Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE MARRATXÍ

Núm. 163118
Bases i convocatòria d'una borsa de treball d'agent de corresponsabilitat i conciliació

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjançant Decret de l'Alcaldia núm. 1411 de data 17 de març de 2022, en ús de les competències atorgades per l'article 21.1.g de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, s'aprova la convocatòria i les bases del procediment de selecció per a conformar una borsa de treball d'agent de corresponsabilitat i conciliació per a cobrir dos llocs de feina temporals derivats de la subvenció concedida en data 23 de febrer de 2022 per la Direcció General de Coordinació, Relacions amb el Parlament, Drets i Diversitat del Govern de les Illes Balears, en els termes següents:

CONVOCATÒRIA I BASES DE LES PROVES SELECTIVES PER A CONFORMAR UNA BORSA DE TREBALL D'AGENT DE CORRESPONSABILITAT I CONCILIACIÓ PER A COBRIR DOS LLOCS DE FEINA EN EL MARC DE LA SUBVENCIÓ CONCEDIDA EN DATA 23 DE FEBRER DE 2022 PER LA DIRECCIÓ GENERAL DE COORDINACIÓ, RELACIONS AMB EL PARLAMENT, DRETS I DIVERSITAT DEL GOVERN DE LES ILLES BALEARS.

PRIMERA. Objecte de la convocatòria.

L'objecte de les presents bases es regular el procediment per a conformar una borsa de treball d'agent de corresponsabilitat i conciliació per a cobrir dos llocs de feina temporals en el marc de la subvenció concedida en data 23 de febrer de 2022 per la Direcció General de Coordinació, Relacions amb el Parlament, Drets i Diversitat del Govern de les Illes Balears.

Característiques del lloc de feina temporal:

  • Personal laboral assimilat al subgrup C1 de l'Administració especial. Subescala Tècnica auxiliar.

  • Titulació mínima exigida: Per a poder prendre part a la convocatòria s'haurà d'estar en possessió d'algun dels següents títols acadèmics:

  1. Batxiller o equivalent i Certificat de professionalitat en promoció per a la igualtat.

  2. Tècnic de grau superior en integració social.

  3. Tècnic de grau superior en promoció de la igualtat de gènere.

  • Duració màxima del contracte: 12 mesos.

  • Procediment selectiu: concurs de mèrits.

  • Funcions genèriques a desenvolupar per l'agent de corresponsabilitat i conciliació:

  1. Identificar els recursos municipals per a la conciliació existents actualment al municipi.

  2. Revisar i millorar les condicions econòmiques d'accés a l'oferta dels recursos de conciliació.

  3. Conscienciar i sensibilitzar a favor d'un comportament social corresponsable en l'àmbit municipal.

  4. Impulsar la creació de departaments de gestió de recursos per a la conciliació.

  5. Elaborar el Pla de corresponsabilitat i conciliació del municipi.

  6. Altres que fomentin la coresponsabilitat i conciliació a l'àmbit del municipi. 

SEGONA. Condicions que han de reunir els aspirants.

Per ser admesos a les proves selectives els aspirants hauran de reunir els següents requisits: 

  • Ser espanyol o tenir la nacionalitat d'algun dels Estats membres de la Unió Europea d'acord amb les previsions contingudes a l'article 57 de Llei 7/2007, de 12 d'abril, pel que s'aprova l'Estatut bàsic de l'empleat públic.

  • Tenir acomplerts 16 anys d'edat i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa, ambdues edats referides al dia en que finalitzi el termini de presentació d'instàncies.

  • No haver sigut separat mitjançant expedient disciplinari de qualsevol de les administracions públiques. Igualment, no estar sotmès a sanció disciplinaria o condemna penal que impedeixi, en el seu Estat d'origen, l'accés a la funció pública en els supòsits d'aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola.

  • Posseir la capacitat funcional necessària pel desenvolupament de les corresponents funcions.

  • Estar en possessió del títol que acrediti el nivell B2 de coneixements de la llengua catalana (o qualsevol altre títol homologat equivalent).

  • Estar en possessió del permís de conducció tipus B.

  • Estar en possessió, o en condicions d'obtenir-ho en la data en que finalitzi el termini de presentació d'instàncies, d'algun dels següents títols acadèmics:

  1. Batxiller o equivalent i Certificat de professionalitat en promoció per a la igualtat.

  2. Tècnic de grau superior en integració social.

  3. Tècnic de grau superior en promoció de la igualtat de gènere. 

TERCERA. Presentació de sol·licituds.

