Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

INSTITUT MUNICIPAL D'EDUCACIÓ I BIBLIOTEQUES

Núm. 125689
Convocatòria i bases reguladores de les condicions i requisits per a la concessió de beques de formació pràctica estiu 2022 de l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques de Calvià (Becalvià 2022)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell Rector del IMEB va aprovar el dia 16 de febrer de 2022, la convocatòria i bases reguladores de les condicions i requisits per a la concessió de beques de formació pràctica estiu 2022 (BECALVIÀ 2022) de l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques de Calvià de conformitat al que es disposa en l'article 9.3 de la Llei 38/03, de 17 de novembre, general de subvencions, es publiquen les bases reguladores que la regeixen.

CONVOCATÒRIA I BASES REGULADORES DE LES CONDICIONS I REQUISITS PER A LA CONCESSIÓ DE BEQUES DE FORMACIÓ PRÀCTICA ESTIU 2022 DE L'INSTITUT MUNICIPAL D'EDUCACIÓ I BIBLIOTEQUES DE CALVIÀ (BECALVIÀ 2022)

Article 1. Objecte i finalitat

1.1. Aquestes bases tenen per objecte regular la concessió de les beques de formació pràctica (BECAlvià) destinada a estudiants universitaris o de cicles formatius per dur-se a terme en entitats privades o públiques i/o serveis/departaments municipals durant els mesos de juliol, agost i, si n'és el cas, setembre de 2022.

1.2. Els objectius d'aquestes beques són:

  • Oferir una formació pràctica que contribueixi a garantir una millor qualificació professional a estudiants d'estudis universitaris o de cicles formatius.
  • Facilitar el coneixement de la metodologia de treball adequada a la realitat professional en la qual els i les estudiants hauran d'operar, contrastant i aplicant els coneixements adquirits.
  • Afavorir el desenvolupament de competències tècniques, metodològiques, personals i participatives.
  • Obtenir una experiència pràctica que en faciliti la inserció en el mercat de treball i en millori l'ocupabilitat futura.
  • Afavorir els valors de la innovació, la creativitat i l'emprenedoria.

Article 2. Règim de la concessió i marc normatiu. Règim de compatibilitat

2.1. Les beques objecte d'aquesta convocatòria es concedeixen en règim de concurrència competitiva de totes les sol·licituds que compleixin els requisits exigits en aquestes bases i es s'han de regir per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre; el Reial Decret 130/2019, de 8 de març, pel qual es regula la Base de dades Nacional de Subvencions i la publicitat de les subvencions i altres ajudes públiques; la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment comú de les administracions públiques; la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim jurídic del sector públic; Llei 27/2011, d'1 d'agost, sobre actualització, adequació i modernització del sistema de la Seguretat Social; i el Reial Decret 592/2014, pel qual es regula les pràctiques acadèmiques externes dels estudiants universitaris.

2.2. Les subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol altra administració o ens públic o privat, nacional, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, són compatibles amb les beques objecte d'aquesta convocatòria.

Article 3. Requisits dels beneficiaris

Poden beneficiar-se de les beques objecte d'aquesta convocatòria les persones que, en el moment de presentar la sol·licitud, reuneixin els requisits següents:

3.1. Estar cursant un dels següents estudis:

  • Estudiants universitaris de grau que tenguin aprovat com a mínim el 50 % de la formació segons el pla d'estudis conduent a la titulació de referència, o,
  • Estudiants de primer o segon de cicles formatius de grau mitjà o grau superior que hagin superat totes les assignatures de la primera avaluació. En cas d'haver suspès una assignatura i posteriorment s'hagi recuperat, per poder-ho donar per vàlid s'haurà d'acreditar a través d'un informe del professorat del centre.

3.2. Complir amb els requisits específics i condicions que pugui establir el centre educatiu de la persona sol·licitant.

3.3. El centre educatiu haurà de validar l'oferta de beca i formalització del conveni i la documentació que pertoqui, abans del 30 de juny de 2022.

3.4. El procés de recerca d'entitat per part de l'IMEB, per a poder adjudicar la beca, es mantindrà actiu com a màxim fins dia 30 de juny de 2022. Una vegada finalitzat aquest termini no serà possible l'adjudicació de noves beques ni noves entitats/projectes.

