Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE PROMOCIÓ ECONÓMICA I DESENVOLUPAMENT LOCAL
Núm. 77781
Convocatòria de subvencions per a entitats juvenils per al 2022
BDNS: 609971
El conseller executiu del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca, en data 10 de febrer de 2022, va dictar la resolució següent :
«Antecedents
1. El Director Insular de Participació i Joventut ha emès una memòria justificativa de la convocatòria de subvencions per a entitats juvenils per al 2022.
2. El conseller executiu de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local ha dictat resolució que aprova l'inici del present expedient.
3. La tècnica jurídica de la Direcció Insular de Participació i Joventut ha emès informe favorable a la convocatòria esmentada.
4. Consta a l'expedient crèdit adequat i suficient del pressupost de l'any 2022 per dotar aquesta convocatòria, en virtut dels documents RC amb números d'operació 220220000588 i 220220000589, per un import global de 240.000,00 €, amb càrrec de les partida pressupostària 65.33410.48900.
5. La Intervenció delegada de la Misericòrdia del Consell de Mallorca ha emès informe de fiscalització favorable en data 10 de febrer de 2022.
Fonaments de dret
1. Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, de 23 de desembre de 2016 (BOIB, núm. 21, de 18 de febrer de 2017).
2. Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003).
3. Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003 general de subvencions (BOE núm.176, de 25 de juliol de 2006).
4. Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d'octubre de 2015).
5. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre del règim jurídic del sector públic (BOE núm. 236, de 02/10/2015).
6. Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars (BOIB núm. 134, de 2 de novembre de 2000).
7. Reglament orgànic del Consell de Mallorca, aprovat per acord del Ple del Consell de 12 d'abril de 2018 (BOIB núm. 89, de 19 de juliol de 2018).
8. Decret de la Presidència del Consell de Mallorca de dia 9 de desembre de 2019, pel qual es determina l'organització del Consell de Mallorca, en la redacció vigent. Art 1.e “Contractar i atorgar concessions, incloses les pluriennals fins a quatre anys, en la quantia que determinin les bases d'execució del pressupost que no estiguin atribuïdes al Ple o al Consell Executiu.”
9. Bases d'execució del pressupost del Consell de Mallorca aprovades pel Ple de la corporació en sessió extraordinària de dia 23 de desembre de 2021 (BOIB núm. 178, de 28 de desembre de 2021):
«23.5. Correspon als consellers executius o conselleres executives:
Les atribucions desconcentrades o delegades a través del Reglament Orgànic del Consell de Mallorca i del Decret d'organització a que fa referència l'article 9.2.f de la Llei de consells insulars, vigent, i que en concret són: contractar, atorgar concessions, fer encàrrecs de prestacions, aprovar i resoldre subvencions, fer aportacions, així com autoritzar i disposar despeses de quantia igual o inferior a dos-cents cinquanta mil € (250.000,00 €).»
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la Convocatòria de subvencions per a entitats juvenils per al 2022.
2. Autoritzar una despesa de 240.000,00€, documents RC amb números d'operació 220220000588 per valor de 100.000 euros i 220220000589 per valor de 140.000 euros, amb càrrec de la partida pressupostaria 65.33410.48900, per atendre les subvencions de la convocatòria. Núm. d'operació: A provisional L1 920220000904 i A provisional L2 920220000907
3. Ordenar la publicació de la convocatòria en el BOIB, per conducte de la Base de Dades Nacional de Subvencions.
Interposició de recursos
Contra la resolució de convocatòria de subvencions, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar recurs d'alçada en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. El recurs es pot interposar formalment davant el conseller executiu del Departament de Promoció econòmica i Desenvolupament Local o davant la Presidència del Consell de Mallorca, que són els òrgans competents per resoldre'l.
Contra les resolucions de concessió d'aquestes subvencions, que no posen fi a la via administrativa, es pot interposar directament un recurs d'alçada davant la Presidència del Consell de Mallorca, en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la seva notificació.
Contra la desestimació expressa del recurs d'alçada, es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d'alçada.
Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no s'ha rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i es pot interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de sis mesos, comptadors a partir de l'endemà de la desestimació presumpta.
No obstant l'anterior, es pot interposar, si escau, qualsevol altre recurs que es consideri oportú.
Tot això de conformitat amb el que s'estableixen la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i amb el que s'estableix en la Llei 39/2015, d'1d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Palma, en data de la signatura electrònica (11 de febrer de 2022)
La secretària tècnica
de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local
Rosa Mª Cañameras Bernaldo
(Per delegació de resolució de 22 de juliol de 2019, BOIB núm. 103 de 27-07-2019)
Convocatòria de subvencions per a entitats juvenils per al 2022
El Consell de Mallorca, a través de la Direcció Insular de Participació i Joventut, integrada en el Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, en l'exercici de les competències que té atribuïdes i d'acord amb els objectius fixats en el Pla Estratègic de Subvencions de l'any 2022, ha aprovat aquesta convocatòria pública de subvencions d'acord amb l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017), modificada per acord del Ple de 14 de juny de 2018 (BOIB núm. 96, de 4 d'agost de 2018).
Les subvencions que es concedeixen dins aquesta convocatòria són compatibles amb altres ajuts o subvencions, sempre que, segons el que es preveu en l'article 16 de l'Ordenança esmentada, la quantia de la subvenció no sigui superior, aïlladament o en concurrència amb altres ajudes, subvencions, ingressos o recursos al cost de l'actuació subvencionada.
