Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANTANYÍ

Núm. 157277
Convocatòria d'ajuts per a despeses de mobilitat per a estudiants de cicles formatius de formació professional bàsica, grau mitjà, grau superior, batxillerat, estudis de l‘institut de tecnificació esportiva, estudis reglats de dansa i ensenyaments professionals de música que no s'hagin pogut realitzar dins del municipi de Santanyí durant el curs escolar 2021/2022

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Referència Base de Dades Nacional de Subvencions: 616377

Per decret de batlia de data 17 de març de 2022 s'ha aprovat la convocatòria d'ajudes per a despeses de mobilitat per a estudiants de cicles formatius de formació professional bàsica, grau mitjà, grau superior, batxillerat, estudis de l‘institut de tecnificació esportiva, estudis reglats de dansa i ensenyaments professionals de música que no s'hagin pogut realitzar dins del municipi de Santanyí durant el curs escolar 2021/2022, en els següents termes:

CONVOCATÒRIA D'AJUTS A L'ESTUDI  ADREÇADA A ESTUDIANTS DE CICLES FORMATIUS DE FORMACIÓ PROFESSIONAL BÀSICA, GRAU MITJÀ, GRAU SUPERIOR, BATXILLERAT, ESTUDIS DE L'INSTITUT DE TECNIFICACIÓ ESPORTIVA, ESTUDIS REGLATS DE DANSA I ENSENYAMENTS PROFESSIONALS DE MÚSICA PER AL CURS 2021/2022

L'Ajuntament de Santanyí convoca, mitjançant la Regidoria d'Educació i Joventut, dins la tasca que desenvolupa el Centre d'Informació Jove, una línia d'AJUTS PER A DESPESES DE MOBILITAT per a estudiants de CICLES FORMATIUS DE FORMACIÓ PROFESSIONAL BÀSICA, GRAU MITJÀ, GRAU SUPERIOR, BATXILLERAT, ESTUDIS DE L'INSTITUT DE TECNIFICACIÓ ESPORTIVA, ESTUDIS REGLATS DE DANSA I ENSENYAMENTS PROFESSIONALS DE MÚSICA  que no s'hagin pogut realitzar dins el municipi de Santanyí durant el curs escolar 2021/2022. L'objectiu d'aquesta línea d'ajuts és estimular i fomentar l'estudi entre els joves del municipi, que amb aquesta ajuda podran sufragar part de les despeses derivades de la seva formació. 

1. OBJECTE

S'estableixen ajuts amb la finalitat de donar suport econòmic a les despeses de mobilitat dels alumnes empadronats al municipi de Santanyí, que han cursat estudis dels cicles formatius de formació professional bàsica, de grau mitjà, de grau superior, de batxillerat, d'ensenyaments professionals de música, estudis de tecnificació esportiva i estudis reglats de dansa que no s'han pogut realitzar en el municipi de Santanyí durant el curs 2021/2022.

En tot cas, aquests ajuts són de caràcter voluntari, lliurement revocables i reduïbles, no generen cap dret a l'obtenció en anys posteriors i  no són invocables com a precedent.

2. IMPORT, CRÈDIT PRESSUPOSTARI I QUANTIA DE LES SUBVENCIONS.

La dotació econòmica d'aquesta convocatòria per al curs 2021/2022 és d'un màxim de 9.000 € amb càrrec a l'aplicació 2022-16-32603-48701-01 del pressupost d'aquest Ajuntament per a l'any 2022.

La quantia màxima destinada a cada ajut que compleixi tots els requisits exigits als beneficiaris a les presents bases és de 225 €. En el cas de no existir crèdit pressupostari suficient per atendre totes les sol·licituds que compleixin els requisits, es procedirà al prorrateig de l'import màxim global destinat a la subvenció entre tots els beneficiaris (sol·licitants que compleixin els requisits) (art. 22.1 LGS).

Aquests ajuts es liquidaran mitjançant un sol pagament, que es farà efectiu una vegada s'hagi conclòs la tramitació de la present convocatòria i atenent la disposició del departament municipal d'Intervenció.

