Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
INSTITUT BALEAR DE LA JOVENTUT
Núm. 66691
Resolució del director de l’Institut Balear de la Joventut de data 8 de febrer de 2022 per la qual s’aproven les bases reguladores i la convocatòria d’una borsa de treball per cobrir temporalment llocs de feina de les categories de cuiner/a, ajudant de cuina i auxiliar de recolzament a les seves instal·lacions
Fets
1. L'article 2, punt 1, apartat e) del Decret 32/2006, de 31 de març, pel qual es regula l'Institut Balear de la Joventut (en endavant, IBJOVE), estableix que correspon en aquest Institut la creació, l'organització, el finançament i la gestió d'aquelles instal·lacions i serveis per a infants i joves que siguin de titularitat de l'Administració autonòmica o la gestió dels quals li correspongui.
2. L'Institut Balear de la Joventut gestiona diverses instal·lacions entre les quals s'inclouen l'alberg i el campament de la Victòria a Alcúdia, respectivament, en virtut d'un Acord de mutació demanial de l'ús i gestió en favor de l'IBJOVE.
3. L'alberg i el campament de la Victòria són instal·lacions juvenils que ofereixen un marc ideal per a la realització de programes culturals, formatius o educatius, dins un clima de convivència que afavoreix l'intercanvi d'experiències compartides entre els usuaris. Tant per la seva localització com pels serveis que disposen, permeten dur a terme diverses activitats lúdiques i esportives amb un contacte directe amb la natura. És un espai ideal per organitzar-hi colònies, sortides escolars, estades esportives o trobades de grups familiars, així com per practicar senderisme o activitats aquàtiques. Ambdues instal·lacions disposen d'una capacitat d'allotjament per a 600 persones, aproximadament.
4. El dia 12 de juliol de 2019, d'acord amb l'informe emès per la Direcció General d'Arquitectura i Habitatge, es va dictar Resolució de la consellera d'Afers Socials i Esports per la qual s'adoptà la mesura cautelar de tancament parcial de l'alberg d'Alcúdia i la no utilització de l'edifici.
Per aquest motiu, un cop adjudicat i supervisat el projecte bàsic i d'execució corresponent, es tramitarà en les properes setmanes la licitació de les obres de reforma parcial de l'alberg d'Alcúdia perquè es pugui reobrir en el termini més breu possible.
5. Encara que durant les darreres temporades només ha estat obert al públic el campament, l'IBJOVE ha hagut d'afrontar situacions sobrevingudes i inesperades del personal adscrit a les instal·lacions de la Victòria, amb motiu de contingències com vacances, permisos, excedències o incapacitats temporals, que s'han de resoldre mitjançant la tramitació ordinària de processos selectius ordinaris del SOIB. 6. Aquests processos selectius preveuen una tramitació massa perllongada en el temps i, per tant, són incompatibles amb les necessitats i la urgència de mantenir la continuïtat i la qualitat del servei ofert durant la temporada alta, quan les instal·lacions estan al màxim d'ocupació.
7. Per aquest motiu, l'IBJOVE té la necessitat, davant les situacions sobrevingudes abans esmentades, de tramitar amb la màxima urgència la convocatòria i les bases reguladores d'una borsa de treball que permeti cobrir en un termini breu, les contingències abans esmentades del personal amb les categories laborals de cuiner/cuinera, ajudant de cuina i auxiliar de recolzament, per garantir així la continuïtat i la qualitat del servei ofert durant la temporada alta per les instal·lacions que gestiona l'IBJOVE.
8. En aquest context, en data 2 i 4 de febrer de 2022, tant l'àrea de Participació, Formació i Instal·lacions com l'àrea Jurídica de l'IBJOVE varen emetre un informe justificatiu de necessitat i un informe jurídic favorable, respectivament, relatius a l'aprovació de la convocatòria i les bases reguladores d'una borsa de treball per cobrir temporalment llocs de feina de les categories de cuiner/a, ajudant de cuina i auxiliar de recolzament a les insta·lacions de l'IBJOVE.
