Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 172743
Bases reguladores per a la concessió d'ajudes econòmiques per al manteniment i la gestió de les biblioteques de la Xarxa de Biblioteques del Consell Insular d'Eivissa entre l'1 d'octubre de 2021 i el 30 de setembre de 2022

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

1. Finalitat i justificació

De conformitat amb l'establert a l'article 70.19 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears (EAIB), aprovat per Llei orgànica 2/1983, de 25 de febrer (modificat per Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'autonomia), els consells insulars tenen competències pròpies en les matèries de museus, arxius i biblioteques de titularitat autonòmica, en el seu àmbit territorial, conservatoris de música, serveis de belles arts, hemeroteques i institucions semblants d'àmbit insular, que exerceixen des de l'entrada en vigor de la Llei 6/1994, de 13 de desembre, d'atribució de competències als consells insulars en matèria de patrimoni històric, de promoció sociocultural, d'animació sociocultural, de dipòsit legal de llibres i esports (BOIB núm. 159, de 29-12- 1994). A més, corresponen als consells insulars, en les matèries que l'EAIB els atribueix competència pròpia, l'exercici de l'activitat de foment, sens perjudici de l'activitat que correspon a la Comunitat Autònoma (article 73 de l'EAIB).

L'esmentada Llei 6/1994, de 13 de desembre, al seu article 3 disposa que els consells insulars assumiran totes les competències que havien estat assumides per la CAIB en matèria de promoció sociocultural, entre les quals hi ha les derivades del Reial decret 3040/1983, de 5 d'octubre, sobre el traspàs de funcions i serveis de l'Estat en matèria de cultura, que comprèn entre altres els “museus, arxius i biblioteques de titularitat autonòmica, en el seu àmbit territorial. Conservatoris de música, serveis de belles arts, hemeroteques i institucions semblants d'àmbit insular”.

D'altra banda, la Llei balear 19/2006, de 23 de novembre, del sistema bibliotecari de les Illes Balears, al seu article 23 conté la definició i l'estructura dels sistemes insulars de biblioteques públiques, en establir que:

“1. Els sistemes insulars de biblioteques públiques adscrits al consell insular corresponent són el conjunt organitzat d'òrgans, xarxes, serveis de suport a la lectura pública i biblioteques, reconeguts com a tals d'acord amb aquesta llei, i els que sol·licitin i obtinguin la inclusió en el sistema insular que els correspongui territorialment, amb la finalitat de prestar un servei públic bibliotecari adequat.

2. Els sistemes insulars de biblioteques públiques s'estructuren, territorialment, en:

a) Sistema insular de biblioteques públiques de Mallorca.

b) Sistema insular de biblioteques públiques de Menorca.

c) Sistema insular de biblioteques públiques d'Eivissa.

d) Sistema insular de biblioteques públiques de Formentera”.

Altrament, l'article 35 de l'esmentada Llei 19/2006, de 23 de novembre, disposa que correspon als consells insulars, en el seu àmbit d'actuació respectiu, entre d'altres, les següents funcions:

a) La creació i la gestió de les biblioteques, en cas de titularitat pròpia o d'altra en virtut de possibles convenis.

b) El sistema insular de biblioteques públiques de cadascuna de les Balears.

c) La Biblioteca Central Insular.

d) Els serveis de suport a la lectura pública d'àmbit insular.

f) L'extensió del Sistema de Lectura Pública mitjançant la promoció d'instruments i acords que permetin la col·laboració de les diferents institucions, entitats i associacions ciutadanes envers un sistema àgil d'agències i punts bibliotecaris que apropin els serveis de les biblioteques públiques a tots els indrets en què hi ha població.

k) El suport a les biblioteques per a l'elaboració de la part corresponent al seu àmbit geogràfic dels catàlegs col·lectius i de la Biblioteca Virtual de les Illes Balears.

l) L'elaboració i l'aprovació dels plans insulars de lectura pública.

D'altra banda, l'article 26.1.b de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local estableix que els municipis amb població superior a 5.000 habitants hauran de prestar el servei de biblioteca pública. A més, l'article 361.a de la mateixa llei estableix que són competències pròpies de la Diputació o entitat equivalent, entre d'altres, la coordinació dels serveis municipals entre si per garantir la prestació integral i adequada, en la totalitat del territori provincial dels serveis de competència municipal.

El Consell Insular d'Eivissa, en l'àmbit de les seus competències, a través del seu Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, vol col·laborar en el manteniment de les biblioteques públiques que estan integrades a la Xarxa de Biblioteques del Consell Insular d'Eivissa, a través de la convocatòria d'una línia d'ajudes econòmiques.

I en aquest sentit, al Pressupost general del Consell Insular d'Eivissa per a l'any 2022 (aprovació definitiva BOIB núm. 8, de 13 de gener de 2022) i al Pla estratègic de subvencions 2020-2021-2022 (BOIB núm. 20, de 15 de febrer 2020), es va preveure la línia d'acció d'aquestes ajudes.

La finalitat d'aquesta línia d'ajudes econòmiques és col·laborar en la creació i el manteniment de les biblioteques públiques integrades a la Xarxa de Biblioteques del Consell Insular d'Eivissa.

Les biblioteques són el primer punt d'accés a la informació i a la cultura del qual disposa la ciutadania, a més de ser un dels seus principals recursos d'esbarjo. Dins de la societat de la informació en què vivim i amb l'expansió de les noves tecnologies, les biblioteques han de ser l'eina indispensable per al foment de la lectura, l'accés a la informació, la millora de la formació, el gaudi de l'oci, etc. És per això que les biblioteques han de gaudir de les condicions òptimes per donar els seus serveis de manera adequada: fons actualitzat, mobiliari adient, mitjans de reproducció per a tots els suports, difusió òptima, promoció...

