Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU

Núm. 46554
Extracte del decret d’alcaldia de data 26 de gener de 2022, per la qual s'aprova convocatòria per a la concessió d’ajudes per insularitat a famílies amb estudiants que han de desplassar-se fora de l’illa al territori nacional per realitzar els s estudis que no puguin realitzar a l'Illa d'Eivissa per al curs 2021-2022

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

De conformitat amb el que preveuen els articles 17.3.by 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria el text complet es pot consultar a la Base de Dades Nacional de Subvencions (https://www.infosubvenciones.es/bdnstrans/GE/es/convocatoria/607910 )

Primer

Requisits de les persones beneficiàries

Es poden acollir a aquesta convocatòria les famílies amb estudiants que es desplacin fora de l'illa al territori nacional per realitzar els estudis, i que a més, compleixin els requisits següents:

6.1. Requisit de residència:

6.1.1.- Que l'estudiant estigui empadronat/da al municipi de Santa Eulària des Riu amb una antiguitat mínima de 2 anys de forma continuada en el moment en què es publiqui l'extracte de la convocatòria.

6.2.-Requisits acadèmics:

6.2.1. Estar matriculat/da al curs 2021/2022 amb els següents mínims:

a) Per a estudiants universitaris, estar matriculats/des al curs 2021/2022 d'almenys el 80% dels crèdits previstos en el pla d'estudis per a un curs acadèmic. Per a estudiants que s'hagin matriculat en assignatures de cursos diferents, es farà mitjana de crèdits d'un curs dividint el total de crèdits dels estudis que cursin en els cursos en què estigui distribuït. Quan es tracti de la resta de crèdits per aconseguir la titulació, s'exigirà estar matriculat/da d'un mínim de 24 crèdits.

b) Per a estudiants de cicle formatiu, tant de grau mitjà com de grau superior, i d'ensenyaments artístics superiors, estar matriculats del 100% dels crèdits previstos en el pla d'estudis per a un curs acadèmic.

6.2.2.- S'haurà d'haver aprovat, en el curs anterior, el mínim de crèdits segons la relació següent:

a) Primer curs: haver aprovat els estudis o prova que dona accés als estudis matriculats.

b) A partir de segon curs (i successius, si escau):

  • Cicles formatius de grau mitjà i grau superior: haver aprovat com a mínim el 85% dels crèdits previstos en el pla d'estudis per a un curs acadèmic.
  • Ensenyaments artístics superiors: haver aprovat com a mínim el 90% dels crèdits previstos en el pla d'estudis per a un curs acadèmic.
  • Grau universitari: haver aprovat com a mínim el 65% dels crèdits previstos en el pla d'estudis per a un curs acadèmic.
  • Màster universitari: haver aprovat com a mínim el 80% dels crèdits previstos en el pla d'estudis per a un curs acadèmic.

6.2.3. Els/les estudiants de segon curs endavant, hauran d'haver complit en l'any acadèmic anterior els requisits de matrícula indicats en l'article 6.2.1 segons els estudis que realitza el/la sol·licitant i que són objecte d'aquesta convocatòria.

6.2.4. Els sol·licitants hauran de cursar un curs i/o titulació en la qual el nivell educatiu no sigui inferior o igual a una obtinguda anteriorment.

6.2.5. A efectes del còmput de crèdits, no es tenen en compte els crèdits convalidats, reconeguts o transferits. S'exceptuen d'aquesta norma els estudis realitzats pels estudiants durant el curs anterior dins d'un programa d'intercanvi o mobilitat reconegut en l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES).

6.3.- Altres requisits:

6.3.1.- No trobar-se en cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiaris de subvencions establerts en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

6.3.2.- No tenir deutes amb l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu. No obstant això, aquest requisit es podrà esmenar durant el període d'al·legacions a la resolució provisional de l'ajuda mitjançant el pagament del deute.

6.3.3. Que l'estudiant no tengui més de 25 anys en el moment de presentar la sol·licitud.

6.3.4. L'estudiant haurà d'obtenir un mínim de 6 punts totals segons els criteris de baremació indicats en l'article 9 per ser beneficiari de l'ajuda

Segon

Bases reguladores

Les bases reguladores de la concessió d'aquestes subvencions estan contingudes en les bases d'execució del pressupost i els pressupostos municipals de l'exercici 2022, aprovats inicialment pel Ple de la Corporació en sessió ordinària celebrada en data 18 de desembre de 2021 i publicada l'aprovació definitiva en el Butlletí Oficial de les Illes Baleares n. 173 de 18/12/2021.

Tercer

Objecte de la convocatòria

3.1.- Aquesta convocatòria està destinada a famílies amb estudiants d'estudis reglats universitaris de grau i màster, cicle formatiu de grau mitjà i grau superior i ensenyaments artístics superiors que es realitzen presencialment fora de l'illa d'Eivissa a territori nacional.

3.2.- En el cas d'estudis de cicle formatiu de grau mitjà i grau superior, s'haurà de donar també la condició que no hi hagi centre docent adequat a Eivissa o, en cas que n'hi hagi, s'haurà de demostrar que no s'ha obtingut plaça.

3.3. Queden exclosos d'aquesta convocatòria els estudis d'especialització, títols propis i mencions dels graus universitaris quan no siguin un requisit per completar els estudis de grau, així com els estudis objecte d'aquesta convocatòria de modalitat semipresencial i a distancia

Quart

Dotació econòmica

4.1.- Per a les ajudes objecte d'aquesta convocatòria es destinarà la quantitat màxima de 80.000€, amb càrrec a la partida 2311-48004 de l'exercici pressupostari de l'any 2022.

