Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ALCÚDIA

Núm. 155884
Bases reguladores de les subvencions municipals per el Pla de Foment de Rehabilitació de façanes del conjunt històric i elements catalogats d’Alcúdia de l’any 2022

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Plenari de l'Ajuntament d'Alcúdia, en sessió Ordinària de dia 14 de març de 2022, va aprovar les Bases reguladores de les subvencions municipals per el Pla de Foment de Rehabilitació de façanes del conjunt històric i elements catalogats d'Alcúdia de l'any 2022.

I d'acord amb el que disposa l'art. 9.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre general de subvencions es publiquen les bases aprovades envers la subvenció referida.

 

Alcúdia, a la data de la signatura electrònica (21 de març de 2022)

La batlessa

Bàrbara Rebassa Bisbal

 

“ BASES REGULADORES DE LES SUBVENCIONS MUNICIPALS PER AL PLA DE FOMENT DE REHABILITACIÓ DE FAÇANES DEL CONJUNT HISTÒRIC I ELEMENTS CATALOGATS D'ALCÚDIA DE L'ANY 2022

DISPOSICIONS GENERALS

Base primera 

L'Àrea de Patrimoni proposa convocar una línia de subvencions d'acord amb el Pla estratègic de subvencions 2020-2022. 

Aquesta convocatòria es regeix per el règim de concurrència competitiva. La concessió de les subvencions es realitza mitjançant la comparació de les sol·licituds presentades, a fi d'establir una prelació entre les mateixes d'acord amb els criteris de valoració fixats a les presents bases reguladores i a la convocatòria, i adjudicar, amb el límit fixat dins del crèdit disponible, aquelles que hagin obtingut major valoració en aplicació dels esmentats criteris. 

És objecte de les presents bases establir i regular les ajudes econòmiques que es pretenen destinar al foment d'actuacions d'adequació, millora, rehabilitació o conservació de les façanes dels immobles emplaçats en l'àmbit del Conjunt Històric de la Ciutat d'Alcúdia i dels immobles inclosos en el Catàleg de Patrimoni municipal, així com dels murs i marges inclosos al Catàleg de Camins municipal; tot amb la finalitat de garantir la col·laboració entre l'administració pública i els particulars per a la recuperació del Patrimoni Arquitectònic d'Alcúdia. 

La subvenció va a càrrec de la partida núm. PA 336.781.000 dels Pressupostos Generals de l'Ajuntament d'Alcúdia de l'exercici de l'any 2022, aprovats inicialment pel Ple de l'Ajuntament el dia 11 de gener de 2022 i publicats al BOIB nº8 de dia 13 de gener de 2022, amb una dotació econòmica total de 20.000 €.

La concessió de les subvencions queda condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el moment en que es resolgui la concessió.

Base segona 

Les Bases s'aprovaran per el Ple de l'Ajuntament d'Alcúdia i, juntament amb l'Edicte, seran publicades al BOIB i a la pàgina web de l'Ajuntament d'Alcúdia. 

La subvenció serà donada d'alta a la Base de Dades Estatal de Subvencions BDNS. En posterioritat (un cop aprovats definitivament els pressuposts generals municipals) s'elaborarà i aprovarà la Convocatòria, i la Resolució de l'aprovació serà publicada al BOIB. 

Base tercera

L'òrgan instructor el formaran els serveis tècnics adscrits al Departament de Patrimoni i aquest supervisarà el compliment dels requisits esmentats en aquestes Bases.

Correspondrà a la Batlessa de l'Ajuntament d'Alcúdia o òrgan municipal competent resoldre sobre la concessió o denegació de les subvencions objecte d'aquestes Bases.

Base quarta 

A les presents Bases es nomenen els membres que formaran part de l'Òrgan Col·legiat al que es refereix l'apartat 1 de l'article 22 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. Aquest òrgan haurà d'emetre informe en el que es concreti el resultat de l'avaluació de les sol·licituds presentades.

