Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT I TERRITORI
Núm. 107935
Resolució del president de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears per la qual es formula l’informe d’impacte ambiental sobre el Projecte de millora de l’eficàcia i eficiència energètica de l’EDAR 1 de Palma (113a/2020)
Vist l'informe tècnic amb proposta de resolució de dia 15 de febrer de 2022, i d'acord amb l'article 10.1.a) del Decret 4/2018, de 23 de febrer, pel qual s'aproven l'organització, les funcions i el règim jurídic de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears (CMAIB) (BOIB núm. 26 de 27 de febrer de 2018),
RESOLC FORMULAR
L'informe d'impacte ambiental sobre el Projecte de millora de l'eficàcia i eficiència energètica de l'EDAR 1 de Palma, en els termes següents:
1. Determinació de subjecció a avaluació ambiental i tramitació
Segons l'article 14 de la Llei 12/2016, de 17 d'agost, d'avaluació ambiental de les Illes Balears, han de ser objecte d'avaluació d'impacte ambiental simplificada els projectes següents:
a) Els projectes inclosos en l'annex II de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, o en l'annex 2 d'aquesta llei.
A l'annex 2:
Grup 2. Energia
6. Instal·lacions per a la producció d'energia elèctrica a partir de l'energia solar, destinada a la venda a la xarxa. Instal·lacions amb una ocupació total de més de 1ha, excepte les situades en qualsevol tipus de coberta o en zones definides com aptes per les instal·lacions mencionades en el pla territorial insular corresponent.
En el cas concret del projecte que s'avalua, s'inclou en aquest grup, per tant, s'ha de seguir la tramitació ambiental com a Avaluació d'Impacte Ambiental Simplificada establerta al capítol II secció 2ª de la Llei 21/2013, així com complir amb les prescripcions de l'article 17 de la Llei 12/2016, de 17 d'agost, d'avaluació ambiental de les Illes Balears que li siguin d'aplicació.
2. Descripció i ubicació del projecte
L'avantprojecte consisteix en la incorporació de dues modificacions en els processos de tractament de la línia de llots de l'EDAR Palma 1, els quals es desenvoluparan dins i fora de la pròpia instal·lació:
A) Dins la instal·lació s'incorporarà una línia de pretractament dels llots, consistent en un procés d'hidròlisi tèrmica, amb l'objectiu d'augmentar la producció de biogàs, reduir la producció de llots i higienitzar-los per poder emprar-los en l'agricultura. La nova línia s'ubicarà a la parcel·la 49 del polígon 49, devora de les actuals instal·lacions. El nou edifici de cogeneració i digestor tindrà una ocupació d'uns 400 m2.
Com a modificació d'un projecte inclòs a l'Annex I. Grup 8.2. Plantes de tractament d'aigües de la Llei 12/2016 posteriorment a la seva execució i, en base a l'establert a l'article 14.2, l'òrgan substantiu en el document ambiental de data març de 2021, justifica pel que fa a la modificació proposada que:
- Té un efecte positiu pel que fa a l'increment d'emissions a l'atmosfera atès l'estalvi en les emissions de diòxid de carboni (CO2), diòxid de sofre (SO2), òxid de nitrogen (NOx) i partícules totals.
- Té un efecte positiu pel que fa a la generació de residus atès que es redueix el residu final de llots els quals podran ser aplicats de forma directa, el que suposa una valorització.
- No té afecció sobre: abocaments en llits públics o en el litoral, la utilització de recursos naturals, espais protegits Xarxa Natura 2000 ni patrimoni natural.
B) Fora de l'EDAR i en dues zones separades, s'instal·laran panells fotovoltaics per a l'autoconsum d'energia de l'EDAR i/o venda a la xarxa de l'excedent. L'objectiu és reduir la petjada de carboni de l'activitat, els costos operatius i les pèrdues de càrrega de la xarxa de transport.
- Zona 2: s'ubica a la parcel·la 146 del polígon 50, a l'est de l'EDAR, tindrà una superfície d'ocupació total de 7.966 m2, superfície d'ocupació dels mòduls fotovoltaics de 6.754 m2 , un total de 1.281 mòduls i mur perimetral de tancament. La parcel·la, segons el PDS d'Energia de les Illes Balears, té una aptitud fotovoltaica alta-mitjana.
