Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA

Núm. 79483
Bases de la convocatòria per a proveir pel procediment de lliure designació amb caràcter definitiu, la plaça de cap del Cos de Policia Local de Santa Margalida

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Aprovades per decret de Batlia núm. 2022-157, de 11 de febrer de 2022, es publiquen íntegrament  les bases de la convocatòria per proveir pel procediment de lliure designació amb caràcter definitiu, la plaça de cap del Cos de Policia Local de Santa Margalida de Santa Margalida.

 

Santa Margalida, a data de la signatura electrònica (11 de febrer de 2022)

El batle

Joan Monjo Estelrich

 

BASES DE LA CONVOCATÒRIA PER A PROVEIR PEL PROCEDIMENT DE LLIURE DESIGNACIÓ AMB CARÀCTER DEFINITIU, LA PLAÇA DE CAP DEL COS DE LA POLICIA LOCAL DE SANTA MARGALIDA

Primera.

Objecte de la convocatòria

L'objecte de la convocatòria és proveir mitjançant el procediment de lliure designació amb caràcter definitiu el lloc de treball de cap del cos de la policia local de Santa Margalida, al qual correspon la prefectura de la policia local de l'Ajuntament, de la categoria de Subinspector A2, d'acord amb l'article 22 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, modificada per la Llei 11/2017 i l'article 46 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears.

Segona.

Requisits de les persones aspirants

1. Ser personal funcionari de carrera de l'escala executiva o ser personal funcionari de carrera de cossos de policia local d'altres municipis o d'altres cossos o forces de seguretat, sempre que pertanyin a les categories de l'escala esmentada o a una escala superior.

2. Estar en servei actiu.

3. Estar en possessió del títol de grau o diplomatura o si es tracta de personal d'altres forces i cossos de seguretat, posseir les titulacions equivalents d'acord amb el que preveu l'article 46.4 del Decret 40/2019, de 24 de maig.

4. En el cas de pertànyer a un altre ajuntament, acreditar un mínim de dos anys d'antiguitat  en l'escala de procedència.

5. Acreditar els coneixements de la llengua catalana corresponents al certificat de nivell B2 o superior, de conformitat amb allò establert a l'apartat 3.b) del Decret 11/2017.

Els certificats seran els expedits per l'Escola Balear de Administració Pública, o els expedits o homologats per la Conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts segons l'Ordre del Conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 per la que es determinen els títols, diplomes i certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut.

6. Haver satisfet la taxa municipal de 20 euros per a la participació en processos de provisió de llocs de treball, establerta en l'ordenança fiscal reguladora de la taxa per accedir a proves de selecció de personal (BOIB núm. 129, de 25 de setembre de 2014).

Segons la Disposició addicional sisena del  Decret 11/2017 el personal funcionari d'altres administracions que participi, si no pot acreditar el nivell mínim exigit de coneixements de llengua catalana corresponent al lloc de treball al qual opta, queda obligat a assolir-lo i a acreditar-lo en un termini de dos anys, comptadors a partir de la data d'ocupació del lloc de treball.

La data de referència per al compliment dels requisits exigits pels aspirants serà el dia de finalització del termini de presentació d'instàncies.

El personal funcionari que ocupi aquest lloc de treball, amb posterioritat al nomenament ha de fer el curs de capacitació per a caps de policia local que haurà de promoure la Escola Balear d'Administració Pública. Queden eximides de la realització d'aquest curs les persones que ja l'hagin realitzat o les que estiguin en possessió del curs de capacitació de la categoria corresponent.

Tercera.

Funcions

Les funcions són les que estableix l'article 47 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears   per a la prefectura del cos de policia:

1. Correspon a la prefectura del cos la direcció, la coordinació i la supervisió de les actuacions operatives del cos, i també l'administració que n'asseguri l'eficàcia, i ha d'informar els seus superiors sobre el funcionament del servei.