Tal com diu l'exposició de motius del Reglament de la Xarxa de Biblioteques del Consell Insular d'Eivissa (aleshores Consell Insular d'Eivissa i Formentera), publicat al BOIB número 92 de 01/08/2002, amb aquesta línia d'ajudes convocada des del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni del Consell Insular d'Eivissa es vol contribuir al funcionament i la millora dels serveis bibliotecaris de l'illa d'Eivissa, col·laborant en les despeses ocasionades pel seu funcionament.

2. Objecte

2.1. L'objecte d'aquesta convocatòria és la concessió d'ajudes econòmiques per a la creació, el manteniment i la gestió de les biblioteques integrades a la Xarxa de Biblioteques del Consell Insular d'Eivissa entre l'1 d'octubre de 2021 i el 30 de setembre de 2022 amb la intenció d'assolir els següents objectius:

- Crear serveis bibliotecaris a pobles o barris que no en tenen.

- Mantenir actualitzat el fons bibliogràfic i audiovisual de les biblioteques.

- Dotar de mobiliari adient els serveis bibliotecaris.

- Permetre l'accés a la informació sigui quin sigui el seu suport, promovent l'existència dels mitjans de reproducció audiovisual i multimèdia que garanteixen l'accés al fons de les biblioteques.

- Impulsar la presència de les noves tecnologies a les biblioteques com a punt d'accés a la informació.

- Fomentar els hàbits culturals, entre els quals, i sobretot, el de la lectura.

- Proporcionar a la ciutadania un recurs d'informació, formació i oci.

2.2. En aquesta convocatòria s'estableixen dues modalitats d'ajudes:

MODALITAT A. Biblioteques de la Xarxa de Biblioteques del Consell Insular d'Eivissa. Ajudes econòmiques per al manteniment i la gestió de les biblioteques ja integrades a la Xarxa de Biblioteques del Consell Insular d'Eivissa realitzades entre l'1 d'octubre de 2021 i el 30 de setembre de 2022.

MODALITAT B. Biblioteques de nova creació. Ajudes econòmiques per l'obertura de nous serveis de biblioteca pública a l'illa d'Eivissa entre l'1 d'octubre de 2021 i el 30 de setembre de 2022.

Aquestes biblioteques per la concessió d'aquesta ajuda passaran a formar part de la Xarxa de Biblioteques del Consell Insular.

2.3. Són subvencionables les despeses directament relacionades amb l'activitat subvencionada en les dues modalitats:

- les despeses corrents ocasionades pel funcionament del servei bibliotecari:

- pagament del personal bibliotecari

- liquidacions davant la Seguretat Social pel personal bibliotecari

- liquidacions davant l'Agència Tributària per l'IRPF

- gestoria i assessorament jurídic

- material fungible i d'oficina

- telecomunicacions

- premsa i revistes

- manteniment de l'equipament i de les instal·lacions

- activitats d'animació i difusió

- assegurances

- compliment de la legislació en matèria laboral (prevenció de riscos laborals)

- les despeses inventariables ocasionades per la millora del servei bibliotecari:

- l'adquisició de fons bibliogràfic i/o audiovisual

- l'adquisició de mobiliari

- l'adquisició d'equips informàtics i de reproducció audiovisual i multimèdia

2.4. No són despeses subvencionables:

- les despeses bancàries

- els interessos deutors de comptes bancaris

- els interessos, recàrrecs i sancions administratives

- els provocats per procediments judicials

- els derivats del pagament d'impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació

3. Règim de les ajudes i compatibilitat

3.1 Aquestes ajudes són compatibles amb la percepció d'altres ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol procedent de qualsevol altra administració, ens públic o privat, nacional o de la Unió Europea o d'organismes internacionals, sempre que el seu import sigui de tal quantia que aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, no superi el cost total de l'activitat subvencionada, de conformitat amb l'establert als articles 19 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS) i 20 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

3.2. Serà obligació de les beneficiàries de les ajudes informar, en la liquidació d'ingressos i despeses prevista a la base 13a de la convocatòria, de totes les subvencions rebudes amb destinació a l'activitat objecte de subvenció.

3.3. Les entitats beneficiàries podran subcontractar amb tercers, totalment o parcialment, les activitats objecte d'aquestes ajudes, sempre que es compleixin les prescripcions contingudes a l'article 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. En aquest sentit, de conformitat amb l'article 29.2 de l'esmentada llei, l'entitat local beneficiària de l'ajuda podrà arribar a subcontractar fins al 100% de l'activitat subvencionada.

3.4. Les ajudes concedides en aquesta convocatòria no generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en exercicis posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

4. Entitats beneficiàries

Podran sol·licitar aquestes ajudes econòmiques les entitats locals de l'illa d'Eivissa i les entitats sense ànim de lucre legalment constituïdes a Eivissa, bé siguin de mares i pares d'alumnes, de vesins o culturals, que creïn un nou servei bibliotecari per integrar-lo a la Xarxa de Biblioteques del Consell Insular d'Eivissa, i aquelles que hagin gestionat o gestionin una biblioteca integrada a la Xarxa de Biblioteques del Consell Insular d'Eivissa, entre l'1 d'octubre de 2021 i el 30 de setembre de 2022, que compleixin els requisits per obtenir la condició de beneficiari prevists a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació a l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i que estiguin al corrent de les obligacions tributàries amb la hisenda estatal i autonòmica i amb la Seguretat Social i no tenguin deutes amb el Consell Insular d'Eivissa.

