Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT I TERRITORI
Núm. 107940
Resolució del president de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears per la qual es formula l’informe d’impacte ambiental sobre el projecte d'instal·lació d’electrificació en baixa tensió per a vivenda unifamiliar existent (derivació individual), parcel·les 18 i 944, polígon 1, TM de Fornalutx (39a/2021)
Vist l'informe tècnic amb proposta de resolució de dia 16 de febrer de 2022, i d'acord amb l'article 10.1.a) del Decret 4/2018, de 23 de febrer, pel qual s'aproven l'organització, les funcions i el règim jurídic de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears (CMAIB) (BOIB núm. 26 de 27 de febrer de 2018),
RESOLC FORMULAR
L'informe d'impacte ambiental sobre el projecte d'instal·lació d'electrificació en baixa tensió per a vivenda unifamiliar existent (derivació individual), parcel·les 18 i 944, polígon 1 (TM de Fornalutx), en els termes següents:
1. Determinació de subjecció a avaluació ambiental i tramitació
D'acord amb l'article 13.2 del Decret legislatiu 1/2020, de 28 d'agost, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei d'Avaluació Ambiental de les Illes Balears, han de ser objecte d'avaluació d'impacte ambiental simplificada els projectes inclosos en l'annex II d'aquesta Llei. Entre els projectes inclosos a l'annex 2 del Decret legislatiu, el «Projecte d'instal·lació d'electrificació en baixa tensió per a vivenda unifamiliar existent (derivació individual), parcel·les 18 i 944, polígon 1 (TM de Fornalutx)», s'inclou al punt 1 del grup 2:
Línies de transmissió d'energia elèctrica inferiors a 15 kV ubicades en sòl rústic amb la qualificació d'ANEI i ARIP, espais naturals protegits a l'empara de la Llei 42/2007, de 13 de desembre, del patrimoni natural i de la biodiversitat, i espais de rellevància ambiental de la Llei 5/2005, excepte en el cas que siguin línies soterrades per camí existent amb una longitud inferior a 1 km.
Atès que, d'acord amb informe del Servei d'Espais Naturals, en relació amb si el traçat de la línia elèctrica discorr o no per camí existent, «... persisteixen els dubtes de si es pot considerar l'existència d'un camí en aquesta zona independentment de si per aquest terreny transiten persones, animals o s'empra per a tasques agrícoles. Segueix sense demostrar-se la seva existència de forma fefaent atès que no s'ha aportat cap document oficial que ho acrediti (certificació municipal, insular), ni tan sols fotografies actuals o antigues...», es considera que no figura entre les excepcions al tràmit d'avaluació ambiental del projecte, especificades al punt 1, grup 2, de l'annex II, del Decret legislatiu 1/2020.
Per tant, el projecte s'ha de tramitar com a una Avaluació d'Impacte Ambiental Simplificada i seguir el procediment establert a la secció 2a del Capítol II d'avaluació d'impacte ambiental de projectes del Títol II d'avaluació ambiental de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental. S'han de complir també les prescripcions de l'article 21 del Decret legislatiu 1/2020, que li siguin d'aplicació.
2. Descripció i ubicació del projecte
El projecte pretén la dotació de subministrament elèctric a una vivenda unifamiliar existent, que data de l'any 1900, localitzada a la parcel·la 18, del polígon 1, al TM de Fornalutx.
Les actuacions previstes inclouen:
- Instal·lació d'un comptador monofàsic en la centralització de comptadors existent autoritzada i en servei, per a la vivenda de referència, la qual, en el seu moment es va dimensionar per a allotjar aquest comptador.
- Execució d'una rasa a nivell per a realitzar una derivació individual que discorrerà íntegrament enterrada i que connectarà la bateria de comptadors abans esmentada amb el quadre previst a la vivenda existent.
La infraestructura existent en l'actualitat està formada per la xarxa de baixa tensió (BT) i la centralització de comptadors, situada a una distància inferior a 80 m de la vivenda de referència, punt des del qual s'alimentarà la derivació individual objecte del present document.
La tensió nominal de la nova instal·lació serà de 400 volts entre fases i 230 volts entre fase i neutre.
