Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA

Núm. 75130
Pla d'actuació en transport públic de viatgers en vehicle turisme per als anys 2022 i 2023 del municipi de Sant Josep de sa Talaia

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

APROVACIÓ PLA D'ACTUACIÓ EN TRANPORT PÚBLIC DE VIATGERS EN VEHICLE TURISME PER ALS ANYS 2022 i 2023.

La Junta de Govern Local de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, en sessió feta en data 11/02/2022, per unanimitat dels assistents, ACORDA:

1.- Aprovar i declarar el caràcter urgent, perquè pugui iniciar-se al principi de la temporada estival, el Pla d'actuació en Transport públic de viatgers en vehicle turisme per als anys 2022 i 2023 del municipi de Sant Josep de sa Talaia.

2.- Publicar el Pla en el BOIB, anunciant als interessats, que podran presentar al·legacions al pla pel termini de cinc dies naturals a partir de la publicació de l'anunci en el BOIB, així mateix les proposicions s'hauran de presentar en el termini de deu dies naturals a partir de l'endemà a la publicació en el BOIB.

PLA D'ACTUACIÓ EN TRANSPORT PÚBLIC DE VIATGERS EN VEHICLE TURISME PER ALS ANYS 2022 I 2023 DEL MUNICIPI DE SANT JOSEP DE SA TALAIA.

El servei del taxi en l'àmbit del transport públic de viatgers té una presència molt destacada per a la mobilitat de les persones en general i, bàsicament, per als turistes que ens visiten durant la temporada estival. La contribució d'aquest sector a l'activitat turística i el component públic i de vegades assistencial d'aquest servei fa convenient una proporcionada actuació que s'ajusti a les especials necessitats de la demanda d'aquest servei i que es produeixen majoritàriament durant l'època assenyalada.

En les temporades estivals dels últims anys, s'ha constatat que existeix una gran desproporció entre l'oferta d'aquests serveis i la demanda que es produeix, provocada en gran manera pel marcat component estacional de la demanda turística d'Eivissa, que fa que la població augmenti notablement durant els mesos estivals i que per tant, no es pugui prestar un òptim servei amb el nombre de vehicles autoritzats per prestar el servei de transport públic de viatgers durant tot l'any. Això ha provocat sobretot en les últimes temporades estivals un creixent augment de l'oferta il·legal de transport de viatgers, que, a més de suposar un perjudici directe al sector del transport de viatgers en taxi, afecta seriosament la imatge turística pròpia de la illa i produeix altres distorsions, com per exemple l'afectació de la seguretat viària.

La Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en l'exercici de la seva competència exclusiva en matèria de transport per carretera quan aquest es dugui a terme íntegrament dins del territori de les illes, ja va habilitar per a anys successius, mitjançant la Llei 13/2005 de 27 de desembre, de mesures tributàries i administratives, la possibilitat d'atorgar llicències d'àmbit insular de transport públic de viatgers en vehicles de turisme al Consell Insular d'Eivissa, que va aprovar plans d'actuació en transport públic de viatgers per a les temporades estivals dels anys 2006, 2007, 2008, 2009, 2010 i 2011 per adequar la desproporció existent entre l'oferta i la demanda de taxis en temporada estival a la illa d'Eivissa.

Mitjançant l'aprovació del Decret llei 1/2012, de 10 de febrer, sobre mesures orientades a la prevenció de l'oferta il·legal en matèria de transports a la illa d'Eivissa, el govern autonòmic va habilitar als ajuntaments de la illa d'Eivissa per concedir autoritzacions estacionals de taxi amb caràcter urgent fins que la Comunitat Autònoma no legislés en matèria de transports urbans.

Sobre la base d'aquesta habilitació legal, l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia va aprovar un Pla d'actuació en aquesta matèria per als anys 2012 i 2013, per als anys 2014 i 2015,  anys 2016 i 2017 i un altra pels anys 2018-2019, prorrogat per al 2020 i finalment ajornat al 2021. 

De conformitat a la competència exclusiva en matèria de transports atorgada a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el Parlament de les Illes Balears, en virtut de l'article 48 de la Llei Orgànica 1/2007 de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears, va aprovar la Llei 4/2014 de 20 de juny de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears, en l'article 48 atribueix als ajuntaments les competències administratives en relació en el servei d'auto-taxi.

La llei estableix les condicions generals de prestació del servei d'auto-taxi i preveu la llicència municipal com a títol per prestar el servei, distingint entre llicències ordinàries i llicències de caràcter temporal indicant que aquestes últimes s'atorgaran preferentment als titulars de llicències de caràcter ordinari i estableix que per atorgar les llicències temporals, els ajuntaments, mitjançant un acte administratiu, aprovaran un Pla regulador que determini la seva adjudicació, les condicions de prestació del servei, el nombre mínim i màxim, les condicions a les quals hauran de subjectar-se, els drets i les obligacions, la quantia de la taxa, els supòsits de revocació, el termini de durada i altres condicions que es considerin adequades o necessàries.

En quant al nombre de llicències atorgables, l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia ha encarregat un estudi  de necessitats de llicències municipals del servei de taxi que analitza el creixement de la demanda del servei de taxi al municipi, segons el qual la necessitat és de 150 llicències més durant els mesos estivals.

