Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE MURO

Núm. 161438
Aprovació de les Bases reguladores que han de regir la convocatòria pública d’ajudes a estudis superiors (Graus i carreres universitàries, màsters universitaris, projectes final de grau i cicles formatius de grau superior de formació professional) de la regidoria d’educació per al curs 2021-2022

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern de l'Ajuntament de Muro, en sessió ordinària celebrada el 21 de març de 2022, va adoptar el següent acord:

PRIMER. Aprovar les bases reguladores que han de regir la convocatòria pública de subvencions relatives a ajudes a estudis superiors (Graus i carreres universitàries, màsters universitaris, projectes final de grau i cicles formatius de grau superior de formació professional) de la regidoria d'educació per al curs 2021-2022 en els termes següents:

SEGON. Autoritzar la despesa de 35.000,00€, amb càrrec de l'aplicació pressupostària 3260.48907 del pressupost de despeses.

TERCER. Publicar les Bases al BOIB, al tauler d'edictes i a la pàgina web de la Corporació.

BASES DE LA CONVOCATÒRIA D'AJUDA A ESTUDIS SUPERIORS (GRAUS I CARRERES UNIVERSITÀRIES, MÀSTERS UNIVERSITARIS, PROJECTES FINAL DE GRAU I CICLES FORMATIUS DE GRAU SUPERIOR DE FORMACIÓ PROFESSIONAL)

D'acord amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i les bases d'execució del pressupost de l'Ajuntament de Muro per a l'exercici 2022, es convoca la concessió de subvencions relatives a estudis superiors ( estudis de grau, estudis universitaris, màsters universitaris, projectes final de grau i cicles formatius de grau superior de formació professional) per al curs 2021-2022.

1. OBJECTE I ÀMBIT D'APLICACIÓ

L'Ajuntament de Muro dintre del pressupost per a l'exercici 2022, convoca la concessió de subvencions per ajudar els i les estudiants a paliar les despeses dels estudis superiors, que no hagin obtingut cap tipus de subvenció o ajuda d'altres administracions per la mateixa finalitat durant el curs escolar 2021-2022, en cas que l'hagin rebuda l'import d'ambdues no podem superar l'import total de la despesa. L'objecte es evitar incòrrer en un supost de subvenció simultànea de la mateixa despesa amb una altre administració Pública, tal i com disposa la llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l'Administració Local.

2. CONSIGNACIÓ PRESSUPOSTÀRIA

Per atendre les obligacions de contingut econòmic que es deriven de la concessió de les subvencions objecte d'aquesta convocatòria existeix crèdit adequat i suficient a la partida de l'any 2022: a càrrec de l'aplicació pressupostària 3260.48907 la quantia total màxima de les subvencions convocades és de 35.000€.

3. BENEFICIARIS I REQUISITS

Els i les alumnes que sol.licitin l'ajuda han de reunir els següents requisits:

a) Estar matriculats al curs acadèmic 2021-2022.

b) Presentar les notes corresponents al curs acadèmic 2020-2021 i haver superat el 30% dels crèdits.

En cas que l'any anterior l'estudiant no hagi cursat estudis, les notes a aportar són les de l'últim any cursat.

c) Estar al corrent de les obligacions tributàries i la seguretat social.

d) No ser perceptor de cap altre ajuda pública per la mateixa finalitat ( en cas que l'hagin rebuda l'import d'ambdues no podem superar l'import total de la despesa).

e) Les persones sol.licitants hauran de ser residents al municipi de Muro abans del 30 de juny 2021.

4. QUANTIA DE LES AJUDES:

Ajudes

Estudiants universitaris que cursin els estudis a les Illes Balears o estudis a distància: import màxim ajuda 200 €

Estudiants universitaris que cursin els estudis fora de les Illes : import màxim ajuda 400 €

Estudiants que cursin els cicles formatius de grau superior de Formació Professional a les Illes Balears: import màxim ajuda 100 €

Estudiants que cursin els cicles formatius de grau superior de Formació Professional a fora: import màxim ajuda 200 €

A més de la quantitat assignada segons els estudis que realitzin, s'incrementarà en la quantitat de 50 €, en el cas de famílies nombroses (presentar justificació de família nombrosa).

