Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR

Núm. 91164
Aprovació definitiva Reglament de segona activitat de la Policia Local

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Aprovat inicialment pel Ple de l' Ajuntament de Llucmajor en sessió de dia 24 de novembre de 2021, el Reglament de segona activitat de la Policia Local, sense que s'hagin presentat al·legacions, esdevé definitivament aprovat en virtut de l'establert a l'article 49 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local i a l'article 102.1 apartat d) de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

En compliment del que disposa l'article 103 de la Llei 20/2006, i a l'efecte de la seva entrada en vigor, es publica íntegrament el texte de l'esmentada disposició normativa.

REGLAMENT DE SEGONA ACTIVITAT DE LA POLICIA LOCAL

Exposició de motius

Les funcions que la Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat (LOFCS) atribueix al personal funcionari del cos de policia local són eminentment operatives i a vegades arriscades i penoses, la qual cosa requereix determinades aptituds psicofísiques en el personal de la policia local, que naturalment va perdent amb l'edat o per determinades circumstàncies.

En l'article 52 de l'esmentada Llei s'estableix que els cossos de policia local es regiran per les disposicions estatutàries recollides en la LOFCS i per les disposicions dictades per les comunitats autònomes i altres normes dictades pels corresponents ajuntaments.

En desenvolupament d'aquesta previsió, la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, regula en el seu capítol II la segona activitat de la policia local, en els articles 55 i següents, i es desplega posteriorment en el Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

Aquest Reglament marc habilita cada ajuntament perquè, dins de les directrius fixades per la Llei 4/2013, així com el Decret 40/2019, es determini la situació de segona activitat de conformitat amb les necessitats i l'estructura de cada cos.

En virtut de la dita habilitació, mitjançant aquest Reglament es procedeix a determinar la situació de segona activitat de conformitat amb les necessitats i l'estructura de l'Ajuntament de Llucmajor.

Article 1. Concepte i característiques

La segona activitat és la modalitat de la situació administrativa de servei actiu del personal funcionari dels cossos de la Policia Local de Llucmajor que té per objecte fonamental garantir una adequada aptitud psicofísica per prestar els serveis amb eficàcia.

Únicament s'escau la declaració de segona activitat des de la situació de servei actiu, i es roman en aquesta fins que es passa a la jubilació o a una altra situació, que no pot ser la de servei actiu, tret que el pas a la situació de segona activitat sigui a causa de la insuficiència de les aptituds psicofísiques.

La situació de segona activitat pot ser amb destinació o sense, d'acord amb els requisits que s'estableixen en la Llei 4/2013, en el Decret 40/2019 i en aquest Reglament.

Els funcionaris i les funcionàries declarats en segona activitat amb destinació queden, fins que arribin a l'edat de jubilació, a disposició del batle o de la batlessa com a regla general, excepte en el cas que existeixi algun impediment, degut a la insuficiència de les aptituds psicofísiques, per cobrir les necessitats del servei de vigilància que es requereixi en els edificis oficials de l'Ajuntament amb la finalitat de limitar-ne la despesa.

Així mateix, quedaran també a disposició de la Batlia per a dur a terme les funcions policials que se'ls puguin encomanar quan ho requereixin raons extraordinàries del servei i mentre persisteixin aquestes raons. En tots dos casos, han de percebre les retribucions corresponents al personal en servei actiu.

En la situació de segona activitat es manté la categoria que es posseïa en el moment de produir-se el pas a la dita situació.

La regulació de la segona activitat que conté la Llei 4/2013 no impedeix que cada ajuntament, en l'exercici de les seves potestats, pugui aprovar en el seu reglament unes modalitats de segona activitat d'acord amb les seves peculiaritats organitzatives i pressupostàries, sempre que aquesta regulació no suposi menysteniment o empitjorament de les mesures establertes en la Llei.