- Zona 1: ubicada en part de la parcel·la 29, polígon 49, al sud-oest de l'EDAR, tindrà una superfície d'ocupació de 14.360 m2, una superfície d'ocupació dels mòduls fotovoltaics de 12.956 m2 i un total de 2.504 mòduls. Segons el PDS d'Energia la superfície on es preveu la instal·lació té una aptitud fotovoltaica mitjana-baixa.
Les característiques generals de la instal·lació fotovoltaica són:
- Adaptable al terreny (sense obra civil), els sistemes de suport dels panells seran compatibles amb la producció agrària.
- Mòduls de 2,40 metres d'alçada en posició horitzontal i 3,60 m per a una inclinació de 30º. Compatibles amb el pasturatge i l'ús agrícola.
- La neteja serà amb aigua i per a una periodicitat mensual o després d'episodis de pluges de fang, nevada o fenòmens meteorològics similars.
- No requereix maquinària pesada per al seu muntatge.
- Mínim consum energètic.
- Possibilitat de major alçada en zones inundables.
- Muntatge sobre sabates recolzades (3500x1100 mm).
Els elements que constitueixen les dues plantes són: generadors fotovoltaics (mòduls), inversors, conductors: de coure, punt de connexió/injecció a la xarxa, centres de transformació (PFU-4), centre de maniobra i mesura (PFU-5), línies subterrànies de mitjana tensió, sistema de monitorització. La vida útil dels mòduls s'estima en 25 anys i una vegada finalitzada seran retirats per a la seva repotenciació.
No hi ha afecció a cap espai de rellevància ambiental definits a la Llei 5/2005, de 26 de maig (LECO) ni la Llei 1/91, de 30 de gener (LEN). No es localitza cap espai Xarxa Natura 2000 a l'emplaçament del projecte o proper a aquest. El projecte no afecta Hàbitats d'Interès Comunitari però, segons la capa del Bioatles de l'IDEIB, a la zona 1 és segura la presència de l'espècie calàpet (Bufotes balearicus) i probable l'espècie butxaqueta (Cisticola juncidis) ambdues catalogades.
La zona 1 es troba, en tota la seva extensió, afectada per la presència d'un Àrea de Prevenció de Riscos d'Inundació (APR) coincident amb zona potencialment inundable de les Planes Geomorfològiques d'Inundació, així mateix la zona 1 es correspon a un àrea on la vulnerabilitat d'aqüífers és moderada mentre que a la zona 2 aquesta es qualifica com alta.
No preveu afectar directa o indirectament cap element classificat com Bé d'Interès Cultural (BIC) o Bé Catalogat.
El paisatge està conformat per un entorn rural altament antropitzat, on s'alternen les parcel·les d'ús agrícola i parcel·les amb equipaments (estació depuradora d'aigües residuals, parc verd).
3. Avaluació dels efectes previsibles
Durant la fase de construcció es produiran impactes per l'emissió de pols, sorolls i contaminació atmosfèrica per partícules, pel moviment de terres, obertura de rases, canalitzacions subterrànies i la circulació de vehicles i maquinària pesant, que serà temporal. Els aqüífers o sòls poden contaminar-se per abocaments accidentals derivats de l'emmagatzematge de materials i residus.
Durant la fase d'explotació els impactes es produiran per renous derivats del funcionament del parc solar i del manteniment de les instal·lacions, que podrien afectar a les persones i a la fauna.
No es preveuen efectes negatius sobre espais de rellevància ambiental (espais naturals protegits i Xarxa Natura 2000), hàbitats, ni espècies protegides, ni bens culturals, patrimonials, etnològics o arqueològics. Tampoc es produirà un impacte significatiu sobre el paisatge.
Atesa la naturalesa de l'activitat es preveu que els efectes sobre el medi ambient siguin mínims, sense afecció significativa, si s'apliquen les mesures preventives i correctores del document ambiental.