5. DOCUMENTACIÓ

La documentació requerida per optar a la concesió de l'ajuda es la següent:

a) Model sol·licitud (Annex I).

b) Declaració jurada d'acceptació de les bases de la convocatòria (Annex II).

c) Fotocòpia del Document Nacional d'Identitat.

d) Certificació d'estar al corrent amb les obligacions tributàries i la seguretat social (Annex III).

e) Fotocòpia validada del comprovant d'haver quedat matriculat/a per cursar estudis a universitats públiques o privades, a centres de titularitat pública adscrits a universitats públiques o centres adscrits a la Universitat on s'imparteixi, durant el curs 2021-2022.

f) Certificació de les qualificacions obtingudes del darrer curs acadèmic realitzat, expedida pel centre en què la persona sol·licitant hagi cursat els seus estudis.

g) Fotocòpia compte bancari interessat.

h) Altres documents que la persona sol·licitant cregui que ha d'aportar perquè es tenguin en compte i puguin acreditar la seva situació en els punts descrits en la fase de les situacions familiars (ex. Família nombrosa).

i) Certificat d'empadronament.

j ) Justificant de les despeses (Lloguer vivienda, tases acadèmiques, desplaçaments, material escolar).

k) Declaració responsable que indiqui si ha sol.licitat alguna altre ajuda pel mateix concepte a altres administracions.

6. ÒRGANS COMPETENTS PER INSTRUIR I RESOLDRE EL PROCEDIMENT

L'òrgan instructor són els serveis administratius municipals encarregats de l'Àrea d'Educació.

L'òrgan competent per a la concessió de les subvencions és la Junta de Govern Local.

7. TRAMITACIÓ

Si la sol.licitud no reuneix algun dels requisits establert a la convocatòria, l'àrea que tramita, requerirà als sol.licitants perquè subsanin en el plaç de 10 dies hàbils, en cas que no ho facin es tindrà per desistida la sol.licitud, de conformitat el que disposa l'article 68 de la Llei 39/2015 de 1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques en referència a subsanació i millora de la sol.licitud.

8. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS

a) Aportació de la documentació pertinent que sol.liciti l'Ajuntament, per poder dur a terme les pertinents comprovacions que consideri.

b) Destinar les ajudes a les despeses subvencionables:

  • Lloguer vivienda.
  • Tases acadèmiques.
  • Desplaçaments.
  • Material escolar.

9. JUSTIFICACIÓ AJUDES

  • Lloguer vivienda: contracte arrendament i justificants bancaris de pagament lloguer mensual o rebuts de pagament.
  • Tases acadèmiques: documentació bancària acreditant el pagament de les tases i justificant o resguard matrícula.
  • Material Escolar: factures i resguard bancari pagament.
  • Desplaçaments: factura dels desplaçaments.
 

10. TERMINI PRESENTACIÓ DE SOL.LICITUDS

Les sol·licituds es podran presentar al registre d'entrada de l'Ajuntament de Muro, en la seva corresponent instància normalitzada que podrà recollir-se en el registre d'entrada, a la pàgina web de l'Ajuntament: https://www.ajmuro.net, o bé per la seu electrònica https://seumuro.absiscloud.com.

El plaç de presentació de sol.licituds serà de vint dies hàbils, el qual contarà a partir del dia següent de la publicació de la convocatòria al BOIB, estant publicades les mateixes a la Base de Dades Nacional de Subvencions.

 

Palma, en el dia de la signatura electrònica (22 de març de 2022)

El regidor d'educació

Miquel Porquer Tugores

Documents adjunts