Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 111700
Bases reguladores de les ajudes a entitats esportives sense ànim de lucre per a la promoció esportiva a l’illa d’Eivissa per a l’any 2022
De conformitat amb allò establert a l'article 9.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, a continuació es fan públiques les bases reguladores de les ajudes a entitats esportives sense ànim de lucre per a la promoció esportiva a l'illa d'Eivissa per a l'any 2022 aprovades per acord del Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa de data 24 de febrer de 2022, següents:
1. Justificació
La importància de l'esport va ser recollida en el conjunt de principis rectors de la política social i econòmica de la Constitució espanyola, i en aquest sentit l'article 43.3 estableix que els poders públics fomentaran l'educació física i l'esport, i facilitaran l'adequada utilització del lleure.
El Consell Insular d'Eivissa, té competències pròpies dins del seu àmbit territorial en matèria de l'esport, el lleure i en concret en el foment i la promoció de les activitats esportives i de lleure, en virtut de l'article 70.9 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears (EAIB), aprovat per Llei orgànica 2/1983, de 25 de febrer, modificat per Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'autonomia, que ve exercint des de l'atribució competencial efectuada per la Llei 6/1994, de 13 de desembre, d'atribució de competències als Consells Insulars en matèria de patrimoni històric, de promoció sociocultural, d'animació sociocultural, de dipòsit legal de llibres i d'esports. A més, l'article 73 l'EAIB li atribueix l'exercici de l'activitat de foment, sens perjudici de l'activitat que correspon a la Comunitat Autònoma, en les matèries que aquest Estatut li atribueix com a competència pròpia.
L'esmentada Llei 6/1994, de 13 de desembre, preveu al seu article 6 que els consells insulars assumiran totes les competències que havien estat assumides per la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria d'esports, i entre aquestes, les que determini la llei balear de l'esport.
Per la seua banda, la Llei 14/2006, de 17 d'octubre, de l'esport de les Illes Balears, en la seua exposició de motius, destaca que “L'esport, entès com l'expressió de l'activitat física, reglada o no, és un bé per a la societat i cal tenir-ne cura, potenciar-lo i possibilitar que tota la ciutadania de les Illes tingui opcions de practicar-lo, de forma individual o formant part de les diferents i necessàries organitzacions esportives que el gestionen i que són igualment valorades i necessàries en la societat”.
Així mateix, el seu article 3 diu que “L'activitat física i l'esport són funcions socials que contribueixen al desenvolupament i a la formació integral de les persones i a la millora de la seua qualitat de vida”. I el seu article 11 estableix que una de les competències dels consells insulars és: “Definir, planificar i executar els programes adreçats a una major pràctica esportiva en els diferents àmbits i sectors socials, i participar-hi”.
Per això, el Consell Insular d'Eivissa, mitjançant el seu Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut, vol donar suport a entitats esportives sense ànim de lucre per al manteniment ordinari de la seua activitat esportiva, per a la participació en lligues autonòmiques i/o campionats d'Espanya. I en aquest sentit, al Pressupost general del Consell Insular d'Eivissa per a l'any 2022 (aprovació definitiva BOIB núm. 8, de 13 de gener de 2022) i al pla estratègic de subvencions 2020 - 2021 - 2022 (BOIB núm. 20, de 15 de febrer 2020), modificat mitjançant resolucions del Conseller del Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut núm. 2021000015 de data 22 de gener de 2021 (BOIB núm. 13, de 30-1-2021) i núm. 2021000065 de data 6 d'abril de 2021 (BOIB núm. 50 de 15-4-2021), es va preveure la línia d'acció d'aquestes ajudes.
2. Objecte de la convocatòria
2.1. L'objecte d'aquestes bases és la concessió d'ajudes econòmiques a entitats esportives sense ànim de lucre per al manteniment ordinari de la seua activitat esportiva, per a la participació en lligues autonòmiques i/o campionats d'Espanya, durant els anys 2021 i 2022.
2.2. Es preveuen les modalitats d'ajuda següents:
- Modalitat A: la concessió d'ajudes econòmiques dirigides a entitats sense ànim de lucre per al manteniment ordinari de la seua activitat esportiva en el període comprès entre l'1 de gener al 31 de desembre de 2021.
- Modalitat B: la concessió d'ajudes econòmiques a entitats esportives sense ànim de lucre per a la participació en lligues d'esport d'equip d'àmbit autonòmic balear durant la temporada esportiva 2021-22.
- Modalitat C: la concessió d'ajudes econòmiques a entitats esportives sense ànim de lucre per haver participat en campionats d'Espanya federats durant l'any 2021.
2.3. A efectes d'aquestes ajudes s'entén com a:
- lliga: la competició esportiva en la qual cada equip s'ha d'enfrontar a un de la resta d'equips participants dins d'un calendari que té una durada mínima de tres mesos,
- lliga d'esport d'equip: la competició esportiva en la qual l'activitat es realitza mitjançant l'enfrontament de dos equips rivals amb l'objectiu de guanyar. Cada equip està conformat, com a mínim, per 6 esportistes.
2.4. Queden excloses d'aquestes ajudes les activitats físiques que no estiguin reconegudes com a esport dins d'una federació esportiva reconeguda pel Consejo Superior de Deportes (CSD) i les lligues autonòmiques de categoria juvenil (o equivalent) i de categories inferiors.
3. Crèdits pressupostaris i quanties de les subvencions
3.1. La quantitat total destinada per a aquestes ajudes és de 270.000 euros amb càrrec a l'aplicació pressupostària 3410 4890000 del pressupost general d'aquesta Corporació per a l'exercici 2022, la qual es distribueix de la forma següent:
- Modalitat A: ajudes econòmiques dirigides a entitats sense ànim de lucre per al manteniment ordinari de la seua activitat esportiva en el període comprès entre l'1 de gener al 31 de desembre de 2021: 170.000 euros.
- Modalitat B: ajudes econòmiques a entitats esportives sense ànim de lucre per a la participació en lligues d'esport d'equip d'àmbit autonòmic balear durant la temporada esportiva 2021-22: 50.000 euros.
- Modalitat C: ajudes econòmiques a entitats esportives sense ànim de lucre per haver participat en campionats d'Espanya federats durant l'any 2021: 50.000 euros.
3.2. En el cas que la concessió de les ajudes de qualsevol modalitat no exhaureixi la quantitat que s'hi ha destinat, el sobrant de l'import podrà incorporar-se a l'altra modalitat prevista en aquesta convocotòria.
Així mateix, en el cas que la concessió de les ajudes no exhaureixi la quantitat que s'hi ha destinat a la seua aplicació pressupostària, el sobrant d'aquesta aplicació podrà incorporar-se a la resta d'aplicacions pressupostàries.