2. El cap o la cap del cos té comandament immediat sobre totes les unitats en què el cos s'organitza i, en concret, ha d'exercir les funcions següents, amb independència d'altres que li assigni el reglament municipal sobre la matèria, o el batle o batlessa com a autoritat superior del cos:

a) Exigir a tot el personal subordinat el compliment dels seus deures.

b) Dirigir i coordinar les operacions del cos i també les activitats administratives desenvolupades per assegurar-ne l'eficàcia.

c) Avaluar les necessitats dels recursos humans i materials i elevar-ne les propostes a la batlia.

d) Elaborar la memòria anual del cos de policia local.

e) Elevar a la batlia els informes que, sobre el funcionament i l'organització dels serveis, estima pertinents o li requereixen.

f) Proposar al batle o batlessa l'inici de procediments disciplinaris als membres del cos, quan la seva actuació ho requereixi.

g) Proposar al batle o batlessa la concessió de distincions de les quals el personal del cos es faci mereixedor.

h) Proposar al batle o batlessa o tinent de batle o tinent de batlessa responsable la cobertura de places d'especialitats.

i) Elevar a la batlia les propostes de formació del personal del cos.

j) Formar part dels òrgans col·legiats que es determinin reglamentàriament, en representació del cos de policia local.

k) Presidir la junta de comandaments en les plantilles en les quals, pel nombre de comandaments, aconsellin que es constitueixi.

l) Acompanyar la corporació en els actes públics als quals concorr i és requerit a aquest efecte.

m) Representar el cos de policia local.

n) Totes les que s'estableixen en aquest Reglament.

 

Quarta.

Presentació d'instàncies

1. Les sol·licituds per participar en la convocatòria s'han de presentar segons el model que figura en l'annex I d'aquesta convocatòria i han d'anar dirigides al Sr. Batle de l'Ajuntament de Santa Margalida.

S'han de presentar en el Registre General d'aquest Ajuntament, o en qualsevol de les formes previstes a l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

En els supòsits en que es presentin a registres diferents al del propi Ajuntament de Santa Margalida, per tant, presentats a registres d'altres Administracions o ens diferents al del propi Ajuntament, és requisit indispensable remetre la sol·licitud amb el registre d'entrada corresponent al correu electrònic mmvicens@ajsantamargalida.net abans de la finalització del termini fixat per la seva presentació.

2. El termini per presentar les sol·licituds és de vint (20) dies naturals, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de l'anunci en extracte d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat, prèvia publicació íntegre en el Butlletí Oficial de les Illes Balears d'aquesta convocatòria i les seves bases.

3. Per ser admesos i, si escau, prendre part en la convocatòria corresponent, les persones aspirants hauran de manifestar en les sol·licituds que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides en la convocatòria i adjuntar a la sol·licitud:

a. Fotocòpia del document nacional d'identitat en vigor o resguard de la sol·licitud de renovació.

b. Fotocòpia dels documents que acreditin el compliment dels requisits de la base segona.

c. Currículum vitae relacionant els mèrits professionals i acadèmics, així com la còpia adjunta dels documents acreditatius dels mateixos.

d. Justificant bancari d'haver satisfet la taxa municipal de 15 euros per a la participació en processos de provisió de llocs de treball, establerta en l'ordenança fiscal reguladora de la taxa per accedir a proves de selecció de personal (BOIB núm. 129, de 25 de setembre de 2014).

En el resguard haurà de constar el nom de la persona aspirant i el concepte haurà d'indicar “provisió oficial Policia Local”. Les persones aspirants hauran d'autoliquidar la taxa en el moment de presentació de la sol·licitud per prendre part en les proves selectives convocades, realitzant el pagament en qualsevol dels comptes bancaris següents:

  • ES37 0061 0098 6100 2286 0187BCA.MARCH (BIC BMARES2MXXX)
  • ES38 2100 0107 1402 0000 1164CAIXABANK (BIC CAIXESBBXXX)
  • ES91 0049 3186 5819 1000 2890 BANC SANTANDER (BIC BSCHESMM)

4. Tota la documentació que es presenti en una llengua no oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears haurà d'anar acompanyada de la corresponent traducció jurada.

5. Les persones que han presentat una sol·licitud per participar en aquesta convocatòria donen consentiment perquè l'Administració tracti les seves dades personals a tots els efectes que se'n derivin.

Cinquena.

Procediment 

Després d'haver finalitzat el termini de presentació d'instàncies, l'Ajuntament publicarà al tauler d'anuncis de la seu electrònica corporativa https://ajsantamargalida.sedelectronica.es/info.0 i al portal de transparència de la mateixa web https://ajsantamargalida.sedelectronica.es/transparency/b5f2dec6-957e-4d92-9fc0-512817b28d30/ la relació d'aspirants admesos i exclosos i es donarà un termini de tres dies hàbils per presentar reclamacions i esmenar possibles errades.