L'Òrgan Col·legiat tindrà la següent composició:

-  President: Regidor/a del Departament de Patrimoni

-  Vocal 1: Tècnica de Patrimoni 

-  Vocal 2: Arquitecte municipal

Base cinquena

L'execució de les accions o la presentació de documentació definida en aquestes bases son de compliment obligat, serà requisit imprescindible per a l'obtenció de la subvenció i el seu incompliment serà motiu de denegació.

Per tal de mantenir unes condicions especialment avantatjoses per a les obres objecte d'aquesta subvenció, es declaren compatibles els ajuts aquí previstos amb els establerts per altres administracions públiques sempre que no es superi amb les subvencions concedides el cost total de l'obra.

ÀMBIT D'APLICACIÓ I ACTUACIÓ

Base sisena 

Seran objecte de les ajudes establertes en aquestes bases les actuacions que es duguin a terme dins els àmbits següents:

Àmbit  1: Inclou els immobles compresos dins el BIC - Conjunt històric de la Ciutat d'Alcúdia 

Àmbit 2: Inclou els immobles compresos en l'Entorn de Protecció del BIC - Conjunt Històric de la Ciutat d'Alcúdia.

Àmbit 3: Els edificis o edificacions incloses al vigent Catàleg del Patrimoni Històric i Artístic del Medi Rural i Sòl Urbà d'Alcúdia.

Àmbit 4: Els marges o murs que delimiten els camins rurals inclosos com espais naturals al vigent Catàleg del Patrimoni Històric i Artístic del Medi Rural i Sòl Urbà d'Alcúdia.

Base setena

Els immobles objecte d'aquestes bases han de ser d'origen anterior a 1956 i no han d'haver sofert cap rehabilitació substancial en els darrers 30 anys, excepte en els casos en què s'especifiqui altra cosa.

Base vuitena 

Queden excloses de l'àmbit de la subvenció regulada per les presents bases:

a. Les obres que no s'ajustin a les Normes Subsidiàries.

b. Les obres que utilitzin materials i/o tècniques no tradicionals, a excepció d'intervencions molt puntuals a justificar. S'admet el tractament amb siloxans. No és subvencionable l'ús de morters o formigons de ciment portlant.

c. Les obres el resultat de les quals desmereixi els valors que motivaren la protecció de l'immoble o la protecció del Conjunt Històric i el seu Entorn, o desvirtuïn indegudament la seva composició o contemplació, o dificulti o redueixi el seu enteniment. 

d. Les intervencions en façanes o parts de façanes en situació de fora d'ordenació.

e. Les intervencions d'ampliació de façanes, tret dels casos en que sigui necessari per motius constructius justificats.

f. Les intervencions d'obertura o cegament de buits, que no siguin per a recuperar la composició tipològica tradicional u original científicament reconeguda de la façana.

g. La retirada o demolició de parts i elements fora d'ordenació, a excepció del cablejat que discorri per façana.

h. Les obres que impliquin la demolició, parcial o total, de façanes o murs.

i. Les intervencions en façanes que formin part d'obres de buidat estructural o l'enderroc general del immoble o edificació.

j. Façanes d'edificis o murs en els que s'hagi iniciat, resolt o no, un expedient d'infracció urbanística en tant no s'hagi restaurat la legalitat. No són subvencionables les obres necessàries per a la restauració de la legalitat.

k. Els murs o marges en els que es pretengui realitzar un augment de l'alçada existent, tret que es tracti de la recuperació de l'estat original científicament reconegut.

l. La modificació del traçat dels murs o marges existents.

Base novena

Els elements de la façana que podran ser objecte de subvenció són:

-  El propi parament de la façana

-  Fusteries i tancaments dels buits de façana (inclòs les destinades a instal·lacions de comptadors o similars)

-  Cornises i alerons

-  Canals i baixants d'aigües pluvials

-  Escopidors, fioles, llindes, llindars, brancals i sòcols.

-  Eliminació del cablejat de façana i l'execució de les canalitzacions necessàries pel seu soterrament.