9. Mitjançant resolució de 4 de febrer de 2022, s'ordenà l'inici del procediment per a l'aprovació de la convocatòria i les bases reguladores d'una borsa de treball per cobrir temporalment llocs de feina de les categories de cuiner/a, ajudant de cuina i auxiliar de recolzament a les insta·lacions de l'IBJOVE. 10. El contingut de les bases reguladores que han de regir aquesta convocatòria i el barem de mèrits han estat degudament revisats i validats pels tècnics de la Direcció General de Funció Pública.
Fonaments de dret
1. La Llei 10/2006, de 26 de juliol, integral de la joventut (BOIB núm. 109, de 3 d'agost), té per objecte establir el marc normatiu i de competències per desenvolupar les polítiques de joventut, que engloben el conjunt d'actuacions i iniciatives destinades a fer possibles l'emancipació i el desenvolupament personal dels joves, així com a promoure'n i fomentar-ne la integració i la participació en la vida política, econòmica, social i cultural.
2. El Decret 32/2006, de 31 de març, pel qual es regula l'Institut Balear de la Joventut (BOIB núm. 51, de 6 d'abril), modificat pel Decret 77/2008, de 4 de juliol (BOIB núm. 96, de 10 de juliol); pel Decret 123/2010, de 17 de desembre (BOIB núm. 190, de 30 de desembre), i pel Decret 23/2018, de 6 de juliol (BOIB núm. 84, de 7 de juliol), estableix com a objecte d'aquest Institut coordinar i executar la política autonòmica en matèria de joventut i lleure, i dur a terme totes les activitats que siguin necessàries i convenients per complir aquesta finalitat institucional.
3. L'article 12 del Decret 32/2006, en concret, els apartats b) i n), estableixen que correspon al director o directora, entre altres funcions, «b) Organitzar el funcionament de l'Institut, establir el règim intern dels serveis que en depenguin i exercir la responsabilitat i direcció sobre el personal de l'entitat» i «n) Exercir com a cap de personal, seleccionar el personal, atorgar en nom i representació de l'Institut els contractes del personal i aprovar les retribucions i la contractació del personal de l'IBJOVE, d'acord amb els criteris fixats pel Consell de Direcció i la relació de llocs de feina.»
4 La Resolució de la presidenta de l'Institut Balear de la Joventut de 15 de juliol de 2019 disposa el nomenament del senyor Sebastià Lliteres Lliteres com a director de l'Institut Balear de la Joventut.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria pública d'una borsa de treball que permeti la cobertura de les necessitats de contractació, amb la màxima celeritat, de personal temporal amb la categoria laboral de cuiner/cuinera, ajudant de cuina i auxiliar de recolzament, per garantir així la continuïtat i la qualitat del servei ofert, durant cada temporada, davant situacions sobrevingudes que afectin el personal adscrit a les instal·lacions gestionades per l'IBJOVE, en els supòsits de vacances, permisos, excedències, incapacitats temporals etc.
2. Aprovar les bases reguladores que han de regir aquesta convocatòria i que s'adjunten com a annex 1 d'aquesta Resolució, d'acord amb el barem de mèrits que s'especifica en l'annex 2.
3. Ordenar la publicació d'aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web de l'IBJOVE http://ibjove.caib.es
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el director de l'Institut Balear de la Joventut en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 8 de febrer de 2022
El director de l'Institut Balear de la Joventut
Sebastià Lliteres Lliteres
Per delegació de la presidenta de l'Institut Balear de la Joventut (BOIB núm.23, de 20/02/2018)
ANNEX 1
Bases reguladores i convocatòria d'una borsa de treball per cobrir temporalment llocs de feina de les categories de cuiner/a, ajudant de cuina i auxiliar de recolzament a les instal·lacions de l'IBJOVE
1. Objecte
1.1 L'objecte d'aquesta convocatòria és constituir una borsa per a cobrir les necessitats de contractació, amb la màxima celeritat, de personal de caràcter temporal i/o de manera urgent per a les categories laborals de cuiner/a, ajudant de cuina i auxiliar de recolzament per a les seves instal·lacions i, així, cobrir les situacions sobrevingudes i inesperades, tant per eventualitats, substitucions de personal en els supòsits de vacances, permisos, excedències, incapacitats transitòries, etc. per a les instal·lacions de l'IBJOVE, amb contractes d'interinitat per substitució o contractes eventuals.