En relació al sistema d'adjudicació de les llicències temporals, com s'ha indicat anteriorment, la llei preveu el seu atorgament amb caràcter preferent als titulars de llicències ordinàries, reservant-se per tant un major percentatge de llicències temporals a atorgar per als titulars de llicències ordinàries de taxi de Sant Josep de sa Talaia i establint-se un percentatge menor per a aquells assalariats que complint els requisits establerts en aquest Pla vulguin accedir a elles.

En definitiva, el present Pla regulador persegueix un augment dels nivells de qualitat del servei de transport públic de viatgers en vehicle turisme, que s'aconseguirà amb la coordinació prevista entre els sistemes municipals de transport urbà de viatgers i la resta de mesures d'aplicació per a l'avaluació dels resultats obtinguts juntament amb la persecució de l'intrusisme existent en el sector.

I.- Objecte del Pla d'actuació

El present Pla d'actuació és un acte que té per objecte concretar les condicions a les quals s'han de subjectar les llicències temporals d'àmbit municipal, sense perjudici de l'autorització per a la prestació insular recollida als articles 53.4 i 69.4 de la Llei 4/2014, de 20 de juny, de transports terrestres i mobilitat sostenible dels Illes Balears, per als anys 2022 i 2023, amb possibilitat de prorrogar-se per un any més. 

La vigència del Pla d'actuació ve definida en el temps per la seva estacionalitat aplicable als dos anys de durada, que podrà prorrogar-se a un tercer any, si així s'acorda per l´Ajuntament abans de la finalització del segon any.

El titular d'una llicència temporal estarà habilitat per realitzar el servei de transport públic de viatgers en vehicles turisme a canvi d'un preu. Així, l'objectiu principal del Pla consisteix en l'ampliació, en temporada estival, de la capacitat que el sistema de transport públic de viatgers en vehicle turisme pot prestar a cada moment, a través de l'augment de llicències, en aquest cas temporals com a títol habilitant previst legalment per a la prestació del servei. De forma paral·lela s'incidirà en la millor ordenació del sector, bàsicament pel que fa al control de la competència deslleial i l'intrusisme existent i a l'ampliació dels mitjans disponibles per afavorir la mobilitat (transport col·lectiu de viatgers).

L'obtenció d'una llicència temporal segons l'establert en el present Pla no podrà ser causa d'exclusió en futurs procediments per a l'obtenció d'una llicència ordinària de taxi.

II.- Característiques de les llicències temporals.

Les llicències temporals d'àmbit municipal de transport públic de viatgers en vehicle turisme, reuniran les característiques següents:

Estacionals: Determinada per la temporalitat de la seva vigència que es limitarà als cinc  mesos estivals, del 15 de maig al 15 de octubre.

Biennals: El present Pla regulador tindrà una vigència de dos anys consecutius, 2022 i 2023, podent prorrogar-se per un any més en les mateixes condicions si l´Ajuntament  adopta l'acord corresponent amb anterioritat a la finalització de la seva vigència.

Personal: La llicència tindrà el caràcter de personal i per tant anirà vinculada a l'atorgament a una persona que reuneixi els requisits, i a un únic vehicle, que igualment reuneixi les característiques que es demanin. Només podrà obtenir-se una llicència temporal per persona.

Intransmissibles: Aquestes llicències no es podran transmetre en cap cas.

Revocables: Independentment de l'extinció de la llicència per caducitat, l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia podrà revocar-la per incórrer en la pèrdua de qualsevol dels requisits exigits,  pel reiterat incompliment de les condicions de prestació del servei així com per l'incompliment de qualsevol de les circumstàncies que hagin estat tingudes en compte per a l'adjudicació de les llicències objecto del present Pla.

Àmbit municipal: Aquestes llicències només habilitaran la prestació del servei a l'àmbit territorial del municipi de Sant Josep de sa Talaia, sense perjudici de la possible autorització del Consell Insular d'Eivissa per prestar el servei fora del terme municipal. Aquesta autorització quedarà condicionada al consentiment municipal.

III. Determinació del nombre màxim d'autoritzacions.

El present Pla d'actuació estableix un nombre màxim total de 150 autoritzacions atorgables, constituint-se un contingent de reserva per als casos de renúncia o incompliment d'algun dels adjudicataris.

El contingent de reserva estarà format, en el cas que hi hagi més sol·licituds que llicencies a atorgar, per la llista ordenada de sol·licitants conforme a la puntuació que hagin obtingut.

IV. Procediment d'autorització.

1.- Inici.

Una vegada aprovat el present Pla regulador, s'haurà de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i l'endemà de la data de la publicació determinarà l'inici del termini de presentació de sol·licituds per un termini de 10 dies naturals, amb indicació dels requisits exigits per optar a la concessió de les autoritzacions; així mateix es publicarà en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la web municipal www.santjosep.org.

De conformitat amb el que es disposa en l'art. 188 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre de les Illes Balears, se sotmetrà a exposició pública per termini de 5 dies naturals, el present Pla, simultàniament a l'inici del termini de licitació. Si dins del referit termini es produeixen reclamacions contra el plec se suspendrà la licitació així com el termini per a la presentació de proposicions, en els casos en què sigui necessari per resoldre la qüestió plantejada, i es reprendrà el que quedi d'aquest termini a partir de l'endemà al de la resolució de les reclamacions.