3.5 La persona sol·licitant pot proposar per iniciativa pròpia la realització de la beca en una entitat privada o pública. S'exclouen d'aquesta proposta els departaments/serveis municipals de l'Ajuntament de Calvià, així com els seus organismes autònoms i entitats com Calvià 2000 i la Llar de Calvià, i aquelles entitats que conformin el catàleg de beques. La proposta d'entitat s'haurà d'especificar en el document de sol·licitud de la beca (annex I) i dins el termini establert en aquestes bases en l'article 9.

3.6. Estar empadronat en el municipi de Calvià o, en cas contrari, acreditar el pagament d'impostos de béns immobles municipals de l'any 2021, el titular dels quals sigui la persona sol·licitant o familiars de primer grau.

3.7. Presentar en termini i lloc establert en aquestes bases la documentació indicada en l'article 9.

Article 4. Característiques de les beques

4.1. Les beques s'han de fer en el propi IMEB o entitats col·laboradores. Es poden fer en entitats d'àmbit privat i/o públic, així com en departaments/serveis municipals de Calvià. Tenen la consideració de departaments/serveis municipals de Calvià, a l'efecte de condicions econòmiques de participació, els organismes autònoms de l'Ajuntament de Calvià i entitats com Calvià 2000 i la Llar de Calvià.

4.2. La persona sol·licitant pot proposar per iniciativa pròpia la realització de la beca en una entitat privada o pública. S'exclouen d'aquesta proposta els departaments/serveis municipals de l'Ajuntament de Calvià, així com els seus organismes autònoms i entitats com Calvià 2000 i la Llar de Calvià, i aquelles entitats que conformin el catàleg de beques. La proposta d'entitat s'haurà d'especificar en el document de sol·licitud de la beca (annex I) i dins el termini establert en aquestes en l'article 9.

4.3. La durada de les beques serà de l'1 de juliol al 31 d'agost de 2022. Hi haurà possibilitat de pròrroga durant el mes de setembre, subjecte a condició pressupostària i a valoració de l'entitat col·laboradora, sempre a petició de l'entitat i de la persona becada mitjançant instància presentada per registre de l'IMEB, abans del 16 d'agost de 2022.

En cas que la durada de la beca sigui per període inferior, ha de ser acordada per totes les parts (IMEB, entitat col·laboradora, estudiant i centre educatiu).

4.4. L'horari s'ha d'establir per part de l'entitat col·laboradora. En qualsevol cas, ha de ser en horari continu de dilluns a divendres. En cas contrari, ha de valorar-se per part de l'IMEB.

4.5. La dedicació pot ser de 5 dies a la setmana a raó de 4 hores diàries o de 4 dies a la setmana a raó de 5 hores diàries. Els dies festius no són recuperables. Es consideren dies festius els propis de la localitat del lloc de pràctiques.

4.6. La quantia a abonar en concepte d'ajuda a l'estudi i s'estipula en 420 € bruts mensuals amb la dedicació indicada en el punt 4.5. D'aquesta quantia mensual, el 50 % és assumit per l'IMEB (subjecte a la retenció d'IRPF i a les càrregues corresponents de la Seguretat Social), i el 50 % restant (subjecte a la retenció d'IRPF) per l'entitat col·laboradora, havent de fer en els dos casos el pagament directament a la persona becada. En el cas de departaments/serveis de l'Ajuntament de Calvià, els seus organismes autònoms i entitats com Llar de Calvià, Calvià 2000, l'IMEB assumeix el total de la beca.

4.7. La beca no pot iniciar-se fins que el conveni/protocol de compromís no estigui formalitzat per totes les parts. En cas que s'hagi d'endarrerir l'inici de la beca, les hores no fetes podran recuperar-se al llarg del mes de juliol. En qualsevol cas, ha de pactar-se prèviament amb l'entitat col·laboradora i l'estudiant. En el cas d'un nombre total inferior d'hores, la quantitat de la subvenció es calcularà de manera proporcional.