3. REQUISITS PER A SER SOL·LICITANT/BENEFICIARI DELS AJUTS

Poden ser sol·licitants d'aquesta convocatòria les persones que acreditin:

1. Estar empadronades al municipi de Santanyí, amb una antiguitat de 5 anys a comptar de la data de publicació de la present convocatòria.

2. Haver estat matriculades de la totalitat del curs o d'un mínim de quatre assignatures, durant el curs 2021/2022, com a estudiant d'un cicle formatiu de formació professional bàsica, de grau mitjà, cicle formatiu de grau superior, batxillerat, estudis de l'institut de tecnificació esportiva, ensenyaments professionals de música i estudis reglats de dansa que no es poguessin realitzar al municipi de Santanyí.

3. Haver obtingut com a nota mitja del curs 2021/2022 la qualificació de 5'5.

4. No trobar-se incursa en cap de les prohibicions per obtenir la condició de beneficiari assenyalades en l'apartat 3 de l'article 6 Bases generals reguladores de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Santanyí aprovades en sessió de Ple ordinari de 27 de desembre de 2021 , i en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i especialment s'ha de trobar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries municipals.

4.  PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS I TERMINI

1- Les sol·licituds correctament emplenades es formalitzaran en un model únic d'instància que figura com annex I.

El fet de presentar la sol·licitud suposa:

- acceptar aquesta convocatòria

- la certesa de les dades consignades a sol·licitud i de les que apareixen a la documentació adjunta

- donar anticipadament el consentiment a l'Ajuntament de Santanyí per a que pugui realitzar les comprovacions que consideri convenients durant tot el procediment de tramitació de la subvenció. Així com, que es puguin sol·licitar d'ofici els corresponents certificats d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries municipals.

2- A la sol·licitud s'ha d'adjuntar la documentació següent:

a) Fotocòpia DNI/NIF del sol·licitant o document equivalent i del representant legal, si el sol·licitant fos menor d'edat. 

b) Fotocòpia del llibre de família, en el cas de sol·licitant menor d'edat.

c) Extracte de notes finals del curs. Per calcular la nota mitja a què es refereix el requisit 3r per ser beneficiari -base 3 d'aquesta convocatòria-, les qualificacions es computaran segons el següent barem:

 

Nota

Puntuació

Matricula d'honor

10

Excel·lent

9

Notable

7,5

6

Aprovat

5

Insuficient

4

 

d) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d'obtenir la condició de beneficiari de subvencions públiques recollides en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i en l'apartat 2.B.a) de l'article 6 de les Bases generals reguladores de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Santanyí, i autorització per sol·licitar d'ofici els certificats d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries municipals (Annex II).

e) Copia de les dades del compte corrent del sol·licitant per fer l'ingrés de l'ajuda que es pugui concedir. En aquestes dades hi ha de constar el nom del sol·licitant que és el titular del compte corrent o si fos menor d'edat el nom del tutor legal, que consta a la sol·licitud. Aquestes dades han de coincidir amb l'Annex III.

3- El termini per a la presentació de les sol·licituds, i tota la documentació complementària, anirà del 1 al 30 de setembre, ambdós inclosos.

D'acord amb l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les persones físiques podran escollir entre presentar les seves sol·licituds a través de mitjans electrònics o no.

En cas de presentació presencial s'ha de presentar la sol·licitud i la resta de documentació exigida (vegeu annexos d'aquestes bases) al registre general de l'Ajuntament, a qualsevol de les oficines municipals (Santanyí, s'Alqueria Blanca i Cala d'Or), de dilluns a divendres i en horari d'atenció al públic. També es poden presentar en qualsevol dels llocs establerts en l'apartat 4 de l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

En el cas de presentació telemática igualment s'ha d'adjuntar la sol·licitud i la resta de documentació exigida i es podrá fer a través de la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Santanyí o del Registre Electrònic Comú (REC) del Ministeri d'Hisenda i Funció Pública. En aquest últim cas, a l'hora d'enviar la documentació, s'ha de seleccionar “Ajuntament de Santanyí” com a organisme destinatari de la sol·licitud i s'ha d'indicar en l'assumpte “AJUTS A L'ESTUDI 2021-2022”.

4- Si la sol·licitud té algun defecte o no va acompanyada de tota la documentació esmentada, s'ha de requerir la persona sol·licitant perquè, en el termini de deu dies, esmeni el defecte o aporti la documentació, amb la indicació que si no ho fa, de conformitat amb l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, es considerarà que desisteix de la sol·licitud i s'arxivarà l'expedient sense cap altre tràmit.

5. PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ, COMPETÈNCIA I RESOLUCIÓ

El procediment de concessió serà el de concurrència entre les persones sol·licitants, que compleixin amb els requisits exigits per tenir la consideració de beneficiari i presentin tota la documentació dins el termini establert. L'import màxim previst per a cada sol·licitant és de 225€. En el cas que el crèdit màxim previst no fos suficient per atendre totes les sol·licituds que compleixin els requisits, tal com determina la base 2, es procedirà al prorrateig de l'import màxim previst a la convocatòria entre tots els beneficiaris.

Aquest procediment s'iniciarà d'ofici, per resolució de Batlia que aprovarà la convocatòria i la seva publicació en el BOIB, després de complir amb el tràmit de la Base de Dades Nacional de Subvencions.

2. La Regidoria d'Educació i Joventut és l'òrgan competent per tramitar les sol·licituds d'aquesta convocatòria i instruir el procediment, si bé la competència per resoldre'l i concedir les subvencions correspon a la Batlia.

Una vegada que els serveis tècnics d'aquest ajuntament hagin determinat que les sol·licituds són completes i conformes amb el contingut d'aquesta convocatòria, la Regidora d'educació o la persona que la supleixi, ha d'emetre una proposta de resolució, la qual s'ha de publicar a la pàgina web de l'Ajuntament, per tal que les persones interessades, en el termini màxim de 10 dies hàbils, hi puguin al·legar el que considerin oportú. S'entendrà que les persones que no presenten al·legacions accepten la subvenció en els termes de la proposta de resolució.

Es podrà prescindir del tràmit d'audiència, com permet l'art. 24.4 de la Llei General de Subvencions, quan no figuirin en el procediment ni siguin tenguts en consideració altres fets ni altres al·legacions i proves que les adduïdes pels interessats. En aquest cas, la proposta de resolució formulada tendrà el caràcter de definitiva.

La proposta de resolució que ha esdevingut definitiva o la resolució expressa de la Batlia, si resulta necessària atesa la presentació d'al·legacions a la proposta de resolució, finalitzen el procediment de concessió de la subvenció. Aquesta segona també es publicarà a la pàgina web de l'Ajuntament.

Així mateix, tant la proposta de resolució com la resolució definitiva, cas de dictar-se, han d'especificar els aspectes següents: beneficiari, quantia individual atorgada determinada segons la fórmula que s'estableix al punt 3 d'aquestes bases, aplicació pressupostària a la qual s'aplica i forma de pagament. 

El termini màxim per resoldre aquest procediment és el 30 de desembre de 2022

La resolució de batlia que concedeix o denega l'ajuda sol·licitada posa fi a la via administrativa.

Les publicacions que es vagin fent, atès que es tracta d'un procediment en concurrència, tendran els mateixos efectes que una notificació, d'acord amb el que disposa l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu comú de les Administracions Públiques.

6. JUSTIFICACIÓ

En el marc de l'article 30.7 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aquestes ajudes es justifiquen pel fet de complir els requisits necessaris per beneficiar-se'n.

 7. COMPATIBILITAT AMB ALTRES SUBVENCIONS

En el cas que la persona beneficiària rebi altres subvencions o ajudes per a la mateixa activitat o tipus d'actuació, l'import de totes les subvencions atorgades no pot ser, en cap cas, de tal quantia que, de forma aïllada o en concurrència amb altres subvencions o ajudes, superi el cost de l'activitat subvencionada.

