Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SANT JOAN DE LABRITJA
Núm. 215935
Aprovació Pla d'actuació en Matèria de Transport Públic de viatgers en vehicle turisme per als anys 2022 i 2023
En la sessió Ordinària de l'Ajuntament Ple celebrada el 30 de març de 2022, es va aprovar el Pla d'Actuació en matèria de Transport Públic de viatgers en vehicles turisme per als anys 2022 i 2023.
PLA D'ACTUACIÓ EN MATÈRIA DE TRANSPORT PÚBLIC DE VIATGERS EN VEHICLE TURISME PER ALS ANYS 2022 I 2023.
El servei del taxi en l'àmbit del transport públic de viatgers té una presència molt destacada per a la mobilitat de les persones en general i, bàsicament, per als turistes que ens visiten durant la temporada estival. La contribució d'aquest sector en l'activitat turística i el component públic i de vegades assistencial d'aquest servei fa convenient una proporcionada actuació que s'ajusti a les especials necessitats de la demanda d'aquest servei i que es produeixen majoritàriament durant l'època assenyalada.
En les temporades estivals dels últims anys, s'ha constatat que existeix una gran desproporció entre l'oferta d'aquests serveis i la demanda que es produeix, provocada en gran part pel marcat component estacional de la demanda turística d'Eivissa, que fa que la població augmenti notablement durant els mesos estivals i que per tant, no es pugui prestar un òptim servei amb el nombre de vehicles autoritzats per prestar el servei de transport públic de viatgers durant tot l'any. Això ha provocat sobretot en les últimes temporades estivals un creixent augment de l'oferta il·legal de transport de viatgers, que, a més de suposar un perjudici directe al sector del transport de viatgers en taxi, afecta seriosament la imatge turística pròpia de la illa i produeix altres distorsions, com per exemple l'afectació de la seguretat viària.
La Comunitat Autònoma dels Illes Balears, en l'exercici de la seva competència exclusiva en matèria de transport per carretera quan aquest es dugui a terme íntegrament dins del territori de les illes, ja va habilitar per a anys successius, mitjançant la Llei 13/2005 de 27 de desembre, de mesures tributàries i administratives, la possibilitat d'atorgar llicències d'àmbit insular de transport públic de viatgers en vehicles de turisme al Consell Insular d'Eivissa, que va aprovar plans d'actuació en transport públic de viatgers per a les temporades estivals dels anys 2006, 2007, 2008, 2009, 2010 i 2011 per adequar la desproporció existent entre l'oferta i la demanda de taxis en temporada estival a l'illa d'Eivissa.
Mitjançant l'aprovació del Decreto Llei 1/2012, de 10 de febrer, de mesures orientades a la prevenció de l'oferta il·legal en matèria de transports a la illa d'Eivissa, el govern autonòmic va habilitar als ajuntaments de la illa d'Eivissa per concedir autoritzacions estacionals de taxi amb caràcter urgent fins que la Comunitat Autònoma no legislàs en matèria de transports urbans.
Mitjançant d'aquesta habilitació legal, l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja va aprovar un Pla d'actuació en aquesta matèria per als anys 2014 – 2015, 2016 – 2017 y 2018-2019.
De conformitat amb la competència exclusiva en matèria de transports atorgada a la Comunitat Autònoma dels Illes Balears, el Parlament de les Illes Balears, en virtut de l'article 48 de la Llei Orgànica 1/2007 de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears, va aprovar la Llei 4/2014 de 20 de juny de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears, que a l'article 48 atribueix als ajuntaments les competències administratives en relació en el servei d'auto-taxi.
La llei estableix les condicions generals de prestació del servei d'auto-taxi i preveu la llicència municipal com a títol per prestar el servei, distingint entre llicències ordinàries i llicències de caràcter temporal, indicant que aquestes últimes s'atorgaran preferentment als titulars de llicències de caràcter ordinari i estableix que per atorgar les llicències temporals, els ajuntaments, mitjançant un acte administratiu, aprovaran un pla regulador que en determini la seva adjudicació, les condicions de prestació del servei, el nombre mínim i màxim, les condicions a què s'han de subjectar, els drets i les obligacions, la quantia de la taxa, els supòsits de revocació, el termini de durada i la resta de condicions que es considerin adequades o necessàries.
Quant al nombre de llicències otorgables, atès l'estudi de necessitats de llicències municipals del servei de taxi encarregat per l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja en els que entre d'altres s'analitza l'extensió del municipi, el creixement poblacional dels últims anys, nombre de places turístiques i l'oferta turística existent el municipi es constata la necessitat de disposar com a mínim de 9 llicències temporals durant els mesos estivals.
En relació al sistema d'adjudicació de les llicències temporals, com s'ha indicat anteriorment, la llei preveu el seu atorgament amb caràcter preferent als titulars de llicències ordinàries, reservant-se per tant un major percentatge de llicències temporals a atorgar per als titulars de llicències ordinàries de taxi de Sant Joan de Labritja i establint-se un percentatge menor per a aquells assalariats que complint els requisits establerts en aquest Pla vulguin accedir a elles.
