Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 109822
Acord del Consell Executiu en sessió de caràcter ordinari de 14 de febrer de 2022, relatiu al conveni entre el Consell Insular de Menorca i els Ajuntaments de l'illa de Menorca per a la prestació del servei de prevenció i extinció d'incendis 2022 (exp. 03130-2022-000013)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell Executiu del Consell Insular de Menorca que va tenir lloc el dia 26 d'octubre de 2020 va aprovar el conveni entre el Consell Insular de Menorca i els ajuntaments de l'illa de Menorca per a la prestació del servei de prevenció i extinció d'incendis 2020-2021.

El conveni esmentat en el paràgraf anterior es va signar amb data 30 de novembre de 2020.

La clàusula desena de l'esmentat conveni diu de forma literal: «El conveni es formalitza inicialment per un període de dos anys, i tindrà efectes des de l'1 de gener de 2020 fins al 31 de desembre de 2021, un cop signat per totes les parts. Sens perjudici de l'anterior, aquest es podrà prorrogar per acord exprés de les parts adoptat amb caràcter previ a la seva finalització per un període màxim d'un any addicional.»

La Comissió de Presidents de Corporacions Locals de l'illa de Menorca de dia 2 de desembre de 2021 va emetre dictamen favorable a la pròrroga de l'esmentat conveni pel període d'un any fins a 31 de desembre de 2022.

La vigència de l'esmentat conveni va finalitzar el 31 de desembre de 2021 i no es pot tramitar la pròrroga per un any més.

La Comissió de Presidents de Corporacions Locals de l'illa de Menorca de dia 3 de febrer va emetre dictamen favorable a la signatura d'un nou conveni, amb les mateixes condicions i termes que el conveni anterior, per un període d'un any, fins a 31 de desembre de 2022, amb la possibilitat de prorrogar-lo per un any addicional.

Atesa la memòria justificativa signada per la directora insular de Cooperació Local;

Atesa la proposta de la consellera executiva del Departament d'Ocupació, Habitatge i Cooperació Local,

El Consell executiu, per unanimitat dels sis membres presents (senyor Maria Ballester, senyora Torrent Bagur, senyor Pastrana Huguet, senyor Juaneda Mercadal, senyora Gomis Luís i senyora Gómez Estévez) i en votació ordinària, adopta l'acord següent:

Primer. Aprovar el conveni entre el Consell Insular de Menorca i els ajuntaments de l'illa de Menorca per a la prestació del Servei de Prevenció i Extinció d'Incendis fins a dia 31 de desembre de 2022 d'acord amb el text següent.

 

CONVENI ENTRE EL CONSELL INSULAR DE MENORCA I ELS AJUNTAMENTS DE L'ILLA PER A LA PRESTACIÓ DEL SERVEI DE PREVENCIÓ I EXTINCIÓ D'INCENDIS

Reunits

D'una part, la Sra. Susana Mora Humbert, presidenta del Consell Insular de Menorca.

D'altra part, el Sr. Héctor Pons Riudavets, batle de l'Ajuntament de Maó; la Sra. Joana Gomila Lluch, batlessa de l'Ajuntament de Ciutadella; la Sra. M. Carolina Marqués Portella, batlessa de l'Ajuntament de Sant Lluís; el Sr. José Luis Benejam Saura, batle de l'Ajuntament d'Alaior; el Sr. Francesc Xavier Ametller Pons, batle de l'Ajuntament des Mercadal; la Sra. Antonia Campos Florit, batlessa de l'Ajuntament des Migjorn Gran; la Sra. Joana Febrer Rotger, batlessa de l'Ajuntament de Ferreries, i la Sra. Juana Escandell Salom, batlessa de l'Ajuntament des Castell.

Actuen

La primera, en virtut de les facultats que li atribueix l'article 9.2 q de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars.

La resta, en virtut de l'establert a l'article 21.1 b de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de bases de règim local (LRBRL).