4. Consultes a les administracions públiques afectades i persones interessades
D'acord amb l'article 46 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, s'han realitzat consultes a les següents administracions previsiblement afectades per la realització del projecte:
- DG de Recursos Hídrics. Servei d'Aigües Superficials.
- Consell de Mallorca . Departament de Territori. Direcció Insular de Territori i Paisatge.
- DG d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural. Servei d'Agricultura i Servei de Reforma i Desenvolupament Agrari.
A continuació es relacionen i resumeixen els aspectes més importants dels informes rebuts a les consultes fetes sobre el projecte:
1. El Servei de Reforma i Desenvolupament Agrari en data 3 de juny de 2021 informa: Favorablement l'objecte del projecte des del punt de vista agrari.
2. El Servei d'Agricultura en data 28 de juliol de 2021 informa: Vist tot l'exposat, i atès que les dues plantes solars fotovoltaiques del Projecte de millora de l'eficàcia i eficiència energètica de l'EDAR 1 de Palma ocupen menys de 2ha, no correspon emetre informe per part del Servei d'Agricultura, d'acord amb l'establert a l'article 118 de la Llei 3/2019 Agrària de les Illes Balears.
3. El Servei d'Ordenació del Territori del Consell de Mallorca en data 9 de juliol de 2021 informa favorablement la proposta sempre que es tingui present les següents condicions:
1) Cal que la composició de la barrera vegetal perimetral projectada estigui formada per espècies vegetals autòctones, preferentment presents en l'entorn proper i de baix requeriment hídric. A més, tenint en compte l'entorn proper, antiga zona humida, i les plantacions en terrenys propers de canya, seria convenient utilitzar vegetació de ribera com les canyes. En qualsevol cas l'execució d'aquesta barrera vegetal s'ha de detallar en el projecte d'execució i incloure el cost de la implantació i arrelament en el pressupost de l'actuació.
2) En relació a les edificacions auxiliars dels parcs fotovoltaics projectats que es situïn a sòl rústic s'hauran de complir les condicions d'integració paisatgística i ambiental recollides a la Norma 22 del PTIM i evitar l'aparició d'elements aliens a la construcció tradicional: coberta inclinada de teula àrab, acabats de façana de la gamma de la pedra, del marès o dels ocres terra i fusteria exterior de fusta o metàl·lica de tipologia idèntica a la tradicional.
4. El Servei de Gestió del DPH en data 3 d'agost de 2021 informa:
1) S'informa favorablement l'avaluació impacte ambiental per «L'AVANTPROJECTE MILLORA DE L'EFICÀCIA I EFICIÈNCIA ENERGÈTICA EN LA DIGESTIÓ DE FANGS», signat per Juan José Pieras Company amb data 4/2020, pel que fa a afeccions al domini públic hidràulic de les aigües superficials i a les seves zones de protecció (servitud i policia).
2) S'informa que les obres de «L'AVANTPROJECTE MILLORA DE L'EFICÀCIA I EFICIÈNCIA ENERGÈTICA EN LA DIGESTIÓ DE FANGS» requeriran autorització administrativa prèvia de la DGRH per trobar-se dins d'una zona potencialment inundable.
3) Perquè aquest Servei pugui informar una sol·licitud d'autorització per les obres de «L'AVANTPROJECTE MILLORA DE L'EFICÀCIA I EFICIÈNCIA ENERGÈTICA EN LA DIGESTIÓ DE FANGS», s'hauran d'esmenar les següents deficiències reflectides en l'epígraf 5 «Deficiències detectades per a obtenir l'autorització de la DGRH per trobar-se dins d'una zona potencialment inundable»:
- No s'ha aportat l'estudi hidrològic-hidràulic necessari per trobar-se l'actuació dins d'una zona potencialment inundable. L'estudi hidrològic-hidràulic haurà de tenir, com a mínim, el contingut indicat a l'article 104.3 del PHIB, aportant la zona de flux preferent i la làmina d'inundació per a l'avinguda de 500 anys de període de retorn amb els seus calats.