La llista provisional de persones admeses i excloses es considerarà automàticament elevada a definitiva si no s'hi presenten reclamacions.

Si hi hagués reclamacions seran estimades o desestimades en una nova resolució amb la qual s'aprovi la llista definitiva que es farà pública a les direccions web indicades (taules d'anuncis i portal de transparència).

Un Tribunal format pels següents membres, valorarà els mèrits presentats pels candidats i especialment la trajectòria professional, els reconeixements honorífics, conjuntament amb altres mèrits i aptituds acreditades que puguin determinar la idoneïtat del candidat per al seu nomenament. La valoració del Tribunal s'elevarà a la batlia perquè pugui motivar la lliure designació de la batlia. La composició del Tribunal serà la següent:

a) President o presidenta: designat per l'Ajuntament de Santa Margalida entre el personal funcionari de carrera.

b) Vocals: un vocal proposat per la Direcció General d'Emergències i Interior, competent en matèria de coordinació de policies locals, un altre proposat per l'Escola Balear d'Administració Pública o, en el seu cas, a través de l'Escola de Seguretat Pública de les Illes Balears i un designat per l'Ajuntament convocant.

c) Secretari o secretària: designat per l'Ajuntament convocant amb veu i vot.

La convocatòria serà resolta pel Sr. batle, de conformitat amb allò establert a la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.

Es formularà directament la proposta d'adjudicació definitiva a favor de la persona que, motivadament, consideri més idònia sempre que la persona seleccionada compleixi els requisits establerts, després d'haver-se exhaurit el termini de presentació de sol·licituds. La convocatòria pot ser declarada deserta si cap dels candidats aconseguís el nivell suficient per al lloc segons el parer motivat de l'òrgan competent.

La  proposta d'adjudicació definitiva es publicarà a la pàgina web de l'Ajuntament, al tauler d'anuncis de la corporació i al BOIB.

Notificada la resolució a la persona interessada, si aquesta hi renuncia, es podrà proposar una nova persona candidata d'entre les persones aspirants.

Sisena.

Publicitat

La convocatòria i les bases d'aquest procés es publiquen en el BOIB, en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i en la seva pàgina web.

Posteriorment, l'anunci en extracte d'aquesta convocatòria es publica en el BOE, en el qual hi constarà la data i nombre de publicació en el BOIB.

 

Setena.

Impugnació

Contra aquest acord que esgota la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades, el recurs de reposició en el termini d'un mes davant el mateix òrgan que ha dictat la resolució d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En el cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició, es podrà interposar directament el recurs contenciós administratiu d'acord amb els articles 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora la de jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

ANNEX I 

SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ AL PROCEDIMENT SELECTIU

El Sr/Sra. ________________________________________________________, amb DNI

núm. ________________ amb domicili a __________________________________,

núm. ____________________, CP ______, Telf. ___________

i adreça electrònica___________________________________________

EXPÒS:

Que m'he assabentat de la convocatòria per proveir amb caràcter definitiu pel procediment de lliure designació, el lloc de feina de Cap del Cos de la Policia Local de Santa Margalida, les bases de la qual varen ser publicades al BOIB núm. ____ de data_______________________________________ i en el BOE núm _____ de data _______.

 DECLAR:

Que reunesc totes i cada una de les condicions exigides en les bases, referides a la fi del termini assenyalat per a la presentació d'aquesta sol·licitud.

ADJUNT:

a. Fotocòpia del document nacional d'identitat en vigor o resguard de la sol·licitud de renovació.

b. Fotocòpia dels documents que acreditin el compliment dels requisits de la base segona (documentació acreditativa de: la relació funcionarial pertanyent a l'escala executiva o equivalent, d'estar en situació administrativa de servei actiu, de la titulació mínima exigida o equivalent, en el cas de pertànyer a un altre ajuntament acreditació d'un mínim de dos anys d'antiguitat  en l'escala de procedència, acreditació dels coneixements de la llengua catalana corresponents al certificat de nivell B2)

c. Currículum vitae relacionant els mèrits professionals i acadèmics, així com la còpia adjunta dels documents acreditatius dels mateixos.

SOL·LICIT:

Prendre part en aquesta convocatòria.

_________________________, ___ d_________________ de 2022

 (Signatura)

SR. BATLE DE L'AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA