Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT D'ALARÓ

Núm. 98524
Convocatòria i bases específiques per a la cobertura, en comissió de serveis pel sistema de lliure designació, del lloc de cap de la policia local de l’Ajuntament d’Alaró

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

(Exp. núm. 191/2022)

La junta de govern local, en exercici de l'atribució delegada per resolució de batlia núm. 755-2019, de 25 de juny (BOIB núm. 101, de 23.07.2019), en sessió de 23 de febrer de 2022, ha aprovat la següent convocatòria i bases.

PRIMERA.- CARACTERÍSTIQUES DEL LLOC DE TREBALL

Lloc núm. 11-A de la relació de llocs de treball (modificació aprovada per acord del ple de l'ajuntament de 26 d'abril de 2018; Butlletí Oficial de les Illes Balears, BOIB, núm. 64, de 24.05.2018).

SEGONA.- REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS

1. Ser personal funcionari de carrera que pertanyi a la màxima escala o a la categoria superior de l'escala immediatament inferior del cos del municipi d'Alaró, o ser personal funcionari de carrera de cossos de policia local d'altres municipis o d'altres cossos o forces de seguretat, sempre que pertanyi a l'escala o categoria esmentades o a una escala superior. En qualsevol cas, ha de ser personal funcionari de carrera que pertanyi, com a mínim, a la categoria d'oficial.

2. Estar en servei actiu.

3. Complir la resta de requisits del lloc convocat:

Grup: C1

Escala: Administració especial

Subescala: Serveis especials

Categoria: Oficial de policia, o superior

Grau de coneixement de la llengua catalana: B2

4. Tenir un mínim de dos anys d'antiguitat a l'escala de procedència, excepte el personal de l'ajuntament d'Alaró.

TERCERA.- FUNCIONS

Les establertes a l'article 47 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, i les que li pugui assignar el reglament municipal sobre la matèria o el batle o batlessa.

QUARTA.- DURADA DE LA COMISSIÓ DE SERVEIS

1. La comissió de serveis té un caràcter temporal i finalitzarà en qualsevol dels següents supòsits:

a) Quan el lloc de treball es proveeixi de manera definitiva.

b) Quan el termini màxim d'un any. No obstant això, i en el cas de no haver tingut lloc la provisió definitiva en aquest termini i si no consta informe de l'òrgan competent en contra, es podrà prorrogar un altre any. Excepcionalment, quan les necessitats del servei ho requereixin, l'òrgan competent de la corporació local podrà prorrogar aquest termini.

c) Quan cessin les raons d'urgència i necessitat inajornable que la motivaren.

d) En cas de supressió o amortització del lloc de treball.

e) Per renúncia de la persona interessada.

f) Discrecionalment per resolució del batle o la batlessa, d'acord amb el que preveu l'article 46 del Decret 40/2019, de 24 de maig, reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

2. Les persones que estiguin en una comissió de serveis tindran reserva del lloc d'origen mentre duri la comissió i percebran les retribucions corresponents al lloc que efectivament ocupin.

La meritació de triennis a efectes econòmics mentre duri la comissió de serveis es farà al grup de l'escala del lloc convocat.

CINQUENA.- PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS I DOCUMENTACIÓ

1. Les sol·licituds per participar en la convocatòria aniran dirigides a la batlia de l'ajuntament d'Alaró. El model és lliure i haurà de recollir expressament manifestació que es reuneixen tots i cada un dels requisits o condicions exigits a la data de finalització del termini de presentació. Es presentaran en el Registre general de l'ajuntament o en qualsevol de les formes previstes a l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2. El termini de presentació és de 10 (deu) dies hàbils comptadors a partir del següent al de la publicació d'aquesta convocatòria en el BOIB.

3. Per ser admeses i, si escau, prendre part a la convocatòria les persones aspirants han d'adjuntar a la sol·licitud:

a) Fotocòpia autenticada del document nacional d'identitat.

b) Fotocòpia autenticada dels documents que acreditin el compliment dels requisits indicats a la base segona.

c) Currículum amb la relació dels mèrits professionals i acadèmics, amb índex de la documentació.

L'administració podrà, en qualsevol moment, exigir o comprovar l'acreditació dels mèrits al·legats.

4. Tota la documentació que es presenti en una llengua no oficial a la comunitat autònoma de les Illes Balears haurà d'anar acompanyada de la corresponent traducció jurada.

5. Les persones que es presentin a aquesta convocatòria donen el seu consentiment perquè l'administració tracti les seves dades personals a tots els efectes que se'n derivin.

SISENA.- PROCEDIMENT

La convocatòria serà resolta pel batle, de conformitat amb allò establert a l'article 22 de la Llei autonòmica 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, en el termini màxim d'un mes, comptador des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, podent ser declarada deserta si cap dels candidats aconseguís el nivell suficient per al lloc, segons el parer de l'òrgan competent.

Aquesta convocatòria es publicarà en el BOIB, a la pàgina de l'ajuntament a internet (www.ajalaro.net) i al tauler d'anuncis de la corporació.

Cosa que fem pública per a general coneixement.

Recursos.

Contra aquest acord, que és definitiu en via administrativa, es poden interposar, alternativament, els recursos següents:

a) Directament el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la publicació del present acord.

b) El recurs de reposició potestatiu davant la junta de govern local, en el termini d'un mes, comptador a partir del dia següent de la notificació o publicació de la present resolució. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, que es produirà pel transcurs d'un mes des de la seva presentació sense que s'hagi resolt expressament ni s'hagi notificat, podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma.

No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Alaró, 23 de febrer de 2022

El batle Llorenç Perelló Rosselló