Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 75502
Acord del Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa de revocació de la concessió, aprovar els reintegraments, i aprovar la comprovació i la difusió, així com donar compte de la concessió d’ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres, cofinançades pel Govern de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, en sessió ordinària de data 11 de febrer de 2022, va aprovar per unanimitat, l'acord següent:

“(...)

El Consell Insular d'Eivissa va aprovar, en el Consell Executiu de data 1 de febrer de 2021, un conveni amb l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per concedir ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres que consta en el present expedient amb CSV núm. 13525176567727511730.

El Consell Insular d'Eivissa, donant compliment als compromisos adquirits mitjançant el conveni signat amb l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears abans esmentat, va aprovar les bases de la convocatòria extraordinària d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la Covid-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres, que varen ser publicades al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) núm. 16, de 6 de febrer de 2021, i l'extracte de la convocatòria el dia 9 de febrer de 2021, en el BOIB núm. 17. Aquestes bases varen ser publicades a la Base Nacional de Dades de Subvencions (BNDS), amb núm. referència IGAE 548016.

La línia de subvencions estava inclosa en el Pla Estratègic de Subvencions 2020-2022 (BOIB núm. 20 de data 15-02-20), amb modificació publicada en el BOIB núm. 13, de data 30 de gener de 2021.

L'objectiu principal de la convocatòria esmentada, era concedir ajudes a les persones físiques i jurídiques amb establiments oberts a l'illa d'Eivissa i que s'han vist afectats per les restriccions aprovades per l'Acord del Consell de Govern de dia 11 de gener de 2021 pel qual es declarava la fase 4, per tal de mitigar els efectes econòmics de les restriccions i garantir la continuïtat de l'activitat dels sectors afectats.

Pel que fa als requisits que havien de reunir els beneficiaris de la subvenció, les bases establien en el seu punt 2 quins eren aquests requisits. Les ajudes anaven dirigides a les persones físiques i jurídiques privades, les agrupacions de persones físiques o jurídiques privades i les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat que fossin titulars d'un negoci que pertanyés a algun dels sector econòmics que es detallaven en el mateix apartat i que corresponien, principalment, als sectors afectats per les mesures aprovades per l'Acord de Consell de Govern de dia 11 de gener de 2021. En el mateix punt 2 s'enumeraven les condicions i requisits que han de complir el beneficiari, l'activitat que desenvolupa i per a la qual demana l'ajuda i també el centre o establiment en el qual desenvolupa l'activitat.

Els punts 5 i 6 de les bases definien la forma, el lloc i el termini de presentació de les sol·licituds així com la documentació que havien d'aportar per acreditar el compliment dels requisits que es requereixen als beneficiaris, que era mitjançant la presentació d'una declaració responsable, amb la finalitat d'agilitzar la tramitació administrativa i reduir els temps de resolució dels expedients. Així, no obstant, el punt 5 advertia que “d'acord amb l'article 69.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, "La inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori a una declaració responsable o a una comunicació, o la no presentació davant l'Administració competent de la declaració responsable, la documentació que sigui, en el seu cas, requerida per acreditar el compliment del que s'hagi declarat, o la comunicació, determinarà la impossibilitat de continuar amb l'exercici del dret o activitat afectada des del moment en què es tingui constància de tals fets, sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives a les quals hi hagués lloc.". De la mateixa manera que el punt8 determina que correspon al Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal del Consell Insulard'Eivissa, efectuar“d'ofici totes les actuacions necessàries per determinar, saber i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de resoldre la concessió dels ajuts”.

El Decret de Presidència núm. 2020000768, de modificació del Decret de Presidència núm. 2019000471, de data 10-7-2019, d'estructura del govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de departaments, i del Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-7-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 153, de 5 de setembre de 2020), atribueix al Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal, “l'activitat competencial pròpia del Consell Insular d'Eivissa en relació amb la matèria d'artesania; promoció de la moda; comerç i desenvolupament empresarial; industria i vigilància de marques.”

El Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-7-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 98 EXT., de 17-7-2019; modificacions al BOIB núm. 175, de 31-12-2019, BOIB núm. 101, de 4-6-2020 i al BOIB núm. 153, de 5 de setembre de 2020), en el seu punt tercer, apartat e), atribueix al Consell Executiu la competència per aprovar i resoldre les convocatòries d'ajuts o subvencions d'import superior a quinze mil euros (15.000,00 €), fet pel qual correspon a aquest òrgan l'aprovació d'aquest convocatòria per import de quatre milions set-cents setanta mil euros (4.770.000,00 €).

