Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

Núm. 115532
Aprovació inicial del projecte del Reglament pel qual es regula el fondeig i el règim jurídic de les instal·lacions d’amarratges a s’Estany des Peix, de l’illa de Formentera (a l’àmbit del parc natural de Ses Salines d’Eivissa i Formentera), i de l’adopcio de la mesura urgent d’aplicació provisional del projecte de Reglament aprovat inicialment amb vistes a fer efectiu i que tengui virtualitat plena i certa el règim de protecció que s’impulsa de l’espai natural

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que el Ple del Consell Insular de Formentera en sessió de caràcter ordinari del dia 25 de febrer de 2022, va adoptar el següent acord:

“PRP2022/73 PROPOSTA D'APROVACIÓ INICIAL DEL REGLAMENT PEL QUAL ES REGULA EL FONDEIG I EL RÈGIM JURÍDIC DE LES INSTAL·LACIONS D'AMARRATGES A S'ESTANY DES PEIX, DE L'ILLA DE FORMENTERA (A L'ÀMBIT DEL PARC NATURAL DE SES SALINES D'EIVISSA I FORMENTERA), I DE L'ADOPCIO DE LA MESURA URGENT  D'APLICACIÓ PROVISIONAL DEL PROJECTE DE REGLAMENT APROVAT INICIALMENT AMB VISTES A FER EFECTIU I QUE TENGUI VIRTUALITAT PLENA I CERTA EL RÈGIM DE PROTECCIÓ QUE S'IMPULSA DE L'ESPAI NATURAL.

El Sr. Antoni Tur Serra, Conseller de l'Àrea de Medi Ambient i Serveis d'Inspecció del Consell Insular de Formentera, presenta per a l'aprovació la següent proposta:

“(...)

PROPOSTA D'ACORD

Primer.- Aprovar inicialment el projecte del Reglament pel qual es regula el fondeig i el règim jurídic de les instal·lacions d'amarratges a s'Estany des peix, de l'illa de Formentera (a l'àmbit del Parc Natural de ses Salines d'Eivissa i Formentera), que s'adjunta com a text annexat, inclosa la justificació que el motiva.

Segon.- Fer avinent, com a mesura urgent necessària i inexcusable, l'aplicació provisional del text del Reglament inicialment aprovat, per a l'efectivitat i virtualitat plena de les mesures que s'impulsen de protecció certa i eficaç de l'espai natural, tot de conformitat amb l'article 56 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i l'article 57 de la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears i la restant normativa aplicable als consells insulars, i segons la motivació de fons que consta a l'expedient.

Aquestes mesures tindran efectivitat des de l'endemà de la publicació oficial d'aquest acord al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB),

Tercer.- Donar el tràmit d'audiència a les persones que resultin afectades directament pel Reglament aprovat inicialment, així com a les associacions i d'altres entitats legalment constituïdes a l'illa de Formentera, en compliment de l'article 112.3 del Reglament Orgànic del Consell Insular de Formentera, l'article 49 de la LRBRL i l'article 82 de la Llei 39/2015, durant el termini de 30 dies hàbils.

Quart.- Donar el tràmit d'audiència/petició d'informes a les administracions públiques concernides, tal i com es contempla al punt setè de l'informe jurídic elaborat pels Serveis Jurídics del Consell Insular de Formentera sobre el procediment d'aprovació del reglament pel qual es regula el fondeig i les instal·lacions d'amarratges a s'Estany des Peix, de data 31 de gener de 2022, i segons l'establert a l'article 58 de la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, durant el termini de 30 dies hàbils.

En síntesi es tracta de les següents:

  • Conselleria de Medi Ambient del Govern Balear.
  • Directiva del Parc Natural de Ses Salines d'Eivissa i Formentera.
  • Xarxa Natura 2000.
  • Consell Insular d'Eivissa, per deferència institucional, a propòsit d'estar inclòs en el Parc Natural de ses Salines d'Eivissa i Formentera, i abastar les dos illes i les aigües corresponents, d'ambdós territoris insulars, el citat Parc.
  • Demarcació de Costes de l'Estat a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Cinquè.- Remetre l'acord del Ple present, a l'Institut de la Dona de les Illes Balears en compliment del que estableix la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, per tal que emeti informe preceptiu sobre l'impacte de gènere del text.

Sisè.- Considerar, pel que fa a l'informe de l'Institut de la Dona de les Illes Balears, que queda facultat el secretari de la corporació a incorporar d'ofici el contingut de l'informe corresponent en el text definitiu a publicar, sempre que l'informe emès no desvirtuï el fons de l'acord objecte d'aprovació inicial.

Setè.- Publicar al BOIB, al tauler d'anuncis en paper, a la seu electrònica del Consell Insular de Formentera, l'acord present sobre l'aprovació inicial del projecte del Reglament i l'aplicació provisional, per tal que la ciutadania i les persones legítimament interessades puguin examinar l'expedient i formular reclamacions, objeccions o observacions, durant el termini de 30 dies hàbils.

Vuitè.- Considerar que una volta s'hagin rebut els informes sol·licitats, i si se n'han formulat al·legacions, suggeriments, caldrà formular proposta d'acord definitiu del Projecte de Reglament, que correspondrà efectuar a la Comissió de Govern, com òrgan d'actuació intermèdia, en el si del Consell Insular.

Novè.- Considerar que la proposta definitiva del Reglament s'haurà d'enviar al Consell Consultiu de les Illes Balears, als efectes establerts en la Llei reguladora d'aquest Alt òrgan consultiu, sobre preceptivitat del seu dictamen en Reglaments de caràcter autonòmic.

Desè.- Considerar que una volta s'hagi emès el Dictamen del Consell Consultiu sobre el Projecte de Reglament, el Ple de la corporació serà l'òrgan competent per a l'aprovació definitiva.

Onzè.- Considerar, finalment, que s'haurà de publicar al BOIB als efectes d'entrada en vigor.  

(...)

  

ANNEX

Projecte del reglament pel qual es regula el fondeig i el règim jurídic de les instal·lacions d'amarratges a s'Estany des Peix, de l'illa de Formentera, a l'àmbit del Parc Natural de ses Salines d'Eivissa i Formentera

Preàmbul

L'objecte d'aquest Reglament és regular el fondeig a s'Estany des Peix (Formentera), integrat al Parc Natural de ses Salines d'Eivissa i Formentera, així com establir el règim jurídic de les instal·lacions de pantalans i boies flotants que el Consell Insular de Formentera ha d'executar amb motiu d'aquesta regulació.

Així, s'estableixen les disposicions generals que han de regir per a tothom, els criteris d'assignació dels amarraments, les normes d'ús de les instal·lacions, els drets i deures dels usuaris, el personal encarregat de la gestió de les instal·lacions i les seues funcions, els diferents serveis associats a la gestió de les instal·lacions, la responsabilitat civil i un règim transitori per al cas que no s'assignin tots els amarratges segons els criteris generals.

El Consell Insular de Formentera és competent per aprovar aquest Reglament per a l'execució i gestió de les instal·lacions de pantalans flotants i fondejos ecològics a s'Estany des Peix, d'acord amb la clàusula quarta, lletra c del Conveni de col·laboració entre el Govern de les Illes Balears i el Consell Insular de Formentera, signat per ambdues parts el 27 de març de 2019. Concretament, aquesta clàusula preveu que el Consell Insular de Formentera té facultat per a l'elaboració i l'aprovació del Reglament d'ús i d'assignació d'amarraments i dels fondejos, que s'ha d'adequar a les previsions que preveu la normativa del Parc Natural en relació amb els fondejos a s'Estany des Peix.

Pel que fa a la competència de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en aquesta matèria, cal tenir en compte, en primer lloc, que d'acord amb l'article 149.1.23a de la Constitució espanyola, l'Estat té competència exclusiva en matèria de legislació bàsica sobre protecció del medi ambient, sens perjudici de les facultats de les Comunitats Autònomes per a l'establiment de normes addicionals de protecció.

Per la seua banda, l'article 30.46 de la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears (en endavant, EAIB), estableix que la Comunitat Autònoma té competència exclusiva en la protecció del medi ambient, ecologia i espais naturals protegits, sens perjudici de la legislació bàsica de l'Estat i en normes addicionals de protecció del medi ambient.

Finalment, pel que fa a l'atribució d'aquesta competència al Consell Insular de Formentera, cal tenir en compte específicament els articles 80 i 85.3 de l'EAIB.

D'acord amb l'article 80 de l'EAIB: e

1. L'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears exerceix les seves funcions mitjançant els ens i els organismes que depenen del Govern de les Illes Balears i dels consells insulars i a través dels municipis.

2. El Govern de les Illes Balears pot exercir la gestió ordinària de les seves competències a través dels consells insulars i dels ajuntaments.

L'article 85.3 de l'EAIB estableix:

3. Els consells insulars, a més de les competències que els corresponen d'acord amb el que preveu aquest Estatut, tenen les facultats de gestió i execució dins el seu propi territori de les decisions del Govern de les Illes Balears quan pertoqui.

En aquest sentit, cal assenyalar que amb l'EAIB es creà el Consell Insular de Formentera, institució que refon i recull totes les competències de l'Ajuntament i les d'un consell insular similar al de les altres illes, tot fent possible una gestió única i ordenada de la major part dels serveis públics.

El Consell Insular de Formentera es constituí per primera vegada el 10 de juliol de 2007 i ha esdevingut la institució d'autogovern que recull el testimoni de l'Ajuntament de Formentera per continuar impulsant la cohesió social, la prosperitat econòmica i el benestar de l'illa, segons paraules textuals de l'Exposició de motius del Reglament orgànic del Consell (text aprovat per acord del Ple del Consell Insular en data 31 de març de 2010, ROC).