4.8. Independentment que la beca es faci en una entitat pública o privada, les gestions i càrregues corresponents de la Seguretat Social han de ser assumides per l'IMEB. En cap cas l'entitat col·laboradora ha de donar d'alta a la Seguretat Social la persona becada.

4.9. En cas que el centre educatiu del sol·licitant contempli unes condicions i característiques diferents a les establertes en aquestes bases i que suposi un increment en la subvenció a rebre, aquest augment haurà de ser proporcional amb l'augment d'hores, amb un màxim de 25 hores setmanals totals. Per tant, en cas que la durada de la beca sigui de 20 hores setmanals i el centre educatiu exigeixi l'augment de la subvenció establerta a aquestes bases, no serà possible l'adjudicació de la beca per part de l'IMEB.

4.10. En cas que el centre educatiu de la persona sol·licitant contempli uns requisits i tràmits previs no contemplats en aquestes bases, hauran de respectar-se i complir-se per part del propi sol·licitant. En cas contrari, no serà possible l'adjudicació de la beca per part de l'IMEB.

4.11. A causa de la situació actual i crisi sanitària ocasionada pel Covid-19, l'entitat col·laboradora ha d'assegurar el compliment de la normativa que s'estableixi en qualsevol moment de la beca, i activar els protocols necessaris per al bon desenvolupament d'aquesta. S'ha de garantir el desenvolupament de la beca en cas de tenir establerts grups bombolla, reducció d'assistència a l'entitat col·laboradora o en cas de confinament.

En cas que, per causa justificada, sigui impossible continuar la beca en les condicions inicialment pactades, s'arribarà a un acord entre totes les parts, prioritzant el compliment dels objectius d'aquesta beca.

Article 5. Condicions generals de les beques

5.1. La concessió d'una beca de formació pràctica no representa cap relació contractual entre la persona becada i l'IMEB / Ajuntament de Calvià o l'entitat col·laboradora.

5.2. El conveni/protocol de compromís és el document pel qual es regula la realització dels períodes de formació pràctica i es formalitza a través de la seva subscripció entre l'Ajuntament de Calvià - IMEB, l'entitat col·laboradora, el propi sol·licitant i el centre educatiu en el qual està matriculat.

El contingut mínim d'aquest conveni/protocol de compromís és: dedicació i durada de la beca; projecte formatiu; nomenament de tutor/a de pràctiques; condicions de rescissió anticipada de la pràctica; si n'és el cas, règim de subscripció i pagament d'assegurances, tant d'accidents com de responsabilitat civil, o garantia financera equivalent; si n'és el cas, previsió d'una bossa o ajuda d'estudis per al becari i manera de satisfacció; protecció de dades de la persona becada; regulació d'eventuals conflictes sorgits en el seu desenvolupament.

5.3. La renúncia o anul·lació de la beca donarà lloc a la pèrdua de tots els drets inherents a aquesta.

5.4. Les vacants que es produeixin per anul·lació o renúncia podran ser cobertes amb candidats suplents, a valorar per part de l'IMEB.

5.5. Qualsevol motiu o incidència que afecti el bon desenvolupament de la beca ha de comunicar-se per escrit i de manera immediata a l'IMEB.

Article 6. Requisits i obligacions de l'entitat col·laboradora

6.1. La realització de les pràctiques té com a objectiu complementar la formació adquirida per part de l'estudiant, mitjançant la realització d'activitats professionals relacionades amb aquesta.

Atès el caràcter formatiu de la beca, de la seva realització no se'n derivaran, en cap cas, obligacions pròpies d'una relació laboral, ni el seu contingut podrà donar lloc a la substitució de la prestació laboral pròpia de llocs de treball.

6.2. L'entitat col·laboradora ha de nomenar una o dues persones que assumeixin la tutela de la beca com a responsables del programa de pràctiques del becari o becària. El tutor o tutora ha de ser una persona vinculada a l'entitat i ha de prestar ajuda i assistència a la persona becada, durant la seva estada.

6.3. Per a que l'oferta de la beca es contempli en el catàleg de beques, l'entitat interessada a participar en el programa de beques ha de presentar la seva proposta a l'IMEB abans del 31 de març. Una vegada finalitzat aquest termini no es podran incorporar noves ofertes en el catàleg.