2. Forma de selecció
2.1 La selecció s'ha de fer mitjançant el procediment de concurs de mèrits, de conformitat amb el barem que es detalla en l'annex 2. Els empats en la puntuació s'han de dirimir aplicant, successivament, els criteris següents:
En el cas que hi hagi una infrarepresentació de dones en la categoria professional, si s'esdevé una puntuació final igual entre dos candidats o més, s'ha de seleccionar la dona, excepte en el cas que concorrin en l'altre candidat circumstàncies que no siguin discriminatòries per raó de sexe i que justifiquin que no s'apliqui la mesura, com és pertanyer a altres colectius amb dificultats especials per a l'accés al lloc de feina. Si són dues dones o més, s'ha d'atendre a la resta de criteris especificats anteriorment (article 43.4 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat entre dones i homes).
3. Reserva per a persones amb discapacitat
3.1 Les administracions públiques de l'àmbit de la comunitat autònoma de les Illes Balears i les entitats i els organismes que en depenen han de reservar una quota no inferior al 7 % de les vacants anuals (Real Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic) perquè sigui coberta per persones amb un grau de discapacitat. Es consideren com a tals les definides en l'apartat 2 de l'article 4 del text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, aprovat pel Real Decret Legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, sempre que superin els procesos selectius i acreditin la seva discapacitat i la compatibilitat en el desenvolupament de les tasques. A aquests efectes, se'ls han d'oferir les vacants que corresponguin i, també se'ls han d'oferir els llocs de feina no reservats, segons la puntuació obtinguda en el procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent.
La reserva del mínim del 7 % se realizarà de manera que, almenys, el 2 % de les places ofertades siguin cobertes per persones que acreditin discapacitat intelectual i la resta de les places ofertades es destinin a persones que acreditin qualsevol altre tipus de discapacitat. En tot cas, l'oferiment se supedita al fet que la discapacitat de la persona aspirant concreta sigui compatible amb les tasques del lloc de feina.
4. Requisits i condicions de les persones aspirants
4.1 Per poder formar part de l'oferta, les persones aspirants han de complir, en la data d'acabament del termini per presentar les sol·licituds, els requisits següents:
a) Tenir la nacionalitat espanyola o alguna d'altra que, de conformitat amb l'article 57 del EBEP, permeti l'accés a l'ocupació pública com a personal laboral.
b) Tenir 18 anys d'edat complerts i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.
c) No tenir antecedents de delictes dolosos.
d) No haver estat separades, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol Administració pública, o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitades de forma absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per exercir funcions similars a les que complien, en el cas que haguessin estat separades, inhabilitades o acomiadades disciplinadament.
e) En el cas de ser nacionals d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.
f) Tenir capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions de la categoria laboral en què s'inclou la plaça ofertada.
g) Estar en possessió de la titulació acadèmica formativa corresponent, així com certificat de nivell de català segons la categoria professional a què es presenti.
En el supòsit de titulacions expedides a l'estranger, s'ha d'aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació i Formació Professional.
h) Els requisits dels apartats c), d) e) i f) seran acreditats per les persones candidates mitjançant el formulari de sol·licitud que s'annexa a aquestes bases, el qual recull les declaracions responsables i indica la documentació que es presenta a aquest procés selectiu.
5. Titulacions acadèmiques requerides a les persones aspirants
5.1 Cuiner/cuinera
Les persones aspirants a la categoria de cuiner/a han d'estar en possessió d'alguna de les titulacions següents:
5.2 Ajudant de cuina
Les persones aspirants a la categoria d'ajudant de cuina han d'estar en possessió d'alguna de les titulacions següents:
5.3 Auxiliar de recolzament
Les persones aspirants a la categoria d'auxiliar de recolzament han d'estar en possessió d'alguna de les titulacions següents:
6. Sol·licituds i documentació
6.1 Les sol·licituds per participar a aquesta convocatòria s'han de presentar en el model normalitzat que és a disposició de les persones interessades a la pàgina web de l'Institut Balear de la Joventut http://ibjove.caib.es.
