats no permanents, i les activitats itinerants previstes en la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears .

G. L'activitat municipal, tècnica i administrativa, per a la tramitació de les sol·licituds de canvis de contractista/constructor, promotor/a o tècnics d'una llicència urbanística o d'activitats.

Artícle 3: Subjecte passiu

A) Estan obligades al pagament de la taxa en concepte de subjectes passius contribuents les persones físiques i jurídiques i les entitats a les quals es refereixen els articles 35 i següents de la Llei general tributària que siguin propietàries o posseïdores o, si escau, arrendatàries, dels immobles on es realitzin les construccions o instal·lacions o s'executin les obres. Així com els titulars de l'activitat que es pretengui desenvolupar o, si escau, que es desenvolupi en qualsevol establiment industrial, mercantil, professional o anàleg.

B) La figura de contribuent substitut es regularà d'acord amb el que disposa l'article 23.2 de l'RDL 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.

C) En les certificacions per a fer constar al Registre de la Propietat, per a nota al marge, de la inscripció de la declaració d'obra nova, d'acord amb l'article 28.4.c) de l'RDLEG 7/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei del sòl i rehabilitació urbana, el subjecte passiu serà el beneficiari/particular que amb les seves accions ha obligat a realitzar aquesta activitat per part de l'Ajuntament.

Artícle 4: Responsables

1. Hauran de respondre solidàriament de les obligacions del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a les quals es refereixen els articles 38.1 i 39 de la Llei general tributària.

2. Seran responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, interventors o liquidadors de fallides, concursos, societats i entitats en general, en el supòsits i amb l'abast que assenyala l'article 40 de la Llei general tributària.

Artícle 5: Base imposable

Constitueix la base imposable d'aquesta taxa:

A) El cost real i efectiu de l'obra civil en els supòsits següents:

  1. Les obres de construcció d'edificacions i/o instal·lacions de tota classe, de nova planta.
  2. Les obres d'ampliació, de modificació i/o reforma d'edificis i/o instal·lacions de tota classe, en construccions i instal·lacions existents.
  3. La demolició de les construccions, tret dels casos declarats en ruïna imminent.
  4. Les instal·lacions subterrànies dedicades a aparcaments, activitats industrials, mercantils o professionals, serveis públics o qualsevol altre ús al qual es destini el subsòl.
  5. La resta d'obres no recollides en els paràgrafs anteriors i que necessitin control preventiu de l'Ajuntament.
  6. En la sol·licitud de llicències de primera ocupació o utilització, i certificacions municipals de final d'obra.

B) En els moviments de terra, com ara desmunts, explanació, excavació i terraplè, llevat que aquests actes estiguin detallats i programats com a obres a executar en projectes d'urbanització o d'edificació aprovats o autoritzats, el metre cúbic de terra que s'hagi de remoure.

C) En les modificacions de projectes aprovats, la diferència entre el pressupost inicial (revisat, si escau) i el modificat [també es liquidarà la taxa corresponent al càlcul resultant de l'establert a l'article 6.C).2 d'aquesta ordenança].

D) En els casos de sol·licitud de pròrroga de llicència, el valor de l'obra pendent de realització.

E) En els casos d'edificació i ús del sòl i els altres prevists a la Llei de disciplina urbanística que realitzin particulars en terrenys de domini públic, es prendran com a base imposable, segons els casos, els epígrafs precedents.

F) En les parcel·lacions urbanístiques i modificacions de les existents (segregació o divisió de terrenys o finques), cada una de les actuacions.

G) En les llicències urbanístiques, comunicacions prèvies i declaracions responsables d'inici d'obres; amb les quals es preveu la implantació d'una activitat, d'acord amb la normativa vigent, es tindrà en compte el cost real i efectiu de l'obra civil i de les instal·lacions a realitzar [també es liquidarà la taxa corresponent al càlcul resultant de l'establert en l'article 6.F) d'aquesta ordenança].