5. Crèdits pressupostaris i quantia de les ajudes

5.1. Aquestes ajudes estan dotades econòmicament al pressupost general d'aquesta corporació per a l'exercici 2022 amb una quantitat màxima de 167.787,44 €, amb la següent distribució per modalitats:

- Modalitat A: Biblioteques ja integrades a la Xarxa de Biblioteques del Consell Insular d'Eivissa. Amb una quantitat màxima de 130.000 €: 105.000 € (de l'aplicació pressupostària 3321.4890000) destinats a subvencionar les despeses corrents i 25.000 € (de l'aplicació pressupostària 3321.78900) destinats a subvencionar les despeses inventariables.

L'import màxim de les ajudes a cada biblioteca serà de 18.000 €.

- Modalitat B: Biblioteques de nova creació, per integrar-les a la Xarxa de Biblioteques del Consell Insular d'Eivissa amb una quantitat màxima de 37.787.44 €, dels quals: 18.054,99 € (de l'aplicació pressupostària 3321.4890000) destinats a subvencionar les despeses corrents i 19.732,45 € (de l'aplicació pressupostària 3321.78900) destinats a subvencionar les despeses inventariables.

 

L'import màxim de les ajudes a cada biblioteca serà de 25.000 €.

5.2. En el cas que la concessió de les ajudes de qualsevol modalitat no exhaureixi la quantitat que s'hi ha destinat, el sobrant de l'import podrà incorporar-se a l'altra modalitat.

Així mateix, en el cas que la concessió de les ajudes no exhaureixi la quantitat que s'hi ha destinat a la seua aplicació pressupostària, el sobrant d'aquesta aplicació podrà incorporar-se a la resta d'aplicacions pressupostàries.

5.3. El Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, podrà ampliar la consignació pressupostària sempre que existeixi crèdit disponible i segons s'estableix a l'article 58 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

6. Presentació de les sol·licituds i documentació necessària

Les sol·licituds de subvenció, les formularà la persona representant legal de l'entitat local o de l'associació i es formalitzaran mitjançant instància, segons el model que figura a l'annex 1 d'aquestes bases.

Les sol·licituds i tota la documentació indicada a continuació s'hauran de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, per mitjans electrònics en la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es), d'acord amb el que estableix l'art. 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Les instàncies es dirigiran a la Presidència del Consell Insular d'Eivissa i les hauran d'acompanyar els següents documents:

a) Pel que fa a les entitats locals:

- Certificat, signat pel secretari o per la secretària de l'entitat local sol·licitant, conforme l'òrgan competent ha aprovat la presentació de la sol·licitud.

- Certificat, signat pel secretari o per la secretària de l'entitat local sol·licitant, en què s'acrediti que la persona que signa la sol·licitud exerceix la representació de l'entitat.

- Certificat de la propietat o la cessió del local, o document que ho acrediti.

- Si és el cas que a la sol·licitud no s'autoritza el Consell Insular d'Eivissa a consultar si l'entitat local sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries, documentació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb l'Estat espanyol i amb la Seguretat Social.

- Declaració responsable que reuneix els requisits per obtenir la condició de beneficiari de conformitat amb l'establert a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, que es compromet a complir les obligacions contingudes a l'article 14 de la Llei 38/2003, relació amb l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, que es troba al corrent amb les seues obligacions tributàries amb la Hisenda estatal i autonòmica, amb la Seguretat Social i amb el Consell Insular d'Eivissa, segons el model que figura a l'annex 2 d'aquesta convocatòria.

- Declaració responsable d'haver sol·licitat o no ajuda econòmica a altres entitats públiques o privades per dur a terme les mateixes actuacions de la present subvenció, segons el model que figura a l'annex 3 d'aquesta convocatòria.

- Memòria de l'estat i del funcionament de la biblioteca (ubicació, fons, horari, equipament, activitats...) que reculli les dades que es considerin necessàries per poder valorar convenientment els criteris establerts a la base 10 d'aquestes bases. S'hi acompanyarà l'imprès que figura a l'annex 4 d'aquesta convocatòria degudament emplenat.

- Memòria valorada del cost de l'activitat per a la qual se sol·licita la subvenció, que contendrà el pressupost de les despeses que es volen afrontar, per al qual se sol·licita l'ajuda, i dels ingressos previstos; diferenciant-hi la part d'inversió (mobiliari, equipament, fons bibliogràfic i audiovisual...) i/o de despesa corrent (personal, difusió, animació...).

- Sol·licitud d'alta o modificació com a creditor del Consell Insular a efectes econòmics a nom de l'entitat sol·licitant, degudament emplenada, signada i segellada per l'entitat bancària. Aquesta sol·licitud o modificació es pot fer a través de la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es) i s'adreçarà directament a la Tresoreria d'aquest Consell. Només s'haurà de presentar si no consta al Consell o bé si s'ha produït alguna modificació en la que ja hi consta.

No caldrà presentar el certificat sobre la representació de l'entitat, ni sobre la propietat o cessió del local, quan aquesta documentació ja consti al Centre Coordinador de Biblioteques i no hi hagi hagut cap canvi; sempre que s'indiqui la data en què es va presentar i no hagin transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment per al qual es varen presentar, i s'autoritzi expressament al Consell per a la seua utilització en aquesta convocatòria, segons el model que figura a l'annex 7 d'aquestes bases.

b) Pel que fa a les entitats sense ànim de lucre:

- DNI del representant legal de l'associació i NIF de l'associació.

- Escriptura de constitució de l'associació i dels estatuts de l'entitat degudament inscrits en el Registre corresponent.

- Documentació acreditativa del nomenament del representant de l'associació.

- Documentació acreditativa de la propietat o de la possessió del local.