No obstant l'anterior, en data 3 de febrer de 2021, de conformitat amb la base 8 de la convocatòria, el Consell Executiu va delegar en la consellera executiva del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal la concessió i abonament de les ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres.

El període de sol·licituds es va iniciar el dia 10 de febrer de 2021 i va finalitzar el dia 2 de març de 2021 inclòs.

Es varen rebre un total de sol·licituds per a 1047 establiments, els quals s'han finalitzat amb les següents resolucions de la consellera executiva del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial i Cooperació Municipal:

- Primera relació (gener) – Resolució de 18 de febrer de 2021 (Boib núm 25 de 20/02/2021, rectificada per resolució de 23 de febrer, publicada en boib núm. 27 de 25/02/2021)

- Segona relació (gener) – Resolució de 25 de febrer de 2021 (Boib núm. 28 de 27/02/2021).

- Primera i segona relació (febrer) – Resolució de 4 de març de 2021 (Boib núm. 33 de 09/03/2021)

- Tercera relació (gener) – Resolució de 2 de març de 2021 (Boib núm. 31 de 04/03/2021).

- Quarta relació (gener) – Resolució de 2 de març de 2021 (Boib núm. 32 de 06/03/2021).

- Tercera i quarta relació (febrer) – Resolució de 4 de març de 2021 (Boib núm. 33 de 9 de març de 2021)

- Cinquena relació (gener i febrer) – Resolució de 4 de març de 2021 (Boib num. 33, de 09/03/2021)

- Sisena relació (gener i febrer) – Resolució de 8 de març de 2021 (Boib núm. 34 de 11/03/2021)

- Setena relació (gener i febrer) – Resolució de 11 de març de 2021 (Boib núm. 35, de 13/03/2021, rectificada per resolució de 22 de març de 2021, boib núm. 41 de 25/03/2021)

- Vuitena relació (gener i febrer) – Resolució de 19 de març de 2021 (Boib núm. 40, de 23/03/2021)

- Novena relació (gener i febrer) – Resolució de 23 de març de 2021 (Boib núm. 41, de 25/03/2021)

- Desena relació (gener i febrer) – Resolució de 30 de març de 2021 (Boib núm. 46, de 6/04/2021)

- Onzena relació (gener i febrer) – Resolució de 7 d'abril de 2021 (Boib núm. 48 de 10/04/2021)

- Primera a onzena relació (març) – Resolució de 14 d'abril de 2021 (Boib núm. 52 de 20/04/2021)

- Dotzena relació (gener a març) – Resolució de 15 d'abril de 2021 (Boib núm. 52 de 20/04/2021)

- Tretzena relació (gener a març) – Resolució de 21 d'abril de 2021 (Boib núm. 54 de 24/04/2021)

- Catorzena relació (gener a març) – Resolució de 28 d'abril de 2021 (Boib núm. 60, de 8/05/2021)

- Quinzena relació (gener a març) – Resolució de 5 de maig de 2021 (Boib num de 13/05/2021)

- Setzena relació (gener a març) – Resolució de 19 de maig de 2021 (Boib núm. 67 de 22/05/2021)

- Dissetena relació (gener a març) – Resolució de 27 de maig de 2021 (Boib núm. 69 de 27/05/2021)

- Divuitena relació (gener a març) – Resolució de 17 de juny de 2021 (Boib núm. 81 de 19/06/2021), rectificada per resolució de 21 de juliol de 2021 (Boib núm. 100 de 27/07/2021)

- Dinovena relació (gener a març) – Resolució de 6 de juliol de 2021 (Boib núm. 92 de 10/07/2021), rectificada per resolució de 16 de juliol de 2021 (Boib núm. 96 de 20/07/2021).

- Vintena relació (gener a març) – Resolució de 7 de setembre de 2021 (Boib núm. 124 de 9/07/2021).

- Vint-i-unena relació – Resolució de 8 d'octubre de 2021, en la que es resol desfavorablement la sol·licitud de l'ajuda a una entitat que havia presentat un recurs i s'havia estimat (Boib núm. 140 de 12/10/2021).