H) Les certificacions per fer constar al Registre de la Propietat, per a nota al marge, de la inscripció de la declaració d'obra nova, d'acord amb el 28.4.c) de l'RDLEG 7/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei del sòl i rehabilitació urbana.

Artícle 6: Quota tributària

La quota tributària es determinarà d'acord amb les tarifes següents (epígrafs):

A) El 0,5% del cost total previst de l'obra o la instal·lació en els casos recollits a l'article 5.A) d'aquesta ordenança (amb una taxa mínima de 28 €).

TA  = 0,5% x PEM

TA és la taxa a liquidar (mínim 28 €)

PEM és el cost total previst de l'obra o la instal·lació (pressupost d'execució material)

B) En els moviments de terra, com ara desmunts, explanació, excavació i terraplè, llevat que aquests actes estiguin detallats i programats com a obres a executar en projectes d'urbanització o d'edificació aprovats o autoritzats, es liquidaran 0,30 €/m3 (amb una taxa mínima de 28 €).

TB = 0,30 E/m3 x Vtotal

TB és la taxa a liquidar (mínim 28 €)

Vtotal és el volum en m3 de terra moguda

C) En les modificacions de projectes aprovats es liquidarà la suma dels conceptes 1 i 2, segons la fórmula següent:

TC = TC1 + TC2

TC és la taxa a liquidar

1. Per augment del pressupost inicial: s'aplicarà una quota del 0,5 % sobre la base de càlcul del punt C) de l'article 5 d'aquesta ordenança.

TC1  = 0,5% x  ∆PEM

TC1 és la taxa a liquidar

∆PEM és l'increment de pressupost

2. Per superfícies modificades: el tècnic de l'obra emetrà un certificat on consti el percentatge de superfície útil de les estances que es modifiquen (tant si es redueix com si s'amplia) respecte de la superfície total útil del projecte inicial (en configuració). En liquidarà el 0,5% del pressupost de la llicència inicial amb l'aplicació d'un coeficient reductor segons la taula següent i utilitzant la fórmula que segueix (amb una taxa mínima de 30 €):

% de superfície que es modifica

Coeficient (K)

Entre el 100% i el 75%

0,75

Entre el 74,99 % i el 50 %

0,50

Entre el 49,99 % i el 25 %

0,25

Entre el 24,99 % i el 0%

0

Canvis en la configuració de buits i façanes

0

TC2  = 0,5% x K x Pinicial

TC2 és la taxa a liquidar (mínim 30 €)

K és el coeficient segons la taula anterior

Pinicial és el pressupost en € del projecte inicial (revisat, si escau)

D) En les sol·licituds de pròrroga de llicències, el 0,50 % del valor de l'obra pendent de realització, segons el certificat emès pel director tècnic d'aquella (amb una taxa mínima de 28 €).

TD  = 0,5% x PEMpendent

TD és la taxa a liquidar (mínim 28 €)

PEMpendent és el pressupost d'execució material de l'obra pendent d'executar

E) En les parcel·lacions, segregacions o divisions de terrenys o finques es liquidarà una taxa de 123 € per cadascuna d'aquestes actuacions.

TE = 123€

TE és la taxa a liquidar

F) En les llicències urbanístiques, comunicacions prèvies i declaracions responsables d'obres amb les quals es preveu la implantació d'una activitat, la taxa resultant del que es determina en el punt A) d'aquest article, més la quota que resulti del càlcul següent en funció de la superfície de l'activitat:

1. Per locals de fins a 25 m2:

TF1  = 100€

TF1 és la taxa a liquidar

2. Per locals de més de 25 m2:

TF2  = 100€ + (0,6 €/m3 x (Stotal - 25 m2))

TF2 és la taxa a liquidar

Stotal és la superfície de l'activitat

G) En les certificacions per fer constar al Registre de la Propietat, per a nota al marge, de la inscripció de la declaració d'obra nova, d'acord amb l'article 28.4.c) de l'RDLEG 7/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei del sòl i rehabilitació urbana, serà de 58 €.