8. OBLIGACIONS DE LES PERSONES BENEFICIÀRIES

A més de les obligacions establertes en les disposicions normatives que són d'aplicació a les persones beneficiàries d'una subvenció, s'han de complir les següents:

  • Acceptar i complir la normativa de l'Ajuntament de Santanyí
  • Acreditar davant l'Ajuntament la realització de l'activitat subvencionada amb la documentació corresponent
  • Facilitar tota la informació que requereixi l'Ajuntament
  • Sotmetre's a les actuacions de fiscalització i control de la Intervenció de l'Ajuntament de Santanyí.

9. PAGAMENT

El pagament de la subvenció únicament es pot efectuar una vegada dictada la resolució corresponent i presentada la documentació exigida, al compte corrent indicat a l'efecte per la persona beneficiària de la subvenció.

10.  REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT

Es podran anul·lar total o parcialment les subvencions i ajudes concedides d'acord amb aquesta convocatòria en el supòsit de que la persona beneficiària incorri en alguna de les causes previstes als articles 36 i següents de la Llei 38/2003, general de subvencions i als articles 24 i 25 de les Bases generals reguladores de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Santanyí, així com en el cas d'incompliment d'alguna de les obligacions previstes en aquesta convocatòria i la resta de normativa aplicable.

En aquests casos, el beneficiari vendrà obligat al reintegrament de les quantitats percebudes i dels interessos de demora que corresponguin, prèvia tramitació del procediment corresponent.

11. INFRACCIONS I SANCIONS

L'incompliment dels requisits establerts en aquesta convocatòria o en la normativa d'aplicació, dóna lloc a l'aplicació del règim d'infraccions i sancions establert al Capítol V de les Bases generals reguladores de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Santanyí.

12. NORMATIVA APLICABLE

En tot allò no previst a aquesta convocatòria seran d'aplicació les Bases generals reguladores de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Santanyí, aprovades per acord de Ple ordinari de data 27 de desembre de 2021, la Llei 38/2003, de 17 de novembre general de subvencions, el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol de 2006, que aprova el Reglament de la Llei general de subvencions i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

NOTA: ACCÈS ALS MODELS I SOL·LICITUDS

El model de sol·licitud, les bases i tota la informació es podrà trobar al següents llocs:

- Centre d'Informació Jove Ajuntament de Santanyí. 

C/ Bernat Vidal i Tomàs, 72 Santanyí, dins l'horari d'atenció al públic

5 - A la web municipal www.ajsantanyi.net

*Tota la informació referent a la següent convocatòria es farà pública a la pàgina web municipal www.ajsantanyi.net

** Per a qualsevol consulta o revisió prèvia de les sol·licituds us podeu posar en contacte amb el Centre d'Informació Jove.

 

Santanyí, a la data de la signatura electrònica (21 de març de 2022)

La batlessa Maria C. Pons Monserrat

 

Exp. Núm.  ______ / 2022

 ANNEX I CONVOCATÒRIA D'AJUTS A L'ESTUDI  ADREÇADA A ESTUDIANTS DE CICLES FORMATIUS DE FORMACIÓ PROFESSIONAL BÀSICA, GRAU MITJÀ, GRAU SUPERIOR, BATXILLERAT, ESTUDIS DE L'INSTITUT DE TECNIFICACIÓ ESPORTIVA, ESTUDIS REGLATS DE DANSA I ENSENYAMENTS PROFESSIONALS DE MÚSICA PER AL CURS 2021/2022

SOL·LICITUD        

1. 1.DADES PERSONALS

 Nom i  llinatges:_________________________________________________________

Adreça:________________________________________________________________

Població i codi postal: ____________________________________________________

Telèfon mòbil: _______________________ Telèfon fix: _________________________

Correu electrònic : ___________________________________________

Data de naixement: ____ / _____ / _____ DNI / NIF:   ___________________

1.2. DADES DEL REPRESENTANT LEGAL (SI ESCAU)

Nom i cognoms: _________________________________________________________

DNI/NIE: _____________________Telèfon:  _____________________________

Mail:__________________________________

Representant  del sol·licitant en qualitat de ____________________________________

