Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT I TERRITORI
Núm. 129821
Resolució del president de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears per la qual es formula l’informe d’impacte ambiental sobre el Projecte de reforma i redistribució de l’agroturisme a la finca Santa Mariana, polígon 9, parcel·la 3 al TM Alaior, Menorca (112a/2021)
Vist l'informe tècnic amb proposta de resolució de dia 22 de febrer de 2022 i d'acord amb l'article 10.1.a) del Decret 4/2018, de 23 de febrer, pel qual s'aproven l'organització, les funcions i el règim jurídic de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears (CMAIB) (BOIB núm. 26 de 27 de febrer de 2018),
RESOLC FORMULAR:
L'informe d'impacte ambiental sobre el Projecte de reforma i redistribució de l'agroturisme a la finca Santa Mariana, polígon 9, parcel·la 3 al TM Alaior, Menorca, en els termes següents:
1.Determinació de subjecció a avaluació ambiental i tramitació
El projecte es tramita com una AIA simplificada segons la legislació autonòmica Decret legislatiu 1/2020, de 28 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'avaluació ambiental de les Illes Balears. Aquest decret defineix al Títol II d'àmbit d'aplicació de l'avaluació ambiental i conseqüències en el seu article 13 d'àmbit d'aplicació de l'avaluació d'impacte ambiental, apartat 2, els projectes que han de ser objecte d'avaluació d'impacte ambiental simplificada.
L'annex 2 de Decret legislatiu 1/2020, de 28 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'avaluació ambiental de les Illes Balears apareix el projecte dins el tipus “urbanitzacions de vacances i instal·lacions hoteleres fora de les àrees urbanes i construccions associades”, en el grup 7 (apartat 6), així mateix, es troba a l'annex II de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental en el grup 9 (apartat l).
El projecte segueix el procediment simplificat d'avaluació d'impacte ambiental de la secció 2ª del Capítol II d'avaluació d'impacte ambiental de projectes del Títol II d'avaluació ambiental de la llei estatal, Llei 21/2013, de 9 de novembre, d'avaluació ambiental per a l'emissió de l'informe d'impacte ambiental que ens ocupa.
2.Descripció del projecte
El projecte actual consisteix a tenir 7 habitacions a l'edifici principal i 6 habitacions en els edificis annexos i l'edifici C (estable) no serà utilitzat per a fer dormitoris com preveia el projecte original. En total són 13 dormitoris i 24 places incrementant en 7 habitacions noves.
L'explotació està situada al polígon 9 parcel·la 3 del terme municipal d'Alaior a l'illa de Menorca. El tipus de sòl és rústic d'ús agrari, concretament Àrea d'Interès Agrari (AIA). Al voltant de la finca de Santa Mariana hi ha la pedrera de Loreto i l'empresa menorquina dedicada a la separació i selecció de Residus de Construcció i Demolició (RCD) Indústria Triatges Menorca S.L. al nord. Limita al sud amb la carretera Me-1 (Maó-Ciutadella). A l'oest limita amb l'empresa Hormigones Menorca (CEMEX) i el Camí de Loreto i a l'est limita amb Llumena de Sant Francesc d'en Neto.
3.Avaluació dels efectes previsibles
Al voler incrementar les habitacions de l'agroturisme serà necessari incrementar l'aigua destinada al consum, el requeriment hídric incrementarà respecte al requeriment hídric de la petita càrrega ramadera de la finca. L'increment d'aquest recurs natural és la modificació amb efectes adversos més significativa del projecte. De la mateixa manera hi haurà un increment en la producció d'aigües residuals. Es preveu la construcció d'un aljub de 30 m3 per assegurar el subministrament d'aigua a l'agroturisme, com que no es pot ampliar la superfície construïda s'haurà d'aprofitar la que ja existeix. Al projecte li manquen els càlculs de les necessitats hídriques (consum màxim anual previst) de l'agroturisme i justificar la procedència de l'aigua. A més, en ser un agroturisme en actiu hauria de disposar de l'ús públic per agroturisme i de reg per a l'explotació.
La massa forestal annexa forma part dels alzinars protegits segons el Decret 130/2001, de 23 novembre, amb risc d'incendi forestal molt alt. Es preveuen molèsties per increment en el renou a la fauna existent així com un increment en el risc d'incendi.