Les instàncies sol·licitant prendre part en el procés selectiu, referides sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació d'instàncies, es dirigiran al Batle de la Corporació i es presentaran al Registre general de l'Ajuntament durant el termini de quinze dies naturals següents al de la publicació de l'anunci de la convocatòria al Butlletí oficial de les Illes Balears.

Les instàncies també es podran presentar en la forma que s'indica a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 Les instàncies hauran d'anar acompanyades dels justificants (originals o fotocòpies degudament confrontades) dels requisits i dels mèrits que es vulguin fer valer al concurs, d'una fotocopia del document nacional d'identitat i del justificant d'haver satisfet la taxa per a optar a processos de selecció de personal fixats a l'ordenança fiscal reguladora. Els aspirants hauran de confeccionar un índex ajustat a la fase de concurs de les presents bases on es recullin ordenadament els mèrits al·legats.

Així mateix, els aspirants hauran d'indicar un número de telèfon mòbil i una adreça de correu electrònic a la qual l'Ajuntament podrà dirigir les eventuals comunicacions referents al present procés selectiu i les que esdevinguin de la gestió de la borsa de treball que es generi.

QUARTA. Admissió dels aspirants.

Una vegada finalitzat el termini de presentació d'instàncies, l'autoritat convocant o persona en qui delegui dictarà resolució aprovant la llista dels aspirants admesos i exclosos. La relació dels aspirants admesos i exclosos es publicarà en el tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament de Marratxí (seu electrònica), i en ella hi figurarà el nom i llinatges dels aspirants, el núm. de DNI i, en el seu cas, la causa d'exclusió, concedint-se un termini de set dies per a que els interessats puguin al·legar el que considerin oportú i així poder rectificar els errors. Els errors materials o de fet podran ser rectificats o esmenats en qualsevol moment, ja sia d'ofici o a petició de la part interessada.

CINQUENA. Comissió de valoració.

La Comissió de valoració quedarà constituïda en la forma següent:

President:

  • Titular: María Jesús González Serrano.
  • Suplent: Catalina Bibiloni Martorell.Secretari (amb veu i vot):
  • Titular: Catalina Eva Alemany Covas.
  • Suplent: Felip Ramis Llabrés.

Vocals en representació del personal funcionari de carrera/laboral fix de l'Ajuntament, designat pel senyor Batle:

  • Titular 1: Maria Enriqueta Ramis Cañellas.
  • Titular 2: Maria Magdalena Bestard Pizá.
  • Titular 3: Francisca Amengual Cañellas.
  • Suplent: Juana Ana Pujol Guardiola. 

Així mateix es permetrà l'assistència, sense formar part de la Comissió de valoració i als únics efectes de supervisió del procés selectiu, d'un representant de la Junta de personal designat per aquesta.

La Comissió de valoració no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, i les seves decisions s'adoptaran per majoria. La Comissió podrà designar altres assessors quan ho consideri convenient, sempre amb el límit de que el número total d'aquests no podrà ser superior al número de membres de la Comissió.

Els membres de la Comissió de valoració hauran d'abstenir-se d'intervenir i ho notificaran a l'autoritat convocant quan es vegin afectats per alguna de les circumstàncies previstes a l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, així com també aquelles persones que haguessin realitzat tasques de preparació d'aspirants a proves selectives durant els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria. Així mateix, els aspirants podran recusar els membres de la Comissió de valoració quan es doni alguna de les circumstàncies ressenyades a l'article 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Els vocals de la Comissió de valoració hauran d'estar en possessió d'un nivell de titulació igual o superior a l'exigit per a l'ingrés a la categoria convocada.

 Categoria de la comissió de valoració/tribunal: segona.

SISENA. Inici i desenvolupament del procés selectiu.

Una vegada iniciat el procés selectiu no serà obligatòria la publicació dels successius anuncis de la convocatòria al BOIB, sinó que la Comissió de valoració únicament publicarà els esmentats anuncis al tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament de Marratxí (seu electrònica).

S'estableix un termini de tres dies hàbils a comptar des de la data de publicació dels resultats provisionals de la fase de concurs per a presentar reclamacions respecte de la mateixa, i una vegada resoltes les al·legacions presentades es procedirà a publicar els resultats definitius.