 

Manifesten

1. Conformement al que disposa l'article 25 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora dels bases de règim local, els municipis, per a la gestió dels seus interessos i en l'àmbit de les seves competències, pot promoure tota classe d'activitats i prestar tots els serveis públics que contribueixin a satisfer les necessitats i aspiracions de la comunitat veïnal.

El municipi exercirà, en tot cas, competències en els termes de la legislació de l'Estat i de les comunitats autònomes en les matèries següents: c) Protecció civil, prevenció i extinció d'incendis.

El servei de prevenció i extinció d'incendis s'ha de prestar de forma obligatòria en el cas de municipis de més de 20.000 h, tal com determina l'article 26.1 c.

Igualment la Llei municipal i de règim local de les Illes Balears estableix com a competències dels municipis de les Illes Balears (art. 29) la gestió de plans de protecció civil i d'emergència, prevenció i extinció d'incendis i adopció de mesures d'urgència en cas de catàstrofe.

2. El Consell Insular de Menorca té com a competències pròpies (art. 36 de la LRBRL):

- La coordinació dels serveis municipals entre si per a la garantia de la prestacióintegral i adequada a què es refereix l'apartat a del número 2 de l'article 31.

- L'assistència i la cooperació jurídica, econòmica i tècnica als municipis, especialment els de menor capacitat econòmica i de gestió.

- La prestació de serveis públics de caràcter supramunicipal i, si s'escau, supracomarcal.

- I en particular (i art. 36.1 c), assumirà la prestació dels serveis de (…) prevenció i extinció d'incendis en els municipis de menys de 20.000 habitants, quan aquests no els prestin.

3. L'article 46 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars, regula específicament la possibilitat de subscriure convenis entre els consells insulars i els municipis amb l'objecte de garantir l'accés de la població al conjunt de serveis municipals i aconseguir la major eficàcia en la prestació d'aquests.

4. La prestació del servei de prevenció i extinció d'incendis es realitza com un servei bàsic que abasta no sols la prevenció i extinció d'incendis en sentit estricte, sinó que sota aquesta denominació genèrica s'han anat incloent moltes tipologies d'actuació que van des del rescat i salvament de persones, prevenció de perills públics o donar suport a situacions d'emergència, fins a l'extinció d'incendis. Tot això a fi de garantir el benestar i la seguretat de l'illa de Menorca.

5. El Servei de Prevenció i Extinció d'Incendis des de l'any 1994 s'ha consolidat com un servei insular prestat pel Consell Insular a tots els municipis de Menorca, mitjançant la col·laboració de tots els ajuntaments, els quals tenen la competència en aquesta matèria, amb una aportació econòmica diferent tenint en compte si estan o no obligats a disposar del servei.

6. El conveni signat entre els ajuntaments i el Consell en data 28/10/2020 té una vigència de dos anys des de l'1 de gener de 2020 fins al 31 de desembre de 2021, mentre no s'aprovi el Pla Estratègic del Servei.

7. El Pla Estratègic del Servei està enllestit, però resta pendent de ser aprovat i de definir-ne les etapes de la implantació.

8. Es pretén donar continuïtat i millorar el servei a fi d'aconseguir l'acompliment de totes les ràtios establertes per la normativa.

I com a resultat de l'anterior, els ajuntaments i el Consell Insular de Menorca, després que l'òrgan competent de cada corporació l'hagi aprovat, subscriuen el present conveni, el qual es regula per les següents

Clàusules

Primera.

Objecte

L‘objecte d'aquest conveni és continuar amb la col·laboració tècnica, econòmica i administrativa de les entitats que el subscriuen, en l'àmbit de les seves competències respectives, per a la prestació del Servei de Prevenció i Extinció d'Incendis de Menorca (en endavant SPEI), mentre no s'aprovi el Pla Estratègic del Servei

Segona.

Àmbit d'aplicació

El servei desenvoluparà la seva activitat amb caràcter insular i el seu àmbit és l'illa de Menorca.

Tercera.