6.2 El termini de presentació de les sol·licituds és de 20 dies naturals, comptadors des del dia següent a la data de publicació d'aquesta convocatòria al BOIB. Si el darrer dia del termini fos inhàbil (dissabte, diumenge o festiu), el termini finalitzarà el dia hàbil immediatament posterior. Les sol·licituds que es registrin fora de termini s'exclouran.
6.3 Les persones aspirants han d'adjuntar al formulari de sol·licitud, emplenat correctament i signat, una fotocòpia del DNI i també l'original o fotocòpia de la documentació següent (sense perjudici que, en el moment de la contractació hagin de presentar els documents originals per tal de comprovar-ne l'autenticitat):
a) El formulari de sol·licitud i la documentació acreditativa corresponent, indicant el número d'ordre del document (color vermell) a la part superior dreta de cada full.
Les persones aspirants han de presentar tots els documents acreditatius dels seus mèrits ordenats segons els apartats de les bases de la convocatòria i numerats correlativament. No es pot valorar cap mèrit que no s'hagi acreditat i del qual no s'hagi aportat la documentació corresponent dins el termini de presentació de sol·licituds.
El fet de no acreditar qualsevol dels mèrits en la forma indicada implicarà que aquest mèrit no es valori.
b) Fotocopia del DNI o NIE.
c) Documentació acreditativa del nivell de coneixements de català exigits.
d) La documentació acreditativa de la titulació exigida.
e) Documentació acreditativa dels mèrits al·legats.
f) Per a les persones aspirants amb discapacitat, el certificat acreditatiu del grau de discapacitat, així com el certificat d'aptitud expedit per la Direcció General d'Atenció a la Dependència o per un organisme públic equivalent, sobre les condicions personals d'aptitud per exercir les funcions corresponents a la categoria professional a què opta la persona candidata i que ha d'expressar que es troba en condicions de complir les tasques fonamentals del lloc de feina, mitjançant, si escau, les adaptacions adients.
g) La indicació d'una adreça de correu electrònic o un telèfon a efectes de notificacions i comunicacions amb l'IBJOVE.
6.4. La data de referència per complir els requisits exigits i estar en possessió dels mèrits al·legats és el dia que acaba el termini de presentació de les sol·licituds.
6.5. Se considera que les persones que han presentat una sol·licitud per participar en aquesta convocatòria donen el consentiment perquè l'IBJOVE tracti les seves dades personals als efectes que se'n deriven. Segons el RGPD, les dades s'han de conservar fins que deixin de ser útils i necessàries en el procés de selecció.
7. Lloc de presentació de les sol·licituds
7.1. Les persones interessades poden presentar el formulari de sol·licitud i tota la documentació que s'especifica en l'apartat 5 d'aquestes bases en qualsevol de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d'octubre), a qualsevol de les oficines d'assistència en matèria de registres, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració local:
7.2. El termini de presentació del formulari de sol·licitud i de la documentació especificada comença l'endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
8. Llistes de persones admeses i excloses
8.1. En el termini màxim de dos mesos des de la data de finalització del termini de presentació de les sol·licituds, s'han de publicar a la pàgina web de l'IBJOVE la llista provisional de persones admeses i excloses, amb la indicació de les causes d'exclusió, si escau. Les persones interessades disposaràn d'un termini de deu dies naturals, comptadors a partir de l'endemà de l'exposició de les llistes, per esmenar-ne els defectes o aportar els documents preceptius. Si no s'esmenen les deficiències dins aquest termini, les candidatures quedaran excloses de la convocatòria de manera definitiva.
8.2. Una vegada que s'hagin esmenat les deficiències i examinat les al·legacions, el director de l'IBJOVE resoldrà la llista definitiva de persones admeses i excloses, que es publicarà al web http://ibjove.caib.es
9. Òrgan de selecció
9.1. L'Òrgan de selecció és l'òrgan col·legiat encarregat d'examinar i avaluar totes les sol·licituds presentades i elaborar els informes que han de servir de base a les resolucions del director de l'Institut Balear de la Joventut al llarg del procediment de selecció.
