Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE CIUTADELLA

Núm. 216926
Bases de la convocatòria la provisió, pel procediment de lliure designació i en comissió de serveis, entre el personal funcionari de carrera del cos de la policia local d’aquest municipi, i també dels cossos de la policia local d’altres municipis i d’altres cossos i forces de seguretat d’acord amb el previst normativament, del lloc de treball de cap (prefectura) de la policia local de l’Ajuntament de Ciutadella de Menorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Les següents bases, van ser aprovades per acord de Junta de Govern en Sessió Ordinària de dia 06/04/2022:

BASES DE LA CONVOCATÒRIA PER A PROVEIR, PER MITJÀ D'UNA COMISSIÓ DE SERVEIS, I PEL PROCEDIMENT DE LLIURE DESIGNACIÓ, EL LLOC DE TREBALL DE CAP DE LA POLICIA LOCAL (PREFECTURA) DE L'AJUNTAMENT DE CIUTADELLA DE MENORCA

Primera.- Objecte de la convocatòria

És objecte de la present convocatòria la provisió, pel procediment de lliure designació i en comissió de serveis, entre el personal funcionari de carrera del cos de la policia local d'aquest municipi, i també dels cossos de la policia local d'altres municipis i d'altres cossos i forces de seguretat d'acord amb el previst normativament, del lloc de treball de cap (prefectura) de la policia local de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca.

Segona.- Característiques del lloc de treball

-Denominació: cap del cos de la Policia local (prefectura, codi id. nº 1001)

-Categoria: inspector/a

-Subgrup de titulació: A2

-Complement específic: 1904,41 euros (x 14 mensualitats/any)

-Complement de destinació: nivell 22 (569'45 euros x 14 mensualitats/any)

-Funcions: les que determina la normativa vigent del moment (actualment art. 47 del Reglament marc aprovat per mitjà del Decret 40/2019, de 24 de maig), sens perjudici d'altres establertes per reglamentacions municipals i/o catalogacions i les que determini batlia, com a autoritat superior del cos.

Tercera.- Requisits de les persones aspirants

I) Ser personal funcionari de carrera de qualsevol cos de la policia local, autonòmica o de les forces i cossos de seguretat de l'Estat i conforme amb el règim d'equivalències establert a l'apartat 4.b de l'article 46, del Decret 40/2019, de 24 de maig, per mitjà del qual s'aprovà el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

Atès que es proveeix per mitjà de comissió de serveis, s'ha de pertànyer com a personal funcionari de carrera a la mateixa escala (o a la categoria superior de l'escala immediatament inferior del cos del municipi) a cossos de la policia local del propi municipi, d'altres municipis o d'altres cossos o forces de seguretat.

II) Estar en servei actiu.

III) Estar en possessió de la titulació exigida per accedir a la categoria a la qual està adscrit el lloc de feina convocat o de titulació equivalent en virtut de l'establert a l'article 46.4.b del Decret 40/2019, de 24 de maig.

IV) Complir la resta de requisits del lloc convocat:

-Grup: A2 (Escala Administració especial, subescala serveis especials, escala executiva del cos de policia local, categoria inspector)

-Estar en possessió del certificat de coneixements de català del nivell B2, o d'un nivell superior

-Estar en possessió dels carnets de conduir classe A2 i B en vigor

v) Tenir un mínim de dos anys d'antiguitat a l'escala de procedència, excepte per al personal de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca.

Quarta.- Durada de la comissió de serveis

La comissió de serveis té caràcter temporal i finalitzarà en qualsevol del següents supòsits:

I) Quan el lloc de treball es proveeixi de forma definitiva.

II) Dotze mesos. No obstant açò, la durada màxima d'un any es podrà prorrogar, amb la justificació prèvia de l'òrgan competent, per un termini màxim de dos anys. Quan les necessitats del servei ho requereixin, l'òrgan competent de la corporació local podrà prorrogar aquest termini.

III) Quan cessin les raons d'urgència i necessitat inajornable que la motivaren.

IV) En cas de supressió o amortització del lloc de treball.

V) Per renúncia de la persona interessada.