Així, el Consell Insular s'ha convertit, a més, en el gestor principal de tots els serveis i en el representant principal de la ciutadania de Formentera pel que fa a l'administració territorial.

L'EAIB estableix que l'Ajuntament de Formentera s'integri dins del citat Consell Insular, tot donant lloc a una institució singular en el conjunt del Dret espanyol, amb personalitat jurídica única, però amb diverses naturaleses jurídiques superposades, com a ens territorial singular amb naturalesa local (municipal i insular) i amb naturalesa autonòmica. I, pels dos vessants, és possible la intervenció del nostre Consell, inclosa la via derivada de la Carta Europea de l'Autonomia Local de 1985, tractat internacional ratificat per Espanya, on es recull el principi de subsidiarietat i la crida a la intervenció de les administracions més properes al territori, com és el cas, també vist des de l'enfocament de la immediatesa i apropament. En aquest sentit, el mateix EAIB se'n fa ressò a l'article 75.4.III.

Pel que fa a la normativa de protecció mediambiental aplicable a s'Estany des Peix, cal tenir en compte que la Llei 17/2001, de 19 de desembre, de protecció ambiental de ses Salines d'Eivissa i Formentera, va declarar Parc Natural l'àrea terrestre, marina i d'estanys saliners compresos dins els termes municipals de Formentera i de Sant Josep de sa Talaia (Eivissa), així com les seues aigües, tot fent-se ressò d'una protecció, per la via urbanística i territorial, que ja es reclamava des de la meitat dels anys vuitanta, i s'aconseguí amb la Llei 5/1988, d'11 de maig, de declaració de s'Estany des Peix de Formentera com a àrea natural d'especial interès, i es culminà amb l'aprovació de la Llei 1/1991, de 30 de gener, d'espais naturals i règim urbanístic de las àrees d'especial protecció de les Illes Balears.

La planificació del parc es recull en dos plans:

  • El Pla d'Ordenació dels Recursos Naturals (PORN): Acord de Consell de Govern de 24 de maig de 2002 sobre l'aprovació definitiva del Pla d'Ordenació de Recursos Naturals de ses Salines d'Eivissa i Formentera.
  • El Pla Rector d'Ús i Gestió (PRUG): Decret 132/2005, de 23 de desembre, pel que s'aprova el Pla Rector d'Ús i Gestió del Parc Natural de ses Salines d'Eivissa i Formentera, que no s'ha actualitzat.

En l'àmbit estatal és aplicable la Llei 42/2007, de 13 de desembre, del patrimoni natural i de la biodiversitat, i a nivell autonòmic, la Llei 5/2005, de 26 de maig, per a la conservació dels espais de rellevància ambiental (LECO).

Cal destacar que conforme a la disposició addicional segona de la Llei 42/2007, les entitats locals, en l'àmbit de les seues competències i en el marc del que estableix la legislació estatal i autonòmica, podran establir mesures normatives o administratives addicionals de conservació del patrimoni natural i la biodiversitat, com és el cas, i a la qual cal afegir la normativa autonòmica.

En l'àmbit comunitari, des de l'any 2006, el Parc Natural està inclòs dins de la Xarxa Natura 2000 com a Lloc d'Interès Comunitari (LIC) i Zona Especial de Protecció d'Aus (ZEPA). Així, la seua protecció es regeix per la normativa específica. En concret, la Directiva 92/43/CEE i la Directiva 2009/147/CE, transposades a l'ordenament jurídic espanyol a través de la Llei 42/2007, de 13 de desembre, del patrimoni natural i de la biodiversitat.

El Decret 48/2015 ha aprovat el Pla de Gestió Xarxa Natura 2000 de ses Salines d'Eivissa i Formentera, on s'inclouen les figures de protecció i els instruments de gestió i de planificació de la conservació. A més de la seua designació com a Lloc d'Importància Comunitària (LIC) i com a Zona d'Especial Protecció de les Aus (ZEPA), presenta les següents figures de protecció, algunes internacionals:

  • Àrees Naturals d'Especial Interès (ANEI) declarades per la citada Llei 1/1991, de 30 de gener, d'espais naturals i règim urbanístic de las àrees d'especial protecció de les Illes Balears. Són les següents: ses Salines (núm. 3 d'Eivissa), ses Salines – s'Estany Pudent (núm. 1 de Formentera) i s'Estany des Peix (núm. 2 de Formentera), amb un 20 % de cobertura.
  • Ses Salines d'Eivissa i Formentera, Zona Humida d'Importància Internacional com hàbitat per a les aus aquàtiques, incloses a la Llista del Conveni RAMSAR (1971), amb un 100 % de cobertura.
  • Llocs d'Interès Geològic (LIG) o Punts d'Interès Geològic (PIG). A l'àrea delimitada com LIC-ZEPA-ZEC ES0000084 Ses Salines d'Eivissa i Formentera, s'hi identifiquen dos PIG, un d'ells l'albufera de s'Estany des Peix (825118), albufera constituïda per la progradació d'una fletxa litoral que pràcticament ha tancat la depressió primària originada per col·lapse càrstic.
  • Inventari de Zones Humides de Balears. En l'àmbit espacial delimitat per la LIC-ZEPA-ZEC ES0000084 Ses Salines d'Eivissa i Formentera, s'hi troba la zona humida de s'Estany des Peix (FOH04), entre altres.

Igualment, cal tenir en compte l'aplicació del Decret 25/2018, de 27 de juliol, sobre la conservació de la Posidonia oceanica a les Illes Balears, que també existeix a l'àmbit de s'Estany des Peix, i és objecte de protecció especial amb aquest Reglament.

Pel que fa al patrimoni històric, cal esmentar que a la zona de s'Estany des Peix hi conviuen dos béns d'interès cultural (BIC): el des Campament i el de les casetes varador.

La Llei 12/1998, de 21 de desembre, del patrimoni històric de les Illes Balears, defineix a l'article 5 la categoria de BIC com a figura de màxima protecció patrimonial, adequada per protegir els elements més destacats del patrimoni cultural.

L'antiga colònia penitenciària de la Savina, coneguda com es Campament, va ser declarada bé d'interès cultural (BIC), en la tipologia de Lloc Històric, mitjançant acord del Ple del Consell Insular d'Eivissa i Formentera de 30 de setembre de 2002. Posteriorment, el procediment va ser anul·lat mitjançant la sentència 210/2006, de 6 de setembre de 2006, dictada pel Jutjat Contenciós Administratiu núm. 1 de Palma. Posteriorment, un cop constituït el Consell Insular de Formentera, per acord del Ple de la corporació de 29 de novembre de 2013 es va incoar l'expedient de declaració de BIC, en la tipologia de Lloc Històric, de la colònia penitenciària de la Savina, també coneguda com es Campament, declaració que fou confirmada pel TSJB en abril de 2018.

Per la seua importància a nivell històric i patrimonial, es Campament es va incloure en el Catàleg del patrimoni cultural de Formentera com a jaciment arqueològic JA-114 i se li va assignar un grau de protecció A. Aquest Catàleg fou aprovat conjuntament amb les Normes Subsidiàries per acord del Ple del Consell Insular de Formentera en sessió de 30 de setembre de 2010 (BOIB núm. 155 EXT, de 27 d'octubre de 2010), les quals han estat modificades puntualment per acord del Ple (BOIB núm. 122, de 3 de setembre de 2013; BOIB núm. 120, de 30 de setembre de 2017; BOIB núm. 56, de 27 d'abril de 2019; BOIB núm. 110, de 18 de juny de 2020, com a text refós; actualment hi ha en tramitació una cinquena modificació del PTI de Formentera: aprovació inicial de 26 de febrer de 2021). Així mateix també s'ha declarat bé d'interès cultural (Declaració de la colònia penitenciària de la Savina o es Campament), amb la categoria de Lloc Històric (BOIB núm. 165, 4 de desembre de 2014, i BOE núm. 4, de 5 de gener de 2015).

Pel que fa a les casetes varador de Formentera, foren declarades BIC pel Consell Insular d'Eivissa i Formentera l'any 2002, amb la categoria de Lloc d'Interès Etnològic. Aquesta declaració inclou les casetes varador, els varadors, les casetes i els magatzems d'ormejos (BOIB núm. 62, de 23 de maig de 2002, BOE núm.12, de 29 de maig de 2005).

Aquests elements, tot i trobar-se a l'àrea terrestre, tenen per la seua naturalesa continuïtat a la mar. Així, un dels elements inclosos en el BIC des Campament, és el conegut com a mollet d'en Xicu Sord. Per la seua part, el BIC de les casetes varador inclou el varador que es troba al costat d'aquest mollet, juntament amb altres escars de l'àrea, que solen tenir rampes que donen accés a la mar a les embarcacions s'hi resguarden.

Finalment, el Consell Insular, en el marc de les competències que li confereix la Llei 18/2019, de 8 d'abril, de salvaguarda del patrimoni cultural immaterial de les Illes Balears i la Llei 12/1998, de 21 de desembre, del patrimoni històric de les Illes Balears, va incoar l'expedient per declarar bé d'interès cultural immaterial la tècnica tradicional de navegació amb vela de llaüt (vela llatina) mitjançant acord del Ple de data 1 d'octubre de 2021 (BOIB núm. 149, de 30 d'octubre de 2021), ara en tramitació, i que explicita a s'Estany des Peix un ús tradicional.

Així mateix, cal tenir en compte tot el que deriva de la Llei 14/2014, de 24 de juliol, de navegació marítima, en allò que resulta d'aplicació a s'Estany des Peix.

Una vegada fixada la normativa aplicable, cal assenyalar que la citada Llei 42/2007, de 13 de desembre, del patrimoni natural i de la biodiversitat també promou el coneixement tradicional dels parcs naturals, el qual defineix l'article 3 com el coneixement, les innovacions i les pràctiques de les poblacions locals lligats al patrimoni natural i la biodiversitat, desenvolupats des de l'experiència i adaptats a la cultura i el medi ambient local.