L'IMEB revisarà les ofertes de beques presentades a fi de validar la vinculació entre estudis acadèmics i projecte formatiu. L'entitat ha de facilitar a l'IMEB les següents dades: nom fiscal i comercial de l'empresa, adreça fiscal, NIF de l'empresa, perfil de xarxes socials de l'empresa, lloc de realització de la beca, horari, nombre de beques ofertes, perfil d'estudis, requisits en cas que es consideri oportú, tasques i funcions a desenvolupar, representació legal de l'entitat (nom complet, DNI, telèfon, e-mail), i persona que assumirà la tutorització (nom complet, DNI, telèfon, e-mail).

6.4. L'entitat col·laboradora ha de facilitar l'assistència del becari o becària a les convocatòries-reunions fetes des de l'IMEB, sempre amb avís previ per part de l'IMEB.

6.5. A l'efecte de qualificació de l'activitat de la persona becada, l'entitat col·laboradora ha de facilitar la informació que li sigui requerida per l'IMEB.

6.6 L'entitat col·laboradora ha de fixar i complir el pla de pràctiques de la beca, i les condicions establertes en el conveni/protocol de compromís.

6.7. L'entitat col·laboradora ha de comunicar per escrit a l'IMEB qualsevol canvi i/o incidència que afecti el desenvolupament de la beca.

6.8. L'entitat col·laboradora ha de comunicar per escrit a l'IMEB qualsevol canvi i/o modificació que hagi de reflectir-se en el pla formatiu, així com col·laborar amb l'IMEB en les tasques de seguiment i supervisió de la beca, i facilitar l'accés a materials i recursos necessaris per al correcte desenvolupament d'aquesta.

6.9 L'assignació de l'estudiant s'ha de fer segons el que estableixen aquestes bases. L'entrevista a l'estudiant només serà possible quan es doni la situació prevista en l'article 7; en cas contrari, l'entitat col·laboradora no podrà seleccionar l'estudiant.

En cas que l'estudiant assignat es valori com a no apte per part de l'entitat col·laboradora, aquesta haurà de motivar-ho per escrit a l'IMEB.

6.10. Les entitats col·laboradores, segons el que estableix l'article 4, han d'abonar mensualment la quantitat de 210 € (en concepte d'ajuda a l'estudi i subjecte a la retenció de l'IRPF) a la persona becada assignada a la seva empresa, com a màxim, la primera setmana del mes següent a la realització de la beca. En cas de fer un nombre d'hores inferior o superior, s'ha de d'abonar la part proporcional, sempre seguint l'establert en el conveni.

6.11. L'entitat col·laboradora ha de complir la normativa aplicable en matèria de prevenció de riscos laborals i de protecció de dades, i facilitar a l'estudiant idèntics mitjans de protecció que els requerits a qualsevol altre treballador.

6.12 A causa de la situació actual i crisi sanitària ocasionada pel Covid-19, l'entitat col·laboradora ha d'assegurar el compliment de la normativa que s'estableixi en qualsevol moment de la beca i activar els protocols necessaris per al bon desenvolupament d'aquesta. S'ha de garantir el desenvolupament de la beca en cas de tenir establerts grups bimbolles, reducció d'assistència a l'entitat col·laboradora o en cas de confinament.

En cas que, per causa justificada, sigui impossible continuar la beca en les condicions inicialment pactades, s'arribarà a un acord entre totes les parts, prioritzant el compliment dels objectius d'aquesta beca.