- Vint-i-dosena relació – Resolució de data 20 de desembre de 2021, en la que es denega l'ajuda a una persona sol·licitant per no complir els requisits de les bases (Boib núm. 176 de 26 de desembre de 2021).

Les resolucions de la convocatòria d'ajudes, a més, s'han publicat a la pàgina propietat del Consell Insular d'Eivissa - http://ajudes.conselldeivissa.es

Tal i com s'ha esmentat anteriorment, la documentació justificativa per a ser persona beneficiaria de la present convocatòria, s'acreditava mitjançant una declaració responsable dels requisits establerts al punt 2 de les bases.

En la tramitació dels expedients individuals de les persones sol·licitants, s'ha anat comprovant els requisits que constaven a l'expedient i al Consell Insular, com és el cas del requisit de trobar-se al corrent de les obligacions econòmiques amb les administracions estatals i autonòmica així com del Consell, que que els establiments estiguessin a l'illa d'Eivissa, que les persones beneficiàries tenguessin el domicili fiscal a l'illa d'Eivissa, així com que s'hagués presentat la sol·licitud i/o inscripció al registre d'establiment turístic del Consell Insular, de les persones físiques o jurídiques amb activitat turística.

Posteriorment a la concessió de les ajudes, es varen remetre els llistats dels establiments de les persones beneficiaries a cada ajuntament corresponent, als efectes que l'ajuntament comprovés si es disposava de la sol·licitud i/o obtenció del títol habilitant d'exercici de l'activitat sol·licitada per part dels beneficiares, de conformitat amb l'establert a la Llei 7/2013, de 26 de novembre de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears. Una vegada rebuda la resposta, s'ha fet requeriment a les persones afectades en aquells casos que no constava llicència ni sol·licitud.

Així mateix, en data 22 de juny de 2021 es va remetre llistat de les persones beneficiàries a la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat, amb la finalitat que ens informés si algun dels establiments de les persones beneficiàries tenia proposta de sanció greu, que és el requisit a complir establert en el punt 2.4 g) de les bases.

Com a resultat de les comprovacions anteriors es varen rebre desistiments de les persones beneficiàries, així com el reintegrament de l'import econòmic rebut, amb els interessos que corresponien, que varen generar les següents resolucions d'acceptació dels desistiments:

Primera relació – Resolució de data 21 d'octubre de 2021 de desistiments de 5 establiments de la convocatòria de ajudes dirigides a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisis sanitària de la COVID-19 en els sectors de la restauració i altres, cofinançades por el Govern de les Illes Balears (Boib núm. 148 de 28 d'octubre de 2021).

Segona relació – Resolució de data 26 d'octubre de 2021 de desistiments de 8 establiments de la convocatòria de ajudes dirigides a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisis sanitària de la COVID-19 en els sectors de la restauració i altres, cofinançades por el Govern de les Illes Balears (Boib núm. 148 de 28 d'octubre de 2021).

Tercera relació – Resolució de data 10 de novembre de 2021 de desistiments d'11 establiments de la convocatòria de ajudes dirigides a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisis sanitària de la COVID-19 en els sectors de la restauració i altres, cofinançades por el Govern de les Illes Balears (Boib núm. 157 de 13 de novembre de 2021).

Quarta relació – Resolució de data 25 de novembre de 2021 de desistiments de 3 establiments de la convocatòria de ajudes dirigides a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisis sanitària de la COVID-19 en els sectors de la restauració i altres, cofinançades por el Govern de les Illes Balears (Boib núm. 165 de 30 de novembre de 2021).

Actualment, consten una sèrie d'establiments que no s'ha acreditat la disposició de títol habilitant o bé la sol·licitud del mateix, a nom de la persona beneficiària i per tant, incompleixen el requisit per a ser beneficiari, concretament el punt 2.4 f) de les bases de la convocatòria, i correspon revocar la concessió i reintegrament de l'import rebut, així com els interessos corresponents.

Així mateix, hi ha altres requisits que es troben pendents de comprovar a tots els expedients, com és el cas del nombre de treballadors, requisit establert al punt 2.2 de les bases:

Aquests beneficiaris han de ser autònoms o titulars d'empreses, persones físiques o jurídiques, amb activitats d'acord amb el paràgraf 2.3, amb establiments i/o centres de treballs en actiu a Eivissa, amb domicili fiscal a l'illa Eivissa i, en cas de tenir personal contractat, ha de ser un màxim de 50 treballadors de mitjana anual durant l'any 2020 per cada persona física o jurídica sol·licitant.