TG = 58€

TG és la taxa a liquidar

H) En els actes d'edificació i ús de sòl i aquells altres prevists a la legislació i la normativa urbanística que realitzessin particulars en terrenys de domini públic, s'adoptaran com a tarifes, segons els casos, els epígrafs precedents.

I) En la tramitació de les llicències de primera ocupació o primera utilització i de certificats i informes municipals de final d'obra, serà de 69 € per habitatge o unitat habitable informada i locals (s'entendrà com a unitat habitable a l'efecte d'aquesta taxa un apartament o pis en bloc plurifamiliar, o 4 places hoteleres en hotels).

TI = 69€

TI és la taxa a liquidar

J) En la presa en consideració dels projectes de restitució voluntària de la legalitat urbanística pertorbada serà de 28 €.

TJ =28€

TJ és la taxa a liquidar

 

K) En la presa en consideració dels projectes d'execució d'obres, sempre que no es presentin conjuntament amb el projecte bàsic, serà de 30 €.

TK = 30€

TK és la taxa a liquidar

L) En la tramitació de les declaracions d'interès general serà de 123 €.

TL=  123€

TL és la taxa a liquidar

M) En la presa en consideració i la tramitació de les declaracions responsables d'inici d'activitat es liquidarà una taxa segons els supòsits següents:

1. En aquells actes de presa en consideració per establiments que, prèviament, han obtingut una llicència d'obres amb activitat o han presentat una comunicació prèvia d'inici d'obres amb activitat, es liquidarà la taxa en funció de la superfície de l'establiment on es du a terme l'activitat, segons la fórmula següent (mínim 100 €):

TM1  100€ + (0,6 €/m2 x (Sestabliment - 25 m2))

TM1 és la taxa a liquidar

Sestabliment és la superfície de l'activitat en m2

1. En aquells actes de presa en consideració per a establiments que no han necessitat una llicència d'obres amb activitat ni presentar una comunicació prèvia d'inici d'obres amb activitat, es liquidarà la taxa en funció de la superfície de l'establiment on es du a terme l'activitat, segons la fórmula següent (mínim 200 €):

TM2 = 200€ + (1,2 E/m2 x (Sestabliment  - 25 m2))

TM2 és la taxa a liquidar

Sestabliment és la superfície de l'activitat en m2

N) Per a les sol·licituds d'autorització d'activitats no permanents majors i menors i d'activitats itinerants (circs, quioscs, barraques de fira...) s'haurà d'abonar la taxa de 100 €. Tot açò amb independència de la quota que, per ocupar la via pública, els correspongui en concepte de preu públic.

TN = 100€

TN és la taxa a liquidar

O) En la presa en consideració i tramitació de les comunicacions de transmissió dels títols habilitats d'activitats permanents serà de 28 €.

To = 28€

To és la taxa a liquidar

P) En la presa en consideració i tramitació de les sol·licituds de canvis de contractista/constructor, promotor o tècnics d'una llicència urbanística o d'activitats serà de 28 €.

TP 28€

TP és la taxa a liquidar

 

Artícle 7: Meritació

1. Es merita la taxa i apareix l'obligació de contribuir quan s'inicia l'activitat municipal que en constitueix el fet imposable, d'acord amb l'article 26.1.a) de l'RD 2/2004, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora d'hisendes locals.

2. Quan les obres s'hagin iniciat o executat sense haver obtingut l'oportuna llicència, presentada la comunicació prèvia o declaració responsable d'obres, la taxa es meritarà quan s'iniciï efectivament l'activitat municipal que determina si l'obra en qüestió és o no autoritzable, independentment de la iniciació de l'expedient administratiu que es pugui instruir per a l'autorització d'aquestes obres, o la seva demolició si no fossin autoritzables.