Fent al·lusió a les particularitats en la tramitació de l'òrgan ambiental de la llei autonòmica d'avaluació ambiental en aquest expedient s'adverteix de la manifesta inviabilitat jurídica per incompliment de la normativa sectorial concretament a aquella normativa que fa referència a explotacions agràries i el caràcter complementari de l'activitat turística.
4.Consultes a les administracions públiques afectades i persones interessades
En les consultes realitzades al Consell Insular de Menorca (CIME) s'han rebut els informes de:
El Servei d'Agricultura del Consell Insular de Menorca que emet informe desfavorable al projecte de reforma d'agroturisme a la finca Santa Mariana, polígon 9, parcel·la 3 d'Alaior per incompliment de la normativa agrària especificada a l'informe.
El Servei de Patrimoni Històric informen favorablement amb una sèrie de prescripcions relacionades amb la conservació d'elements patrimonials i la utilització dels materials i tècniques més adients.
El Servei d'Explotació de Carreteres del Departament de Mobilitat del Consell Insular de Menorca que informa que les obres definides al projecte de 25/03/21 no afecten la carretera ME-1 ni a les zones d'influència definides a la Llei 5/1990 de 24 de maig, de Carreteres de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i conclou emetent un informe favorable a la tramitació d'Interès General del projecte.
En les consultes realitzades al Govern de les Illes Balears (GOIB) s'han rebut els informes de:
El Servei de Salut Ambiental de la D.G. de Salut Pública i Consum que informa de cinc condicionants referents al pou de subministrament, les instal·lacions d'aigua de consum humà, les instal·lacions generals, les fosses sèptiques i sobre instal·lacions potencialment contaminants de l'atmosfera.
El Servei d'Aigües Subterrànies de la D.G. de RR.HH. que informa sobre una autorització d'aflorament i explotació d'aigües subterrànies i que no consta cap sol·licitud de canvi de titular ni canvi d'ús.
El Servei d'Estudis i Planificació de la D.G. de RR.HH. que informa sobre la massa d'aigua subterrània i superficial, les condicions geomorfològiques, el compliment del PHIB 2019, l'article 119, 60, 80, i finalitza amb unes conclusions en les quals requereix documentació complementaria.
Unes al·legacions del Grup Balears d'ornitologia i defensa de la Naturalesa en les que sol·licita que es comprovin els mínims necessaris exigits en la legislació agrària i territorial aplicable. Adverteix, a més, que amb relació als edificis destinats a usos agraris, el projecte està segellat amb data 25/03/2021 i segons la Llei d'urbanisme li és d'aplicació el vigent PTI aprovat el gener 2021 i, per tant, l'article 92 sobre el percentatge mínim reservat per a usos agraris.
5.Anàlisi dels criteris de l'annex III de la Llei 21/2013
S'han analitzat els criteris de l'annex III de la Llei 21/2013, d'avaluació ambiental, i es preveu que el projecte pugui tenir efectes significatius sobre el medi ambient, en concret:
1.- Característiques del projecte:
Les actuacions consisteixen en la reforma de la casa principal i de les dues boveres i l'adequació d'una zona d'aparcament per a 24 vehicles així com la instal·lació de les diferents infraestructures de servei per l'agroturisme (col·lectors solars, fosa sèptica per aigües residuals...). A l'edifici principal es volen fer 2 habitacions amb bany a la planta baixa (una habitació adaptada) i 5 habitacions amb bany a la planta pis. Es mantendrà l'escala, s'ampliarà i es realitzarà un accés al menjador des de l'exterior, es farà un bany a la caseta vora la piscina, es faran noves finestres dels banys nous. La reforma de la casa principal no afecta elements patrimonials. El forn de pa no s'intervé. Es canvia l'ús i es modifica l'espai interior de dos edificis agraris annexos a la casa principal. A la pallissa (edifici B) se situen 2 habitacions de grans dimensions amb obertura de portes a la façana sud amb terrassa privada i bany individual amb entrada individualitzada des de l'exterior. Es preveu també un petit magatzem i un servei per al personal.