VI) Discrecionalment per resolució del batle o la batlessa, d'acord amb el que preveu l'article 46 del Decret 40/2019, de 24 de maig, del Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

Les persones que estiguin en una comissió de serveis tindran reserva del lloc d'origen mentre duri la comissió i percebran les retribucions corresponents al lloc que efectivament ocupin.

La meritació de triennis a efectes econòmics mentre duri la comissió de serveis es farà al grup de l'escala del lloc convocat.

Cinquena.- Presentació de sol·licituds de participació

Les sol·licituds per prendre part en el procés s'han d'ajustar al model normalitzat (Annex II) de sol·licitud que estarà disponible a la seu electrònica municipal i al Registre General de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca, a partir de l'obertura del termini corresponent.

Les sol·licituds es poden presentar en el Registre General de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca, a la seu electrònica ( http://www. ajciutadella.org/gesserveis/gserveis.aspx ) o en la forma establerta a l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini de vint (20) dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà al de la data de publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Els restants i successius anuncis relatius al desenvolupament del procés selectiu es faran públics únicament al tauler d'edictes, ofertes de feina, de la seu electrònica de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca:

(http://www. ajciutadella.org/tauler/edictes.aspx?TIPO=01&HISTORIC=1 ).

En cas de fer servir l'oficina de Correus o el registre de qualsevol altre òrgan administratiu que no sigui el de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca, caldrà remetre una còpia de la instància presentada al correu electrònic següent: oac@ajciutadella.org i dirigit al Registre General d'entrada de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca dins del termini de presentació de sol·licituds.

La no presentació de sol·licituds en temps i forma determina la no admissió de les persones aspirants al procés selectiu.

Les persones aspirants que a la sol·licitud corresponent (annex II) han manifestat expressament autoritzar l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca per a comprovar, per mitjà de la plataforma d'intermediació de dades, el DNI, el títol acadèmic i la possessió dels carnets de conduir classes A2 i B, han d'adjuntar a la sol·licitud correctament emplenada la documentació que s'indica a continuació:

a) Declaració responsable que l'aspirant compleix totes i cadascuna de les condicions exigides a la base tercera, referides sempre a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds.

b) Certificat acreditatiu d'estar en possessió del nivell B2 (nivell avançat) del coneixement de la llengua catalana o equivalent, emès per òrgan competent.

c) Curriculum vitae amb la relació dels mèrits professionals que s'al·leguin i els acadèmics, amb justificació, si escau, d'aquests per mitjà de certificacions, còpies autèntiques o qualsevol altre mitjà admès als efectes d'acord amb la legislació de procediment administratiu.

En canvi, les persones aspirants que no hagin autoritzat expressament l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca per a comprovar les dades abans esmentades, també hauran d'aportar a la sol·licitud la següent documentació:

d) Document Nacional d'Identitat en vigor.

e) Títol acadèmic exigit per accedir a la categoria a la qual està adscrit el lloc de feina convocat o de titulació equivalent en virtut de l'establert a l'article 46.4.b del Decret 40/2019, de 24 de maig.

f) Carnets de conduir classe A2 i B en vigor.

No serà necessària la presentació d'aquells documents que es trobin en poder de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca, i la persona interessada haurà de declarar-ho expressament a la sol·licitud de participació, indicant el número i data del registre d'entrada amb la qual ho aportà a fi de localitzar-ho.

En cas que amb la informació aportada la documentació no es pogués localitzar, l'Ajuntament li ho requerirà als efectes oportuns.

El fet de constar a la llista de persones admeses no implica el reconeixement als interessats que compleixen els requisits per participar en aquesta convocatòria.

La persona que superi el procés selectiu haurà de presentar la documentació acreditativa dels requisits que s'indiquen a la base tercera, amb caràcter previ al seu nomenament.

L'Ajuntament pot requerir al sol·licitant l'aportació formal de la documentació substituïda per la declaració responsable en qualsevol fase del procediment selectiu.

Amb la formalització i la presentació de la sol·licitud, l'aspirant dóna el seu consentiment per al tractament de les dades de caràcter personal, que són necessàries per prendre part a la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés, d'acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal, per a la qual cosa ha d'emplenar el model de sol·licitud (annex II).