2. DADES ACADÈMIQUES

Estudis que ha realitzat  (2021/2022): ___________________________________________                                                                           

Curs: ________ Nota mitjana del darrer curs realitzat pel sol·licitant ____________________

IES o Conservatori de referència on el sol·licitant ha està matriculat durant el curs 2021/2022 __________________________________

Població del Centre educatiu de referència ______________________________ 

Santanyí, _______________setembre de 2022

Firma del sol·licitant (i del representant, en el seu cas)

 

 

 DOCUMENTACIÓ ADJUNTADA 

(   ) Sol·licitud completa i correctament emplenada i presentada dins el període establert a la present convocatòria. ( ANNEX I )

(   ) Fotocòpia DNI/NIF del sol·licitant o document equivalent

(   ) Fotocòpia DNI/NIF del seu representant legal, en el cas de menor sol·licitant

(   ) Fotocòpia llibre família, si la persona sol·licitant es menor d'edat.

(   ) Fotocòpia de les notes finals del curs 2021/2022 o documentació acreditativa (en el cas d'ensenyaments professionals de música)

(   )  Declaració responsable de no estar incurs en cap de les prohibicions de l'article 13 LGS (ANNEX II)

(   )  Dades  del compte corrent per la  transferència bancària, on consta el titular i el numero de compte per poder fer l'ingrés.

(   )  Sol·licitud de transferència bancària per a pagaments de la Tresoreria de l'Ajuntament de Santanyí  (Annex III)

 

ANNEX II  DECLARACIÓ RESPONSABLE DE NO INCÓRRER EN CAP DE LES PROHIBICIONS LEGALMENT ESTABLERTES PER OBTENIR LA CONDICIÓ DE BENEFICIARI D'UNA SUBVENCIÓ I AUTORITZACIÓ PER SOL·LICITAR D'OFICI CERTIFICATS TRIBUTARIS MUNICIPALS.

DADES DEL SOL·LICITANT

Nom i Llinatges: ____________________________________DNI/CIF: _____________________

Carrer o plaça: ________________________________Núm.:  _________     Pis: _________

Localitat i CP: ________________________________________________________________________

Telèfon: __________________________ Correu electrònic: __________________________________

DADES DEL REPRESENTANT LEGAL (SI ESCAU)

Nom i cognoms: _______________________________________________________________

DNI/NIE: ___________________________            Telèfon: ____________________________________

Representant del sol·licitant en qualitat de: _________________________________________

DECLAR sota la meva responsabilitat que no incorr en cap de les prohibicions establertes en l'article 13 de la Llei 38/2003 General de Subvencions, ni l'article 6 de les Bases generals reguladores de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Santanyí aprovades en sessió de Ple ordinària de 27 de desembre de 2021    

Així mateix, AUTORITZ a l'Ajuntament de Santanyí per obtenir d'ofici les dades relatives al compliment de les obligacions tributàries municipals, en el procediment d'atorgament d'ajuts a l'estudi adreçats a estudiants de cicles formatius de formació professional bàsica, grau mitjà, grau superior, batxillerat, estudis de l'institut de tecnificació esportiva, estudis reglats de dansa i ensenyaments professionals de música per al curs 2021/2022                                                               

Santanyí, _________ de setembre de 2022

(firma sol·licitants)  

 

 

 

ANNEX III Sol·licitud de transferència bancària per a pagaments de la Tresoreria de l'Ajuntament de Santanyí

Dades de la persona sol·licitant o del seu representat legal

DNI /NIF                                            Nom i llinatges

Adreça                                                                                               Telèfon

Codi postal                   Població                                       Adreça electrònica

Dades de la transferència

Denominació de l'entitat bancària o d'estalvi

 

Codi entitat              Oficina núm.                 DC                   Compte corrent o llibreta núm.

 

Sota la meva responsabilitat, declar que aquestes dades corresponen al compte corrent o a la llibreta d'estalvis oberts a nom meu.

Localitat i data

Signat pel sol·licitant o pel seu representat legal