Abast i contingut de la col·laboració objecte del conveni

Per aconseguir aquesta finalitat i per acomplir els seus objectius, el Consell Insular podrà dur a terme totes les actuacions que siguin necessàries i, particularment, les següents:

1. Exercir les funcions generals de planificació i execució de les operacions de prevenció i actuació davant els incendis i altres sinistres, assistència i salvament de persones i protecció de béns, totes dintre del sistema operatiu del servei.

2. Dotar de funcionaris els parcs de bombers de Maó i de Ciutadella per al compliment de les obligacions que es derivin del servei i tenir en compte com a mínim les especificacions següents:

a) Garantir l'obertura dels dos parcs durant 24 hores diàries i 365 dies a l'any.

b) Elaborar una borsa de personal funcionari interí que permeti una organització operativa del Servei més àgil.

c) Justificar l'ús dels recursos en els termes fixats en el present conveni i garantir-ne en tot cas la destinació a les finalitats que s'hi estableixen.

d) Impartir periòdicament cursos de formació anual a l'objecte de proporcionar al personal els coneixements adequats a les noves tècniques de prevenció i extinció d'incendis, rescat i salvament, l'assistència als quals serà voluntària, encara que necessària per a la consecució dels objectius d'eficàcia i modernització del servei.

e) Mantenir una pòlissa d'assegurances d'accident col·lectiu que cobreixi els riscos específics del personal dels parcs de bombers.

f) Fer-se càrrec del manteniment, reparació i inspecció tècnica dels vehicles de la seva propietat inscrits en l'inventari.

g) Elaborar els plans, informes, estudis i projectes necessaris per a la realització del servei.

h) Aprovar una ordenança que reguli la prestació del servei.

 

Quarta.

Aportació de les parts

Determinació de les bases sobre les quals s'ha de constituir l'aportació econòmica de les administracions

El cost –a càrrec de les entitats locals de Menorca– del servei objecte del present conveni es xifra en 3.104.957 € per a l'exercici 2022, informació detallada a l'annex I.

a) Aportació dels ajuntaments de Menorca

Atès que aquest conveni és transitori mentre no s'aprovi el Pla Estratègic del Servei, les mesures que s'hi recullen són excepcionals i no impliquen cap obligació futura per al Consell Insular de Menorca ni per als ajuntaments de l'illa de mantenir-les en el pròxim conveni.

Els ajuntaments de Menorca finançaran el 32,86 % de l'esmentat cost a càrrec de les administracions locals de Menorca del servei objecte del present conveni. Per a aquest fi disposen de pressupost en les partides següents:

 

PARTIDA PRESSUPOSTÀRIA 2022

ALAIOR

2-1360-4610000

ES CASTELL

45-136-46100

CIUTADELLA

136-46100

FERRERIES

136-46100

MAÓ

S01-1300-1-4610111

ES MERCADAL

60-136-46100

ES MIGJORN GRAN

136-46100

SANT LLUÍS

2-1360-46100

El cost del servei objecte del present conveni engloba:

a. Servei de prevenció

b. Servei d'extinció d'incendis

c. Altres despeses de manteniment i cursos (campanyes de conscienciació, etc.)

Les aportacions municipals concretes, compromeses mitjançant la present pròrroga del conveni, de conformitat amb el tractat a la Comissió de Presidents de Corporacions Locals de Menorca, en sessió de data 2 de desembre de 2021, són les mateixes que consten en el Conveni vigent fins al 31 de desembre del 2021 per a l'exercici 2021, malgrat l'increment del cost del servei, com es mostra en la taula següent:

Municipi

2022

Alaior

76.780,48 €

Castell, es

38.727,67 €

Ciutadella

396.463,24 €

Ferreries

37.158,97 €

Maó

339.871,03 €

Mercadal, es

73.115,43 €

Migjorn, es

14.290,49 €

Sant Lluís

44.047,71 €

Total (€)

1.020.455,02

En cas que es produeixi un increment d'aquest i en conseqüència s'hagin d'incrementar les aportacions municipals inicialment previstes, es regularitzarà mitjançant la correlativa liquidació a l'objecte que sigui aprovada pels òrgans competents i –amb els informes tècnics previs que corresponguin– es reculli en una addenda al present conveni.

