Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I FORMACIÓ PROFESSIONAL

Núm. 218934
Instrucció del conseller d’Educació i Formació Professional de 12 d’abril de 2022 per la qual es modifica la Instrucció del conseller d’Educació i Universitat de dia 8 de febrer de 2018 per la qual es fixen els criteris i les pautes per adjudicar les comissions del personal docent amb funcions d’assessor tècnic docent a la Conselleria d’Educació i Universitat mitjançant concurs públic de mèrits

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

1. La Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears, estableix, en l'article 90.1, que l'Administració educativa, a més dels llocs de feina catalogats per a personal funcionari dels cossos i les escales dels serveis generals de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que formen part de la seva relació de llocs de treball (RLT), també pot tenir incorporats, amb caràcter temporal i voluntari, funcionaris dels cossos docents no universitaris als quals s'assignen funcions que impliquen dur a terme tasques de suport i assessorament en aspectes i assumptes directament relacionats amb els serveis educatius.

2. Aquesta mateixa Llei determina, en l'article 90.2, que la Conselleria, d'Educació i Formació Professional, ha d'establir els criteris i les pautes d'actuació per adjudicar les comissions del personal docent amb funcions d'assessor tècnic docent (ATD) en l'Administració educativa.

3. En data 8 de febrer de 2018, el conseller d'Educació i Universitat va aprovar la Instrucció per la qual es fixen els criteris i les pautes per adjudicar les comissions del personal docent amb funcions d'assessor tècnic docent a la Conselleria d'Educació i Universitat mitjançant concurs públic de mèrits (BOIB núm. 21, de 15 de febrer).

4. En data 6 d'agost de 2018, el conseller d'Educació i Universitat va aprovar la modificació de la Instrucció del conseller d'Educació i Universitat de dia 8 de febrer de 2018 per la qual es fixen els criteris i les pautes per adjudicar les comissions del personal docent amb funcions d'assessor tècnic docent a la Conselleria d'Educació i Universitat mitjançant concurs públic de mèrits (BOIB núm. 98, de 9 d'agost).

5. Des de la publicació d'aquesta Instrucció de 8 de febrer i la seva modificació s'han duit a terme tres convocatòries, corresponents als anys 2018, 2019 i 2021, per proveir comissions de caràcter voluntari del personal docent amb funcions d'assessor tècnic docent a la Conselleria d'Educació i Formació Professional.

6. En la darrera d'aquestes convocatòries, convocada mitjançant Resolució del secretari general de la Conselleria d'Educació i Formació Professional de 23 d'abril de 2021 i publicada en el BOIB núm. 57, d'1 de maig de 2021, s'oferien 38 places. La Resolució d'adjudicació de les comissions de caràcter voluntari del personal docent amb funcions d'assessor tècnic docent de 23 de juny de 2021 va disposar que restaven 12 places desertes. S'ha considerat convenient modificar certs aspectes de la Instrucció per millorar-ne el procediment a causa de l'elevat percentatge de places desertes, pràcticament una tercera part de les convocades.

7. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estableix, en l'article 14, l'obligació dels empleats de les administracions públiques de relacionar-se a través de mitjans electrònics amb aquestes per als tràmits i actuacions que efectuïn amb elles per raó de la seva condició d'empleat públic. La capacitat i els mitjans tècnics actuals permeten que aquest procediment sigui telemàtic.

8. D'altra banda, atesa l'experiència que s'ha obtingut i a instància i per recomanació de la comissió de valoració que hi actua, s'ha considerat apropiat modificar altres aspectes de la Instrucció per simplificar i millorar el procediment establert, especialment pel que fa a la valoració dels mèrits.

Per tot això, consultades les organitzacions sindicals més representatives en el sector de l'ensenyament no universitari, i d'acord amb el que estableixen l'article 21 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i l'article 6 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, dict la següent

Instrucció

Primer

Objecte

Aquesta Instrucció té per objecte modificar la Instrucció del conseller d'Educació i Universitat de dia 8 febrer de 2018 per la qual es fixen els criteris i les pautes per adjudicar les comissions del personal docent amb funcions d'assessor tècnic docent a la Conselleria d'Educació i Universitat mitjançant concurs públic de mèrits (BOIB núm. 21, de 15 de febrer), modificada el dia 6 d'agost de 2018 (BOIB núm. 98, de 9 d'agost).

Així, es modifiquen els apartats que s'indiquen a continuació, que queden redactats de la manera següent:

a) L'apartat 3:

3. Requisits dels aspirants

Es poden presentar a les convocatòries corresponents tots els funcionaris de carrera i els funcionaris en pràctiques dels cossos docents no universitaris que es trobin en la situació administrativa de servei actiu i que compleixin els requisits establerts en aquesta Instrucció, en la convocatòria per proveir les comissions i en la normativa aplicable.