- Si és el cas que a la sol·licitud no s'autoritza el Consell Insular d'Eivissa a consultar si l'associació sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries, documentació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb l'Estat espanyol i amb la Seguretat Social.

- Declaració responsable que reuneix els requisits per obtenir la condició de beneficiari de conformitat amb l'establert a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, que es compromet a complir les obligacions contingudes a l'article 14 de la Llei 38/2003, relació amb l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, que es troba al corrent amb les seues obligacions tributàries amb la Hisenda estatal i autonòmica, amb la Seguretat Social i amb el Consell Insular d'Eivissa, segons el model que figura a l'annex 2 d'aquesta convocatòria.

- Declaració responsable d'haver sol·licitat o no ajuda econòmica a altres entitats públiques o privades per dur a terme les mateixes actuacions de la present subvenció, segons el model que figura a l'annex 3 d'aquesta convocatòria.

- Memòria de l'estat i del funcionament de la biblioteca (ubicació, fons, horari, equipament, activitats...) que reculli les dades que es considerin necessàries per poder valorar convenientment els criteris establerts a la base 10a d'aquestes bases. S'hi acompanyarà l'imprès que figura a l'annex 4 d'aquesta convocatòria degudament emplenat.

- Memòria valorada del cost de l'activitat per a la qual se sol·licita la subvenció, que contendrà el pressupost de les despeses que es volen afrontar, per al qual se sol·licita l'ajuda, i dels ingressos previstos; diferenciant-hi la part d'inversió (mobiliari, equipament, fons bibliogràfic i audiovisual...) i/o de despesa corrent (personal, difusió, animació...).

- Sol·licitud d'alta o modificació com a creditor del Consell Insular a efectes econòmics a nom de l'entitat sol·licitant, degudament emplenada, signada i segellada per l'entitat bancària. Aquesta sol·licitud o modificació es pot fer a través de la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es) i s'adreçarà directament a la Tresoreria d'aquest Consell. Només s'haurà de presentar si no consta al Consell o bé si s'ha produït alguna modificació en la que ja hi consta.

No caldrà presentar el DNI del representant legal de l'associació, ni el NIF de l'associació, ni les escriptures, estatuts o els documents acreditatius del nomenament del representant de l'associació, quan aquesta documentació ja consti al Centre Coordinador de Biblioteques i no hi hagi hagut cap canvi; sempre que s'indiqui la data en què es va presentar i no hagin transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment per al qual es varen presentar, i s'autoritzi expressament al Consell per a la seua utilització en aquesta convocatòria, segons el model que figura a l'annex 7 d'aquestes bases.

En el cas que la instància o la documentació fossin incorrectes o incompletes, se'n requeririen la rectificació o els complements necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils l'entitat interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la complementació requerida, el Consell Insular d'Eivissa considerarà que l'entitat interessada desisteix de la seua petició, després d'haver pres la resolució pertinent, d'acord amb l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

7. Termini de presentació de les sol·licituds i publicitat de la convocatòria

7.1. S'estableix un termini de presentació de les sol·licituds de deu (10) dies hàbils que s'inicia l'endemà de la data de publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

7.2. Una vegada aprovades les bases, es publicaran al Butlletí Oficial de les Illes Balears. Posteriorment es remetrà la convocatòria i l'extracte de la convocatòria a la Base de Dades Nacional de Subvencions que en donarà trasllat al Butlletí Oficial de les Illes Balears de l'extracte per a la seua publicació, tal com estableix l'article 20 de la LGS. L'eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l'extracte en el BOIB.

8. Selecció de les beneficiàries

El procediment de concessió d'aquests ajuts s'ha de tramitar d'acord amb els principis de publicitat, d'objectivitat, de transparència, d'igualtat i de no discriminació.

S'estableix el règim de concurrència competitiva com a procediment de selecció de les beneficiàries i de concessió de les ajudes, d'acord amb l'article 22.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. S'entén per concurrència competitiva el procediment mitjançant el qual la concessió de les subvencions es realitza per comparació de les sol·licituds presentades, amb la finalitat d'establir una prelació entre si d'acord amb els criteris de valoració fixats a la base 10a d'aquesta convocatòria i adjudicar, amb el límit fixat a les bases, el crèdit disponible segons la valoració obtenguda, de manera que la sol·licitud que més puntuació obtengui més quantia d'ajuda rebrà.

El càlcul de l'import de l'ajuda a concedir s'obtindrà de l'aplicació de la següent fórmula:

A = DT / PT x PI

 

On:

A = Import de l'ajuda a concedir.

DT = Dotació econòmica de la modalitat.

PT = Suma del total de les puntuacions individuals.

PI = Puntuació individual de cada sol·licitud.

De conformitat amb els criteris de valoració establerts a la base 10a d'aquesta convocatòria, no podran obtenir subvenció aquelles sol·licituds que, reunint els requisits exigits a la present convocatòria, obtenguin una puntuació inferior a:

- pel que fa a la modalitat A: 10 punts.

- pel que fa a la modalitat B: 8 punts.

Una vegada adjudicades les ajudes a partir de la primera prelació, si hi hagués crèdit sobrant, es faria una segona prelació amb aquelles sol·licituds que amb la primera adjudicació no han arribat a cobrir el pressupost sol·licitat. Sobre aquesta segona prelació, que respectaria igualment la valoració obtenguda d'acord amb els criteris de valoració fixats a la base 10 d'aquesta convocatòria, es faria una nova adjudicació i així successivament fins exhaurir el crèdit disponible a la convocatòria (sempre amb el límit màxim establert a la base 5 per a cada modalitat o de la quantitat de l'ajuda sol·licitada, quan aquesta no arribi al límit màxim). D'aquesta manera es justifica que entitats amb la mateixa puntuació obtenguin diferent ajuda.