Article 7. Criteris d'atorgament de les beques

7.1. Criteris generals

  • L'IMEB ha d'observar els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació.
  • El perfil acadèmic del becari ha d'adequar-se al lloc de pràctiques ofert; les seves pràctiques han d'estar directament relacionades amb el contingut acadèmic dels estudis que està cursant.
  • Durant el termini de presentació de sol·licituds totes les ofertes de beca han d'estar publicades en el web.
  • Quan la persona sol·licitant realitzi el contacte i confirmi, durant el termini de presentació de sol·licituds una entitat col·laboradora (d'àmbit privat) en la qual realitzar la beca, se li adjudicarà directament. No se li aplicaran els criteris a baix indicats. En cap cas tindrà accés directe si l'entitat està contemplada en el catàleg de beques. Igualment, i malgrat no estar contemplat en el catàleg si la persona sol·licitant proposa un departament municipal/ organisme autònom de l'Ajuntament de Calvià en cap cas tendrà accés directe, i en cas que el departament municipal valorés la participació en el projecte, tindrien accés a l'oferta de beques totes aquelles persones que complissin amb els requisits i perfil acadèmic vinculat al projecte formatiu.
  • Amb l'objectiu d'assignar el màxim nombre de beques possible, l'IMEB pot establir contactes amb departaments municipals i entitats privades per aconseguir-ne la col·laboració.
  • Per a accedir com a entitat col·laboradora i mantenir la seva oferta i participació (ja sigui d'àmbit públic o privat) haurà de garantir que es compleixen amb els mínims de qualitat i els recursos necessaris per a garantir el bon desenvolupament de la beca. Per tant, no existeix l'obligatorietat de participació ni per una entitat privada o pública que no pugui assegurar el compliment de les presents bases.
  • En cas que no es trobi cap pràctica d'interès o entitat col·laboradora adequada al perfil de la persona sol·licitant, l'IMEB no pot assegurar que pugui concretar-se l'assignació de beca.

7.2. Criteris específics

7.2.1 Entitat proposada per part de la persona sol·licitant: Quan la persona sol·licitant faci el contacte i confirmi, durant el termini de presentació de sol·licituds, una entitat col·laboradora (d'àmbit privat) en la qual fer la beca, se li adjudicarà directament. No se li aplicaran els criteris indicats més avall. En cap cas hi tindrà accés directe si l'entitat està contemplada en el catàleg de beques o és un departament/organisme autònom municipal.

7.2.2. En primera instància es procedirà a adjudicar les ofertes de beques contemplades en el catàleg. El criteri d'adjudicació serà el següent:

7.2.2.a) La persona sol·licitant haurà d'haver indicat en el model de sol·licitud (annex I) les ofertes a les quals vol accedir. En cas de no haver indicat cap oferta de beca o que el perfil acadèmic no estigui vinculat a la beca, no formarà part d'aquest criteri d'adjudicació. Per tant, només es podrà accedir a l'oferta de beca que s'hagi indicat a la sol·licitud. Només es podran fer modificacions durant el termini de presentació de sol·licituds o durant el termini de presentació d'esmenes a la resolució provisional.

7.2.2.b) Quan només hi hagi una candidatura a una oferta de beca, tendrà accés directe.

7.2.2.c) Quan hi hagi més d'una candidatura per a la mateixa oferta de beca (independentment del número de preferència assenyalat per part del sol·licitant) es procedirà a l'aplicació dels següents criteris:

  • Tenen preferència les persones que hagin obtingut la major puntuació. Aquesta puntuació s'obté a partir de la suma del resultat de la nota mitjana, obtinguda de l'extracte acadèmic, i la suma addicional de 0,5 punts en cas de no haver obtingut amb anterioritat la condició de becari/ària accedint-hi des de qualsevol convocatòria de beques pràctiques de l'IMEB, pels estudis als quals es presenta a aquesta beca.
  • En cas d'empat, tenen preferència les persones que acreditin algun tipus de discapacitat. En cas de persistir l'empat, tenen preferència les persones que no hagin fet anteriorment beques de formació pràctica a través de l'IMEB. En cas de persistir l'empat, es decidirà mitjançant una entrevista personal per part de l'entitat col·laboradora, la qual s'ha de valorar amb criteris objectius.

7.2.3 En cas no haver adjudicat el màxim d'ofertes possibles, en segona instància es procedirà a adjudicar les beques segons els criteris següents:

  • S'incorporaran a aquesta fase totes aquelles persones que no hagi estat possible adjudicar la beca segons l'establert a l'article 7.2.1 i 7.2.2.
  • La preferència a adjudicar la beca serà per puntuació obtinguda. Aquesta puntuació s'obté a partir de la suma del resultat de la nota mitjana, obtinguda de l'extracte acadèmic, i la suma addicional de 0,5 punts en cas de no haver obtingut amb anterioritat la condició de becari/ària accedint-hi des de qualsevol convocatòria de beques pràctiques de l'IMEB.