9.2. El director de l'Institut Balear de la Joventut ha de designar els membres de l'Òrgan de selecció mitjançant una resolució.
9.3. L'Òrgan de selecció estarà format per un mínim de cinc membres: un president o presidenta, un secretari o secretària, i tres vocals. A més, aquest òrgan podrà disposar del personal assessor que consideri adient per dur a terme les seves funcions. A les reunions de l'Òrgan de selecció hi podrà assistir, amb veu però sense vot, un membre del comitè d'empresa, si escau.
9.4. Atès el caràcter d'òrgan col·legiat, el funcionament de l'Òrgan de selecció s'ha d'ajustar al que disposa el capítol V del títol II de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, així com als articles 15 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Així, les funcions principals de l'òrgan de selecció són les següents:
10. Baremació dels mèrits aportats per les persones candidates
10.1. Els mèrits al·legats s'han de valorar d'acord amb el barem que s'adjunta com a annex 2. Tant l'experiència professional com els mèrits acadèmics i la formació complementària han d'estar directament relacionats amb les funcions de la categoria professional a la qual es presenta la persona aspirant.
10.2. Els mèrits s'han de presentar juntament amb la sol·licitud i s'han d'acreditar mitjançant la presentació de l'original, còpia autenticada o fotocòpia de la documentació següent:
a. Experiència professional relacionada amb la categoria professional
b. Titulacions acadèmiques i formació complementària
c. Coneixements d'idiomes i de llengua catalana
Els coneixements de llengua catalana s'han d'acreditar mitjançant un certificat:
Si l'aspirant presenta un certificat de coneixements de català sense l'homologació preceptiva, se l'ha de requerir perquè esmeni la deficiència en el termini general de deu dies hàbils atorgat a l'efecte, amb anterioritat a la publicació de les llistes provisionals de mèrits.
Si l'aspirant presenta un certificat de català homologat en data posterior a la finalització del termini de presentació de sol·licituds, tenint present que l'homologació sols és un acte declaratiu i no constitutiu dels coneixements de català, es pot acceptar el mèrit sempre que els estudis de català objecte de l'homologació s'hagin cursat i superat amb anterioritat a la finalització del termini de presentació de sol·licituds.
Els cursos de contingut igual o similar només es computen una vegada i es puntuarà aquell que tingui més crèdits o més hores.
10.3. Les persones que han prestat serveis a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears poden acreditar els mèrits amb un certificat dels mèrits que figuren en el Servei del Registre de Personal de la Direcció General de Funció Pública i Administracions Públiques, sempre que la persona interessada els hagi al·legat en la sol·licitud.
10.4. Els mèrits s'han d'acreditar amb referència a la data d'acabament del termini de presentació de les sol·licituds. El fet de no acreditar qualsevol dels mèrits en la forma indicada i en el termini assenyalat implica que aquest mèrit no es valora.
11. Publicació de les valoracions del mèrits
11.1. Una vegada conclosa la valoració dels mèrits, l'òrgan de selecció ha de fer públiques, al web de l'IBJOVE, les llistes provisionals de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants. Aquestes llistes s'han de publicar per ordre de major a menor puntuació total.
11.2. Les persones aspirants disposen d'un termini de quinze dies naturals, comptadors des de l'endemà de la publicació de les llistes, per al·legar les rectificacions pertinents sobre la valoració provisional dels mèrits.
11.3. Una vegada que s'hagin resolt les al·legacions sobre la valoració dels mèrits, s'han de publicar les llistes definitives de les valoracions al web de l'IBJOVE en el termini de dos mesos des de la data de finalització del termini de presentació d'al·legacions, mitjançant resolució del director de l'Institut Balear de la Joventut.
12. Crida de les persones aspirants i contractació
12.1. L'oferta de contractació a les persones que formen part de la borsa de treball de l'IBJOVE s'ha de fer per rigorós ordre de prelació. L'ordre de prelació en les borses de treball està determinat per la puntuació obtinguda pels aspirants, de conformitat amb els barems establerts a l'annex 2 de la convocatòria.