3. Un cop apareix l'obligació que es determina en el punt 1, aquesta no es veurà afectada de cap manera per la denegació de la llicència sol·licitada o per la concessió d'aquesta condicionada a la modificació del projecte presentat, tampoc per la denegació d'una comunicació prèvia d'inici d'obres o declaració responsable d'obres; ni per la renúncia o el desistiment de la persona sol·licitant una vegada aconseguida o presa en consideració per l'òrgan competent. La renúncia o el desistiment formulats abans de l'atorgament o la denegació generaran la tarifa del 50% que li correspongui, de conformitat amb l'article 6.

4. Quan, per causes no imputables al subjecte passiu, l'activitat administrativa o el servei públic no es presti, procedirà la devolució de l'import corresponent al 100 % de la tarifa meritada.

Artícle 8: Normes de gestió

A) Declaració.

1. Les persones interessades a obtenir una llicència urbanística o que es prenguin en consideració una comunicació prèvia d'inici d'obres o declaració responsable hauran de presentar al Registre General de l'Ajuntament l'oportuna sol·licitud (mitjançant model de sol·licitud o tràmit telemàtic específic), i hi hauran d'adjuntar tota la documentació exigible segons la normativa d'aplicació, així com el pressupost signat pel contractista de l'obra.

2. Si, després de formular la sol·licitud a la qual es fa referència en el punt anterior, es modifiqués o s'ampliés el projecte, i sempre abans de la resolució d'aquesta, aquest fet s'hauria de posar en coneixement de l'Administració municipal i adjuntar-ne el pressupost nou o el reformat i, si escau, plànols i memòries de la modificació o l'ampliació.

3. No es tramitaran les sol·licituds sense que no s'hagi efectuat el pagament corresponent, i el justificant de pagament de la qual s'haurà d'adjuntar a la sol·licitud de llicència, amb la comunicació prèvia d'inici d'obres o de declaració responsable.

B) Liquidació i ingrés

1. El procediment d'ingrés serà el d'autoliquidació. Els subjectes passius hauran d'autoliquidar la taxa en el moment d'iniciar-se la prestació del servei o de l'activitat, de conformitat amb les quotes tributàries previstes a l'article 6, i amb el model d'autoliquidació que acompanya la present ordenança com a Annex 1, o mitjançant els tràmits específics de la seu electrònica de l'Ajuntament.

La base imposable a la qual es refereix l'article 5 d'aquesta ordenança vindrà determinada pel pressupost visat amb valors iguals o superiors als resultants dels mòduls que s'hi acompanyen com a Annex 2. En les obres en les quals no existeix pressupost visat la valoració es realitzarà directament sobre els mòduls abans assenyalats.

2. En el moment de concessió o presa en consideració de llicències, comunicacions prèvies, declaracions responsables o sol·licituds, es practicarà la liquidació definitiva de la taxa, sense perjudici que l'administració municipal pugui comprovar el cost real i efectiu una vegada acabades les obres i/o actuacions, i si procedeix, practicar una liquidació complementària. 

3. En cas de denegació d'una sol·licitud, la taxa liquidada prendrà el caràcter de definitiva.

Artícle 9: Infraccions i sancions

Quant a la qualificació de les infraccions tributàries així com la determinació de les sancions que per aquestes corresponguin en cada cas, s'aplicarà el règim regulat en els articles 178 i següents de la Llei general tributària, i en les disposicions que la complementin i desenvolupin.

Disposició derogatòria primera

A partir de l'aprovació definitiva d'aquesta ordenança, queda derogada l'Ordenança fiscal número 12 reguladora de la taxa per a la concessió de llicència d'obertura d'establiments, d'instal·lacions i d'exercici d'activitats.

Disposició derogatòria segona

A partir de l'aprovació definitiva d'aquesta ordenança, queda derogada l'Ordenança fiscal número 24 reguladora de la taxa per a les llicències urbanístiques.

Disposició final única

Aquesta ordenança començarà a regir un cop publicada l'aprovació definitiva, i es mantindrà en vigor mentre no es modifiqui o no la derogui el Ple Municipal.