A la bovera (edifici D) es situen 4 suites amb terrassa independent i bany, dues a ponent i dues a llevant. A més dos magatzems i una habitació per a maquinària. Les noves cobertes de teules aprofitaran les velles com a cobertores i col·locació d'aïllament, aïllament interior de les parets de les façanes, instal·lacions d'electricitat, sanejament (aprofitant la xarxa de clavegueram existent amb fossa sèptica) i llanterneria, fusteria exterior d'alumini i interior de llenya, envans nous de pladur amb gruixes corresponents i aïllament, noves soleres i paviments, pintura exterior blanca i estucats interiors i exteriors amb morter de ciment Portland.
2.- Ubicació del projecte:
L'àrea d'actuació es troba dins Àrea d'Interès Agrari (AIA), Àrea Natural d'Especial Interès (ANEI) de nivell de protecció alt alzinar, i dins Zona d'Alt Risc d'incendi forestal (ZAR) en la massa forestal annexa als habitatges, tot segons el Pla Territorial Insular de Menorca i la Norma Territorial Transitòria (46PTI14101). La massa forestal forma part dels alzinars protegits segons el Decret 130/2001, de 23 novembre, i no es troba classificada com a LIC i ZEPA, segons Xarxa Natura 2000. Hi ha la presència de dues pedreres, la de Loreto (número 211 al registre miner) que limita amb la finca de Santa Mariana i s'Olivera (número 397 al registre miner) a menys de 2 km, una planta de triatge de RCD i una empresa de formigó en la rodalia. L'àrea afectada es troba classificada pel IV Pla General de Defensa Contra Incendis Forestals principalment com a risc d'incendi forestal moderat en la zona dels habitatges i camps de cultiu, i com a risc d'incendi forestal molt alt en la massa forestal annexa.
Respecte al risc d'incendis s'haurà de consultar a l'administració competent i prendre les mesures preventives de la legislació vigent en la matèria.
Es troba a la massa d'aigua subterrània MAS 1902M1 denominada Sa Roca, és un aqüífer profund, la massa es troba en bon estat (químic i quantitatiu) però es troba en risc quantitatiu per descens dels nivells piezomètrics de no assolir el bon estat per 2021.
3.-Característiques del potencial impacte:
Ateses les característiques del projecte es considera que no té efectes transfronterers. Amb relació a l'increment de places turístiques es preveu que impliqui impactes ambientals respecte a la utilització de recursos naturals, en particular l'aigua, el projecte inclou una mesura correctora o compensatòria com la construcció d'un aljub, però aquesta construcció no està incorporada als plànols del projecte presentat, aquest aljub s'haurà d'incorporar al projecte.
Conclusions de l'informe d'impacte ambiental
Primer: Subjectar a avaluació d'impacte ambiental ordinària el “Projecte de reforma i redistribució de l'agroturisme a la finca Santa Mariana, polígon 9, parcel·la 3 al TM Alaior, Menorca.”
L'estudi d'impacte ambiental (EIA) contindrà com a mínim el que estableix l'article 35 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, en els termes desenvolupats a l'annex VI, ambdós modificats per la Llei estatal 9/18, així com pel que s'estableix als apartats de l'article 17 del Decret 1/2020, de 28 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'avaluació ambiental de les Illes Balears (BOIB núm. 150, de 29 d'agost de 2020). S'hauran d'incloure els aspectes esmentats al present informe, que servirà com a document d'abast de l'EIA, i els indicats als informes rebuts de les administracions afectades.
Tal com diu l'informe del Servei d'Estudis i Planificació de la D.G de Recursos Hídrics:
1.- Amb relació al subministrament d'aigua potable de la finca:
a.S'haurà de sol·licitar al Servei d'Aigües Subterrànies de la DGRH la modificació de l'ús que tendrà el pou existent a la parcel·la amb Etiqueta AAS_6927, amb ús permès domèstic i un volum anual autoritzat de 3.000 m3, a ús públic per l'agroturisme i de reg per l'explotació.
b.S'haurà de presentar també el càlcul de les necessitats hídriques (consum màxim anual previst) de l'agroturisme i justificar la procedència del volum d'aigua anteriorment calculat (pous legalitzats, aljubs d'emmagatzematge d'aigua de pluja de les teulades de l'edifici, ...).