Aquesta addenda no afectarà els municipis amb menys de 20.000 habitants i serà el Consell Insular de Menorca qui assumeixi l'increment que els correspon.

b) Pagament de l'aportació municipal

En el moment de la signatura del conveni, les aportacions municipals que s'hi preveuen constitueixen un compromís d'ingrés a favor del Consell Insular de Menorca, a càrrec dels pressuposts municipals vigents i futurs durant la seva vigència.

Durant cada any de vigència del conveni, el Consell Insular de Menorca presentarà als ajuntaments la liquidació de l'aportació anual inicialment prevista, que representarà un dret reconegut, i la correlativa obligació municipal. El pagament d'aquestes aportacions es realitzarà a través de qualsevol mitjà vàlid en dret, preferentment per compensacions una volta ho hagin acordat les entitats interessades.

Aquestes liquidacions prèvies seran a compte de la liquidació definitiva anual del servei, que comptarà amb el dictamen de la Comissió de Seguiment, que –conformement a les circumstàncies– indicarà si la seva aprovació requereix addenda al conveni o no, una volta emesos els informes tècnics que corresponguin.

Aquesta addenda no afectarà els municipis amb menys de 20.000 habitants i serà el Consell Insular de Menorca qui assumeixi l'increment que els correspon.

c) Aportació del CIM

Atès que aquest conveni és transitori mentre no s'aprovi el Pla Estratègic del Servei, les mesures que s'hi recullen són excepcionals i no impliquen cap obligació futura per al Consell Insular de Menorca ni per als ajuntaments de l'illa de mantenir-les en el pròxim conveni.

L'aportació pròpia del Consell Insular de Menorca serà del 67,14 % del cost del servei a càrrec de les entitats locals de Menorca, que es calcula en 1.902.502 €/any; això no obstant, atès que s'encarrega de la gestió, en el pressupost insular constaran les despeses (el detall del programa 13600 del pressupost de 2022 consta en l'annex II del present conveni) i els ingressos totals prevists en aquest conveni.

Seran a càrrec del Consell Insular de Menorca les despeses d'inversió.

Cinquena.

Personal

El personal professional del Servei serà funcionari del Consell Insular de Menorca i estarà adscrit a la seva plantilla. En l'actualitat està integrat pel personal que es detalla en l'annex III del present conveni.

A fi de col·laborar amb el personal funcionari del servei, es manté temporalment la figura del personal semiprofessional, que serà personal dels diferents ajuntaments de l'illa. El seu règim serà el corresponent a l'entitat d'origen amb les especialitats, quant a gratificacions i dedicació, que puguin derivar-se de la seva adscripció al Servei.

El Consell Insular de Menorca, amb el dictamen previ de la Comissió de Presidents de les Corporacions Locals de l'illa, regularà el règim d'aquest personal semiprofessional pel que fa a la seva adscripció al Servei, així com la seva desaparició gradual per ampliació de la plantilla professional per poder complir les ràtios que legalment estiguin establertes.

La figura del personal semiprofessional quedarà regulada en el Pla Estratègic del Servei, en cas que sigui necessària la seva activitat.

Sisena.

Administració

L'administració del Servei, amb caràcter general, correspondrà al Consell Insular de Menorca i s'executarà conformement amb la normativa aplicable a la dita institució.

Setena.

Justificació del conveni. Memòria anual del servei

Durant el primer trimestre de l'exercici posterior al que es liquida, el Consell Insular remetrà a cada un dels ajuntaments una memòria anual del servei, on constaran tots els informes realitzats pel Consell Insular, així com una valoració general del servei realitzat.

Aquesta memòria podrà contenir la proposta de mesures de regularització i millora que es considerin necessàries.