Els requisits exigits per optar a la concessió de les autoritzacions, seran els que es detallen a continuació:

1. Requisits:

1.1. Ser persona física o jurídica.

1.2. Complir amb les obligacions fiscals, socials i laborals establertes en la legislació.

1.3. Disposar del permís de conduir classe B o superior i del permís municipal de conductor de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia en vigor, i compliment de la resta de requisits que assenyali l'ordenança reguladora del servei d'auto-taxi de Sant Josep de sa Talaia.

1.4. Per a aquells que optin com a titulars de llicència municipal, disposar com a màxim de dos llicències municipals de taxi al municipi de Sant Josep de sa Talaia. En cas de ser titular de dos llicències només es podrà sol·licitar taxi estacional adaptat per a persones amb mobilitat reduïda (eurotaxi). El servei podrà prestar-se pel seu titular o conductors que compleixin les condicions de s'estableixin, contractats de conformitat amb l'Estatut dels treballadors o la normativa que sigui d'aplicació.

1.5. A més, els que optin com a titulars de llicència municipal hauran de presentar acreditació del compliment de la declaració censal de trobar-se donat d'alta en l'impost corresponent i en el règim especial de treballadors autònoms de la Seguretat Social, d'acord amb la documentació que es detalla a l'apartat que segueix. En cap cas es considerarà que pot complir-se aquest requisit si s'ha interromput en algun moment la cotització amb motiu de jubilació, amb excepció de la jubilació contributiva.

Es consideraran assalariats aquells casos en els quals no s'hagi formalitzat un contracte laboral per tractar-se d'un autònom en “règim familiar", ja que depén del titular de la llicència.

1.6. Disposar d'un sistema de cobrament mitjançant targeta de crèdit i tot el previst en la corresponent ordenança municipal.

2. Sol·licituds i documentació a presentar.

2.1. El termini de sol·licituds s'obrirà l'endemà a la publicació en el BOIB del present Pla regulador, en instància dirigida a l'Alcaldia, en model recollit en l'annex corresponent. Aquest termini finalitzarà deu dies naturals posteriors a la data d'inici (considerats tots els dies inclosos). En cas que l'últim dia del còmput del termini sigui dissabte o festiu, el termini es prorrogarà automàticament fins al següent dia hàbil. Quan es publiquin anuncis de correcció d'errors, rectificacions o aclariments, el termini de presentació de proposicions es computarà a partir de la data del nou anunci.

Les sol·licituds es presentaran preferentment de manera telemàtica, a través de la seu electrònica de la pàgina web municipal,  https://santjosep.sedelectronica.es amb el tràmit habilitat a l'efecte “ANNEX I: Sol·licitud de Llicència estacional de taxi Pla 2022-2023”.

La presentació de proposicions pressuposa l'acceptació, per part de l'interessat, de les clàusules del present Pla.

Quan la documentació s'enviï per correu o per registre d'una altra administració pública, haurà de justificar la data de l'enviament a l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, mitjançant correu electrònic (rivas@santjosep.org) dins del mateix dia.

Sense la concurrència de tots dos requisits, no serà admesa la documentació si es rep a l'Ajuntament amb posterioritat a la data en què finalitzi el termini. Transcorreguts, no obstant això, l'anterior, tres dies naturals a la data de finalització del termini sense haver-se rebut la documentació per part de l'Ajuntament, aquesta no s'admetrà.

2.2. Cada sol·licitant presentarà la següent documentació:

a) Annex I: Instància de sol·licitud, degudament emplenada. 

b) Annex II: Declaració responsable per al còmput de l'antiguitat. Hauran d'indicar l'antiguitat (no interrompuda) amb la qual comptin i a la qual hauran d'acompanyar una relació detallada dels titulars i nombres de llicència on s'han prestat els serveis de conductor amb indicació de les dates d'inici i finalització dels Serveis.

Amb la finalitat d'evitar irregularitats i contradiccions es determina que el sol·licitant que falsegés la documentació, una vegada acreditat tal extrem, quedarà automàticament exclòs del procediment d'atorgament d'autoritzacions temporals.

Les persones que, com a titulars d'una llicència de taxi en el municipi de Sant Josep de sa Talaia, optin a la llicència temporal hauran de fer constar en la seva sol·licitud el número/s de llicència que són titulars.

c) Document Nacional d'Identitat i, si és el cas, l'escriptura d'apoderament degudament legalitzada, o les seves fotocòpies degudament autenticades.

d) Permís de conduir classe B o superior.

e) Declaració responsable del compliment dels requisits establerts en el present Pla regulador. Aportar o marcar casella de l'Annex I.

f) Declaració responsable de no estar inculpat el licitador en les prohibicions per contractar recollides en l'article 85 de la Llei 9/2017. Aportar o marcar casella de l'Annex I.

g) Certificats acreditatius de trobar-se al corrent del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, amb una antiguitat màxima de 6 mesos. Trobar-se al corrent amb les obligacions tributàries de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia es comprovarà d'ofici per part del personal de la Corporació. La prova d'aquesta circumstància podrà fer-se per qualsevol dels mitjans admesos per la legislació. També es pot autoritzar l'Ajuntament a fer la consulta marcant la casella de l'Annex I.

h) Certificat expedit per la Prefectura provincial de trànsit, en el qual s'acrediti que la persona interessada no ha estat sancionada per resolució ferma en els dos últims anys per alguna de les infraccions qualificades com molt greus de les previstes en el Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual es va aprovar el Reglament general de circulació per a l'aplicació i desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació per a l'aplicació i desenvolupament del text articulat de la Llei sobre tràfic,  circulació de Vehicles de motor i Seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990, de 2 de març, pel qual s'aprova el text articulat de la Llei sobre tràfic, circulació de Vehicles de motor i Seguretat viària. 