- No s'ha demostrat que les instal·lacions elèctriques de mitja tensió es troben fora de la zona de flux preferent.
5. En data 2 de febrer de 2022 se signa Resolució de la directora general de Recursos Hídrics per la qual autoritza, amb condicionants, l'avantprojecte de millora de l'eficiència energètica en la digestió de fangs, situat a zona inundable o potencialment inundable, polígon 49 parcel·la 49, terme municipal de Palma.
5. Anàlisi dels criteris de l'annex III de la Llei 21/2013
S'han analitzat el criteris de l'annex III de la Llei 21/2013, d'avaluacions ambientals, i no es preveu que el projecte pugui tenir efectes significatius sobre el medi ambient, en concret:
1. Característiques del projecte: L'avantprojecte consisteix en la incorporació de dues modificacions en els processos de tractament de la línia de llots de l'EDAR Palma 1. Per una banda preveu la incorporació d'una línia de pretractament dels llots, consistent en un procés d'hidròlisi tèrmica, amb l'objectiu d'augmentar la producció de biogàs, reduir la producció de llots i higienitzar-los per poder emprar-los en l'agricultura. La nova línia s'ubicarà a la parcel·la 49 del polígon 49, devora de les actuals instal·lacions. Per altra banda es preveu, fora del àrea de l'EDAR, la instal·lació de panells fotovoltaics per a l'autoconsum d'energia i/o venda a la xarxa de l'excedent. L'objectiu és reduir la petjada de carboni de l'activitat, els costos operatius i les pèrdues de càrrega de la xarxa de transport. Els panells s'instal·laran en dues zones separades: Zona 1 al sud-oest de l'EDAR, amb superfície d'ocupació de 14.360 m2 i superfície d'ocupació dels mòduls fotovoltaics de 12.956 m2 i, Zona 2 a l'est de l'EDAR amb superfície d'ocupació de 7.966 m2 i superfície d'ocupació dels mòduls de 6.754 m2 .
2. Ubicació del projecte: La zona 1 del projecte fotovoltaic comprèn una part de la parcel·la 29, polígon 49 que té la qualificació de sòl rústic general amb la categoria d'Àrea d'Interès Agrari Intensiva (AIA_I). La zona 2 compren gairebé la totalitat de la parcel·la 146, polígon 50, exceptuant el parc verd confrontant que hi ha a seva part sud, aquesta zona té la qualificació de sòl rústic general amb la categoria d'Àrea d'Interès Agrari Intensiva (AIA_I), a la seva banda s'inclou dins zona qualificada com a Sistema General de Comunicacions i Infraestructures (SGCI) segons la Revisió del Pla General d'Ordenació Urbana de Palma (1998).
No es preveuen efectes negatius sobre espais de rellevància ambiental (espais naturals protegits i Xarxa Natura 2000), hàbitats, ni espècies protegides, ni bens culturals, patrimonials, etnològics o arqueològics. La zona 1 d'implantació de panells fotovoltaics es troba afectada per un àrea de prevenció de riscos d'inundació (APR d'inundació). Es considera que no es produirà un impacte significatiu sobre el paisatge.
A l'entorn del projecte podria haver presència de les següents espècies catalogades: calàpet (Bufotes balearicus) i butxaqueta (Cisticola juncidis).
3. Característiques del potencial impacte: Durant les obres es produiran impactes per l'emissió de pols, renous i contaminació atmosfèrica per partícules, pel moviment de terres, obertura de rases i la circulació de vehicles i maquinària pesant, que serà temporal. Els aqüífers o sòls poden contaminar-se per abocaments accidentals de substàncies durant l'obra.
Durant la fase d'explotació els impactes es produiran per renous derivats del funcionament del parc solar i del manteniment de les instal·lacions, que podrien afectar a les persones i a la fauna.
Si s'apliquen adientment les mesures preventives i correctores establertes al document ambiental i a la documentació complementària posterior, no s'espera que hi hagi impactes significatius.