De conformitat al que disposa la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, s'informa les persones aspirants que les dades personals contingudes a la sol·licitud d'admissió, la documentació que l'acompanyi o que es generi a resultes d'aquesta convocatòria, s'incorporarà a un fitxer de dades de caràcter personal del qual és responsable l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca, i que té per finalitat, entre d'altres, la convocatòria i la resolució de la mateixa.

Cas que sigui necessari, algunes dades personals podran ser publicades al BOIB, el tauler d'edictes de l'Ajuntament i el portal web d'aquesta institució (http:// www. ajciutadella.org/ ), d'acord amb el que disposen les bases de la present convocatòria i la Llei 39/2015.

L'òrgan administratiu davant del qual les persones interessades poden, si pertoca, exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició i la resta de drets reconeguts a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, i restant normativa d'aplicació, és l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC) de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca, situada a la Plaça des Born del mateix municipi.

Les persones aspirants queden vinculades a les dades que es facin constar en la seva sol·licitud. El domicili i telèfon que figurin en la mateixa es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, i serà responsabilitat exclusiva dels candidats tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.

Sisena. Procediment.

Després d'haver finalitzat el termini de presentació d'instàncies, l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca publicarà una llista d'admesos i exclosos i es donarà un termini de deu dies hàbils per presentar reclamacions.

L'Alcaldia convocarà les persones candidates admeses a la celebració d'una entrevista personal o recaptar d'aquestes els aclariments, o, en el seu cas, l'aportació del que s'estimi necessari a l'efecte d'avaluar, a més dels ítems considerats a l'entrevista, també, i en global, la trajectòria professional i acadèmica dels aspirants prestats, i efectuar la selecció de la persona candidata que s'estimi més idònia.

Així mateix, als efectes anteriors, podrà demanar la intervenció dels especialistes que estimi procedents a fi de permetre apreciar la idoneïtat de les persones candidates, i també, l'Alcaldia sol·licitarà l'assistència d'una comissió tècnica de valoració que emetrà un informe-proposta no vinculant.

Vist el resultat, si escau, de l'entrevista personal, la intervenció dels especialistes que es pogués sol·licitar i l'informe-proposta no vinculant de la comissió de valoració, l'Alcaldia resoldrà discrecional i motivadament sobre el nomenament de la persona candidata que consideri més idònia per a ocupar la prefectura de la Policia local, en consideració a l'entrevista practicada i la trajectòria professional i acadèmica corresponent.

La convocatòria podrà quedar deserta si cap de les persones aspirants presentades és elegida per ocupar el lloc de treball.

Notificada la resolució a la persona elegida, si aquesta hi renuncia, es podrà proposar una nova persona candidata d'entre les persones aspirants.

El nomenament es publicarà al BOIB.

El personal funcionari que ocupi aquest lloc de treball, amb posterioritat al nomenament ha de fer el curs de capacitació per a caps de policia local que ha de promoure l'Escola Balear d'Administració Pública. Queden eximides de la realització d'aquest curs les persones que ja l'hagin realitzat o les que estiguin en possessió del curs de capacitació de la categoria corresponent.

Ítems que es prendran en consideració a l'entrevista personal:

I) Perfil directiu i de lideratge.

II) Valors en relació amb el càrrec i funcions.

III) Nivell de compromís i de satisfacció en relació amb el càrrec i funcions.

IV) Experiència, aptituds i habilitats envers la resolució/propostes de resolució de conflictes, i en relació a reptes difícils i capacitat d'innovació.

v) Valoració del curriculum vitae presentat (mèrits acadèmics i trajectòria professional).

 

ANNEX II

SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ AL PROCEDIMENT SELECTIU PER A LA PROVISIÓ, EN COMISSIÓ DE SERVEIS I PEL PROCEDIMENT DE LLIURE DESIGNACIÓ, DEL LLOC DE TREBALL DE CAP DE LA POLICIA LOCAL (PREFECTURA) DE L'AJUNTAMENT DE CIUTADELLA DE MENORCA

SOL·LICITANT

1r llinatge: .................................................................................................. 2n llinatge: ................................................................................ Nom: ...................................................................... Document d'identitat: ...................................................... Data de naixement: ........................................................ Telèfon 1: ....................................................... Tel. 2: ......................................................... Nacionalitat: .....................................................Adreça: .............................................................................................................. Núm. : ........................... Pis: .............................. Municipi: ........................................................................ Província: .................................................................... Codi postal: .................................................................................................................. Altres (polígon, nom de la casa, etc. ): .............................................................. Adreça electrònica: ..............................................................................................................