El conductor tipus a utilitzar en la derivació individual serà de coure unipolar tipus RV, tensió 0,6/1KV amb aïllament de polietilè reticulat XLPE i coberta de PVC, complint les normes UNE 2160, de secció de 4x1x70 mm2 Cu. Aquests conductors discorreran en tot el seu traçat en instal·lació enterrada al costat de la vora d'un bancal, la rasa serà de 0,63 m de profunditat per una amplària de 0,40 m allotjant-se el cable sota tub de PE de 90 mm de diàmetre. Aquest tub es disposarà sobre llit de formigó en massa tipus HNE-5/B/40/I de 3 cm de gruix, per a cobrir-ho amb una capa de la mateixa mena de formigó fins a una altura total de 20 cm, emplenant-se posteriorment amb terres procedents de la mateixa excavació degudament garbellada i piconada íntegrament. A 15 cm per sota del nivell del sòl es col·locarà una cinta senyalitzadora per a prevenir de la seva presència en cas d'excavacions posteriors, per a facilitar la seva estesa es construiran arquetes de registre amb marc i tapa de fosa de 0,60 x 0,60 x 0,70 m (amplària x llargària x profunditat).
El comptador necessari per a la vivenda de referència s'allotjarà a l'espai previst per al mateix en la bateria de comptadors existent que al seu torn s'allotja en armari d'obra proveït de porta amb pany normalitzat per la companyia subministradora. Per tant, una vegada instal·lat el comptador abans esmentat, aquesta centralització per a 4 comptadors monofàsics, situada a la parcel·la 944, del polígon 1, allotjarà:
- 1 comptador existent per a la parcel·la 14, del polígon 1.
- 1 comptador existent per a la parcel·la 10, del polígon 1.
- 1 comptador nou a instal·lar per a la parcel·la 18, del polígon 1, objecte del present projecte.
- 1 previsió de comptador sense assignació.
Per a connectar la derivació individual referida s'ha previst en el mòdul de doble aïllament existent en la bateria, la instal·lació d'un interruptor automàtic I+N/40A i borns que admetran la connexió mitjançant terminals adequats de la derivació individual de secció 70 mm2 i de la connexió amb el comptador de secció 16 mm2.
Actualment, existeix una llicència concedida per a la instal·lació d'un equip de fossa sèptica dotada d'un sistema d'oxidació, que precisa per al seu funcionament del subministrament elèctric projectat.
3. Avaluació dels efectes previsibles
D'acord amb el document ambiental, atesa la naturalesa i les característiques del projecte no es preveuen impactes negatius rellevants, finalitzades les obres. No s'han tengut en compte els possibles efectes associats a una eventual fase de desmantellament. Tampoc s'han analitzat les possibles afeccions al Paratge Natural de la Serra de Tramuntana, atès que s'haurà d'executar una rasa d'uns 18 m de longitud per al traçat de la nova estesa elèctrica dins aquest espai protegit.
En tot cas, segons informe del Servei d'Espais Naturals, de data 16 d'abril de 2021, és previsible l'afectació de la fauna local, amb caràcter temporal, a causa de les pertorbacions ocasionades durant l'execució de les obres.
4. Consultes a les administracions públiques afectades i persones interessades
L'òrgan ambiental ha realitzat les consultes següents:
- Servei de Gestió Forestal i Protecció del Sòl, de la DG d'Espais Naturals i Biodiversitat.
- Servei de Protecció d'Espècies, de la DG d'Espais Naturals i Biodiversitat.
- Servei d'Espais Naturals, de la DG d'Espais Naturals i Biodiversitat.
- Servei d'Estudis i Planificació, de la DG de Recursos Hídrics.
- Direcció Insular d'Infraestructures, del Departament de Mobilitat i Infraestructures del Consell de Mallorca
- Ajuntament de Fornalutx.
En el moment de redactar el present informe, es disposa dels següents informes de les administracions previsiblement afectades:
- El Servei de Protecció d'Espècies, de la DG d'Espais Naturals i Biodiversitat, amb data 8 d'abril de 2021, va informar el següent:
Segons el criteri del Servei de Protecció d'Espècies, no és de preveure que les actuacions projectades puguin suposar un efecte negatiu sobre les espècies protegides presents a la zona.
Es conclou que:
Per tot això, inform FAVORABLEMENT sobre el projecte d'instal·lació de xarxa en baixa tensió al polígon 1, parcel·la 18 TM Fornalutx.