9. Obligacions de les entitats beneficiàries

El fet de sol·licitar aquestes ajudes significa l'acceptació plena de les bases d'aquesta convocatòria i el compliment de les següents obligacions:

- Realitzar la activitat subvencionada complint els requisits que fonamenten la concessió de la subvenció.

- Complir el marc normatiu que estableix el Reglament de la Xarxa de Biblioteques del Consell Insular d'Eivissa i Formentera (BOIB núm. 92, d'1-8-2002).

- Comptar amb el personal qualificat responsable del funcionament.

- Mantenir exposats els cartells que proporciona el Consell Insular d'Eivissa en què consta el nom de totes les institucions col·laboradores en aquesta tasca.

- Comptar amb un espai individualitzat, adequat i autònom de qualsevol altre servei no relacionat amb l'activitat de la biblioteca.

- Comunicar amb antelació al Centre Coordinador de Biblioteques qualsevol activitat extraordinària que es porti a terme a la biblioteca.

- Estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i amb l'Estat espanyol, amb la Seguretat Social i amb el mateix Consell Insular d'Eivissa.

- Sotmetre's a les actuacions de comprovació, de seguiment i d'inspecció que pugui efectuar el Consell Insular d'Eivissa i aportar tota la informació i la documentació que li sigui requerida en l'exercici d'aquestes actuacions.

- Comunicar al Consell Insular d'Eivissa la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o entitat pública o privada, nacional o internacional.

- Reintegrar els fons percebuts en els supòsits previstos legalment.

- Justificar la realització de les actuacions, com també el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció.

- Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

- I, en qualsevol cas, complir amb les obligacions dels beneficiaris previstes a l'article 11 Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, en relació amb l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

10. Criteris que han de servir de base per a l'adjudicació de les ajudes

MODALITAT A. Biblioteques ja integrades a la Xarxa de Biblioteques del Consell Insular d'Eivissa. Els ajuts es concediran d'acord amb els següents criteris a qualificar per la comissió avaluadora:

a) Quant al local on s'ubica la biblioteca (segons els m2):

- Fins a 100 m2: 1 punt

- Entre 101 m2 i 200 m2: 2 punts

- Més de 200 m2: 3 punts

b) Quant al número de llocs de lectura:

- Fins a 25 llocs de lectura: 1 punt

- Entre 25 i 50 llocs de lectura: 2 punts

- Més de 50 llocs de lectura: 3 punts

c) Segons la ubicació de la biblioteca dins del poble o barri:

- Ubicació llunyana del centre del barri o poble: 1 punt

- Ubicació al centre del barri o poble: 2 punts

d) Segons l'accessibilitat de la biblioteca:

- Ubicació a la planta baixa de l'edifici: 1 punt

- Ubicació a la planta baixa de l'edifici i accés directe al carrer: 2 punts

e) Quant a les activitats realitzades per a promoció i millora del servei de la biblioteca durant l'any 2021 (visites guiades, animació lectora, exposicions, formació…) i que han d'estar documentades (cartells, promoció xarxes socials, etc.) :

- Per la realització regular d'activitats: 3 punts

f) Pel seu públic potencial: segons població del barri o poble:

- Fins a 3.000 habitants: 1 punt

- De 3.001 a 6.000 habitants: 2 punts

- Més de 6.000 habitants: 3 punts

g) Per la distància a la biblioteca municipal més propera:

- Fins a 1.000 metres: 1 punt

- De 1.001 a 3.000 metres: 2 punts

- Més de 3.000 metres: 3 punts

h) Per la mitjana d'ús de la biblioteca durant l'any 2021, respecte al públic potencial:

- De 0 a 1 visita a l'any per usuari potencial: 1 punt

- D'1 a 3 visites a l'any per usuari potencial: 2 punts

- Més de 3 visites a l'any per usuari potencial: 3 punts

i) Pel percentatge de circulació de la col·lecció durant l'any 2021

- De l'1 % al 10 %: 1 punt

- De l'11 % al 50 %: 2 punts

- Més del 50 %: 3 punts

MODALITAT B. Biblioteques de nova creació, per integrar-les a la Xarxa de Biblioteques del Consell Insular d'Eivissa. Els ajuts es concediran d'acord amb els següents criteris a qualificar per la comissió avaluadora:

a) Quant al local on s'ubica la biblioteca (segons els m2):

- Fins a 100 m2: 1 punt

- Entre 101 m2 i 200 m2: 2 punts

- Més de 200 m2: 3 punts

b) Quant al número de llocs de lectura:

- Fins a 25 llocs de lectura: 1 punt

- Entre 25 i 50 llocs de lectura: 2 punts

- Més de 50 llocs de lectura: 3 punts

c) Segons la ubicació de la biblioteca dins del poble o barri:

- Ubicació llunyana del centre del barri o poble: 1 punt

- Ubicació al centre del barri o poble: 2 punts

d) Segons l'accessibilitat de la biblioteca:

- Ubicació a la planta baixa de l'edifici: 1 punt

- Ubicació a la planta baixa de l'edifici i accés directe al carrer: 2 punts

e) Per la distància a la biblioteca municipal més propera:

- Fins a 1.000 metres: 1 punt

- De 1.001 a 3.000 metres: 2 punts

- Més de 3.000 metres: 3 punts

11. Instrucció i resolució

11.1. Òrgans competents per a l'ordenació, la instrucció i la resolució

El Departament de Cultura, Educació i Patrimoni del Consell Insular d'Eivissa és el competent per instruir el procediment de concessió d'aquestes ajudes, de conformitat amb l'establert a l'apartat tercer 6 del Decret de Presidència núm. 2020000768, de modificació del Decret de Presidència núm. 2019000471, de data 10-7-2019, d'estructura del govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de departaments, i del Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-7-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 153, de 5-9-2020, modificació al BOIB núm. 119, de 2-9-2021). Dins d'aquest Departament correspon a la consellera executiva l'ordenació del procediment, en virtut de l'apartat primer, lletra i, del Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-7-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 98 EXT., de 17-7-2019; modificacions al BOIB núm. 175, de 31-12-2019, BOIB núm. 101, de 4-6-2020 i al BOIB núm. 153, de 5-9-2020).