12.2. La crida s'efectuarà de forma telefònica i es faran dues telefonades amb un interval de dues hores en horari de matí (de 9,00 a 14,00 hores) i de dilluns a divendres. En aquest cas, si es localitza la persona, aquesta haurà de contestar d'immediat per acceptar o rebutjar l'oferta. En cas de no contestar a la trucada telefónica es podrà trucar el següent aspirant de la borsa, sense que això suposi que la primera persona candidata perdi l'ordre de prelació a la borsa.
12.3. Les trucades telefòniques i els missatges enviats s'han de reflectir en l'expedient de cada una de les persones, amb indicació de la data i l'hora de les telefonades i dels enviaments, com també del resultat. Si la persona candidata rebutja l'oferta, ho ha de fer per escrit. En el cas que es faci la contractació, l'acreditació de la notificació s'ha d'incorporar a l'expedient.
12.4. Si la persona aspirant no es pot incorporar al lloc de treball per alguna de les causes establertes al punt 13, ha de presentar, en el termini de tres dies, la documentació que acrediti que no està disponible.
13. Renúncia i exclusions
13.1. Renúncia
13.2. Exclusions
No seran exclosos de les borses les persones candidates que, en el moment de ser telefonades per a la contractació no puguin incorporar-se al lloc de feina perquè es troben en alguna de les situacion següents, que han de ser acreditades per la persona interessada en un termini de deu dies:
14. Vigència de les borses de treball
14.1. La borsa de treball, com a mínim, estarà vigent un any des de la data de publicació de les valoracions definitives, llevat que s'exhaureixin els candidats abans de finalitzar el termini esmentat.
14.2. Transcorreguts dotze mesos des de la data de publicació de les valoracions definitives, es podrà obrir un termini de deu dies naturals perquè les persones incloses en les borses puguin actualitzar-hi els mèrits, aportant la documentació acreditativa corresponent, que haurà de ser objecte d'una nova valoració per l'òrgan de selecció. Una vegada revisada la documentació, l'òrgan de selecció haurà de fer públiques al lloc web de l'IBJOVE, per ordre de major a menor puntuació total, les noves puntuacions provisionals obtingudes per les persones aspirants.
14.3. Les persones aspirants disposen d'un termini de deu dies naturals, comptadors des de l'endemà de la publicació de les llistes provisionals, per realitzar les al·legacions pertinents sobre la valoració provisional dels mèrits. Una vegada resoltes les al·legacions esmentades, s'han de publicar les llistes definitives de les valoracions al lloc web de l'IBJOVE en el termini de dos mesos des de la data de finalització del termini de presentació d'al·legacions, mitjançant resolució del director de l'Institut Balear de la Joventut.
15. Tractament de dades de caràcter personal
La política de privacitat aplicable a aquesta convocatòria d'una borsa de feina, pel que fa al tractament de dades personals de les persones participants i els drets que els reconeix la normativa vigent, és la que s'estableix a continuació.
L'Institut Balear de la Joventut entén que les dades personals facilitades per les persones sol·licitants a l'Institut Balear de la Joventut són correctes i certes, i els participants es comprometen a comunicar qualsevol modificació que s'hi produeixi. En cas de proporcionar dades de caràcter personal de tercers, es comprometen a informar-los sobre el contingut d'aquesta política.
El responsable del tractament d'aquestes dades és l'Institut Balear de la Joventut, amb domicili al carrer de l'Uruguai, s/n (Velòdrom Illes Balears), 07010, de Palma.
Es pot contactar amb el delegat de protecció de dades de l'Institut Balear de la Joventut a l'adreça electrònica protecciodedades@ibjove.caib.es.
Les dades que es tracten són les que s'han obtingut:
Totes aquestes dades les proporcionen les persones sol·licitants.
Les categories de dades per tractar consisteixen típicament en:
Les dades de caràcter personal obtingudes de les persones sol·licitants es tracten per tramitar el procediment d'aquesta convocatòria i per complir les obligacions legals.
Les dades dels participants només es comuniquen a tercers per obligació legal o amb el seu consentiment.
La base jurídica per tractar dades personals recollides en els formularis de sol·licitud i en la documentació presentada és la mateixa voluntat de les persones sol·licitants de participar en el procediment administratiu, en la seva tramitació i en el compliment de les obligacions legals de l'Institut Balear de la Joventut, així com el consentiment per rebre comunicacions per mitjans electrònics.
La publicació del nom de les persones sol·licitants es basa en el compliment d'una disposició legal; concretament, l'article 6.2 del Decret legislatiu 2/2005, que regula, entre els principis pels quals s'ha de basar aquesta actuació administrativa, el de transparència.
Els documents de qualsevol època i tipologia, reunits o no en arxius, produïts, rebuts o conservats per l'Institut Balear de la Joventut en l'exercici de la seva funció formen part del patrimoni documental de les Illes Balears.
Les dades de les persones afectades es mantindran actives mentre siguin útils per a les finalitats que n'hagin motivat la recollida.
Una vegada les dades tractades per l'Institut Balear de la Joventut deixin de ser útils per a les finalitats que n'han motivat la recollida, passaran a l'estat històric i se conservaran o, si escau, es destruiran, d'acord amb la normativa d'avaluació i els criteris prevists en la Llei 12/1998, de 21 de desembre, del patrimoni històric de les Illes Balears, i en la Llei 15/2006, de 17 d'octubre, d'arxius i patrimoni documental de les Illes Balears.
Les persones físiques tenen dret a obtenir confirmació sobre si es tracten o no les seves dades personals i, en aquest cas, a accedir-hi. Igualment, poden demanar que es rectifiquin les seves dades si són inexactes o que es completin les que siguin incompletes, així com sol·licitar-ne la supressió quan, entre altres motius, ja no siguin necessàries per a les finalitats per a les quals s'hagin recollit.
En determinades circumstàncies, es pot sol·licitar la limitació del tractament de les dades. En aquest cas, només es tractaran les dades per formular, exercir o defensar reclamacions o amb la intenció de protegir drets d'altres persones.
En determinades condicions i per motius relacionats amb la seva situació particular, les persones participants es poden oposar al tractament de les dades. En aquest cas, es deixaran de tractar les dades esmentades, excepte per motius legítims imperiosos que prevalguin sobre els seus interessos o drets i llibertats, o per formular, exercir o defensar reclamacions.
Així mateix, i sota certes condicions, es pot sol·licitar la portabilitat de les dades perquè siguin transmeses a un altre responsable del tractament.
Es pot revocar el consentiment donat per a determinades finalitats, sense que això afecti la licitud del tractament basat en el consentiment previ a la retirada, i es pot presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.
Per exercir els seus drets, les persones participants han de trametre una sol·licitud a l'Institut Balear de la Joventut en què indiquen el nom complet i el número del document nacional d'identitat o d'un altre document vàlid que les identifiqui, per correu postal o electrònic, a l'adreça protecciodedades@ibjove.caib.es.
Es pot obtenir més informació sobre els drets de les persones participants i sobre com exercir-los al web de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades: http://www.aepd.es.
ANNEX 2
Barem de mèrits
Puntuació total: La puntuació màxima és de 100 punts.
1) Experiència professional directament relacionada amb les funcions de la categoria professional (puntuació màxima 50 punts).
Experiència en l'Administració pública o en qualsevol ens del sector públic instrumental com a personal funcionari o personal laboral per compte d'altre o, experiència en l'empresa privada: 0,55 punts per mes treballat.
S'ha d'atorgar la puntuació que, proporcionalment, correspongui a la jornada quan aquesta és inferior a l'ordinària.
Per valorar l'experiència laboral, les fraccions inferiors al mes s'han de prorratejar, si escau. En cap cas, l'ocupació d'un lloc reservat a personal eventual o alt càrrec constituirà un mèrit. Si l'aspirant ha desenvolupat simultàniament dues o més ocupacions, només s'ha de valorar una ocupació a l'efecte de valoració, que ha de ser la que atorga la puntuació mes alta.