-  Habilitació d'armaris o nínxols en façana, per a contenir el RITI (recinte d'instal·lacions de telecomunicacions inferior).

Les actuacions sobre els murs o els marges que podran ser objecte de subvenció són:

-  Neteja i desbroçament del marges o murs existents

-  Recuperació de les parts esbucades o disgregades

-  Reforç superior o coronació per evitar l'entrada d'aigua

-  Retirada del tancament diàfan superior existent i substitució per un nou executat amb pals de fusta i malla metàl·lica cinegètica ampla.

REQUISITS GENERALS i OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS

Base desena

a. Per acollir-se a les ajudes d'aquestes bases, els promotors de l'obra caldrà que reuneixin les següents condicions:

-  Ser persones físiques o jurídiques, en el cas d'edificacions en règim de propietat horitzontal, Comunitats de Propietaris.

-  Ser propietaris dels immobles objecte de les actuacions, o titulars d'altres títols jurídics d'igual naturalesa admissibles en dret.

-  Trobar-se al corrent de llurs obligacions tributàries, d'acord amb les normes vigents.

-  El benefici que es reconegui per raó d'una determinada actuació s'entendrà a qui se subrogui en la titularitat de la finca i de la llicència d'obres, prèvia acreditació documental.

b. El sol·licitant perdrà tots els drets sobre les ajudes concedides en el supòsit que s'executin les obres fora dels paràmetres autoritzats a la llicència municipal d'obres o de qualsevol modificació concedida que no hagi estat prèviament autoritzada.

c. Per poder acollir-se a aquesta subvenció s'ha de complir la condició de no destinar l'habitatge objecte de subvenció a l'explotació turística durant el termini mínim de 15 anys, tal com marca la Disposició addicional catorzena de la Llei 5/2018, de 19 de juny, de l'habitatge de les Illes Balears. En el supòsit de que no es respecti aquesta condició, s'estableix l'obligació als promotors/propietaris del retorn íntegre dels recursos públics invertits degudament actualitzats amb l'interès legal aplicable durant el període. 

d. S'estableix, a més, una carència de 10 anys per a poder tornar a sol·licitar subvencions d'aquest mateix pla de rehabilitació, tant pels promotors com pels immobles que efectivament n'hagin obtingut.

Base onzena

Els beneficiaris de les ajudes atorgades, en el seu cas, estan obligats a:

a.  Tenir capacitat jurídica d'obrar.

b.  Haver obtingut prèviament a l'inici de les obres el títol habilitant necessari segons escaigui (llicència / comunicació prèvia). 

c.  Haver acabat la totalitat de les obres en els terminis màxims establerts en les condicions del títol habilitant.  

d.  Justificar la inversió de les quantitats declarades en la sol·licitud.

e.  Permetre i facilitar les actuacions de comprovació de l'obra per part d'aquesta Corporació Municipal.

f.  Comunicar a l'Ajuntament, amb acreditació documental a l'efecte, la tramitació i obtenció d'altres subvencions, ajuts o recursos rebuts d'altres administracions pel mateix concepte.

g.  Comunicar a l'Ajuntament el començament de les obres i qualsevol incidència significativa que es produeixi a la mateixa.  

 

QUANTIA I TIPUS DE LES AJUDES

Base dotzena 

La subvenció consistirà en una quantitat equivalent al 40% del cost de les obres dins l'objecte de subvenció (base novena), exclòs impostos, amb un màxim de 8.000 euros.

S'aplicarà una bonificació del 95% a les obres de rehabilitació d'edificis dins el nucli antic de la Ciutat d'Alcúdia que s'ajustin als criteris, requisits i contingut de la normativa vigent aplicable en base a l'informe tècnic municipal de Patrimoni. En cas contrari no gaudiran de cap tipus de bonificació. (Ordenança fiscal reguladora de l'impost sobre construccions, instal·lacions i obres)

Als efectes de les presents bases es considerarà cost total de l'obra a la suma de:

-  Imports contractuals de l'execució de les obres dels diferents contractistes a intervenir. Exclòs imposts.