Article 2. Causes per poder passar a la situació de segona activitat

Les causes per les quals es pot passar a la situació de segona activitat són les següents:

El compliment de les edats que es determinen per a cada escala en l'article 3 d'aquest Reglament.

La petició de la persona interessada, en les condicions que assenyala l'article 5 d'aquest Reglament.

La insuficiència de les aptituds psicofísiques per desenvolupar la funció policial, en els termes que preveu l'article 7 d'aquest Reglament.

Article 3. Segona activitat per raó d'edat

El pas a la situació de segona activitat per raó d'edat només pot ser amb destinació, i es produeix a sol·licitud de la persona interessada sempre que hagi estat en situació d'actiu i prestant servei durant un mínim de quinze anys, dels quals cinc han de ser immediatament anteriors a la data de la petició, i en complir les edats següents:

Escala tècnica: 60 anys

Escala executiva: 58 anys

Escala bàsica: 56 anys.

Article 4. Procediment per passar a la situació de segona activitat per raó d'edat

Per accedir a la situació de segona activitat per raó d'edat s'han de complir els requisits establerts en l'article 3 del present Reglament.

Per tal de poder accedir a la situació de segona activitat per raó d'edat amb destinació, l'Ajuntament ha de preveure en la seva plantilla o en la seva Relació de Llocs de Treball (RLT), una reserva de llocs de treball per a aquesta finalitat, en funció de l'edat del personal del cos de policia i de les disponibilitats de llocs de treball adequats.

Aquests llocs poden estar situats en les àrees orgàniques relacionades amb seguretat i policia o en qualsevol altra, sempre que corresponguin a funcions i comeses relacionades amb el grup de titulació al qual pertanyi el personal funcionari afectat.

El pas a la situació de segona activitat està supeditat a l'existència de places adequades creades, dotades i vacants en la plantilla de l'Ajuntament o en la relació de llocs de treball, que han de figurar com a lloc de treball reservat a personal de policia local en segona activitat amb destinació.

Aquest lloc de treball ha de quedar adscrit a l'àrea d'activitat o departament que l'Ajuntament determini i amb les funcions que consideri oportunes, en funció de la categoria corresponent.

El procediment per aquesta causa s'inicia a petició de la persona interessada. La sol·licitud ha de presentar-se amb una antelació mínima de 3 mesos abans del compliment de les edats establertes en l'article 3 del present Reglament.

En cas que les sol·licituds presentades siguin superiors als llocs de treball reservats al personal de la policia local en segona activitat amb destinació, la concessió ha de realitzar-se prioritzant la major edat.

En el supòsit anterior, el personal funcionari al qual no es pugui assignar un lloc en segona activitat amb destinació continuarà en el servei actiu fent tasques adequades a la seva aptitud psicofísica fins que hi hagi llocs catalogats com de segona activitat amb destinació.

Per a la consideració de servei actiu i de còmput de la prestació de serveis, s'inclouen els serveis prestats en conselleries o organismes públics de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, quan aquests llocs de treball estiguin reservats al personal funcionari dels cossos de policia local.

La persona interessada a sol·licitar el pas a la situació de segona activitat per raó d'edat que presti serveis en conselleries o organismes públics de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, en llocs de treball reservats al personal funcionari dels cossos de policia local, prèviament ha de sol·licitar el reingrés en el cos de policia local.

Article 5. Segona activitat per petició de la persona interessada

El pas a la situació de segona activitat, a petició de la persona interessada, exigeix haver complert 35 anys efectius en situació de servei actiu en els cossos i forces de seguretat o en l'exèrcit militar professional, serveis especials o situació d'excedència forçosa.

També poden passar a aquesta situació els funcionaris i les funcionàries de la policia local que hagin complert 32 anys de servei efectiu, dels quals quinze han d'haver estat de servei actiu al capdavant de la prefectura del cos de l'ajuntament en el qual sol·licitin el pas a la segona activitat, i sempre amb l'autorització de l'ajuntament.

Article 6. Per petició de la persona interessada

Per a accedir a la situació de segona activitat per petició de persona interessada s'han de complir els requisits establerts en l'article 5 d'aquest Reglament.

Quan es passi a la situació de segona activitat a petició de la persona interessada, serà sense destinació.

L'Ajuntament pot fixar, abans del dia 31 de desembre de cada any, el nombre màxim de personal funcionari del cos de policia local de Llucmajor, per categories, que s'autoritza que passi a la situació de segona activitat de manera voluntària durant l'any següent, atenent els criteris d'edat del personal peticionari, la disponibilitat de personal i les necessitats del cos de policia local de l'Ajuntament.

El pas a la situació de segona activitat requereix l'autorització de l'òrgan competent de l'Ajuntament de Llucmajor, segons els criteris d'edat del personal peticionari, la disponibilitat de personal i les necessitats del cos de policia local de l'Ajuntament.

L'autorització o la denegació, en tot cas, han de ser motivades i comunicades a la persona interessada.

Article 7. Segona activitat per insuficiència de les aptituds psicofísiques

En qualsevol moment, el personal funcionari de la policia local, per malaltia o accident, quan les seves condicions físiques o psíquiques així ho aconsellin i no sigui susceptible de ser declarat en situació d'invalidesa permanent absoluta, pot passar a ocupar destinacions qualificades de segona activitat, sempre que s'adeqüin al que es preveu tant en aquest article com en l'article següent, amb la finalitat de garantir la plena aptitud psicofísica de la persona, així com l'eficàcia en el servei.

Article 8. Procediment per passar a segona activitat per insuficiència de les aptituds psicofísiques

El procediment per passar a segona activitat per insuficiència de les aptituds psicofísiques pot iniciar-se d'ofici o a instància de la persona interessada.

A aquests efectes, s'ha de constituir un tribunal facultatiu amb tres persones metges o metgesses: una designada per l'Ajuntament, una altra per la persona interessada i la tercera per la conselleria competent en matèria de salut.

Aquest tribunal ha d'emetre un dictamen vinculant en què indiqui la conveniència o no del fet de passar a la situació de segona activitat, i ha d'indicar si és amb destinació o, excepcionalment, sense, amb els possibles terminis de revisió, si escau.

Aquest dictamen s'ha d'elevar a l'òrgan municipal competent perquè dicti una resolució motivada, contra la qual es poden interposar els recursos oportuns. Al personal integrant d'aquest tribunal li és aplicable el que preveu, en matèria de recusació i abstenció, la legislació reguladora del procediment administratiu comú.

Quan el pas a la situació de segona activitat per insuficiència de les aptituds psicofísiques sigui amb destinació, les persones afectades tindran preferència en l'adjudicació dels llocs reservats a policies locals en segona activitat amb destinació.

Es pot acordar, d'ofici o a sol·licitud de la persona interessada, el reingrés al servei actiu, en el cas que hagin desaparegut les causes que van motivar la disminució de l'aptitud psicofísica o sensorial, amb el dictamen mèdic previ en els termes de l'apartat anterior.

Les despeses ocasionades per la constitució del tribunal facultatiu per al reingrés al servei actiu han de ser a càrrec de l'Ajuntament de Llucmajor, sempre que s'actuï d'ofici. Quan el tribunal es constitueixi per estudiar l'accés a la segona activitat a petició de la persona interessada, les despeses han de ser a càrrec de l'Ajuntament de Llucmajor, sempre que aquesta sol·licitud es vegi estimada.

Article 9. Uniformitat del personal funcionari en segona activitat amb destinació

Els llocs de segona activitat s'exerceixen amb uniformitat quan les funcions es realitzin en el cos de policia. També es poden exercir amb uniformitat en els casos que determini la Batlia segons les funcions que han de realitzar-se. Fora dels casos previstos en aquest article, els llocs de segona activitat s'han exercir sense la uniformitat reglamentària.