En aquest sentit, l'article 74.1 estableix que d'acord amb les normes, les resolucions i els principis del Conveni sobre la diversitat biològica i de l'organització mundial de propietat intel·lectual, les administracions públiques:

a) Preservaran, mantindran i fomentaran els coneixements i les pràctiques d'utilització consuetudinària que siguin d'interès per a la conservació i ús sostenible del patrimoni natural i de la biodiversitat.

b) Promouran que els beneficis derivats de la utilització d'aquests coneixements i pràctiques es comparteixin equitativament.

c) Promouran la realització d'inventaris dels coneixements tradicionals rellevants per a la conservació i ús sostenible de la biodiversitat i geodiversitat, amb especial atenció als etnobotànics. Aquests s'integraran a l'Inventari Espanyol dels Coneixements Tradicionals relatius al Patrimoni Natural i la Biodiversitat.

S'Estany des Peix, a més de ser un paratge natural de riquesa mediambiental i patrimonial, també és un lloc que per les seues característiques ha estat utilitzat històricament per la població de Formentera per al fondeig d'embarcacions d'ús tradicional. És per això que amb aquest Reglament s'intenta mantenir, des del respecte a la conservació de s'Estany des Peix, la convivència dels amarratges que respectin la normativa del parc i en facin un bon ús, per respectar així l'ús tradicional que ha tengut l'espai. Aquesta crida a respectar els usos tradicionals als espais naturals ha set confirmada fins i tot per la normativa estatal més recent, representada per la Llei 30/2014, de 3 de desembre, de parcs nacionals, que fa nombroses referències al manteniment dels usos consuetudinaris com a dignes de tota protecció per al manteniment dels valors dels espais naturals i, si bé no és el cas del supòsit present (que és un parc natural), sí que és suficientment significativa. 

Pel que fa als principis de bona regulació establerts a l'article 129 de la Llei de procediment administratiu de les administracions públiques, aquest Reglament s'adequa als principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència i eficiència.

Quant als principis de necessitat i eficàcia, la normativa en matèria de medi ambient, concretament l'article 117 de PRUG, fa necessària la regulació del fondeig a s'Estany des Peix. La raó d'interès general que es persegueix és la protecció i conservació de s'Estany des Peix i, per tant, de la qualitat mediambiental i la important i variada biodiversitat que hi habita. D'altra banda, també es pretén regular les instal·lacions d'amarratge de forma compatible amb aquesta finalitat. S'adopta la forma de reglament per ser la més adequada i eficaç per materialitzar el projecte de regulació de fondejos indicat pel PRUG i per establir el règim jurídic que ha de ser complert pels usuaris de les instal·lacions d'amarratges amb la prèvia assignació d'aquests respectant els principis d'igualtat, seguretat jurídica i protecció del medi ambient, d'acord amb el Conveni signat entre ambdues administracions. A més a més, ho aprova aquest Consell, entitat més apropada al territori, conforme a la citada Carta Europea de l'Autonomia Local.

En relació amb el principi de proporcionalitat, s'ha ponderat la necessitat de restringir el fondeig a s'Estany des Peix per a la protecció des d'un punt de vista mediambiental amb la necessitat de respectar-ne l'ús tradicional com a zona de fondeig. En aquest sentit, s'adopta una solució que respecta la deguda proporcionalitat entre ambdós interessos.

Pel que fa al principi de seguretat jurídica, per a l'aprovació d'aquest Reglament s'han tengut en compte totes les normes d'aplicació per tal que sigui coherent amb la resta de l'ordenament jurídic i per tal de generar un marc normatiu estable, predictible, clar i cert, que en faciliti el coneixement i la comprensió. 

Quant al principi de transparència, aquest Reglament serà de fàcil accés a través de la pàgina web del Consell Insular. Per a la seua elaboració s'han complert els tràmits de consulta prèvia, audiència i informació pública en els termes establerts legalment. En aquest cas, a més, s'ha aplicat el que estableix l'article 190 del Reglament orgànic de funcionament del Consell Insular de Formentera, segons el qual el Consell d'Entitats tractarà els grans temes relatius a l'àmbit general de l'illa. Així, el Consell d'Entitats es va reunir el 22 de setembre de 2021 per debatre aquest Reglament.

En relació amb el principi d'eficiència, s'han evitat càrregues administratives innecessàries o accessòries per a la tramitació d'aquest Reglament.

Capítol I

Disposicions generals

 

Article 1

Objecte i àmbit d'aplicació

1. El present Reglament té per objecte regular el fondeig a s'Estany des Peix (Formentera), àmbit del Parc Natural de ses Salines d'Eivissa i Formentera, així com el règim jurídic aplicable a les instal·lacions d'amarratges que s'hi instal·lin.

2. L'àmbit d'aplicació és tota l'àrea, terrestre o marina, de s'Estany des Peix.

Article 2

Finalitat

Aquest Reglament té com a finalitat principal restaurar i preservar s'Estany des Peix, paratge d'especial importància mediambiental, sens perjudici de la protecció conferida per la resta de normativa que també hi és d'aplicació.

 

Article 3

Fonts i interpretació

1. Aquest Reglament s'aplicarà en tot el que no s'oposi al que disposen els tractats internacionals vigents a Espanya, les normes de la Unió Europea o les lleis estatals o autonòmiques que regulin la matèria.

2. Per a la interpretació de les normes d'aquest Reglament s'atendrà a la regulació continguda als tractats internacionals vigents a Espanya, les normes de la Unió Europea o les lleis estatals o autonòmiques i a la conveniència de promoure la uniformitat en la regulació de les matèries objecte d'aquest Reglament.

3. Els dubtes en la interpretació produïts per imprecisions o contradiccions es resoldran atenent sempre als criteris de major protecció ambiental.

Article 4

Usos prohibits

1. Amb caràcter general, queden prohibides totes les activitats que suposen una alteració física o funcional dels ecosistemes que engloba l'espai o un aprofitament consumptiu dels recursos naturals, així com les activitats que posin en perill greu aquests ecosistemes.

2. Queden expressament prohibides les següents activitats:

a. Realitzar activitats lucratives sense la preceptiva autorització.

b. Realitzar activitats industrials independentment de la seua naturalesa, mida o sector al qual pertanyi.

c. Promoure qualsevol tipus de campanya de propaganda o anunci dins de les instal·lacions sense la preceptiva autorització.

d. Realitzar la venda ambulant de qualsevol article o mercaderia dins de les instal·lacions objecte de regulació.

e. Usar les instal·lacions per persones i embarcacions sense autorització. No es podrà fer un ús de càrrega i descàrrega de persones utilitzant les instal·lacions per a embarcacions sense amarratge assignat.

f. Pescar sense llicència, pescar en els llocs no autoritzats o contravenir qualsevol altra normativa de pesca aplicable.

g. Banyar-se o nedar en els canals o accessos a les instal·lacions d'amarratges, fora de les situacions d'emergència o per causa justificada.

h. Realitzar obres o modificacions en les instal·lacions sense la preceptiva autorització.

i. Celebrar festes i espectacles massius o multitudinaris.

j. Carregar de carburant l'embarcació dins de s'Estany des Peix, exceptuant els casos d'emergència i sempre sota la vigilància del personal de marineria.

k. Tenir a bord de les embarcacions qualsevol tipus de material explosiu o pirotècnic, llevat del reglamentari en bones condicions i segons la normativa. Només es podrà fer ús de material pirotècnic en cas d'emergència i segons la normativa.

l. Encendre focs i fogueres, o utilitzar làmpades de flama despulla.

m. Mantenir els motors en marxa amb el vaixell amarrat sense causa justificada.

n. Utilitzar l'embarcació per a ús residencial o turístic.

o. Circular amb motos aquàtiques i altres aparells o elements nàutics anàlegs de tipus recreatiu o relacionats amb esports nàutics com ara l'esquí, el paracaigudisme, els flotadors, o altres aparells de tracció o remolcats per embarcacions que no estiguin relacionats amb els serveis públics de rescat.

p. Qualsevol mena de circulació motoritzada fora de camins i vials.

q. Realitzar activitats esportives d'entrenament que impliquin l'emissió de renous o gasos o que alterin els valors ambientals del parc.

r. Utilitzar embarcacions auxiliars particulars per arribar a l'embarcació fondejada o amarrada o per a qualsevol altre ús a la zona.

s. Botar o extreure les embarcacions en zones no autoritzades per a aquesta activitat.

t. Amollar embarcacions que quedin abandonades.

u. Utilitzar drons dins del Parc Natural de ses Salines sense la preceptiva autorització del Servei d'Espais Naturals.

v. Estacionar els remolcs a zones no autoritzades.

w. Qualsevol altra actuació que contravingui la normativa aplicable.

Article 5

Fondeig

A s'Estany des Peix només es podrà fondejar o amarrar a la zona de pantalans regulada i a boies ecològiques.

No podrà amarrar a les boies ecològiques o als pantalans cap embarcació diferent a l'autoritzada, sens perjudici del previst per a situacions d'emergència.

Article 6

Situacions d'emergència

1. Es consideren situacions d'emergència aquelles en què per temporal, avaria, incendi, accident o qualsevol altre cas de força major o urgència, sigui necessari fondejar o amarrar a s'Estany des Peix per garantir la seguretat de les persones, el medi ambient o les embarcacions.

En aquests casos, el capità de l'embarcació haurà de comunicar la situació d'emergència i la posició de l'embarcació al coordinador de les instal·lacions, sens perjudici de la prèvia comunicació als serveis d'emergència pertinents.