Vuitena.

Comissió de seguiment

Es crea una comissió de seguiment dels pactes establerts en el present conveni, que estarà formada per:

- Presidència: presidenta del Consell Insular o consellera que tengui la delegació en matèria del servei.

- Vocals:

  • El cap del Servei de Prevenció i Extinció d'Incendis, que actuarà com a secretari
  • Un representant de l'Ajuntament de Maó
  • Un representant de l'Ajuntament de Ciutadella
  • Un representant des ajuntaments de menys de 20.000 habitants que no disposen de parc

Aquesta comissió té com a principals funcions el seguiment del conveni, la resolució dels dubtes i les controvèrsies que puguin sorgir en l'aplicació d'aquest i la interpretació de les seves clàusules, a més de:

- Informar de les possibles variacions en les aportacions econòmiques de les parts de conformitat amb el que preveu la clàusula cinquena.

- La resolució dels dubtes i les controvèrsies que puguin sorgir en l'aplicació d'aquest conveni.

- La interpretació de les seves clàusules, així com l'informe dels protocols i annexos que es vulguin signar en desenvolupament d'aquest.

- La proposta de mesures de millora i regularització tècnica.

- El dictamen de la liquidació anual i la proposta d'adopció de mesures de regularització econòmica.

La comissió ajustarà el seu règim de funcionament a allò establert en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Abans de residenciar, quan sigui pertinent fer-ho, el coneixement dels litigis produïts davant els òrgans jurisdiccionals ordinaris, és un requisit procedimental previ intentar la conciliació en el si de la comissió de seguiment.

Sols en el cas que no es pugui arribar a una conciliació, s'han de resoldre de conformitat amb el que disposa l'article 44 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

La Comissió de Presidents de Corporacions Locals de Menorca actuarà, conformement amb la seva normativa de funcionament, com a junta consultiva.

Novena.

Protocols o annexos singulars de desenvolupament

La col·laboració establerta en aquest conveni pot ser objecte, si s'escau, de desenvolupament i concreció mitjançant protocols o annexos, que tenen la mateixa consideració jurídica i iguals efectes vinculants que aquest conveni, en els quals s'ha de reflectir de forma detallada la dimensió i l'abast de la cooperació, i també els compromisos addicionals, de tota casta, que assumeixen les parts.

 

Aquests annexos i protocols addicionals han de tenir, des del moment que se signin, la consideració de part integrant d'aquest conveni, i hi són d'aplicació el règim i les normes que el regulen.

Desena.

Vigència del conveni

El conveni es formalitza inicialment per un període d'1 any, i tindrà efectes des de l'1 de gener de 2022 fins al 31 de desembre de 2022, un cop signat per totes les parts. Sens perjudici de l'anterior, aquest es podrà prorrogar per acord exprés de les parts adoptat amb caràcter previ a la seva finalització per un període màxim d'un any addicional.

Aquest conveni substitueix el conveni de col·laboració entre el Consell Insular i els ajuntaments de Maó, Ciutadella, Sant Lluís, es Castell, Alaior, es Mercadal, es Migjorn Gran i Ferreries per a la prestació del servei de prevenció i extinció d'incendis signat l'any 2020 i els seus annexos.

Onzena.

Modificació del conveni

La modificació del conveni requerirà acord unànime de totes les parts signants.

Dotzena.

Resolució del conveni

Tal com disposa l'article 51.1 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, el conveni s'extingirà:

a) Per l'acompliment de les actuacions que en constitueixen l'objecte.

b) Perquè s'incorri en alguna de les següents causes de resolució.

c) Pel transcurs del termini de vigència del conveni sense que se n'hagi acordat la pròrroga.

d) Per l'acord unànime de tots els signants.

e) Per l'incompliment de les obligacions i compromisos assumits.

f) Per decisió judicial declaratòria de la nul·litat del conveni.

g) Per qualsevol altra causa diferent de les anteriors prevista en el conveni o en altres lleis.