En cas d'empat, tenen preferència les persones que acreditin algun tipus de discapacitat. En cas de persistir l'empat, tenen preferència les persones que no hagin fet anteriorment beques de formació pràctica a través de l'IMEB.

  • Aquelles persones que obtenguin puntuació superior però no sigui possible aconseguir un projecte/entitat col·laborador, l'IMEB no podrà adjudicar la beca.
  • El procés de recerca d'entitat, per a poder adjudicar la beca, es mantindrà actiu com a màxim fins dia 30 de juny de 2022. Una vegada finalitzat aquest termini no serà possible l'adjudicació de noves beques ni noves entitats/projectes.

Article 8. Termini i lloc de presentació de la documentació

El termini per presentar sol·licituds serà del 12 al 28 d'abril de 2022 (ambdós inclosos) de manera telemàtica a través del Registre Electrònic Comú de l'Administració General de l'Estat, de manera presencial de dilluns a divendres de 9 a 14 hores en el Registre de l'IMEB o en qualsevol de les formes previstes en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la Covid-19 o si es declaren situacions similars que aconsellin limitar la mobilitat, les persones interessades han de fer ús, de manera prioritària, del Registre Electrònic General de l'Administració General de l'Estat per a la presentació de les seves sol·licituds. Si no es disposa de certificat o DNI electrònic, atesa l'extraordinària i urgent necessitat d'adaptar els serveis i activitats municipals a aquesta situació, s'establiran formes de tramitació adequades a la situació, les quals han de ser degudament comunicades, segons el que s'estableix en el Decret de Batlia de data 28 d'abril de 2020, en el punt tercer.

Article 9. Informació requerida

  • Model d'instància (Annex I).
  • Acreditació bancària.
  • En el cas d'estudiants de cicles formatius: document que acrediti les qualificacions del curs actual, centre educatiu, estudis matriculats, nom i cognoms de l'estudiant.
  • En el cas d'estudiants universitaris: document que acrediti nombre de crèdits totals aprovats, nombre de crèdits pendents de fer, la mitjana acadèmica de l'1 al 10, centre educatiu, estudis matriculats, nom i cognoms de l'estudiant.
  • Si correspon, un certificat d'acreditació de discapacitat.
  • En cas que no s'autoritzi l'IMEB a comprovar les dades d'empadronament o d'IBI, un certificat d'empadronament que acrediti el veïnatge administratiu de la persona sol·licitant en el municipi de Calvià o acreditació de pagament d'IBI de l'any 2021.
  • Amb caràcter previ a l'inici de la beca, i en el cas que la beca es faci amb menors d'edat, haurà de presentar-se un certificat de delictes de naturalesa sexual.
  • Qualsevol altre document que l'IMEB sol·liciti perquè ho considera necessari per verificar el compliment i l'efectivitat de les condicions de concessió de la beca.

Article 10. Procediment de concessió

  • Les sol·licituds presentades han de ser valorades per l'IMEB, que ha de verificar el compliment per part dels sol·licitants de la totalitat dels requisits exigits en la convocatòria.
  • Si la sol·licitud no reuneix els requisits indicats, la presidenta de l'IMEB requerirà la persona interessada perquè en un termini de deu dies hàbils n'esmeni les deficiències o aporti els documents preceptius, indicant-li que, si no ho fa, es tindrà per desistida la seva sol·licitud i l'expedient s'arxivarà sense més tràmits.
  • El requeriment previst en el paràgraf anterior s'ha de fer a través de resolució, la qual s'ha de publicar a través del web www.calvia.com/imeb.
  • Aquesta resolució ha d'incloure la relació dels sol·licitants que han d'esmenar les deficiències advertides, la relació de sol·licitants que, inicialment, compleixen els requisits de la convocatòria amb el número de oferta interessada en accedir, i la relació de sol·licitants que n'han quedat exclosos, amb indicació del motiu.
  • Una vegada conclòs el termini, l'IMEB ha d'avaluar la sol·licituds presentades, així com les al·legacions i/o esmenes fetes per les persones interessades.
  • Posteriorment, ha de redactar la proposta de resolució provisional ajustant-se als criteris de valoració indicats en l'article 7. Una vegada examinades les al·legacions presentades, l'orga instructor ha de formular una proposta de resolució definitiva. En qualsevol cas, la publicació de les resolucions s'ha de fer a través del web www.calvia.com/imeb.