1.Beneficiaris i les seves obligacions
1.1Poden participar en aquesta convocatòria de subvencions les entitats juvenils o entitats prestadores de serveis a la joventut inscrites en el Cens Insular d'Entitats juvenils del Consell de Mallorca abans de la publicació d'aquesta convocatòria al BOIB.
1.2 Cada entitat només pot presentar una sol·licitud de subvenció i haurà de determinar a quina de les línies es presenta. La sol·licitud ha d'incloure el projecte i les despeses per subvencionar amb la quantia sol·licitada.
1.3 En els casos de seccions, centres d'esplai, agrupaments o i/o entitats que formen part d'organitzacions de segon nivell, si l'entitat matriu o federativa de la que formen part sol·licita subvenció, les entitats o grups integrants no poden sol·licitar subvenció de manera individualitzada.
1.4 Constitueix un requisit indispensable per adquirir la condició de beneficiari d'aquesta subvenció, que l'entitat beneficiària ni cap dels seus membres, incorri en les prohibicions que s'estableixen en l'article 8 de l'Ordenança general de subvencions.
1.5 Les entitats beneficiàries de les subvencions han de complir amb les obligacions previstes a l'art. 9 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca i a la resta de normativa aplicable, així com també amb l'obligació de difusió de la subvenció concedida, prevista a l'art. 15 de la citada Ordenança.
1.6 Als efectes d'aquesta convocatòria, no es consideren entitats beneficiàries: les entitats amb finalitat lucrativa, comercial, mercantil o similar; els col·legis i les associacions professionals; les federacions i entitats esportives; els centres docents; les corporacions locals i les entitats de dret públic.
2. Finalitat i objecte de la convocatòria
2.1 La finalitat de la present convocatòria és promocionar a l'organització juvenil, i en especial, l'associacionisme jove, com a principal eina d'apoderament col·lectiu, adaptant els recursos a la realitat i als objectius associatius de les entitats juvenils de l'illa de Mallorca.
2.2 L'objecte de la present convocatòria està destinat a finançar les despeses corrents i de personal dels programes, plans generals d'acció associativa, o projectes d'actuació, executats a l'àmbit territorial de l'illa de Mallorca. En el marc d'aquesta convocatòria es considera pla o programa general associatiu, totes les actuacions, projectes i programes que desenvolupen les entitats juvenils i prestadores de serveis a la joventut per l'assoliment dels seus objectius associatius propis i incloguin actuacions adreçades a:
a) Promoció de la solidaritat, la tolerància i el respecte mutu i prevenció de qualsevol tipus de discriminació.
b) Accions adreçades a col·lectius juvenils en risc d'exclusió.
d) Accions dirigides a reforçar les relacions intergeneracionals.
e) Desenvolupament personal i social de la joventut.
No subvencionables:
a) Actuacions i/o plans associatius exclusivament esportius.
b) Actuacions i/o plans associatius que promoguin qualsevol tipus de discriminació.
c) Actuacions i/o plans associatius de finalitat lucrativa.
d) Actuacions i/o plans associatius exclusivament acadèmics o estrictament formatius.
e) Actuacions i/o plans associatius que tenguin com a finalitat o fomentin, directa o indirectament, el consum de l'alcohol i drogues o es facin apologia del consum.
f) Viatges i d'altres activitats lúdiques sense cap interès cultural o social clar.
3. Finançament i import màxim
3.1 Tenint en compte el Pla Estratègic de Subvencions del Consell Insular de Mallorca per a l'any 2022, es destina per a la línia 1 (L1) un import de cent mil euros (100.000,00 €), amb càrrec a la partida pressupostària 65.33410.48900 del pressupost de 2022 (RC núm. 220220000588); i cent quaranta mil euros (140.000 €) per a la línia 2 (L2), amb càrrec a la partida pressupostària 65.33410.48900 del pressupost de 2022 (RC. núm. 220220000589).
3.2 Les línies objecte de subvenció i el pressupost inicial per a cada una són les següents:
a) Línia 1: Entitats juvenils inscrites en el Cens Insular d'entitats juvenils:
a. Amb seu o delegació en cinc municipis o més.
b. O que, en el marc de la seva tasca associativa duguin a terme un projecte dels designats en el punt 2.2 de la present convocatòria: d'actuacions d'àmbit insular, o supramunicipal que beneficiï com a mínim a cinc municipis.
b) Línia 2: Entitats juvenils inscrites al Cens Insular d'entitats juvenils que no reuneixen els requisits de l'epígraf anterior.
3.3 Les subvencions s'adjudicaran mitjançant el sistema de prorrateig del crèdit assignat a cadascuna de les línies de manera proporcional als punts obtinguts pels projectes presentats fins a esgotar el crèdit, per quantia certa.
3.4 La quantia de la subvenció pot ser fins a un màxim del 100 % del pressupost previst per a l'activitat o projecte. I, encara que el règim de concurrència sigui no competitiu, es valoraran les sol·licituds presentades, segons els criteris d'avaluació establerts en aquesta convocatòria, per determinar la quantia que es concedirà.
Es preveu que, a cada una de les sol·licituds, com a màxim, se li concedirà un import cert, segons la línia i puntuació global obtinguda al punt 4.2:
- Línia 1: Màxim 18.000 euros
- Línia 2: Màxim 7.500 euros
En la línia 1, el projecte ha de sumar com a mínim 15 punts, i ha d'obtenir puntuació en al manco un ítem de cada apartat dels criteris establerts al punt 4.2 de la convocatòria, per poder ser subvencionable.