En la RLT de l'Ajuntament de Llucmajor o, si s'escau, en l'organigrama funcional, s'ha de fer constar si el lloc de treball s'exerceix amb la uniformitat reglamentària o sense.

Per regla general, la segona activitat per raó d'edat s'ha de prestar amb la uniformitat reglamentària, mentre que la segona activitat per motius psicofísics ha de ser sense la uniformitat reglamentària.

Article 10. Distintius i armament

Amb caràcter general el pas a la situació de segona activitat no ha de comportar la pèrdua de la condició d'agent de l'autoritat del personal funcionari de la Policia Local de Llucmajor.

El personal funcionari que passi a la situació de segona activitat pot dur una uniformitat adaptada a l'activitat i funcions a desenvolupar.

En cas que no s'utilitzi la uniformitat pròpia de la Policia Local de Llucmajor, no es pot prestar servei amb l'armament. Igualment, no pot portar arma de foc el personal funcionari de la policia local que passi a la situació de segona activitat per causes psicofísiques, sigui quina sigui la causa d'aquesta insuficiència.

El carnet professional del personal funcionari de la policia local en situació de segona activitat ha de ser el mateix, però s'ha d'adaptar a l'esmentada situació.

Article 11. Formació

Per facilitar la integració del personal funcionari de la policia local en situació de segona activitat, l'Ajuntament de Llucmajor ha de propiciar la realització dels cursos de formació necessaris perquè aquest pugui desenvolupar correctament la seva nova activitat.

Aquesta formació ha de computar com a temps de treball efectiu en el còmput de la seva jornada.

Una vegada superada la formació, i sempre que existeixin llocs vacants catalogats com de segona activitat, s'incorporaran de manera efectiva al lloc de segona activitat.

Article 12. Ascensos i mobilitat

El personal funcionari de la policia local en situació de segona activitat no pot participar en processos selectius de promoció.

En cas d'haver sol·licitat el pas a la situació de segona activitat i haver sol·licitat participar en un procés de promoció, s'ha d'ajornar el pas a la segona activitat fins que finalitzi el procés selectiu.

Article 13. Jornada i formes de prestació del servei

El personal de la policia local en situació de segona activitat ha de tenir les condicions de jornada i horari del lloc de segona activitat a ocupar, que ha d'estar detallat en la RLT o, si s'escau, en l'organigrama funcional de la Policia Local de Llucmajor.

Article 14. Funcions en segona activitat amb destinació

La segona activitat amb destinació s'exerceix com a regla general, exceptuant el cas que existeixi algun impediment degut a la insuficiència de les aptituds psicofísiques, en la vigilància de la seguretat dels edificis destinats a les dependències municipals.

En el cas que no sigui possible l'assignació de funcions de vigilància de la seguretat dels edificis de les dependències municipals o que aquestes funcions no siguin necessàries, es poden realitzar, en el mateix cos de policia, altres funcions d'acord amb la seva categoria i formació, entre altres:

Gestió i control del manteniment dels mitjans tècnics que el cos de policia local utilitza per complir amb les seves obligacions:

Vehicles i material relacionat amb aquests.

Sistemes de transmissió i telecomunicacions.

Vestuari i equipament.

Assistència i suport a treballs no operatius relacionats amb recerca d'accidents de trànsit i altres activitats relatives a la seguretat viària.

Tasques administratives:

Atenció al públic.

Suport en la tramitació de llicències, permisos, autoritzacions i sancions administratives.

Suport en l'anàlisi estadística i en les tasques informàtiques.

Gestió policial de la diversitat.

En general, totes aquelles activitats tècniques d'assessorament, instrumentals de gestió i suport de l'activitat policial o que hi estiguin relacionades, de característiques similars a les expressades en els paràgrafs anteriors, sempre que aquestes no impliquin actuacions policials operatives.