A aquesta fase, que en còmput total no podrà superar els 10,00 punts, la Comissió de valoració avaluarà els següents mèrits: 

1. Experiència professional:

a) Serveis prestats a l'Administració local com a agent de corresponsabilitat i conciliació: 0,10 Punts per mes complet.

b) Serveis prestats a qualsevol altre Administració pública com a agent de corresponsabilitat i conciliació: 0,075 Punts per mes complet.

c) Serveis prestats a qualsevol Administració pública en lloc de feina de categoria professional superior o similar a la convocada: 0,05 Punts per mes complet.

d) Serveis prestats en qualsevol Administració pública en lloc de feina de categoria professional inferior a la convocada: 0,025 Punts per mes complet.

e) Serveis prestats a l'empresa privada com a agent de corresponsabilitat i conciliació: 0,025 Punts per mes complet. 

Aquest apartat tindrà en conjunt una puntuació màxima de 4,20 punts. 

2. Titulació acadèmica: 

Únicament es valorarà la titulació acadèmica més alta de les obtingudes per l'aspirant, excepte l'apartat e que serà acumulable a la titulació acadèmica corresponent. 

a) Per cada titulació acadèmica de tècnic de grau superior en formació professional o titulació declarada equivalent, distinta de l'acreditada com a requisit per a prendre part a la convocatòria: 0,50 punts.

b) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent, distinta de l'acreditada com a requisit per a prendre part a la convocatòria: 1 punt.

c) Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l'ensenyament artístic superior, distinta de l'acreditada com a requisit per a prendre part a la convocatòria: 1,25 punts.

d) Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent, distinta de l'acreditada com a requisit per a prendre part a la convocatòria: 1,50 punts.

e) Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari en matèries relacionades amb les funcions genèriques d'agent de corresponsabilitat i conciliació recollides a la base primera: 0,10 punts per cada 20 crèdits ECTS, fins a un màxim de 0,50 punts. 

Aquest apartat tindrà en conjunt una puntuació màxima de 2,00 punts. 

3. Cursos de formació i perfeccionament: 

Únicament es valoraran els cursos directament relacionats amb les funcions a desenvolupar i realitzats en centres oficials (Administracions públiques, entitats promotores de formació i universitats) que tinguin relació amb alguna de les següents matèries: cursos específics de corresponsabilitat  i conciliació, cursos relacionats amb polítiques actives de conciliació i cursos de competències transversals (administració pública, procediment administratiu, informàtica, prevenció de riscos laborals, jurídica administrativa, qualitat, igualtat de gènere, treball en equip, habilitats de comunicació i elaboració/gestió de projectes).

La valoració es farà a raó de 0,005 punts per hora de formació rebuda amb aprofitament o per hora de formació impartida, i a raó de 0,0025 punts per hora de formació rebuda únicament amb assistència. No es tindran en compte els cursos que no especifiquin el número d'hores lectives.

Aquest apartat tindrà en conjunt una puntuació màxima de 3,00 punts. 

4. Coneixements de la llengua catalana: 

En aquest apartat es valoraran el certificats expedits per l'EBAP, els expedits u homologats per la Direcció General de Política Lingüística, els expedits per l'Escola Oficial d'Idiomes, i també la resta de certificats reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica. 

  1. Certificat de nivell C1: 0,15 punts

  2. Certificat de nivell C2: 0,30 punts.

  3. Certificant de nivell E – Coneixements de llenguatge administratiu: 0,10 punts. 

S'ha de valorar només un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació s'ha d'acumular a la de l'altre certificat que s'aporti.

Aquest apartat tindrà en conjunt una puntuació màxima de 0,40 punts. 

5. Coneixements d'altres llengües: 

Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d'una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d'idiomes (OEI), les universitats, l'EBAP, altres escoles d'administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc comú europeu, amb una puntuació màxim de 0,40 punts segons els criteris que s'indiquen en la taula següent:

Nivells del Marc comú europeu MCE

Punts

A1

0,07

A2

0,11

B1

0,15

B1+

0,19

B2

0,22

B2+

0,26

C1

0,30

C2

0,33

D'una mateixa llengua, només se'n valoren les titulacions de nivell superior.

Aquest apartat tindrà en conjunt una puntuació màxima de 0,40 punts. 