2. Aquest fondeig o amarrament només podrà durar mentre es mantingui la situació d'emergència i no es pugui donar una altra solució. Quan l'embarcació estigui llesta per navegar haurà d'abandonar voluntàriament les instal·lacions. Si no ho fa, podrà ser retirada per l'autoritat competent.

3. La persona coordinadora vetllarà per la seguretat de les persones, les embarcacions i les instal·lacions en aquestes situacions. A tal fi, verificarà que s'hagi comunicat la situació als serveis d'emergència i col·laborarà per donar la millor solució possible a la situació d'emergència, tant des del punt de vista de la seguretat de persones i béns com de la protecció del medi ambient.

4. Per a la coordinació de totes les situacions d'emergència possibles, el Consell Insular aprovarà un Pla d'Autoprotecció i Emergències, d'acord amb el que preveu el Reial decret 393/2007, de 23 de març, pel qual s'aprova la Norma Bàsica d'Autoprotecció dels centres, establiments i dependències dedicades a activitats que puguin donar origen a situacions d'emergència.

En aquest sentit, es preveu instal·lar els següents elements:

a. Motobombes portàtils contra incendis.

b. Extintors portàtils.

c. Equip de bombeig contra incendis.

5. Si l'amarratge per una suposada situació d'emergència ocasiona danys per imprudència o dol del responsable, es procedirà a reclamar la indemnització per danys i prejudicis corresponent segons la normativa aplicable.

Capítol II

Assignació i ús dels amarratges

 

Secció 1a

Assignació dels amarratges

 

Article 7

Criteris d'assignació

1. Els amarratges a s'Estany des Peix s'assignaran als propietaris d'embarcacions que hagin fondejat a s'Estany des Peix històricament i que acreditin complir els requisits establerts en l'apartat 4 d'aquest article.

2. L'amarratge s'autoritza en relació a l'embarcació que ha fondejat històricament a s'Estany des Peix i no pot transmetre's de forma separada a la propietat de l'embarcació a la qual va lligat. Una mateixa persona només podrà obtenir un amarratge.

3. Es reserven determinats amarraments, sense cap cost, per a les finalitats relatives a l'administració i gestió del Parc Natural. La Comissió de Seguiment, a què es refereix la clàusula vuitena del Conveni de col·laboració amb el Govern de les Illes Balears, en determinarà el nombre i la ubicació.

4. Per obtenir un amarrament a s'Estany des Peix cal acreditar que es compleixen tots els requisits següents:

a. Que l'embarcació de la qual el sol·licitant és propietari o titular d'algun dret real d'ús i en relació a la qual es pretén obtenir autorització per amarrar, ha fondejat a s'Estany des Peix des d'abans del 5 de juliol de 2002, data d'entrada en vigor del PORN.

b. Que aquesta embarcació té una eslora màxima de 10 metres.

c. Que l'ús que es fa i que es pretén fer de l'embarcació està permès d'acord amb la normativa aplicable al Parc Natural, aquest Reglament inclòs.

d. Que el registre de matrícula de l'embarcació pertany a alguna de les següents llistes:

a. Llista setena (7a), és a dir, dedicades a l'esport sense propòsit lucratiu o la pesca no professional.

b. Llista vuitena (8a), és a dir, embarcacions pertinents a organismes de caràcter públic tant d'àmbit nacional com autonòmic o local.

5. Els requisits anteriors s'hauran d'acreditar mitjançant qualsevol mitjà de prova vàlid en Dret, o bé mitjançant un conjunt documentat i fefaent d'indicis raonables i objectius.

Correspon a l'àrea de Medi Ambient i Serveis d'Inspecció del Consell Insular de Formentera, juntament amb els Serveis Jurídics del Consell Insular, valorar la documentació presentada i determinar-ne la suficiència per acreditar els requisits establerts a l'apartat 4.

6. En el cas de les embarcacions de la llista 8a, no es requerirà una sol·licitud i autorització.

7. No podran obtenir un amarrament a s'Estany des Peix les embarcacions amb registre de matrícula pertinent a alguna de les següents llistes:

a. Llista primera (1a), és a dir, plataformes d'extracció de productes del subsol marí, els remolcadors d'alçada, els vaixells de suport i els dedicats al subministrament a les plataformes esmentades que no estiguin registrats en una altra llista.

b. Llista segona (2a), és a dir, els vaixells dedicats al transport marítim de passatgers, de mercaderies o d'ambdós.

c. Llista tercera (3a), és a dir, les dedicades a la captura i extracció amb finalitat comercial de peix i altres recursos marins vius.

d. Llista quarta (4a), és a dir, les embarcacions auxiliars de pesca, les auxiliars d'explotacions d'aqüicultura i els artefactes dedicats al cultiu a l'estabulació d'espècies marines.

e. Llista cinquena (5a), és a dir, els remolcadors, embarcacions i artefactes navals dedicats als serveis de ports, rades i badies.

f. Llista sisena (6a), és a dir, les embarcacions que s'explotin amb fins lucratius.

 

Article 8

Prioritat per a l'assignació

En cas que hi hagi un nombre de sol·licituds que acreditin els requisits per obtenir l'autorització d'amarratge major al nombre de places disponibles, s'assignarà amarratge als sol·licitants que obtinguin una major puntuació conforme al que estableix la disposició addicional 1a.

Article 9

Persones amb mobilitat reduïda o persones majors de 65 anys

A les persones amb mobilitat reduïda, per tenir una discapacitat reconeguda legalment o ser majors de seixanta-cinc anys, que obtinguin un amarratge se'ls assignarà un pantalà per facilitar l'accés a l'embarcació si així ho sol·liciten com a preferència.

Article 10

Assignació de l'amarratge

1. Els sol·licitants que acreditin els requisits per amarrar la seua embarcació a s'Estany des Peix obtindran l'autorització per amarrar aquesta mateixa embarcació a un pantalà flotant o a una boia ecològica, sense perjudici de l'establert a l'article 8.

Les instal·lacions comptaran amb un total de 78 pantalans flotants i 207 boies ecològiques. La seua distribució inicial queda reflectida a l'Annex I, sense perjudici dels canvis que el Consell Insular o el coordinador puguin efectuar posteriorment degut als criteris tècnics d'assignació i distribució dels amarratges.

2. El Consell Insular farà una assignació inicial tenint en compte l'eslora de l'embarcació i la capacitat de les boies i pantalans disponibles, d'acord amb el procediment establert a la disposició addicional 2a.

3. Si les característiques de les embarcacions i els amarratges fan indiferent una boia o pantalà, es donarà l'opció al sol·licitant de triar una o altra seguint l'ordre de la seua puntuació obtinguda segons la disposició addicional 1a.

Article 11

Sol·licitud d'autorització per a l'amarratge.

Les sol·licituds d'autorització d'amarratge a s'Estany des Peix s'hauran de dirigir al Consell Insular mitjançant Registre d'Entrada a l'Oficina d'Atenció Ciutadana, de forma presencial o telemàtica, o per les altres vies admeses per la Llei de procediment administratiu comú de les administracions públiques, i hauran d'adjuntar

1. Annex II. Formulari de sol·licitud, degudament emplenat i signat per la persona sol·licitant i titular de l'embarcació.

2. Documents d'identitat de la persona sol·licitant i titular de l'embarcació (DNI, NIE, o document equivalent en vigor).

3. Annex III. Model d'autorització al Consell Insular de Formentera per sol·licitar i verificar la veracitat de la  documentació aportada per la persona sol·licitant.

4. Annex IV. Annex IV. Declaració responsable d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb el Consell Insular de Formentera, l'Agència Tributària Estatal, l'Agència Tributària de les Illes Balears i la Tresoreria General de la Seguretat Social.

5. El títol de propietat o dret real de gaudi de l'embarcació.

6. L'abanderament, registre i matrícula de l'embarcació (full de seient/full de registre), juntament amb una fotografia actual de l'embarcació on es distingeixi clarament la matrícula.

7. La llicència de navegació o rol.

8. El certificat de navegabilitat, seguretat i radioelèctric (si s'escau, atenent a la tipologia d'embarcació) en vigor, emès per Capitania Marítima.

9. La titulació nàutica en vigor que permeti el govern de l'embarcació, per a la qual se sol·licita autorització d'amarrament. En cas que la persona sol·licitant no disposi de la titulació nàutica corresponent, s'haurà de presentar la titulació vigent de la persona designada i que consti a la pòlissa d'assegurances com a usuària de l'embarcació, juntament amb la seua documentació. Estan exemptes de presentar la titulació les embarcacions a motor amb una potència màxima de 11,26 kW i fins a 5 metres d'eslora, així com les de vela de fins a 6 metres d'eslora.

10. La pòlissa d'assegurances vigent de l'embarcació. La cobertura mínima de responsabilitat civil per danys a tercers, per incapacitat parcial o permanent i per defunció, serà de 300.000 €,  per poder fer front als possibles danys a les instal·lacions, les embarcacions que es troben allà amarrades, així com els seus usuaris. La pòlissa tindrà cobertura ampliada de remoció de l'embarcació en cas d'enfonsament i, a més a més, cobrirà els possibles danys materials i de responsabilitat civil causat per un patró diferent al tomador de l'assegurança, i així es farà constar per escrit a la pòlissa.

11. La documentació que acrediti el compliment de tots els requisits referits a l'article 7 del Reglament pel qual es regula el fondeig i el règim jurídic de les instal·lacions d'amarratges a s'Estany des Peix, de l'illa de Formentera, a l'àmbit del Parc Natural de ses Salines d'Eivissa i Formentera.

12. Si s'escau, la documentació que acrediti la situació de mobilitat reduïda, en compliment del que estableix l'article 9 del Reglament pel qual es regula el fondeig i el règim jurídic de les instal·lacions d'amarratges a s'Estany des Peix, illa de Formentera, àmbit del Parc Natural de ses Salines d'Eivissa i Formentera.