Article 11. Funcions de l'IMEB

  • L'anàlisi i estudi previ de les sol·licituds presentades, tant d'estudiants com d'entitats col·laboradores.
  • La preselecció dels sol·licitants sobre la base de la documentació presentada i confecció de la corresponent proposta a la presidenta de l'IMEB.
  • La intermediació entre l'IMEB, la persona becada, l'entitat col·laboradora i els centres educatius.
  • La supervisió, coordinació i avaluació de les pràctiques.
  • Les funcions administratives i d'informació inherents a les pràctiques dels becaris/àries.
  • La supervisió per assegurar que els pagaments es facin efectius.
  • Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga no prevista en aquestes bases.

Article 12. Drets i deures de la persona beneficiària

  • A percebre l'ajuda econòmica, en concepte d'ajuda a l'estudi, corresponent a la beca de la forma establerta en la convocatòria. La citada ajuda no tindrà en cap cas la naturalesa de salari.
  • A rebre, en acabar les pràctiques, una certificació on consti la durada i característiques de les pràctiques fetes.
  • Ha de respectar en tot moment l'organització de l'entitat col·laboradora, complir els horaris i fer les tasques que se li encomanin.
  • Ha de mantenir el contacte amb els seus tutors en la forma en què aquests li indiquin i guardar el degut secret professional durant la seva estada en l'entitat col·laboradora, tant durant la realització de les pràctiques com una vegada finalitzades aquestes.
  • Ha de comprometre's a fer les activitats establertes en el seu programa de pràctiques, a respectar les normes de seguretat en el treball i a fer un ús responsable del material i equipaments que l'entitat col·laboradora posi a disposició seva.
  • Ha de comunicar immediatament, a l'IMEB i a la persona que tutoritzi la beca, qualsevol incidència que afecti el normal desenvolupament de l'activitat per la qual rep la beca, mantenint en tot moment l'actitud i l'interès necessaris per a un bon aprofitament d'aquesta.
  • En el cas de renúncia a la beca, ha de posar-ho en coneixement del tutor designat, amb una antelació mínima de cinc dies a la data de la renúncia. Igualment ho ha de notificar per escrit a través del registre general d'entrada de l'IMEB.
  • Ha d'assistir a les reunions i entrevistes a les quals sigui convocada per l'IMEB.
  • Ha de presentar mensualment registre d'assistència signat pel tutor/tutora.
  • Ha de presentar valoració i avaluació de l'activitat.

Article 13. Causes d'anul·lació de la beca

En cas de comportament incorrecte o falta d'aprofitament per part del becari/ària, l'IMEB pot proposar la no continuïtat de la beca. En tot cas, serà causa d'anul·lació de la beca:

  • La comprovació de la falta de veracitat o d'alguna altra irregularitat en les dades exposades pel becari/ària en la seva sol·licitud.
  • L'incompliment per part del becari/ària d'alguna de les seves obligacions.
  • La renúncia a la beca per part del becari/ària.
 

Article 14. Crèdit pressupostari

Es convoca un màxim de 70 beques, sense perjudici que en aplicació de l'article 58 del Reglament de subvencions es pugui ampliar el crèdit, el qual s'ha de finançar amb càrrec a la partida pressupostària corresponent dels pressupostos generals de l'IMEB per a l'any 2022.

En el cas que la beca es faci en una entitat privada o pública, l'IMEB ha d'aportar un 50 % de la quantia de la beca atorgada i els costos derivats de l'alta a la Seguretat Social. En el cas que la beca es faci en departaments/serveis municipals de Calvià, en els organismes autònoms de l'Ajuntament de Calvià o en entitats com Calvià 2000 i la Llar de Calvià, l'IMEB aportarà el 100 % de la quantia de la beca atorgada i els costos derivats de l'alta a la Seguretat Social.

 

Calviá, document signat electrònicament (9 de març de 2022)

La presidenta del IMEB Olga Granados Expósito

Documents adjunts