2) Mèrits acadèmics i formació complementària (la puntuació màxima és de 44 punts).
S'han de valorar les titulacions acadèmiques oficials de nivell igual o superior a les exigides en la convocatòria i relacionades directament amb les funcions de la categoria que és objecte de la borsa de treball, independentment del que s'exigeix com a requisit per participar en el procés selectiu. No s'han de valorar el títols acadèmics que han servit per obtenir la titulació acadèmica superior que ja s'ha valorat o que s'han presentat com a requisit.
La formació reglada s'ha de valorar de la forma següent:
La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valora el de nivell inferior o primer cicle necessaris per obtenir-lo, excepte si les titulacions corresponen a branques diferents i, en el supòsit del títol de doctorat, màster oficial o títol propi de postgrau, en què sí es pot valorar el grau, la llicenciatura o l'equivalent.
Formació complementària (puntuació màxima 29 punts):
Només es valoren les accions formatives (cursos de formació i de perfeccionament, jornades, seminaris i congressos) relacionades directament amb les funcions de la categoria professional. Els cursos de l'àrea jurídica administrativa, els de qualitat, els d'igualtat de gènere, els d'aplicacions informàtiques a nivell d'usuari (tractament de textos, full de càlcul, bases de dades, correu electrònic i intranet) i el curs bàsic de prevenció de riscs laborals es valoren en tot cas. En els casos de cursos d'aplicacions informàtiques només es valora el nivell més alt o certificat amb major nombre de crèdits o d'hores de cada una de les aplicacions.
Es valoren els certificats i diplomes d'accions formatives impartides o promogudes per l'Administració pública, per les universitats, les escoles universitàries, col·legi professionals o altres centres de formació oficial; les impartides en el marc dels acords de formació contínua amb l'Administració, independentment de qui en sigui el promotor; els cursos promoguts per una administració pública o que estiguin homologats per l'EBAP o per una altra escola d'administració publica; els de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), la conselleria competent en matèria de treball i per altres organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional. En tot cas, s'han de valorar d'una sola vegada les accions formatives relatives a un mateix contingut, per a la qual cosa s'han de tenir en compte els programes.
La ponderació és la següent: Formació relacionada amb el lloc de treball: 20 punts. S'atorgaran 0,05 punts per cada crèdit LRU o per cada 10 hores lectives i 0,125 punts per cada crèdit ECTS o per cada 25 hores, amb un màxim de 20 punts. Cursos jurídic administratius, d'igualtat, qualitat, informàtica a nivell d'usuari i de prevenció de rics laborals: 5 punts. S'atorgaran 0,05 punts per cada crèdit LRU o per cada 10 hores lectives i 0,125 punts per cada crèdit ECTS o per cada 25 hores, amb un màxim de 5 punts. Els cursos amb el mateix contingut només es valoraran una vegada i puntuarà aquell que tingui més crèdits o més hores.
3) Idiomes (puntuació màxima 1 punt).
Per estar en possessió del certificats oficials acreditatius de coneixements d'idiomes. Es valoraran els coneixements d'anglès, alemany o francès. Certificat B1: 0,5 punts. Certificat B2 o superior: 1 punt. Els idiomes s'han de puntuar en aquest apartat i segons les certificacions de coneixements d'idiomes reconegudes internacionalment d'acord amb el Marc europeu comú de referència per a les llengües (MCER). En cas de tenir més d'un certificat d'un mateix idioma es valora únicament el del nivell màxim acreditat. Es poden valorar simultàniament llengües diferents amb els criteris indicats.
4) Coneixements de català (puntuació màxima 5 punts):
Per estar en possessió del certificat acreditatiu de coneixements de llengua catalana. Certificat B1: 1 punt. Certificat B2: 2 punts. Certificat C1: 3 punts. Certificat C2: 4 punts. Certificat LA: 1 punt addicional. No es valorarà el nivell de català que s'exigeix a aquesta convocatòria. En cas de tenir més d'un certificat es valora únicament el del nivell màxim acreditat.