4.2.- La gestió d'ajudes serà competència de l'Àrea II d'Atenció i Serveis a la Ciutadania.

4.3.- La dotació econòmica per sol·licitant s'establirà segons els criteris establerts en l'article 14 d'aquestes bases.

4.4.- S'atorgarà una ajuda, complementària a l'establerta pels criteris d'avaluació, de 500€ a l'excel·lència acadèmica de cicle formatiu de grau superior i de 500€ a l'excel·lència acadèmica de grau universitari.

Cinquè

Termini i lloc de presentació de les sol·licituds

7.1.- El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils des de l'endemà de la data de publicació en el BOIB de l'extracte de la convocatòria per part de la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS).

7.2.- Les sol·licituds es presentaran als registres generals d'entrada de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu o per mitjà del seu registre telemàtic a la pàgina web de l'Ajuntament (www.santaeulariadesriu.com ).

Sisè

Sol·licitud i documentació necessària

8.1.- Les sol·licituds es formularan mitjançant un model d'instància degudament emplenat que serà facilitat per l'Ajuntament (annex 1).

8.2.- Documentació obligatòria i optativa que s'ha d'adjuntar en sol·licitar la subvenció (*):

8.2.1.- Documentació obligatòria per sol·licitar la subvenció:

  • Fotocòpia del DNI o NIE en vigor de l'estudiant. En el cas que s'hagi presentat en convocatòries anteriors i la data de validesa estigui en vigor, s'ha d'especificar en l'annex 1 i no s'ha de presentar aquesta documentació.

  • Fotocòpia de la certificació acadèmica de notes del curs 2020/2021, o en cas d'haver realitzat una prova d'accés a l'últim curs, fotocòpia del certificat de les notes d'aquesta.

  • Fotocòpia de la certificació de matrícula del curs 2021/2022 de l'estudiant, amb especificació de crèdits i assignatures. En el cas d'estudiantes que hagin de fer 2 matrícules, una per cada quadrimestre, hauran especificar-ho en l'annex 1 i presentar les dues matrícules.

  • Fotocòpia de la primera pàgina de la llibreta bancària o extracte del banc amb número IBAN de compte corrent on figuri l'estudiant com a titular o cotitular d'un compte bancari. En el cas que s'hagi presentat en convocatòries anteriors i no s'hagi modificat, s'ha d'especificar en l'annex 1, i no haurà de presentar aquesta documentació.

  • Declaració responsable, degudament complimentada i signada per l‘estudiant  (annex 3).

  • Els/les estudiants sol·licitants que es presentin com a emancipats/des o amb independència familiar i econòmica, hauran d'acreditar que compten amb mitjans econòmics propis suficients que permetin aquesta independència, així com també la titularitat o el lloguer del seu domicili habitual (declaració de la renda i documentació d'un habitatge a nom seu o contracte de lloguer).

8.2.2.- Documentació optativa per baremar (**):

  • Fotocòpia del títol de família nombrosa.

  • Fotocòpia del títol de família monoparental, o acreditar els requisits de l'article 7 de la Llei balear 8/218, de 31 de juliol, de suport a les famílies.

  • Fotocòpia de la declaració de la renda de l'any 2020 de totes les persones que integren la unitat familiar de anys en endavant o, en el cas de no haver fet la declaració de la renda, certificat expedit per l'Agencia Tributària de la no obligació de fer-la. En el cas de divorci o separació, presentar la documentació que així ho acrediti (sentència o resolució judicial). En cas de no presentar fotocopia de la declaració de la renda de l'any 2020, marcar la casella corresponent a la sol·licitud (Annex 1) i presentar l'annex 2 degudament complimentat per cadascun dels membres de la unitat familiar de 18 anys en endavant. Així mateix, juntament amb la renda de l'any 2020, el certificat expedit per l'Agència Tributària de la no obligació de fer-la o l'annex 2 degudament complimentat dels membres de la unitat familiar de 18 anys en endavant, s'haurà de presentar la fotocòpia del llibre de família físic o digital on apareguin tots els membres de la unitat familiar, excepte aquelles persones sol·licitants que han presentat el títol de família nombrosa o monoparental.

  • Fotocòpia de la matrícula dels germans o germanes que també estudien fora d'Eivissa durant el curs 2021/2022, sempre que siguin estudis objecte d'aquesta mateixa convocatòria.

  • En el cas d'estudiants amb necessitats especials, fotocòpia de la documentació que ho demostri (reconeixement, informe, declaració i/o qualificació de la situació de discapacitat o alta capacitat expedida per l'òrgan corresponent).

  • En el cas de situacions familiars amb necessitats especials, fotocòpia de la documentació que ho demostri (reconeixement, informe, declaració i/o qualificació de la situació de discapacitat o alta capacitat expedida per l'òrgan corresponent).

*L'Ajuntament de Santa Eulària des Riu podrà requerir en qualsevol moment de la tramitació de la sol·licitud els documents que consideri necessaris a fi de garantir la correcta adjudicació de l'ajuda segons els criteris d'avaluació establerts.

**En el cas que la documentació optativa no es presenti, no se sumaran els punts que es derivin d'aquesta, els criteris de baremació de la qual són els corresponents a l'article 9.

 

Santa Eulària des Riu, 31 de gener de 2022

L'alcaldessa

María del Carmen Ferrer Torres