3.3. El Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut, podrà ampliar la consignació pressupostària sempre que existeixi crèdit disponible i segons s'estableix a l'article 58 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
4. Règim de les ajudes i compatibilitat
4.1. Aquestes ajudes són compatibles amb altres ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedent de qualsevol altra administració, ens públic o privat, nacional o de la Unió Europea o d'organismes internacionals. A tal efecte, l'entitat beneficiària haurà de comunicar al Consell Insular d'Eivissa la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat.
En cap cas, l'import de les subvencions no podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, superi el cost de l'activitat subvencionada en virtut dels articles 20 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i 19 de la LGS.
En el cas que les entitats que resultin beneficiàries d'aquestes ajudes n'hagin rebut altres d'altres administracions o d'altres entitats, hauran de tenir en compte si aquelles altres ajudes són compatibles o no amb les del Consell Insular d'Eivissa i, en cas que no siguin compatibles, haurien d'optar per l'ajuda que considerin més adient, i si escau, renunciar a alguna d'aquestes segons el model de l'annex 8.
4.2. Les entitats beneficiàries podran subcontractar amb tercers, totalment o parcialment, les activitats objecte d'aquestes ajudes, sempre que es compleixin les prescripcions contingudes a l'article 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
4.3. El fet de sol·licitar aquestes ajudes significa l'acceptació plena de les condicions contingudes en les bases d'aquesta convocatòria.
4.4. Les ajudes concedides en aquesta convocatòria no generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en exercicis posteriors i no es poden al·legar com a precedent.
5. Entitats beneficiàries i obligacions de les entitats beneficiàries
5.1. Podran beneficiar-se de les ajudes establertes en aquestes bases les entitats sense ànim de lucre legalment constituïdes i inscrites al Registre d'Entitats Esportives del Govern de les Illes Balears que desenvolupin la seua activitat esportiva a l'illa d'Eivissa, i que a més:
- compleixin els requisits per obtenir la condició de beneficiari prevists a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS), en relació a l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.
- i estiguin al corrent de les obligacions tributàries amb la hisenda estatal i autonòmica i amb la Seguretat Social i no tenguin deutes amb el Consell Insular d'Eivissa.
5.2. Queden excloses d'aquestes ajudes:
- Les federacions esportives.
5.3. Obligacions de les entitats beneficiàries:
a) Realitzar la activitat subvencionada complint els requisits que fonamenten la concessió de la subvenció.
b) Comunicar al Consell Insular d'Eivissa qualsevol eventualitat que alteri o dificulti el desenvolupament de l'activitat subvencionada.
c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació, de seguiment i d'inspecció que pugui efectuar el Consell Insular d'Eivissa i aportar tota la informació i la documentació que li sigui requerida en l'exercici d'aquestes actuacions.
d) Comunicar al Consell d'Eivissa la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o entitat pública o privada, nacional o internacional.
e) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.
f) Reintegrar, si és el cas, els fons percebuts en els supòsits previstos legalment.
g) Adoptar les mesures de difusió relatives al caràcter públic del finançament de l'activitat objecte de l'ajuda, fent constar que l'activitat està subvencionada pel Consell Insular d'Eivissa.
h) Justificar la realització de les actuacions, com també el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció.
i) Estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i amb l'Estat espanyol, amb la Seguretat Social i amb el mateix Consell Insular d'Eivissa.
j) I, en qualsevol cas, complir amb les obligacions dels beneficiaris previstes a l'article 14 de la Llei Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 11 Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.
6. Termini de presentació de sol·licituds i publicitat de la convocatòria
6.1. El termini per presentar les sol·licituds serà de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la data publicació de l'extracte de la convocatòria d'aquestes ajudes al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
6.2. Una vegada aprovades les bases, es publicaran al BOIB. Posteriorment es remetrà la convocatòria i el seu extracte a la Base de Dades Nacional de Subvencions, que donarà trasllat al BOIB de l'extracte de la convocatòria per a la seua publicació, tal com estableix l'article 20 de la LGS. L'eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l'extracte en el BOIB.
7. Presentació de sol·licituds i documentació necessària
7.1. Les sol·licituds de subvenció es formalitzaran mitjançant instància, segons els models de l'annex 1 d'aquestes bases, degudament emplenada i signada pel represent legal de l'entitat sol·licitant.
La presentació d'aquesta sol·licitud d'ajudes comporta l'autorització de l'entitat sol·licitant al Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut a demanar la documentació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb l'Estat espanyol i amb la Seguretat Social. En cas contrari, s'ha de manifestar expressament en aquesta sol·licitud i aportar la documentació corresponent.
7.2. Les sol·licituds i tota la documentació indicada en aquestes bases s'hauran de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, per mitjans electrònics en la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es), d'acord amb el que estableix l'art. 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
7.3. Juntament amb la sol·licitud s'ha de presentar la següent documentació:
a) Còpia dels estatuts vigents amb la inscripció en el Registre d'Entitats Esportives del Govern de les Illes Balears.
b) Còpia del NIF de l'entitat sol·licitant.
c) Certificat del secretari o de la secretària de l'entitat esportiva que acrediti les persones que componen la seua junta directiva actual, així com el nomenament de la persona representant legal de l'entitat sol·licitant, segons el model de l'annex 6 d'aquestes bases.
d) Còpia del NIF del representant legal de l'entitat sol·licitant.
e) Declaració responsable signada pel representant legal de l'entitat que aquesta reuneix els requisits per obtenir la condició de beneficiari de conformitat amb l'establert a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, que coneix i es compromet a complir les obligacions contingudes a l'article 14 de la Llei 38/2003, en relació amb l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, i que es troba al corrent amb les seues obligacions tributàries amb la Hisenda estatal i autonòmica, amb la Seguretat Social i amb el Consell Insular d'Eivissa; també d'haver sol·licitat o no ajuda econòmica a altres entitats públiques o privades per dur a terme les mateixes actuacions de la present subvenció, segons el model que figura a l'annex 4 d'aquestes bases.
f) Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries davant el Consell d'Eivissa, la Hisenda estatal i la Seguretat Social. Es podrà autoritzar el Consell Insular per aconseguir aquesta documentació, segons el model de l'annex 5 d'aquestes bases. Si la petició d'ajuda és igual o inferior a 3.000 euros serà suficient amb la presentació de la declaració responsable d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb l'Estat espanyol i amb la Seguretat Social, i la hisenda del Consell d'Eivissa que figura com annex 4 d'aquestes bases.
g) Sol·licitud d'alta o modificació com a creditor del Consell Insular a efectes econòmics a nom de l'entitat sol·licitant, degudament emplenada, signada i segellada per l'entitat bancària. Aquesta sol·licitud o modificació es pot fer a través de la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es) i s'adreçarà directament a la Tresoreria d'aquest Consell. Només s'haurà de presentar si no consta al Consell o bé si s'ha produït alguna modificació en el que ja hi consta.
h) Pressupost de les activitats per a les quals es sol·licita subvenció, segons el model de l'annex 3 d'aquestes bases.
