Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA, FUNCIÓ PÚBLICA I IGUALTAT

Núm. 89734
Proposta i resolució de rectificació d'un error material advertit en la Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 27 de desembre de 2021 per la qual es reclassifica el lloc de treball de la secretaria de l’Ajuntament de Porreres de classe tercera a classe segona, reservat a personal funcionari de l’Administració local amb habilitació de caràcter nacional

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. En data 27 de desembre de 2021, es va dictar resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat per la qual es reclassificava el lloc de treball de la secretaria de classe tercera a classe segona, reservat a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional de l'Ajuntament de Porreres.

2. Aquesta resolució es publica al BOIB núm. 1 de dia 1 de gener de 2022. I es notifica a l'Ajuntament de Porreres i al Col·legi Oficial de Secretaris, Interventors i Tresorers de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en data 24 de gener.

3. En data 8 de febrer de 2022 té entrada en el registre de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat (reg. entrada núm. 86/2022) un ofici de la batlessa de Porreres de dia 3 de febrer de 2022 mitjançant el qual sol·licita la rectificació d'aquesta resolució atès que s'hi ha detectat un error material per omissió.

Fonaments de dret

1. L'article 109.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques estableix que:

"Les administracions públiques poden rectificar, així mateix, en qualsevol moment, d'ofici o a instància dels interessats, els errors materials, de fet o aritmètics existents en els seus actes."

2. L'article 56 de la llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears estableix que:

"1. La revocació dels actes de gravamen o desfavorables i la rectificació dels errors materials, aritmètics i de fet en actes i disposicions administratives correspon a l'òrgan que hagi dictat l'acte o la disposició.

2. La rectificació d'errors ha d'especificar, si n'és el cas, els efectes jurídics que se'n deriven, i s'ha de notificar o publicar preceptivament quan faci referència a actes que hagin estat notificats o publicats."

La resolució de la consellera de data 27 de desembre, en el punt 1 reclassifica el lloc de treball de la Secretaria de l'Ajuntament de Porreres de classe tercera a classe segona.

Però atenent la sol·licitud de l'Ajuntament de data 24 de novembre de 2021, l'informe jurídic de 23 de desembre de 2021 i els punts 4 i 5 dels fonaments de dret de la resolució, el tenor literal dels quals són:

"4. L'article 11 del Reial decret 128/2018 estableix que en les Entitats Locals la secretaria de les quals estigui classificada en classe primera o segona, existirà un lloc de treball denominat Intervenció, que tindrà atribuïda la responsabilitat administrativa de les funcions enumerades a l'article 4 d'aquest reial decret.

5. L'article 14 del Reial decret 128/2018 estableix que en les Corporacions Locals la secretaria de les quals estigui classificada en classe primera o segona, existirà un lloc de treball denominat Tresoreria, al qual correspondrà responsabilitat administrativa de les funcions enumerades a l'article 5 d'aquest reial decret."

Queda palès que a la resolució s'ha omès un paràgraf relatiu a la creació dels llocs de treball denominats Intervenció i Tresoreria.

Per això i atès que s'ha produït un error material per omissió, propòs a la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat que dicti una resolució de rectificació de la resolució de dia 27 de desembre, afegint un nou paràgraf

PROPOSTA DE RESOLUCIÓ

1. Afegir uns nous punts 2 i 3 a la resolució de data 27 de desembre en els termes següents:

2. Classificar el lloc de treball d'intervenció de l'Ajuntament de Porreres com a de classe segona, reservat a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional de la subescala d'intervenció tresoreria, categoria d'entrada. La forma de provisió d'aquest lloc és el concurs i té com a requisit el nivell C1 de català.

3. Classificar el lloc de treball de tresoreria de l'Ajuntament de Porreres com a reservat a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional de la subescala d'intervenció tresoreria. La forma de provisió d'aquest lloc és el concurs i té com a requisit el nivell C1 de català.

2. Disposar que el punt 2 de la resolució passa a ser el 4 i el punt 3, el 5.

3. Publicar la Resolució que es dicti en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i notificar-la a l'Ajuntament de Porreres i al Col·legi Oficial de Secretaris, Interventors i Tresorers d'aquesta comunitat autònoma.

 

Palma, 16 de febrer de 2022

El director general Francesc Miralles Mascaró

Conforme amb la proposta. En dict resolució La consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat Mercedes Garrido Rodríguez