Les funcions concretes del lloc seran les que figurin en la RLT o, si s'escau, en l'organigrama funcional de la Policia Local de Llucmajor.

També és possible la ubicació en àrees relacionades amb seguretat o en qualsevol altra àrea de l'ajuntament respectiu, sempre que corresponguin a funcions i comeses relacionades amb el grup de titulació al qual pertany el personal funcionari afectat. La RLT tindrà en compte llocs de treball específics per al personal en situació de segona activitat que hi hagi de passar per causes psicofísiques.

Quan ho requereixin raons extraordinàries del servei i mentre aquestes raons persisteixin, quedaran a disposició de la Batlia per dur a terme les funcions policials que se'ls puguin encomanar.

Article 15. Retribucions

El personal funcionari afectat pel fet de passar a la segona activitat amb destinació ha de percebre les retribucions pròpies del lloc de treball efectivament desenvolupat, i se li ha de garantir, en tot cas, les corresponents al seu darrer lloc de treball en propietat com a personal funcionari de carrera, incloses les actualitzacions.

Malgrat el que estableix el paràgraf anterior, en cas que el pas a la situació de segona activitat sigui a petició de la persona interessada, s'ha de percebre el 100 % de les retribucions bàsiques i el 60 % de les retribucions complementàries.

Així mateix, en cas que el pas a la situació de segona activitat sense destinació sigui per insuficiència de les aptituds psicofísiques, s'ha de percebre el 100 % de les retribucions bàsiques i el 65 % de les complementàries, tret que sigui per causa de malaltia professional o accident de treball, supòsit en el qual s'ha de percebre el 100 % de les retribucions complementàries.

Quan, de conformitat amb les característiques d'horari i jornada, el lloc de treball en segona activitat impliqui treballar en cap de setmana, es té dret al 100 % de la compensació establerta per als treballs en dissabte, diumenge o festiu.

Article 16. Ordre de prelació per a l'adscripció de llocs de treball de segona activitat

L'ordre de prelació en relació amb les sol·licituds que es presentin de pas a llocs de segona activitat ha de ser el següent:

  1. Per accident laboral o malaltia professional (amb tribunal facultatiu previ).
  2. Per accident no laboral o per raó de malaltia comuna (amb tribunal facultatiu previ).
  3. Per raó d'edat.

En els punts a) i b) s'ha de tenir en compte, en primer lloc, el grau d'incapacitat i, en igualtat de condicions, ha de tenir preferència la dona policia sobre l'home policia. En segon lloc, l'antiguitat com a personal funcionari i, en igualtat de condicions, la persona sol·licitant de major edat sobre la de menor edat.

En l'apartat c), l'adscripció als llocs de segona activitat s'ha d'efectuar atenent el criteri de l'edat i, si persisteix la igualtat, ha de tenir preferència la dona policia sobre l'home policia. En segon lloc, l'antiguitat com a personal funcionari i, en cas de persistir la igualtat, les aptituds per a desenvolupar el lloc de treball.

Article 17. Llocs de treball de segona activitat

Els llocs de segona activitat s'han d'establir en la RLT de l'Ajuntament de Llucmajor, que és l'instrument tècnic o organitzatiu mitjançant el qual s'estructura la classificació i ordenació de llocs de treball que la componen, i en el qual es precisen també els requisits per a l'acompliment de cada lloc.

Les funcions d'aquests llocs s'han de detallar en l'organigrama funcional de la Policia Local.

La segona activitat s'ha de realitzar preferentment en el mateix cos de la Policia Local de Llucmajor i no de forma separada d'aquest, però amb funcions complementàries, tot respectant la categoria del personal funcionari.

Anualment la Prefectura de la Policia Local de Llucmajor ha de remetre a la Mesa General de Negociació i al Departament de Recursos Humans un estudi organitzatiu sobre la possible modificació de la RLT, per incloure, després de negociar-ho, nous llocs de segona activitat, així com la previsió del personal que, per raó d'edat, pugui passar a aquesta situació.