6. Formes d'acreditació dels mèrits per part de les persones candidates:

Els mèrits que al·leguin les persones candidates s'han d'acreditar mitjançant la presentació de l'original o de la còpia compulsada de la documentació següent: 

  1. Serveis prestats a l'administració pública: certificat expedit pels ajuntaments o administracions públiques corresponents.

  2. Serveis prestats a l'empresa privada: certificació o informe de vida laboral emès per la Seguretat Social.

  3. Estudis acadèmics oficials: còpia compulsada correctament del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers). En cas de presentació de títols d'estudis cursats a l'estranger, s'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.

  4. Coneixement de llengua catalana: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent.

  5. Coneixement d'altres llengües: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, per les escoles oficials d'idiomes (EOI), per les universitats, per altres escoles oficials d'administració pública i altres entitats, equivalents amb els nivells del Marc comú europeu.

  6. Cursos de formació: certificats d'aprofitament, certificats d'assistència i certificats d'impartició de cursos d'accions formatives expedits per l'Escola balear d'administració pública, per altres escoles oficials d'administració pública, per universitats en l'àmbit de la Unió Europea, per altres administracions públiques de l'Estat espanyol o per entitats promotores de formació acreditades efectuats dins el marc de l'acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques (AFEDAP) o pla similar. 

 

SETENA. Qualificació definitiva i constitució de la borsa de treball.

La qualificació definitiva de cada un dels aspirants vindrà determinada per la suma de puntuacions obtingudes a la fase de concurs. Una vegada finalitzada la qualificació dels aspirants, el Tribunal elevarà a l'Alcaldia proposta de constitució de borsa de treball i es publicarà còpia de l'acta al tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament de Marratxí (seu electrònica).

En cas d'empat entre dos o més aspirants, aquest es resoldrà a favor de l'aspirant que acrediti una major antiguitat al servei de l'Ajuntament de Marratxí i en última opció es resoldrà l'empat per sorteig públic.

Els aspirants que passin a constituir la borsa de treball en aquest Ajuntament podran ser requerits únicament i per estricte ordre de puntuació, per a cobrir els llocs de feina temporals d'agent de corresponsabilitat i conciliació creats a resultes de la concessió en data de 23 de febrer de 2022 d'una subvenció per part de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat (Direcció General de Coordinació, Relacions amb el Parlament, Drets i Diversitat).

S'estableixen els següents criteris pel funcionament del borsí d'interins:

  1. La cobertura de llocs de feina vacants, en el moment d'anar-se produint, es realitzarà per estricte ordre de puntuació, de major a menor.

  2. Les contractacions que puguin anar-se produint per substitucions diverses (substitució per IT, per llicència de maternitat, …) es realitzaran per estricte ordre de puntuació, de major a menor.

  3. La borsa de treball creada tindrà la mateixa vigència que l'establerta a la subvenció concedida per la Direcció General de Coordinació, Relacions amb el Parlament, Drets i Diversitat. 

Totes les contractacions derivades de la present borsa de treball tindran un període de prova de dos mesos. Finalitzat aquest el responsable del Departament on presti el serveis emetrà informe qualificant el període de prova d'apte o no apte, determinant la qualificació de no apte la finalització del contracte laboral temporal corresponent.

VUITENA. Normativa aplicable.

La Comissió de valoració queda autoritzada per a resoldre els dubtes que es puguin presentar i prendre els acords necessaris i precisos pel bon ordre del procés selectiu, en tots aquells assumptes que no es recullin a les presentes bases, sempre amb estricta observança de la normativa vigent aplicable en la matèria.

La convocatòria i les seves bases, tots els actes que es derivin del procés selectiu i les actuacions del Tribunal podran ser impugnats per les persones interessades en els terminis i formes establerts per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques.

NOVENA. Protecció de dades de caràcter personal.

De conformitat amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de març, de protecció de dades de caràcter personal, s'informa que les dades de caràcter personal que s'obtinguin de les sol·licituds de participació dels aspirants seran incorporades i tractades de forma confidencial en un fitxer propietat d'aquest Ajuntament.

Les dades obtingudes amb la sol·licitud de participació podran ser utilitzades, salvaguardant la identitat dels aspirants, per elaborar estadístiques internes.

 

Marratxí, 23 de març de 2022

 El batle Miquel Cabot Rodríguez