7.4. A més, es podrà presentar la següent documentació, que es tendrà en compte com a criteri de valoració:
- Modalitat A: ajudes per al manteniment ordinari de l'entitat:
- Declaració responsable que acrediti el nombre esportistes amb fitxa federativa que hi pertanyen actualment, segons el model que figura a l'annex 2 d'aquestes bases.
- Modalitat B: ajudes per a la participació en lligues autonòmiques durant la temporada esportiva 2021-22
- Declaració responsable de la participació en lligues d'esport d'equip d'àmbit autonòmic balear segons model de l'annex 2 d'aquestes bases.
- Modalitat C: ajudes per haver participat en campionats d'Espanya durant l'any 2021
- Declaració responsable d'haver participat en campionats d'Espanya federats durant l'any 2021 segons model de l'annex 2 d'aquestes bases.
7.5. De conformitat amb l'establert als articles 53.d de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 23.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, no caldrà presentar els documents esmentats als apartats a, b, c, d i g quan aquesta documentació ja consti al Consell d'Eivissa i no hi hagi hagut cap canvi; sempre que s'indiqui la data en què es va presentar i no hagin transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment pel qual es varen presentar, i s'autoritzi expressament al Consell per a la seua utilització en aquesta convocatòria, segons el model que figura a l'annex 5 d'aquestes bases.
7.6. El Consell d'Eivissa pot sol·licitar, a més, tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar correctament la sol·licitud.
8. Esmena i millora de la sol·licitud
8.1. Després que hagi finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut donarà a conèixer una llista en què es requerirà a les entitats interessades, si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts en aquestes bases, que l'esmenin.
8.2. Aquesta llista d'esmenes, que contendrà les dades identificatives de les entitats sol·licitants i el detall de les esmenes a realitzar, es publicarà al tauler d'anuncis i edictes del Consell Insular d'Eivissa: www.conselldeivissa.es.
8.3. D'acord amb el que disposa l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les entitats interessades podran esmenar la seua sol·licitud en el termini de deu dies hàbils, comptadors des del dia després d'haver publicat la llista d'esmenes.
8.4. Si en el termini de deu dies hàbils l'entitat interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la complementació requerida, el Consell Insular d'Eivissa, després d'haver pres la resolució pertinent, considerarà que l'entitat sol·licitant desisteix de la seua petició, tot de conformitat amb amb l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El conseller executiu del Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut dictarà aquesta resolució per delegació del Consell Executiu.
8.5. L'òrgan instructor podrà requerir, en qualsevol moment de la tramitació de l'expedient, els documents complementaris que es considerin necessaris, a l'efecte de garantir la inversió correcta dels recursos pressupostaris destinats a les ajudes.
9. Criteris per a la concessió de les ajudes
9.1. Les ajudes per al manteniment ordinari de la seua activitat esportiva (Modalitat A) es concediran d'acord amb els següents criteris:
Nombre d'esportistes que pertanyen a l'entitat esportiva:
- Per cada esportista masculí amb fitxa federativa: 1 punts.
- Per cada esportista femenina amb fitxa federativa: 1,5 punts
- Per cada esportista d'esport adaptat amb fitxa federativa: 5 punts.
9.2.- Les ajudes per a la participació en lligues autonòmiques durant la temporada esportiva 2021-22 (Modalitat B) es concediran d'acord amb el següent criteri:
Per cada desplaçament a l'illa de Mallorca o de Menorca: 1 punt per cada membre de l'equip amb fitxa federativa que participi en dit desplaçament.
9.3.- Les ajudes per haver participat en campionats d'Espanya durant l'any 2021 (Modalitat C) es concediran d'acord amb els següents criteris:
- Per cada desplaçament a Balears: 0,10 punts/esportista o membre de l'equip tècnic amb fitxa federativa.
- Per cada desplaçament a Madrid, Barcelona i València: 0,20 punts/esportista o membre de l'equip tècnic amb fitxa federativa.
- Per cada desplaçament a la resta de la península Ibèrica: 0,30 punts/esportista o membre de l'equip tècnic amb fitxa federativa.
- Per cada desplaçament a Canàries: 1 punt/esportista o membre de l'equip tècnic amb fitxa federativa.
- Per cada participació en campionat d'Espanya de duració de dos dies: 50% del punts obtinguts per desplaçaments.
- Per cada participació en campionat d'Espanya de duració de tres dies: 75% del punts obtinguts per desplaçaments.
- Per cada participació en campionat d'Espanya de duració de quatre dies: 100% del punts obtinguts per desplaçaments.
10. Procediment de concessió de les ajudes
10.1. D'acord amb l'article 22.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el procediment de concessió d'aquestes ajudes es tramitarà en règim de concurrència competitiva, d'acord amb els principis de publicitat, d'objectivitat, de transparència, d'igualtat i de no-discriminació.
10.2. S'entén per concurrència competitiva el procediment mitjançant el qual la concessió de les subvencions es realitza per comparació de les sol·licituds presentades, amb la finalitat d'establir una prelació entre sí, d'acord amb els criteris de valoració i adjudicar, amb el límit fixat a les bases, el crèdit disponible segons la valoració obtinguda.
10.3. La comissió avaluadora desprès d'examinar la documentació presentada per cada entitat sol·licitant adjudicarà els punts corresponents d'acord als criteris de la base 9 d'aquestes bases. Una vegada s'ha determinat els punts de totes les entitats sol·licitants, s'aplicarà la següent formula per calcular l'import de cada ajuda:
A=DT/PTXPI
On:
A = import de l'ajuda a concedir dins de la modalitat corresponent.
DT = dotació econòmica de la modalitat corresponent
PT = suma del total de les puntuacions individuals de la modalitat corresponent.
PI = puntuació individual de cada sol·licitud de la modalitat corresponent.
10.4. Una vegada adjudicades les ajudes a partir de la primera prelació dins de cada modalitat, si hi hagués crèdit sobrant, es faria una segona prelació entre aquelles sol·licituds que amb la primera adjudicació no han arribat a cobrir el pressupost sol·licitat. Sobre aquesta segona prelació, que respectaria igualment la valoració obtenguda d'acord amb els criteris de valoració fixats a les bases específiques de cada modalitat d'ajuda, es faria una nova adjudicació i així successivament fins a exhaurir el crèdit disponible a cada modalitat. Si finalment a una modalitat determinada queda encara crèdit sobrant, dit sobrant podrà ser adjuntat en les altres modalitats d'acord al criteri de repartiment que establirà la comissió avaluadora.