Conclusions de l'informe d'impacte ambiental
Primer: No subjectar a avaluació d'impacte ambiental ordinària el Projecte de millora de l'eficàcia i eficiència energètica de l'EDAR 1 de Palma, atès que no es preveu que pugui tenir efectes significatius sobre el medi ambient d'acord amb els criteris de l'annex III de la Llei 21/2013, sempre que es compleixin les mesures preventives i correctores proposades al Document Ambiental (versió abril de 2020 i versió març de 2021), a l'estudi paisatgístic (abril 2020) i a l'estudi de vulnerabilitat (gener 2021), així com els següents condicionants:
1. Tots els elements del parc fotovoltaic s'han de dissenyar/realitzar amb les millors tècniques disponibles (MTD). Els panells fotovoltaics hauran de ser d'alt rendiment.
2. Les edificacions auxiliars del parc fotovoltaic que es situïn a sòl rústic hauran de complir les condicions d'integració paisatgística i ambiental recollides a la Norma 22 del PTIM i evitar l'aparició d'elements aliens a la construcció tradicional: coberta inclinada de teula àrab, acabats de façana de la gamma de la pedra, del marès o dels ocres terra i fusteria exterior de fusta o metàl·lica de tipologia idèntica a la tradicional. A més cal estudiar la superposició dels acabats de la Norma 22 als edificis prefabricats per tal d'evitar la presència d'elements aliens a la tipologia tradicional.
3. El tancament perimetral amb malla metàl·lica galvanitzada en cap cas durà filferro espinós per evitar danys a les aus o rapinyaires nocturns.
4. La neteja dels panells fotovoltaics es realitzarà, en la mesura del possible, en sec sense l'ús d'aigua amb la finalitat d'estalviar al màxim aquest recurs. En el cas de no ser possible, es realitzarà amb aigua regenerada tenint en compte les prescripcions del RD 1620/2007, de 7 de desembre, pel qual s'estableix el règim jurídic de la reutilització de les aigües depurades.
5. Es realitzarà un seguiment periòdic del renou generat per tal de garantir el compliment dels nivells establerts a la legislació vigent.
6. Durant la realització de les rases caldrà prendre les mesures necessàries per tal d'evitar la caiguda de fauna. En el cas que aquestes hagin de romandre obertes fora de la jornada laboral, s'haurà de disposar de llistons per permetre la seva sortida i realitzar revisions diàries per alliberar individus que hagin pogut caure, dipositant-los a parcel·les annexes amb condicions ambientals semblants.
7. Respecte a la vulnerabilitat a la contaminació d'aqüífers, s'atendrà el que disposa l'annex 1 de la Llei 6/99, de 3 d'abril, de directrius d'ordenació territorial. Durant el temps que durin les obres, s'han d'adoptar les màximes precaucions per evitar l'abocament de substàncies contaminants (olis, hidrocarburs, etc.) tant de manera accidental com per a dur a terme les tasques de manteniment de la maquinària emprada per a executar l'obra.
8. La fase de construcció i de desmantellament es realitzaran fora de l'època de reproducció d'aus que hi siguin presents.
9. S'hauran de fer inspeccions visuals periòdiques dins les parcel·les amb periodicitat setmanal per tal de detectar animals morts o ferits i, si es detectés individu d'espècie catalogada, protegida o en cas de dubte, s'avisarà a l'112 o a agents de medi ambient del Govern de les Illes Balears. En el cas de detectar cadàver, no s'haurà de tocar ni desplaçar-lo fins que venguin a inspeccionar-lo.
10. La barrera vegetal projectada (zona 1 i 2) s'haurà de mantenir consolidada a tot el perímetre i durant tota la vida útil del parc. Estarà formada per estrat arbori i arbustiu, l'arbori conformat per ullastres (Olea europaea) i garrovers (Ceratonia siliqua), d'alçada mínima 2 metres i sembrats amb una distància suficient segons l'espècie, atenent al seu volum i a la possibilitat de desenvolupament de la part aèria. L'arbustiu es compondrà de mates (Pistacia lentiscus). Es realitzaran revisions periòdiques, manteniment, neteja i reposició d'exemplars morts durant tota la vida del parc que s'hauran d'incloure dins el Pla de Vigilància Ambiental. La barrera haurà d'assolir una alçada mínima de 3 metres en el termini màxim de 3 anys des de la seva implantació.