En cas de no tenir emès aquest certificat,  autoritzar l'Ajuntament a fer la consulta marcant la casella habilitada a l'Annex I.

i) Compromís que s'adscriurà a la llicència temporal un vehicle conforme a l'establert en el present Pla regulador. En cas de vehicle adaptat per a persones amb mobilitat reduïda o 100% elèctric s'haurà de fer constar.

j) Compromís d'aportar pòlissa d'assegurança per cobrir de forma il·limitada la seva responsabilitat civil  (o per import mínim de 50 milions d'euros) pels danys que es causin en ocasió del transport.

k) Pel que fa al requisit de no haver estat jubilat, aquelles persones amb edat suficient per trobar-se en tal circumstància hauran de presentar certificat acreditatiu negatiu emès per l'Institut Nacional de la Seguretat Social. Els qui hagin optat per la modalitat de jubilació contributiva, hauran d'aportar certificat acreditatiu d'aquesta circumstància.

l) Certificat de vida laboral expedit per la Seguretat Social o qualsevol altre document que acrediti fefaentment el compliment dels criteris que serveixin per adjudicar les llicències.

3. Esmena de deficiències

Transcorregut el termini de presentació de sol·licituds, l'Ajuntament obrirà un període de 3 dies naturals per a esmena de deficiències en relació amb aquells sol·licitants que no hagin acreditat suficientment el compliment dels requisits. 

A tals efectes l'Ajuntament exposarà en el tauler d'anuncis i a la pàgina web municipal una relació dels sol·licitants que es trobin en aquesta circumstància amb referència a la documentació que han de presentar.

L'endemà a la data de publicació d'aquesta relació en el tauler d'anuncis i a la pàgina web municipal determinarà l'inici del còmput dels 3 dies naturals per a esmena.

Transcorregut aquest termini sense esmenar les deficiències, el sol·licitant quedarà exclòs del procés d'adjudicació.

4. Llista provisional d'admesos

En cas de no existir deficiències a esmenar o, esmenades aquestes, o, si escau, transcorregut el termini habilitat a aquest efecte sense esmena, la Corporació elaborarà la llista provisional d'admesos que serà exposada al públic a través del tauler d'anuncis de la pàgina web municipal www.santjosep.org i a la seu electrònica de la Corporació.

Publicada l'anterior llista provisional, s'obrirà un termini de 5 dies naturals perquè els interessats puguin, si és el cas, al·legar el que al seu dret convingui.

5. Llista definitiva d'admesos

Transcorregut el termini per a la presentació d'al·legacions sense que s'haguessin presentat o, si escau, resoltes els mateixes, l´Ajuntament aprovarà la llista definitiva d'admesos que serà exposada al públic a través del tauler d'anuncis municipal i la pàgina web.

Aquesta llista classificarà als admesos en dos grups (titulars i assalariats) segons el que es disposa a continuació i assenyalarà dia, hora i lloc en què és durà a terme el sorteig públic per a l'adjudicació de les llicències temporals, en cas que hi hagués empat en la puntuació de possibles adjudicataris.

6. Classificació dels sol·licitants admesos.

El procediment per a l'adjudicació de les autoritzacions estableix la següent classificació dels sol·licitants i distribució d'autoritzacions:

- "Titulars": titulars de llicència municipal de taxi (categoria A).

- "Assalariats": assalariats del sector del taxi (categoria B).

El procediment d'adjudicació és regirà per la prevalença dels titulars (categoria A) respecte dels assalariats (categoria B). En aquesta línia, s'estableix un contingent de reserva atorgament de llicències a favor dels titulars d'un 65%, la qual cosa és tradueix en un total de 97 de llicències temporals a atorgar a favor dels titulars de llicències ordinàries. Les 53 llicències restants (35% del número total) s'atorgaran a assalariats de llicències de taxi del municipi de Sant Josep de sa Talaia que compleixin els requisits prevists en el present Pla regulador, conforme al previst a l'apartat següent.

Per al supòsit que es presentin més sol·licituds que número de llicències a atorgar, sempre i quant es compleixin els requisits, és constituirà un contingent de reserva al que poder acudir en supòsits de renúncies o vacants sobrevingudes, com en cas de revocació, format per les sol·licituds que no s'hagin adjudicat, ordenades conforme a l'ordre establert d´acord amb als criteris d'adjudicació.

7. Adjudicació de les autoritzacions temporals. 

Les llicències temporals s'atorgaran a aquells sol·licitants que:

Categoria A: Titulars de llicències ordinàries d'auto-taxi de Sant Josep de sa Talaia.

Per rigorosa i continuada antiguitat com a titular de llicència municipal de taxi en el municipi de Sant Josep de sa Talaia.

En cas d'empat s'efectuarà un sorteig públic.