En cas de produir-se el supòsit previst en la lletra e), qualsevol de les parts podrà notificar a la part incomplidora un requeriment perquè compleixi en un determinat termini les obligacions o compromisos que es consideren incomplits. Aquest requeriment serà comunicat al responsable del mecanisme de seguiment, vigilància i control de l'execució del conveni i a les altres parts signants.

Si transcorregut el termini indicat en el requeriment persistís l'incompliment, la part que el va dirigir notificarà a les parts signants la concurrència de la causa de resolució i s'entendrà resolt el conveni. La resolució del conveni per aquesta causa comportarà la indemnització dels perjudicis causats.

Aquesta indemnització es determinarà després de l'acreditació documental dels esmentats perjudicis i haurà de comptar amb el dictamen de la comissió de seguiment del conveni.

En cap cas la resolució del conveni ha d'afectar l'execució dels serveis que es duguin a terme. Les parts hauran d'adoptar les mesures pertinents per tal d'assegurar la continuïtat dels serveis i liquidar les obligacions de cada una de les parts signants.

Els efectes de la resolució del conveni seran els prevists en l''art. 52 de la Llei 40/2015.

Tretzena.

Efectes de la resolució del conveni

El compliment i la resolució dels convenis dona lloc a la seva liquidació amb l'objecte de determinar les obligacions i els compromisos de cadascuna de les parts.

En el supòsit de convenis dels quals derivin compromisos financers, s'entenen acomplerts quan el seu objecte s'hagi realitzat en els termes i a satisfacció de totes les parts, d'acord amb les seves competències respectives, tenint en compte les regles següents:

  • Si de la liquidació resulta que l'import de les actuacions executades per alguna de les parts és inferior als fons que aquesta hagi rebut de la resta de parts del conveni per finançar l'execució esmentada, aquella ha de reintegrar a aquestes l'excés que correspongui a cada una, en el termini màxim d'un mes des que s'hagi aprovat la liquidació.

  • Si, un cop transcorregut el termini màxim d'un mes, esmentat en el paràgraf anterior, no s'ha produït el reintegrament, s'ha d'abonar a les parts esmentades, també en el termini d'un mes comptador d'aquest moment, l'interès de demora aplicable al reintegrament esmentat, que en tot cas és el que resulti de les disposicions de caràcter general reguladores de la despesa pública i de l'activitat economicofinancera del sector públic.

  • Si és superior, la resta de parts del conveni, en el termini d'un mes des de l'aprovació de la liquidació, ha d'abonar a la part de què es tracti la diferència que correspongui a cadascuna, amb el límit màxim de les quantitats que cadascuna s'hagi compromès a aportar en virtut del conveni. En cap cas les parts del conveni no tenen dret a exigir a la resta cap quantia que superi els límits màxims esmentats.

No obstant això, si, quan concorri qualsevol de les causes de resolució del conveni, hi ha actuacions en curs d'execució, les parts, a proposta de la comissió de seguiment, vigilància i control del conveni o, si no n'hi ha, del responsable del mecanisme a què fa referència la lletra f de l'article 49, poden acordar la continuació i acabament de les actuacions en curs que considerin oportunes i establir un termini improrrogable per a la seva finalització, un cop transcorregut el qual se n'ha d'efectuar la liquidació en els termes que estableix l'apartat anterior.

Catorzena.

Conseqüències aplicables en cas d'incompliment de les obligacions i compromisos assumits per les parts.

Les conseqüències de l'incompliment són les recollides en la Llei 38/2003, general de subvencions. En particular, s'aplicarà el títol II en relació amb el reintegrament de les subvencions.

Així mateix, el conveni es resoldrà segons el que preveu el pacte catorzè amb els efectes que s'hi indiquen.

Quinzena.

Qüestions litigioses i jurisdicció competent

Aquest conveni de col·laboració s'estableix a l'empara dels articles 47 i 140 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic, i de l'article 57 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de bases de règim local, i té naturalesa administrativa.