En el cas dels funcionaris en pràctiques, les places a les quals poden optar mitjançant aquestes comissions de servei han d'estar ubicades en l'illa en la qual han superat el procediment selectiu.

b) L'apartat 5.6:

5.6. Les sol·licituds per participar en la convocatòria, juntament amb la documentació que correspongui, es presentaran exclusivament per mitjans electrònics a través del tràmit telemàtic habilitat a aquest efecte, que es trobarà en el lloc web de la Direcció General de Personal Docent.

c) L'apartat 6:

6. Barem de mèrits

Les convocatòries han d'establir una valoració dels mèrits d'acord amb els criteris següents:

6.1. Antiguitat: S'ha de valorar, amb un màxim de 3 punts, l'antiguitat que es tengui reconeguda com a personal funcionari docent no universitari.

6.2. Formació: S'han de valorar, amb un màxim de 3 punts, els cursos i les accions formatives que figurin en el Registre general de formació permanent del professorat com a formacions internes o externes.

6.3. S'han de valorar els estudis o títols oficials amb validesa a tot el territori nacional, sempre que no siguin necessaris com a requisit i s'acreditin documentalment. S'han de valorar amb un màxim d'1 punt.

6.4. Experiència: S'ha de valorar, amb un màxim de 3 punts, l'experiència en funcions iguals o similars a les que s'han de dur a terme, l'experiència en llocs de feina en què s'hagin desenvolupat funcions iguals o similars a les que s'han de desenvolupar en la comissió i haver format part d'un equip directiu d'un centre docent.

6.5. La distribució de la puntuació, sobre un total de 10 punts, ha de ser la següent:

a) Antiguitat: 3 punts com a màxim.

b) Formació: 3 punts com a màxim.

c) Titulacions oficials: 1 punt com a màxim.

d) Experiència professional: 3 punts com a màxim.

D'acord amb aquests criteris, les convocatòries han de concretar com s'ha de valorar cadascun dels mèrits esmentats. Per a les places que estableixin requisits, aquests no podran ser tinguts en compte com a mèrits.

d) L'apartat 7.2:

7.2. La comissió de valoració ha d'estar formada per un president i un mínim de dos vocals. Tots els membres han de ser funcionaris de carrera en actiu adscrits a la Conselleria d'Educació i Formació Professional o personal docent no universitari adscrit a centres docents públics dependents d'aquesta Conselleria. La composició de la comissió ha de ser la següent:

  • Un representant de la Secretaria General, designat pel secretari general, que ha d'actuar de president de la comissió.
  • Un representant de la Direcció General de Personal Docent, designat per la directora general de Personal Docent, que hi ha d'actuar de secretari.
  • Un representant de la Inspecció Educativa, designat per la cap del Departament d'Inspecció Educativa.

A més dels titulars, també s'han de nomenar els suplents corresponents.

També poden participar en les reunions de la comissió, com a assessors, representants de les direccions generals que han sol·licitat la provisió de llocs de treball d'assessor tècnic docent.

e) L'apartat 8.3:

8.3. Resolució definitiva

8.3.1. Després d'haver resolt les al·legacions presentades de forma motivada i, si escau, haver modificat les puntuacions atorgades als aspirants, el secretari general ha de dictar la resolució definitiva amb les persones seleccionades.

8.3.2. La resolució definitiva s'ha de publicar en el lloc web de la Direcció General de Personal Docent. Contra aquesta resolució els interessats poden interposar un recurs d'alçada davant el conseller d'Educació i Formació Professional, d'acord amb els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

8.3.3. La Secretaria General ha de trametre a la Direcció General de Personal Docent, d'acord amb la resolució definitiva, la llista definitiva de les persones seleccionades i el lloc que han d'ocupar en comissió de serveis perquè aquesta Direcció General dugui a terme els tràmits pertinents.

8.3.4. Sense perjudici que la persona interessada pugui renunciar a la comissió adjudicada, no és necessari que trameti la conformitat sobre l'adjudicació definitiva, atès que aquesta conformitat s'entén atorgada amb la presentació de la sol·licitud per participar en la convocatòria.

8.3.5. En el cas que el primer aspirant renunciï a la comissió, el pot substituir el següent aspirant per ordre de puntuació. Si esdevé necessari substituir-lo per causa d'una baixa o qualsevol altre motiu degudament justificat per un període de més de dos mesos, el pot substituir el següent aspirant per ordre de puntuació que hagi obtingut la puntuació mínima requerida o, si això no és possible, un funcionari que compleixi els requisits per desenvolupar la comissió corresponent. En aquest cas, si s'escau, la substitució és temporal, fins que es torni a incorporar l'aspirant substituït.

8.3.6. En el cas que un funcionari docent en pràctiques no obtengui la consideració de funcionari de carrera en el moment de l'inici de la comissió, serà substituït pel següent aspirant amb la puntuació mínima necessària per ordre de puntuació.

Segon

Vigència

Aquesta Instrucció té efectes des de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 12 d'abril de 2022

El conseller d'Educació i Formació Professional Martí X. March i Cerdà