Article 12

Llista de millora

Aquells titulars als quals s'hagi assignat un determinat pantalà o boia però desitgin una millora del lloc hauran de sol·licitar formar part de la llista de millora al Consell Insular, indicant nom i cognoms, DNI o número d'identificació anàleg i lloc que volen obtenir en cas que quedi vacant.

La llista de millora es numerarà segons la puntuació obtinguda d'acord amb el que preveu la disposició addicional 1a.

El procediment de sol·licitud i autorització per formar part d'aquesta llista es regirà en allò no previst en aquest article pel que disposa la disposició addicional 2a.

La llista es publicarà al tauler d'anuncis del Consell Insular de Formentera i s'actualitzarà amb una periodicitat mínima de sis mesos. La publicació es farà respectant la normativa de protecció de dades personals.

Article 13

Suspensió i pèrdua de l'amarratge

1. Aquell usuari que per raons de reparació, manteniment de l'embarcació o qualsevol altra causa justificada hagi de deixar d'utilitzar l'amarratge, podrà sol·licitar-ne la suspensió temporal sempre que la suspensió sigui igual o superior a dos mesos. Aquesta suspensió es podrà mantenir com a màxim durant un any.

2. Perdrà de forma definitiva l'amarratge el titular que:

a. Incompleixi de forma reiterada o molt greu alguna de les prohibicions de l'article 4 o de les obligacions de l'article 29. Es considera incompliment reiterat el que suposi tres o més infraccions de les prohibicions o obligacions esmentades, tot i no haver estat sancionat. Es considera incompliment molt greu aquell que posi en perill greu el medi ambient, les persones, les embarcacions o les instal·lacions.

b. Abandoni l'embarcació o l'ús de l'amarratge.

c. No faci un ús adequat de l'amarratge. Es considera un ús adequat aquell que compleix totes les condicions següents:

  • Tenir l'embarcació en condicions de manteniment òptimes per la navegació.
  • Tenir cura de l'embarcació a nivell estètic.
  • Tenir l'embarcació en estat òptim de seguretat.

d. No faci un ús de l'amarratge suficient. Es considera que en fa un ús suficient l'usuari que acrediti un mínim de de vint-i-cinc sortides a l'any.

e. Faci una suspensió temporal de l'amarratge durant un temps superior a un any.

 

Secció 2a

Ús de les instal·lacions

 

Article 14

Pagament de la quota

Els usuaris a qui s'assigni un amarratge hauran de comprometre's a abonar les quotes de l'any natural en curs. No es permet un ús discontinu o per temporades, llevat del cas de suspensió temporal autoritzada regulat a l'article anterior.

Els usuaris d'amarratges tenen un termini de trenta dies per abonar els pagaments exigits pel Consell Insular. Aquest termini començarà a computar-se per al primer pagament des del dia que determini l'ordenança de preu públic associada al Reglament, i per als pagaments posteriors, des de l'endemà de la publicació de les quotes al tauler d'anuncis de l'entitat.

Transcorregut aquest període sense que l'usuari hagi abonat l'import exigit, se li notificarà per escrit i se li atorgarà un darrer termini de quinze dies. Si transcorregut aquest període de temps es manté el deute, automàticament i sense nova comunicació escrita, perdrà la seua inscripció a la llista d'amarratges i fondejos, haurà de retirar l'embarcació de les instal·lacions.

Article 15.

Titularitat i conservació de les instal·lacions

El material de les instal·lacions és propietat del Consell Insular, el qual està obligat a realitzar totes les reparacions necessàries per conservar-les en les condicions adequades per a l'ús, excepte quan els danys produïts siguin imputables a un o diversos titulars per incompliment de les prohibicions o dels seus deures.

En aquest últim cas, el Consell Insular podrà reparar el punt d'amarratge a càrrec del titular responsable en casos d'urgència o perill per a persones o altres embarcacions, prèvia notificació a aquest i sens perjudici de la possible pèrdua de l'amarratge d'acord amb el que disposa l'article 13 o de les infraccions en què hagi pogut incórrer segons la normativa aplicable.

Article 16

Accés a les instal·lacions

1. L'accés a les instal·lacions per terra serà públic per a les persones. El coordinador en determinarà l'horari d'accés i ho farà públic de manera adequada.

Per motius de seguretat o necessitat es podran acordar restriccions a l'accés o formalitats de control d'entrada per un període determinat.

2. L'accés a les boies per via marítima es farà a través del servei de barquer, en els termes regulats al capítol V.

Article 17

Punt de càrrega i descàrrega

1. Les instal·lacions comptaran amb un punt de càrrega i descàrrega als pantalans perquè els titulars d'amarratges a les boies ecològiques puguin recollir objectes o persones.

2. L'amarratge a aquest punt només podrà fer-se de forma provisional i amb el tripulant a bord. El coordinador podrà establir un temps màxim de càrrega i descàrrega, que serà d'obligat compliment per als usuaris.

Article 18

Limitacions a l'amarratge

1. Les embarcacions només podran amarrar al dispositiu d'amarrament que els hagi set assignat, en la forma adequada per evitar danys a les instal·lacions o a altres embarcacions, intercalant, a més, les defenses normalitzades precises.

2. En el cas que l'embarcació no disposi de les defenses necessàries, el personal de les instal·lacions podrà col·locar les que consideri oportunes per assegurar la pròpia embarcació i les contigües. El coordinador requerirà a aquest usuari que les substitueixi per les seues tan aviat com sigui possible i, si no ho fa, haurà de pagar el material utilitzat.

Article 19

Tasques de manteniment de les embarcacions

1. Les tasques de manteniment o reparació de les embarcacions es portaran a terme per empreses privades o els mateixos particulars en polígons industrials, marines seques o altres zones habilitades a l'efecte, i mai en les immediacions de s'Estany des Peix, per tal de garantir-ne la protecció mediambiental i evitar, així, la possible contaminació.

2. Excepcionalment, aquelles tasques de manteniment o reparació d'escassa entitat que no puguin suposar un perill o dany ecològic per a s'Estany des Peix podran realitzar-se a les instal·lacions.

Article 20

Responsable de l'embarcació

1. Tota embarcació amarrada o fondejada en les instal·lacions ha de tenir un responsable fàcilment localitzable. A aquests efectes, l'usuari de l'amarratge facilitarà al coordinador les dades necessàries per localitzar el responsable de l'embarcació.

2. En cas que la localització resulti dificultosa, el coordinador quedarà facultat per vetllar pels seus interessos davant qualsevol inspecció, maniobra o actuació d'emergència o en qualsevol altre tipus d'actuació que hagi de realitzar l'autoritat competent d'acord amb la legislació vigent.

3. El que disposa aquest article s'entén sens perjudici de la responsabilitat en què pugui incórrer el titular de l'amarratge per la negligència de la seua conducta.

Article 21

Trasllat de les embarcacions i operacions a bord

1. En el cas que una embarcació hagi de ser trasllada de lloc per necessitats de la instal·lació, o sotmesa a qualsevol maniobra per consideracions d'interès general, la tripulació haurà de complir les instruccions que rebi del coordinador.

2. Si no hi hagués tripulació a bord, i el coordinador de les instal·lacions estima que les operacions a portar a terme no exigeixen immediatesa en l'execució, intentarà localitzar els responsables de l'embarcació per tal que realitzin les operacions necessàries.

3. Si aquests no són localitzats; no compleixen les indicacions en el temps idoni per a la bona explotació de les instal·lacions, la seguretat d'aquestes o de la pròpia embarcació o d'altres embarcacions; o el coordinador estima que les circumstàncies requereixen una intervenció immediata, el personal de les instal·lacions realitzarà amb mitjans propis les operacions necessàries, sense que el titular de l'embarcació pugui presentar cap tipus de reclamació. Les despeses que ocasioni la citada operació seran assumides per part de l'usuari de l'amarratge.

Article 22

Suport a les maniobres

1. La tripulació d'una embarcació no es podrà negar a prendre i amarrar a bord codasts, travesseres, o altres tipus de línies d'altres embarcacions per facilitar-ne les maniobres i minimitzar el risc d'accidents i avaries.

2. Tampoc es podrà negar a deixar passar el personal de les instal·lacions a través de la seua embarcació per raons de seguretat.

Article 23

Mitjans de proveïment de carburant

No existeixen zones de proveïment de carburant a s'Estany des Peix, per la qual cosa, en qualsevol època de l'any, el proveïment de carburant s'haurà de realitzar a la gasolinera que hi ha al port de la Savina.

Article 24

Prohibició de permanència

El coordinador podrà establir restriccions o prohibicions de permanència en determinats llocs de la zona regulada a persones, embarcacions, vehicles, forniments i estris de qualsevol naturalesa, per conveniències de la concessió o per la seguretat dels usuaris i dels seus béns.

Article 25

Velocitat màxima de navegació

La velocitat màxima de navegació a s'Estany des Peix és de 3 nusos.

Article 26

Circulació i estacionament de vehicles

1. No es permet la circulació i l'aparcament de vehicles en els accessos a la zona regulada.

2. Queden exempts d'aquesta prohibició els vehicles de servei que siguin necessaris per a la gestió de les instal·lacions, per proveir serveis d'emergència o que necessitin accedir-hi per una causa justificada i autoritzada pel coordinador.

Article 27

Tinença d'animals

1. Només es permet l'accés a les instal·lacions d'animals domèstics o d'aquells que tenguin una presència justificada i que no en pertorbin l'ús.

2. Els propietaris d'animals seran directament responsables dels desperfectes, danys, brutícies o qualsevol tipus d'incident que ocasionin a les instal·lacions o a qualsevol embarcació. El règim sancionador, quan s'escaigui, serà l'aprovat pel Consell Insular amb caràcter general.