Les controvèrsies que puguin sorgir en la interpretació i aplicació dels pactes d'aquest conveni les ha de resoldre l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu, de conformitat amb el que preveu la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. No obstant això, les controvèrsies que es puguin plantejar sobre la interpretació i execució del conveni s'han de dirimir amb caràcter previ pels responsables del seguiment, vigilància i control del conveni designats.

Aquest conveni de col·laboració té naturalesa administrativa i queda exclòs de l'àmbit d'aplicació de la normativa de contractes del sector públic.

Setzena.

Publicitat del conveni

Aquest conveni s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears amb indicació dels acords dels òrgans competents de les administracions que el subscriuen. Les parts signants acorden que el Consell Insular de Menorca serà l'Administració encarregada de dur a terme aquesta publicació.

I, en prova de conformitat, signam el present conveni en els llocs i les dates que consten en les signatures electròniques d'aquest document.

 

ANNEX I

COST DEL SERVEI

 

PRESSUPOST 2022 PROGRAMA 13600

 

Despesa Corrent

Capítol 1 - Personal

1.907.935 €

Despesa assistencial (inclou retribucions per malaltia)

578.306 €

Capítol 2 – Despesa ordinària - aproximació

370.626 €

Capítol 4 - Transferències corrents (bombers semiprof.)

303.090 €

Total

3.159.957 €

FINANÇAMENT - Aplicació conveni

 

Autoritat Portuària

53.000 €

Aportació companyies asseguradores (romanent NO aplicat a inversions finançades CIM)

0 €

CAIB. Ports de Balears

2.000 €

Ajuntaments

1.552.479 €

Consell Insular de Menorca

1.552.479 €

Total

3.159.957 €

 

ANNEX II

 

Pressupost 2022 del Consell Insular de Menorca

 

Programa 13600 Servei de prevenció i extinció d'incendis i salvament

Despeses

 

 

1

Despeses de personal

2.486.241 €

1207000

Retribucions bàsiques personal funcionari de carrera

220.984 €

1207001

Retribucions bàsiques personal funcionari interí

334.587 €

1210000

Complement destí personal funcionari de carrera

108.597 €

1210001

Retribucions bàsiques personal funcionari interí

146.446 €

1210100

Complement específic personal funcionari de carrera

334.232 €

1210101

Complement específic personal funcionari interí

570.511 €

1210300

Altres complements personal funcionari de carrera

13.952 €

1210301

Altres complements personal funcionari interí

29.626 €

1500000

Productivitat personal funcionari de carrera

39.467 €

1500001

Productivitat personal funcionari interí

69.345 €

1510000

Gratificacions funcionaris

40.187 €

1600000

Seguretat Social

578.306 €

2

Despesa Ordinària

370.626 €

2030000

Lloguer de maquinària, instal·lacions i estris

1.000 €

21

Manteniment

118.000 €

2120000

Manteniment d´edificis i altres

8.000 €

2130000

Manteniment i reparació d´instal·lacions i maquinària

25.000 €

2140000

Manteniment d´element de transport

85.000 €

22

Material, suministros y otros

251.226 €

2210000

Subministrament energia elèctrica

15.000 €

2210100

Subministrament d´aigua i gas

1.500 €

2210300

Subministrament de combustible

16.000 €

2210400

Subministrament de vestuari

52.000 €

2219900

Subministraments diversos

8.700 €

2220000

Comunicaciones

1.500 €

2240000

Assegurances

12.000 €

2250200

Tributs entitats locals

600 €

2260600

Pla de formació Conveni Autoritat Portuària de Balears

53.000 €

2260601

Curs bàsic per a la selecció de bombers

45.000 €

2269900

Despeses Diverses

4.500 €

2270000

Prestació de serveis: neteja

41.426 €

23

Dietes i Quilometratge

400 €

4

Transferències corrents

303.090 €

4620001

Bombers semiprofessionals

303.000 €

4890001

A famílies i institucions sense fins lucratius

90 €

 

SUBTOTAL DESPESA ORDINÀRIA

3.159.957 €

6

Inversions reals

774.773 €

62

Inversions noves ...