I principalment en els expedients de la resolució de data 18 de febrer de 2021 fins a la de 30 de març de 2021, l'establert al punt 2.1 i 2.4 d) de les bases de la convocatòria següent:

Constar d'alta en el cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, amb activitat d'alta en el moment en què s'adopta l'Acord del Govern de data 11 de gener de 2021 pel qual s'estableix el nivell 4 d'alerta sanitària.

En data 10 de febrer de 2022, la cap de secció ha elevat a la consellera executiva del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal, informe proposta favorable en el que es revoca la concessió, s'aproven els reintegraments, i s'aprova la comprovació i la difusió, així com donar compte de la concessió d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres, cofinançades pel Govern de les Illes Balears.

En virtut de tot l'anterior, de conformitat amb l'article 72.d del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 136, de 18-9-2010, correcció en BOIB núm. 148, de 14-10-2010, modificació en BOIB núm. 48, de 16-4-2016), s'eleva al Consell Executiu, la següent

PROPOSTA D'ACORD

PRIMER.- Revocar la concessió de les subvencions atorgades als beneficiaris que a continuació es relacionen, per no complir el requisit 2.4 f) de les bases de la convocatòria d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres, cofinançades pel Govern de les Illes Balears (publicada en el BOIB núm. 16, de 6 de febrer de 2021):