- El Servei d'Espais Naturals, de la DG d'Espais Naturals i Biodiversitat, amb data 16 d'abril de 2021, va informar el següent:
1. Només uns 18 m del traçat de l'estesa prevista en aquest projecte s'ubiquen dins l'àmbit del paratge natural de la Serra de Tramuntana, en zona d'ús compatible. No s'ubiquen dins cap espai de la Xarxa Natura 2000. Els terrenys afectats tenen la qualificació d'ANEI, APR d'incendis, erosió i esllavissaments.
2. L'article 21.2 de la Llei 5/2005, de 26 de maig, estableix que ‘Dins l'àmbit territorial dels espais naturals protegits, l'autorització, la llicència o la concessió d'usos i activitats correspon als òrgans competents per raó de la matèria, els quals hi han de sol.licitar amb caràcter preceptiu, abans de resoldre, informe a l'òrgan competent en matèria d'espais naturals protegits'. Per tant, abans que l'òrgan substantiu (ajuntament) emeti la corresponent llicència sobre el projecte, hi haurà de sol·licitar l'informe esmentat en aquest article.
3. D'acord amb l'article 29.1 del PORN de la Serra de Tramuntana resten prohibides: «Les actuacions que suposin el deteriorament o l'eliminació de la vegetació natural silvestre així com de les llavors i els seus propàguls són prohibides a tot l'àmbit territorial del Pla». L'estesa elèctrica discorrerà soterrada en una zona de marjades amb cultius d'olivera, on no existeix vegetació silvestre d'especial rellevància que es pugui veure afectada. En tot cas, no s'han d'ubicar sobre àrees de vegetació silvestre les zones d'aplec i altres materials i estris necessaris per a l'execució de les obres.
4. Segons l'article 33.1 del PORN restes prohibides «Les actuacions que suposin una alteració, mort, mutilació, recollida o captura d'animals silvestres o dels seus ous o cries queden prohibides dins l'àmbit territorial del Pla». És previsible l'afectació de la fauna local degut a les pertorbacions ocasionades durant l'execució de les obres, que en tot cas seran de caràcter temporal. Tot i així, i amb l'objectiu de no destorbar en excés la tranquil·litat de la fauna, s'ha d'evitar la generació de renous forts o estridents en la mesura que sigui possible.
5. S'han de tenir en compte tots els elements etnològics presents en l'entorn de la futura pleta i que es poguessin veure afectats per aquest projecte. En aquest sentit, l'article 69.3 del PORN estableix que «Les actuacions i activitats de qualsevol casta que es duguin a terme dins l'àmbit territorial del Pla han de preveure la possible afectació delm patrimoni arqueològic, paleontològic i etnològic i han d'incorporar, si escau, les emsures preventives adients». Per tant, es prendran totes les mesures que siguin adients per a prevenir qualsevol afectació als elements del patrimoni històric presents en la zona d'actuació (marjades i parets de pedra en sec).
6. Segons l'article 95.1 del PORN «La instal·lació de noves esteses elèctriques o l'ampliació de les existents a les zones d'exclusió es considera un ús prohibit. A les zones d'ús limitat aquestes actuacions només són prohibides a les àrees grafiades a l'annex cartogràfic II.4. A la resta de zones, són autoritzables, tenint en compte que es podran instal·lar noves línies elèctriques o ampliar-se les existents, tant quant a potència com a extensió, només quan un estudi de viabilitat sobre la implantació de l'energia solar o eòlica, que s'ha de presentar juntament amb la sol·licitud, palesi que aquests sistemes no són viables en el cas concret. Tant les noves esteses com l'ampliació de les existents, han de discórrer soterrades pels vials existents o les seves voreres.
L'estesa prevista en aquest projecte acompleix aquest article en el sentit que no s'executarà en zona d'exclusió, de forma soterrada. No obstant, s'haurà d'acreditar l'existència de camí pel qual discorre el seu traçat, i també s'haurà de presentar l'estudi de viabilitat al que fa referència l'esmentat article.
7. No es podran obrir nous vials i camins, atenent el que disposa l'article 96.2 del PORN.
8. D'acord amb l'article 97.1 del PORN: «Queden prohibits els abocaments i vessaments de residus en l'àmbit territorial d'aquest Pla». Per tant, s'ha de preveure la retirada de tots els residus que es generin i lliurar-los a un gestor autoritzat.