En definitiva, el present Pla regulador persegueix un augment dels nivells de qualitat del servei de transport públic de viatgers en vehicle turisme, que s'aconseguirà amb la coordinació prevista entre els sistemes municipals de transport urbà de viatgers i la resta de mesures d'aplicació per a l'avaluació dels resultats obtinguts juntament amb la persecució de l'intrusisme existent en el sector.
I. - Objecte del Pla d'actuació
El present Pla d'actuació és un acte que té per objecte concretar les condicions a les quals s'han de subjectar les llicències temporals d'àmbit municipal, sense perjudici de l'autorització per a la prestació insular recollida en els articles 53.4 i 69.4 de la Llei 4/2014, de 20 de juny, de transports terrestres i mobilitat sostenible dels Illes Balears, per als anys 2022 i 2023 amb possibilitat de prorrogar-se per un més.
La vigència del Pla d'actuació ve definida en el temps per la seva estacionalitat aplicable als dos anys de durada, que podrà prorrogar-se a un tercer si així ho acorda per la Corporació abans de la finalització del segon any.
El titular d'una llicència temporal estarà habilitat per realitzar el servei de transport públic de viatgers en vehicles turisme a canvi d'un preu. Així, l'objectiu principal del pla consisteix en l'ampliació, en temporada estival, de la capacitat que el sistema de transport públic de viatgers en vehicle turisme pot prestar a cada moment, a través de l'augment de llicències, en aquest cas temporals com a títol habilitant previst legalment per a la prestació del servei. De forma paral·lela s'incidirà en la millor ordenació del sector, bàsicament pel que fa al control de la competència deslleial i l'intrusisme existent i a l'ampliació dels mitjans disponibles per afavorir la mobilitat (transport col·lectiu de viatgers).
II.- Característiques de les llicències temporals
Les llicències temporals d'àmbit municipal de transport públic de viatgers en vehicle turisme, reuniran les característiques següents:
□ Estacionals: la durada d'aquestes autoritzacions, que es concediran en dos torns diferents seran:
□ Biennals: El present Pla regulador tindrà una vigència de dos anys consecutius, 2022 i 2023, poguent prorrogar-se per un any més en les mateixes condicions si la Corporació adopta l'acord corresponent amb anterioritat a la finalització de la seva vigència.
□ Personal: L'autorització tindrà el caràcter de personal i per tant anirà vinculada a l'atorgament a una persona que reuneixi els requisits, i a un únic vehicle, que igualment reuneixi les característiques que es demanin. Només podrà obtenir-se una llicència temporal per persona.
□ Intransmissibles: Aquestes autoritzacions no es podran transmetre en cap cas.
□ Revocables: Independentment de l'extinció de l'autorització per caducitat, l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja podrà revocar-la per incórrer en la pèrdua de qualsevol dels requisits exigits, així com pel reiterat incompliment de les condicions de prestació del servei.
□ Àmbit municipal: Aquestes autoritzacions solament habilitaran la prestació del servei a l'àmbit territorial del municipi de Sant Joan de Labritja, sense perjudici de la possible autorització del Consell Insular d'Eivissa per prestar el servei fos del terme municipal. Aquesta autorització quedarà condicionada al consentiment municipal.
III. Determinació del nombre total d'autoritzacions
El present pla d'actuació estableix un nombre màxim total d'11 autoritzacions, constituint-se un contingent de reserva per als casos de renúncia o incompliment d'algun dels adjudicataris.
El contingent de reserva estarà format, en el cas que hi hagi més sol·licituds que llicencies a atorgar, per la llista ordenada de sol·licitants conforme a la puntuació que hagin obtingut. En el cas que les sol·licituds presentades no cobrissin el nombre total de llicències temporals que s'ofereixen, es podrà formar un contingent de reserva amb els assalariats del municipi de Sant Joan de Labritja que tinguin una antiguitat inferior a la requerida en el present pla.
IV. Procediment d'autorització.
1.- Inicio
Una vegada aprovat el present Pla regulador, s'haurà de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i l'endemà de la data de la publicació determinarà l'inici del termini de presentació de sol·licituds per un termini de deu dies naturals. Així mateix es publicarà en el tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja www.santjoandelabritja.com l'obertura d'aquest termini, amb indicació dels requisits exigits per optar a la concessió de les autoritzacions.
Tenint en compte la necessària posada en servei de les llicències objecte de licitació amb efectes 1 de juny, l'expedient licitació es tramitarà de manera urgent, amb les conseqüències recollides en l'art. 119 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic.
De conformitat amb el que es disposa a l'art. 188 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre de les Illes Balears, es sotmetrà a exposició pública per termini de deu dies el present pla, simultàniament a l'inici del termini de licitació. Si dins del referit termini es produeixen reclamacions contra el plec se suspendrà la licitació així com el termini per a la presentació de proposicions, en els casos en què sigui necessari per a resoldre la qüestió plantejada, i es reprendrà el que quedi d'aquest termini a partir de l'endemà de la resolució de les reclamacions.