L'alcaldessa

Joana Gomila LLuch

  

ANNEX 1

Autoliquidació de taxes urbanístiques i d'activitats

Segons l'Ordenança fiscal número 34, reguladora de la taxa per a la tramitació d'expedients urbanístics, i comunicació d'inici i exercici d'activitats.

1. DADES DEL PROMOTOR DE L'OBRA i/o ACTIVITAT

Nom i llinatges

Raó social

 

 

NIF

CIF

Adreça

 

Població

 

CP

Telèfon:

            

Adreça electrònica:

 

 

2. DADES DEL REPRESENTANT

Nom i llinatges

 

DNI

Adreça

 

Població

 

CP

Telèfon:

 

Adreça electrònica:

 

 

3. DADES DE L'ACTUACIÓ

Direcció de l'obra i/o activitat

 

Referència cadastral

 

Polígon

 

Parcel·la

 

Descripció de les obres i/o activitats

 

Tipus de llicència o declaració responsable

 

 

4. AUTOLIQUIDACIÓ

Autoliquidació segons els epígrafs de l'article 6 de l'Ordenança fiscal número 34

 

Epígraf A

Construccions, obres i instal·lacions en general.

Segons el PEM

(mínim de 28 €)

TA = 0,5% x € = €

 

Epígraf B

Moviments de terres

segons el volum en m3

(mínim de 28 €)

TB = 0,30 €/m3 x m3 = €

 

Epígraf C

Modificacions de projectes

(vegeu NOTA 2)

Per ∆PEM

TC1 = 0,5% x € = €

Per superfície modificada (mínim 30 €)

TC2 = 0,5% x 0,750,500,250,00 x € = €

TOTAL EPÍGRAF

(mínim 30 €)

TC = TC1 + TC2 = €

 

Epígraf D

Sol·licituds de pròrroga

Segons PEM pendent d'executar

(mínim de 28 €)

TD = 0,5% x € = €

 

Epígraf E

Parcel·lacions, segregacions o divisions de terrenys i finques

TC1 = 123 €

 

Epígraf F1

Llicències urbanístiques, comunicacions prèvies o DR d'obra amb inici d'activitat

(sumar al resultat de l'epígraf A)

Locals de fins a 25 m2

TF1 = 100 €

 

Epígraf F2

Locals de més de 25 m2

TF2 = 100€ + (0,60€/m2 x (m2 – 25 m2))= €

 

Epígraf G

Certificacions per fer constar nota al marge al Registre de la Propietat

TG = 58 €

 

Epígraf I

Llicències de primera ocupació o primera utilització, i certificats i informes municipals de final d'obra

TI = 69 €

 

Epígraf J

En la presa en consideració dels projectes de restitució voluntària de la legalitat urbanística pertorbada

TJ = 28 €

 

Epígraf K

En la presa en consideració dels projectes d'execució d'obres

TK = 30 €

 

Epígraf L

En la tramitació de les declaracions d'interès general

TL = 123 €

 

Epígraf M1

En la presa en consideració i tramitació de les DR d'inici d'activitat

Aquelles on s'ha necessitat llicència o CP d'obres

(mínim 100 €)

TM1 = 100€ + (0,6€/m2 x (m2 – 25 m2))= €

 

Epígraf M2

Aquelles on no s'ha necessitat llicència o CP d'obres

(mínim 200 €)

TM2 = 200€ + (1,2€/m2 x (m2 – 25 m2))= €

 

Epígraf N

Per les sol·licituds d'autorització d'activitats no permanents i d'activitats itinerants.

TN = 100 €

 

Epígraf O

En la presa en consideració i tramitació de les comunicacions de transmissió dels títols habilitants d'activitats permanents

TO = 28 €

 

Epígraf P

En la presa en consideració i tramitació de les sol·licituds de canvis de contractista/constructor, promotor o tècnics d'una llicència urbanística o d'activitats

TP = 28 €

TAXA TOTAL A INGRESSAR

Ciutadella de Menorca, de/d' de

Signat pel promotor o representant

NOTA 1: una vegada efectuat el pagament de la taxa, s'haurà de registrar el justificant de pagament juntament amb la sol·licitud que l'ha motivat.