-  Honoraris facultatius referents a la gestió, direcció i coordinació de seguretat y, si escau, els referents a costos de diagnosi i estudi previs i d'elaboració de projecte. Exclòs imposts.

Base tretzena

Quan coincideixin en un mateix edifici l'execució d'obres de rehabilitació en diferents habitatges promogudes per un mateix interessat, s'entendrà que es tracta d'una única intervenció i per tant estarà subjecte a les limitacions establertes en la base 12a encara que aquestes obres no siguin coincidents en el temps o en els conceptes.

PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS

Base catorzena 

Sol·licituds de concessió de la subvenció:

1.- Les sol·licituds de concessió (annex 1) es formularan en aquest Ajuntament amb posterioritat a l'execució de les obres, un cop estiguin acabades. Dites sol·licituds s'hauran de presentar amb els models oficials establerts, acompanyats de la documentació especificada en el punt 3er de la present base.

2.- La tramitació de la sol·licitud d'ajuts econòmics es podrà efectuar per les obres que posseeixin llicència o títol habilitant municipal i que hagin estat acabades durant l'any 2021 o fins el 30 de juny de l'any 2022.  Es prendrà com data d'acabament de les obres la que aparegui en el certificat final d'obres signat pel tècnic facultatiu, en el cas de les obres amb projecte o direcció facultativa, o signat pel mestre d'obres en els altres casos.

3.- La sol·licitud s'haurà d'acompanyar de la documentació següent:

-  Sol·licitud de concessió degudament emplenada (annex 1).

-  Fotocòpia del  DNI del sol·licitant, o del NIF en cas d'una comunitat de veïns.

-  Còpia compulsada del títol de propietat.

-  Si el sol·licitant es una comunitat de propietaris, certificació de l'acta en la qual s'aprovin les obres de rehabilitació, amb la relació annexa de copropietaris signada pels representants de la comunitat.

-  Plànol d'emplaçament de l'immoble.

-  Fotografies en color de l'estat inicial.

-  Fotografies en color de l'obra acabada. 

-  Memòria descriptiva del tipus d'intervenció (descripció de la tècnica constructiva, materials, acabats, etc.) o, si s'escau, projecte tècnic degudament visat.

-  Pressupost detallat de les obres objecte de la sol·licitud de subvenció (amb amidaments de les partides a realitzar i preu unitari de cada una d'elles).

-  Certificació final d'obres, signat pel tècnic facultatiu, en el cas de les obres amb projecte o direcció facultativa, o signat pel mestre d'obres en els altres casos.

-  Justificació econòmica de l'execució de les obres incloses (factures que demostrin el cost real de les obres de rehabilitació realment executades i declarades en la sol·licitud de concessió). 

-  Declaració jurada del titular de la propietat i/o del promotor de l'obra relatiu a altres possibles subvencions sol·licitades per a la rehabilitació de l'edifici (annex 2).

-  Declaració responsable del compliment dels requisits de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (annex 3).

-  Compromís de no destinar l'habitatge objecte de subvenció, a l'explotació turística durant 15 anys (annex 4).

4.- Un cop presentada la sol·licitud, es realitzarà una avaluació prèvia per part dels serveis tècnics de l'Àrea de Patrimoni per tal de verificar el compliment dels requisits i de les condicions imposades a les presents bases, i emetran un informe tècnic sobre la conformitat o no d'aquesta per tal d'adquirir la condició de beneficiari de la subvenció. 

5.- D'acord amb el que preveu l'article 23.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, si la sol·licitud de subvenció no compleix els requisits que s'indiquen a les presents bases o no s'hi inclou la documentació que pertoca, es requerirà a l'interessat perquè en el termini màxim i improrrogable de deu (10) dies hàbils a partir del dia següent a la notificació, esmeni la mancança o aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, o ho fa de forma parcial, es considerarà que desisteix de la seva sol·licitud, prèvia resolució que s'haurà de dictar  d'acord amb el disposat a l'article 71 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú. No se concediran pròrrogues del termini per presentar la documentació. 