Els requisits exigits per optar a la concessió de les autoritzacions, seran els que es detallen a continuació:
1.1. Ser persona física o jurídica
1.2. Complir amb les obligacions fiscals i socials i laborals establertes en la legislació vigent.
1.3. Disposar del permís de conduir classe B o superior i del permís municipal de conductor de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja i compliment de la resta de requisits que assenyali l'ordenança reguladora del servei d'acte-taxi de Sant Joan de Labritja.
1.4. Explotar personalment la llicència temporal, entenent-se com a explotació personal la conducció del vehicle per part del titular de la llicència i no la seva gestió.
1.5. Per a aquells que optin com a titulars de llicència municipal, disposar com a màxim d'una llicència municipal de taxi.
1.6. A més, els que optin com a titulars de llicència municipal hauran de presentar acreditació del compliment de la declaración censal de trobar-se donat d'alta en impost corresponent i en el règim especial de treballadors autònoms de la Seguretat Social, d'acord amb la documentació que es detalla a l'apartat següent. En cap cas es considerarà que pot complir-se aquest requisit si s'ha interromput en algun moment la cotització amb motiu de jubilació, amb l'excepció de la jubilació contributiva.
1.7. Aquells que optin com a assalariats del sector del taxi (d'acord amb el previst en el procediment d'atorgament), a més dels requisits recollits als apartats 1.1., 1.2. i 1.3. anteriors, hauran d'acreditar el fet d'haver estat contractat pel titular d'una llicència municipal de taxi de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja, almenys durant vint mesos durant els cinc anys anteriors a l'inici del termini de presentació d'instàncies (a l'efecte d'aquest còmput, també es tindrà en compte aquell temps en què el treballador assalariat hagi estat en situació de ERTO COVID), així com haver realitzat aquest treball durant almenys dos mesos al llarg de l'any 2021.
1.8. Podran presentar sol·licituds aquells treballadors assalariats del sector del taxi que tinguin una antiguitat inferior a la indicada anteriorment per passar a formar part del contingent de reserva residual que es podrà establir per al cas que no es cobrissin totes les llicències temporals previstes en el present Pla i no pogués formar-se el contingent de reserva contemplat als apartats 6 i 7 del mateix.
2. Sol·licituds i documentació a presentar.
2.1. El termini de sol·licituds s'obrirà l'endemà a la publicació en el BOIB del present Pla regulador, en instància dirigida a l'Alcaldia d'aquesta Corporació, en model recollit en l'annex corresponent. Aquest termini finalitzarà deu dies naturals posteriors a la data d'inici (considerats tots dos dies inclosos).
En cas que l'últim dia del còmput del termini sigui dissabte o festiu, el termini es prorrogarà automàticament fins al següent dia hàbil. Quan es publiquin anuncis de correcció d'errors, rectificacions o aclariments, el termini de presentació de proposicions es computarà a partir de la data del nou anunci.
La presentació de proposicions pressuposa l'acceptació, per part de l'interessat, de les clausules del present Pla.
Quan la documentació s'enviï per correu, s'haurà de justificar, mitjançant document justificatiu, la data de l'enviament en l'oficina de Correus i anunciar-ho a la corporació mitjançant fax al número 971 33 31 17 o correu electrònic (secretaria@santjoandelabritja.com) dins del mateix dia.
Sense la concurrència de tots dos requisits, no serà admesa la documentació si es rep a l'Ajuntament amb posterioritat a la data en què finalitzi el termini. Transcorreguts, no obstant això, l'anterior, tres dies naturals a la data de finalització del termini sense haver-se rebut la documentació per part de l'Ajuntament, aquesta no s'admetrà.
També s'admetrà la documentació presentada d'acord amb les disposicions legals i que compleixi els requisits en elles establertes, sempre que tinguin entrada en les dependències municipals abans de la finalització del termini indicat.
2.2. Cada sol·licitant presentarà, la sol·licitud conforme a l'Annex I, acompanyada de la següent documentació:
a) Document Nacional d'Identitat i, si és el cas, l'escriptura d'apoderament degudament legalitzada, o les seves fotocòpies degudament autenticades.
b) Declaració responsable del compliment dels requisits establerts en el present pla regulador.
c) Declaració responsable de no estar incurs el licitador en les prohibicions per contractar recollides a l'article 71 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre de Contractes del Sector Públic.
d) Certificats acreditatius de trobar-se al corrent del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents.
e) Certificat expedit per la Prefectura Provincial de Trànsit, en el qual s'acrediti que la persona interessada no ha estat sancionada per resolució ferma en els dos darrers anys per alguna de les infraccions qualificades com a molt greus de les previstes en el Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual es va aprovar el Reglament general de circulació per a l'aplicació i desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació per a l'aplicació i desenvolupament del text articulat de la Llei sobre tràfic, circulació de Vehicles de motor i Seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990, de 2 de març, pel qual s'aprova el text articulat de la Llei sobre tràfic, circulació de Vehicles de motor i Seguretat viària.
f) Compromís que s'adscriurà a la llicència temporal un vehicle conforme a l'establert al present pla regulador.
g) Compromís d'aportar pòlissa d'assegurança per cobrir de forma il·limitada la seva responsabilitat civil pels danys que es causin amb ocasió del transport.
h) Declaració responsable en la qual s'indiqui la puntuació que li correspongui conforme a l'establert a l'apartat 7 del present Pla. (Annexos II i III).
i) Permís municipal de conductor expedit per l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja.
j) Indicació del e-mail o fax a l'efecte de notificacions quan procedeix.
k) Una relació de tots els documents inclosos en aquest sobre.