Categoria B: Assalariats

Per rigorosa i continuada antiguitat acreditada en el municipi de Sant Josep de sa Talaia com a conductors assalariats dels titulars de llicències d'auto-taxi que prestin el servei amb plena i exclusiva dedicació en la professió, acreditada mitjançant la possessió i vigència del permís de taxista expedit per l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia i la inscripció i cotització en tal concepte a la Seguretat Social.

La citada continuïtat es considerarà interrompuda quan voluntàriament s'abandona la professió de conductor assalariat del taxi per termini igual o superior a sis mesos.

No es considerarà interrompuda de forma voluntària la continuïtat en els períodes en els quals el sol·licitant es trobi en situació legal de desocupació derivada del cessament involuntari en l'activitat de conductor assalariat en el sector del taxi o en situació d'incapacitat temporal. En tals situacions i a l'efecte de calcular l'antiguitat es computarà el temps de permanència en aquestes circumstàncies, sent el màxim del còmput per a la situació legal de desocupació de dos anys. Aquestes circumstàncies s'hauran d'acreditar amb la inscripció al Servei Públic Ocupació Estatal (en cas d'atur, ERTE, etc.) o amb la baixa laboral per als casos d'incapacitat temporal.

L'antiguitat en la condició de conductor assalariat del taxi els períodes en què s'hagi exercit aquesta activitat a temps parcial, es computarà en el percentatge corresponent, sempre que no es realitzi cap altra activitat.

No es computaran els períodes en els quals s'hagi compatibilitzat l'acompliment de l'activitat d'assalariat a temps parcial en el sector del taxi amb l'acompliment d'una altra professió (ja sigui cotitzant en el Règim General de la Seguretat Social o en el Règim Especial de Treballadors Autònoms) lloc que s'entén perduda l'exclusivitat.

Donada la estacionalitat de la principal activitat econòmica de l'illa, la turística, quan s'hagi treballat en una altra activitat en el període de inactivitat involuntària del taxi,  es  considerarà interrompuda l'antiguitat quan aquesta altra activitat superi en durada a l'activitat del taxi.

L'antiguitat podrà acreditar-se per qualsevol mitjà admissible en Dret.

En cas d'empat s'efectuarà un sorteig públic.

8.- Aprovació de la llista ordenada.

La Corporació aprovarà mitjançant Resolució de la regidoria delegada en matèria de taxis, la llista ordenada per classes, que s'exposarà en el tauler d'anuncis i web municipal a l'efecte de notificació individual a cadascun dels adjudicataris, atorgant un termini per complir amb l'obligació d'aportar la resta de documentació necessària per a la finalització del corresponent expedient d'autorització.

La publicació d'aquesta llista ordenada equival a la concessió provisional de la llicència temporal, l'eficàcia de la qual quedarà condicionada a la presentació per part de l'interessat de la documentació que segueix, i en les dates que s'assenyalen a continuació.

9. Documentació a presentar per a l'adjudicació.

L'eficàcia de l'atorgament de la llicència temporal estarà condicionada a la presentació per part de l'interessat de la documentació que segueix, abans de les dates següents:

- Termini màxim per a la realització del dipòsit (apartat 9.1 següent): 10 dies naturals després de la publicació en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament de la resolució d'adjudicació.

- La resta de documentació, haurà d'aportar-se abans del dia 10 maig de cada any de vigència.

9.1. Acreditació d'haver efectuat un dipòsit (retornable en les condicions que es descriuran a continuació) de cinc-cents euros (500 €) en la Tresoreria de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia, que respondrà en cas de:

-  renúncia a l'obtenció de la llicència temporal definitiva.

-  no presentar la documentació necessària en els terminis assenyalats per poder obtenir definitivament la llicència temporal.

- no compliment de l'obligació de retirar del vehicle (i acreditar-ho així davant l'Ajuntament) tots els signes externs identificatius en el termini màxim d'un mes des de la finalització de la vigència de la llicència temporal per a cada any o en els casos de substitució.

Transcorregut el període de vigència de la llicència temporal estacional per a la temporada 2022, i comprovat per l'Ajuntament el compliment dels requisits anteriors, s'emetrà informe favorable a la devolució del dipòsit una vegada finalitzi la temporada 2023, o 2024 en cas de pròrroga, sempre que se segueixin complint la resta de requisits establerts per a la tornada del dipòsit. 

9.2. Acreditació de disponibilitat d'un vehicle turisme, amb pas a servei públic amb un nombre màxim de cinc places, inspecció tècnica de vehicles en vigor, en règim de propietat, usdefruit, arrendament financer o lísing, que reuneixi les característiques tècniques que segueixen: una antiguitat màxima de 8 anys des de la data de matriculació; instal·lació d'aparell taxímetre, GPS o element de telecomunicació incorporat al vehicle, color blanc, llum verda i indicació de tarifa en el panell superior i altres condicions exigibles en l'Ordenança municipal.