Article 28

Protecció front al vent

Existeix la possibilitat, degut a les circumstàncies de la instal·lació, que en determinats períodes de l'any es produeixin certes temporalades de vent de direcció SO-OSO que poden limitar l'operativa de la instal·lació per protegir les embarcacions que tenguin dificultats per suportar l'onatge.

Entre les mesures de caràcter excepcional es preveu la reubicació de les embarcacions que tenguin dificultats per suportar l'onatge, d'acord amb criteris tècnics apreciats pel coordinador.

Capítol III

Drets i obligacions dels usuaris

 

Article 29

Obligacions dels titulars d'amarratges

Els titulars d'un amarratge a s'Estany des Peix han de complir amb les següents obligacions:

a. Mantenir en bon estat de conservació el conjunt de s'Estany des Peix. En especial, hauran de fer un ús de l'embarcació que respecti al màxim possible el medi ambient i no abocar cap residu de forma intencional o negligent.

b. Tractar l'embarcació amb antiincrustant ecològic amb base de silicona i sense biocides. Les embarcacions que no compleixin aquest requisit al moment de l'assignació tenen un termini de dos anys per fer-ho.

c. Respectar les prohibicions establertes a l'article 4.

d. No utilitzar l'embarcació per a cap finalitat lucrativa.

e. Amarrar únicament l'embarcació en relació a la qual té autorització i a l'amarratge assignat.

f. Mantenir l'embarcació en relació a la qual té autorització d'amarratge en un bon estat de conservació, seguretat i flotabilitat. A aquests efectes haurà de presentar al coordinador les factures acreditatives dels treballs de manteniment o bé comunicar les tasques realitzades personalment, respectant el que estableix l'article 19.

g. Fer un bon ús de les instal·lacions i evitar causar-hi danys o desperfectes.

h. Presentar anualment al coordinador la documentació que acrediti que els documents de l'article 11 segueixen en vigor.

i. Respectar l'ús de les instal·lacions per part d'altres titulars d'amarratges i evitar cap dany o desperfecte a les seues embarcacions.

j. No sotsarrendar o cedir els seus drets a cap tercer.

k. Observar la deguda diligència en l'ús de les instal·lacions, mantenir-les en bon estat d'ús i de conservació i no realitzar en aquelles obres o actuacions que perjudiquin la instal·lació o a d'altres usuaris.

l. Permetre la inspecció o l'entrada a l'embarcació o al lloc d'amarratge al personal autoritzat a efectes que el Consell Insular pugui complir amb l'obligació de garantir la seguretat i bona conservació de les instal·lacions i el seu ús.

m. Comunicar i facilitar al coordinador la informació i documentació de qualsevol tipus referent a les embarcacions i les tripulacions.

n. Pagar les tarifes, quotes i altres tributs relacionats amb l'amarratge i el fondeig, segons el que determina l'ordenança de preu públic que acompanya aquest Reglament.

o. Respondre de forma directa dels danys i de les avaries que es puguin ocasionar en les instal·lacions, els accessos i els serveis de la zona regulada, o bé a tercers o qualsevol persona que es trobi en la instal·lació treballant.

p. Respondre de les indemnitzacions per danys i perjudicis que hagi causat amb l'ús inadequat de l'amarratge o l'embarcació.

q. Comunicar al coordinador les dades d'identificació i localització del responsable de l'embarcació.

r. No romandre més temps del prudencial en els llocs per a desembarcar.

s. Observar i complir la resta de disposicions del Reglament present, així com les emanades del coordinador i les autoritats competents.

El coordinador queda facultat per suspendre els serveis als usuaris que incompleixin les condicions d'aquest Reglament.

En cas d'incompliment persistent o greu d'una o diverses d'aquestes obligacions, el Consell Insular podrà retirar de forma definitiva l'autorització d'amarrament al titular responsable d'acord amb el que estableix l'article 13.

Article 30

Drets dels titulars d'amarratges

Els drets dels titulars d'amarratges són:

a. Amarrar i fondejar l'embarcació en l'amarratge assignat i fer ús dels elements que l'integren.

b. Fer ús de les instal·lacions sense ser pertorbat per la resta d'usuaris.

c. Practicar l'embarcament, desembarcament i el dipòsit provisional de materials necessaris per a la navegació en les instal·lacions, prèvia autorització del coordinador i abonament de les tarifes escaients.

d. Gaudir dels serveis relacionats amb la gestió de les instal·lacions que el personal de les instal·lacions ha de prestar d'acord amb el que estableix el capítol V d'aquest Reglament.

 

Capítol IV

Personal associat a la gestió

 

Article 31

Composició

1. El personal associat a la gestió es compon del coordinador de les instal·lacions i el personal de la marineria, que seran seleccionats pel Consell Insular d'acord amb els principis de mèrit i capacitat.

2. Podrà existir un contramestre per a la millor gestió de les instal·lacions. Les seues funcions seran aquelles delegades pel coordinador.

3. En totes les funcions que concerneixin a l'Autoritat Marítima o a la Direcció del Parc Natural, el coordinador observarà les instruccions que n'emanin. Igualment, hi mantindrà una comunicació fluïda per tal de garantir una bona gestió de la zona.

Article 32

Funcions

1. El coordinador de les instal·lacions serà responsable de la correcta conservació de les instal·lacions i de realitzar les funcions tècniques, executives i organitzatives derivades de la seua gestió.

Són competències del coordinador:

a. Organització de la totalitat dels serveis que es prestin a les instal·lacions, així com el personal de marineria.

b. Rebuda i resolució de les sol·licituds d'utilització de les instal·lacions i serveis per part dels usuaris.

c. Senyalització els llocs d'amarratge i atracament.

d. Regulació de les operacions, dels moviments de persones, de vehicles, de mercaderies i de qualsevol objecte sobre els pantalans o les àrees de fondeig i amarrament.

e. Organització del moviment general de les embarcacions, entrades i sortides, fondejos, amarraments, atracaments i lliurament de caps.

f. Mediació entre els usuaris i el Consell Insular, en tots els assumptes que sorgeixin en el desenvolupament de les activitats pròpies de la zona.

g. Totes les altres competències necessàries per a la realització de la seua funció de garantir la correcta conservació de les instal·lacions i funció tècnica, executiva i organitzativa.

2. El personal de marineria és responsable de la prestació dels serveis associats als amarratges.

Són competències del personal de marineria:​​​​​​​

a. Neteja els molls de pilons, i la zona del litoral adjacent als pantalans i fondejos tradicionals, i també la recollida dels fems.

b. Ordenació dels molls de pilons (caps, mànegues i altres materials en correcte estat).

c. Ronda de control d'amarratges i embarcacions en totes les instal·lacions. Durant la nit, a més, es realitzarà el control del funcionament dels sistemes d'enllumenat i abalisament.

d. Vigilància contínua de les instal·lacions, amb un control de l'estat de les embarcacions i amarraments, i la resta de s'Estany des Peix, 365 dies/24 hores, advertint-les de la prohibició del fondeig lliure, donant part a l'autoritat competent en cas de detectar el fondeig en zones on hi hagi comunitats de Caulerpa prolifera, Cymodocea nodosa i Zostera noltiio de posidònia oceànica.

e. Realització de petites reparacions d'amarratges i manteniment de les instal·lacions.

f. Servei de manteniment i de conservació de les instal·lacions en general.

g. Ronda de control de l'abalisament, de la zona de bany i de la boca de s'Estany des Peix.

h. Totes les competències que els requereixi el coordinador i que tenguin relació amb les seues funcions.

 

Article 33

Delegació de funcions

1. El coordinador podrà delegar en el personal de marineria les tasques d'ordenació i distribució de serveis, les tasques de caràcter administratiu i qualsevol altra que estimi convenient.

2. Les tasques delegades hauran de ser desenvolupades d'acord amb les instruccions de la persona coordinadora i sota la seua immediata inspecció i responsabilitat.

3. El que estableixen els apartats anteriors aplica als contramestres.

Article 34

Llibre de registre de les activitats de manteniment, servei de barquer i vigilància

El coordinador de les instal·lacions serà responsable de portar un llibre de registre de les activitats de manteniment, servei de barquer i vigilància.

S'anotaran en aquest llibre, de forma ordenada i separada, la informació relativa a les tasques realitzades i els canvis o incidències rellevants, com és la desocupació d'un amarratge o la reparació d'algun element.

Respecte al servei de barquer, s'hi anotaran les entrades i sortides realitzades per cada usuari.

Article 35

Facultats reservades

El coordinador podrà prohibir l'entrada o negar la prestació d'algun servei a les embarcacions per raons de seguretat de les persones o les embarcacions.

Aquesta prohibició es podrà aplicar als usuaris morosos o que no compleixin les instruccions encaminades al compliment del que estableix el Reglament.

En especial, el coordinador podrà i haurà de prendre totes les mesures que tengui a l'abast per evitar la contaminació de la mar per hidrocarburs o altres substàncies nocives.

Article 36

Facultats de control

El coordinador es reserva les facultats de control del bon ús de les instal·lacions i dels serveis associats, per part dels usuaris i dels acompanyants.

Capítol V

Serveis associats a la gestió de les instal·lacions

 

Article 37

Enllaç per ràdio i telèfon mòbil

1. El Consell Insular, a través del personal de les instal·lacions, prestarà el servei d'enllaç per ràdio les 24 hores del dia, i romandrà disponible en la freqüència definida VHF:9.

2. Així mateix, s'habilitarà un telèfon mòbil per a la comunicació amb les embarcacions que no tenguin ràdio.

3. Es recomana a totes les embarcacions que les comunicacions per aquesta freqüència o canal siguin estrictament per operacions de maniobra, arribada i sortida o emergència.