En el cas de conductors assalariats, hauran d'aportar a més la següent documentació:
l) Certificat de vida laboral expedit per la Seguretat Social o qualsevol altre document que acrediti fefaentment el compliment dels criteris que serveixin per adjudicar les llicències.
m) Declaració responsable en la qual indiquin l'antiguitat (no interrompuda) amb la qual compten i a la qual hauran d'acompanyar una relació detallada dels titulars i números de llicència on s'han prestat els serveis de conductor amb indicació de les dates d'inici i finalització dels Serveis. (Conforme al model previst en l'Annex III d'aquest plec).
Amb la finalitat d'evitar irregularitats i contradiccions es determina que el sol·licitant que falsejàs la documentació, una vegada acreditat tal extrem, quedarà automàticament exclòs del procediment d'atorgament de llicències temporals.
Les persones que, com a titulars d'una llicència de taxi en el municipi de Sant Joan de Labritja, optin a la llicència temporal hauran de fer constar en la seva sol·licitud el número de llicència de què són titulars, així com aportar còpia dels rebuts o documentació acreditativa del pagament de dotze mesos cotitzats en el règim especial d'autònoms al llarg dels últims vint mesos. Pel que fa al requisit de no haver estat jubilat, aquelles persones amb edat suficient per trobar-se en tal circumstància hauran de presentar certificat negatiu emès per l'Institut Nacional de la Seguretat Social. Aquells que hagin optat per la modalitat de la jubilació contributiva hauran d'aportar certificat acreditatiu de tal extrem.
3. Esmena de deficiències
Transcorregut el termini de presentació de sol·licituds, l'Ajuntament obrirà un període de 3 dies hàbils per a esmena de deficiències en relació amb aquells sol·licitants que no hagin acreditat suficientment el compliment dels requisits.
A tals efectes l'Ajuntament exposarà en el tauler d'anuncis i a la pàgina web municipal una relació dels sol·licitants que es trobin en aquesta circumstància amb referència a la documentació que han de presentar.
L'endemà a la data de publicació d'aquesta relació en el tauler d'anuncis i a la pàgina web municipal determinarà l'inici del còmput dels 3 dies hàbils per a esmena.
Transcorregut aquest termini sense esmenar les deficiències que s'hagin trobat, el sol·licitant quedarà exclòs del procés d'adjudicació.
4. Llista provisional d'admesos
En cas de no existir deficiències a esmenar o, esmenades aquestes, o, si escau, transcorregut el termini habilitat a aquest efecte sense esmena, la Corporació elaborarà la llista provisional d'admesos que serà exposada al públic a través del tauler d'anuncis municipal i la pàgina web.
Publicada l'anterior llista provisional, s'obrirà un termini de cinc dies naturals perquè els interessats puguin, si és el cas, al·legar el que al seu dret convingui.
5. Llista definitiva d'admesos
Transcorregut el termini per a la presentació d'al·legacions sense que s'haguessin presentat o, si escau, resoltes aquestes, la Corporació aprovarà la llista definitiva d'admesos que serà exposada al públic a través del tauler d'anuncis municipal i la pàgina web.
Aquesta llista classificarà als admesos en dos grups (titulars i assalariats) segons el que es disposa a continuació i assenyalarà dia, hora i lloc en què es durà a terme el sorteig per a l'adjudicació de les llicències temporals, en cas que hi hagués empat en la puntuació de possibles adjudicataris.
6.- Classificació dels sol·licitants admesos
El procediment per a l'adjudicació de les llicències temporals estableix la següent classificació dels sol·licitants i distribució d'autoritzacions:
• Categoria A: "Titulars": titulars de llicència municipal de taxi.
• Categoria B: "Assalariats": assalariats del sector del taxi.
El procediment d'adjudicació es regirà per la prevalença dels titulars (categoria A) respecte dels assalariats (categoria B). Sobre la base d'això s'estableix un contingent de reserva d'atorgament de 9 llicències a favor dels titulars de llicències ordinàries i 2 llicències a favor dels assalariats de llicències de taxi del municipi de Sant Joan de Labritja que compleixin els requisits previstos en el present Pla regulador, conforme al previst a l'apartat següent.
En cas de que no s'adjudiquessin la totalitat de les llicències previstes per a cada categoria, la resta que quedi d'una categoria incrementarà el nombre de llicències a atorgar de l'altra categoria.