El vehicle haurà de portar en ambdues portes davanteres l'establert en relació a la identificació externa (banda transversal, franges, colors, etc.) en les mateixes condicions d'identificació que els vehicles emparats per la llicència municipal de taxi. Així mateix, haurà de portar en ambdues portes davanteres l'escut de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia inscrit en un rectangle de 10x10 centímetres, en model oficial amb les mesures exigides per l'Ajuntament en l'Ordenança municipal reguladora dels serveis urbans i interurbans de transports en automòbils lleugers abans esmentada. En l'altre costat de la banda transversal (o a baix de la franja horitzontal si escau), figuraran en color verd el nombre de llicència temporal assignat per l'Ajuntament. Començaran a comptar a partir de 1001 els vehicles dels adjudicataris de la categoria de “assalariats” d'acord amb la llista ordenada que s'aprovi i els titulars disposaran del mateix nombre de la seva llicència ordinària. En tots dos casos i més a baix haurà de figurar la llegenda "Taxi estacional", tot això en lletres de color vermell font Arial, negreta, de 125 punts d'ample, les tres línies inscrites en un rectangle de 30x15 cm. 

La resta d'aspectes relatius a col·locació i ubicació es realitzarà d'acord amb l'Ordenança municipal. L'antiguitat màxima per a l'adscripció d'un vehicle a aquestes autoritzacions serà de 8 anys a comptar des de la data de la matriculació fins la data màxima de presentació de documentació. L'acreditació del compliment de tots els requeriments detallats s'acreditarà mitjançant la presentació d'un certificat de conformitat expedit a aquest efecte per l'estació de la Inspecció Tècnica de Vehicles del Consell Insular d'Eivissa.

L'any 2023 podrà acreditar-se el compliment de tots aquests requisits amb un vehicle diferent de l'autoritzat per a l'any 2022, i en tot cas haurà de continuar complint la condició de tenir un màxim de 8 anys comptats des de la data de la matriculació fins la data màxima de presentació de documentació, així com les condicions que van ser tingudes en compte per a l'adjudicació de la llicència temporal. L'any 2023 es podrà superar l'antiguitat màxima de 8 anys des de la data de matriculació abans d'aquesta data només en el cas d'aportar el mateix vehicle que es va autoritzar l'any 2022.

Els vehicles a adscriure a una llicència de tipus adaptat (eurotaxi) hauran d'adequar-se al transport de persones amb mobilitat reduïda, i destinar-se preferentment a prestar serveis a aquestes persones, tant inicialment com durant tot el temps de vigència de la llicència. Atesa la necessària adaptació especial d'aquesta mena de vehicles, i en aplicació de l'article 32 de la Llei 39/15, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, els adjudicataris d'aquestes llicències podran sol·licitar i obtenir de l'Alcaldia una ampliació del termini anteriorment citat, que no excedirà de la meitat d'aquest, i en aquest cas s'entendrà prorrogat el termini a què es refereix l'article 19 del RD 763/1979. 

9.3. Tenir assegurada de forma il·limitada (o com a mínim per import de 50 milions d'euros) durant el temps de vigència de la llicència  (els cinc mesos de 2022 i els cinc mesos de 2023,) la responsabilitat civil amb tercers en ocasió de danys ocasionats en raó d'aquest servei. 

9.4. Acreditació de disposar d'un conductor assalariat amb els permisos de conduir exigits per la normativa corresponent i permís municipal de taxista.

9.5. Acreditació del pagament del cànon, en el moment de la presentació de la documentació per a l'adjudicació, aportar el pagament de 1.000 euros, i un segon pagament de 4.000 euros amb data màxima de trenta-u de juliol de 2022 de la resta del cànon.

Els vehicles 100% elèctrics (no híbrids, ni híbrids enxufables) seran bonificats en un 75%. Total a pagar 1.250 €, primer pagament en el moment de la presentació de documentació per adjudicació 250 €, segon pagament de 1.000 € amb data màxima 31/07/2022.

Els eurotaxis (vehicles adaptats per a persones amb mobilitat reduïda) tindran una bonificació del 35% del cànon. Total a pagar 3.250 €, primer pagament en el moment de la presentació de documentació per adjudicació 650 €, segon pagament de 2.600 € amb data màxima 31/07/2022.

El cànon és anual, per tant als anys successius 2023 (i 2024 en cas de pròrroga) s'haurà de presentar sempre el primer pagament abans del 10 de maig de l'any en curs i el segon abans del 31 de juliol de l'any en curs.

10. Procediment per cobrir renúncies d'adjudicataris

Si una vegada dictada la resolució de la llista ordenada, els adjudicataris renunciessin a la llicència temporal o, si escau, aquesta no arribés a adquirir eficàcia per falta de presentació de la documentació necessària, la plaça corresponent a aquesta llicència quedarà vacant i l'Ajuntament acudirà perquè sigui coberta al sol·licitant que correspongui segons l'ordre d'adjudicació resultant.

La renúncia o falta de presentació de la documentació comportarà la pèrdua del dret a la devolució del dipòsit en cas que aquest ja s'hagués constituït, l'import del qual passarà a formar part dels ingressos de la corporació corresponents a l'exercici 2022, d'acord amb el procediment administratiu que es dugui a terme a aquest efecte. 

11. Emissió de targeta de transports

Els sol·licitants que finalment compleixin tots els requisits i aconsegueixin la concessió d'una llicència temporal rebran per part de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia una targeta de transports acreditativa del títol habilitant obtingut, d'acord amb el model incorporat en l'annex corresponent, amb indicació del titular, termini de vigència i matrícula del vehicle. Aquesta targeta s'expedirà dues vegades durant el termini de vigència de la llicència temporal: una targeta que acrediti la vigència de la llicència durant els cinc mesos de l'any 2022 i una altra, emesa una vegada s'hagi comprovat per la Corporació el compliment dels requisits per a l'any 2023, que documentarà la vigència durant aquest any. En cas de pròrroga també s'emetrà la corresponent llicència.

V.- Prestació del servei. Drets i obligacions

A. Desenvolupament de l'activitat.

1. La prestació d'aquest servei s'efectuarà exclusivament mitjançant la utilització del vehicle vinculat a la llicència temporal. No obstant això, poden donar-se suposats de substitució definitiva o temporal en els termes que es detallen a continuació:

- Substitució definitiva: En el supòsit que durant la prestació del servei el titular de la llicència temporal vulgui substituir el vehicle adscrit a la llicència temporal atorgada, haurà de comunicar-ho a l'Ajuntament, acreditant la disponibilitat d'un nou vehicle, amb les seves dades, model i matrícula i l'acreditació que compleix els mateixos requisits que aquest Pla exigeix per a la concessió de llicències temporals.

A més, haurà d'acreditar-se mitjançant un certificat de la ITV la retirada de tots els distintius externs del vehicle original.

Comprovat l'anteriorment exposat, l'Ajuntament emetrà la resolució autoritzant la substitució. La substitució està subjecte al pagament d'una taxa de 150 € conforme a l'establert a l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa per llicències d'autotaxis i de la resta de vehicles de lloguer amb conductor (BOIB  154, de 24-12-2002).

- Substitució temporal: Excepcionalment es podrà accedir a una substitució temporal del vehicle adscrit a la llicència temporal atorgada en casos d'avaria o accident. En aquests supòsits, l'interessat haurà de comunicar-ho a l'Ajuntament mitjançant una instància a la qual acompanyarà l'acreditació de disposar d'un altre vehicle per a la prestació del servei amb els requisits de l'apartat 9.2 i certificació del taller mecànic acreditatiu de la incidència i durada estimada de la seva resolució.

En aquests casos excepcionals la substitució temporal no podrà tenir una vigència superior a 15 dies naturals, admetent-se que la titularitat del vehicle no coincideixi amb el titular de la llicència temporal i que el vehicle de substitució temporal tingui una antiguitat superior a 8 anys. Transcorregut el termini màxim de 15 dies naturals per a la substitució temporal, el titular de la llicència haurà d'acreditar davant l'Ajuntament la retirada dels distintius externs del vehicle temporal dins del termini de 3 dies naturals a explicar des de la finalització dels 15 dies naturals, sense que en cap cas es pugui simultanejar la prestació de tots dos vehicles. 

Si el termini previst per a la resolució de l'avaria o l'accident fos superior a 15 dies naturals, el titular de la llicència temporal haurà de justificar la situació, i  l'Ajuntament decidirà motivadament sobre la substitució definitiva.

2. Els titulars de les llicències temporals hauran de garantir la prestació servei de manera continuada i de comptar amb els conductors necessaris per garantir les condicions indicades en aquest Pla. 

3. Tots els conductors hauran d'acreditar trobar-se en possessió (a més del permís de classe B o superior) del permís municipal de taxista.

4. Els titulars de les autoritzacions estacionals (es tracti de titulars de llicència municipal o d'assalariats) hauran de trobar-se de forma ininterrompuda d'alta en el règim especial dels treballadors autònoms durant els dies de vigència de la llicència.

5. Els titulars hauran de garantir  la prestació del servei durant tots els dies corresponents al termini de vigència de la llicència, excepte en el cas que això es contradigui amb l'establert en la normativa laboral d'aplicació quant a la durada de les jornades i la seva distribució setmanal, així com en la legislació que resulti d'aplicació quant al temps màxim de conducció i descans per conductor.

Pel que fa a l'anterior, la prestació del servei no tindrà limitació horària, la no prestació del servei de manera continuada podrà ser motiu de revocació.

6. Una vegada conclòs el període de vigència de la llicència temporal (encara que sigui només del primer any), els adjudicataris quedaran obligats a eliminar del vehicle tots els signes externs identificatius (llum verda, escuts, etc.) de l'activitat i a acreditar-ho mitjançant la presentació a l'Ajuntament d'un certificat emès per la ITV a aquest efecte en el termini màxim d'un mes després de la finalització del període pel qual s'atorga la llicència. Això, com ja s'ha dit, haurà de fer-se en 2022 de la mateixa manera que es farà al moment de l'extinció de la llicència bianual en 2023 i en cas de prórroga en 2024.

Una vegada acreditat el compliment d'aquesta exigència després del corresponent torn de l'any 2022, s'emetrà un informe per part dels serveis competents de l'Ajuntament per procedir en finalitzar la temporada 2023 a la devolució del dipòsit que es va efectuar en ocasió de l'adjudicació de l'autorització estacional (o en 2024, en cas de prórroga).

No podran optar a presentar la documentació per al segon any (és a dir, no podran obtenir targeta per a l'any 2023) aquells adjudicataris que no hagin acreditat l'eliminació dels signes externs identificatius en el termini indicat de l'any 2022. S'aplicarà el mateix per a l'any 2024 en cas de prórroga.

B. Règim tarifari.

En qualsevol cas les tarifes que resultaran d'aplicació seran les mateixes que ho siguin per a les llicències de caràcter ordinari.