S'instal·larà un sistema de reg automàtic per degoteig durant la fase de sembra i, al manco els 3 primers anys, es realitzaran regs de reforçament als mesos estivals quan l'estrès hídric és més elevat. El reg es realitzarà preferentment amb aigua depurada i en horari de menor intensitat lumínica.
11. Els òrgans substantiu i l'ambiental podran en qualsevol moment verificar l'estat de la barrera vegetal i, en el cas que no estigués ben executada o no complís amb el seu objectiu, l'òrgan substantiu serà el responsable que el promotor realitzi les plantacions necessàries i amb les conseqüències establertes a la llei per incompliment de l'informe ambiental.
12. S'haurà de manifestar el compromís per part del promotor de realitzar la sembra de cultius d'herbàcies o d'altre tipus d'explotació agrària a la zona afectada pel parc per tal de poder ser emprada com a zona d'alimentació i campeig per a les aus, a més de possibilitar l'explotació de ramaderia ovina i del qual haurà de quedar constància al Pla de Vigilància Ambiental.
13. Quedarà prohibit l'ús d'herbicides i altres productes fitosanitaris al terreny objecte de projecte. El control de la vegetació a l'interior del parc es farà mitjançant pastura amb ramat oví o amb mitjans mecànics que no afectin al sòl (desbrossadores). En el cas d'optar pel pasturatge, s'haurà de calcular el número d'exemplars ovins necessaris per mantenir el terreny i complir amb les aportacions màximes de N provinent dels fems ovins marcat a l'annex "fems" de la Llei 3/2019, de 31 de gener, agrària de les Illes Balears.
14. El control de plagues es realitzarà per mitjans mecànics, biològics o bé amb productes aptes en agricultura ecològica.
15. Els olis empleats als transformadors no contindran PCBs ni PTCs, a més, s'haurà de disposar d'un sistema d'alerta per fuites d'olis o lubricants.
16. S'hauran de seleccionar equips que no utilitzin SF6 o que tinguin un consum mínim d'aquest gas. S'ha de realitzar un control del gas hexafluorur de sofre (SF6) de manera periòdica, mitjançant la verificació de la pressió o de la densitat i s'aplicaran mesures correctores si es detecten fuites. En les operacions de manteniment que impliquin el buidat de l'hexafluorur de sofre, s'ha de recuperar el gas.
17. S'haurà de preveure realitzar mesures periòdiques d'intensitat del camp electromagnètic durant la vida útil de la instal·lació fotovoltaica. Els resultats d'aquestes s'ha d'incorporar al Programa de Vigilància Ambiental. S'ha de garantir que el nucli de població més propera no estigui exposada a un camp magnètic superior a 0,4 mTesla.
18. Els panells fotovoltaics tenen materials contaminants perillosos, raó per la qual s'hauran de tractar com a residu d'aparells elèctrics i electrònics, tal com s'estableix al RD 110/2015, de 20 de febrer, sobre residus. Per tant, s'haurà de garantir la correcta gestió dels panells fotovoltaics, tant en la fase d'explotació i de desmantellament mitjançant declaració responsable de la gestió correcta de les plaques que hauran de signar el promotor i/o el propietari, sense perjudici que l'òrgan substantiu valori l'aplicació potestativa de l'article 33 del Decret Legislatiu 1/2020 pel qual s'aprova el text refós de la Llei d'avaluació ambiental de les Illes Balears relatiu a fiances i/o assegurances per garantir dit desmantellament.
19. Una vegada finalitzada la vida útil de la planta (prevista en 25 anys) es recuperarà el terreny al seu estat original i es prendran les mesures correctores necessàries per tal d'eliminar o disminuir l'impacte ambiental associat. No obstant això, si en el termini de 25 anys es vol seguir explotant com a parc fotovoltaic, s'haurà de sotmetre a un nou procediment d'avaluació d'impacte ambiental.