NOTA 2: mètode de càlcul de la taxa segons l'epígraf C), modificació de projectes:

1. Per augment del pressupost inicial: s'aplicarà una quota del 0,5 % sobre la base de càlcul del punt C) de l'article 5 d'aquesta ordenança fiscal 34.

2. Per superfícies modificades: el tècnic de l'obra haurà d'emetre un certificat on consti el percentatge de superfície útil de les estances que es modifiquen (tant si aquesta es redueix com si s'amplia) respecte a la superfície total útil del projecte inicial (en configuració). En liquidarà el 0,5% del pressupost de la llicència inicial amb l'aplicació d'un coeficient reductor, segons la taula següent (amb una taxa mínima de 50 €):

% de superfície que es modifica

Coeficient (K)

Entre el 100% i el 75%

0,75

Entre el 74,99 % i el 50 %

0,50

Entre el 49,99 % i el 25 %

0,25

Entre el 24,99 % i el 0%

0

Canvis en la configuració de buits i façanes

0

PROTECCIÓ DE DADES

D'acord amb la normativa de protecció de dades, us informam que les vostres dades personals seran tractades per l'Ajuntament de Ciutadella amb la finalitat de fer constar la recepció de la vostra petició, la finalitat de la qual està legitimada a l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre. Les vostres dades només seran cedides al servei municipal que hagi de gestionar la vostra petició. Teniu dret a accedir, rectificar i suprimir les vostres dades, així com podeu exercir altres drets sobre aquestes segons la normativa aplicable.

AUTOLIQUIDACIÓ DE LA TAXA

La taxa calculada per a autoliquidació es pot abonar a les oficines de Recaptació situades al carrer Nou de Juliol 1, de dilluns a divendres, de 9 a 13.30 h; o mitjançant transferència a qualsevol dels comptes bancaris següents, en el concepte de la qual s'haurà de posar: «Taxa urban. + Direcció de l'obra».

BBVA - IBAN - ES37 0182 5747 4100 1811 2222

BANCA MARCH - IBAN - ES028 0061 0086 1000 6870 0119

BANKIA - IBAN - ES50 2038 3290 5264 0000 0263

CAIXABANK - IBAN - ES26 2100 0061 4502 0053 1878

 

ANNEX 2

Per al càlcul i la revisió del pressupost d'execució material de les obres (en endavant PEM), s'utilitzarà el mètode simplificat del càlcul del pressupost de referència sobre la base dels costos de la construcció tipus a les Illes Balears.

La fórmula de càlcul del PEM serà la que segueix:

PEM és el pressupost d'execució material de l'obra (en €)

S és la superfície de la construcció a pressupostar (en m2)

Q és el coeficient de qualitat

M és el coeficient moderador

C és el coeficient segons el tipus de construcció

R és el coeficient segons si és obra nova o reforma

Mc és el mòdul de costos mitjans anuals (segons el valor anual aprovat) (en €)

Es realitzarà el sumatori resultant de cadascun dels tipus i usos de les superfícies de la construcció, la instal·lació o l'obra.

Els coeficients Q que reflecteixen el nivell mitjà d'equipaments, acabats i instal·lacions es determinen segons la taula següent:

Nivell mitjà d'equipaments, acabats i instal·lacions

Coeficient Q

Nivell estàndard

1,00

Edificis i habitatges de VPO

0,80

El coeficient moderador M estableix una correcció en funció de la superfície de la construcció; es determina segons la taula següent:

Superfície de la construcció

Coeficient M

Superfícies de fins a 2.000 m2

1,00

Superfícies d'entre 2.000 i 5.000 m2

0,95

Superfícies superiors a 5.000 m2

0,85

Quant el coeficient C, segons el tipus d'obra, ve determinat per la taula següent:

Construcció

Coeficient C

I) HABITATGES

A.1) Edificis d'habitatges entre mitgeres - unifamiliars

Amb 4 banys o habitacions de més de 175 m2 de superfície construïda

2,40

Amb 3 banys o habitacions de fins a 175 m2 de superfície construïda

2,20

Amb 2 banys o habitacions de fins a 125 m2 de superfície construïda

2,10

Amb 1 bany o habitacions de fins a 70 m2 de superfície construïda

2,20

Garatges en planta baixa

1,40

Garatges subterranis

1,60

Trasters

1,15

A.2) Edificis d'habitatges entre mitgeres - plurifamiliars

Amb 4 banys o habitacions de més de 175 m2 de superfície construïda

2,30

Amb 3 banys o habitacions de fins a 175 m2 de superfície construïda

2,00

Amb 2 banys o habitacions de fins a 125 m2 de superfície construïda

1,80

Amb 1 bany o habitacions de fins a 70 m2 de superfície construïda

2,00

Garatges en planta baixa

1,40

Garatges subterranis

1,60

Trasters

1,15

B) Blocs aïllats d'habitatges

Amb 4 banys o habitacions de més de 175 m2 de superfície construïda

2,50

Amb 3 banys o habitacions de fins a 175 m2 de superfície construïda

2,20

Amb 2 banys o habitacions de fins a 125 m2 de superfície construïda

2,00

Amb 1 banys o habitacions de fins a 70 m2 de superfície construïda

2,20

Garatges en planta baixa

1,40

Garatges subterranis

1,60

Trasters

1,15

C) Habitatges aïllats o aparellats

Habitatges de més de 300 m2 de superfície construïda

3,20

Amb 4 banys o habitacions de més de 175 m2 de superfície construïda

2,80

Amb 3 banys o habitacions de fins a 175 m2 de superfície construïda

2,50

Amb 2 banys o habitacions de fins a 125 m2 de superfície construïda

2,20

Amb 1 bany o habitacions de fins a 70 m2 de superfície construïda

2,30

Garatges en planta baixa

1,40

Garatges subterranis

1,60

Trasters

1,15

II) ALTRES CONSTRUCCIONS

A) Edificis industrials

Edifici amb coberta autoportant, lleugera no transitable (fibrociment o similar) d'una sola planta

0,60

Edifici industrial amb coberta distinta a l'anteriorment descrita d'una o de diverses plantes

1,30

Casetes i centres de transformació d'electricitat

1,30

Magatzems i garatges en superfície

1,15

Garatges subterranis

1,30

B) Edificis comercials i administratius

Edificis d'oficines i comercials

2,00

Plantes baixes comercials (locals)

1,15

C) Edificis de la indústria hotelera i turístics

C-1: Edificis amb tipologia hotelera

Hotels d'1 estrella i pensions

1,90

Hotels de 2 estrelles i motels

2,10

Hotels de 3 estrelles, agroturismes i turisme d'interior

2,40

Hotels de 4 estrelles i hotels rurals

2,80

Hotels de 5 estrelles

3,20

C-2: Apartaments turístics o bungalous

Categoria 1 clau

1,90

Categoria 2 claus

2,00

Categoria 3 claus

2,10

Categoria luxe

2,20

D) Edificis destinats a la restauració

Bars, restaurants i cafeteries

2,00

E) Edificis sanitaris

Hospitals

3,50

Clíniques

2,50

Mútues d'accidents

2,40

Laboratoris

2,30

Asils – residències

1,80

Dispensaris – ambulatoris – unitats sanitàries

1,70

F) Edificis de centres docents

Parvularis, jardins d'infància i escoletes

2,00

Centres d'educació infantil, primària, ESO, batxillerat i formació professional

2,30

Escoles superiors i facultats universitàries

3,00

Biblioteques, museus i centres d'investigació

3,00

Col·legis majors i residències universitàries

2,00

G) Locals d'oci i de diversió

Parcs infantils a l'aire lliure

0,35

Clubs, sales de festa, discoteques, cinemes, casinos, teatres, centres socials i bingos (de nova construcció)