- El Servei de Gestió Forestal i Protecció del Sòl, de la DG d'Espais Naturals i Biodiversitat, amb data 4 de juny de 2021, va informar el següent:
Es conclou que:
Ateses les característiques i la naturalesa del projecte a informar (instal·lació xarxa en baixa tensió soterrada), ubicat en un àmbit totalment agrícola, el Servei de Gestió Forestal i Protecció del Sòl, no té cap inconvenient o consideració en relació al risc d'incendi forestal.
- La Direcció Insular d'Infraestructures, del Departament de Mobilitat i Infraestructures del Consell de Mallorca, amb data 19 de juliol de 2021, va informar el següent:
1. D'acord amb l'article 31 de la Llei 37/2015, de 29 de setembre, de Carreteres (BOIB de 30 de setembre de 2015) i l'article 94 del Reglament General de Carreteres (BOE de 23 de setembre de 1994) les obres de canalització soterrades, fornícules i fonaments es realitzaran a fora de la zona de domini públic de la carretera i a una distància mínima de VUIT (8) metres mesurats des de l'aresta exterior de l'esplanació. Per tant, el traçat de la instal·lació projectada és més enllà d'aquesta distància.
2. Prèviament a l'inici de les obres hauran de recaptar la pertinent autorització del Departament de Mobilitat i Infraestructures.
5. Anàlisi dels criteris de l'annex III de la Llei 21/2013
S'han analitzat els criteris de l'annex III de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, i es preveu que el projecte pugui tenir efectes significatius sobre el medi ambient, en concret:
1. Característiques del projecte: el projecte pretén la dotació de subministrament elèctric a una vivenda unifamiliar existent, que data de l'any 1900. Les actuacions previstes inclouen la instal·lació d'un comptador monofàsic en la centralització de comptadors existent autoritzada i en servei, per a la vivenda de referència, la qual, en el seu moment es va dimensionar per a allotjar aquest comptador, així com l'execució d'una rasa a nivell per a realitzar una derivació individual que discorrerà íntegrament enterrada i que connectarà la bateria de comptadors abans esmentada amb el quadre previst a la vivenda existent.
La infraestructura existent en l'actualitat està formada per la xarxa de baixa tensió (BT) i la centralització de comptadors, situada a una distància inferior a 80 m de la vivenda de referència, punt des del qual s'alimentarà la derivació individual objecte del present document. La tensió nominal de la nova instal·lació serà de 400 volts entre fases i 230 volts entre fase i neutre.
Actualment, existeix una llicència concedida per a la instal·lació d'un equip de fossa sèptica dotada d'un sistema d'oxidació, que precisa per al seu funcionament del subministrament elèctric projectat.
2. Ubicació del projecte: el projecte afecta el polígon 1, parcel·les 18 i 944 (TM de Fornalutx). D'acord amb el Pla Territorial de Mallorca (PTM), la zona d'estudi es troba qualificada com a Àrea de desenvolupament urbà i classificada com a Àrea Natural d'Especial Interès (ANEI).
L'àmbit d'actuació se situa dins la Unitat de Paisatge 1 (UP-1) «Serra Nord i la Victòria», fora d'espais XN2000. Segons el document ambiental, el traçat de l'estesa prevista al projecte voreja un bancal, destinat a oliveres, a més d'algun ametller o garrover. D'acord amb informe del Servei d'Espais Naturals, aproximadament 18 m d'aquest traçat s'ubiquen dins el Paratge Natural de la Serra de Tramuntana, en zona d'ús compatible.
Les parcel·les objecte d'estudi es troben afectades per àrees de prevenció de riscos (APR) d'erosió i d'esllavissament. Segons el IV Pla Forestal de les Illes Balears 2015-2024, correspon a una zona amb risc moderat d'incendi forestal, a prop d'una altra zona, cap a l'oest, amb risc extremadament alt d'incendi forestal (ZAR). Es localitzen damunt la massa subterrània 1806M2 «Sa Costera», en bon estat qualitatiu i quantitatiu i elevada vulnerabilitat d'aqüífers a la contaminació.
Segons el Servei de Protecció d'Espècies, la parcel·la objecte d'estudi presenta les següents espècies protegides:
-Espècies catalogades en Perill d'Extinció (RD 139/2011): ferreret (Alytes muletensis).