L'assignació de funcions i la seva modificació han de ser negociats en els fòrums establerts legalment per a la modificació de la RLT i de l'organigrama funcional de la Policia Local.

Les seccions sindicals amb representació a l'Ajuntament de Llucmajor han de ser informades i tenir participació, amb veu però sense vot, en tots els processos i sol·licituds de pas a la situació de segona activitat.

La competència per negociar la creació, modificació o supressió de llocs de segona activitat, i l'assignació de funcions dels llocs i la seva modificació corresponen a la Mesa General de Negociació, i s'han d'incloure en la RLT de l'Ajuntament de Llucmajor. Les funcions relatives a cadascun d'aquests llocs es poden preveure en la RLT o, si s'escau, en l'organigrama funcional de la Policia Local. No obstant això, es poden presentar propostes davant la mesa sectorial corresponent, que, si prosperen, han de ser ratificades en la Mesa General de Personal Funcionari. Les modificacions de la RLT han de publicar-se en el Butlletí Oficial dels Illes Balears.

Quan l'adscripció a un lloc de segona activitat es faci en altres àrees orgàniques diferents de les relacionades amb seguretat i policia, la persona interessada ha d'acreditar la suficient formació i competència professional a través dels cursos selectius o proves que es determinin.

Article 18. Règim disciplinari i d'incompatibilitat

El personal funcionari de la Policia Local de Llucmajor en situació de segona activitat amb destinació està subjecte al mateix règim disciplinari i d'incompatibilitats que el personal funcionari de la policia local en servei actiu.

El personal funcionari de la Policia Local de Llucmajor en situació de segona activitat sense destinació està sotmès al règim general de la funció pública.

L'exercici d'activitats connexes amb les funcions desenvolupades en els darrers dos anys immediatament anteriors al pas a la situació de segona activitat ha de ser autoritzat per la Batlia.

Article 19. Jubilació

La jubilació forçosa dels membres de la Policia Local de Llucmajor s'ha d'ajustar a les disposicions contingudes en la normativa bàsica estatal aplicable a les policies locals.

En el cas que es reguli la jubilació parcial anticipada per al personal funcionari públic, s'ha de dur a terme la deguda adequació reglamentària per compatibilitzar la segona activitat.

Article 20. Formes i sistemes de provisió amb destinació

Els llocs de segona activitat s'han d'adjudicar d'acord amb els criteris establerts en l'article 16 del present Reglament.

El Ple de l'Ajuntament ha d'aprovar anualment els llocs de segona activitat que poden ser ocupats per personal funcionari de la policia local en aquesta situació, i ha d'incloure una relació del nombre d'efectius del cos de la Policia Local que, per a aquest any, es preveu que pugui accedir a l'esmentada situació, i el nombre de sol·licituds presentades, la qual cosa ha de quedar reflectida en la RLT de l'Ajuntament de Llucmajor.

Quan, per jubilació o per un altre motiu, quedin vacants llocs de segona activitat, aquests poden ser ocupats, mitjançant un sistema de mobilitat, pel personal funcionari de la Policia Local que es trobi en situació de segona activitat, amb la sol·licitud prèvia de la persona interessada, i s'ha d'aplicar, si s'escau, l'article 16 del present Reglament. Si malgrat aquesta mobilitat, continuessin quedant vacants llocs de segona activitat, el personal interessat que els sol·liciti podrà sol·licitar ocupar-los directament.

Disposició addicional. Unitat nocturna

No es pot ocupar un lloc de segona activitat en la unitat nocturna, excepte que en els darrers tres anys anteriors al pas a segona activitat s'hagin prestat serveis ininterromputs en aquesta unitat.

Disposició transitòria primera. Règim transitori de la situació de segona activitat sense destinació

El personal funcionari que a l'entrada en vigor de la Llei 6/2019, de 8 de febrer, per la qual es modifica la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, estigui en situació de segona activitat sense destinació, pot continuar en aquesta situació fins a la data de jubilació.