En la línia 2, el projecte ha de sumar una puntuació mínima de 10 punts dels criteris d'avaluació del punt 4.2 de la convocatòria, per poder ser subvencionable.
3.5 En cap cas l'import resultant de l'adjudicació pot ser superior a la quantitat sol·licitada. La quantia de la subvenció no pot ser igual o superior, aïlladament o en concurrència amb altres ajudes o subvencions, al cost de l'actuació subvencionada
3.6 Si la quantia del crèdit de la convocatòria no és suficient per cobrir el 100 % dels imports a concedir i amb els límits establerts en la convocatòria, s'aplicarà l'article 25 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca.
Aquest prorrateig es calcularà per a cada línia independentment.
3.7 Si no es concedeixen les quanties inicialment previstes per a les diferents línies, per manca de sol·licituds, per no acreditar la condició de beneficiari o complir els requisits establerts a la convocatòria, es pot traspassar indistintament el crèdit romanent d'una línia a l'altra, si, d'acord amb les sol·licituds presentades, és convenient incrementar la dotació pressupostària per atendre totes les sol·licituds.
4.Criteris d'avaluació
4.1 La Comissió Avaluadora valorarà la documentació presentada, així com qualsevol altra documentació adient que s'hagi adjuntat a la sol·licitud de participació de la present convocatòria de subvenció, i atorgarà la puntuació segons cada un dels criteris que compleixi el conjunt de la documentació presentada, d'acord amb els següents criteris enumerats fins a un màxim de cinquanta punts.
El total de punts obtinguts servirà de base per aplicar el que s'estableix en el punt 3.4 de la present convocatòria en relació amb la quantia a concedir.
4.2 Criteris
La puntuació global màxima de cada sol·licitud és de 50 punts, d'acord amb els següents criteris de valoració:
APARTAT 1
Estructura i composició de l'entitat juvenil ( total 20 punts)
Ítems |
Indicadors de comprovació |
Grau de consecució (punts) |
Puntuació màxima (4.2 convocatòria) |
---|---|---|---|
Principi d'igualtat contemplat als Estatuts interns |
Comprovació d'ofici als Estatuts. |
|
1 |
Representació paritària d'homes i dones en l'estructura d'òrgans de govern |
Aportació de certificat de l'entitat. |
|
1 |
Representació de la meitat o més persones joves d'entre 14 i 30 anys en l'estructura de govern |
Aportació de certificat de l'entitat que indiqui el DNI i la data de naixement dels representants. |
|
1 |
Assemblees generals periòdiques |
Aportació la darrera convocatòria a les assemblees generals ordinàries i/o extraordinàries. |
|
1 |
Ritme regular d'activitats desenvolupades |
Comprovació d'ofici de les memòries anuals presentades a la Direcció Insular de Participació i joventut . |
1 o 2 memòries anuals: 2 punts |
3 |
Més de 2 memòries anuals: 3 punts |
|||
Nombre de persones joves associades/sòcies |
Aportació de certificat de l'entitat. |
Entre 3-10 persones joves: 1 punt |
3 |
Entre 10-30 persones joves: 2 punts |
|||
Més de 30 persones joves: 3 punts |
|||
Personal jove* per al desenvolupament del programa o projecte *Persones joves fins 30 anys |
Aportació d'una copia del contracte de treball. |
1 persona contractada: 1 punt |
2 |
Més d'una persona contractada: 2 punts |
|||
Voluntariat* per al desenvolupament del programa o projecte * Persona que participa com a personal voluntari sense ànim de lucre |
Aportació de la pòlissa d'assegurança amb la cobertura. |
|
1 |
Relació de l'entitat amb el context social de referència (barri, municipi) |
Aportació d'evidències (fotografies, web, xarxes socials...). |
|
1 |
Calendari anual de l'entitat vigent |
Aportació d'una còpia del calendari. |
|
1 |
Àmbit d'actuació únicament a la joventut * Persones joves d'entre 14 i 30 anys |
Comprovació d'ofici als Estatuts. |
|
1 |
Col·laboració amb altres associacions, entitats o organismes |
Aportació d'un document que demostri la col·laboració amb altres associacions, entitats o organismes. |
|
1 |
Participació en el Consell de la Joventut de les Illes Balears |
Comprovació d'ofici. |
|
1 |
Finalitats associatives amb les línies de treball de la convocatòria |
Comprovació d'ofici amb la presentació del projecte. |
|
1 |
Visibilitat social de l'entitat |
Aportació de document que mostri evidències: web, fotografies xarxes socials o d'altres plataformes. |
|
1 |
TOTAL APARTAT 1 |
20 |
APARTAT 2
Enfocament i continguts del programa o projecte (total 20 punts)
Ítems |
Indicadors de comprovació |
Grau de consecució (punts) |
Puntuació màxima (4.2 convocatòria) |
---|---|---|---|
Adequació als objectius de la convocatòria |
a) Promoció de la solidaritat, la tolerància i el respecte mutu i prevenció de qualsevol tipus de discriminació. b) Accions adreçades a col·lectius juvenils en risc d'exclusió. d) Accions dirigides a reforçar les relacions intergeneracionals. e) Desenvolupament personal i social de la joventut. |
Mínim 2 indicadors: 1 punt |
2 |
Més de 2 indicadors: 2 punts |
|||
Grau d'impacte en l'entorn social |
a) Anàlisi dels efectes del programa o projecte en les persones joves. b) Referències publicades visibilitat social del programa o projecte (web, xarxes socials o d'altres plataformes). |
Anàlisi dels efectes o referències publicades a plataformes del projecte: 1 punt |
2 |
Anàlisi dels efectes i referències publicades a plataformes de projecte: 2 punts |
