Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 79234
Bases reguladores de les ajudes econòmiques individuals per la formació tècnica esportiva, els èxits esportius i l'estada d'esportistes en centres de tecnificació o centres d’alt rendiment per a l’any 2022

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

De conformitat amb allò establert a l'article 9.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, a continuació es fan públiques les bases reguladores d'ajudes individuals per la formació tècnica esportiva, els èxits esportius i l'estada d'esportistes en centres de tecnificació o centres d'alt rendiment per a l'any 2022 aprovades per acord del Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa de data 11 de febrer de 2022, següents:

1. Justificació

La importància de l'esport va ser recollida en el conjunt de principis rectors de la política social i econòmica de la Constitució espanyola, i en aquest sentit l'article 43.3 estableix que els poders públics fomentaran l'educació física i l'esport, i facilitaran l'adequada utilització del lleure.

El Consell Insular d'Eivissa, té competències pròpies dins del seu àmbit territorial en matèria de l'esport, el lleure i en concret en el foment i la promoció de les activitats esportives i de lleure, en virtut de l'article 70.9, de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears (EAIB), aprovat per Llei orgànica 2/1983, de 25 de febrer, modificat per Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'autonomia, que ve exercint des de l'atribució competencial efectuada per la Llei 6/1994, de 13 de desembre, d'atribució de competències als Consells Insulars en matèria de patrimoni històric, de promoció sociocultural, d'animació sociocultural, de dipòsit legal de llibres i d'esports. A més, l'article 73 l'EAIB li atribueix l'exercici de l'activitat de foment, sens perjudici de l'activitat que correspon a la Comunitat Autònoma, en les matèries que aquest Estatut li atribueix com a competència pròpia.

L'esmentada Llei 6/1994, de 13 de desembre, preveu al seu article 6 que els consells insulars assumiran totes les competències que havien estat assumides per la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria d'esports, i entre aquestes, les que determini la llei balear de l'esport.

Per la seua banda, la Llei 14/2006, de 17 d'octubre, de l'esport de les Illes Balears, ja en la seua exposició de motius, destaca que “L'esport, entès com l'expressió de l'activitat física, reglada o no, és un bé per a la societat i cal tenir-ne cura, potenciar-lo i possibilitar que tota la ciutadania de les Illes tingui opcions de practicar-lo, de forma individual o formant part de les diferents i necessàries organitzacions esportives que el gestionen i que són igualment valorades i necessàries en la societat”.

Així mateix, el seu article 3 diu que “L'activitat física i l'esport són funcions socials que contribueixen al desenvolupament i a la formació integral de les persones i a la millora de la seua qualitat de vida”. I el seu article 11 estableix que una de les competències dels consells insulars és: “Definir, planificar i executar els programes adreçats a una major pràctica esportiva en els diferents àmbits i sectors socials, i participar-hi”.

Per això, el Consell Insular d'Eivissa, mitjançant el seu Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut, vol donar suport a la formació tècnica esportiva, als èxits esportius, a l'estada d'esportistes en centres de tecnificació o centres d'alt rendiment . I en aquest sentit, al pressupost general del Consell Insular d'Eivissa per a l'any 2022 (aprovació definitiva BOIB núm. 8, de 13 de gener de 2022) i al pla estratègic de subvencions 2020 - 2021 - 2022 (BOIB núm. 20, de 15 de febrer 2020) es va preveure la línia d'acció d'aquestes ajudes.

2. Objecte i modalitats

2.1. L'objecte d'aquestes bases és la concessió d'ajudes econòmiques individuals per a la formació tècnica esportiva, els èxits esportius, i l'estada d'esportistes de l'illa d'Eivissa en centres de tecnificació i alt rendiment, amb la finalitat de donar suport a la pràctica esportiva, facilitar la millora del rendiment i optimitzar la seua participació en competicions esportives, així com la seua adequada tecnificació en la seua especialitat esportiva, i potenciar la formació del personal tècnic esportiu de l'illa d'Eivissa durant els anys 2021 i 2022

2.2. Es preveuen les modalitats d'ajuda següents:

- Modalitat A:

- Ajudes econòmiques per a esportistes de l'illa d'Eivissa pels resultats aconseguits a l'any 2021.

- Ajudes econòmiques per a persones esportistes de l'illa d'Eivissa inscrites en centres de tecnificació esportiva (CTE) o en centres d'alt rendiment (CAR) fora d'Eivissa, durant la temporada esportiva 2021-2022.

- Modalitat B: ajudes econòmiques per a personal tècnic esportiu de l'illa d'Eivissa per participar en activitats de formació tècnica esportiva fora de les illes Pitiüses durant els anys 2021 i 2022.

2.3. A efectes d'aquestes bases es considera com a personal tècnic esportiu aquelles persones que realitzen funcions d'entrenador/a o de monitor/a o d'àrbitre/a o jutge/jutgessa dins de l'àmbit esportiu.

3. Persones beneficiàries i obligacions d'aquestes

3.1. Podran beneficiar-se de les ajudes establertes en aquestes bases el personal tècnic esportiu i les persones esportistes, nascudes a l'illa d'Eivissa o que tenguin, com a mínim, una antiguitat de residència de sis anys a l'illa d'Eivissa abans del dia de la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria al BOIB, que compleixin les condicions establertes a cada modalitat en concret, i que a més:

- compleixin els requisits per obtenir la condició de beneficiari prevists a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació a l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

- i estiguin al corrent de les obligacions tributàries amb la hisenda estatal i autonòmica i amb la Seguretat Social i no tenguin deutes amb el Consell Insular d'Eivissa.

3.2. Obligacions de les persones beneficiàries:

a) Realitzar la activitat subvencionada complint els requisits que fonamenten la concessió de la subvenció.

b) Comunicar al Consell Insular d'Eivissa qualsevol eventualitat que alteri o dificulti el desenvolupament de l'activitat subvencionada.

c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació, de seguiment i d'inspecció que pugui efectuar el Consell Insular d'Eivissa i aportar tota la informació i la documentació que li sigui requerida en l'exercici d'aquestes actuacions.

d) Comunicar al Consell Insular d'Eivissa la sol·licitud i/o l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o entitat pública o privada, nacional o internacional.

e) Reintegrar, si és el cas, els fons percebuts en els supòsits previstos legalment.

f) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

g) Quan els beneficiaris d'aquestes ajudes disposen de pàgines webs corporatives o d'altres mitjans que permetin donar publicitat de les subvencions, hauran d'adoptar les mesures de difusió relatives al caràcter públic del finançament de l'activitat objecte de l'ajuda, fent constar que l'activitat està subvencionada pel Consell Insular d'Eivissa. En els supòsits en què el beneficiari no disposi de mitjans per donar publicitat, s'entendrà complerta aquesta obligació, quan les subvencions i ajuts públics apareguin publicades en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions i Ajudes Públiques, de conformitat amb el que disposen l'article 7 del Reial Decret 130/2019, de 8 de març, pel qual es regula la base de dades nacional de subvencions i la publicitat de les subvencions i altres ajuts públics.

h) I, en qualsevol cas, complir amb les obligacions dels beneficiaris previstes a l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.

4. Crèdits pressupostaris i quanties de les subvencions

4.1. La quantitat total del pressupost del 2022 destinada per a aquestes ajudes és de 80.000 euros, la qual es distribueix de la forma següent:

- Modalitat A: 70.000 euros amb càrrec a l'aplicació pressupostària 3410 48100.

- Modalitat B: 10.000 euros amb càrrec a l'aplicació pressupostària 3410 48100.

4.2. En el cas que la concessió de les ajudes de qualsevol modalitat no exhaureixi la quantitat que s'hi ha destinat, el sobrant de l'import podrà incorporar-se a l'altra modalitat.

Així mateix, en el cas que la concessió de les ajudes no exhaureixi la quantitat que s'hi ha destinat a la seua aplicació pressupostària, el sobrant d'aquesta aplicació podrà incorporar-se a la resta d'aplicacions pressupostàries.

4.3. El Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut, podrà ampliar la consignació pressupòstaria sempre que existeixi crèdit disponible i segons s'estableix a l'article 58 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 8/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

5. Règim de les ajudes i compatibilitat

5.1. Les ajudes no generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en exercicis posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

5.2. Aquestes ajudes són compatibles amb altres ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedent de qualsevol altra administració, ens públic o privat, nacional o de la Unió Europea o d'organismes internacionals. A aquest efecte, la persona beneficiària haurà de comunicar al Consell Insular d'Eivissa la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat.

5.3. En cap cas, l'import de les subvencions no podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, superi el cost de l'activitat subvencionada en virtut dels articles 20 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i 19 de la LGS, excepte en els supòsits de la modalitat A en els quals es premia els èxits esportius (a tenor de la disposició addicional desena de la LGS).

5.4. En el cas que les persones que resultin beneficiàries d'aquestes ajudes n'hagin rebut altres d'altres administracions o d'altres entitats, hauran de tenir en compte si aquelles altres ajudes són compatibles o no amb les del Consell i, en el cas que no siguin compatibles, haurien d'optar per l'ajuda que considerin més convenient i, si escau, renunciar a la del Consell (annex 7).

5.5. El fet de sol·licitar aquestes ajudes significa l'acceptació plena de les condicions contingudes en les bases d'aquesta convocatòria.

6. Presentació de sol·licituds

6.1. Les sol·licituds de les ajudes es formalitzaran mitjançant instància, degudament emplenada, segons el model normalitzat que figura com a annex 1 d'aquestes bases.

Es dirigiran a la Presidència del Consell Insular d'Eivissa i es presentaran en el Registre General del Consell d'Eivissa (avinguda d'Espanya, 49, 07800 Eivissa), en seu Electrònica del Consell Insular d'Eivissa a l'adreça seu.conselldeivissa.es, o a la resta de llocs establerts a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

7. Documentació a presentar

7.1. La documentació general que s'ha de presentar, a més de l'específica per a cada modalitat de subvenció, és la següent:

a. Imprès de sol·licitud degudament emplenat i signat per la persona sol·licitant (annex 1). Si la persona sol·licitant és menor d'edat, la sol·licitud l'haurà d'emplenar i signar el seu representant legal.

b. Documentació acreditativa de la identitat de la persona sol·licitant i de la seua persona representant legal, si és el cas. Per a persones estrangeres: NIE i passaport/targeta d'identitat del sol·licitant, i del representat legal, si és el cas.

c. Llibre de família si l'esportista és menor d'edat.

d. Per al cas que la persona sol·licitant no hagi nascut a l'illa d'Eivissa però tengui una antiguitat de residència de sis anys a l'illa, s'haurà de presentar certificat d'empadronament expedit per l'ajuntament corresponent de l'illa d'Eivissa, en què consti l'antiguitat de residència al municipi corresponent. Per al cas que la persona sol·licitant hagi residit en diferents municipis en els darrers sis anys, s'hauran de presentar els certificats acreditatius respectius de cada ajuntament. No s'admetran a tal efecte els certificats de resident. Els nascuts a Eivissa no necessitaran presentar aquest document ja que el lloc de naixement quedarà reflectit a la documentació acreditativa de la identitat presentada.

e. Si és el cas que a la sol·licitud no s'autoritza el Consell Insular d'Eivissa a consultar si la persona sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries, documentació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb l'Estat espanyol i amb la Seguretat Social. Si la petició d'ajuda és igual o inferior a 3.000 euros, aquesta documentació acreditativa podrà substituir-se per una declaració responsable d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb l'Estat espanyol i amb la Seguretat Social, segons el model que figura com a Annex 5 d'aquestes bases, tot de conformitat amb l'article 11.f del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i 24.4 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de desembre, general de subvencions.

f. Declaració responsable signada per la persona sol·licitant o pel seu representant legal, si és el cas, que reuneix els requisits per obtenir la condició de beneficiari de conformitat amb l'establert a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, que coneix i es compromet a complir les obligacions contingudes a l'article 14 de la Llei 38/2003, en relació amb l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, i que es troba al corrent amb les seues obligacions tributàries amb la Hisenda estatal i autonòmica, amb la Seguretat Social i amb el Consell Insular d'Eivissa; també d'haver sol·licitat o no ajuda econòmica a altres entitats públiques o privades per dur a terme les mateixes actuacions de la present subvenció, segons el model que figura a l'annex 3 d'aquestes bases.

g. Sol·licitud d'alta o modificació com a creditor del Consell Insular a efectes econòmics a nom de la persona sol·licitant, degudament emplenada, signada i segellada per l'entitat bancària. Aquesta sol·licitud o modificació es pot fer a través de la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es) i s'adreçarà directament a la Tresoreria d'aquest Consell. Només s'haurà de presentar si no consta al Consell o bé si s'ha produït alguna modificació en el que ja hi consta.

De conformitat amb els articles 53.d de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 23.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, no caldrà presentar els documents esmentats als apartats b, c i g quan aquesta documentació ja consti al Consell Insular d'Eivissa i no hi hagi hagut cap canvi; sempre que s'indiqui segons el model de l'annex 4 la data en què es va presentar i no hagin transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment per al qual es varen presentar, i s'autoritzi expressament al Consell per a la seua utilització en aquesta convocatòria.

8. Termini de presentació de sol·licituds i publicitat de la convocatòria

8.1. El termini per presentar les sol·licituds serà de deu dies hàbils, que s'inicia l'endemà de la data publicació de l'extracte de la convocatòria de les ajudes regulades en aquestes bases al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

8.2. Una vegada aprovades les bases, es publicaran al BOIB. Posteriorment es remetran la convocatòria i el seu extracte a la Base de Dades Nacional de Subvencions, que donarà trasllat al BOIB de l'extracte per a la seua publicació, tal com estableix l'article 20 de la LGS. L'eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l'extracte en el BOIB.

9. Esmena i millora de la sol·licitud

9.1. Després que hagi finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut donarà a conèixer una llista en què es requerirà a les persones interessades, si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts en aquestes bases, que l'esmenin.

9.2. Aquesta llista d'esmenes, que contendrà les dades identificatives de les persones sol·licitants i el detall de les esmenes a realitzar, es publicarà al tauler d'anuncis del Consell i a la pàgina web www.conselldeivissa.es (Convocatòries i ajudes).

9.3. D'acord amb el que disposa l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les persones interessades podran esmenar la seua sol·licitud en el termini de deu dies hàbils, comptadors des del dia després d'haver publicat la llista d'esmenes.

9.4. Si en el termini de deu dies hàbils la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la complementació requerida, el Consell Insular d'Eivissa, després d'haver pres la resolució pertinent, considerarà que la persona sol·licitant desisteix de la seua petició. El conseller executiu del Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut dictarà aquesta resolució per delegació del Consell Executiu.

9.5. L'òrgan instructor podrà requerir, en qualsevol moment de la tramitació de l'expedient, els documents complementaris que es considerin necessaris, a l'efecte de garantir la inversió correcta dels recursos pressupostaris destinats a les ajudes.

10. Procediment de concessió de les ajudes

10.1. D'acord amb l'article 22.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el procediment de concessió d'aquestes ajudes es tramitarà en règim de concurrència competitiva, d'acord amb els principis de publicitat, d'objectivitat, de transparència, d'igualtat i de no-discriminació.

10.2. S'entén per concurrència competitiva el procediment mitjançant el qual la concessió de les subvencions es realitza per comparació de les sol·licituds presentades, amb la finalitat d'establir una prelació entre sí, d'acord amb els criteris de valoració i adjudicar, amb el límit fixat a les bases, el crèdit disponible segons la valoració obtinguda.

10.3. La comissió avaluadora desprès d'examinar la documentació presentada per cada persona sol·licitant adjudicarà les quantitats econòmiques corresponents d'acord als criteris següents:

10.3.1. Modalitat A: a cada persona sol·licitant se li adjudicarà l'ajuda corresponent d'acord als criteris establerts a la base 19.A.4.2.

10.3.2. Modalitat B: a cada persona sol·licitant se li adjudicarà l'ajuda corresponent d'acord als criteris establerts a la base 19.B.4.2.

En el cas que la persona beneficiària demani ajuda per a més d'una acció formativa, l'ajuda concedida no podrà superar la quantitat de 1.000 euros.

En el cas que la persona sol·liciti una ajuda inferior a 1.000 euros la quantitat concedida serà la sol·licitada.

10.3.3. En el cas que la quantia total establerta a la modalitat A i/o B no fos suficient per cobrir el nombre de sol·licituds amb dret a obtenir-ne la condició de persona beneficiària, es prorratejarà l'import de la modalitat que pertoqui entre totes les sol·licituds amb dret a obtenir-ne la condició de persona beneficiària.

La fórmula de prorrateig a aplicar serà la següent:

DT

 A = ------- x QB

QS

On:

A = import de l'ajuda a concedir.

DT = dotació econòmica de la modalitat.

QS = quantia total resultant de totes les sol·licituds amb dret a ser persona beneficiària.

QB = quantitat corresponent a la persona beneficiària segons els criteris de valoració establerts a cadascuna de les modalitats.

10.3.4. La persona beneficiària pot rebre una ajuda per cada una de les modalitats però la suma total no pot superar la quantitat de 10.000 euros.

11. Comissió avaluadora

11.1. La comissió avaluadora és l'òrgan col·legiat al qual corresponen les funcions següents:

- Estudiar, avaluar i qualificar les sol·licituds i la documentació necessària per a la justificació, d'acord amb els criteris establerts en aquestes bases.

- Emetre una acta amb un informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.

11.2. La comissió avaluadora pot instar l'òrgan instructor perquè requereixi a les persones sol·licitants els informes o els aclariments que es considerin convenients.

11.3. La comissió estarà autoritzada a resoldre els dubtes que es presentin i a adoptar els acords necessaris per al bon ordre del procés previst en aquestes bases.

11.4. La comissió avaluadora estarà constituïda per:

President/a:

- Titular: Ricardo Gómez Romero, tècnic superior d'esports del Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut

- Suplent: Carmen Marín Carmona, lletrada del Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut.

Secretari/ària (amb veu i sense vot):

- Titular: Miguel Ángel Costa Torres, auxiliar administratiu del Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut.

- Suplent: Yolanda Fernández García-Uceda, auxiliar administrativa del Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut.

Vocal 1:

- Titular: Esperanza Riera Ferrer, auxiliar administrativa del Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut.

- Suplent: Maria de las Nieves Tur Tur, auxiliar administratiu del Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut.

Vocal 2:

- Titular: Antoni Suñer Torres, coordinador d'esports del Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut

- Suplent: Santiago Camarero Gómez, entrenador de les instal·lacions esportives del Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut.

Vocal 3:

- Titular: Francesc Costa García, gerent del campament de cala d'es Jondal del Departament d'Esports i Joventut.

- Suplent: Jaume Planells Roig, auxiliar administratiu de les instal·lacions esportives del Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut.

11.5. En tot allò no previst expressament en aquestes bases sobre el funcionament de la comissió, seran d'aplicació les disposicions de la subsecció 1a de la secció 3a del capítol II del títol preliminar de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

12. Instrucció, resolució i notificació

12.1. Òrgans competents per a l'ordenació, la instrucció i la resolució

El Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut del Consell Insular d'Eivissa és el competent per instruir el procediment de concessió d'aquestes ajudes, de conformitat amb l'establert a l'apartat tercer 8, lletra g, del Decret de Presidència núm. 2020000768, de modificació del Decret de Presidència núm. 2019000471, de data 10-7-2019, d'estructura del govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de departaments, i del Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-7-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 153, de 5 de setembre de 2020, modificació al BOIB núm. 119, de 2-09-2021). Dins d'aquest Departament correspon al conseller executiu l'ordenació del procediment, en virtut de l'article primer i del Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16 de juliol de 2020, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 98 EXT., de 17-7-2029; modificacions al BOIB núm. 175, de 31-12-2019, i al BOIB núm. 101, de 4-6-2020 i al BOIB núm. 153, de 5-09-2020).

Pel que fa a la competència per aprovar aquesta convocatòria, de conformitat amb l'establert a l'article tercer, apartat e, del Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16 de juliol, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa, correspon al Consell Executiu “Aprovar i resoldre les convocatòries d'ajuts o subvencions a particulars o entitats públiques o privades d'import superior a quinze mil euros (15.000 euros).”

12.2. Amb fonament en l'informe de la comissió avaluadora, i de conformitat amb l'article 24.4 de la LGS, l'òrgan instructor formularà la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que expressarà la relació de persones beneficiàries per a les quals es proposa la concessió de l'ajuda i la seua quantia; igualment, si és el cas, en les sol·licituds excloses o per a les quals es proposa la desestimació/denegació, s'indicarà la causa d'exclusió o desestimació/denegació. Aquesta proposta de resolució provisional s'exposarà en el tauler d'anuncis i edictes electrònics de la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa, i s'obrirà un termini de deu dies hàbils per presentar-hi al·legacions.

Les persones que es proposen com a beneficiàries d'aquestes ajudes a la proposta de resolució provisional disposaran d'un termini de deu dies hàbils, a partir del dia següent de la seua publicació, per comunicar al Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut l'acceptació de l'ajuda. Tanmateix, l'acceptació s'entendrà produïda automàticament si en el dit termini no es fa constar el contrari.

Així mateix, en el cas que vulgui renunciar a aquesta ajuda, haurà de presentar l'annex 7 d'aquestes bases, també dins el termini de deu dies hàbils, comptadors a partir del dia següent a la publicació de la proposta de resolució provisional.

Si alguna de les persones sol·licitants presenta al·legacions dins del termini establert, la comissió avaluadora les examinarà i emetrà un nou informe en què, de manera raonada, les estimarà o desestimarà. Basant-se en aquest nou informe es formularà la proposta de resolució definitiva.

Si no hi ha cap al·legació, l'òrgan instructor formularà la proposta de resolució definitiva. Amb fonament en la proposta de resolució definitiva de l'òrgan instructor, les ajudes es concediran, per delegació del Consell Executiu, mitjançant resolució del conseller executiu del Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut on expressarà la relació d'entitats subvencionades i la quantia de l'ajuda; igualment, si és el cas, en les sol·licituds excloses i/o desestimades/denegades, s'indicarà la causa d'exclusió i/o de desestimació/denegació, així com les entitats que hagin renunciat a l'ajuda concedida

12.3. D'acord amb l'article 25.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el termini màxim per resoldre i notificar el procediment no excedirà els sis mesos, comptats a partir de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el BOIB.

12.4. La resolució definitiva es notificarà a les persones interessades mitjançant la seua publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), al tauler d'anuncis del Consell Insular de la seua pàgina web www.conselldeivissa.es

12.5. En compliment de l'establert als articles 34 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i 20.8.b de la LGS, s'ha de publicar en la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) les subvencions concedides, amb indicació de la convocatòria, el crèdit pressupostari al qual s'imputin, la relació de persones subvencionades i la quantia de l'ajuda concedida i l'objectiu o finalitat de la subvenció, incloses les inferiors a 3.000 euros.

12.6. La presentació de la sol·licitud de les ajudes d'aquesta convocatòria comportarà l'autorització de les persones sol·licitants al Departament d'Esport i Joventut, a publicar les dades relatives a la seua identitat que resultin imprescindibles per tramitar aquest procediment administratiu.

12.7. El Consell Insular d'Eivissa podrà utilitzar en qualsevol moment del procediment els mitjans de control escaients (inspeccions, visites, sol·licitud d'aportació de nous documents i/o aclariments, etc.) per a l'aplicació correcta de l'ajuda concedida.

13. Pagament de les ajudes

13.1. Modalitat A:

El pagament de les ajudes concedides es farà juntament amb la concessió.

13.2. Modalitat B:

Abans d'efectuar-se el pagament i una vegada executades les actuacions subvencionades serà necessari presentar un compte justificatiu simplificat amb la següent informació per tal de poder efectuar el pagament:

a) Una memòria d'actuació.

b) Una relació classificada del total de les despeses de l'activitat subvencionada, amb identificació del creditor i del document, del concepte, del seu import, de la data d'emissió i de la data de pagament, segons el model de l'annex 6.

c) Relació detallada d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada, amb indicació de l'import i la seua procedència, segons el model de l'Annex 6.

d) Factures per la totalitat de la despesa de l'activitat subvencionada. Es requerirà la justificació del pagament de les despeses realitzades.

e) Certificat d'assistència a l'activitat formativa.

Les factures han d'estar emeses entre l'1 gener de 2021 i l'1 d'octubre de 2022.

El termini per justificar serà de 20 dies hàbils a partir de la notificació de la subvenció concedida. Si l'activitat formativa encara no ha finalitzat, el termini serà de 20 dies hàbils a partir de la seua realització.

El pagament ha d'haver-se realitzat abans de finalitzar el corresponent termini de justificació.

Amb la documentació presentada i amb l'informe tècnic favorable del Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut sobre el compliment de l'objecte de la subvenció i els criteris de les bases d'aquesta convocatòria s'emetrà informe proposta i, per delegació del Consell Executiu, es farà efectiu el pagament mitjançant resolució del conseller executiu del Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut del Consell Insular d'Eivissa.

L'acreditació del pagament dels justificants de les despeses aportats per les persones beneficiàries s'ha de dur a terme a través de la documentació que tot seguit s'indica, depenent dels mitjans de pagament que s'hagin utilitzat:

a) Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en compte bancari:

- Document bancari acreditatiu del pagament en el qual figurin el concepte de la transferència o l'ingrés, la data del document, l'import, les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura, respectivament.

b) Pagament en metàl·lic (fins un màxim de 1.000 €):

- Document justificatiu de la despesa (per exemple, factura) amb l'expressió “rebut en metàl·lic”, “pagat” o similar, signada pel proveïdor.

c) Pagament mitjançant xec nominatiu:

- Document justificatiu de la despesa (per exemple, factura) amb l'expressió “rebut en xec nominatiu” o similar, signada pel proveïdor amb la data i amb indicació del nom i del numero d'acreditació d'identitat de la persona que signa.

- Extracte del compte corrent del beneficiari de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquest xec.

d) Pagament mitjançant targeta de crèdit o dèbit:

- Extracte del compte en què figuri el càrrec del pagament.

e) Pagament mitjançant domiciliació bancària:

- Extracte bancari en què figuri el càrrec de la domiciliació.

13.3 Si amb la documentació presentada no s'arriba a justificar el 100% de l'ajuda concedida, aquesta subvenció es reduirà de manera que cobreixi només les despeses correctament justificades.

13.4. El pagament de les ajudes es realitzarà mitjançant transferència bancària i al número de compte bancari que consti a la sol·licitud.

13.5. La percepció d'aquestes ajudes estarà subjecta a la normativa fiscal vigent.

14. Règim de recursos

14.1. L'acord del Consell Executiu que aprovi les bases reguladores d'aquestes ajudes no exhaureix la via administrativa.

14.2. Les resolucions del conseller executiu del Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut, dictades per delegació, i que s'han de considerar dictades per l'òrgan delegant (en aquest cas el Consell Executiu), no exhaureixin la via administrativa.

14.3. Contra l'acord del Consell Executiu d'aprovació de les bases reguladores de les ajudes i les resolucions del conseller executiu del Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut , dictades per delegació del Consell Executiu, es podrà interposar davant la Comissió de Govern el recurs d'alçada previst als articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua notificació, tot això en virtut del que disposen els articles 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars i l'article 147.1 del Reglament orgànic del Consell d'Eivissa (publicat al BOIB núm. 136, de 18/09/10; correcció al BOIB núm. 148, de 14/10/10; modificació al BOIB núm. 48, de 16/04/16). El recurs haurà de resoldre's en el termini de tres mesos, transcorreguts els quals sense que s'hagi dictat resolució expressa s'entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa.

15. Règim jurídic

15.1. Aquestes ajudes es regeixen per les presents bases, per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, que aprova el Reglament de la Llei general de subvencions, pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, que aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, d'aplicació a aquestes ajudes en virtut de la seua disposició addicional segona, en tractar-se d'una competència transferida per la Comunitat Autònoma de les Illes Balears als consells insulars, i per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

15.2. Respecte amb la protecció i el tractament de dades de caràcter personal per a la realització de les activitats objecte d'aquesta convocatòria s'han d'observar les prescripcions contingudes a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades - DOUE 4.5.2016), i a la resta de legislació vigent en matèria de protecció de dades personals, que hi sigui d'aplicació.

16. Revocació i reintegrament de les ajudes

16.1. Les ajudes concedides es podran revocar, per delegació del Consell Executiu, per resolució del conseller executiu del Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut .

16.2. D'acord amb el que disposa l'article 43 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, es revocarà la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, la persona beneficiària incompleixi les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció. En tal cas, quedarà sense efecte l'acte de concessió, com a conseqüència de la revocació pertocarà reintegrar l'ajuda rebuda per les persones beneficiàries i, si escau, l'exigència de l'interès de demora, en els casos previstos en l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

16.3. El reintegrament es realitzarà pel procediment establert al títol II de la LGS, en el qual s'ha de garantir l'audiència a les persones interessades. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

17. Gradació dels possibles incompliments de les condicions imposades per motiu de la concessió de les ajudes

17.1. De conformitat amb l'article 17.3.n de la Llei general de subvencions, en relació amb l'article 37.2 de la mateixa llei, s'estableixen el següents criteris de graduació del possible incompliment material de l'activitat objecte d'aquesta subvenció, i sempre que els beneficiaris acreditin una actuació inequívoca tendent a la satisfacció dels seus compromisos:

Grau de compliment material

Percentatge de reducció

70-74 %

15 %

75-79 %

12 %

80-84 %

9 %

85-89 %

6 %

90-94 %

3 %

95-99 %

1 %

L'òrgan instructor aplicarà aquests criteris per determinar la quantitat que finalment haurà de percebre l'entitat o la persona beneficiària, o en el seu cas, l'import a reintegrar.

18. Règim d'infraccions i sancions

El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables serà l'establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el títol V del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.

19. Condicions específiques per a cada una de les modalitats

19.1. A més de les condicions generals contingudes a les clàusules anteriors, cada modalitat està subjecta al compliment de les següents condicions específiques:

A. MODALITAT A: ajudes econòmiques individuals per promocionar les persones esportistes destacades de l'illa d'Eivissa i les persones esportistes de l'illa d'Eivissa inscrites en centres de tecnificació esportiva (CTE) o centres d'alt rendiment (CAR) fora d'Eivissa

A.1. Objecte

A.1.1. L'objecte d'aquesta convocatòria és, d'una banda, la concessió d'ajudes econòmiques a les persones esportistes destacades de l'illa d'Eivissa, premiant el seu rendiment i progrés esportiu, obtengut durant l'any 2020, amb l'objectiu d'incentivar la seva pràctica esportiva, facilitar la millora del seu rendiment i optimitzar la seua participació en competicions esportives; i d'una altra, la concessió d'ajudes econòmiques a les persones esportistes de l'illa d'Eivissa que realitzin la seua formació en qualsevol centre oficial, classificat pel Consejo Superior de Deportes (d'ara endavant CSD) com a centre de tecnificació esportiva (d'ara endavant CTE) o centre d'alt rendiment (d'ara endavant CAR), fora d'Eivissa, durant el curs 2021-22, per tal que puguin desenvolupar les seues potencialitats al màxim, aconseguint el més alt nivell esportiu i fomentant la formació integral.

A.2. Persones beneficiàries

A.2.1. Poden ser beneficiàries d'aquestes ajudes les següents persones:

- Persones esportistes de l'illa d'Eivissa que hagin estat classificats fins el sis primers de qualsevol esport i categoria als JJOO de Tokio.

- Persones esportistes de l'illa d'Eivissa classificades a l'any 2021, en la seua categoria esportiva, entre les vuit primeres del campionat d'Europa o del Món corresponent.

- Persones esportistes de l'illa d'Eivissa classificades a l'any 2021, en la seua categoria esportiva, entre les vuit primeres del campionat d'Espanya corresponent.

- Persones esportistes de l'illa d'Eivissa que hagin estat convocades amb la selecció espanyola respectiva durant l'any 2021.

- Persona esportista nomenada com a millor esportista de l'illa d'Eivissa als Premis de l'Esport del Consell d'Eivissa l'any 2021.

- Persones esportistes de l'illa d'Eivissa que hagin estat inscrites durant el curs 2021-2022 en qualsevol CTE o CAR fora de les illes Pitiüses.

A.2.2. Les persones beneficiàries d'aquestes ajudes han de complir amb els requisits establerts a la base tercera i a més:

- Els esports en què participen han de ser federats i reconeguts pel CSD.

- Quan la seua participació en un campionat d'Espanya sigui dins d'una selecció autonòmica, haurà de ser en representació de les Illes Balears.

- La participació en competicions internacionals ha de ser com a integrant de la selecció espanyola corresponent.

A.2.3. Queden exclosos d'aquesta línia d'ajudes els resultats aconseguits als campionats d'Espanya universitaris.

A.3. Sol·licitud i documentació necessària

A.3.1. En el moment de presentació de la sol·licitud, juntament amb la documentació prevista a la base setena, cal presentar la següent:

- Certificat de la Federació Espanyola corresponent acreditatiu de la posició obtinguda per la persona sol·licitant al Jocs Olímpic de Tokio, al campionat d'Europa o del Món de l'any 2021, si és el cas. Aquest certificat haurà d'especificar el nom de l'esportista, països participants, el resultat obtengut i la categoria en la qual ha participat.

- Certificat de la Federació Balear o Espanyola corresponent acreditatiu de la posició obtinguda per la persona sol·licitant al campionat d'Espanya, si és el cas.

- Certificat de la Federació Balear o Espanyola corresponent acreditatiu d'haver participat a una convocatòria amb la selecció espanyola corresponent durant l'any 2021, si és el cas.

- Certificat del responsable del CTE o del CAR que indiqui que la persona sol·licitant ha estat inscrita durant el curs 2021-2022 a l'esmentat centre, si és el cas.

- Certificat de millor esportista dels Premis de l'Esport del Consell Insular d'Eivissa de l'any 2021, si és el cas. Amb sol·licitud prèvia, el Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut adjuntarà el certificat corresponent.

A.4. Criteris per determinar l'import de l'adjudicació de les ajudes

A.4.1. Per determinar l'import de les ajudes que correspon a cada persona beneficiària es valorarà només el millor resultat esportiu obtengut d'entre els que s'indiquen a la taula que figura a continuació, a excepció de l'import corresponent a estar inscrit/a en un CTE o en un CAR, i el resultat per haver estat nomenat/ada com a millor esportista de l'any 2020, que se sumaran a les quantitats del millor resultat esportiu obtengut, si és el cas.

A.4.2. Barem de les ajudes:

Resultats aconseguits durant l'any 2020

Quantitat

Classificat entre els sis primers de qualsevol esport o categoria als Jocs Olímpics de Tokio

10.000 euros

1r/1a del món

5.000 euros

2n/2a del món

3.300 euros

3r/3a del món

3.100 euros

4t/4a-8è/8a del món

2.700 euros

1r/1a d'Europa sènior i/o absoluta

4.200 euros

2n/2a d'Europa sènior i/o absoluta

3.100 euros

3r/3a d'Europa sènior i/o absoluta

2.600 euros

4t/4a-5è/5a d'Europa sènior i/o absoluta

2.300 euros

6è/6a-8è/8a d'Europa sènior i/o absoluta

1.700 euros

1r/1a d'Europa júnior, juvenil, promesa, sub-19 i/o sub-17

3.300 euros

2n/2a d'Europa júnior, juvenil, promesa, sub-19 i/o sub-17

2.600 euros

3r/3a d'Europa júnior, juvenil, promesa, sub-19 i/o sub-17

2.200 euros

4t/4a-5è/5a d'Europa júnior, juvenil, promesa, sub-19 i/o sub-17

2.000 euros

6è/6a-8è/8a d'Europa júnior, juvenil, promesa, sub-19 i/o sub-17

1.300 euros

1r/1a d'Espanya sènior i/o absoluta

2.700 euros

2n/2a d'Espanya sènior i/o absoluta

2.000 euros

3r/3a d'Espanya sènior i/o absoluta

1.000 euros

4t/4a i 5è/5a d'Espanya sènior i/o absoluta

700 euros

1r/1a d'Espanya júnior, juvenil, promesa, sub-19 i/o sub-17

2.000 euros

2n/2a d'Espanya júnior, juvenil, promesa, sub-19 i/o sub-17

1.100 euros

3r/3a d'Espanya júnior, juvenil, promesa, sub-19 i/o sub-17

800 euros

4t/4a i 5è/5a d'Espanya júnior, juvenil, promesa, sub-19 i/o sub-17

700 euros

1r/1a d'Espanya cadet, infantil, aleví, benjamí, sub-15, sub-14, sub-13, sub-12 i/o sub -11

1.000 euros

2n/2a-3r/3a d'Espanya cadet, infantil, aleví, benjamí, sub-15, sub-14, sub-13, sub-12 i/o sub -11

500 euros

4t/4a i 5è/5a d'Espanya cadet, infantil, aleví, benjamí, sub-15, sub-14, sub-13, sub-12 i/o sub -11

300 euros

Participació a la convocatòria realitzada per la selecció espanyola corresponent durant l'any 2021

700 euros

Millor esportista de l'illa d'Eivissa als Premis de l'Esport del Consell Insular d'Eivissa 2020

2.000 euros

Inscrit/a en un CTE o en un CAR durant el curs 2020-2021

700 euros

A.4.3. La quantitat adjudicada com a conseqüència de resultats aconseguits per formar part d'un equip (seleccions autonòmiques, de clubs, etc), tindrà una reducció del 20% sobre el barem anterior.

A.4.4. No s'han d'avaluar els resultats d'equip que es calculin a partir dels resultats individuals dels seus esportistes components, quan, a més de la classificació per equips, hi hagi una classificació individual.

A.4.5 En el cas de proves internacionals (mundials i europeus) no s'avaluaran els resultats si no hi participen un mínim de quatre països diferents dins de la categoria on la persona sol·licitant ha aconseguit el resultat esportiu. Amés, aquestes proves internacionals han d'estar organitzades per organismes internacionals reconeguts pel Consejo Superior de Deportes

B. MODALITAT B: ajudes econòmiques individuals per al personal tècnic esportiu de l'illa d'Eivissa per participar en cursets i/o activitats de formació tècnica esportiva fora de les illes Pitiüses

B.1. Objecte

B.1.1. L'objecte d'aquesta convocatòria és la concessió d'ajudes econòmiques al personal tècnic esportiu de l'illa d'Eivissa per a la participació en activitats formatives relacionades amb l'esport durant l'any 2021 i 2022 fora de les illes Pitiüses, amb la finalitat de fomentar la seua formació contínua i permanent.

B.1.2. La formació inclosa en aquestes ajudes són:

- Els ensenyaments esportius de nivell I, II i III, segons l'Ordre ECD/158/2014, de 5 de febrer, del seu corresponent esport.

- Activitats formatives relacionades amb l'esport.

- Doctorats en matèria esportiva

 

B.1.3 Queda exclosa de l'objecte d'aquestes ajudes la realització de la formació següent:

- Grau de ciències de l'activitat física i de l'esport.

- Grau d'educació primària i/o infantil.

- Formació professional esportiva (cicles formatius de grau mitjà i/o superior).

B.1.4. Es podrà sol·licitar ajuda econòmica per a la participació fins un màxim de quatre activitats formatives.

B.1.5. Queden fora d'aquesta convocatòria les sol·licituds d'ajuda de cursets i/o activitats de formació que hagin estat ja efectivament subvencionades (reconeixement de l'obligació i pagament) pel Consell Insular en la convocatòria d'ajudes corresponent a l'any 2020.

B.2. Persones beneficiàries

B.2.1. Poden ser persones beneficiàries d'aquestes ajudes el personal tècnic esportiu de l'illa d'Eivissa que vulguin realitzar activitats formatives relaciones amb l'esport de les previstes a la base B.1.2, impartida fora de les Illes Pitiüses durant l' any 2021 i 2021, i que a més compleixin amb els requisits establerts a la base 3.

B.2.2. No podrà sol·licitar l'ajuda econòmica d'aquesta modalitat el personal funcionari o laboral adscrit al Departament d'Hisenda, Gestió Econòmica, Esports i Joventut del Consell d'Eivissa, a la regidoria d'esports de qualsevol ajuntament de l'illa d'Eivissa, a la Conselleria d'Esports o a qualsevol organisme esportiu del Govern de les Illes Balears.

B.3. Sol·licitud i documentació necessària

B.3.1. En el moment de presentació de la sol·licitud, juntament amb la documentació prevista a la base 7, cal presentar la següent:

- Descripció de l'activitat formativa relacionada amb l'esport a la qual es pretén assistir (contingut, dates, lloc, etc.), signada per la persona sol·licitant.

- Pressupost d'ingressos i despeses de l'activitat formativa per a la qual es demana ajuda, signat per la persona sol·licitant.

B.4. Criteris per determinar l'import de l'adjudicació de les ajudes

B.4.2. Barem de les ajudes:

Activitat formativa relacionats amb l'esport durant l'any 2021-2022

Quantitat

Doctorat en matèria esportiva

950 euros

Tècnic/a esportiu/iva de nivell III

850 euros

Tècnic/a esportiu/iva de nivell II

750 euros

Tècnic/a esportiu/iva de nivell I

650 euros

Activitat formativa de més de 100 h

550 euros

Activitat formativa entre 51 i 100 h

450 euros

Activitat formativa entre 21 i 50 h

350 euros

Activitat formativa fins a 20 h

250 euros

Annexos

Annex 1 Ajudes econòmiques individuals dirigides a la formació tècnica esportiva, als èxits esportius, a l'estada d'esportistes en centres de tecnificació o centres d'alt rendiment.

Sol·licitud

A. Dades de la persona sol·licitant

Nom i llinatges:

NIF:

Domicili:

 

Població:

CP:

Telèfon:

Mòbil:

Adreça electrònica:

B. Dades del represent legal de la persona sol·licitant

Nom i llinatges:

NIF:

SOL·LICIT:

Acollir-me a la convocatòria d'ajuts econòmics individuals per promocionar les persones esportistes i tècniques esportives de l'illa d'Eivissa (marcau l'opció que correspongui):

(  ) Modalitat A.

(  ) Modalitat B.

Documentació general. Marcau el que correspongui:

(  ) Documentació acreditativa de la identitat de la persona sol·licitant i de la seua persona representant legal, si és el cas.

(  ) Llibre de família si la persona esportista és menor d'edat.

(  ) Certificat d'empadronament, si escau.

(  ) Autorització (Annex 2)

(  ) Declaració responsable (Annex 3).

(  ) Imprès de transferència bancària del Consell Insular d'Eivissa degudament emplenat i signat per la persona sol·licitant i segellat per l'entitat bancària, ja que no consta a la Tresoreria del Consell o bé s'han produït modificacions en el que ja consta al Consell.

(  ) Documentació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb l'Estat espanyol i amb la Seguretat Social, si és el cas que no s'autoritza el Consell a comprovar-ho.

(  ) Declaració responsable (Annex 5) ja que l'ajuda que sol·licit és igual o inferior a 3.000 euros i vull fer valer la declaració responsable com a document acreditatiu d'estar al corrent de les meues obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb l'Estat espanyol i amb la Seguretat Social.

(  ) Annex 4, en relació amb la documentació presentada anteriorment al Consell Insular d'Eivissa.

​​​​​​​Documentació específica per a cada modalitat. Marcau el que correspongui:

MODALITAT A:

(  ) Certificat de la Federació Balear o Espanyola corresponent acreditativa de la posició obtinguda per la persona sol·licitant al campionat d'Espanya, d'Europa o del Món o JJOO de l'any 2021 si és el cas.

(  ) Certificat de la Federació Balear o Espanyola corresponent acreditativa d'haver estat convocat/ada amb la selecció espanyola corresponent l'any 2021 si és el cas.

(  ) Certificat del responsable del centre de tecnificació esportiva (CTE) o del centre d'alt rendiment (CAR) que indiqui que l'esportista sol·licitant és integrant (temporada 2021-22) de l'esmentat centre, si és el cas.

MODALITAT B:

(  ) Descripció de l'activitat formativa relacionada amb l'esport a la qual es pretén assistir (contingut, dates, lloc, etc.), signat per la persona sol·licitant.

(  ) Pressupost d'ingressos i despeses de l'activitat formativa per a la qual es demana ajut, signat per la persona sol·licitant.

(  ) Compte justificatiu (Annex 6)

(signatura)

Eivissa, ..... d ....................... de 2022

POLÍTICA DE PRIVADESA

De conformitat amb l'establert a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (DOUE 4.5.2016), i a la resta de legislació vigent en aquesta matèria, us informam que les dades de caràcter personal que ens proporcioneu a través d'aquesta convocatòria s'incorporaran al fitxer de titularitat del Consell Insular d'Eivissa amb la finalitat de tramitar les sol·licituds d'aquestes ajudes econòmiques i la posterior publicació de les resolucions corresponents i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent a la mencionada.

Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d'accés, rectificació, portabilitat, cancel·lació i oposició, dirigint escrit, de forma electrònica (seu.conselldeivissa.es) o presencial, segons correspongui, al Consell Insular d'Eivissa, av. d'Espanya, 49, 07800 Eivissa. Així mateix, tenen el dret a presentar reclamació davant l'autoritat de control.

 

 

​​​​​​​Annex 2

Ajudes econòmiques individuals dirigides a la formació tècnica esportiva, als èxits esportius, a l'estada d'esportistes en centres de tecnificació o centres d'alt rendiment.

A. Dades de la persona sol·licitant

Nom:

NIF:

B. Dades del representant legal de la persona sol·licitant

Nom:

NIF:

AUTORITZACIONS (marcau la que correspongui):

(  ) Autoritz al Consell Insular d'Eivissa, per al compliment de la base 3.1 d'aquesta convocatòria, a accedir a la informació necessària per comprovar que em trob al corrent de les meues obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb l'Estat espanyol, amb la Seguretat Social i amb el mateix Consell Insular d'Eivissa.

(  ) No autoritz al Consell Insular d'Eivissa a demanar la documentació acreditativa del compliment d'estar al corrent de les meues obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb l'Estat espanyol i amb la Seguretat Social, i per això aport la documentació justificativa del compliment d'aquesta obligació.

(  ) Autoritz al Consell Insular d'Eivissa a inscriure les meues dades a la base de dades d'esportistes del Departament d'Esports i Joventut i a utilitzar l'adreça de correu electrònic a dalt facilitada com a mitjà de comunicació, als efectes de rebre informació sobre futures convocatòries d'ajudes i d'esdeveniments organitzats pel Consell Insular d'Eivissa que puguin ser del meu interès.

(signatura)

Eivissa, ....... d.................................... de 2022

POLÍTICA DE PRIVADESA

De conformitat amb l'establert a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (DOUE 4.5.2016), i a la resta de legislació vigent en aquesta matèria, us informam que les dades de caràcter personal que ens proporcioneu a través d'aquesta convocatòria s'incorporaran al fitxer de titularitat del Consell Insular d'Eivissa amb la finalitat de tramitar les sol·licituds d'aquestes ajudes econòmiques i la posterior publicació de les resolucions corresponents i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent a la mencionada.

Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d'accés, rectificació, portabilitat, cancel·lació i oposició, dirigint escrit, de forma electrònica (seu.conselldeivissa.es) o presencial, segons correspongui, al Consell Insular d'Eivissa, av. d'Espanya, 49, 07800 Eivissa. Així mateix, tenen el dret a presentar reclamació davant l'autoritat de control.

PRESIDÈNCIA DEL CONSELL INSULAR D'EIVISSA

 

 

​​​​​​​Annex 3

Ajudes econòmiques individuals dirigides a la formació tècnica esportiva, als èxits esportius, a l'estada d'esportistes en centres de tecnificació o centres d'alt rendiment.

Declaració responsable

A. Dades de la persona sol·licitant

Nom:

NIF:

B. Dades del representant legal de la persona sol·licitant

Nom:

NIF:

DECLAR QUE:

1. Reuneix totes i cadascuna de les condicions exigides per poder sol·licitar la subvenció davant d'aquesta Corporació i no incorr en cap de les circumstàncies de prohibicions que preveuen l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions (de les Illes Balears), aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, per ser-ne beneficiari/ària, i em compromet a mantenir el compliment de les anteriors condicions durant el període de temps inherent al dit reconeixement o exercici, i en cas que hi hagi alguna variació, a comunicar-ho a aquesta administració en el termini no superior a tres dies.

2. Coneix i es compromet a complir les obligacions dels beneficiaris de subvencions establertes a l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

3. Es troba al corrent de les seues obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb l'Estat espanyol i amb la Seguretat Social, i amb la hisenda del Consell Insular.

Marcau la que correspongui:

(  ) Que no he sol·licitat ajudes a cap altre departament del Consell Insular d'Eivissa o a cap altra administració pública o entitat privada per dur a terme les mateixes activitats per a les quals se sol·licita l'ajut i em compromet a comunicar per escrit al Consell Insular d'Eivissa qualsevol ajuda que demani per la mateixa finalitat durant la temporada esportiva objecte de subvenció.

(  ) Que he sol·licitat les ajudes públiques o privades que s'indiquen a continuació per dur a terme l'activitat per a la qual sol·licit l'ajut, que estan pendents de resolució:

Entitat

Quantia

 

 

 

 

 

 

 

 

(  ) Que he estat beneficiari/ària de les ajudes públiques o privades que s'indiquen a continuació per dur a terme l'activitat per a la qual sol·licit l'ajut:

Entitat

Quantia

 

 

 

 

 

 

 

 

(Signatura)

Eivissa, ........ d.......................... de 2022

 

​​​​​​​POLÍTICA DE PRIVADESA

De conformitat amb l'establert a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (DOUE 4.5.2016), i a la resta de legislació vigent en aquesta matèria, us informam que les dades de caràcter personal que ens proporcioneu a través d'aquesta convocatòria s'incorporaran al fitxer de titularitat del Consell Insular d'Eivissa amb la finalitat de tramitar les sol·licituds d'aquestes ajudes econòmiques i la posterior publicació de les resolucions corresponents i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent a la mencionada.

Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d'accés, rectificació, portabilitat, cancel·lació i oposició, dirigint escrit, de forma electrònica (seu.conselldeivissa.es) o presencial, segons correspongui, al Consell Insular d'Eivissa, av. d'Espanya, 49, 07800 Eivissa. Així mateix, tenen el dret a presentar reclamació davant l'autoritat de control.

PRESIDÈNCIA DEL CONSELL INSULAR D'EIVISSA

 

 

Annex 4

Ajudes econòmiques individuals dirigides a la formació tècnica esportiva, als èxits esportius, a l'estada d'esportistes en centres de tecnificació o centres d'alt rendiment.

Documentació aportada anteriorment al Consell

A emplenar només per les persones que vulguin fer valer documentació presentada amb anterioritat al Consell Insular d'Eivissa, d'acord amb els articles 53.1.d de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 23.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

A. Dades de la persona sol·licitant

Nom:

NIF:

B. Dades del representant legal de la persona sol·licitant

Nom:

NIF:

Autoritz a l'òrgan gestor de la subvenció per fer valer documentació presentada amb anterioritat al Consell Insular d'Eivissa, d'acord amb l'article 53.1.d de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La documentació que s'especifica a continuació ja es va presentar al Consell al departament i en la data o dates que s'esmenten:

Documentació aportada

Departament davant el qual es va presentar

Data de presentació

Número de registre general entrada

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(signatura del/de la sol·licitant)

Eivissa, .......... d ...................................... de 2022

POLÍTICA DE PRIVADESA

De conformitat amb l'establert a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (DOUE 4.5.2016), i a la resta de legislació vigent en aquesta matèria, us informam que les dades de caràcter personal que ens proporcioneu a través d'aquesta convocatòria s'incorporaran al fitxer de titularitat del Consell Insular d'Eivissa amb la finalitat de tramitar les sol·licituds d'aquestes ajudes econòmiques i la posterior publicació de les resolucions corresponents i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent a la mencionada.

Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d'accés, rectificació, portabilitat, cancel·lació i oposició, dirigint escrit, de forma electrònica (seu.conselldeivissa.es) o presencial, segons correspongui, al Consell Insular d'Eivissa, av. d'Espanya, 49, 07800 Eivissa. Així mateix, tenen el dret a presentar reclamació davant l'autoritat de control.

PRESIDÈNCIA DEL CONSELL INSULAR D'EIVISSA

 

 

Annex 5

Ajudes econòmiques individuals dirigides a la formació tècnica esportiva, als èxits esportius, a l'estada d'esportistes en centres de tecnificació o centres d'alt rendiment.

Declaració responsable d'estar al corrent de les obligacions tributàries

(emplenada i signada per la persona sol·licitant, o en el seu cas, pel representat legal)

A emplenar només per aquelles persones que sol·licitin ajudes iguals o inferiors a 3.000 euros (TRES MIL EUROS) i vulguin fer valer aquest document acreditatiu, de conformitat amb l'article 11.f del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

A. Dades de la persona sol·licitant

Nom:

NIF:

B. Dades del representant legal de la persona sol·licitant

Nom:

NIF:

DECLAR QUE:

Em trob al corrent de les meues obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb l'Estat espanyol, amb la Seguretat Social i amb el mateix Consell Insular d'Eivissa.

(Signatura)

Eivissa, ........ d ........................... de 2022

POLÍTICA DE PRIVADESA

De conformitat amb l'establert a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (DOUE 4.5.2016), i a la resta de legislació vigent en aquesta matèria, us informam que les dades de caràcter personal que ens proporcioneu a través d'aquesta convocatòria s'incorporaran al fitxer de titularitat del Consell Insular d'Eivissa amb la finalitat de tramitar les sol·licituds d'aquestes ajudes econòmiques i la posterior publicació de les resolucions corresponents i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent a la mencionada.

Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d'accés, rectificació, portabilitat, cancel·lació i oposició, dirigint escrit, de forma electrònica (seu.conselldeivissa.es) o presencial, segons correspongui, al Consell Insular d'Eivissa, av. d'Espanya, 49, 07800 Eivissa. Així mateix, tenen el dret a presentar reclamació davant l'autoritat de control.

PRESIDÈNCIA DEL CONSELL INSULAR D'EIVISSA

 

 

​​​​​​​Annex 6

Document a presentar per les persones beneficiàries de la modalitat B quan hagin de justificar l'ajuda concedida

Compte justificatiu

Nom: ........................................................................................................................

Activitat subvencionada: ..........................................................................

Import total del pressupost presentat:

 

Import de la subvenció concedida pel Consell Insular d'Eivissa:

 

Import total de la despesa finalment realitzada:

 

Altres subvencions o ingressos afectats a l'activitat formativa subvencionada concedits per entitats privades o públiques:

Denominació

Import

 

 

 

 

Relació de totes les despeses realitzades per executar l'activitat formativa subvencionada:

Data factura

Núm. factura

NIF

Proveïdor

Descripció de la despesa realitzada

Import

Data de pagament

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Import total justificat

 

 

(Signatura de la persona beneficiària, o en el seu cas, del representant legal)

Eivissa, ………… d.....…….............… de 2022

PRESIDÈNCIA DEL CONSELL INSULAR D'EIVISSA

 

 

Annex 7

Model de renúncia a les ajudes econòmiques individuals dirigides a la formació tècnica esportiva, als èxits esportius, a l'estada d'esportistes en centres de tecnificació o centres d'alt rendiment.

A. Dades de la persona beneficiària

Nom:

NIF:

B. Dades del represent legal de la persona beneficiària

Nom:

NIF:

D'acord amb l'article 11.a del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i de conformitat amb el que estableix la base 11.2, és obligació de les persones beneficiàries comunicar a l'òrgan competent en la matèria l'acceptació1 o la renúncia a la subvenció en els termes de la proposta de concessió.

Per això,

DECLAR:

Que renunciï a la proposta de subvenció on figuro com a persona beneficiària en els termes de les bases d'ajudes econòmiques individuals dirigides a la formació tècnica esportiva, als èxits esportius, a l'estada d'esportistes en centres de tecnificació o centres d'alt rendiment

(signatura de la persona beneficiària, o en el seu cas, del representat legal)

Eivissa, ___ d___________________ de 2021

POLÍTICA DE PRIVADESA

De conformitat amb l'establert a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, en relació amb la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (DOUE 4-5-2016), i a la resta de legislació vigent en aquesta matèria, us informam que les dades de caràcter personal que ens proporcioneu a través d'aquesta convocatòria s'incorporaran al fitxer de titularitat del Consell Insular d'Eivissa amb la finalitat de tramitar les sol·licituds d'aquestes ajudes econòmiques i la posterior publicació de les resolucions corresponents i no podran usar-se per a cap altra finalitat diferent a la mencionada.

Les persones titulars de les dades objecte de tractament podran exercir els drets d'accés, rectificació, portabilitat, cancel·lació i oposició, dirigint escrit, de forma electrònica (https://seu.conselldeivissa.es) o presencial, segons correspongui, al Consell Insular d'Eivissa, av. d'Espanya, 49, 07800 Eivissa. Així mateix, tenen el dret a presentar reclamació davant l'autoritat de control.

1 Si no es comunica expressament la renúncia, s'entén que s'accepta la subvenció.

PRESIDÈNCIA DEL CONSELL INSULAR D'EIVISSA

 

​​​​​​​

Eivissa, 14 de febrer de 2022

El cap de secció del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni

José Vicente Garibo Redolat