Així mateix, el personal funcionari que no reuneixi els requisits per poder accedir a l'anticipació de l'edat de jubilació amb l'aplicació dels coeficients reductors als quals es refereix el Reial decret 1449/2018, de 14 de desembre, pel qual s'estableix el coeficient reductor de l'edat de jubilació en favor del personal funcionari de les policies locals al servei de les entitats que integren l'Administració local, pot sol·licitar l'accés a la situació de segona activitat per raó d'edat sense destinació en els termes que preveien els articles 57.3 i 60.1 de la Llei 4/2013 abans de la seva modificació mitjançant la disposició final segona de la Llei 6/2019, de 8 de febrer, fins a la data en què reuneixi els requisits que s'estableixen en el Reial decret 1449/2018, moment a partir del qual podran optar entre l'anticipació de l'edat de jubilació conforme al Reial decret 1449/2018 esmentat o l'accés a la situació de segona activitat per raó d'edat amb destinació, que regula la Llei 4/2013.

Disposició transitòria segona. Preferència en l'assignació de llocs vacants

En el moment de l'entrada en vigor d'aquest Reglament, i a l'efecte d'ocupar els llocs vacants de segona activitat, ha de tenir preferència per accedir-hi el personal funcionari de la policia local que actualment està en situació d'atribució temporal de funcions, a l'espera de l'aprovació d'aquest Reglament, i mitjançant l'aplicació dels criteris establerts en l'article 16.

Disposició transitòria tercera. Modificació de la RLT

Amb l'aprovació d'aquest Reglament es creen els llocs de treball reservats a segona activitat especificats en l'annex I, per la qual cosa s'ha de modificar la RLT en el termini màxim de tres mesos des de l'entrada en vigor d'aquest Reglament per adaptar-la a les seves disposicions.

Els successius canvis en els llocs de treball reservats a segona activitat s'han d'establir mitjançant acord plenari de modificació de la RLT, després de la negociació en la Mesa General del Personal Funcionari.

Disposició final. Entrada en vigor

Aquest Reglament entrarà en vigor l'endemà de la seva publicació íntegra en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Llucmajor, en el dia de la signatura electrònica (21 de febrer de 2022)

El batle Eric Jareño Cifuentes

 

 

​​​​​​​​​​​​​​ANNEX I LLOCS FUNCIONALS DE 2A ACTIVITAT PER A L'ESCALA BÀSICA I EXECUTIVA

LLOC DE 2A ACTIVITAT. INSTAL·LACIONS FIXES

2 LLOCS DISPONIBLES

DEPENDÈNCIA ORGÀNICA

Prefectura/Subinspecció

FUNCIONS

Vigilància, custòdia i control d'accessos a les dependències municipals no policials.

Protecció d'edificis municipals.

HORARI

Torn de 8 hores de dilluns a divendres.

UBICACIÓ DEL LLOC

Oficina municipal de s'Arenal

Ajuntament de Llucmajor

OBSERVACIONS

Oficial/Policia

 

LLOC DE 2A ACTIVITAT. FUNCIONS ADMINISTRATIVES

2 LLOCS DISPONIBLES

DEPENDÈNCIA ORGÀNICA

Prefectura/Subinspecció

FUNCIONS

Funcions administratives o de suport administratiu. Gestió d'objectes perduts. Entrada i sortida de vehicles. Control de manteniment del parc mòbil de la Policia Local.

HORARI

Torn de 8 hores de dilluns a divendres.

UBICACIÓ DEL LLOC

Policia Local

OBSERVACIONS

Oficial/Policia

 

LLOC DE 2A ACTIVITAT. ATENCIÓ AL CIUTADÀ

4 LLOCS DISPONIBLES (3 de diürns i 1 de nocturn)

DEPENDÈNCIA ORGÀNICA

Prefectura/Subinspecció

FUNCIONS

Atenció telefònica i presencial als ciutadans i ciutadanes en les dependències de la Policia Local i emissora.