PERSONA SOL·LICITANT

CIF

ESTABLIMENT

EXPEDIENT

TM

PROPOSTA

XXXXXXX

B57758450

XXXXXXX

2021/2589M

EIVISSA

RESOLUCIÓ 2021/000022 23/03/2021 RESOLUCIÓ 2021/00027 14/04/21

XXXXXXX

B57920506

XXXXXXX

2021/3792N

EIVISSA

RESOLUCIÓ 2021/000025 07/04/2021 RESOLUCIÓ 2021/00027 14/04/2021

XXXXXXX

B57789042

XXXXXXX

2021/4274B

EIVISSA

RESOLUCIÓ 2021/000046 19/05/2021

XXXXXXX

041450780L

XXXXXXX

2021/2542G

EIVISSA

RESOLUCIÓ 2021/000016 04/03/2021 RESOLUCIÓ 2021/00027 14/04/2021

XXXXXXX

E57990517

XXXXXXX

2021/3326Y

S.ANTONI

RESOLUCIÓ 2021/000022 23/03/2021 RESOLUCIÓ 2021/00027 14/04/2021

XXXXXXX

B16502031

XXXXXXX

2021/3781R

S.ANTONI

RESOLUCIÓ 2021/000028 15/04/2021

XXXXXXX

B16654048

XXXXXXX

2021/3930N

S.ANTONI

RESOLUCIÓ 2021/000030 21/04/2021

XXXXXXX

41448233W

XXXXXXX

2021/2296B

S.JOSEP

RESOLUCIÓ 2021/000009 18/02/2021 RESOLUCIÓ 2021/00027 14/04/21

XXXXXXX

B07596570

XXXXXXX

2021/3957Q

S.JOAN

RESOLUCIÓ 2021/000024 30/03/2021 RESOLUCIÓ 2021/00027 14/04/21

XXXXXXX

B16604845

XXXXXXX

2021/4572X

EIVISSA

RESOLUCIÓ 2021/000028 15/04/2021

XXXXXXX

Y7600924J

XXXXXXX

2021/3619T

EIVISSA

RESOLUCIÓ 2021/000046 19/05/2021

XXXXXXX

46695546A

XXXXXXX

2021/4729Y

EIVISSA

RESOLUCIÓ 2021/000028 15/04/2021

XXXXXXX

B57700718

XXXXXXX

2021/3015V

S.EULARIA

RESOLUCIÓ 2021/000018 11/03/2021 RESOLUCIÓ 2021/00027 14/04/21

XXXXXXX

B07595507

XXXXXXX

2021/3424N

S.EULARIA

RESOLUCIÓ 2021/000020 19/03/2021 RESOLUCIÓ 2021/00027 14/04/21

XXXXXXX

B57896789

XXXXXXX

2021/2644Z

S.EULARIA

RESOLUCIÓ 2021/000022 23/03/2021 RESOLUCIÓ 2021/00027 14/04/2021

XXXXXXX

41441868P

XXXXXXX

2021/3597R

S.EULARIA

RESOLUCIÓ 2021/000022 23/03/2021 RESOLUCIÓ 2021/00027 14/04/2021

XXXXXXX

B16559940

XXXXXXX

2021/3404S

S.EULARIA

RESOLUCIÓ 2021/000024 30/03/2021 RESOLUCIÓ 2021/00027 14/04/21

XXXXXXX

X1695192T

XXXXXXX

2021/3797V

S.EULARIA

RESOLUCIÓ 2021/000024 30/03/2021 RESOLUCIÓ 2021/00027 14/04/21

XXXXXXX

E07182884

XXXXXXX

2021/3953N

S.EULARIA

RESOLUCIÓ 2021/000030 21/04/2021

XXXXXXX

B57363293

XXXXXXX

2021/2407F

S.EULARIA

RESOLUCIÓ 2021/000035 05/04/2021

XXXXXXX

B57806101

XXXXXXX

2021/3029P

S.EULARIA

RESOLUCIÓ 2021/000017 08/03/2021 RESOLUCIÓ 2021/00027 14/04/21

SEGON.- Iniciar el procediment de reintegrament de l'import de 4.500 €, de conformitat amb el punt 11 de les bases de la convocatòria, així com dels interessos que legament siguin exigibles, per a cadascuna de les persones beneficiàries que a continuació és relacionen, que són les que han rebut l'ingrés de l'ajuda, atesa la causa prevista en l'art. 37.1.a) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. El reintegrament, es podrà efectuar, en una sola vegada per l'import total a reintegrar amb els interessos i en el termini que correspongui, o bé de conformitat amb el previst a la base 44 del Pressupost del Consell Insular d'Eivissa de l'any 2022, i, a petició de la persona afectada, el reintegrament es podrà ajornar o fraccionar, per a minimitzar l'afectació de l'import de la devolució que han de realitzar les referides persones.

PERSONA SOL·LICITANT

CIF

EXPEDIENT

XXXXXXX

B57920506

2021/3792N

XXXXXXX

B57789042

2021/4274B

XXXXXXX

041450780L

2021/2542G

XXXXXXX

E57990517

2021/3326Y

XXXXXXX

B16502031

2021/3781R

XXXXXXX

B16654048

2021/3930N

XXXXXXX

41448233W

2021/2296B

XXXXXXX

B07596570

2021/3957Q

XXXXXXX

B16604845

2021/4572X

XXXXXXX

Y7600924J

2021/3619T

XXXXXXX

46695546A

2021/4729Y

XXXXXXX

B57700718

2021/3015V

XXXXXXX

B07595507

2021/3424N

XXXXXXX

B57896789

2021/2644Z

XXXXXXX

41441868P

2021/3597R

XXXXXXX

B16559940

2021/3404S

XXXXXXX

X1695192T

2021/3797V

XXXXXXX

E07182884

2021/3953N

XXXXXXX

B57363293

2021/2407F

XXXXXXX

B57806101

2021/3029P

TERCER.- Aprovar les comprovacions pendents de realitzar respecte del compliment dels requisits assumits per part de les persones beneficiàries, mitjançant les declaracions responsables individuals respecte de la convocatòria d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres, cofinançades pel Govern de les Illes Balears (publicada en el BOIB núm. 16, de 6 de febrer de 2021), mitjançant la tècnica de mostreig aleatori simple, per les següents comprovacions:

- Comprovació que el nombre de treballadors que tengui la persona beneficiària sigui inferior a 50:

Per a totes les persones físiques i jurídiques beneficiàries a la data actual, segons l'ordre de concessió de la subvenció, essent el primer, la primera persona beneficiària de la resolució de data 18 de febrer, i el darrer, la darrera persona beneficiària de 20 de desembre, (sense tenir en compte, per l'ordre, les rectificacions de resolucions, havent eliminat de la llista aquelles persones que han desistit, i les que són objecte de revocació segons la present proposta). Es començarà a contar, a des del número obtingut del darrer número del CSV (posició unitats), del certificat de la sessió del Consell Executiu corresponent a la present proposta, i es realitzarà la comprovació a cada 10 persones de la llista.