En el cas que es presentessin més sol·licituds que nombre de llicències a atorgar, es constituirà un contingent de reserva al que poder acudir en supòsits de renúncies o vacants sobrevingudes, format per les sol·licituds que no s'hagin adjudicat ordenades conforme a la puntuació obtinguda a l'apartat següent.
Si no es pogués constituir aquest contingent de reserva per falta de sol·licituds, es podrà constituir un contingent de reserva residual per cobrir el nombre de llicències temporals que quedessin vacants o les baixes que es poguessin produir i al que podran accedir aquells assalariats que haguessin presentat sol·licitud amb una antiguitat inferior a la indicada a l'apartat 1.7.
7. Adjudicació de les llicències temporals.
Les llicències temporals s'atorguaran a aquells sol·licitants que obtinguin una major puntuació atenent als següents criteris:
□ Categoria A: Titulars de llicències ordinàries d'auto-taxi de Sant Joan de Labritja
S'atorgarà la puntuació atenent als següents criteris:
En cas d'empat si hi hagués més sol·licitants que llicències temporals a atorgar, s'efectuarà un sorteig públic entre aquells sol·licitants que obtinguin la mateixa puntuació.
□ Categoria B: Assalariats del sector del taxi
S'atorgarà la puntuació atenent als següents criteris:
La citada continuïtat es considerarà interrompuda quan voluntàriament s'abandoni la professió de conductor assalariat per termini igual o superior a sis mesos. No es considera interrompuda de forma voluntària la continuïtat en els períodes en què el sol·licitant es trobi en situació legal de desocupació derivada del cessament involuntari en l'activitat de conductor assalariat en el sector del taxi o en situació d'incapacitat temporal. Tampoc es considera interrompuda de manera voluntària la continuïtat en els períodes en què el sol·licitant es trobi en situació de ERTO COVID.
En cas d'empat si hi hagués més sol·licitants que llicències temporals a atorgar, s'efectuarà un sorteig públic entre aquells sol·licitants que obtinguin la mateixa puntuació.
8.- Aprovació de la llista ordenada.
La Corporació aprovarà mitjançant Resolució de la regidoria delegada en matèria de transports, la llista ordenada per classes, que s'exposarà en el tauler d'anuncis i web municipal a l'efecte de notificació individual a cadascun dels adjudicataris, atorgant un termini per complir amb l'obligació d'aportar la resta de documentació necessària per a la finalització del corresponent expedient d'autorització.
La publicació d'aquesta llista ordenada equival a la concessió provisional de l'autorització estacional, l'eficàcia de la qual quedarà condicionada a la presentació per part de l'interessat de la documentació que segueix, i en les dates que s'assenyalen a continuació.
9.- Documentació a presentar per a l'adjudicació definitiva.
L'eficàcia de l'atorgament de la llicència temporal restarà condicionada a la presentació per part de l'interessat de la documentació que segueix, abans de les dates següents:
9.1. Acreditació d'haver efectuat un dipòsit (retornable en les condicions que es descriuran a continuació) de cinc-cents euros (500,00€) en la Tresoreria de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja, que respondrà en cas de:
Transcorregut el període de vigència de l'autorització estacional per a la temporada 2023, i comprovat per l'Ajuntament el compliment dels requisits anteriors, s'emetrà informe favorable a la devolució del dipòsit una vegada finalitzi la temporada 2023, o 2024 en cas de pròrroga, sempre que se segueixin complint la resta de requisits establerts per a la tornada del dipòsit.
9.2. Acreditació de disponibilitat d'un vehicle turisme, amb passada a servei públic amb un nombre màxim de cinc places, inspecció tècnica de vehicles en vigor, en règim de propietat, usdefruit, arrendament financer o lísing, que reuneixi les característiques tècniques que segueixen: antiguitat màxima a la qual s'hagin compromès, podent aportar un vehicle amb una antiguitat màxima de 8 anys des de la data de matriculació; instal·lació d'aparell taxímetre, sistema de GPS autoritzat per l'Ajuntament, color blanc, llum verda i indicació de tarifa en el panell superior.
El vehicle haurà de portar en ambdues portes davanteres una franja de 7 centímetres en blau, pintada en les dues portes davanteres, en sentit transversal de dreta a esquerra. A la part dreta sota la línia transversal anirà l'escut del municipi de Sant Joan de Labritja, en els seus colors originals, i a la part superior esquerra de la línia transversal anirà el nombre de la llicència temporal. En el cas dels titulars de llicència disposaran del mateix nombre de llicència afegint-se la paraula estacional i per als assalariats s'assignarà un número de llicència a partir del número 1001 d'acord amb la llista d'adjudicataris que s'aprovi (que es recollirà a la targeta de transports) i més a baix haurà de figurar la llegenda "Taxi estacional", tot això en lletres de color blau Font Arial, negreta, de 125 punts d'ample, les tres línies inscrites en un rectangle de 30x15 cm. La resta d'aspectes relatius a col·locació i ubicació es realitzarà d'acord amb els annexos que acompanyen al present Pla regulador. L'antiguitat màxima per a l'adscripció d'un vehicle en aquestes llicències serà de vuit anys comptats des de la data de la matriculació fins la data máxima de presentació de documentació. L'acreditació del compliment de tots els requeriments detallats, així com dels compromisos presentats pels sol·licitants, s'acreditarà mitjançant la presentació d'un certificat de conformitat expedit a aquest efecte per l'estació de la Inspecció Tècnica de Vehicles del Consell Insular d'Eivissa.