3,00

Clubs, sales de festa, discoteques, cinemes, casinos, teatres, centres socials i bingos (a partir del condicionament d'un local existent i quan no sigui necessària la reforma estructural)

2,10

H) Edificis religiosos

Conjunt parroquial

2,00

Edificis destinats al culte (esglésies, mesquites, sinagogues, capelles, etc)

3,00

Residències religioses, convents i seminaris

1,70

I) Altres edificis públics

Establiments penitenciaris i similars

1,80

Estacions d'autobusos

1,80

Estacions de ferrocarril, terminals marítimes i aèries

2,20

Edificis oficials (no inclosos en altres apartats)

2,60

J) Instal·lacions esportives

Pistes de terra sense drenatge

0,06

Pistes de formigó i asfalt

0,12

Pistes de gespa, paviments especials i terrasses amb drenatges

0,15

Graderies elementals sense cobrir

0,30

Piscines de més de 350 m2

1,00

Piscines de fins a 350 m2

1,20

Piscines de fins a 75 m2

1,40

Dependències cobertes al servei d'instal·lacions a l'aire lliure (dutxes, vestuaris, etc)

1,60

Estadis, hipòdroms, etc

1,50

Pavellons coberts (gimnasos, poliesportius, etc)

2,00

Edificis representatius (clubs, locals socials, etc)

2,00

K) Edificacions diverses

Edificis mortuoris (nínxols, tombes, etc)

1,00

Panteons

3,00

Jardins amb reg per mànega

0,06

Jardins amb reg automàtic

0,10

Condicionament de zona verda urbanística

0,04

Condicionament de local per a instal·lacions bancàries o finances, sense reforma estructural

2,00

Càmpings (totes les categories)

NOTA: a aplicar sobre la superfície d'acampada (els edificis es valoraran a part)

0,05

Tobogans de parcs aquàtics (per metre lineal)

0,30

Camps de golf

9,00

Dics de ports esportius

1,00

Estacions de servei

1,30

Tanc de combustible (m3 – 25.000 litres)

0,90

Tanc de combustible (m3 – 35.000 litres)

1,00

Tanc de lubricants (litres)

0,006

Assortidor de combustible (estació de servei)

7,80

Caseta d'estació de servei

1,30

Marquesina

1,30

L) Edificacions en sòl rústic

Pletes, vaqueries, estables i quadres

1,00

Magatzems agrícoles i de maquinària

0,80

Porqueres, galliners, colomars i sitges

0,80

Coberts, graners i casetes de motors

1,00

Hivernacles d'estructura rígida i de coberta de vidre

0,80

Hivernacles d'estructura rígida i de coberta de polímers

0,40

Hivernacles tipus túnel i amb coberta de polímers

0,20

Estanys, depòsits i aljubs

1,00

Forns de pedra

0,80

Molins

1,30

Porxades per a maquinària agrícola

0,60

Casetes d'eines

1,30

Pous (comptabilitzat per metres de profunditat del sondeig)

0,75

Coberta fotovoltaica

0,20

El coeficient R regula el PEM en funció de si es tracta d'obra nova o de reforma:

Tipus d'actuació

Coeficient R

Obra de nova planta, ampliació i/o reformes i rehabilitacions que afectin elements estructurals

1,00

Obres de rehabilitació i/o reforma que no afectin elements estructurals

0,70

El valor del mòdul de costos de construcció (Mc) s'aprovarà anualment mitjançant decret d'Alcaldia, utilitzant com a base els valors publicats pel Col·legi Oficial d'Arquitectes de les Illes Balears. Un cop aprovat, es publicarà al tauler d'anuncis de l'Ajuntament, al web d'aquest i al BOIB.

Ciutadella de Menorca, (signat electrònicament, 23 de maig de 2022)

L'alcaldessa

Joana Gomila LLuch