10.5. Cadascuna de les entitats beneficiàries sol·licitants poden rebre com a ajuda màxima les següents quantitats:
- Modalitat A: 15.000 euros, excepte en el cas que l'entitat sol·liciti una ajuda inferior a 15.000 euros, en què la quantitat màxima concedida serà la sol·licitada.
- Modalitat B: 8.000 euros, excepte en el cas que l'entitat sol·liciti una ajuda inferior a 8.000 euros, en què la quantitat màxima concedida serà la sol·licitada.
- Modalitat C: 5.000 euros, excepte en el cas que l'entitat sol·liciti una ajuda inferior a 5.000 euros, en què la quantitat màxima concedida serà la sol·licitada.
11. Comissió avaluadora
11.1. La comissió avaluadora és l'òrgan col·legiat al qual corresponen les funcions següents:
- Estudiar, avaluar i qualificar les sol·licituds, d'acord amb els criteris establerts en aquestes bases.
- Emetre una acta amb un informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.
11.2. La comissió avaluadora pot instar l'òrgan instructor perquè requereixi a les entitats sol·licitants els informes o els aclariments que es considerin convenients.
11.3. La comissió estarà autoritzada a resoldre els dubtes que es presentin i a adoptar els acords necessaris per al bon ordre del procés previst en aquestes bases.
11.4. Aquesta comissió estarà constituïda per:
President/a:
- Titular: Ricardo Gómez Romero, tècnic superior d'esports del Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut
- Suplent: Carmen Marín Carmona, lletrada del Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut.
Secretari/ària (amb veu i sense vot):
- Titular: Miguel Ángel Costa Torres, auxiliar administratiu del Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut.
- Suplent: Yolanda Fernández García-Uceda, auxiliar administrativa del Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut.
Vocal 1:
- Titular: Esperanza Riera Ferrer, auxiliar administrativa del Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut.
- Suplent: Maria de las Nieves Tur Tur, auxiliar administratiu del Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut.
Vocal 2:
- Titular: Antoni Suñer Torres, coordinador d'esports del Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut
- Suplent: Santiago Camarero Gómez, entrenador de les instal·lacions esportives del Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut.
Vocal 3:
- Titular: Francesc Costa García, gerent del Campament de sa Cala des Jondal del Departament d'Esports i Joventut.
- Suplent: Jaume Planells Roig, auxiliar administratiu de les instal·lacions esportives del Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut.
11.5. En tot allò no previst expressament en aquestes bases sobre el funcionament de la comissió, seran d'aplicació les disposicions de la subsecció 1a de la secció 3a del capítol II del títol preliminar de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
12. Instrucció, resolució i notificació
12.1. Òrgans competents per a l'ordenació, la instrucció i la resolució
El Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut del Consell Insular d'Eivissa és el competent per instruir el procediment de concessió d'aquestes ajudes, de conformitat amb l'establert a a l'apartat tercer 8, lletra g, del Decret de Presidència núm. 2020000768, de modificació del Decret de Presidència núm. 2019000471, de data 10-7-2019, d'estructura del govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de departaments, i del Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-7-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 153, de 5-9-2020, modificació al BOIB núm. 119, de 2-9-2021). Dins d'aquest Departament correspon al conseller executiu l'ordenació del procediment, en virtut de l'apartat primer, lletra i, del Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16 de juliol de 2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 98 EXT., de 17-7-2019; modificacions al BOIB núm. 175, de 31-12-2019, al BOIB núm. 101, de 4-6-2020 i al BOIB núm. 153, de 5-9-2020).
Pel que fa a la competència per aprovar aquestes bases i la convocatòria, de conformitat amb l'establert a l'apartat tercer, lletra e, del Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16 de juliol, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa, correspon al Consell Executiu “Aprovar i resoldre les convocatòries d'ajuts o subvencions a particulars o entitats públiques o privades d'import superior a quinze mil euros (15.000 €).
12.2. Amb fonament en l'informe de la comissió avaluadora, i de conformitat amb l'article 24.4 de la LGS, l'òrgan instructor formularà la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que expressarà la relació d'entitats beneficiàries per a les quals es proposa la concessió de l'ajuda i la seua quantia; igualment, si és el cas, en les sol·licituds excloses o per a les quals es proposa la desestimació/denegació, s'indicarà la causa d'exclusió o desestimació/denegació. Aquesta proposta de resolució provisional s'exposarà en el tauler d'anuncis i edictes electrònics del Consell Insular d'Eivissa: www.conselldeivissa.es, i s'obrirà un termini de deu dies hàbils per presentar-hi al·legacions.
Les entitats que es proposen com a beneficiàries d'aquestes ajudes a la proposta de resolució provisional disposaran d'un termini de deu dies hàbils, a partir del dia següent de la seua publicació, per comunicar al Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut l'acceptació de l'ajuda. Tanmateix, l'acceptació s'entendrà produïda automàticament si en el dit termini no es fa constar el contrari.
Així mateix, en el cas que vulgui renunciar a aquesta ajuda, haurà de presentar l'annex 7 d'aquestes bases, també dins el termini de deu dies hàbils, comptadors a partir del dia següent a la publicació de la proposta de resolució provisional.
Si alguna de les entitats sol·licitants presenta al·legacions dins del termini establert, la comissió avaluadora les examinarà i emetrà un nou informe en què, de manera raonada, les estimarà o desestimarà. Basant-se en aquest nou informe es formularà la proposta de resolució definitiva.
Si no hi ha cap al·legació, l'òrgan instructor formularà la proposta de resolució definitiva. Amb fonament en la proposta de resolució definitiva de l'òrgan instructor, les ajudes es concediran, per delegació del Consell Executiu, mitjançant resolució del conseller executiu del Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut on expressarà la relació d'entitats subvencionades i la quantia de l'ajuda; igualment, si és el cas, en les sol·licituds excloses i/o desestimades/denegades, s'indicarà la causa d'exclusió i/o de desestimació/denegació, així com les entitats que hagin renunciat a l'ajuda concedida
12.3. D'acord amb l'article 25.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el termini màxim per resoldre i notificar el procediment no excedirà els sis mesos, comptats a partir de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el BOIB.
12.4.La resolució definitiva es notificarà a les persones interessades mitjançant la seua publicació, al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), al tauler d'anuncis i edictes del Consell Insular d'Eivissa: www.conselldeivissa.es.
12.5. En compliment de l'establert als articles 34 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i 20.8.b de la LGS, s'ha de publicar en la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) les subvencions concedides, amb indicació de la convocatòria, el crèdit pressupostari al qual s'imputin, la relació d'entitats subvencionades i la quantia de l'ajuda concedida i l'objectiu o finalitat de la subvenció, incloses les inferiors a 3.000 euros.
12.6. La presentació de la sol·licitud dels ajuts d'aquesta convocatòria comportarà l'autorització de les entitats sol·licitants al Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut , a publicar les dades relatives a la seua identitat que resultin imprescindibles per tramitar aquest procediment administratiu.