|||
Coherència entre els objectius, accions i resultats del programa o projecte |
a. Informació rellevant dels objectius, accions i resultats. b. Ordre, claretat i interrelació dels objectius, accions i resultats. c. Calendari dels objectius, accions i resultats. d. Explicació detallada de la metodologia. |
Mínim 2 indicadors: 1 punt |
2 |
Més de 2 indicadors: 2 punts |
|||
El programa o el projecte té en compte la participació i formació del voluntariat jove |
Aportació d'un pla de voluntariat. |
|
2 |
El programa (projecte) inclou varietat d'activitats que fomenten models d'hàbits saludables que contribueixen al benestar físic, emocional i mental per al jovent. |
Els objectius del programa o projecte així com les accions presentades estan relacionades amb la temàtica. |
Entre 1 i 3 accions relacionades: 1 punt |
2 |
Més de 3 accions relacionades: 2 punts |
|||
El programa (projecte) inclou accions socioeducatives que afavoreixen la igualtat de gènere. |
Els objectius del programa o projecte així com les accions presentades estan relacionades amb la temàtica. |
Entre 1 i 3 accions relacionades: 1 punt |
2 |
Més de 3 accions relacionades: 2 punts |
|||
El programa (projecte) inclou propostes que fomenten l'adquisició de valors com la democràcia i la participació de la jovent. |
Els objectius del programa o projecte així com les accions presentades estan relacionades amb la temàtica. |
Entre 1 i 3 accions relacionades: 1 punt |
2 |
Més de 3 a accions relacionades: 2 punts |
|||
El programa (projecte) inclou propostes que contribueixin a la protecció del territori i/o a la sostenibilitat mediambiental. |
Els objectius del programa o projecte així com les accions presentades estan relacionades amb la temàtica. |
Entre 1 i 3 accions relacionades: 1 punt |
2 |
Més de 3 accions relacionades: 2 punts |
|||
Accions adreçades únicament a la joventut |
Constància en el projecte de que les accions van a destinades únicament a persones joves. |
|
2 |
La llengua vehicular és el català |
Constància en el projecte que la llengua vehicular és el català. |
|
2 |
TOTAL APARTAT 2 |
20 |
APARTAT 3
Qualitat del programa o projecte ( total 10 punts)
Ítems |
Indicadors de comprovació |
Grau de consecució (punts) |
Puntuació màxima (4.2 convocatòria) |
---|---|---|---|
Planificació detallada de les activitats a dur a terme |
Concreció al projecte o programa: a. Classificació d'objectius generals i específics per a cadascuna de les activitats o accions. b. Descripció de cada activitat o acció al detall (data aproximada, edat dels participants, contingut, recursos, personal responsable) |
Mínim 1 indicador: 0,75 punts |
1,25 |
Tots els indicadors: 1,25 punts |
|||
Mesures de discriminació positiva |
Ús del llenguatge neutre en el projecte. |
|
1,25 |
Reserves de places i/o facilitació de la participació per a persones discapacitades |
Aportació de document que acrediti que hi ha places ocupades o destinades a persones discapacitades. |
|
1,25 |
Beques per als participants |
Aportació de document que acrediti que s'atorguen beques o ajudes als participants. |
|
1,25 |
Caràcter innovador amb iniciatives que suposin l'emprenedoria social, creativitat i compromís juvenil i contribueixin a la seva participació |
Concreció al projecte o programa: a. Les accions són duradores en el temps (més d'un any). b. Les accions presentades s'adapten a les demandes actuals. c. Les accions suposen canvis significatius en els resultats. d. Aportació d'un pla estratègic. e. Utilització de recursos específics. |
Mínim 2 indicadors: 0,75 punts Més de 2 indicadors: 1,25 punts |
1,25 |
Inclusió d'un pla d'igualtat propi |
Còpia del pla d'igualtat. |
|
1,25 |
Taules, rúbriques o fulls d'indicadors d'avaluació quantitatius i qualitatius de la implementació del projecte |
Còpia de les taules, fulls i/o rúbriques d'avaluació amb indicadors per a la avaluació del projecte. |
1 model d'avaluació: 0,75 punts |
1,25 |
Més d'un model d'avaluació: 1,25 punts |
|||
Transparència en la gestió |
Aportació de referències de la publicació dels pressupostos i/o altres documents de gestió i govern (estatuts, per exemple) de l'entitat a Internet, tríptics o documents públics. |
|
1,25 |
TOTAL APARTAT 3 |
10 |
||
PUNTUACIÓ FINAL |
50 |
5. Període subvencionable
El període subvencionable es des de l'1 de setembre de 2021 fins al 31 d'agost de 2022.
6. Despeses subvencionables imputables al programa, pla general d'acció associativa o projectes d'actuació presentat:
a) Lloguer dels locals Magatzems i oficines de l'entitat. No es poden imputar conceptes que segons la llei o el contracte d'arrendament, no vagin a càrrec de l'arrendatari. Tampoc no s'admet la imputació de retards a l'arrendador, llevat que s'hagin produït durant el període subvencionable. Els interessos de demora no són subvencionables.
Quan en el contracte d'arrendament hi hagi incloses altres despeses, la comunitat de propietaris, aigua, llum o un altre subministrament, seran elegibles sempre que s'hagi pactat així, que el consum del cost repercutit estigui dins el període elegible i consti en els rebuts d'arrendament la repercussió en l'arrendatari.
b) Arrendament financer d'un bé moble (rènting), d'equipaments informàtics, fotocopiadores o similars directament imputables al projecte associatiu presentat.
