Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'HISENDA I RELACIONS EXTERIORS

Núm. 93323
Resolució de la consellera d’Hisenda i Relacions Exteriors, a proposta de la directora general del Tresor, Política Financera i Patrimoni, per la qual es declara desert el concurs públic d’un immoble ubicat dins un radi de 25 quilòmetres de Palma (exclòs el municipi de Palma) per incorporar el servei d’habitatge d’emancipació de la Direcció General d’Infància, Joventut i Famílies (AMBDE 2021/16470) (SP 177/2021)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En la data de la signatura, la presidenta de la Mesa de Contractació i directora general del Tresor, Política Financera i Patrimoni ha formulat la proposta de resolució següent:

Fets

1. El 4 d'octubre de 2021 va tenir entrada a la Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni (VALIB núm. identificador 42077) l'ofici del secretari general de la Conselleria d'Afers Socials i Esports, de 30 de setembre de 2021, relatiu a la «tramitació de l'expedient per contractar l'arrendament d'un immoble ubicat a un municipi que es trobi dins un radi de 25 quilòmetres de Palma, per incorporar el servei d'habitatge d'emancipació de la Direcció General d'Infància, Joventut i Famílies mitjançant concurs públic».

2. En l'expedient esmentat consta, entre d'altres, la documentació següent:

a) Informe de mitjana mostral del mercat de lloguer d'immobles ubicats a municipis dins un radi de 25 quilòmetres de Palma amb ús residencial, signat per tècnics de la Direcció General d'Habitatge i Arquitectura, de 21 de juliol de 2021.

b) Proposta de resolució d'autorització de la despesa de crèdit amb càrrec a la partida pressupostària 17201G/313G01/20200/00, per un import de 895.800 € amb l'IVA inclòs, signada pel secretari general de la Conselleria d'Afers Socials i Esports, de 28 de setembre de 2021.

c) Proposta de la consellera d'Afers Socials i Esports en què insta la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors perquè iniciï l'expedient d'arrendament per concurs d'un immoble ubicat a un municipi que es trobi dins un radi de 25 quilòmetres de Palma per allotjar el servei d'habitatge d'emancipació de la Direcció General d'Infància, Joventut i Famílies, de 23 de setembre de 2021.

d) Memòria del secretari general de la Conselleria d'Afers Socials i Esports que justifica la necessitat i la finalitat de l'arrendament per concurs d'un immoble ubicat a un municipi que es trobi dins un radi de 25 quilòmetres de Palma per allotjar el servei d'habitatge d'emancipació de la Direcció General d'Infància, Joventut i Famílies, de 22 de setembre de 2021.

e) Informe relatiu al preu de mercat de la cap del Departament d'Assumptes Generals de la Conselleria d'Afers Socials i Esports, de 4 de setembre de 2021.

f) Document R de fiscalització núm. 1700012756, per un import de 895.800 €, signat pel cap de la Unitat de Gestió Econòmica de la Conselleria d'Afers Socials i Esports, de 23 de setembre de 2021.

g) Document de despeses pluriennals, presa en consideració i autorització de la imputació a exercicis futurs de la Direcció General de Pressuposts, de 29 de setembre de 2021, signat pel director general de Pressuposts.

h) Esborrany del plec de condicions particulars, de 22 de setembre de 2021, signat pel cap del Servei de Famílies.

i) Esborrany del plec de prescripcions tècniques que han de regir el concurs, de 22 de setembre de 2021, signat pel cap del Servei de Famílies.

3. En data 11 d'octubre de 2021 es va emetre el certificat de la secretària del Consell de Govern en relació amb l'Acord d'autorització prèvia per exercir competències en matèria de disposició de despesa corrent de quantia superior a 500.000 € (art. 10.2 i 15.2 de la Llei de pressuposts de la CAIB per a l'any 2021).

4. El 14 d'octubre de 2021, la directora general del Tresor, Política Financera i Patrimoni va signar, per delegació de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors, la resolució d'inici del procediment per concertar l'arrendament per concurs públic d'un immoble ubicat a un municipi que es trobi dins un radi de 25 quilòmetres de Palma, per incorporar el servei d'habitatge d'emancipació de la Direcció General d'Infància, Joventut i Famílies.

5. El 18 d'octubre de 2021 es va sol·licitar un informe al Departament Jurídic i Administratiu de la Secretaria General de la Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors sobre el plec de prescripcions tècniques, el plec de condicions particulars i el model d'oferta econòmica, d'acord amb l'article 84 del Decret 127/2005, de 16 de setembre, pel qual s'aprova el Reglament de desplegament de la Llei 6/2001, d'11 d'abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

6. El 26 d'octubre de 2021, el Departament Jurídic i Administratiu de la Secretaria General de la Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors va trametre un informe favorable respecte dels plecs esmentats i del model d'oferta econòmica.