12.7. El Consell Insular d'Eivissa podrà utilitzar en qualsevol moment del procediment els mitjans de control escaients (inspeccions, visites, sol·licitud d'aportació de nous documents i/o aclariments, etc.) per a l'aplicació correcta de l'ajuda concedida.
13. Despeses subvencionables
13.1. Són subvencionables totes les despeses directament relacionades amb l'activitat subvencionada, excepte les despeses protocol·làries i representatives (sopars de benvingudes i de cloenda, etc.).
13.2. No són despeses subvencionables:
- L'adquisició de béns inventariables
- Les despeses bancàries
- Els interessos deutors de comptes bancaris
- Els interessos, recàrrecs i sancions administratives
- Els provocats per procediments judicials
- Els derivats del pagament d'impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació
13.3.- En la Modalitat C, únicament seran admeses com a despeses subvencionables les relacionades amb els desplaçaments realitzats: allotjament, transport, manutenció i inscripcions federatives.
14. Pagament de la subvenció i justificació
14.1. El pagament de cada subvenció a l'entitat esportiva corresponent s'efectuarà una vegada finalitzada l'activitat de cada modalitat de subvenció objecte de d'aquestes bases, mitjançant la presentació d'un compte justificatiu simplificat.
Aquest compte justificatiu simplificat ha de contenir:
- Memòria de l'activitat realitzada.
- Documentació acreditativa d'haver fet constar que les seves activitats estén subvencionades pel Consell d'Eivissa i d'haver inserit l'escut del Consell al material divulgatiu del club.
- Relació classificada del total de les despeses de l'activitat subvencionada, amb identificació del creditor i del document, del concepte, del seu import, de la data d'emissió i de la data de pagament, segons el model de l'annex 7.
- Relació detallada dels ingressos i subvencions que hagin finançat de l'activitat desenvolupada, segons el model de l'annex 7.
- Documentació justificativa de les despeses realitzades (factures oficials i altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, acompanyades de l'acreditació del pagament d'aquestes despeses) per un valor igual o superior a 1.000 euros (iva inclòs), de conformitat amb el que permeti l'article 75.3 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de desenvolupament de la Llei 38/2003. Si l'entitat no ha realitzat despeses pel valor esmentat ha de presentar les despeses realitzades per un valor igual o superior a 500 euros (iva inclòs).
Es considerarà despesa realitzada aquella que ha estat efectivament pagada, com a data màxima, el mateix dia de la presentació de la justificació de la activitat realitzada objecte d'aquesta convocatòria.
14.2. Per finançar i cobrir l'activitat subvencionada, aquesta normativa reguladora no obliga a l'entitat esportiva a aportar un finançament propi. En cas d'aportar-ne, l'aportació de fons propis al projecte o acció subvencionada haurà d'acreditar-se en els termes previstos a l'article 30 de la LGS.
14.3. El Consell podrà utilitzar qualsevol mitjà de control com inspeccions, visites, sol·licitud d'aportació de nous documents i/o aclariments, etc. per a l'aplicació correcta de l'ajuda concedida.
14.5. La data d'emissió de les factures serà el següent:
Modalitat A: entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2021.
Modalitat B: entre l'1 de juliol de 2021 i i el dia de presentació del compte justificatiu simplificat.
Modalitat C: entre l'1 de novembre de 2020 i el 31 de desembre de 2021
14.6. El termini de presentació de la documentació justificativa serà de 20 dies comptadors a partir del dia següent de la notificació de la subvenció concedida.
14.7. La documentació acreditativa del pagament segons la forma que utilitzi l'entitat esportiva ha de ser la següent:
a) Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en compte bancari:
- Document bancari acreditatiu del pagament en el qual figurin el concepte de la transferència o l'ingrés, la data del document, l'import, les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura, respectivament.
b) Pagament en metàl·lic (fins un màxim de 1.000 euros per factura):
- Document justificatiu de la despesa (per exemple, factura) amb l'expressió “rebut en metàl·lic”, «pagat» o similar, signada pel proveïdor amb la data de pagament.
c) Pagament mitjançant xec nominatiu:
- Document justificatiu de la despesa (per ex. factura) amb l'expressió “rebut en xec nominatiu” o similar, signada pel proveïdor amb la data i amb indicació del nom i DNI/NIE de la persona que signa.
- Extracte del compte corrent del beneficiari de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquest xec.
d) Pagament mitjançant «bizum», targeta de crèdit o dèbit:
- Extracte del compte en què figuri el càrrec del pagament.
e) Pagament mitjançant domiciliació bancària:
- Extracte bancari en què figuri el càrrec de la domiciliació.
14.8. Una vegada s'hagi justificat (en la forma establerta en l'apartat 1 d'aquesta clàusula) la realització total de l'activitat, de les seves despeses i del pagament d'aquestes, i amb l'informe tècnic favorable del Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut sobre el compliment de les clàusules d'aquestes bases i sobre l'adequació de la documentació justificativa aportada per l'entitat esportiva, s'emetrà informe proposta sobre el pagament de l'ajuda i es farà efectiu el pagament mitjançant resolució del conseller executiu del Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut, per delegació del Consell Executiu.
14.9. El pagament es realitzarà mitjançant transferència bancària i al número de compte bancari que consti a la sol·licitud.
14.10. Per al pagament de la subvenció es podrà sol·licitar qualsevol altra documentació o informes tècnics que els serveis del Consell d'Eivissa considerin adients.
14.11. El pagament de totes les despeses haurà de realitzar-se abans de finalitzar el corresponent termini de justificació de l'ajuda concedida.
15. Règim de recursos
15.1. L'acord del Consell Executiu que aprovi les bases reguladores d'aquestes ajudes no exhaureix la via administrativa.
15.2. Les resolucions del conseller executiu del Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut, dictades per delegació, i que s'han de considerar dictades per l'òrgan delegant (en aquest cas el Consell Executiu), no exhaureixen la via administrativa.
15.3. Contra l'acord del Consell Executiu d'aprovació de les bases reguladores de les ajudes i les resolucions del conseller executiu del Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut, dictades per delegació del Consell Executiu, es podrà interposar davant la Comissió de Govern el recurs d'alçada previst als articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua notificació, tot això en virtut del que disposen els articles 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars i l'article 147.1 del Reglament orgànic del Consell d'Eivissa (publicat al BOIB núm. 136, de 18/09/10; correcció al BOIB núm. 148, de 14/10/10; modificació al BOIB núm. 48, de 16/04/16). El recurs haurà de resoldre's en el termini de tres mesos, transcorreguts els quals sense que s'hagi dictat resolució expressa s'entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa.
