Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT D'ALCÚDIA

EMPRESA MUNICIPAL DE SERVEIS ALCÚDIA SA

Núm. 96086
Aprovació bases que han de regir la convocatòria per constituir un borsí extraordinari de platgers per l’empresa Municipal de Serveis d’Alcúdia, SA, per cobrir les necessitats temporals que es produeixin, mitjançant contractacions laborals temporals

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BASES QUE HAN DE REGIR LA CONVOCATÒRIA PER CONSTITUIR UN BORSÍ EXTRAORDINARI DE PLATGERS PER L'EMPRESA MUNICIPAL DE SERVEIS D'ALCÚDIA, SA, PER COBRIR LES NECESSITATS TEMPORALS QUE ES PRODUEIXIN, MITJANÇANT CONTRACTACIONS LABORALS TEMPORALS

Primera.- Objecte de la convocatòria

L'objecte de la present convocatòria és la selecció de personal laboral temporal, mitjançant el sistema de concurs, per crear un borsí de platgers per cobrir puntes de feina o la substitució dels titulars de les places de plantilla en casos de suspensió dels seus contractes de treball, per crear una bossa de treball, d'acord amb els articles 10 i 11 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut de l'Empleat Públic.

Atès que en virtut de l'article 115.d de la Llei 22/1988, de 28 de juliol, de costes, serà competència municipal, entre d'altres, l'explotació, en el seu cas, dels serveis de temporada que puguin establir-se a les platges per qualsevol de les formes de gestió directa o indirecta previstes en la legislació de Règim Local, així com el manteniment de les platges i llocs públics de bany en les degudes condicions de neteja, higiene i salubritat.

Segona.- Contractació i funcions

S'oferirà als aspirants, per estricte ordre de prelació, la contractació laboral i temporal, com a platger per l'Empresa Municipal de Serveis d'Alcúdia, SA, inclòs a la categoria quarta del Conveni Col·lectiu del Personal Laboral al Servei de l'Ajuntament d'Alcúdia – platger- (Illes Balears). En tot cas, la durada dels contractes s'ajustarà als màxims permesos a la legislació vigent en el moment de la celebració dels contractes pels contractes laborals, que en cap cas superarà els 6 mesos.

Les funcions bàsiques del lloc de treball seran les següents:

1. Retirada i emmagatzement de les hamaques de les platges.

2. Manteniment de les hamaques i les ombrel·les.

3. Cobrament dels tiquets als usuaris.

4. Neteja de la platja.

5. Qualsevol altra funció que se li pugui encomanar relacionada amb l'explotació de la platja.

Tercera.- Requisits dels aspirants

Per a prendre part al procediment selectiu serà necessari posseir els següents requisits a la data d'expiració assenyalat per a la presentació de sol·licituds:

1. Ser espanyol o tenir la nacionalitat d'algun dels Estats membres de la Unió Europea d'acord amb les previsions contingudes als articles 56 i 57 de Llei 7/2007, de 12 d'abril, pel que s'aprova l'Estatut bàsic de l'empleat públic. També hi podran participar, en virtut de l'establert a l'epígraf 4rt de l'esmentat article, els estrangers de tercers estats amb permís de residència i treball.

2. Tenir 16 anys complerts el dia que finalitzi el termini de presentació de les sol·licituds i no excedir de l'edat màxima de jubilació.

3. Estar en possessió del títol de graduat en Educació Secundària Obligatòria, formació professional de grau mitjà o títol equivalent, o trobar-se en condicions d'obtenir-lo a la data en que finalitzi el termini de presentació de instàncies.

En el supòsit de presentat un títol equivalent a l'exigit haurà d'al·legar-se la norma que estableixi l'equivalència, o, en el seu defecte, s'haurà d'adjuntar un certificat expedit per l'òrgan competent que acrediti l'esmentada equivalència.

4. No haver estat separades, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitades de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de nacionals d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.

5. Posseir la capacitat funcional necessària pel desenvolupament de les corresponents funcions.

6. Estar en possessió del títol que acrediti el nivell A2 de llengua catalana (o qualsevol altre títol homologat equivalent).

7. No estar sotmès a cap supòsit d'incompatibilitat dels establerts en la Llei 53/1984 de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques o comprometre's en el seu cas, a exercir l'oportuna opció en el període de temps que preveu l'article 10 de la disposició legal anterior, i no percebre pensió de jubilació, de retir o d'orfandat.

8. Estar en possessió del permís de conduir classe B.

Quarta.- Presentació d'instàncies

Les instàncies per participar al procediment selectiu s'hauran de presentar, segons el model normalitzat que figura a l'Annex I d'aquestes bases, adreçades al Sr. President de l'Empresa Municipal de Serveis d'Alcúdia SA, al registre general d'entrada de l'empresa, dins el termini de deu dies hàbils a comptar des del següent a la publicació d'aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). Les successives publicacions es faran al tauler d'anuncis de l'Ajuntament d'Alcúdia, a la seva pàgina web i al Tauler d'anuncis d'EMSA SAU. 

Les sol·licituds es podran presentar en qualsevol de les formes previstes a l'art 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Per ser admesos, els aspirants hauran de presentar la següent documentació:

1. Instància emplenada d'acord amb el model normalitzat (Annex I), indicant en ella la titulació que al·lega posseir per participar en la convocatòria. Els aspirants hauran de manifestar a les seves sol·licituds que reuneixen totes i cada una de les condicions exigides a la base tercera d'aquesta convocatòria.

2. Còpia simple del DNI o NIE.

3. Còpia autèntica del certificat, que acrediti el coneixement del nivell A2 de llengua catalana. Es reconeixeran els certificats que es presentin, acreditatius del coneixement del nivell A2, expedits pels organismes competents inclosos a l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut, i segons el règim temporal i d'equivalències que s'hi estableix.

4. Còpia simple de la titulació aportada per formar part del procediment selectiu.

En cas de titulacions obtingudes a l'estranger, les persones aspirants hauran d'estar en possessió de la credencial que n'acrediti l'homologació o de la credencial per exercir la professió corresponent.

5. Còpia simple dels documents que acreditin els mèrits al·legats, així com un índex que enumeri els esmentats mèrits.

Si en qualsevol moment del procés selectiu el tribunal tingués coneixement que alguna de les persones aspirants no compleix un o més dels requisits exigits o que de la certificació acreditativa resultés que la seva sol·licitud pateix errors o falsedat que impossibilitessin el seu accés a la plaça convocada en els termes establerts en la convocatòria, haurà de proposar a l'autoritat convocant, amb audiència prèvia de la persona interessada, la seva exclusió del procés selectiu, i comunicar als efectes procedents les inexactituds o les falsedats formulades per la persona aspirant en la sol·licitud d'admissió a l'oposició.

Cinquena.- Admissió d'aspirants

Finalitzat el termini de presentació d'instàncies, l'autoritat convocant dictarà resolució aprovant la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos en el termini de deu dies hàbils des de la finalització del termini de presentació d'instàncies, que es farà pública al tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la pàgina web municipal, així com al tauler d'anuncis d'EMSA, concedint un termini de deu dies per tal que els interessats presentin les al·legacions que considerin oportunes i esmenar els corresponents defectes de les sol·licituds.

Les reclamacions i al·legacions, si n'hi hagués, seran acceptades o rebutjades en la Resolució que es dicti, per la qual cosa serà aprovada la Relació Definitiva d'Aspirants Admesos i Exclosos, que es farà pública de la mateixa manera que la relació anterior. Paral·lelament, s'inclourà la composició del Tribunal del procés selectiu.

Els successius anuncis del procediment selectiu es publicaran al Tauler d'Anuncis de l'Ajuntament i a la plana web municipal i al Tauler d'anuncis d'EMSA SAU. 

En cas de no produir-se reclamacions a la Llista Provisional, s'entendrà aquesta elevada a definitiva, sense necessitat de nova resolució i publicació.

Els errors de fet podran esmenar-se en qualsevol moment, d'ofici o a petició de l'interessat.

Sisena.- Fase de concurs i mèrits a valorar

Els mèrits al·legats es valoraran d'acord amb el següent barem que s'adjunta que s'estructura en sis grans blocs:

1. Experiència laboral a altres administracions, ens dependents, o empreses privades amb la realització de funcions anàlogues al lloc de treball: 0,5 punts per cada un dels mesos treballats fins un màxim de 4 punts.

2. Coneixement en llengües estrangeres: Màxim 2 punts, segons el següent barem:

  • Nivell A1: 0,5 punts
  • Nivell A2: 1 punt
  • Nivell B1: 1,5 punts
  • Nivell B2 o superior: 2 punts.

3. Coneixements de català superiors als exigits: Màxim 1 punt, segons el següent barem:

  • Nivell B1: 0,5 punts
  • Nivell B2 o superior: 1 punt.

4. Curs de formació en matèria de prevenció de riscos laborals, amb un mínim de 20 hores: Màxim 1 punt.

5. Curs de formació en matèria d'atenció al públic i la ciutadania, amb un mínim de 20 hores: Màxim 1 punt.

6. Entrevista personal: Màxim 2 punts.

L'entrevista personal versarà sobre qüestions relacionades amb les funcions a prestar, així com determinades qüestions relacionades amb l'aptitud per la realització les tasques pròpies del perfil professional sol·licitat.

Els mèrits a què es refereix l'apartat anterior s'han d'acreditar mitjançant la presentació de la còpia simple de la documentació següent:

a) Experiència professional

a.1.Serveis prestats a l'Administració: mitjançant un certificat lliurat per l'administració pública que correspongui, amb indicació del lloc ocupat per l'aspirant o les característiques del mateix.

a.2.Treballs realitzats en empreses públiques o ens depenents: certificacions emeses per les mateixes entitats que acreditin l'experiència professional.

a.3.Treballs realitzats en empreses privades: certificacions emeses per les mateixes entitats que acreditin l'experiència professional, amb indicació de la categoria, funcions i durada del contracte; o amb l'aportació del contracte de treball i l'informe de vida laboral corresponent.

Es consideraran funcions anàlogues al lloc de treball, a més de les relacionades a la base segona d'aquest procediment, el muntatge i manteniment de para-sols i porxos amb càrritx, canyet, bruc o similars.

c) Coneixements orals i escrits de català

Mitjançant la presentació d'una còpia autèntica de certificats expedits per la Direcció General de Política Lingüística, l'Escola Balear d'Administració Pública o expedits o homologats per la Junta Avaluadora de Català, o organisme oficial adient.

d) Cursos de formació

Còpia simple del certificat d'assistència o aprofitament  als cursos de formació i perfeccionament impartits o promoguts per les administracions públiques; els impartits en el marc dels acords de formació contínua entre l'Administració i els agents socials, així com tots aquells que siguin degudament homologats per les administracions públiques quan el seu contingut estigui directament relacionat amb la prevenció de riscos laborals o l'atenció a la ciutadania.

Els mèrits s'acreditaran amb referència a la data d'acabament del termini o terminis de presentació de sol·licituds pels diferents llocs oferts. Els fet de no acreditar qualsevol dels mèrits indicats en el termini assenyalat suposarà que aquests mèrits no es valorin en la fase de concurs.

En cas d'existència d'empat entre dos o més aspirants, aquests es resoldran atenent al criteri de la major puntuació obtinguda en l'apartat d'experiència professional. En cas de persistir l'empat, s'atendrà a la major puntuació obtinguda a l'entrevista personal.

Novena.- Tribunal Qualificador

El Tribunal estarà format per tres membres amb veu i vot i els seus respectius suplents, per cobrir les absències que es puguin produir. Tots els membres del tribunal hauran de ser funcionaris de carrera o personal laboral fix, d'igual o superior categoria a la de la plaça convocada i amb titulació acadèmica d'igual o superior nivell a l'exigida. En tot cas, comptarà amb un president, un secretari i un vocal.

La composició del tribunal es farà pública mitjançant el corresponent anunci al tauler d'anuncis de l'Ajuntament d'Alcúdia, a la seva pàgina web i al Tauler d'anuncis d'EMSA, SA en el moment de la publicació de la llista provisional d'admesos i exclosos.

El Comitè d'Empresa podrà designar un representant, amb veu però sense vot, per vetllar pel bon desenvolupament del procediment selectiu.

El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de la meitat dels seus membres, ja siguin titulars o suplents, i les decisions s'adoptaran per majoria. Sempre serà necessària la presència del president i del secretari.

El tribunal resta facultat per a resoldre els dubtes o incidències que es presentin, així com per prendre els acords necessaris per al bon ordre del procediment de selecció en tot el que no estigui previst a les presents bases.

Els membres del tribunal hauran d'abstenir-se d'intervenir, i notificar-ho a l'autoritat convocant, quan concorri en ells alguna de les circumstàncies previstes a l'art. 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic.

Així mateix, les persones aspirants podran recusar els membres del tribunal quan concorri alguna de les circumstàncies contemplades en el paràgraf anterior d'acord amb el règim establert en l'article 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic.

Si escau, el tribunal podrà comptar amb l'assistència de Personal Col·laborador, que tendrà caràcter auxiliar i prestaran suport amb activitats de tipus tècnic, administratiu o de serveis. Seran designats en tot cas pel president del tribunal.

Desena.- Gestió de la borsa de treball

La resolució de constitució de les borses de treball es publicarà al tauler d'anuncis de al tauler d'anuncis de l'Ajuntament d'Alcúdia, a la seva pàgina web i al Tauler d'anuncis d'EMSA SAU, i indicarà les persones que la integren, l'ordre de prelació i la puntuació obtinguda.

Les persones que formen part d'una borsa es trobaran en situació de disponibles o no disponibles:

1. Es trobaran en situació de no disponibles aquelles persones que no han acceptat un lloc ofert per concórrer alguna de les causes previstes en aquestes bases. Mentre la persona aspirant estigui en situació de no disponible en la borsa, no se li ha d'oferir cap lloc de treball corresponent a la mateixa categoria, especialitat i nivell, excepte el que preveu més endavant.

2. Estan en situació de disponibles la resta de persones aspirants de la borsa i, per tant, se'ls ha de comunicar l'oferta d'un lloc de treball d'acord amb la seva posició a la borsa.

En cas d'haver-hi una necessitat de contractació, s'ha d'oferir el lloc a la primera persona de la borsa corresponent que estigui en situació de disponible, d'acord amb l'ordre de prelació, sempre que compleixi els requisits del lloc per ocupar-ho.

S'ha de comunicar a la persona aspirant que correspongui el lloc i el termini en el qual cal que es presenti.

Si la persona interessada no manifesta la seva conformitat amb la contractació o el nomenament en el termini d'un dia hàbil, o en el segon dia hàbil següent si la crida es fa en divendres, i la seva disposició a incorporar-se en el termini, s'entén que hi renuncia.

El termini per la incorporació serà de com a mínim de 1 dia hàbil i com a màxim de 15 dies naturals.

A les persones aspirants que hi renunciïn de forma expressa o tàcita -d'acord amb el punt anterior d'aquest article- se les ha de passar al darrer lloc de la borsa de treball corresponent, llevat que al·leguin, dins el termini establert a l'apartat anterior, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, que s'han de justificar documentalment dins els tres dies hàbils següents:

  • Estar en període d'embaràs, de maternitat o de paternitat, d'adopció o d'acolliment permanent o preadoptiu, incloent-hi el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per a cura de fills i filles per qualsevol dels supòsits anteriors.
  • Patir malaltia o incapacitat temporal.
  • Estar, en el moment de crida, exercint funcions sindicals.
  • Estar treballant a una altra administració pública.

En aquest cas conservaran el seu ordre de prelació a la borsa de treball i passaran a la situació de no disponibles.

Als aspirants que, per successió de contractes temporals poguessin esdevenir en contractació indefinida, no se'ls oferirà el lloc quedant en situació de no disponible mentre duri aquesta circumstància.

Onzena.- Vigència de les borses de treball.

La vigència màxima del borsí constituït serà de tres anys a comptar des de la publicació de la seva constitució.

 

Alcudia, document signat electrònicament (7 de febrer de 2022)

El president de l'Empresa Municipal de Serveis d'Alcúdia Domingo Bonnín Daniel

Documents adjunts