Només es pot imputar l'import que correspon al període elegible.
Els interessos, altres imposts i despeses generals no són subvencionables.
Es podran imputar com a despeses els imports corresponents a l'amortització de capital i l'IVA en el cas d'entitats que acreditin estar-ne exemptes.
c)Despeses de subministraments: llum, aigua, calefacció/climatització, telèfon, fax, Internet, i altres subministraments de pagament periòdic.
En els casos de lloguers o d'utilització de locals on no s'ha fet el canvi de titularitat de la persona propietària a l'entitat juvenil usuària davant el subministrador oficial, l'entitat juvenil ha d'aportar el contracte de lloguer o conveni de cessió d'ús de l'espai corresponent, on ha de constar que l'entitat juvenil s'ha de fer càrrec d'aquestes despeses corrents.
És elegible el cost del consum única i exclusivament del període subvencionable (de l'1 de setembre 2021 fins al 31 d'agost de 2022), independentment de la data d'emissió de la factura.
La data dels justificants de pagament, pot ser dins el mes posterior, comptador des de la data de finalització de l'activitat subvencionada, sempre anterior a l'1 d'octubre de 2022.
d) Despeses de creació, implantació i/o de pàgines webs, xarxes socials o impuls del projecte a través d'Internet. Manteniment dels recursos informàtics, manteniment del web o programari informàtic que no impliqui un increment del valor patrimonial dels béns.
e) Despeses de material fungible, béns consumibles.
f) Despeses derivades de marxandatge que inequívocament responen directament amb el projecte associatiu presentat i les activitats que es puguin derivar.
g) Les assegurances d'accidents i de responsabilitat civil que cobreixen el projecte associatiu presentat.
L'assegurança ha de cobrir la responsabilitat civil i els accidents que puguin tenir lloc durant el desenvolupament del projecte i les activitats que es puguin derivar.
La pòlissa pot ser una pòlissa general contractada per l'entitat per a l'activitat de tot l'any i és elegible única i exclusivament el període subvencionable, sempre que doni cobertura a les persones participants de l'activitat o projecte subvencionat.
El cost no s'ha d'imputar sobre la base de la data d'emissió de la pòlissa ni de la data de pagament, sinó sobre el període de cobertura que consti en la pòlissa contractada, sempre única i exclusivament sobre el període que es correspon amb el període subvencionable.
h) Cost del salari del personal que participa directament en el projecte presentat.
Quant a les despeses de personal, són elegibles les despeses de personal que tinguin caràcter estructural i/o que inequívocament responen directament amb el projecte presentat i les activitats que del mateix es puguin derivar.
Es considera despesa realitzada la que ha estat efectuada dins el període elegible i efectivament pagada abans que acabi el període de justificació determinat.
Les despeses presentades per justificar la subvenció han d'estar realitzades i abonades en el moment de presentació de la justificació. No obstant això, sempre que l'òrgan gestor disposi de la documentació corresponent en el moment de tramitar la justificació de la subvenció, també s'admetran els documents acreditatius del pagament de retencions d'IRPF i de Seguretat Social, corresponent a despeses de treballadors o de serveis quan per la normativa aplicable aquestes despeses s'hagin d'abonar en un moment posterior al de la justificació previst en aquesta convocatòria i sempre que aquest pagament s'hagi realitzat en el termini legalment establert. Això implica necessàriament que la factura o nòmina s'hagi abonat en termini i presentada amb la justificació d'acord amb l'assenyalat en els paràgrafs anteriors.
Les pagues extraordinàries no poden imputar-se en el mes en què es perceben, sinó que l'import anual s'ha de prorratejar mensualment i s'ha d'imputar la quantitat proporcional corresponent al període subvencionable.
No s'accepten les despeses derivades de les baixes laborals, ja que no es consideren treball efectiu; no obstant això, les entitats poden substituir la persona en situació de baixa laboral i imputar les despeses de la persona substituta.
No s'accepten les despeses derivades de la finalització de la relació jurídic-laboral entre el treballador i l'empresari.
Quan s'imputin costs d'aquesta naturalesa que no sigui personal estructural de l'entitat, la factura corresponent ha d'indicar el tipus específic de tasques que es remuneren i el preu que correspon a cada una.
i) Despeses de formació de les persones que inequívocament responguin al projecte associatiu presentat, per la millora de l'entitat i de les tasques que desenvolupen. S'haurà d'adjuntar als documents de justificació una declaració de l'entitat de la necessitat de la despesa en relació amb el projecte. Les formacions hauran de ser acreditades amb titulació homologada per la CE.
j) Despeses de transport i manutenció de les persones que directa i inequívocament responguin al projecte associatiu presentat, per la millora, formació i reunions dels membres del projecte, s'haurà d'adjuntar als documents de justificació una declaració de l'entitat de la necessitat de la despesa en relació amb el projecte.
k) Despeses de publicitat del projecte associatiu presentat i les activitats que es puguin derivar.
Respecte a la difusió de projecte associatiu presentat i les activitats que es puguin derivar, les persones beneficiàries de les subvencions han de complir les obligacions que s'estableixen en l'article 15.1 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca.
En cap cas l'import de la despesa subvencionable no pot ser superior al valor de mercat.