7. El 26 d'octubre de 2021 es va emetre l'informe favorable de la tècnica II del Servei de Patrimoni, amb el vistiplau del cap del Servei de Patrimoni.

8. En data 28 d'octubre de 2021 es va emetre la proposta de resolució de la directora general del Tresor, Política Financera i Patrimoni.

9. El 12 de novembre de 2021 es va emetre l'informe favorable de fiscalització prèvia limitada per part de la Intervenció General.

10. El 17 de novembre de 2021, la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors va signar la resolució per la qual s'aproven els plecs de clàusules administratives particulars i de prescripcions tècniques i el model d'oferta econòmica, i s'acorda l'obertura del procediment d'arrendament per concurs públic.

11. El 20 de novembre de 2021 es va publicar en el BOIB núm. 160 l'anunci de licitació del contracte de referència, així com el plec de clàusules administratives i el plec de prescripcions tècniques.

12. Una vegada complert el termini de presentació d'ofertes, el secretari de la Mesa de Contractació va certificar la presentació de la proposta següent:

Licitador: Congregación de Hermanas Franciscanas Hijas de la Misericordia

13. El 12 de gener de 2022 es va constituir la Mesa de Contractació, es varen obrir els sobres A i B i es va estendre l'acta núm. 1. La Mesa va adoptar els acords següents:

«1. Requerir al licitador els aclariments i l'esmena de les deficiències descrites en el punt 2, en un termini de 3 dies hàbils des de la seva notificació.

2. Delegar a la Secretaria de la Mesa de Contractació i al Servei de Patrimoni la recepció d'aquestes esmenes.»

https://csv.caib.es/hash/1642406178005-383039947-3257149803026606219

14. El 9 de febrer de 2022 es va reunir per segona vegada la Mesa de Contractació i es va estendre l'acta núm. 2. La Mesa va adoptar els acords següents:

«1. No admetre al procediment el licitador Congregación de Hermanas Franciscanas Hijas de la Misericordia, amb NIF R0700022G.

2. Proposar a la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors que declari desert el concurs públic per arrendar un immoble ubicat dins un radi de 25 quilòmetres de Palma (exclòs el municipi de Palma), per incorporar el servei d'habitatge d'emancipació de la Direcció General d'Infància, Joventut i Famílies.»

https://csv.caib.es/hash/1644839381150-394060038-3700998723335792316

Fonaments de dret

1. L'article 65 i els següents de la Llei 6/2001, d'11 d'abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 49, de 24 d'abril), el Decret 127/2005, de 16 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desplegament de la Llei 6/2001, d'11 d'abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 192, de 24 de desembre de 2005), i la resta de disposicions aplicables.

2. Els articles 131 i següents del Decret 127/2005, de 16 de desembre, pel qual s'aprova el reglament de desplegament de la Llei 6/2001.

3. La Llei 29/1994, de 24 de novembre, d'arrendaments urbans, i les seves modificacions posteriors.

4. La Llei 10/2019, de 22 de febrer, de canvi climàtic i transició energètica.

5. El Decret 8/2021, de 13 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, de modificació del Decret 9/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

6. El Decret 9/2021, de 13 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es disposa el cessament i el nomenament de membres del Govern de les Illes Balears.

7. El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

8. El Decret 14/2021, de 15 de març, pel qual es disposa el cessament i el nomenament d'un alt càrrec de la Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors.

9. El Decret 25/2021, de 8 de març, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

10. La Resolució de la consellera d'Hisenda i Administracions Públiques de 10 de gener de 2018 per la qual s'assumeix el criteri de l'IBESTAT per calcular el marge d'oscil·lació en l'adequació dels preus de mercat dels arrendaments per concurs.

Proposta de resolució

Propòs a la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors que dicti una resolució en els termes següents:

1. Declarar desert el concurs de licitació per a l'arrendament d'un immoble ubicat a un municipi que es trobi dins un radi de 25 quilòmetres de Palma, per incorporar el servei d'habitatge d'emancipació de la Direcció General d'Infància, Joventut i Famílies mitjançant concurs públic (exp. SP/177.2021-AMBDE 16470/2021), d'acord amb l'article 89.1.c) del  Decret 127/2005, de 16 de desembre, pel qual s'aprova el reglament de desplegament de la Llei 6/2001 atès que la proposta presentada no compleix els requisits que s'exigeixen en la convocatòria.

2. Notificar la resolució a les persones interessades en el procediment administratiu.

3. Publicar la resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Per tot això, dict la següent

Resolució

Manifestar la conformitat amb la proposta de resolució i dictar-ne resolució en els mateixos termes.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la notificació i publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, en el dia de la signatura electrònica (18 de febrer de 2022)

La consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors

Rosario Sánchez Grau

La directora general proposant

Catalina Ana Galmés Trueba