-Espècies incloses al Llistat d'Espècies Silvestres en Règim de Protecció Especial (RD 139/2011): ratapinyada de vores clares (Pipistrellus kuhlii), calàpet (Bufotes balearicus), dragó (Tarentola mauritanica), àguila calçada (Aquila pennata).
-Espècies d'Especial Protecció (Decret 75/2005): rotaboc (Acer gratanense), coixinet de monja (Teucrium balearicum), cirerer de Betlem (Ruscus aculeatus).
-Espècies d'Interès Especial (Decret 75/2005): llampúdol bord (Rhamnus ludovici salvatoris).
En tot cas, no hi ha constància de la presència de cap niu de rapinyaire a menys de 1.000 m dels terrenys afectats pel projecte.
3. Característiques del potencial impacte: el document ambiental no ha tengut en compte els possibles efectes associats a una eventual fase de desmantellament. Tampoc s'han analitzat les possibles afeccions al Paratge Natural de la Serra de Tramuntana, atès que s'haurà d'executar una rasa d'uns 18 m de longitud per al traçat de la nova estesa elèctrica dins aquest espai protegit. D'altra banda, és previsible l'afectació de la fauna local, amb caràcter temporal, a causa de les pertorbacions ocasionades durant l'execució de les obres.
Conclusions de l'informe d'impacte ambiental
Primer. Subjectar a avaluació d'impacte ambiental ordinària el Projecte d'instal·lació d'electrificació en baixa tensió per a vivenda unifamiliar existent (derivació individual), parcel·les 18 i 944, polígon 1 (TM de Fornalutx), atès que es preveu que pugui tenir efectes significatius sobre el medi ambient d'acord amb els criteris de l'annex III de la Llei estatal 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental.
L'estudi d'impacte ambiental (EIA) contindrà com a mínim el que estableix l'article 35 de la Llei 21/2013, en els termes desenvolupats a l'annex VI, ambdós modificats per la Llei estatal 9/2018, així com pel que s'estableix a l'apartat 2 de l'article 21 del Decret legislatiu 1/2020, de 28 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'avaluació ambiental de les Illes Balears. S'hauran d'incloure els aspectes mencionats al present informe, que servirà com a document d'abast de l'EIA, i els indicats als informes rebuts de les administracions afectades.
L'EIA ha d'incloure, segons l'art. 21.2 del Decret legislatiu 1/2020, un annex d'incidència paisatgística que identifiqui el paisatge afectat pel projecte, els efectes del seu desenvolupament i, si escau, les mesures protectores, correctores o compensatòries, així com un annex consistent en un estudi sobre l'impacte directe i induït sobre el consum energètic, punta de demanda i les emissions de gasos d'efecte hivernacle, i també la vulnerabilitat davant el canvi climàtic. També, segons l'article 27 d'aquest Decret legislatiu, l'EIA ha d'incloure una avaluació de riscs. Tota la documentació haurà d'anar signada per la persona redactora i col·laboradors.
Tal com preveu l'annex VI. Estudi d'impacte ambiental i criteris tècnics de la Llei 21/2013, es realitzarà un examen multicriteri de les diferents alternatives que resultin ambientalment més adequades, inclosa l'alternativa zero o de no actuació, i que siguin tècnicament viables. Es justificarà la solució proposada en funció de diversos criteris: econòmic, funcional, entre els quals hi ha l'ambiental.
Les alternatives han de ser raonables i tècnicament i ambientalment viables. S'ha d'incloure, per a cada alternativa examinada, la identificació, quantificació i valoració dels efectes significatius previsibles de les activitats projectades sobre la població, la salut humana, la flora, la fauna, la biodiversitat, la geodiversitat, el sòl, el subsòl, l'aire, l'aigua, els factors climàtics, el canvi climàtic, el paisatge, els béns materials, inclòs el patrimoni cultural, i la interacció entre tots els factors esmentats, durant les fases d'execució, explotació i, si s'escau, durant la demolició o l'abandonament del projecte.
Si el pressupost del projecte supera el milió d'euros, es designarà un auditor ambiental. S'hauran d'incloure, al pressupost del projecte i l'EIA, les partides mediambientals de les mesures a aplicar i el seguiment ambiental.