Perquè les despeses siguin subvencionables és un requisit indispensable que el document de despesa, comprovant o document anàleg que s'aporti estigui a nom de l'entitat sol·licitant de la subvenció, amb el concepte i la data dins el període subvencionable apartat 5 de la convocatòria, i que es compleixin tots els requisits dels articles 39 i 44 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, amb l'excepció feta en l'apartat 6. c) despeses de subministrament de la convocatòria l'apartat, 6. g) Les assegurances d'accidents i de responsabilitat civil que cobreixen el projecte associatiu presentat i l'apartat, 6. h) Cost del salari del personal que participa directament en el projecte presentat referides a les despeses de retencions d'IRPF o cotitzacions Seguretat a la Social.
La data dels justificants de pagament, pot ser dins el mes posterior, comptador des de la data de finalització de l'activitat subvencionada, sempre anterior a l'1 d'octubre de 2022.
6.1 Despeses no subvencionables:
7. Règim de concurrència
El procediment per seleccionar les entitats beneficiàries és la concurrència no competitiva. En el cas que el crèdit no sigui suficient per a cada línia independentment, s'aplicarà el prorrateig establert en el punt 3.7 d'aquesta convocatòria, fins que s'exhaureixi el total del crèdit assignat.
8. Formalització de les sol·licituds i acreditació dels requisits
8.1. Les sol·licituds s'han de presentar juntament amb la documentació següent:
a. Sol·licitud (Annex 1)
b. Declaració responsable de l'entitat. (Annex 2)
c. Pressupost i descripció detallada del projecte presentat. (Annex 3)
d. Sol·licitud de transferència bancària per a pagaments. (Annex 4).
e. Documentació acreditativa dels aspectes a puntuar previstos a l'apartat 4 d'aquesta convocatòria.
f. En els casos en que la sol·licitud de subvenció es presentada per una entitat matriu o federativa, aquesta haurà d'aportar un llistat de les entitats que inclou o representa.
Per a tot el que no preveu aquesta convocatòria, s'ha d'aplicar amb caràcter supletori el que disposa l'article 10 de l'Ordenança general esmentada.
9. Termini i llocs de presentació de la sol·licitud
9.1 El termini per presentar les sol·licituds i tota la documentació és de vint (20) dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà d'haver-se publicat la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). Si el darrer dia és inhàbil, el termini s'allarga fins al dia hàbil següent.
9.2 Les sol·licituds i qualsevol documentació referent a aquesta convocatòria s'han d'adreçar a la Direcció Insular Participació i Joventut, del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local i s'han de presentar a través del registre electrònic del Consell de Mallorca.
9.3 Si la sol·licitud o la documentació presentada no reuneix els requisits exigits o no l'acompanyen els documents necessaris, no es pot valorar.
En aquest cas, l'òrgan instructor ha de requerir a les entitats interessades que esmenin la falta o aportin els documents necessaris en el termini de 10 dies hàbils, a partir de l'endemà d'haver rebut el requeriment corresponent. Si no esmenen correctament la documentació es considerarà que n'han desistit.
10. Òrgan instructor, procediment de concessió de la subvenció, fiscalització i resolució
10.1 L'òrgan instructor és la cap del Servei de Joventut de la Direcció Insular de Participació i Joventut o suplent, que ha de dur a terme les actuacions establertes en l'Ordenança general de subvencions i ha de formular la proposta de resolució. L'òrgan instructor pot requerir a l'entitat sol·licitant els informes o els aclariments que consideri convenients.
10.2 D'acord amb el que es disposa en l'article 18 de l'Ordenança general de subvencions l'òrgan col·legiat, que s'anomena Comissió Avaluadora, ha d'emetre un informe en què ha de concretar el resultat de l'avaluació feta. Estarà integrada per:
President: conseller executiu del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local.
Suplent: director insular de Participació i Joventut.
Vocal: tècnic/tècnica de la Direcció Insular de Participació i Joventut o persona que el substitueixi.
Vocal : tècnic/tècnica de la Direcció Insular de Participació i Joventut o persona que el substitueixi.
Vocal: tècnic/tècnica de la Direcció Insular de Participació i Joventut o persona que el substitueixi.
Secretari/a: tècnic/tècnica jurídica de la Direcció Insular de Participació i Joventut o persona que el substitueixi.
10.3 La tramitació i gestió d'aquesta convocatòria se subjecta als principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat, no-discriminació, eficàcia i eficiència que s'estableixen en l'article 5.4 de l'Ordenança general esmentada.
10.4 El procediment de selecció de les entitats beneficiàries es du a terme mitjançant concurrència no competitiva, sempre que les entitats interessades reuneixin els requisits i fins que s'exhaureixi el crèdit pressupostari establert en aquesta convocatòria i amb els límits que es recullen en els punts 1.3. i 3.2.
10.5 Presentar la sol·licitud equival a acceptar la subvenció, si es concedeix. L'entitat beneficiària pot desistir de la sol·licitud en qualsevol moment del procés abans que es resolgui la concessió.
10.6 L'òrgan instructor pot requerir a la persona interessada els informes o els aclariments que consideri convenients.
10.7 El conseller executiu del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local és l'òrgan encarregat d'aprovar la convocatòria i els actes que en deriven: aprovació de la convocatòria, concessió, justificació de les subvencions i reconeixement d'obligacions.
10.8 La Intervenció Delegada de la Misericòrdia del Consell de Mallorca s'encarrega de la fiscalització prèvia limitada de la convocatòria i dels actes que en deriven: aprovació de la convocatòria, concessió, justificació de les subvencions i reconeixement d'obligacions.
10.9 El termini màxim per resoldre el procediment i per notificar-lo és de sis mesos des del dia en què es publica la convocatòria en el BOIB.
