Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció primera. Nomenaments, situacions i incidències

AJUNTAMENT DE MANACOR

Núm. 73652
Nomenament de vuit funcionaris interins d’agents covid a l'Ajuntament de Manacor

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per decret de batlia número 2022-0362 de dia 1 de febrer de 2022, s'ha resolt el següent:

«DECRET

Antecedents de fet

Primer. Resolució de la Direcció Gerència de l'Escola Balear d'Administració Pública per la qual es convoca el procediment de constitució de dues borses de funcionaris interins d'agents covid, s'aproven les bases que han de regir la convocatòria i es designen els membres de les comissions tècniques de valoració, publicació en el BOIB (núm. 100 de 27 de juliol de 2021).

Segon. Sol·licitud de gestió de les borses d'agents covid per part de l'Ajuntament de Manacor per al corresponent nomenament de personal funcionari interí, de vuit agents covid, fins a 31 de desembre de 2022.

Tercer. Oficis de la Conselleria d'Administracions Públiques comunicant l' assignació dels vuit funcionaris interins d'agent covid.

Quart. Informe jurídic de la cap TAG de Recursos Humans, d'1 de febrer de 2022.

Fonaments de fet

Primer. Disposició transitòria quarta del Decret llei 6/2021, de 9 de juliol, de modificació de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, que crea la figura dels agents covid i disposa que els ajuntaments, quan hi hagi necessitats eventuals que ho requereixin i de conformitat amb el Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de règim local, poden nomenar personal funcionari interí com a agents covid per complementar la policia local en l'exercici de les funcions que es detallen en l'apartat 1 d'aquesta disposició.

L'apartat quart preveu que els llocs de personal funcionari denominats agents covid no són llocs estructurals i han de ser ocupats per personal funcionari interí per a l'execució de programes de caràcter temporal o per excés o acumulació de tasques.

La durada màxima serà la que estableix l'article 10.1 del Text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.

Aquests llocs han de ser ocupats per personal funcionari interí pertanyent al subgrup de classificació C1.

La selecció s'ha de fer pel procediment de concurs.

Segon. Article 10.1 a) del Real Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, el qual permet nomenar personal funcionari interí per raons expressament justificades de necessitat i urgència. Aquests funcionaris són nomenats com a tals amb caràcter temporal per a l'exercici de funcions pròpies de funcionaris de carrera.

Tercer. L'article 92.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, que disposa: Els funcionaris al servei de l'Administració local es regeixen, en tot allò no previst en aquesta Llei, per la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, per la resta de la legislació de l'Estat en matèria de funció pública, així com per la legislació de les comunitats autònomes, en els termes de l'article 149.1.18a de la Constitució.

Quart. Els articles 15 i 16 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que resulten d'aplicació en virtut del que disposen l'article 3.2 d'aquesta Llei i l'article 92.1 de la Llei 7/1985, abans esmentat.

L'article 189.1 i 2.b), de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, que estableix el personal funcionari interí com una classe de personal al servei de les entitats locals de les Illes Balears i l'article 190 de la mateixa llei.

El Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s'aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aplicable de manera supletòria en virtut del que disposa l'article190.1 primer paràgraf in fine de la Llei 20/2006.

Cinquè. Guia dels Agents Covid, de l'Escola Balear de l'Administració Pública, on es determina que els agents covid són personal funcionari interí pertanyent al subgrup de classificació C1 i estan sotmesos a les mateixes normes d'organització i funcionament que la resta dels funcionaris de l'ajuntament.

En l'exercici de les seves funcions, tenen la consideració d'agents de l'autoritat, subordinats al personal dels respectius cossos de policia local, sense integrar-s'hi. És a dir, depenen orgànicament i funcionalment del personal dels respectius cossos de policia local i els són aplicables les normes comunes de funcionament i, així mateix, els deures i els drets que no siguin exclusius del personal sotmès a l'estatut policial establert pel reglament propi.

Per tot l'exposat,

RESOLC

Primer. Nomenar els següents aspirants com a Agents Covid de l'Ajuntament de Manacor amb caràcter de personal funcionari interí per execució del projecte temporal de treball, grup C, subgrup C1, amb efectes a 1 de febrer de 2022 fins a 31 de desembre de 2022:

  • Patricia Gomez Luque amb DNI: ****3479-S
  • Maria del Mar Barceló Taberner amb DNI: ****3873-B
  • Olivia Rosa Font Mackie amb DNI: ****4736-F
  • Ester Camps Munar amb DNI: ****2559-Q
  • Monica Perelló Pons amb DNI: ****8073-H
  • Maria Magdalena Caldentey Tortella amb DNI: ****5089-W
  • Jessica Martina Jimenez Murray amb DNI: ****4765-A
  • Sheila Sanchez Gonzalez amb DNI: ****1180-Y

Segon. Publicar la resolució que se'n derivi en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Tercer. Comunicar aquesta resolució a les persones interessades als efectes oportuns.»

Contra aquesta resolució, de conformitat amb l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podreu interposar, alternativament, recurs de reposició potestatiu davant el mateix òrgan que la dictà, en el termini d'un mes a comptar del dia següent al del rebut d'aquesta notificació, o recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos a comptar del dia següent a aquesta notificació.

Si s'opteu per interposar el recurs de reposició potestatiu, no podreu interposar recurs contenciós administratiu fins que aquell sia resolt expressament o hagi transcorregut un mes de la seva interposició en que s'entendria desestimat per silenci. El termini per interposar, en el seu cas, recurs contenciós administratiu, si heu optat per interposar el recurs de reposició potestatiu, serà de dos mesos comptats del dia següent a la notificació de la resolució expressa del recurs de reposició. Si no hagués resolució expressa el termini serà de sis mesos a comptar de la data en que s'entengui desestimat per silenci el recurs de reposició.

Tot això sense perjudici que pogueu exercitar qualsevol altre recurs que considereu oportú.

 

Manacor, 8 de febrer de 2022

El delegat especial de Personal Joan Gaià i Mascaró