Pel que fa a la competència per aprovar aquestes bases i la convocatòria, de conformitat amb l'establert a l'apartat tercer, lletra e, del Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16 de juliol, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 98 EXT., de 17-7-2019; modificacions al BOIB núm. 175, de 31-12-2019, BOIB núm. 101, de 4-6-2020 i al BOIB núm. 153, de 5-09-2020), correspon al Consell Executiu “Aprovar i resoldre les convocatòries d'ajuts o subvencions a particulars o entitats públiques o privades d'import superior a quinze mil euros (15.000 €).”

11.2. Amb fonament en l'informe de la comissió d'avaluació i de conformitat amb l'article 24.4 de la Llei 38/2003, l'òrgan instructor formularà la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que expressarà la relació de entitats beneficiàries per a les quals es proposa la concessió de l'ajuda i la seua quantia; igualment, si és el cas, en les sol·licituds excloses o per a les quals es proposa la desestimació/denegació, s'indicarà la causa d'exclusió o desestimació/denegació, que es notificarà a les entitats i institucions interessades, i s'obrirà un termini de deu dies hàbils per presentar al·legacions. Examinades les al·legacions presentades, si és el cas per les entitats i institucions interessades, l'òrgan instructor formularà la proposta de resolució definitiva.

Les associacions o institucions que es proposen com a beneficiàries d'aquestes ajudes a la proposta de resolució provisional disposaran d'un termini de deu dies hàbils, a partir del dia següent de la seua publicació, per comunicar al Departament de Cultura, Educació i Patrimoni l'acceptació de l'ajuda. Tanmateix, l'acceptació s'entendrà produïda automàticament si en el dit termini no es fa constar el contrari.

Així mateix, en el cas que vulguin renunciar a aquesta ajuda, hauran de presentar l'annex 8 d'aquestes bases, també dins el termini de deu dies hàbils, comptadors a partir del dia següent a la publicació de la proposta de resolució provisional.

Amb fonament en la proposta de resolució definitiva de l'òrgan instructor, les ajudes es concediran i pagaran, per delegació del Consell Executiu, mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni que expressarà la relació d'associacions o institucions subvencionades i la quantia de l'ajuda. Igualment, si és el cas, les sol·licituds excloses o per a les quals es proposa la desestimació/denegació, amb indicació de la causa d'exclusió o desestimació/denegació. La resolució definitiva es notificarà a les entitats interessades.

11.3. D'acord amb l'article 25.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el termini màxim per resoldre i notificar el procediment no excedirà els sis mesos, comptats a partir de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el BOIB.

11.4. La notificació de la resolució s'ha de fer amb les exigències i en la forma prevista en els articles 40 a 46 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

11.5. En compliment dels articles 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre i 34 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, s'ha de publicar en la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS), les subvencions concedides, amb indicació de la convocatòria, el crèdit pressupostari al qual s'imputin, la relació d'associacions o entitats subvencionades i la quantia de l'ajuda concedida i l'objectiu o finalitat de la subvenció, incloses les inferiors a 3.000 €.

11.6. La presentació de la sol·licitud dels ajuts d'aquesta convocatòria comportarà l'autorització de les entitats sol·licitants al Departament de Cultura, Educació i Patrimoni a publicar les dades personals relatives a la seua identitat que resultin imprescindibles per tramitar aquest procediment administratiu.

12. Comissió d'avaluació

12.1. La comissió avaluadora és l'òrgan col·legiat al qual corresponen les funcions següents:

- Avaluar i qualificar les sol·licituds, d'acord amb els criteris establerts a la base 10a.

- Emetre una acta amb un informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.

- Resoldre els dubtes que es presentin i adoptar els acords necessaris per al bon ordre del procés previst en aquestes bases.

12.2. La comissió avaluadora pot instar l'òrgan instructor perquè requereixi a les entitats sol·licitants els informes o els aclariments que es considerin convenients.

12.3. La comissió d'avaluació estarà integrada per:

President: José V. Garibo Redolat, tècnic de biblioteques; president suplent: Joan-Albert Ribas Fuentes.

Secretària: Azucena García Alonso; suplent: Maria Jesús Adamuz Torres.

Vocals titulars:

Maria Rosa Ribas Marí, tècnica de biblioteques.

Rebeca Suárez Fernández, tècnica de biblioteques.

Francisca Riera Escandell, tècnica de cultura.

Vocals suplents:

Yolanda Andiñach Planells, funcionària encarregada de la programació cultural.

Marian Antònia Costa Costa, tècnica de normalització lingüística.

Belén Garijo Falcó, tècnica de cultura.

12.4. En tot allò no previst expressament en aquestes bases sobre el funcionament de la comissió, seran d'aplicació les disposicions de la subsecció 1a de la secció 3a del capítol II del títol preliminar de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

13. Forma de pagament de les ajudes

13.1. El pagament de l'ajuda es realitzarà mitjançant transferència bancària i al número de compte bancari que consti a la sol·licitud d'alta o modificació com a creditor del Consell Insular a efectes econòmics.