A més, a l'EIA s'hauran de tenir en compte les consideracions següents:
1.D'acord amb l'annex I de la llei 6/1999, de 3 d'abril, de les Directrius d'Ordenació Territorial de les Illes Balears i de Mesures Tributàries, preveure l'adopció de les màximes precaucions per evitar l'abocament de substàncies contaminants, incloses les derivades del manteniment de maquinàries, atès que la zona d'estudi es localitza damunt aqüífer amb elevada vulnerabilitat a la contaminació.
2.Incorporar totes les mesures que siguin adients per a prevenir qualsevol afecció als elements del patrimoni històric presents en la zona d'actuació (marjades i parets de pedra en sec).
3.Proposar les mesures adients per evitar la generació de renous forts o estridents, amb l'objecte de minimitzar les molèsties sobre la fauna de l'entorn.
4.Argumentar la no viabilitat de la implantació d'alternatives de subministrament fotovoltaic o eòlic, per a cobrir la demanda energètica de la vivenda.
5.S'han d'esmenar o aclarir les deficiències següents detectades al document ambiental:
-Atès que no ha quedat acreditat que el traçat de la nova estesa elèctrica segueixi un camí existent, fet que ha motivat la inviabilitat jurídica del projecte per incompliment de l'art. 95.1 del PORN, s'haurà de proposar un traçat alternatiu, almenys respecte dels 18 m que travessen el Paratge Natural de la Serra de Tramuntana, o bé presentar qualque document que acrediti que la part de l'estesa que travessa aquest espai protegit es realitza per camí existent.
-L'apartat d'identificació i valoració d'impactes del projecte, i, si s'escau, la proposta de mesures preventives, correctores o compensatòries, haurà d'incloure una eventual fase de desmantellament.
D'acord amb l'article 36 de la Llei 21/2013 l'òrgan substantiu sotmetrà el projecte i l'estudi d'impacte ambiental a informació pública durant un termini no inferior a trenta dies, mitjançant la publicació al BOIB i si escau a la seva seu electrònica. En l'anunci de l'inici de la informació pública, l'òrgan substantiu, inclourà un resum del procediment d'autorització del projecte amb la informació mínima que assenyala l'art. 36.2 de la Llei 21/2013.
A més, tal com es preveu a l'article 37 de la Llei 21/2013, simultàniament al tràmit d'informació pública, l'òrgan substantiu consultarà a les administracions públiques afectades i a les persones interessades. Es considera que s'han de realitzar les consultes següents:
- Servei de Gestió Forestal i Protecció del Sòl, de la DG d'Espais Naturals i Biodiversitat.
- Servei de Protecció d'Espècies, de la DG d'Espais Naturals i Biodiversitat.
- Servei d'Espais Naturals, de la DG d'Espais Naturals i Biodiversitat.
- Servei d'Estudis i Planificació, de la DG de Recursos Hídrics.
- Direcció Insular d'Infraestructures, del Departament de Mobilitat i Infraestructures del Consell de Mallorca.
- Ajuntament de Fornalutx.
- GOB.
- Amics de la Terra.
- Terraferida
Segon. Es publicarà el present informe d'Impacte Ambiental a la seu electrònica de la CMAIB i al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que disposa l'article 47.3 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental. A més, es donarà compte al Ple de la CMAIB i al subcomitè d'AIA.
Tercer. L'informe d'impacte ambiental perdrà la seva vigència i cessarà en la producció dels efectes que li són propis si, una vegada publicat en el BOIB, no s'hagués procedit a l'aprovació del projecte en el termini màxim de quatre anys des de la publicació, d'acord amb el que disposa l'article 47.4 de la Llei 21/2013.
Quart. L'informe d'impacte ambiental no ha de ser objecte de cap recurs, sense perjudici dels que, si s'escau, siguin procedents en la via administrativa o judicial davant de l'acte, si s'escau, d'autorització del projecte, d'acord amb el que disposa l'article 47.5 de la Llei 21/2013.
Cinquè. Aquesta proposta de resolució s'emet sense perjudici de les competències urbanístiques, de gestió o territorials de les administracions competents i de les autoritzacions o informes necessaris per a l'aprovació.
Palma, 16 de febrer de 2022
El president de la CMAIB Antoni Alorda Vilarrubias