- Comprovació que les persones beneficiàries constaven d'alta en el cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, amb activitat d'alta en el moment en què s'adopta l'Acord del Govern de data 11 de gener de 2021 pel qual s'estableix el nivell 4 d'alerta sanitària:

Segons l'ordre de concessió de la subvenció, essent el primer, la primera persona beneficiària de la resolució de data 18 de febrer, i el darrer, la darrera persona beneficiària de la resolució de data 7 de setembre de 2021, (sense tenir en compte, per l'ordre, les rectificacions de resolucions, i havent eliminat de la llista aquelles persones que han desistit, i les que són objecte de revocació segons la present proposta). Es començarà a contar, des del penúltim número obtingut del CSV (posició desenes), del certificat de la sessió del Consell Executiu corresponent a la present proposta, i es realitzarà la comprovació cada 10 persones de la llista, que en el cas que l'expedient de la persona resultant constés ja aquesta informació, s'agafarà l'expedient posterior, i si també s'ha comprovat prèviament el requisit, s'agafarà l'expedient anterior (sense que aquesta selecció de l'expedient posterior, o anterior, afecti a la prelació establerta inicialment).

QUART.- Tenir per realitzada la difusió del caràcter públic de l'objecte de la subvenció, a realitzar per part de les persones beneficiàries en compliment de l'establert a l'art. 18.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l'art. 31 (RD 887/2006, de 21 de juliol) del Reglament de la Llei General de Subvencions, així com a l'art. 34.4 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, mitjançant el qual s'aprova el text refós de la Llei de Subvencions, tenint en compte el previst al punt 10 de l'art. 7 del Reial Decret 130/2019, de 8 de març, mitjançant el qual es regula al Base de Dades Nacional de Subvencions i la publicitat de les subvencions i demés ajudes públiques, que és el següent:

10. Quan, en virtut del que preveu l'article 4 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, les entitats sense ànim de lucre que persegueixin exclusivament fins d'interès social o cultural i tinguin un pressupost inferior a 50.000 euros estiguin obligades a publicar les subvencions i ajudes públiques rebudes, s'entendrà complerta aquesta obligació, quan aquestes subvencions i ajudes públiques apareguin publicades al Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions i Ajudes Públiques. Aquesta previsió serà també aplicable a les petites i mitjanes empreses, tal com són definides a la Recomanació 2003/361/CE de la Comissió, de 6 de maig de 2003, sobre la definició de microempreses, petites i mitjanes empreses. Els beneficiaris de les subvencions i ajuts públics hauran d'instar els òrgans concedents que esmenin les omissions o errors que detectin en la seva publicació; quan disposin de pàgines web corporatives, indicaran de manera precisa que aquesta informació es troba publicada al Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions i Ajudes Públiques, l'adreça electrònica de les quals, www.infosubvenciones.es, assenyalaran expressament.

Mitjançant la difusió següent realitzada pel Consell Insular d'Eivissa de la concessió de les ajudes, següent:

Publicació a la Base de dades nacional de subvencions de l'Estat.

Publicació al Butlletí oficial de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

Publicació a la pàgina web: www.ajudes.conselldeivissa.es

CINQUÈ. - Donar compte del resultat de la convocatòria extraordinària d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la Covid-19 en els sectors econòmics de la restauració i altres, que varen ser publicades al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) núm. 16, de 6 de febrer de 2021, segons les resolucions que a continuació és relacionen:

Resolucions de concessió:

- Primera relació (gener) – Resolució de 18 de febrer de 2021 (Boib núm 25 de 20/02/2021, rectificada per resolució de 23 de febrer, publicada en boib núm. 27 de 25/02/2021)

- Segona relació (gener) – Resolució de 25 de febrer de 2021 (Boib núm. 28 de 27/02/2021).