13.2. El pagament de les ajudes es realitzarà:

13.2.1. Pel que fa a les entitats sense ànim de lucre beneficiàries de les ajudes, el pagament de la subvenció es farà de manera fraccionada en dos pagaments:

- Un primer pagament avançat del 70% de l'ajuda concedida en el moment de la concessió.

- I un segon pagament del 30% restant una vegada justificat correctament el 100 % de l'ajuda concedida.

La justificació del primer pagament avançat (70% de la concessió) es farà davant el Consell Insular d'Eivissa en un termini no superior a tres mesos des de la data de pagament, mitjançant la presentació d'un compte justificatiu que contendrà:

a) Memòria de l'activitat realitzada a partir de l'1 d'octubre de 2021 amb acreditació que s'ha fet públic que l'activitat està subvencionada pel Consell d'Eivissa.

b) Liquidació detallada d'ingressos i despeses de l'activitat desenvolupada a partir de l'1 d'octubre de 2021 en què s'informarà, si és el cas, d'altres ajudes rebudes per a la mateixa activitat, signada pel responsable de l'associació, segons el model que figura a l'annex 6 d'aquestes bases.

c) Relació classificada de totes les despeses derivades de la realització de les activitats objecte de subvenció, en la qual ha de figurar el proveïdor, el número de document, el concepte, el seu import, la data d'emissió i la data de pagament de la despesa, segons el model que figura a l'annex 5 d'aquestes bases.

d) Documentació justificativa de les despeses realitzades: nòmines, liquidacions de la Seguretat Social, liquidació d'impostos, factures oficials i altres documents de valor probatori equivalent. Per justificar la despesa es requerirà l'acreditació del pagament de les despeses subvencionades.

13.2.2. Pel que fa a les entitats locals beneficiàries de les ajudes el pagament es farà una vegada justificada correctament el 100% de l'ajuda concedida.

13.3. El termini màxim de temps previst per a la justificació definitiva de l'ajuda concedida serà el 14 d'octubre de 2022, data límit per a la presentació del compte justificatiu, que ha d'abastar la realització completa de l'activitat i del seu cost total (en relació amb el pressupost de despeses presentat amb la sol·licitud), amb independència de la quantitat subvencionada. Només els justificants de les despeses provocades pel pagament de la Seguretat Social del mes de setembre de 2022 del personal responsable de les biblioteques podran presentar-se fins al 4 de novembre de 2022.

Amb aquesta documentació i amb l'informe tècnic favorable sobre el compliment de les bases i de l'objecte de la subvenció, s'emetrà informe proposta, per fer efectiu el pagament del 100% la subvenció concedida, mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, per delegació del Consell Executiu.

Si amb la documentació presentada no s'arriba a justificar el 100 % de l'actuació per a la qual es va sol·licitar l'ajuda, la quantitat d'ajuda concedida es reduirà proporcionalment a la despesa justificada, de manera que les ajudes cobriran només les despeses correctament justificades.

Tanmateix, en el cas que el cost final de l'activitat subvencionada sigui inferior al cost inicialment pressupostat i aquesta reducció no suposi un incompliment de l'objectiu pel qual es va concedir l'ajuda, ni afecti l'adequada realització de l'activitat subvencionada, el Consell farà efectiu l'import de l'ajuda concedida, sempre que s'hagin efectuat despeses, com a mínim, per aquest import.

13.4. La presentació del compte justificatiu de la realització 100% de l'activitat subvencionada es farà davant el Consell Insular d'Eivissa abans de la data 14 d'octubre de 2022 i constarà de:

13.4.1. Pel que fa a les entitats sense ànim de lucre beneficiàries de les ajudes:

a) Memòria de la totalitat de l'activitat realitzada a partir de l'1 d'octubre de 2021 amb acreditació que s'ha fet públic que l'activitat està subvencionada pel Consell Insular d'Eivissa.

b) Liquidació detallada d'ingressos i despeses de l'activitat desenvolupada a partir de l'1 d'octubre de 2021 en què s'informarà, si és el cas, d'altres ajudes rebudes per a la mateixa activitat, signada per la persona que presideixi l'associació, segons el model que figura a l'annex 6 d'aquestes bases.

c) Relació classificada de totes les despeses derivades de la realització de les activitats objecte de subvenció, en la qual ha de figurar el proveïdor, el número de document, el concepte, el seu import, la data d'emissió i la data de pagament de la despesa, segons el model que figura a l'annex 5 d'aquestes bases.

d) Documentació justificativa de les despeses realitzades: nòmines, liquidacions de la Seguretat Social, liquidació d'impostos, factures oficials i altres documents de valor probatori equivalent. Per justificar la despesa es requerirà l'acreditació del pagament de les despeses subvencionades.

13.4.2. Pel que fa a les entitats locals beneficiàries de les ajudes:

a) Memòria de la totalitat de l'activitat realitzada a partir de l'1 d'octubre de 2021 amb acreditació que s'ha fet públic que l'activitat està subvencionada pel Consell d'Eivissa.

b) Liquidació detallada d'ingressos i despeses de l'activitat desenvolupada a partir de l'1 d'octubre de 2021 en què s'informarà, si és el cas, d'altres ajudes rebudes per a la mateixa activitat, signada pel secretari o la secretària de l'entitat local, segons el model que figura a l'annex 6 d'aquestes bases.

c) Certificat, signat pel secretari o per la secretària de l'entitat local beneficiària, que acrediti les despeses realitzades per l'activitat subvencionada i que aquestes es troben efectivament pagades i s'han aplicat a la seua finalitat.