684.394 €

6220000

Millores dep Ciutadella Vestuari

4.000 €

6230002

Comunicadors incorporats màscares ERAS

15.000 €

6230003

Equipaments rescat aquàtic, muntanya, motoserres…

15.000 €

6230004

10 botelles submarinisme

7.000 €

6230030

Equips respiració assistida ERAS

15.000 €

6240000

Adquisició vehicles

608.394 €

6250000

Mobiliari

20.000 €

63

Inversions de reposició.................

90.379 €

6320000

Edificis i altres construccions

11.700 €

6330000

Maquinària, instal·lacions tècniques

30.000 €

6330004

Renovació i descontaminació EPIS

30.679 €

6340000

Asfalt zona posterior Parc Ciutadella

18.000 €

 

SUBTOTAL DESPESA INVERSIONS

774.773 €

 

TOTAL DESPESA PROGRAMA 13600

3.934.730 €

Ingressos

1.475.455 €

4239000

Autoritat Portuària

53.000 €

4506003

CAIB. Ports de Balears

2.000 €

4620000

Extinció i prevenció d'incendis (transferències d'ajuntaments)

1.020.455 €

4700000

Aportació companyies asseguradores

400.000 €

 

TOTAL INGRESSOS RELACIONATS

1.475.455 €

Les inversions es financen amb els ingressos de les aportacions de les companyies asseguradores. Per a l'any 2022 hi ha pressupostats 400.000 € i el romanent se destina a finançar la despesa corrent, que per a aquest exercici seria de 0 € (400.000-774.773).

 

ANNEX III

PRESSUPOST PERSONAL 2022

 

NOMBRE

LLOC

PLAÇA

 

BÀSIQUES

ESPECÍFIC

ALTRES COMPLEMENTS

TOTAL

1

CAP INSULAR

VACANT

A2

16.392,90

25.135,84

10.222,27

51.751 €

2

SERGENT

VACANT

CI

22.080,82

40.774,28

21.309,78

84.165 €

9

BOMBER

PROPIETAT

C2

105.782,79

148.628,88

55.759,46

310.171 €

1

BOMBER

EXCEDÈNCIA

C2

9.358,08

16.514,32

4.764,97

30.637 €

8

BOMBER

VACANT

C2

74.864,64

132.114,56

38.119,76

245.099 €

21

BOMBER

INTERINA

C2

214.230,28

350.892,78

102.846,70

667.970 €

1

CAPORAL

VACANT

C2

9.358,08

28.790,45

4.764,97

42.914 €

10

CAPORAL

PROPIETAT

C2

115.201,69

185.603,50

66.788,35

367.594 €

53

TOTAL

567.269,28

928.454,61

304.576,26

1.800.300 €

 

 

 

 

 

 

PRODUCT

107.635 €

 

 

 

 

 

 

SS

578.306 €

 

 

 

 

 

 

TOTAL

2.486.241 €

 

Nota 1: El pressupost preveu 1 cap de servei, 2 sergents, 11 caporals, i 39 bombers.

Nota 2 : Places vacants: 1 cap de servei, 2 sergents,1 caporal i 8 bombers.

 

 

B) BOMBERS semi professionals 2020

Ajuntament tipus parc

Personal semi professional

Núm

Maó (A)

Bomber

8,25

Ciutadella (A)

Bomber

8,5

Es Mercadal (B)

Bomber

9

Ferreries (B)

Bomber

8,77

 

 

34,52

Segon. Comunicar aquest acord als vuit ajuntaments de Menorca.

 

Maó, 25 de febrer de 2022

Per delegació de la presidenta

El secretari del Consell Executiu

Octavi Pons Castejón

(Decret 427/2019, d'11 de juliol)

(BOIB núm. 97 de 16-7-2019)