L'any 2023 podrà acreditar-se el compliment de tots aquests requisits amb un vehicle diferent de l'autoritzat per a l'any 2022, i en tot cas haurà de continuar complint la condició de tenir un màxim de 8 anys comptats des de la data de la matriculació fins a la data màxima de presentació de documentació, així com el compliment de les condicions que van ser tingudes en compte per a l'adjudicació de la llicència temporal. L'any 2023 es podrà superar l'antiguitat màxima de 8 anys abans d'aquesta data només en el cas d'aportar el mateix vehicle que es va autoritzar l'any 2022.
9.3. Tenir assegurada de forma il·limitada (o com a mínim per import de 50 milions d'euros) durant el temps de vigència de l'autorització (els tres mesos de 2022 i els tres mesos de 2023,) la responsabilitat civil amb tercers en ocasió de danys ocasionats en raó d'aquest servei.
9.4. Acreditació de disposar d'un conductor assalariat amb els permisos de conduir exigits per la normativa corresponent i permís municipal de conductor.
9.5. Acreditació del pagament del cànon per import de 500,00€ per cada mes autoritzat.
10. Procediment per cobrir renúncies d'adjudicataris.
Si una vegada dictada la resolució de la llista ordenada, els adjudicataris renunciessin a la llicència temporal o, si escau, aquesta no arribàs a adquirir eficàcia per falta de presentació de la documentació necessària, la plaça corresponent a aquesta llicència quedarà vacant i l'Ajuntament acudirà perquè sigui coberta al sol·licitant que correspongui segons l'ordre d'adjudicació resultant.
La renúncia o falta de presentació de la documentació comportarà la pèrdua del dret a la devolució del dipòsit en cas que aquest ja s'hagués constituït, l'import del qual passarà a formar part dels ingressos de la corporació corresponents a l'exercici 2022, d'acord amb el procediment administratiu que es dugui a terme a aquest efecte.
11. Emissió targeta de transports
Els sol·licitants que finalment compleixin tots els requisits i aconsegueixin l'atorgament d'una llicència temporal rebran per part de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja una targeta de transports acreditativa del títol habilitant obtingut, d'acord amb el model incorporat en l'annex corresponent, amb indicació del titular, termini de vigència, i matrícula del vehicle. Aquesta targeta s'expedirà dues vegades durant el termini de vigència de l'autorització: una targeta que acrediti la vigència de l'autorització durant els mesos de l'any 2022 i una altra (emesa una vegada s'hagi comprovat per la corporació el compliment dels requisits per a l'any 2023) que documentarà la vigència durant aquell any.
V.- Prestació del servei. Drets i obligacions
A. Exercici de l'activitat.
1. La prestació d'aquest servei s'efectuarà exclusivament mitjançant la utilització del vehicle vinculat a l'autorització estacional, podent-se no obstant això poden donar-se supòsits de substitució definitiva o temporal en els termes que s'indiquen a continuació:
A més, haurà d'acreditar mitjançant certificat de la ITV haver retirat tots els distintius externs del vehicle original.
Comprovat l'anterior, l'Ajuntament dictarà resolució autoritzant la substitució i emetrà a aquest efecte nova targeta de transport.
En cas de no complir-se els requisits anteriors, la substitució serà denegada.
En aquests casos excepcionals s'admetrà que la titularitat del vehicle no coincideixi amb el de l'autorització i que el vehicle de substitució temporal tingui una antiguitat superior a 8 anys.
Igual que en el cas anterior, l'Ajuntament, una vegada comprovat que es compleixen tots els requisits, dictarà resolució autoritzant la substitució temporal i emetent a aquest efecte nova targeta de transport (també de caràcter temporal).
No obstant això, aquest supòsit, per l'excepcionalitat del seu règim i atesa la durada de la vigència de l'autorització estacional, no podrà excedir de 15 dies. Cas que la previsió de substitució temporal excedeixi del termini indicat, l'interessat haurà d'acudir al procediment de substitució definitiva abans regulat.
Transcorregut el termini de durada màxima de 15 dies d'aquesta substitució temporal, el titular de l'autorització haurà d'acreditar davant l'Ajuntament haver retirat els distintius externs del vehicle autoritzat temporalment.
Aquesta acreditació haurà de produir-se en el termini màxim de 3 dies hàbils des de la finalització del període de 15 dies sense que, en cap cas, tots dos vehicles puguin simultanejar la prestació.
2. Els titulars de les llicències temporals estacionals hauran de prestar el servei personalment i hauran de comptar amb un o més conductors assalariats per garantir la prestació del servei en les condicions indicades en aquest pla.