El pagament de les despeses efectuades haurà de realitzar-se abans de finalitzar el corresponent termini de justificació de les ajudes.

13.5. L'acreditació del pagament dels justificants de les despeses aportats pels beneficiaris s'ha de dur a terme a través de la documentació que tot seguit s'indica, depenent dels mitjans de pagament que s'hagin utilitzat:

a) Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en compte bancari:

- Document bancari acreditatiu del pagament en el qual figurin el concepte de la transferència o l'ingrés, la data del document, l'import, les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb la beneficiària i amb l'emissor de la factura, respectivament.

b)Pagament en metàl·lic (fins a un màxim de 1.000 euros per factura):

- Document justificatiu de la despesa (per exemple, factura) amb l'expressió “rebut en metàl·lic”, «pagat» o similar, signada pel proveïdor amb la data de pagament.

c) Pagament mitjançant xec nominatiu:

- Document justificatiu de la despesa (per exemple, factura) amb l'expressió “rebut en xec nominatiu” o similar, signada pel proveïdor amb la data i amb indicació del nom i del DNI/NIE de la persona que signa.

- Extracte del compte corrent del beneficiari de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquest xec.

d) Pagament mitjançant Bizum, targeta de crèdit o dèbit :

- Extracte del compte en què figuri el càrrec del pagament amb targeta.

e) Pagament mitjançant domiciliació bancària:

- Extracte bancari en què figuri el càrrec de la domiciliació.

14. Revocació i reintegrament de l'ajuda

Les ajudes concedides es podran revocar, per delegació del Consell Executiu, mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni.

D'acord amb el que disposa l'article 43 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, es revocarà la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, la persona beneficiària incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció. En tal cas, quedarà sense efecte l'acte de concessió, com a conseqüència de la revocació, i pertocarà reintegrar totalment o parcialment l'ajuda rebuda per les entitats beneficiàries i, si escau, l'exigència de l'interès de demora, en els casos previstos en l'article 44 del Decret llei 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

La revocació de l'ajuda pot afectar el total o part de l'ajuda concedida per raó del incompliment total o parcial de les obligacions de l'entitat beneficiària.

El reintegrament es realitzarà pel procediment establert al Títol II de la Llei general de subvencions, en el qual s'ha de garantir l'audiència a les entitats interessades.

Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

L'incompliment de l'obligació de justificar la finalitat de l'ajuda econòmica rebuda en la forma i els terminis establerts suposarà, a més de la revocació, la impossibilitat de participar en pròximes convocatòries d'ajudes del Consell Insular d'Eivissa, mentre no es faci, si és el cas, la devolució de l'import reclamat.

Si amb posterioritat a la concessió de les ajudes s'observen incompliments parcials o totals de les activitats objecte de les ajudes aquestes poden ser sotmeses a reintegrament. En aquest sentit, de conformitat amb l'article 17.3.n de la Llei general de subvencions, en relació amb l'article 37.2 de la mateixa llei, s'estableixen el següents criteris de graduació del possible incompliment material de l'activitat objecte d'aquesta subvenció, i sempre que els beneficiaris acreditin una actuació inequívoca tendent a la satisfacció dels seus compromisos:

GRAU D'INCOMPLIMENT MATERIAL

PERCENTATGE DE REDUCCIÓ

70-74 %

15 %

75-79 %

12 %

80-84 %

9 %

85-89 %

6 %

90-94 %

3 %

95-99 %

1 %

L'òrgan instructor aplicarà aquests criteris per determinar la quantitat que finalment haurà de percebre l'entitat o la persona beneficiària, o en el seu cas, l'import a reintegrar.

15. Règim d'infraccions i sancions

El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables serà l'establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.

16. Control

El Consell Insular d'Eivissa podrà utilitzar qualsevol mitjà de control com inspeccions, visites, sol·licitud d'aportació de nous documents i/o aclariments, etc. per a l'aplicació correcta de l'ajuda concedida.

17. Règim de recursos

L'acord del Consell Executiu que aprovi les bases reguladores d'aquestes ajudes no exhaureix la via administrativa.

Les resolucions de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, dictades per delegació, i que s'han de considerar dictades per l'òrgan delegant (en aquest cas el Consell Executiu), no exhaureixen la via administrativa.

Contra l'acord del Consell Executiu d'aprovació de les bases reguladores de les ajudes i les resolucions de concessió i de revocació de les ajudes de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, dictades per delegació del Consell Executiu, es podrà interposar davant la Comissió de Govern el recurs d'alçada previst als articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua notificació, tot això en virtut del que disposen els articles 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars i l'article 147.1 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa (publicat al BOIB núm. 136, de 18-09-10; correcció al BOIB núm. 148, de 14-10-10; modificació al BOIB núm. 48, de 16-04-16). El recurs haurà de resoldre's en el termini de tres mesos, transcorreguts els quals sense que s'hagi dictat resolució expressa s'entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa.

18. Legislació aplicable

La convocatòria d'aquestes ajudes es regirà pel que disposen les presents bases reguladores, per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, que aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, d'aplicació a aquestes ajudes en virtut de la seua disposició addicional segona, en tractar-se d'una competència transferida per la Comunitat Autònoma de les Illes Balears als consells insulars, i per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Respecte de la protecció i el tractament de dades de caràcter personal per a la realització de les activitats objecte d'aquesta convocatòria s'han d'observar les prescripcions contingudes a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades) (DOUE 4.5.2016), i a la resta de legislació vigent en matèria de protecció de dades personals, que hi sigui d'aplicació.

 

Eivissa, 25 de març de 2022

El cap de Secció del Departament d'Educació, Cultura i Patrimoni

José V. Garibo Redolat

Documents adjunts