Secció 1a

Servei de manteniment​​​​​​​

 

Article 38

Inventari

1. Abans de l'entrada en vigor de les instal·lacions o bé el més aviat possible, es realitzarà un inventari de tot el material disponible a les instal·lacions així com del seu estat, sota la responsabilitat de la persona inventora.

2. El personal de les instal·lacions actualitzarà aquest inventari quan sigui oportú.

Article 39

Programació

1. El coordinador realitzarà una programació de forma periòdica per preveure les tasques de manteniment que es realitzaran a les instal·lacions.

2. Totes les tasques de manteniment realitzades quedaran registrades segons el que estableix l'article 34.

Article 40

Tasques de manteniment i reparació

1. El servei de marineria realitzarà les tasques de manteniment necessàries perquè les instal·lacions estiguin en bon estat amb la periodicitat determinada pel coordinador.

2. Si es tracta de reparacions o operacions de manteniment de les instal·lacions que resultin molestes als usuaris, es comunicarà prèviament el coordinador perquè assigni el dia, l'hora i el lloc més convenients.

Article 41

Subministraments

1. No es prestaran subministraments elèctrics ni d'aigua potable a la instal·lació, així com tampoc no es prestaran altres serveis addicionals, com ara connexió a internet, seguretat, etcètera, que en cap cas, podran ser promoguts per particulars.

2. Tampoc hi haurà servei per a dipòsit d'aigües negres ni benzineres, ja que aquests equipaments i infraestructures es troben expressament prohibides pel PRUG.

3. El Consell Insular disposarà d'un punt de recollida de residus sòlids urbans no perillosos, que s'adequarà al compliment de les obligacions de recollida selectiva.

4. Els residus perillosos s'hauran de gestionar a través d'un gestor de residus autoritzats per portar-los aquests a la Deixalleria o al Centre de Descontaminació de Vehicles al final de la seua vida útil, segons correspongui, i correrà a càrrec de cada particular.

Secció 2a

Servei de barquer

 

Article 42

Prohibició d'embarcacions auxiliars particulars

1. Tal i com s'expressa a l'article relatiu a prohibicions, està prohibit l'ús d'embarcacions auxiliars particulars a les instal·lacions.

2. L'accés a les boies ecològiques es farà a través del servei de barquer regulat i amb subjecció a les seues condicions.

Article 43

Torns del servei de barquer

1. Hi haurà un torn de dia i un torn de nit.

2. Per a cada torn hi haurà una persona responsable de coordinar el servei i rebre les sol·licituds d'ús.

3. El Consell Insular de Formentera ajustarà el nombre de llocs de treball necessaris per cobrir aquest servei amb la freqüència i disponibilitat necessàries.

Article 44

Sol·licituds d'ús del servei

1. Els titulars d'amarratge a una boia ecològica hauran de sol·licitar l'ús d'aquest servei amb una antelació mínima de 30 minuts.

2. La sol·licitud es farà a través de la ràdio o telèfon mòbil habilitats per a la comunicació.

Article 45

Característiques de l'embarcació auxiliar

1. Per prestar el servei de barquer, les instal·lacions comptaran amb una o més embarcacions auxiliars propietat del Consell Insular.

2. Aquesta o aquestes embarcacions estaran dotades dels caps, defenses, material de seguretat i equip de comunicació VHF, així com d'un sistema de remolcament de seguretat.

Secció 3a

Servei de vigilància i protecció

 

Article 46

Rondes

1. El servei de marineria realitzarà rondes de vigilància d'acord amb la programació prevista pel coordinador per tal de garantir la seguretat de les instal·lacions i de les embarcacions.

2. Aquesta ronda servirà per comprovar l'estat de les embarcacions i amarratges per reflectir-ho al registre i valorar si estan o no ocupats els amarratges, per quina embarcació, i l'estat de les embarcacions, especialment reflectint els canvis rellevants que es produeixin.

3. El servei de marineria portarà a terme les tasques de protecció necessàries per mantenir la seguretat de les embarcacions i les instal·lacions, d'acord amb les observacions que facin a les rondes o les advertències dels usuaris, i les faran constar al llibre del registre que s'estableix a aquest efecte.

Article 47

Assistència per a maniobres

El servei de marineria, sota la direcció del coordinador, assistirà els usuaris de les instal·lacions en les maniobres d'atracament, el lliurament d'amarratges a les embarcacions i qualsevol altra qüestió que requereixi l'assistència o coordinació per al correcte funcionament de les instal·lacions.

Article 48

Protecció mediambiental

1. Les infraccions administratives reiterades o molt greus en matèria mediambiental suposen la pèrdua de l'amarratge en els termes previstos. Són infraccions reiterades aquelles iguals o superiors a tres, tot i no haver estat sancionades. Són infraccions molt greus aquelles que posen en perill greu el medi ambient.

2. Sens perjudici del que preveu l'apartat anterior, el Consell Insular vetllarà per la protecció del medi ambient, per revertir el dany causat i per iniciar el procediment sancionador pertinent. A aquests efectes col·laborarà o instarà si cal la cooperació del Govern de les Illes Balears o de la Demarcació de Costes de l'Estat a les Illes Balears.

Secció 4a

Servei de control de la imatge del Parc Natural i informació a usuaris

 

Article 49

Control públic de la imatge del Parc Natural

El personal de les instal·lacions col·laborarà amb la Conselleria de Medi Ambient i Territori del Govern de les Illes Balears per tal de preservar l'ús d'interès general de les marques i logotips amb les expressions “Parc Natural”, “Parc Natural de ses Salines d'Eivissa i Formentera” i similars, la qual cosa és competència d'aquesta Conselleria.

El personal també col·laborarà amb la Conselleria a controlar que la filmació de reportatges fotogràfics, cinematogràfics, videogràfics o de qualsevol altra mena que impliquin la presa d'imatges amb qualsevol mitjà i format amb una finalitat publicitària o d'exhibició comercial, compti amb l'autorització expressa de la Conselleria, sense perjudici d'altres autoritzacions que puguin atorgar les autoritats i organismes que corresponguin, com ara la Demarcació de Costes.

Article 50

Punt d'informació

El Consell Insular habilitarà un punt o un centre d'informació per als usuaris de les instal·lacions.

Article 51

Objectes perduts

Qualsevol objecte o troballa que aparegui en les instal·lacions sense signes de tenir propietari conegut serà publicat al taulell d'anuncis del Consell Insular de Formentera durant quinze dies per tal que el propietari el pugui reclamar. El seu dipòsit es trobarà en el centre o punt d'informació, on es realitzarà la reclamació pertinent.

Capítol VI

Responsabilitat civil

 

Article 52

Responsables civils

1. Els titulars de les embarcacions amb autorització per utilitzar un amarratge, assumiran plenament qualsevol responsabilitat civil o penal que se'n derivi de l'actuació o del seu personal.

2. Així mateix, les persones no usuàries de les instal·lacions que hi accedeixin, incorreran en la pròpia responsabilitat pels danys que puguin produir.

3. El Consell Insular serà responsable civilment segons la normativa aplicable a les administracions públiques, sense perjudici de la responsabilitat civil o penal en què pugui incórrer el personal de les instal·lacions.

Article 53

Responsabilitat civil subsidiària

Els propietaris de les embarcacions seran responsables subsidiàriament dels danys que ocasionin els usuaris o acompanyants que visitin les instal·lacions per accedir a aquesta embarcació.

Article 54

Força major i cas fortuït

El Consell Insular no es responsabilitza dels danys que es puguin causar a les embarcacions o els usuaris per causa de força major o cas fortuït. No obstant, en aquests casos procurarà minimitzar els danys i repararà els danys causats a les instal·lacions.

Article 55

Danys a les instal·lacions

Els usuaris indemnitzaran al Consell Insular els danys produïts a les instal·lacions que siguin responsabilitat seua per conducta dolosa o negligent.

El coordinador determinarà l'import del dany causat i formularà compte detallat de la despesa efectuada per a la seua reparació, la qual es notificarà al responsable perquè l'aboni, sense perjudici dels casos que ho cobreixi la seua assegurança.

El document elaborat pel coordinador, amb el control jurídic del Consell, serà títol administratiu suficient per exigir per via administrativa l'abonament de la indemnització pels danys causats.

Article 56

Assegurances

Sense perjudici de les assegurances obligatòries, el coordinador podrà exigir una assegurança major o diferent si de l'experiència per l'ús de les instal·lacions es demostra necessària.

Article 57

Procediment sancionador

La potestat sancionadora en la gestió i el control de s'Estany des Peix pel que fa a la matèria mediambiental recau sobre el Govern de les Illes Balears a través de la Conselleria de Medi Ambient i Territori.

La potestat sancionadora en matèria d'ocupació de domini públic maritimoterrestre recau sobre la Demarcació de Costes de l'Estat a les Illes Balears.

La potestat sancionadora en matèria de pesca; en matèria de seguretat a les zones de bany en aigües interiors; en matèria de residus i en altres actuacions d'intervenció citades en aquest Reglament, recauen sobre el Consell Insular de Formentera.

En aquest sentit, el Consell Insular col·laborarà amb les altres administracions per aixecar acta sobre els fets que puguin ser constitutius d'infracció i els remetrà a aquestes per tal que incoïn el procediment sancionador escaient.

El procediment sancionador es realitzarà de conformitat amb el procediment sancionador d'aplicació a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També seran d'aplicació aquells procediments establerts a la legislació específica aplicable.