3. Tots els conductors titulars d'una autorització estacional hauran d'acreditar trobar-se en possessió del permís B o superior i el permís municipal de conductor de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja.
4. Els titulars de les llicències temporals (es tracti de titulars de llicència municipal o d'assalariats) hauran de trobar-se de forma ininterrompuda d'alta en el règim especial dels treballadors autònoms durant els dies de vigència de la llicència.
Els titulars hauran d'assegurar la prestació del servei durant tots els dies corresponents al termini de vigència de l'autorització, excepte en el cas que això es contradigui amb l'establert en la normativa laboral d'aplicació pel que fa a la durada de les jornades i la seva distribució setmanal, així com la legislació que resulti d'aplicació en relació a temps màxims de conducció i descans per conductor.
Amb respecte al mateixos criteris anteriors, la prestació del servei no tindrà limitació horària.
5. Una vegada conclòs el període de vigència de la llicència temporal (encara que sigui només del primer any), els adjudicataris quedaran obligats a eliminar del vehicle tots els signes externs identificatius (llum verda, escuts, etc.) de l'activitat i d'acreditar-ho mitjançant la presentació a l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja d'un certificat emès per la ITV a aquest efecte en el termini màxim d'un mes després de la finalització del seu torn.
Una vegada acreditat el compliment d'aquesta exigència després del corresponent torn de l'any 2022, s'emetrà un informe per part dels serveis competents de l'Ajuntament per procedir en finalitzar la temporada 2023 a la devolució del dipòsit que es va efectuar en ocasió de l'adjudicació de l'autorització estacional.
No podran optar a presentar la documentació per al segon any (és a dir, no podran obtenir targeta per a l'any 2023) aquells adjudicataris que no hagin acreditat l'eliminació dels signes externs identificatius en el termini indicat de l'any 2022.
B. Règim tarifari.
En qualsevol cas les tarifes que resultaran d'aplicació seran les mateixes que siguin aplicable per a les llicències de caràcter ordinari.
C. Règim sancionador.
L'incompliment per part del titular d'una autorització estacional de les condicions de prestació del servei o la pèrdua d'alguna de les condicions exigides per a la seva obtenció determinaria el fet d'entendre que s'estaria realitzant l'activitat de transport públic de viatgers sense el preceptiu títol habilitant, de manera que podrà ser sancionat, mitjançant l'oportú expedient sancionador tramitat a aquest efecte, d'acord amb el previst en la normativa general de transports (Llei 4/2014, de 20 de juny, de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears). L'incompliment del recollit en l'ordenança municipal reguladora de la prestació del servei públic de autotaxis determinaria la possibilitat de ser sancionat per l'ajuntament d'acord amb l'establert en el capítol VI de l'ordenança indicada.
D. Revocació.
L'Ajuntament de Sant Joan de Labritja podrà revocar l'autorització, que no tindrà caràcter de sanció, per incórrer en la pèrdua de qualsevol dels requisits exigits, així com pel reiterat incompliment de les condicions de prestació del servei el que suposarà la pèrdua de tots els drets vinculats a l'autorització i la impossibilitat de prestar el servei que emparava. Abans de resoldre la revocació de qualsevol autorització, serà preceptiu el tràmit d'audiència a l'interessat. La revocació, com qualsevol altre acte administratiu, es podrà recórrer en via administrativa.
VI.- Pla d'inspeccions
Durant la vigència d'aquestes autoritzacions es reforçaran les inspeccions realitzades per l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja en coordinació amb el Consell Insular d'Eivissa i amb les forces i els cossos de seguretat depenents dels diferents municipis i de la Direcció Insular de l'Administració General de l'Estat. En aquest sentit, es preveu la realització d'inspeccions específiques per controlar la competència deslleial al sector del taxi, amb preferència per ser realitzat en hores i ubicacions on s'acumuli una major presència d'intrusisme. Així, d'acord amb la planificació dels serveis propis de les diferents policies locals i dels agents de l'Agrupació de Tràfic de la Guàrdia Civil d'Eivissa, en coordinació i amb la supervisió dels serveis d'inspecció de transports del Consell Insular d'Eivissa, es durà a terme, durant els mesos de vigència del Pla d'actuació, una major vigilància pel control de les pràctiques il·legals en relació amb el transport de viatgers en vehicle turisme.
ANNEX I INSTÀNCIA DE SOL·LICITUD
........................................................................................, amb DNI/CIF núm., .................................. i domicili en ......................... al carrer ............................................................................. codi postal ..................., telèfon nº. ……......………...………… y adreça de correu electrònic...........................................................................................................................