- Primera i segona relació (febrer) – Resolució de 4 de març de 2021 (Boib núm. 33 de 09/03/2021)

- Tercera relació (gener) – Resolució de 2 de març de 2021 (Boib núm. 31 de 04/03/2021)

- Quarta relació (gener) – Resolució de 2 de març de 2021 (Boib núm. 32 de 06/03/2021)

- Tercera i quarta relació (febrer) – Resolució de 4 de març de 2021 (Boib núm. 33 de 9 de març de 2021)

- Cinquena relació (gener i febrer) – Resolució de 4 de març de 2021 (Boib num. 33, de 09/03/2021)

- Sisena relació (gener i febrer) – Resolució de 8 de març de 2021 (Boib núm. 34 de 11/03/2021)

- Setena relació (gener i febrer) – Resolució de 11 de març de 2021 (Boib núm. 35, de 13/03/2021, rectificada per resolució de 22 de març de 2021, boib núm. 41 de 25/03/2021)

- Vuitena relació (gener i febrer) – Resolució de 19 de març de 2021 (Boib núm. 40, de 23/03/2021)

- Novena relació (gener i febrer) – Resolució de 23 de març de 2021 (Boib núm. 41, de 25/03/2021)

- Desena relació (gener i febrer) – Resolució de 30 de març de 2021 (Boib núm. 46, de 6/04/2021)

- Onzena relació (gener i febrer) – Resolució de 7 d'abril de 2021 (Boib núm. 48 de 10/04/2021)

- Primera a onzena relació (març) – Resolució de 14 d'abril de 2021 (Boib núm. 52 de 20/04/2021)

- Dotzena relació (gener a març) – Resolució de 15 d'abril de 2021 (Boib núm. 52 de 20/04/2021)

- Tretzena relació (gener a març) – Resolució de 21 d'abril de 2021 (Boib núm. 54 de 24/04/2021)

- Catorzena relació (gener a març) – Resolució de 28 d'abril de 2021 (Boib núm. 60, de 8/05/2021)

- Quinzena relació (gener a març) – Resolució de 5 de maig de 2021 (Boib num de 13/05/2021)

- Setzena relació (gener a març) – Resolució de 19 de maig de 2021 (Boib núm. 67 de 22/05/2021)

- Dissetena relació (gener a març) – Resolució de 27 de maig de 2021 (Boib núm. 69 de 27/05/2021)

- Divuitena relació (gener a març) – Resolució de 17 de juny de 2021 (Boib núm. 81 de 19/06/2021), rectificada per resolució de 21 de juliol de 2021 (Boib núm. 100 de 27/07/2021)

- Dinovena relació (gener a març) – Resolució de 6 de juliol de 2021 (Boib núm. 92 de 10/07/2021), rectificada per resolució de 16 de juliol de 2021 (Boib núm. 96 de 20/07/2021).

- Vintena relació (gener a març) – Resolució de 7 de setembre de 2021 (Boib núm. 124 de 9/07/2021).

- Vint-i-unena relació – Resolució de 8 d'octubre de 2021, en la que es resol desfavorablement la sol·licitud de l'ajuda a una entitat que havia presentat un recurs i s'havia estimat (Boib núm. 140 de 12/10/2021).

- Vint-i-segona relació – Resolució de data 20 de desembre de 2021, en la que es denega l'ajuda a una persona sol·licitant per no complir els requisits de les bases (Boib núm. 176 de 26 de desembre de 2021).

Resolucions de desistiment:

Primera relació – Resolució de data 21 d'octubre de 2021 de desistiments de 5 establiments de la convocatòria de ajudes dirigides a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisis sanitària de la COVID-19 en els sectors de la restauració i altres, cofinançades por el Govern de les Illes Balears (Boib núm. 148 de 28 d'octubre de 2021).

Segona relació – Resolució de data 26 d'octubre de 2021 de desistiments de 8 establiments de la convocatòria de ajudes dirigides a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisis sanitària de la COVID-19 en els sectors de la restauració i altres, cofinançades por el Govern de les Illes Balears (Boib núm. 148 de 28 d'octubre de 2021).

Tercera relació – Resolució de data 10 de novembre de 2021 de desistiments d'11 establiments de la convocatòria de ajudes dirigides a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisis sanitària de la COVID-19 en els sectors de la restauració i altres, cofinançades por el Govern de les Illes Balears (Boib núm. 157 de 13 de novembre de 2021).

Quarta relació – Resolució de data 25 de novembre de 2021 de desistiments de 3 establiments de la convocatòria de ajudes dirigides a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisis sanitària de la COVID-19 en els sectors de la restauració i altres, cofinançades por el Govern de les Illes Balears (Boib núm. 165 de 30 de novembre de 2021).

SISÈ. Publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears l'acord corresponent objecte de la present proposta.

 

Eivissa, 14 de febrer de 2022

La cap de Secció d'Indústria del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial,

i Cooperació Municipal

Olga Torres Ribas