6.- Un cop finalitzat el termini de presentació de les sol·licituds de concessió (indicada en la base 18a), s'enviaran totes les sol·licituds que compten amb informes tècnics favorables de l'avaluació prèvia a l'Òrgan Col·legiat que ho valorarà i emetrà un informe d'avaluació motivat amb caràcter preceptiu i vinculant, d'acord amb els criteris de concessió fixats en aquestes bases i en especial a la base quinzena. A l'informe s'inclourà la relació de sol·licituds que han aconseguit un ordre preferent un cop aplicats els criteris objectius prevists a les presents bases reguladores.

7.- D'acord amb l'informe d'avaluació esmentat al punt anterior, l'Òrgan Instructor dictarà una proposta provisional de resolució degudament motivada sobre la inclusió de les sol·licituds presentades. Aquesta proposta provisional de resolució es notificarà als interessats de forma conjunta publicant-la a la web de l'ajuntament (aquesta publicació substitueix a la notificació personal i assorteix els mateixos efectes), que tindran un termini de deu (10) dies per realitzar al·legacions. 

8.-Un cop acabat el tràmit d'audiència, l'Òrgan Instructor resoldrà les al·legacions presentades i formularà la proposta definitiva de resolució. 

9.- La resolució del procediment de concessió de la subvenció la dictarà l'òrgan competent i aquesta es notificarà als interessats.

10.- El termini per a resoldre la concessió serà d'un (1) mes, a comptar des del termini màxim establert per presentar les sol·licituds establerta en la base 18a. El silenci administratiu tindrà efecte negatiu.

CRITERIS I PRIORITATS DE LES OBRES OBJECTE DE SUBVENCIÓ

Base quinzena 

L'òrgan col·legiat, un cop rebudes totes les sol·licituds que compleixen les característiques per d'adquirir la condició de beneficiari de la subvenció, i les puntuarà per tal de determinar l'ordre de precedència de les subvencions. 

Aquest ordre de precedència s'establirà sumant els punts designats per una sèrie de criteris. A major nombre de punts major precedència. Si alguna sol·licitud no té cabuda dins alguna de les opcions de cada criteri, equival a zero punts en dit criteri.

Si alhora de puntuar una sol·licitud té cabuda en varies opcions d'un mateix criteri, només es computa la opció més favorable. Per exemple, en el criteri d'ubicació, si un immoble esta catalogat i alhora està dins el BIC conjunt històric, només pot sumar per a aquest criteri la opció per estar catalogat (8 punts).

Els criteris són els següents:

Criteri d'ubicació:

1-  Immobles declarats BIC  (10 punts)

2-  Immobles inclosos dins el vigent Catàleg de Patrimoni Històric i Artístic del Centre Històric d'Alcúdia (8 punts)

3-  Immobles ubicats dins el BIC - Conjunt Històric de la Ciutat d'Alcúdia (6 punts)

4-  Immobles ubicats dins l'Entorn de protecció del BIC-Conjunt Històric de la Ciutat d'Alcúdia (4 punts)

5-  Els edificis o edificacions incloses al vigent Catàleg del Patrimoni Històric i Artístic del Medi Rural i Sòl Urbà d'Alcúdia (3 punts)

6-  Els marges o murs que delimiten els camins rurals inclosos com espais naturals al vigent Catàleg del Patrimoni Històric i Artístic del Medi Rural i Sòl Urbà d'Alcúdia (1 punt)

 

Criteri de tipologia d'intervenció:

1-  Rehabilitació completa de façana (6 punts)

2-  Rehabilitació parcial (4 punts) 

3-  Rehabilitació de marges o murs (1 punt)

Criteri d'eliminació de cablejat de façanes a via pública

1-  Dins el BIC-Centre Històric, retirada del cablejat de façana a via pública i el seu soterrament (12 punts)

2-  Dins el BIC-Conjunt Històric. Habilitació d'un armari de façana o nínxol apte per ser usat com a RITI (6 punts)

3-  Entorn de protecció del BIC-Conjunt Històric, retirada de cablejat de façana a via pública i el seu soterrament (8 punts)

4-  Entorn de protecció del BIC-Conjunt Històric, habilitació d'un armari de façana o nínxol apte per a ser usat com a RITI (4 punts)

5-  Altres elements catalogats en sol urbà fora del BIC-CH o del seu Entorn. Retirada de cablejat de façana i el seu soterrament i/o habilitació d'un armari o nínxol apte per ser usat com a RITI (3 punts)

Nota: El RITI, ha de ser de les dimensions mínimes imprescindibles. Ha d'incloure conductes individuals fins a cada unitat immobiliària i les conduccions necessàries per a permetre la connexió soterrada amb la xarxa general quan aquesta estigui disponible.

Criteri de manteniment

1-    Intervencions dins l'àmbit d'aquest Pla que siguin derivades de la Inspecció tècnica d'edificis (ITE) o de informe d'avaluació d'edificis (IEE), degudament presentat a l'Ajuntament prèviament a les obres. (8 punts)

En cas d'empat en la puntuació 

En primer lloc tindran prioritat les intervencions encaminades a la major conservació i recuperació dels valors tradicionals i originals dels immobles enfront les que alterin més el seu aspecte.

En cas de nou empat l'edifici més antic segons cadastre. 

En cas de persistir l'empat tindria prioritat la sol·licitud de menys cost enfront la de major cost. 

PROCEDIMENT DE JUSTIFICACIÓ DE LA SUBVENCIÓ I PAGAMENT

Base setzena

1.- Un cop adoptada la Resolució de concessió de la subvenció, es concedirà un termini de quinze (15) dies des de la notificació perquè les persones beneficiàries realitzin la justificació de la subvenció aportant la següent documentació:

-   Certificació d'estar al corrent de les obligacions fiscals amb l'Ajuntament d'Alcúdia.

-   Certificació d'estar al corrent de les obligacions fiscals amb l'Estat.

-   Certificació d'estar al corrent de les obligacions fiscals amb la Seguretat Social.

-   Número de compte de l'entitat financera en què es sol·licitant vol que l'Ajuntament li aboni l'ajut (segons annex 5).

2.- D'acord amb el que preveu l'article 23.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, si la documentació entregada en la justificació no compleix els requisits que s'indiquen a les presents bases o no s'hi inclou la documentació que pertoca, es requerirà a l'interessat perquè en el termini màxim i improrrogable de deu (10) dies hàbils a partir del dia següent a la notificació, esmeni la mancança o aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, o ho fa de forma parcial, es considerarà que desisteix de la seva sol·licitud, prèvia resolució que s'haurà de dictar d'acord amb el disposat a l'article 71 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú. No se concediran pròrrogues del termini per presentar la documentació. 

3.- Un cop presentades les justificacions per part del beneficiaris, l'Òrgan Col·legiat valorarà i emetrà un informe d'avaluació motivat amb caràcter preceptiu i vinculant, proposant el pagament de les subvencions als beneficiaris. 

4.- D'acord amb l'informe d'avaluació esmentat al punt anterior, l'Òrgan Instructor dictarà la proposta de reconeixement i liquidació de l'obligació, dels beneficiaris. Posteriorment s'enviarà al Departament d'Intervenció per la seva fiscalització i pagament. 

Base dissetena 

Pagament de les subvencions:

1.-  Les subvencions són postpagables; és a dir, s'abonaran en els terminis corresponents una vegada que es justifiquin degudament.

2.-  Les subvencions es concediran una vegada que s'hagi presentat, en termini, tota la documentació necessària, s'hagi emès l'informe tècnic favorable per part dels serveis tècnics de l'Àrea de Patrimoni i s'hagi emès l'informe de l'Òrgan Col·legiat.

3.- La subvenció ES DENEGARÀ una vegada, seguint l'ordre de precedència de les sol·licituds,  s'hagi esgotat la partida pressupostària destinada al present Pla.

4.- Quan la partida pressupostària resultés insuficient per cobrir la darrera subvenció concedida, s'abonarà la quantitat romanent de la partida pressupostària destinada al Pla.

5.- Les subvencions concedides i les condicions amb les quals s'ha concedit seran acceptades sense reserves per part del beneficiari en el moment de concessió de la subvenció.

TERMINIS

Base divuitena

1.- El termini de presentació de les sol·licituds de concessió de subvenció (annex 1) comença a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria al BOIB i finalitza dia 30 de setembre de l'any 2022. 

Poden presentar la sol·licitud de concessió de la subvenció totes aquelles obres que hagin estat acabades durant l'any 2021 o fins el 30 de juny de l'any 2022.

2.- El termini per presentar la justificació de la subvenció per part dels beneficiaris es de quinze (15) dies des de la notificació de la Resolució de Concessió de la subvenció. 

3.- Cap sol·licitud presentada fora d'aquests terminis s'admetrà a tràmit.

PRÒRROGUES

Base dinovena 

No es concediran pròrrogues del termini per presentar la documentació de la sol·licitud de concessió ni per presentar la justificació completa de la subvenció.

MODIFICACIÓ, INCOMPLIMENT I REINTEGRAMENT

Base vintena 

L'alteració de les condicions que van determinar la concessió de la subvenció, i en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes d'altres administracions públiques que superin el cost de les obres realment realitzades, pot donar lloc a la modificació de la resolució d'atorgament.

Si la llicència municipal d'obres concedida caduca o es denega, segons les seves prescripcions, implicarà l'extinció dels efectes de la concessió de la subvenció, ja que la subvenció està vinculada sempre a la llicència.

Base vint-i-unena  

El incompliment per causes imputables al beneficiari de les obligacions imposades com a conseqüència de la concessió de les subvencions, així com el falsejament, la inexactitud o l'omissió de les dades subministrades que hagin servit per a la concessió de les subvencions, comportarà la pèrdua total o parcial d'aquestes, i si procedeix, el reintegrament amb l'abonament dels interessos de demora, segons allò establert a la legislació vigent.

Base vint-i-dosena  

A tot allò que no estigui previst en aquestes bases específiques s'aplicarà la Llei 38/2003 de 17 de novembre, General de Subvencions; La Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques; el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei general de subvencions; així com la resta de normativa que li sigui d'aplicació.

Base vint-i-tresena  

Contra aquesta convocatòria pública de subvencions, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, d'acord amb els art. 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per a interposar-lo és d'un mes comptat des de l'endemà de la data de publicació o notificació. En aquest cas no es pot interposar recurs contenciós administratiu fins que no s'hagi resolt el de reposició.

El recurs de reposició es pot presentar al Registre General d'aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l'art. 16.1 de la Llei 39/2015, i es considerarà desestimat si no s'ha resolt i se n'ha notificat la resolució en el termini d'un mes comptat des de l'endemà que s'interposi. En aquest cas queda expedita la via contenciosa administrativa. 

Si no s'utilitza el recurs de reposició es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d'acord amb l'article esmentat anteriorment i els 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la data de la publicació, sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.

Base vint-i-quatrena  

D'acord amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, les dades personals que s'aportin s'incorporaran i es tractaran al fitxer de subvencions de Cultura amb la finalitat de dur-ne la gestió. Es pot exercir el dret d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició al tractament d'aquestes dades segons les condicions que preveu la legislació vigent.

Alcúdia, a data de la signatura.        

La batlessa                                   La tècnica de patrimoni

Bàrbara Rebassa Bisbal               Inmaculada Salas Serra

 

L'arquitecte municipal

Lluís Blanes Mayans    “