EXPÒS
Que reuneixo tots i cadascun dels requisits exigits en el Pla d'actuació de transport públic de viatgers en vehicle turisme per als anys 2022 i 2023 aprovat per Ajuntament d'Ajuntament de Sant Joan de Labritja per acord de data ............... (BOIB nº. ...... de data ..............) i que per aquest motiu
SOL·LICITO
poder participar en el concurs establert en l'esmentat Pla d'actuació per a l'atorgament d'una autorització municipal estacional de transport públic de viatgers en vehicle turisme, en les condicions que es preveuen i amb el compliment de les característiques que a continuació assenyalo (s'adjunta documentació acreditativa):
Sant Joan de Labritja, .........de .................... de 2022
Data:…………………………….
Signatura………………………….
ALCALDE-PRESIDENT DE L'AJUNTAMENT DE SANT JOAN DE LABRITJA
ANNEX II DECLARACIÓ RESPONSABLE PER A la PUNTUACIÓ TOTAL
Jo, D……....................................................................................................... amb DNI...........................................................… i domicili en……...............................................................................................................................
Declar sota la meva responsabilitat que la puntuació que em correspondria per a l'adjudicació d'una llicència temporal és la següent
(* La puntuació indicada en aquests supòsits s'entendrà com a compromís adquirit per part del sol·licitant que haurà d'emplenar, en cas de ser adjudicatari, conforme a l'indicat a l'apartat 9 del present pla regulador)
Categoria A: Titulars de llicències ordinàries de auto taxi |
Puntuació |
---|---|
No haver tingut prèviament autorització estacional |
|
Haver tingut autorització estacional durant els anys 2016-2017 (però no durant els anys 2018-2019) |
|
Per antiguitat com a titular de llicència municipal de taxi a Sant Joan de Labritja (0,5 punts per cada any fins a un màxim de 5) |
|
Aportació de vehicle de menys de 4 anys |
* |
Aportació de vehicle de menys de 5 anys |
* |
Aportació d'un sistema de cobrament que faciliti als usuaris el pagament del servei mitjançant targetes de crèdit |
* |
Categoria B: Assalariats |
Puntuació |
No haver tingut prèviament autorització estacional |
|
Haver tingut autorització estacional durant els anys 2016-2017 (però no durant els anys 2018-2019) |
|
Per antiguitat com a assalariat a Sant Joan de Labritja (0,35 punts per cada any fins a un màxim de 7) |
|
Aportació de vehicle de menys de 4 anys |
* |
Aportació d'un vehicle de menys de cinc anys |
* |
Aportació d'un sistema de cobrament que faciliti als usuaris el pagament del servei mitjançant targetes de crèdit |
* |
ANNEX III (declaració responsable per al còmput d'antiguitat)
L'antiguitat es computarà a la data de finalització de presentació de sol·licituds i únicament es computarà per anys complerts sense que puguin tenir-se en compte la fracció o decimal que pogués resultar d'aquest còmput.
Jo… D. …...................................................................................................… amb DNI…........................................................... i domicili en ……..................................................................….. T. M. de Sant Joan de Labritja,
Categoria A. Titulars:
Declaro sota la meva responsabilitat, que sóc titular de la llicència de taxi nº …............ del servei d'auto taxi del municipi de Sant Joan de Labritja, des de l'any … comptant amb una antiguitat com a titular de …..... anys.
Categoria B. Assalariats:
Declaro sota la meva responsabilitat, que sóc conductor assalariat del servei d'auto taxi del municipi de Sant Joan de Labritja, amb una antiguitat ininterrompuda acreditada de .…. anys, per a això adjunt la següent relació:
Nº Llicència |
Titular de la Llicència |
Data Inici |
Data Fi |
Antiguitat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANNEX IV LLICÈNCIA TEMPORAL DE TRANSPORT PÚBLIC DE VIATGERS EN VEHICLE TURISME
Nom i cognoms del titular:
NIF:
Matrícula del vehicle:
Ajuntament d'Ajuntament de Sant Joan de Labritja.
Nombre de llicència temporal;
Vigència:
Concedida per Resolució d'alcaldia en data , en aplicació del que es disposa en el Pla regulador en matèria de transport públic de viatgers en vehicle turisme per als anys 2022 i 2023 aprovat per acord del Ple ..... de ......... de 2022 (BOIB nº. ...... de ... de ....... de 2022), en desenvolupament de la competència municipal prevista en l'article 53.4 de la Llei 4/2014 de 20 de juny de 2014, de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears.
CONDICIONS D'ÚS DE LA LLICÈNCIA
NOTA IMPORTANT: la caducitat de la llicència es produirà a partir de l'últim dia de prestació del servei, sense necessitat de cap resolució administrativa expressa, amb la subsegüent pèrdua de qualsevol dret o obligació vinculats a la llicència caducada (apartat II.A del Pla d'actuació).
Contra el present acord, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se, d'acord amb l'establert a l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques , Recurs potestatiu de Reposició davant aquest mateix Òrgan en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà a la sava publicació, o impugnar-se directament davant el Jutjat del Contenciós-administratiu en el termini de dos mesos explicat a partir del dia següent al de la publicació conforme a l'article 46 de la Llei reguladora de la Jurisdicció Contenciós Administrativa.
Sant Joan de Labritja, 12 d'abril de 2022
El batle
Antonio Marí Marí