2.En relació amb les aigües pluvials:
a.De l'habitatge: s'haurà de detallar, segons l'article 60 del PHIB 2019, d'obligat compliment a sòl rústic, la recollida, emmagatzematge i posterior utilització de les aigües de pluja de les edificacions principals.
b.A la zona de l'aparcament: segons l'art. 60.8 del PHIB 2019, s'hauran de detallar les tècniques de drenatge sostenible que s'adoptaran per a permetre la infiltració natural de les aigües pluvials de l'aparcament.
3.Amb relació al sistema de depuració i a la reutilització de les aigües depurades, el sistema projectat haurà de complir amb les condicions de depuració i amb els requisits tècnics establerts a l'art. 80 i l'annex 3 del PHIB 2019.
4.Atès que la zona presenta un nivell de la vulnerabilitat a la contaminació d'aqüífers moderat, s'atendrà al que disposa l'art. 2.1 c) del Decret llei 1/2016, de 12 de gener, de mesures urgents en matèria urbanística: “Durant l'execució de les obres, s'han d'adoptar les màximes precaucions per evitar l'abocament de substàncies contaminants, incloses les derivades del manteniment de les maquinàries.
Respecte a les consideracions de Salut Ambiental s'hauran d'esmenar les deficiències i aportar la documentació complementària següent:
1.El pou de subministrament d'aigua per l'agroturisme no està autoritzat per l'ús “aigua de consum humà” sinó per “ús domèstic”. L'aigua de consum a l'agroturisme (dutxes, lavabos, beguda, rentat de vaixelles, etc) ha d'estar qualificada d' “aigua de consum humà”, per tant, no es pot autoritzar l'ús d'aquest pou per subministrament a l'agroturisme fins que no disposi d'aquesta qualificació i realitzi els tràmits pertinents.
2.Les instal·lacions d'aigua de consum humà (pou de subministrament, dipòsits d'emmagatzematge, conduccions, instal·lacions de tractament) han de complir la normativa vigent:
- Reial decret 140/2003, de 7 de febrer, pel qual s'estableixen els criteris sanitaris de la qualitat de l'aigua de consum humà.
- Reial decret 902/2018, de 20 de juliol, pel qual es modifica el Real decret 140/2003, de 7 de febrer, pel que s'estableixen els criteris sanitaris de la qualitat de l'aigua de consum humà, i les especificacions dels mètodes d'anàlisi del Reial decret 1798/2010, de 30 de desembre, pel qual es regula l'explotació i comercialització d'aigües minerals naturals i aigües de mina envasades per consum humà i del Reial decret 1799/2010, de 30 de desembre, pel qual es regula el procés d'elaboració i comercialització d'aigües preparades envasades per al consum humà.
- Decret 53/2012, de 6 de juliol, sobre vigilància sanitària de les aigües de consum humà de les Illes Balears.
3.Les instal·lacions generals hauran de complir amb la normativa:
- Reial decret 865/2003, de 4 de juliol, pel qual s'estableixen els criteris higiènic- sanitaris per a la prevenció i control de la legionel·losi.
- Reial decret 742/2013, de 27 de setembre, pel qual s'estableixen els criteris tècnics- sanitaris de les piscines.
4.Les fosses sèptiques s'hauran d'instal·lar seguint els condicionants establerts al PHIB i tan allunyades com sigui possible de les instal·lacions d'aigua potable. La fosa sèptica ha d'estar adaptada a les necessitats de l'agroturisme i al nombre de places que se sol·liciten per assegurar una correcta gestió de les aigües residuals.
5.A una distància inferior a 300 m hi ha dues instal·lacions potencialment contaminants de l'atmosfera: una planta de triatge de residus (residus de construcció, venda d'àrids, punt de transferència de materials perillosos, etc.) i una planta de formigó. És necessari realitzar un estudi de renou i partícules en suspensió per comprovar si aquestes activitats existents poden suposar un risc per la salut dels usuaris de l'agroturisme, tant treballadors com hostes.