Si venç el termini màxim sense que s'hagi notificat la resolució, s'entenen desestimades les sol·licituds de subvencions per silenci administratiu.
10.10 La resolució de concessió s'ha de notificar oficialment a les entitats interessades amb la publicació en el BOIB i en la Seu Electrònica del Consell Insular de Mallorca (www.conselldemallorca.net). Qualsevol altra notificació que s'hagi de fer durant la tramitació d'aquesta subvenció a les entitats interessades, es farà de manera electrònica al correu designat a aquest efecte amb la sol·licitud de subvenció.
11. Justificació de la subvenció
11.1 El període per presentar la justificació de la subvenció és des de qualsevol moment a partir de la finalització del període subvencionable, o fins el 30 de setembre del 2022, com a màxim. El compte justificatiu de la despesa feta s'ha de fer d'acord amb l'article 39 de l'Ordenança general de subvencions i ha d'incloure els documents enumerats en el punt 12.
En el cas que la concessió de les subvencions sigui en una data posterior al que s'estableix en aquesta convocatòria, el termini per presentar la justificació serà de deu (10) dies, comptadors des de l'endemà de la notificació de la concessió de les subvencions objecte de la present convocatòria.
És necessari, com a requisit per cobrar la subvenció, acreditar que s'han pagat els creditors per raó de la despesa feta.
Es considera despesa feta la que ha estat efectivament pagada abans que acabi el període de justificació establert en aquesta convocatòria. A excepció de les depeses que estableix la convocatòria a l'apartat 6.h)
11.2 Si no es presenta la justificació davant l'òrgan administratiu competent en el termini establert, s'ha de requerir a la persona beneficiària que la presenti, en el termini improrrogable de quinze (15) dies hàbils, comptadors des de l'endemà de rebre la notificació.
11.3 Si la documentació que es presenta com a justificació és incompleta o incorrecta, s'ha de requerir a l'entitat beneficiària que la rectifiqui o aporti els documents necessaris en el termini de deu (10) dies hàbils improrrogables, d'acord amb el que s'estableix en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. No fer-ho suposa perdre el dret a cobrar la subvenció que pertoqui totalment o parcialment.
12. Contingut del compte justificatiu
Documentació i annexos:
Una vegada presentat el compte justificatiu de l'operació, no s'admeten justificants de despeses que no s'hagin inclòs inicialment en la relació classificada de les despeses i inversions de l'activitat.
Documentació acreditativa del pagament:
12.1 La documentació acreditativa del pagament és la que s'estableix en l'article 48.2 de l'Ordenança general de subvencions.
12.2 Només es consideren justificats els costs realitzats, efectivament fets, pagats i justificats mitjançant factures o documents comptables de valor probatori equivalent, entenent per aquests qualsevol document presentat per justificar que el que reflecteix la comptabilitat correspon a la imatge fidel de la realitat i és conforme amb les normes vigents en matèria comptable.
12.2 Els documents que es presentin per justificar les despeses han de ser perfectament llegibles. No s'admetran documents incomplets o que contenguin modificacions, ratllades o raspades.
12.3 Qualsevol aclariment o explicació d'aquests documents, s'ha de fer en un escrit que s'ha d'adjuntar al compte justificatiu.
12.4 Només són admissibles les factures que s'hagin emès conformement als requisits reglamentaris exigibles i que contenguin una descripció completa i detallada del subministrament del bé o de la prestació del servei a què es refereixen. Si la factura conté claus que facin incomprensible l'objecte de la transacció, s'ha d'aportar l'albarà de lliurament corresponent. Si, tot i així, continua sense ser clara la identificació del bé o servei, s'ha d'acompanyar amb un escrit explicatiu dels béns o serveis adquirits.
12.5 Traçabilitat dels pagaments: per acceptar les despeses com a justificades és necessari que s'identifiqui clarament la correspondència entre la factura o nòmina i el justificant de pagament corresponent. Si el justificant inclou el pagament de diverses factures i no s'especifiquen totes en el concepte del justificant bancari, aquest justificant ha d'anar acompanyat del total de les factures que hi estiguin afectades.
12.6 Qualsevol document de despesa ha d'anar acompanyat del justificant de pagament corresponent. Com a norma general, s'accepten els extractes bancaris obtinguts per via telemàtica sempre que contenguin la informació suficient de la persona titular del compte bancari, la numeració completa (20 dígits), el perceptor, les dates i els imports dels càrrecs bancaris.
12.7 En cap cas no seran vàlids els justificants de pagament corregits manualment, que rectifiquin qualsevol equivocació.
12.8 Si qualcuna de les entitats aporta una factura única que supera les quanties establertes en la legislació de contractes del sector públic per al contracte menor, d'acord amb l'establert a l'article 44.5 de l'OGS, ha d'aportar, com a mínim, tres ofertes de proveïdors diferents, amb caràcter previ a la contracció del compromís per prestar el servei o per lliurar el bé, llevat que, per les característiques especials de les despeses subvencionables, no hi hagi en el mercat un nombre suficient d'entitats que el subministrin o el prestin, o llevat que la despesa s'hagi efectuat abans de sol·licitar la subvenció.
L'elecció entre les ofertes presentades, que s'han d'aportar en la justificació o, si escau, en la sol·licitud de la subvenció, s'ha de fer d'acord amb criteris d'eficiència i economia, i s'ha de justificar expressament en una memòria quan no recaigui en l'elecció econòmica més avantatjosa.