20. Atès que el pressupost del projecte supera el milió d'euros es designarà un auditor ambiental responsable de vigilar que es compleixen les mesures preventives i correctores a aplicar, principalment la pantalla perimetral, el seguiment ambiental i el desmantellament, a més de l'elaboració d'informes.
21. El document ambiental haurà d'incloure apartat específic referent al Pla de gestió de residus derivats de l'execució del projecte (condicionament previ de les zones, instal·lacions associades...) i del desmantellament.
22. El pressupost del projecte haurà d'incloure les partides corresponents a: la implementació i manteniment de la barrera vegetal (zones 1 i 2), el Pla de Vigilància Ambiental, el Pla de gestió de residus i el desmantellament total de la planta i la recuperació total posterior dels terrenys afectats.
23. S'ha de trametre a la CMAIB còpia del Pla de Vigilància Ambiental una vegada esmenat amb les indicacions anteriors.
A més, es recorda que:
- S'ha d'obtenir informe favorable de l'Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA) abans de l'execució de les obres atès que els terrenys estan afectats per una servitud aeronàutica de l'aeroport de Palma.
- S'han de sol·licitar les autoritzacions o informes necessaris segons la Llei 5/1990, de 24 de maig, de carreteres de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears pel que fa a la part de la parcel·la confrontant amb el Camí de Son Oliver (zona 2).
- Per a l'ús d'aigües regenerades s'ha de complir amb el Reial Decret 1620/2007, de 7 de desembre, pel qual s'estableix el règim jurídic de la reutilització de les aigües depurades.
- S'ha de complir amb el que disposa el Reial Decret 105/2008, d'1 de febrer, pel qual es regula la producció i gestió dels residus de construcció i demolició.
- S'ha de complir amb l'establert en el Reial Decret 110/2015, de 20 de febrer, sobre residus d'aparells elèctrics i electrònics (RAEE), en el cas dels residus dels panells fotovoltaics, transformadors i altres aparells elèctrics que constitueixen el parc fotovoltaic.
- La gestió de residus vegetals generats per les tasques de manteniment i poda de la barrera vegetal s'ha de realitzar d'acord amb la normativa vigent en la matèria.
- S'han de complir les previsions establertes de la Llei 37/2003, de 17 de novembre, del renou així com, les de la Llei 1/2007, de 16 de març, contra la contaminació acústica de les Illes Balears.
- S'ha de complir amb l'establert al Reial Decret 1066/2001, de 28 de setembre, pel qual s'aprova el Reglament que estableix condicions de protecció del domini públic radioelèctric, restriccions a les emissions radioelèctriques i mesures de protecció sanitària sobre les emissions radioelèctriques i al Reial decret 337/2014, de 9 de maig, pel qual s'aproven el Reglament sobre condicions tècniques i garanties de seguretat en instal·lacions elèctriques d'alta tensió i les seves instruccions tècniques complementàries ITC-RAT 01 a 23 o a la normativa que els substitueixi.
- No resulta objecte del present informe d'impacte ambiental l'avaluació d'actuacions ja executades.
Segon.- Es publicarà el present informe d'Impacte Ambiental a la seu electrònica de la CMAIB i al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que disposa l'article 47.3 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental. A més, es donarà compte al subcomitè i Ple de la CMAIB.
Tercer.- L'informe d'impacte ambiental perdrà la seva vigència i cessarà en la producció dels efectes que li són propis si, una vegada publicat en el BOIB, no s'hagués procedit a l'aprovació del projecte en el termini màxim de quatre anys des de la publicació, d'acord amb el que disposa l'article 47.4 de la Llei 21/2013.
Quart. - L'informe d'Impacte Ambiental no serà objecte de cap recurs, sense perjudici del que escaigui en via administrativa o judicial davant de l'acte, si és el cas, d'autorització del projecte, d'acord amb el que disposa l'article 47.6 de la Llei 21/2013.
Cinquè.- Aquesta proposta de resolució s'emet sense perjudici de les competències urbanístiques, de gestió o territorials de les administracions competents i de les autoritzacions o informes necessaris per a l'obtenció de l'autorització.
Palma, 15 de febrer de 2022
El president de la CMAIB Antoni Alorda Vilarrubias