Respecte a les consideracions del Servei de Patrimoni s'hauran de complir les següents prescripcions:
-En la pallissa (edifici B) es conservarà a la vista l'arc de la façana est.
-Es valorarà la fusteria de llenys per als edificis B i C. En qualsevol cas, no podrà ser brillant ni de color que no sigui blanc i/o verd fosc.
-S'emprarà pintura a la calç o s'emblanquinaran les parets exteriors de marès.
-S'emprarà morter de calç per als acabats de les parets de marès o de pedra i morter.
El projecte que es presenti haurà de tenir perspectiva climàtica i adaptar-se als requisits de la Llei 10/2019, de 22 de febrer, de canvi climàtic i transició energètica en els seus objectius, respecte a la millora energètica i els requisits d'aquesta normativa.
- Els edificis en gran part (alguns dels annexos) hauran de ser de consum quasi nul.
- S'haurà de sondejar la possibilitat d'introduir altres tipus d'energies: aerotèrmia, fotovoltaica, eòlica, biomassa, acumulació energia elèctrica per poder fer un ús intel·ligent d'aquesta.
- Enllumenat exterior de baix consum i que eviti la contaminació lumínica.
- Habilitar zones dins dels terrenys que utilitzin ventilació natural, ombra de vegetació i evapotranspiració per tal d'aconseguir el confort tèrmic.
- Tenint en compte que els pròxims anys el 100% dels vehicles de lloguer hauran de ser elèctrics s'haurien d'instal·lar punts de càrrega.
- Es podria considerar aportar als clients vehicles alternatius per als seus desplaçaments (bicicletes...)
- Es pot fer una millor gestió de l'aigua de subministrament (de consum, ACS i piscina), amb aprofitament d'aigua de pluja. També es pot fer una millor gestió de les aigües grises, amb pre-tractament i reutilització.
- L'enjardinament hauria de tenir en compte el conveni Europeu del Paisatge.
- En la fase d'obres s'hauran de tenir en compte bones pràctiques per tal de minimitzar la contaminació atmosfèrica.
El projecte inclourà mesures i condicions d'integració paisatgística i ambiental.
Amb relació al risc d'incendi forestal, s'han de tenir en compte:
1.És necessari emprar el plànol de nivells de risc d'incendi forestal inclòs en el IV Pla General de Defensa contra Incendis Forestals de les Illes Balears (2015-2024) (IV PGIF), aprovat per Decret 22/2015, on s'indica que el nivell de risc d'incendi forestal de la zona del projecte és moderat en la zona d'habitatges i cultius, i molt alt en la massa forestal annexa.
2.S'han de complir les mesures establertes a l'article 7 i 11 del Decret 125/2007, de 5 d'octubre, pel qual es dicten normes sobre l'ús del foc i es regula l'exercici de determinades activitats susceptibles d'incrementar el risc d'incendi forestal. I també s'han de complir les mesures de l'article 77 de la a Llei 3/2019, de 31 de gener, agrària de les Illes Balears. Així com s'ha de complir el Reial decret 314/2006, de 17 de març i l'Annex II del Decret Llei 1/2016, del 12 de gener.
3.En relació amb la vegetació es recomana que siguin espècies de caràcter poc o moderadament pirofític i marcar una distància mínima igual a la distància màxima dels arbres a les edificacions suficient per evitar risc en cas d'incendi, ventades,etc. En tot cas s'hauran de respectar les espècies protegides i catalogades dins el Catàleg Balear d'Espècies Amenaçades i Especial Protecció, les Àrees Biològiques Crítiques i el Consell Assessor de Fauna i Flora de les Illes Balears. S'haurà de tenir especial cura a l'hora de dur a terme les actuacions en la zona afectada per alzinar protegit.
4.Les obres es realitzaran preferentment, sempre que sigui possible fora de l'època de risc d'incendis, és a dir, entre el 16 d'octubre i el 30 d'abril.
5.En relació amb foment de les bones pràctiques agropecuàries i forestals, a l'hora de gestionar vegetació de caràcter forestal, es considera que s'ha de fer referència a l'article 64 del Pla Territorial de Menorca i a la Llei 21/2015, de 20 de juliol, que modifica la Llei 43/2003, de 21 de novembre, de Forests.