Si és preceptiva la sol·licitud de diverses ofertes i aquestes no s'aporten o l'adjudicació s'ha fet, sense la justificació adequada, a una que no sigui la més favorable econòmicament, l'òrgan que concedeix la subvenció pot recollir una taxació pericial del bé o del servei, i són a càrrec de la persona beneficiària les despeses que s'ocasionin per aquesta causa. En aquest cas, la subvenció es calcula prenent com a referència el més petit dels dos valors: el declarat per la persona beneficiària o el resultant de la taxació.
12.9 Tots els escrits que acompanyen el compte justificatiu els ha de signar la persona responsable.
13. Pagament de la subvenció
13.1 Segons el que estableix l'article 48.4. de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, per poder fer-se el pagament de la subvenció, l'entitat beneficiària ha d'estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, així com de les obligacions tributàries davant el Consell Insular de Mallorca i els organismes autònoms que en depenen, imposades per les disposicions vigents. I que no sigui deutor per resolució de procedència de reintegrament.
13.2 El pagament de la quantia subvencionada es farà amb un pagament anticipat del cinquanta per cent de la quantia concedida fins a un màxim de 5.000 euros, segons l'article 50 i següents de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca que permet a les convocatòries de subvencions tramitades per aquest organisme prevegin pagaments anticipats quan així es consideri justificat.
13.3 L'altre cinquanta per cent o quantia restant de la subvenció s'abonarà un cop presentada la justificació de la subvenció i comprovat que s'han complit els objectius i la finalitat per a la qual es concediren i es comprovi la conformitat de les despeses aportades, calculant la quantia a abonar segons el tant per cent del compliment del projecte subvencionat, d'acord amb l'establert a l'apartat 14 d'aquesta convocatòria.
13.4 En el cas de que la quantia justificada sigui inferior a la quantia concedida, es tramitarà el corresponent expedient de pèrdua parcial o total del dret a cobrar la subvenció, i, si escau, expedient de reintegrament i/o reducció de l'import de la subvenció corresponent que quedi per abonar.
14. Pèrdua del dret al cobrament de la subvenció
14.1 L'article 58 de l'Ordenança abans esmentada regula la pèrdua del dret a cobrar la subvenció.
14.2 Amb independència del criteri d'atorgament de la subvenció aplicat, quan l'entitat beneficiària presenti una justificació definitiva per un import inferior al concedit, el centre gestor podrà cancel·lar d'ofici el romanent de la concessió amb l'acceptació prèvia de la persona beneficiària. Als efectes indicats, l'entitat beneficiària podrà renunciar a l'import romanent no justificat si així ho indica a l'Annex 6.
14.3 De conformitat amb els principis d'eficàcia i eficiència en l'assignació i utilització dels recursos públics regulats en l'article 5 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, en el cas que l'import de la pèrdua del dret al cobrament de la subvenció sigui igual o inferior a 100,00 € i sempre que aquest import no superi l'1 % de la subvenció concedida, el centre gestor anul·larà d'ofici la diferència entre l'import de la subvenció concedida i l'import de la subvenció reconeguda, sense necessitat d'iniciar el procediment i la declaració posterior de la pèrdua del dret al cobrament d'una part de la subvenció, i sense que l'entitat beneficiària presenti la renúncia a cobrar aquesta quantitat.
15. Infraccions, sancions
El règim d'infraccions i de sancions administratives aplicables és el que s'estableix en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003) i en la resta de la normativa aplicable i, en concret, en els articles 63 i 64 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca.
16. Publicitat
16.1 El Consell Insular de Mallorca, en compliment del que es preveu en els articles 17, 18 i 20 de la Llei 38/2003 esmentada i d'acord amb l'article 14 i 19.2 de l'Ordenança general de subvencions, ha d'enviar la informació sobre la convocatòria i sobre les resolucions de concessió a la Base de dades nacional de subvencions.
16.2 L'extracte de la convocatòria de subvencions i la resolució s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i s'han de publicar en la Seu Electrònica del Consell Insular de Mallorca (www.conselldemallorca.net).
17. Normativa aplicable
Aquesta convocatòria es regeix pel que es disposa en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la resta de normativa que hi sigui d'aplicació.
Aquesta convocatòria s'efectua en el marc de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, aprovada pel Ple del Consell de Mallorca, en sessió de 23 de desembre de 2016, BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017, i modificada pel Ple del Consell de Mallorca, en sessió 14 de juny de 2018, BOIB núm. 96 de 4 d'agost de 2018.
18. Ineficàcia sobrevinguda de la convocatòria
Si, per circumstàncies sobrevingudes d'interès públic i general, el Consell de Mallorca no pot dur endavant la tramitació d'aquesta convocatòria, l'òrgan que la va aprovar l'ha de deixar sense efectes amb un informe justificatiu previ de la secretaria tècnica del centre gestor.
19. Recursos
Contra aquesta convocatòria, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs d'alçada en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de publicar-se en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. El recurs es pot interposar formalment davant del conseller executiu de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local o davant la Presidència del Consell Insular de Mallorca, que és l'òrgan competent per resoldre'l.
Contra la resolució de concessió d'aquesta subvenció, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar directament un recurs d'alçada davant la Presidència del Consell Insular de Mallorca, en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la seva notificació.
Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada, es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació del dit recurs d'alçada.
Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no n'heu rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de sis mesos, comptadors a partir de l'endemà de la desestimació presumpta.
No obstant l'anterior, es pot interposar, si escau, qualsevol altre recurs que es consideri oportú. Tot això de conformitat amb el que s'estableixen la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i amb el que s'estableix en la Llei 39/2015, d'1d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.