16. Règim jurídic
16.1. Aquestes ajudes es regeixen per les presents bases, per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, que aprova el Reglament de la Llei general de subvencions i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, que aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, d'aplicació a aquestes ajudes en virtut de la seua disposició addicional segona, en tractar-se d'una competència transferida per la Comunitat Autònoma de les Illes Balears als consells insulars.
16.2. Respecte de la protecció i el tractament de dades de caràcter personal per a la realització de les activitats objecte d'aquesta convocatòria s'han d'observar les prescripcions contingudes a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades - DOUE 4.5.2016), i a la resta de legislació vigent en matèria de protecció de dades personals, que hi sigui d'aplicació.
17. Gradació dels possibles incompliments de les condicions imposades per motiu de la concessió de les ajudes
17.1. De conformitat amb l'article 17.3.n de la LGS, en relació amb l'article 37.2 de la mateixa llei, s'estableixen el següents criteris de graduació del possible incompliment material de l'activitat objecte d'aquesta subvenció, i sempre que els beneficiaris acreditin una actuació inequívoca tendent a la satisfacció dels seus compromisos:
Grau de compliment material |
Percentatge de reducció |
---|---|
70-74 % |
15 % |
75-79 % |
12 % |
80-84 % |
9 % |
85-89 % |
6 % |
90-94 % |
3 % |
95-99 % |
1 % |
L'òrgan instructor aplicarà aquests criteris per determinar la quantitat que finalment haurà de percebre l'entitat o la persona beneficiària, o en el seu cas, l'import a reintegrar.
17.2. La presentació de la documentació justificativa de la subvenció concedida fora de termini serà considerada com a un incompliment del 10% i per tant el percentatge de reducció a aplicar serà del 3%.
18. Revocació i reintegrament de les ajudes
18.1. Les ajudes concedides es podran revocar, per delegació del Consell Executiu, mitjançant resolució del conseller executiu del Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut.
D'acord amb el que disposa l'article 43 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, es revocarà la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, el beneficiari incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció. En tal cas, quedarà sense efecte l'acte de concessió, com a conseqüència de la revocació pertocarà reintegrar totalment o parcialment l'ajuda rebuda per les entitats beneficiàries i, si escau, l'exigència de l'interès de demora, en els casos previstos en l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.
El reintegrament es realitzarà pel procediment establert al títol II de la LGS, en el qual s'ha de garantir l'audiència a les entitats interessades.
Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
19. Règim d'infraccions i sancions
El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables serà l'establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions. Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.
ANNEX 1 SOL·LICITUD PER A LA MODALITAT A
Ajuda al manteniment ordinari de la seua activitat esportiva durant el període del'1 de gener al 31 de desembre de 2021
Dades de l'entitat sol·licitant
Nom |
NIF |
||
Domicili |
Població |
||
Telèfon |
Mòbil |
Adreça electrònica |
|
|
|
|
|
Dades del president o de la presidenta de l'entitat sol·licitant
Nom i llinatges |
NIF |
Sol·licito acollir-me a la convocatòria d'ajudes al manteniment ordinari de la seua activitat esportiva en el període comprès entre l'1 de gener al 31 de desembre de 2021.
La petició d'ajuda és de ......................... euros.
Adjunt tota la documentació requerida a les bases de la convocatòria.
Eivissa, d de 2022
POLÍTICA DE PRIVADESA
De conformitat amb l'establert a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (DOUE 4.5.2016), i a la resta de legislació vigent en aquesta matèria, us informam que les dades de caràcter personal que ens proporcioneu a través d'aquesta convocatòria s'incorporaran al fitxer de titularitat del Consell Insular d'Eivissa amb la finalitat de tramitar les sol·licituds d'aquestes ajudes econòmiques i la posterior publicació de les resolucions corresponents i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent a la mencionada.
Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d'accés, rectificació, portabilitat, cancel·lació i oposició, dirigint escrit, de forma electrònica (seu.conselldeivissa.es) o presencial, segons correspongui, al Consell Insular d'Eivissa, av. d'Espanya, 49, 07800 Eivissa. Així mateix, tenen el dret a presentar reclamació davant l'autoritat de control.
SOL·LICITUD PER A LA MODALITAT B
Ajuda per a la participació en lligues d'esport d'equip d'àmbit autonòmic balear durant la temporada esportiva 2021-22.
Dades de l'entitat sol·licitant
Nom |
NIF |
||
Domicili |
Població |
||
Telèfon |
Mòbil |
Adreça electrònica |
|
|
|
|
|
Dades del president o de la presidenta de l'entitat sol·licitant
Nom i llinatges |
NIF |
Sol·licito acollir-me a la convocatòria d'ajudes per a la participació en lligues d'esport d'equip d'àmbit autonòmic balear durant la temporada esportiva 2021-22.
La petició d'ajuda és de ......................... euros.
Adjunt tota la documentació requerida a les bases de la convocatòria.
Eivissa, d de 2022
POLÍTICA DE PRIVADESA
De conformitat amb l'establert a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (DOUE 4.5.2016), i a la resta de legislació vigent en aquesta matèria, us informam que les dades de caràcter personal que ens proporcioneu a través d'aquesta convocatòria s'incorporaran al fitxer de titularitat del Consell Insular d'Eivissa amb la finalitat de tramitar les sol·licituds d'aquestes ajudes econòmiques i la posterior publicació de les resolucions corresponents i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent a la mencionada.
Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d'accés, rectificació, portabilitat, cancel·lació i oposició, dirigint escrit, de forma electrònica (seu.conselldeivissa.es) o presencial, segons correspongui, al Consell Insular d'Eivissa, av. d'Espanya, 49, 07800 Eivissa. Així mateix, tenen el dret a presentar reclamació davant l'autoritat de control.
SOL·LICITUD PER A LA MODALITAT C
Ajuda per haver participat en campionats d'Espanya federats durant l'any 2021:
Dades de l'entitat sol·licitant
Nom |
NIF |
||
Domicili |
Població |
||
Telèfon |
Mòbil |
Adreça electrònica |
|
|
|
|
|
Dades del president o de la presidenta de l'entitat sol·licitant
Nom i llinatges |
NIF |
Sol·licito acollir-me a la convocatòria d'ajudes per haver participat en campionats d'Espanya federats durant l'any 2021.
La petició d'ajuda és de ......................... euros.
Adjunt tota la documentació requerida a les bases de la convocatòria.
Eivissa, d de 2022
POLÍTICA DE PRIVADESA
De conformitat amb l'establert a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (DOUE 4.5.2016), i a la resta de legislació vigent en aquesta matèria, us informam que les dades de caràcter personal que ens proporcioneu a través d'aquesta convocatòria s'incorporaran al fitxer de titularitat del Consell Insular d'Eivissa amb la finalitat de tramitar les sol·licituds d'aquestes ajudes econòmiques i la posterior publicació de les resolucions corresponents i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent a la mencionada.
Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d'accés, rectificació, portabilitat, cancel·lació i oposició, dirigint escrit, de forma electrònica (seu.conselldeivissa.es) o presencial, segons correspongui, al Consell Insular d'Eivissa, av. d'Espanya, 49, 07800 Eivissa. Així mateix, tenen el dret a presentar reclamació davant l'autoritat de contr
ANNEX 2
El secretari/La secretària ....................................................................................................., amb DNI......................., de l'entitat ..................................................................................
Declaració responsable
Per a la Modalitat A: ajudes econòmiques dirigides a entitats sense ànim de lucre per al manteniment ordinari de la seua activitat esportiva en el període comprès entre l'1 de gener al 31 de desembre de 2021:
- Que aquesta entitat té inscrites el següent nombre d'esportistes amb fitxa federativa:
- Esportistes masculins amb fitxa federativa: ...... persones
- Esportistes femenines amb fitxa federativa: ...... persones
- Esportistes realitzant esport adaptat amb fitxa federativa : ...... persones
Per a la Modalitat B: ajudes econòmiques a entitats esportives sense ànim de lucre per a la participació en lligues d'esport d'equip d'àmbit autonòmic balear durant la temporada esportiva 2021-22:
- Que els equips que pertanyen a aquesta entitat i participen en lligues d'esport d'equip d'àmbit autonòmic balear de categoria superior a juvenil són els següents:
Nom de l'equip |
Categoria |
Masculí |
Femení |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Els/Les esportistes i membres de l'equip tècnic amb fitxa federativa que pertanyen a aquesta entitat han realitzat o realitzaran els següents desplaçaments per participar a la lliga d'esport d'equip d'àmbit balear durant la temporada 2021-22:
Lloc de desplaçament |
Nombre de desplaçaments |
Nombre de persones de l'equip amb fitxa federativa desplaçades |
Total |
Mallorca |
|
|
|
Menorca |
|
|
|
Per a la Modalitat C: ajudes econòmiques a entitats esportives sense ànim de lucre per haver participat en campionats d'Espanya federats durant l'any 2021:
- Que se ha realitzat els següents desplaçaments per a la participació en campionats d'Espanya federats:
Lloc de celebració Campionat d'Espanya |
Federació organitzadora |
Dates de celebració |
Nombre de persones de l'equip amb fitxa federativa desplaçades |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
El secretari/La secretària | Vist i plau, |
El president/La presidenta |
Eivissa, ...... d................................. de 2022
ANNEX 3 PRESSUPOST
Entitat:
MODALITAT A
Ajudes econòmiques dirigides a entitats sense ànim de lucre per al manteniment ordinari de la seua activitat esportiva en el període comprès entre l'1 de gener al 31 de desembre de 2021.
DESPESES |
||
CONCEPTE |
IMPORT |
TOTAL |
Allotjaments/Manutencions |
|
|
Desplaçaments |
|
|
Trofeus |
|
|
Publicitat |
|
|
Despeses federatives |
|
|
Honoraris del personal tècnic |
|
|
Assegurances |
|
|
Altres despeses |
|
|
|
TOTAL |
|
INGRESSOS |
||
CONCEPTE |
IMPORT |
TOTAL |
Sol·licitud d'ajuda al Consell d'Eivissa |
|
|
Aportacions privades |
|
|
Aportació d'altres institucions públiques |
|
|
|
TOTAL |
|
MODALITAT B
Ajudes econòmiques a entitats esportives sense ànim de lucre per a la participació en lligues d'esport d'equip d'àmbit autonòmic balear durant la temporada esportiva 2021-22.
DESPESES |
||
CONCEPTE |
IMPORT |
TOTAL |
Allotjaments/Manutencions |
|
|
Desplaçaments |
|
|
Publicitat |
|
|
Despeses federatives |
|
|
Honoraris del personal tècnic |
|
|
Assegurances |
|
|
Altres despeses |
|
|
|
TOTAL |
|
INGRESSOS |
||
CONCEPTE |
IMPORT |
TOTAL |
Sol·licitud d'ajuda al Consell d'Eivissa |
|
|
Aportacions privades |
|
|
Aportació d'altres institucions públiques |
|
|
|
TOTAL |
|
MODALITAT C
Ajudes econòmiques a entitats esportives sense ànim de lucre per haver participat en campionats d'Espanya federats durant l'any 2021.
DESPESES |
||
CONCEPTE |
IMPORT |
TOTAL |
Allotjaments/Manutencions |
|
|
Desplaçaments |
|
|
Despeses federatives per inscripció en campionats d'Espanya |
|
|
|
TOTAL |
|
INGRESSOS |
||
CONCEPTE |
IMPORT |
TOTAL |
Sol·licitud d'ajuda al Consell d'Eivissa |
|
|
Aportacions privades |
|
|
Aportació d'altres institucions públiques |
|
|
|
TOTAL |
|
(Signatura)
Eivissa, ...... d............................... de 2022
ANNEX 4 DECLARACIÓ RESPONSABLE
Nom i llinatges del president o de la presidenta:
DNI:
Entitat:
NIF:
Declar que l'entitat a la qual represento:
1. Reuneix totes i cadascuna de les condicions exigides per poder sol·licitar la subvenció davant d'aquesta Corporació i no incorr en cap de les circumstàncies de prohibicions que preveuen l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions (de les Illes Balears), aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, per ser-ne beneficiari/ària, i es compromet a mantenir el compliment de les anteriors condicions durant el període de temps inherent al dit reconeixement o exercici, i en cas que hi hagi alguna variació, a comunicar-ho a aquesta administració en el termini no superior a tres dies.
2. Coneix i es compromet a complir les obligacions dels beneficiaris de subvencions establertes a l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
3. Es troba al corrent de les seues obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb l'Estat espanyol i amb la Seguretat Social, i amb la hisenda del Consell Insular.
Marcau la que correspongui:
( ) L'entitat que represent sol·licita una ajuda igual o inferior a 3.000 € (TRES MIL EUROS), i per això vol fer valer aquesta declaració responsable, de conformitat amb l'establert als articles 11.f del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i 24.4 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de desembre, general de subvencions, com a document acreditatiu d'estar al corrent de les seues obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb l'Estat espanyol i amb la Seguretat Social.
( ) Que no s'han sol·licitat ajudes a cap altre Departament del Consell d'Eivissa o a cap altra administració pública o entitat privada per dur a terme les mateixes activitats per a les quals se sol·licita l'ajut i em compromet a comunicar per escrit al Consell d'Eivissa qualsevol ajuda que demani per la mateixa finalitat durant la present temporada esportiva.