En aplicació de l'article 103 del Decret 20/2015, de 17 d'abril, s'han de complir les obligacions i requisits mínims establerts en les normes d'habitabilitat en habitatges, d'accessibilitat, higiene i seguretat, i en la resta de normes de protecció del consumidor i usuari.
L'activitat d'agroturisme és una activitat complementària del sector primari, que pretén generar rendes afegides a les de l'activitat agrària que permetin mantenir l'explotació agrària i aquesta activitat turística està condicionada a què es mantingui una explotació agrícola, ramadera o forestal a la parcel·la vinculada a l'activitat turística. El projecte especificarà l'activitat agrícola que duu a terme i ho corroborarà amb documents, fotografies, etc.
L'EIA proposarà mesures preventives, correctores i compensatòries per a la mitigació, prevenció i compensació dels impactes derivats de l'activitat turística. Les mesures preventives i correctores aniran dirigides principalment al consum de recursos i tendran en compte els sistemes econòmic, social i mediambiental de l'àrea de destinació i la seva capacitat de càrrega prevenint la sobreexplotació o contaminació del medi i possibilitant mantenir un rendiment sostingut del recurs ambiental.
D'acord amb l'article 36 de la Llei 21/2013 l'òrgan substantiu sotmetrà el projecte i l'estudi d'impacte ambiental a informació pública durant un termini no inferior a trenta dies, mitjançant la publicació al BOIB i si escau a la seva seu electrònica. En l'anunci de l'inici de la informació pública, l'òrgan substantiu, inclourà un resum del procediment d'autorització del projecte amb la informació mínima que assenyala l'art. 36.2 de la Llei 21/2013.
A més, tal com es preveu a l'article 37 de la Llei 21/2013, simultàniament al tràmit d'informació pública, l'òrgan substantiu consultarà a les administracions públiques afectades i a les persones interessades. Es considera que s'han de realitzar les consultes següents:
1.- Govern de les Illes Balears (GOIB):
-Conselleria de Medi Ambient i Territori- Direcció General de Recursos Hídrics- Servei d'Estudis i Planificació, Servei d'Aigües subterrànies.
-Conselleria d'Agricultura Pesca i Alimentació- Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural- Servei de Reforma i Desenvolupament Agrari i Servei d'Agricultura.
-Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball- Direcció General de Turisme
-Conselleria de Salut i Consum- Direcció General de Salut Pública- Servei de Salut Ambiental
-Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius- Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic
2.- Consell de Mallorca (CIM):
-Departament de Territori- Direcció Insular de Territori i Paisatge
-Departament de Cultura, Patrimoni i Política Lingüística- Direcció Insular de Patrimoni
-Departament de Territori- Direcció Insular d'Urbanisme
3.- Ajuntament d'Alaior
4.- Entitats o associacions ecologistes
Atenent-nos a l'article 22 sobre particularitats en la tramitació de l'òrgan ambiental del text refós de la Llei d'Avaluació Ambiental de les Illes Balears, aprovat pel Decret legislatiu 1/2020, de 28 d'agost, en el seu sisè apartat s'adverteix, tal i com es desprèn de l'informe del Servei d'Agricultura del Consell Insular de Menorca de l'incompliment de la normativa sectorial que fa referència a explotacions agràries (art. 35.3.a de la NTT, article 11.1 del Decret 43/2015, articles 5, 93, 112 de la Llei 3/2019, article 3 del Decret 39/2015, article 37.2 de la Llei 6/1997)
Segon. El present informe ambiental, que actua com a document d'abast, es publicarà al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i a la seu electrònica de la CMAIB, d'acord amb el que disposa l'article 47.3 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental. A més, es donarà compte al Ple de la CMAIB i al subcomitè d'Avaluació d'Impactes Ambientals (AIA).
Tercer. L'informe d'impacte ambiental no ha de ser objecte de cap recurs, sense perjudici dels que, si s'escau, siguin procedents en la via administrativa o judicial davant de l'acte, si s'escau, d'autorització del projecte, d'acord amb el que disposa l'article 47.6 de la Llei 21/2013.
Palma, 22 de febrer de 2022
El president de la CMAIB Antoni Alorda Vilarrubias