Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ALARÓ

Núm. 111265
Modificació puntual de la relació de llocs de treball (supressió del lloc “Oficial 1a. encarregat dels serveis de manteniment”, creació dels llocs “Coordinador dels serveis de manteniment i neteja” i “Oficial 1a. electricista”)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

(Exp. núm. 133/2022)

El ple de l'ajuntament, en sessió celebrada el dia 24 de febrer de 2022, ha adoptat el següent acord:

1. Fets.

La comparació entre la plantilla de personal municipal entre l'any 1997 i el 2022, en les places fixes, mostra com s'ha passat d'una plaça de peó de manteniment a cinc, i de tres netejadores a mitja jornada, a set, a jornada completa. S'ha comparat amb aquest interval de vint-i-cinc anys perquè es quan s'incorporà a la relació de llocs de treball la plaça d'oficial 1a. encarregat dels serveis de manteniment.

L'augment de personal en aquests dos departaments, manteniment i neteja, s'ha degut a un major nombre d'edificis, instal·lacions, equipaments i infraestructures municipals; la realització d'inversions implica també el seu posterior manteniment. Increments que també s'han donat, any darrera any, en el nombre d'habitants del municipi, passant de 3.834 (1997) a 5.741 (2021).

Així mateix, el número de personal temporal en les esmentades àrees ha augmentat, sobretot per la participació en els programes i subvencions del Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB).

D'altra banda, l'auge de l'oferta formativa de Formació Professional i la necessària professionalització del personal municipal i la complexitat d'algunes de les tasques fa necessari comptar amb personal qualificat i, a més, especialitzat.

Per tot això es considera necessari reestructurar les places que seguidament s'esmenten.

2. Fonaments de dret.

Article 126 del Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local, sobre la modificació de la relació de llocs de treball.

3. Acord.

En exercici de l'atribució conferida per l'article 22,2,i) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, s'acorda:

- Modificar la relació de llocs de treball en següent sentit,

Es suprimeix el lloc denominat “Oficial 1a encarregat dels serveis de manteniment” una vegada ha quedat vacant per la jubilació de la persona que l'ocupava.

Es crea el lloc “Coordinador dels serveis de manteniment i neteja”

Número de lloc:

59

Denominació:

Coordinador dels serveis de manteniment i neteja

Normativa:

Conveni col·lectiu del personal laboral de l'Ajuntament d'Alaró, de 13 de març de 2003 (exp. núm. 908-03).

 

Text refós de la Llei de l'estatut dels treballadors (RDLeg 2/2015)

Número de llocs:

1

Funcions:

Col·laboració amb els òrgans municipals en la planificació dels treballs; coordinació i distribució de les feines de la brigada de manteniment i del personal de neteja.

 

Trasllat i compliment d'ordres i instruccions de treball al personal al seu càrrec (àrees de manteniment i de neteja).

 

Planificació i coordinació de vacances, permisos i llicències del personal.

 

Supervisió, control i manteniment de les condicions de seguretat i salut en el treball.

 

Responsabilitat en la correcta execució de les tasques del personal al seu càrrec.

 

Control de l'inventari d'existències, del magatzem, comandes de material, eines i equips.

 

Control dels calendaris de revisió i inspecció d'aparells, instal·lacions i vehicles.

 

Supervisió de la correcta execució per empreses externes encarregades d'actuacions de manteniment i neteja.

 

Control i supervisió del manteniment general dels equipaments i instal·lacions municipals.

 

Realització d'altres tasques similars que li assigni la batlia o la regidoria responsable.

 

Tasques pròpies del seu ofici, que s'assimilen a les d'un oficial 1a de serveis de manteniment: manteniment i neteja de vies públiques, enllumenat, zones enjardinades, col·legi públic, poliesportiu municipal, camins, mobiliari i equipament urbà, infraestructures, equipaments i edificis o instal·lacions municipals existents o que puguin construir se.

Retribució anual:

25.200 €/any (1.800 €/mensuals, 14 pagues)

Titulació requerida:

Tècnic superior (formació professional de grau superior) d'alguna de les següents famílies: Edificació i obra civil, Energia i aigua, Instal·lació i manteniment, i Electricitat i electrònica.

Grau de coneixement de llengua catalana:

 

B2 (antic nivell B)

Forma d'accés:

Concurs-oposició

Es crea el lloc “Oficial 1a electricista”

Número de lloc:

60

Denominació:

 Oficial 1a. electricista

Normativa:

Conveni col·lectiu del personal laboral de l'Ajuntament d'Alaró, de 13 de març de 2003 (exp. núm. 908-03).

 

Text refós de la Llei de l'estatut dels treballadors (RDLeg 2/2015)

Número de llocs:

1

Funcions:

Instal·lació, manteniment i revisió de l'enllumenat públic viari.

 

Instal·lació, manteniment i revisió dels sistemes d'enllumenat dels edificis municipals o el manteniment dels quals correspon a l'ajuntament.

 

Muntatge i desmuntatge de les instal·lacions elèctriques provisionals.

 

Tasques similars assignades per la batlia o la regidoria responsable.

 

Tasques pròpies d'oficial 1a de serveis de manteniment: manteniment i neteja vies públiques, zones enjardinades, col·legi públic, poliesportiu municipal, camins, mobiliari i equipament urbà, infraestructures, equipaments i edificis o instal·lacions municipals existents o que puguin construir-se.

 

Tasques menors de lampisteria.

Retribució anual:

21.000 €/any (1.500 €/mensuals, 14 pagues)

Titulació requerida:

Tècnic (formació professional de grau mitjà) de la família d'Electricitat i electrònica.

Grau de coneixement de llengua catalana:

 

B2 (antic nivell B)

Forma d'accés:

Concurs-oposició

El que fem públic per a general coneixement.

Recursos.

Contra aquest acord, que és definitiu en via administrativa, es poden interposar, alternativament, els recursos següents:

a) Directament el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la publicació del present acord.

b) El recurs de reposició potestatiu davant el ple, en el termini d'un mes, comptador a partir del dia següent de la notificació o publicació de la present resolució. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, que es produirà pel transcurs d'un mes des de la seva presentació sense que s'hagi resolt expressament ni s'hagi notificat, podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma.

 

​​​​​​​No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques

 

Alaró, 25 de febrer de 2022

El batle

Llorenç Perelló Rosselló