( ) Que s'han sol·licitat les ajudes públics o privats que s'indiquen a continuació per dur a terme el mateix programa d'activitats, que estan pendents de resolució:
Entitat |
Quantia |
|
|
|
|
|
|
( ) Que l'entitat ha estat beneficiària de les ajudes públics o privats que s'indiquen a continuació per dur a terme el mateix programa d'activitats per al qual se sol·licita l'ajut:
Entitat |
Quantia |
|
|
|
|
|
|
(Signatura)
Eivissa, ...... d............................... de 2022
ANNEX 5 AUTORITZACIÓ
El Sr./La Sra. ................................................................................................................., amb DNI núm. ...................................................., en nom i representació de l'entitat ..............................................................................................................., com a president/a,
( ) Autoritzo el Consell d'Eivissa per accedir a la informació necessària per comprovar si la institució o l'entitat que represent es troba al corrent de les seues obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb l'Estat espanyol, amb la Seguretat Social i amb el mateix Consell d'Eivissa.
( ) No autoritzo el Consell d'Eivissa a demanar la documentació acreditativa de si la institució o l'entitat que represent es troba al corrent de les seues obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb l'Estat espanyol i amb la Seguretat Social, i per això aport la documentació justificativa del compliment d'aquesta obligació.
( ) Autoritzo el Consell d'Eivissa a inscriure les dades de l'entitat que represent a la base de dades d'entitats esportives del Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut, i a utilitzar l'adreça de correu electrònic a dalt facilitada com a mitjà de comunicació, als efectes de rebre informació sobre futures convocatòries d'ajudes i d'esdeveniments organitzats pel Consell d'Eivissa que puguin ser del nostre interès.
( ) Autoritzo a l'òrgan gestor de la subvenció per fer valer documentació presentada amb anterioritat al Consell Insular d'Eivissa, d'acord amb l'article 53.1.d de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
La documentació que s'especifica a continuació ja es va presentar al Consell i en la data que s'esmenten:
Documentació aportada |
Departament davant el qual es va presentar |
Data de presentació |
Número registre general entrada |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Signatura
Eivissa, ...... d............................... de 2022
ANNEX 6
El secretari/La secretària .................................................................................................., amb DNI ....................................., de l'entitat ........................................................................
..............................................................................................................................................,
Certifica
Que la junta directiva actual d'aquesta entitat està integrada per les següents persones:
President/a: ..............................................................................................
Vicepresident/a: .......................................................................................
Secretari/ària: ..........................................................................................
Tresorer/a: ...............................................................................................
Vocals: .....................................................................................................
..................................................................................................................
..................................................................................................................
..................................................................................................................
signatura
Eivissa, ...... d............................... de 2022
Vist i plau,
El president/La presidenta
signatura
Eivissa, ...... d............................... de 2022
Document a presentar per justificar la subvenció concedida
ANNEX 7 COMPTE JUSTIFICATIU SIMPLIFICAT
Relació classificada d'ingressos i despeses
Nom de l'entitat esportiva: ........................................................................................
Activitat subvencionada:...........................................................................................
Import de la subvenció concedida pel Consell Insular d'Eivissa:................... euros
Import total de la despesa finalment realitzada (posar la quantitat de l'epígraf «total despeses (1)») |
|
Altres subvencions o ingressos afectats a l'activitat subvencionada concedits per entitats privades o públiques:
Denominació |
Import |
---|---|
Subvenció concedida per l'ajuntament de ............................ |
|
Subvenció concedida pel Govern Balear |
|
Altres ingressos |
|
Aportació entitat |
|
Total d'ingressos ( ha de ser igual al total de despeses) |
|
Relació de totes les despeses realitzades per a l'execució de l'activitat subvencionada:
Data factura |
Núm. factura |
NIF |
Proveïdor |
Descripció de la despesa realitzada |
Import |
Data de pagament |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total despeses (1) |
|
El president/La presidenta de l'entitat
Eivissa, ………… d........………de 2022
POLÍTICA DE PRIVADESA
En virtut de l'article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades d'àmbit personal (LOPD) i l'article 12 del Reial decret 1720/2007, el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (DOUE 4.5.2016), i el Reial Decret Llei 5/2018, de 27 de juliol, de mesures urgents per a la adaptació del Dret espanyol a la normativa de la Unió Europea en matèria de protecció de dades, us informam que les dades de caràcter personal que ens proporcioneu a través d'aquesta convocatòria s'incorporaran al fitxer de titularitat del Consell d'Eivissa amb la finalitat de tramitar les sol·licituds d'aquestes ajudes econòmiques i la posterior publicació de les resolucions corresponents i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent a la mencionada, i que no sigui no autoritzada expressament pel seu titular.
Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d'accés, de rectificació, de cancel·lació i d'oposició en els termes establerts per la LOPD, dirigint-se per escrit al Consell d'Eivissa, av. d'Espanya, 49, 07800 Eivissa. Així mateix, tenen el dret a presentar reclamació davant l'autoritat de control.
ANNEX 8
Model de renúncia a les ajudes a entitats esportives sense ànim de lucre per al manteniment ordinari de la seua activitat esportiva a l'illa d'Eivissa en el període comprès entre l'1 de gener al 31 de desembre de 2020.
A. Dades de l'entitat sol·licitant
Nom: |
NIF: |
B. Dades del representant legal de l'entitat sol·licitant
Nom: |
NIF: |
D'acord amb l'article 11.a del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i de conformitat amb el que estableix la base 11.2, és obligació de les persones beneficiàries comunicar a l'òrgan competent en la matèria l'acceptació1 o la renúncia a la subvenció en els termes de la proposta de concessió.
Per això,
DECLARO:
Que renunciï a la proposta de subvenció a favor de la entitat a la que represent en els termes de les Bases reguladores de les ajudes a entitats esportives sense ànim de lucre per a la promociò esportiva a l'illa d'Eivissa per a l'any 2022.
Eivissa, ___ d___________________ de 2022
(signatura del representant)
POLÍTICA DE PRIVADESA
De conformitat amb l'establert a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, en relació amb la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (DOUE 4-5-2016), i a la resta de legislació vigent en aquesta matèria, us informam que les dades de caràcter personal que ens proporcioneu a través d'aquesta convocatòria s'incorporaran al fitxer de titularitat del Consell Insular d'Eivissa amb la finalitat de tramitar les sol·licituds d'aquestes ajudes econòmiques i la posterior publicació de les resolucions corresponents i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent a la mencionada.
Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d'accés, rectificació, portabilitat, cancel·lació i oposició, dirigint escrit, de forma electrònica (https://seu.conselldeivissa.es) o presencial, segons correspongui, al Consell Insular d'Eivissa, av. d'Espanya, 49, 07800 Eivissa. Així mateix, tenen el dret a presentar reclamació davant l'autoritat de control.
1 Si no es comunica expressament la renúncia, s'entén que s'accepta la subvenció.
Eivissa, 3 de març de 2022
El cap de secció del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni José Vicente Garibo Redolat