HORARI

Torn de policia local diürn.

Torn de policia local nocturn.

UBICACIÓ DEL LLOC

Base Policia Local

OBSERVACIONS

Oficial/Policia

 

LLOC DE 2A ACTIVITAT. INTENDÈNCIA

1 LLOC DISPONIBLE

DEPENDÈNCIA ORGÀNICA

Prefectura/Subinspecció

FUNCIONS

Control del vestuari, material, etc. Funcions logístiques, distribució de materials i documents.

HORARI

Torn de 8 hores de dilluns a divendres.

UBICACIÓ DEL LLOC

Policia Local

OBSERVACIONS

Oficial/Policia

 

LLOC DE 2A ACTIVITAT. SALA D'ATESTATS

3 LLOCS DISPONIBLES (2 de diürns i 1 de nocturn)

DEPENDÈNCIA ORGÀNICA

Prefectura/Subinspecció

FUNCIONS

Gestió integral. Suport a atestats. Suport a atestats de trànsit.

HORARI

Torn de policia local diürn.

Torn de policia local nocturn.

UBICACIÓ DEL LLOC

Atestats Policia Local

OBSERVACIONS

Oficial/Policia

 

LLOC DE 2A ACTIVITAT. OFICINA MÒBIL D'ATENCIÓ AL CIUTADÀ

2 LLOCS DISPONIBLES

DEPENDÈNCIA ORGÀNICA

Prefectura/Subinspecció

FUNCIONS

Atenció al ciutadà en diferents punts del municipi. Emplenament de documentació. Registre de documents.

HORARI

Torn de 8 hores de dilluns a divendres.

UBICACIÓ DEL LLOC

Policia Local

OBSERVACIONS

Oficial/Policia

 

LLOC DE 2A ACTIVITAT. PROTECCIÓ CIVIL

1 LLOC DISPONIBLE

DEPENDÈNCIA ORGÀNICA

Prefectura

FUNCIONS

Suport a protecció civil. Plans d'emergència municipal.

HORARI

Torn de 8 hores, de dilluns a divendres, només matins.

UBICACIÓ DEL LLOC

Policia Local

OBSERVACIONS

Oficial/Subinspector

 

LLOC DE 2A ACTIVITAT. RADAR

2 LLOCS DISPONIBLES

DEPENDÈNCIA ORGÀNICA

Prefectura/Subinspecció

FUNCIONS

Control de trànsit amb el radar en diferents punts del municipi. Estadístiques d'infraccions, etc.

HORARI

Torn de 8 hores, de dilluns a divendres.

UBICACIÓ DEL LLOC

Policia Local

OBSERVACIONS

Oficial/Policia

 

LLOC DE 2A ACTIVITAT. NOTIFICADOR

1 LLOC DISPONIBLE

DEPENDÈNCIA ORGÀNICA

Prefectura/Subinspecció

FUNCIONS

Registre i control de les notificacions judicials. Realització de les notificacions. Contestació del resultat de les notificacions.

HORARI

Torn de 8 hores de dilluns a divendres.

UBICACIÓ DEL LLOC

Policia Local

OBSERVACIONS

Oficial/Policia

LLOCS FUNCIONALS DE 2A ACTIVITAT PER A L'ESCALA EXECUTIVA I TÈCNICA

LLOC DE 2A ACTIVITAT

2 LLOCS DISPONIBLES

DEPENDÈNCIA ORGÀNICA

Prefectura

FUNCIONS

Gestió documental. Gestió de la contractació.

HORARI

Torn de 8 hores, de dilluns a divendres, només dematins.

UBICACIÓ DEL LLOC

Policia Local

OBSERVACIONS

Subinspector/Inspector