Disposició addicional primera

Criteris de puntuació

A efectes d'ordenar la prioritat per obtenir un amarrament de les sol·licituds que acreditin la resta de requisits necessaris, s'estableix la següent puntuació:

1.Tipus d'embarcació (màxim 40 punts)

a. Llaüt o bot a vela llatina, guaire: 40 punts

b. Llaüt o bot de fusta: 30 punts

c. Llaüt o bot de fibra: 20 punts

d. Veler, catamarà, trimarà: 18 punts

e. Motora: 15 punts

2. Tipus de propulsió (màxim 15 punts)

a. Energia renovable: 15 punts

b. Combustible fòssil: 2 punts

3. Potència de propulsió (màxim 5 punts)

a. Motor fins a 50 CV: 5 punts

b. Motor entre 50 a 100 CV: 3 punts

c. Motor de més de 100 CV: 1 punt

4. Materials de construcció i recuperabilitat dels materials (màxim 5 punts)

a. Embarcacions de casc de fusta: 5 punts

b. Embarcacions de casc de fibra o d'altres materials: 1 punt

5. Matriculació (màxim 10 punts)

a. Amb pavelló de les Illes Balears i/o espanyol: 10 punts

b. Amb pavelló estranger: 2 punts

6. Experiència com a usuari de s'Estany des Peix (màxim 25 punts)

a. Usuaris que fondegen des de fa menys de cinc anys a s'Estany des Peix: 0 punts

b. Usuaris que fondegen des de fa cinc anys o més a s'Estany des Peix: 5 punts

c. Usuaris que fondegen des de fa deu anys o més a s'Estany des Peix: 10 punts

d. Usuaris que fondegen des de fa quinze anys o més a s'Estany des Peix: 15 punts

e. Usuaris que fondegen des de fa vint anys o més a s'Estany des Peix: 20 punts

f. Usuaris que fondegen des de fa vint-i-cinc anys o més a s'Estany des Peix: 25 punts

7. Antiguitat de l'embarcació

Es tracta d'un criteri genèric que, en cas d'empat i en igualtat de condicions, serveix per atorgar assignació d'amarrament segons temporalitat. S'ordenaran les embarcacions segons la seua antiguitat i tindran més punts les més antigues.

Disposició addicional segona

Procediment per a la tramitació de sol·licituds d'amarratges

El termini per presentar sol·licituds serà de trenta dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació de l'aprovació inicial del Reglament al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Finalitzat el termini de presentació de les sol·licituds, el Consell Insular de Formentera disposarà de tres mesos per valorar i ordenar per puntuació totes les sol·licituds presentades, i publicar la llista provisional en el tauler d'anuncis. En aquesta llista també s'hi farà constar l'amarratge que es proposa per a cada embarcació.

Durant els set dies hàbils següents a la publicació en el tauler d'anuncis, els interessats podran al·legar o presentar nova documentació, sempre que els hagi estat requerida i sigui necessària per obtenir amarratge.

Transcorregut el termini anterior dels set dies hàbils, el Consell Insular disposarà de deu dies hàbils per a la publicació definitiva de la llista de candidats, en ordre de puntuació de major a menor.

Es donarà coneixement de la llista definitiva al Govern de les Illes Balears i a la Demarcació de Costes de l'Estat a les Illes Balears, com a ens encarregats de vetllar per la protecció mediambiental de s'Estany des Peix i amb competències a l'indret, per tal que en quedin assabentats i, en cas d'estimar-ho, formulin les seues consideracions al respecte.

Una vegada publicada la llista definitiva, els particulars tendran set dies hàbils per acceptar o no l'amarratge assignat. En el cas que hi hagi renúncies, les places correran en funció de la llista publicada i segons la puntuació obtinguda.

Transcorregut aquest termini, el Consell Insular de Formentera publicarà la llista definitiva, que serà publicada al BOIB. En cas de no haver cap renúncia expressa dins aquest termini, s'entendrà definitiva la llista de places adjudicades en què figurarà el nom de l'adjudicatari, el nom i la matrícula de l'embarcació, l'eslora, l'amarratge assignat i l'import a abonar en concepte de primera anualitat per despeses de gestió i de funcionament. Juntament amb la llista d'admesos es publicarà la llista d'espera.

En aquest procediment, el qual aplica també per resoldre les llistes de millora i d'espera, el silenci administratiu és negatiu conforme al que estableix l'article 24 de la Llei de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Disposició addicional tercera

Llenguatge no sexista

De conformitat amb el que disposa l'article 14.11 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, així com l'article 5 de la Llei 11/12016, de 28 de juliol, per a la igualtat de dones i homes, totes les denominacions que, en virtut del principi d'economia del llenguatge, es facin en gènere masculí inclusiu en aquest Reglament i referides a titulars o membres d'òrgans o a col·lectius de persones, s'entenen fetes tant en gènere femení com en masculí.

Disposició addicional quarta

Interpretació

Prèvia consulta amb la Comissió de Seguiment, es faculta expressament la Presidència del Consell Insular de Formentera, com a competent per ordenar els serveis públics que gestiona el Consell, i en concret els que es deriven d'aquest Reglament, per interpretar, aclarir i desenvolupar les regles anteriors en el que calgui, així com per dictar, si n'és el cas, les disposicions necessàries i conseqüents a la millor aplicació, sense perjudici de la competència reglamentària del Ple i dels recursos que siguin procedents en via jurisdiccional. ​​​​​​​

Disposició transitòria

En el supòsit que, un cop finalitzat el procediment d'assignació dels amarratges que preveu l'article 7 d'aquest Reglament, quedin llocs disponibles, transitòriament i de manera excepcional es podran assignar els amarratges restants a les sol·licituds que no compleixin el requisit establert a la lletra a de l'article 7.3. Per tal de fer efectiva aquesta assignació se seguirà el mateix procediment i s'aplicaran els criteris de puntuació establerts a la disposició addicional primera.

Amb la finalitat de donar compliment al PRUG del Parc Natural de ses Salines d'Eivissa i Formentera de manera progressiva, aquest període de transició té una durada de quinze anys. Aquest període està condicionat a l'estat de conservació favorable de l'entorn natural de s'Estany des Peix. Durant aquest termini s'ha de fer un seguiment periòdic, que permeti fer una valoració final de la millora i recuperació ambiental com a conseqüència de l'execució del projecte de regulació dels fondejos.

Les embarcacions que no disposin d'autorització d'amarratge han de ser recol·locades en altres indrets, com per exemple marines seques, ports, escars, dependències privades o altres.

Disposició final

El Reglament present entrarà en vigor l'endemà de la publicació íntegra al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

ANNEX I

Distribució inicial projectada de la flota total per zones

Zona 1. Pantalans i Zona 2. Boies

​​​​​​​

DISTRIBUCIÓ DE FLOTA TOTAL ZONA 1 - PANTALANS A I B

ESLORA

MÀNEGA

SUP. UNITÀRIES m²

UNITATS

SUPERFÍCIE m²

%FLOTA

%SUPERFÍCIE

4

2

8

20

160

25,6

13

6

2,6

15,6

0

624

51,3

50,7

8

3,1

24,8

18

446,4

23,1

36,3

 

 

TOTAL

78

1230,4

100

100

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SUPERFÍCIE OCUPADA PER PANTALANS I PASSAREL·LES m²

 

 

MIRALL D'AIGUA

358,04

 

 

A TERRA

33

 

 

 

 

TOTAL m²

 

391,04

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SUPERFICIÍE OCUPADA TOTAL DE MIRALL D'AIGUA m²

1588,44

 

 

SUPERFÍCIE OCUPADA TOTAL A TERRA m²

33

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZONA 1 - SUPERFÍCIE OCUPADA TOTAL m²

1621,44

 

 

 

 

 

 

 

DISTRIBUCIÓ DE FLOTA  ZONA 2 - FONDEJOS

ESLORA

RÀDIO DE BORNEIG (m)

SUP. UNITÀRIES DE BORNEIG m²

UNITATS

SUPERFÍCIE TOTAL DE BORNEIG m²

%FLOTA

%SUPERFÍCIE

4

10,11

321,11

95

30505,33

45,9

22

6

15,19

724,88

70

50741,52

33,8

36,6

8

19,26

1165,37

26

30299,52

12,6

21,9

10

23,22

1693,85

16

27101,56

7,7

19,6

 

 

TOTAL

207

138647,94

100

100

 

 

 

 

 

 

 

 

SUPERFÍCIE OCUPADA TOTAL PELS RÀDIOS DE BORNEIG (m²)

138647,94

 

SUPERFÍCIE OCUPADA TOTAL DE MIRALL D'AIGUA PER FONDEJOS (m²)

165014,27

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DISTRIBUCIÓ DE FLOTA ZONA 1+ ZONA 2

 

 

 

 

ESLORA

UNITATS

%FLOTA

 

 

 

 

4

115

40,35

 

 

 

 

6

110

35,60

 

 

 

 

8

44

15,44

 

 

 

 

10

16

5,61

 

 

 

 

TOTAL

285

100

 

 

Taula 1.- Distribució de flota resultant per zones i conjunta

(…)”

El projecte del Reglament pel qual es regula el fondeig i el règim jurídic de les instal·lacions d'amarratges a s'Estany des Peix, de l'illa de Formentera (a l'àmbit del parc natural de ses salines d'Eivissa i Formentera), juntament amb els annexes de sol·licitud d'autorització per a l'amarratge, es poden consultar a través del link:

https://conselldeformentera.cat/index.php?option=com_content&view=article&id=8579:reglament-de-sestany-des-peix&catid=350:medi-ambient-i-noves-tecnologies&Itemid=336&lang=ca​​​​​​​

i de manera presencial a les oficines de l'àrea de Medi Ambient i Serveis d'Inspecció del Consell Insular de Formentera al carrer Mallorca nº15 07871 Sant Ferran, TM Formentera.

Es fa públic per a general coneixement.

 

Formentera, amb data de la signatura electrònica (2 de març de 2022)

La presidenta

Ana Juan Torres