EXPÒS

Que, vistes la convocatòria i bases per a la provisió del lloc de treball de cap (prefectura) de la policia local de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca, pel procediment de lliure designació, en comissió de serveis; present la següent

DECLARACIÓ RESPONSABLE

Declar que reunesc tots i cadascun dels requisits exigits a la base tercera de la convocatòria i que són certes les dades que s'hi consignen.

I a més, declar:

que amb la sol·licitud de participació present la següent DOCUMENTACIÓ*

(Marcau amb una X la documentació que presentau)

□ Original o còpia compulsada del certificat oficial de llengua catalana de nivell B2 o superior*.

Curriculum vitae amb la relació dels mèrits professionals que s'al·leguin i els acadèmics, amb justificació, si escau, d'aquests per mitjà de certificacions, còpies autèntiques o qualsevol altre mitjà admès als efectes d'acord la legislació de procediment administratiu.

(*) No obstant açò, no serà necessària la presentació d'aquells documents que es trobin en poder de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca, i la persona interessada ha de declarar-los, relacionant-los a la sol·licitud de participació, indicant el número i data del registre d'entrada en que foren aportats/procediment, a fi de localitzar-ho. En cas que amb la informació aportada la documentació no es pogués localitzar, l'Ajuntament li ho requerirà, als efectes oportuns.

I a més,

(Marcau amb una X si autoritzau, o no)

□ AUTORITZ l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca perquè, per a comprovar, per mitjà de la plataforma d'intermediació de dades, el DNI, el títol universitari i la possessió dels carnets de conduir classes A2 i B.

□ NO AUTORITZ* l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca perquè, per a comprovar, per mitjà de la plataforma d'intermediació de dades, el DNI, el títol universitari i la possessió dels carnets de conduir classes A2 i B.

(*) En cas de no autoritzar l'Ajuntament expressament:

(Marcau amb una X la documentació que presentau)

□ DNI en vigor*.

□ Títol universitari d'acord amb la base tercera de la convocatòria*.

□ Carnets de conduir classes A2 i B en vigor*.

(*) No obstant açò, no serà necessària la presentació d'aquells documents que es trobin en poder de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca, i la persona interessada ha de declarar-los, relacionant-los a la sol·licitud de participació, indicant el número i data del registre d'entrada en que foren aportats/procediment, a fi de localitzar-ho. En cas que amb la informació aportada la documentació no es pogués localitzar, l'Ajuntament li ho requerirà, als efectes oportuns.

AVÍS LEGAL

De conformitat amb la Llei Orgànica 3/2018, de 13 de març, de Protecció de Dades de Caràcter Personal i Garantia dels Drets Digitals, se us informa del següent:

-Les dades de caràcter personal que s'obtinguin de la vostra sol·licitud seran incorporades i tractades de forma confidencial en un fitxer propietat d'aquest Ajuntament.

-Les dades obtingudes amb aquesta instància podran ser utilitzades, salvaguardant la vostra identitat, per elaborar estadístiques internes.

-Tindreu la possibilitat d'accedir en qualsevol moment a les dades facilitades i a sol·licitar-ne, si escau, la rectificació, oposició, o cancel·lació dirigint una comunicació escrita, juntament amb la documentació acreditativa de la vostra identitat, a aquest Ajuntament.

ALTRES DADES/OBSERVACIONS que voleu que es prenguin en consideració:

................................................................................................................................................................................................................................................................................. ..........................................................................................................................................

SOL·LICIT:

Ser admès/admesa en el procediment selectiu.

Ciutadella de Menorca, .............. d ............................... de 20.......

(Signatura)

SRA. BATLESSA DE L'AJUNTAMENT DE CIUTADELLA DE MENORCA.

 

Ciutadella, en el dia de la signatura electrònica (12 d'abril de 2022)

L'alcaldessa

Joana Maria Gomila Lluch