C. Règim sancionador.

L'incompliment per part del titular d'una llicència temporal de les condicions de prestació del servei o la pèrdua d'alguna de les condicions exigides per a la seva obtenció determinaria el fet d'entendre que estaria realitzant l'activitat de transport públic de viatgers sense el preceptiu títol habilitant, per la qual cosa podrà ser sancionat d'acord amb el previst en la normativa general de transports (Ley 16/1987, de 30 de julio, de Ordenación de los Transportes Terrestres i Llei 4/2014 de 20 de juny de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears). L'incompliment del recollit en l'ordenança municipal abans citada determinaria la possibilitat de ser sancionat per l'Ajuntament corresponent d'acord amb el règim sancionador previst a aquest efecte.

D. Revocació.

L'Ajuntament podrà revocar la llicència temporal, que no tindrà caràcter de sanció, per incórrer en la pèrdua de qualsevol dels requisits exigits, pel reiterat incompliment de les condicions de prestació del servei, per l'incompliment de les condicions que van ser tingudes en compte com a criteri d'adjudicació o pel falsejament de les dades o documentació aportada al procediment d'autorització, si s'acredités tal extrem una vegada adjudicades les autoritzacions objecte del present Pla i suposaria la pèrdua de tots els drets vinculats a la llicència i la impossibilitat de prestar el servei que emparava. Abans de resoldre la revocació de qualsevol llicència temporal, serà preceptiu el tràmit d'audiència a l'interessat. La revocació, com qualsevol altre acte administratiu, es podrà recórrer en via administrativa.

VI.- Pla d'inspeccions.

Durant la vigència d'aquestes autoritzacions es reforçaran les inspeccions realitzades per l'Ajuntament en coordinació amb les forces i cossos de seguretat depenents dels diferents municipis i de l'Administració General de l'Estat i amb el serveis d'inspecció de Transports del Consell Insular d'Eivissa.

  

 

ANNEX I

INSTÀNCIA DE SOL·LICITUD DE LLICÈNCIA TAXI ESTACIONAL PLA 2022-2023

Sr./a........................................................, amb DNI / CIF nº ............................................

i domicili a ..................................................................... al carrer ........................................................... codi postal.............., telèfon núm. ..............................c/e…………………………………………

EXPOSO:

Que reuneix tots i cadascun dels requisits exigits en el Pla d'actuació de transport públic de viatgers en vehicle turisme per als anys 2022 i 2023 aprovat per Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia per acord de la Junta de Govern Local de data ……………. 

Que no estic inculpat en les prohibicions per contractar recollides en l'article 85 de la llei 9/2017 de Contractes del Sector Públic.

Que soc titular del permís municipal de taxista número…………

I que per aquest motiu

SOL·LICITO:

Poder participar en el procediment establert en l'esmentat Pla d'actuació per a la concessió d'una llicència temporal municipal estacional de transport públic de viatgers en vehicle turisme, en les condicions que es preveuen i amb el compliment de les característiques que a continuació assenyalo (s'adjunta documentació acreditativa):

A continuación marqui les caselles, si escau:

( ) Autoritzo a l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia a sol·licitar la informació relativa al compliment de les obligacions fiscals, al fet que es refereix l'apartat IV.2.2.d) del Pla. 

(  ) Autoritzo a l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia a sol·licitar informació a la Direcció General de Tràfic, al fet que es refereix l'apartat IV.2.2.e)

Sant Josep de sa Talaia, ......... de .................... de 2022

Data

Signar

ALCALDE-PRESIDENT DE L'AJUNTAMENT SANT JOSEP DE SATALAIA

  

 

​​​​​​​ANNEX II

DECLARACIÓ RESPONSABLE PER AL CÓMPUT D'ANTIGUITAT

La antiguitat es computarà a la data de la finalització de presentació de sol·licituds.

 

Sr./a........................................................, amb DNI / CIF nº .....................

i domicili a ............................. al carrer ......................................... codi postal.............., telèfon núm. ..............................

Categoria A. Titulars:

Declaro sota la meva responsabilitat, que soc titular de la llicència de taxi núm.   ............       del servei d'auto-taxi del municipi de Sant Josep de sa Talaia, des de l'any .........        i compto amb una antiguetat com a titular de ...................     anys (indicar data   /  /       )

Categoria B: Assalariats:

Declaro sota la meva responsabilitat, que soc conductor assalaritat del servei d'autotaxi del municipi de Sant Josep de sa Talaia, amb una antiguitat ininterrompuda acreditada de ........... anys, per la qual cosa adjunto la següent relació:

Núm. llicència

Titular de la Llicència

 Data inici

Data fi

Antiguitat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sant Josep de sa Talaia, …… de …………………… de 2022.

Firma ”

 Contra el present acord, que posa fi a la via administrativa, pot interposar alternativament recurs de reposició potestatiu davant la Junta de Govern Local d'aquest Ajuntament, en el termini d'un mes de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, o bé interposar directament recurs contenciós-administratiu, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, a comptar des de la pràctica de la present notificació, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa. Si s'optés per interposar el recurs de reposició potestatiu no podrà interposar recurs contenciós-administratiu fins que aquell sigui resolt expressament o s'hagi produït la seva desestimació per silenci.

La qual cosa es publica perquè tothom en prengui coneixement.

 

Sant Josep de sa Talaia, en el dia de la signatura electrònica (11 de febrer de 2022)

L'alcalde

Angel Luis Guerrero Domínguez