Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE PRESIDÈNCIA

Núm. 46358
Acord relatiu a l’adjudicació de la segona convocatòria d’ajuts reemborsables amb un Tram no reemborsable a projectes empresarials singulars que contribueixen a la transformació del model econòmic i social liderat per dones

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS (Identif.): 583371

El Consell Executiu del Consell de Mallorca, reunit en sessió de 29 de desembre de 2021, va adoptar entre d'altres, l'Acord següent:  

« 1. Aprovar i concedir les subvencions a les persones següents i per les quantitats que es detallen:

Amb càrrec al Tram reemborsable a la partida pressupostària 00.23167.83100 i projecte 2020 2  00MDE 1 1 del pressupost de la despesa de l'any 2021 (A) 220210032319:

ORDRE

Nom de la persona beneficiaria

NIF/NIE

Import des projecte

Import que es sol·licita

Import que es concedeix

32

LIVEHEALTHYGO, SL

B67776815

78.450,00 €

47.400,00 €

47.400,00 €

33

MIGA DE NUBE, SL

B05423207

62.081,00 €

37.500,00 €

37.500,00 €

37

MCV

***8831**

22.900,00 €

13.740,00 €

13.740,00 €

38

DRB

***6547**

35.273,00 €

21.273,00 €

21.273,00 €

39

RUNA BLANCA, S. MICROCOOP.

F42800524

16.572,20 €

11.633,16 €

11.633,16 €

50

CBG

***5900**

99.026,86 €

59.526,90 €

59.526,90 €

53

LIB

****1523*

50.000,00 €

30.000,00 €

30.000,00 €

62

CLINICA VETERINARIA POLARIS

E42849752

31.134,26 €

19.926,00 €

19.926,00 €

63

CAGP

***6690**

42.609,00 €

25.820,00 €

25.820,00 €

66

NFP

***3651**

17.578,65 €

10.547,19 €

10.547,19 €

74

PIPALOOK SL

   B67803049

97.216,52 €

58.375,52 €

58.375,52 €

76

VB

****9197*

97.495,00 €

58.500,00 €

58.500,00 €

78

AIP

***4909**

50.007,50 €

30.004,50 €

30.004,50 €

79

MAZF

***6998**

100.000,00 €

60.000,00 €

60.000,00 €

Amb càrrec al Tram NO reemborsable a les partides pressupostàries 00.23167.77980 i  00.23167.77900  i al projecte 2020 2 00IAI 1 1 del pressupost de la despesa de l'any 2021 (A) 220210032318:

ORDRE

Nom de la persona beneficiaria

NIF/NIE

Import des projecte

Import que es sol·licita

Import que es concedeix

32

LIVEHEALTHYGO, SL

B67776815

78.450,00 €

31.050,00 €

31.050,00 €

33

MIGA DE NUBE, SL

B05423207

62.081,00 €

24.581,00 €

24.581,00 €

37

MCV

***8831**

22.900,00 €

9.160,00 €

9.160,00 €

38

DRB

***6547**

35.273,00 €

14.000,00 €

14.000,00 €

39

RUNA BLANCA, S. MICROCOOP.

F42800524

16.572,20 €

4.939,04 €

4.939,04 €

50

CBG

***5900**

99.026,86 €

39.499,96 €

39.499,96 €

53

LIB

****1523*

50.000,00 €

20.000,00 €

20.000,00 €

62

CLINICA VETERINARIA POLARIS

E42849752

31.134,26 €

11.208,26 €

11.208,26 €

63

CAGP

***6690**

42.609,00 €

16.789,00 €

16.789,00 €

66

NFP

***3651**

17.578,65 €

7.031,46 €

7.031,46 €

74

PIPALOOK SL

   B67803049

97.216,52 €

38.841,00 €

38.841,00 €

76

VB

****9197*

97.495,00 €

38.995,00 €

38.995,00 €

78

AIP

***4909**

50.007,50 €

20.003,00 €

20.003,00 €

79

MAZF

***6998**

100.000,00 €

40.000,00 €

40.000,00 €

2. Denegar l'ajut a GMPN, amb la posició número 35, amb NIF/CIF ***6067**, respecte a la sol·licitud d'ajuda pel projecte “GEA TV” per no complir amb els requisits de la convocatòria quant a l'informe social pel següent/s motiu/s: perquè la puntuació obtinguda (40,00%), a les dimensions d'impacte social, no ha superat el mínim total exigible del 50%. Es fan les següents recomanacions, quant a la dimensió 2, de perspectiva de gènere, es recomana revisar el document  “Tono de voz GEA” per assegurar un ús de llenguatge inclusiu. En la dimensió 5, d'estratègia, el projecte presenta febleses, proposa respondre a la problemàtica de l'estrès amb un ventall de possibilitats, però sense comptar amb un perfil adient del professional especialitzat en psicologia. La plataforma formativa té un enfocament molt ampli, però no s'enuncien els resultats concrets que s'espera assolir en relació amb la problemàtica descrita. Es recomana redefinir i acotar. En la dimensió 7, es recomana desenvolupar col·laboracions amb col·lectius interessats, per exemple associacions de pares i de mestres, en el cas de temàtiques educatives. En la dimensió 10,  l'àmbit d'anàlisi de riscos es recomana analitzar la competència  en l'àmbit de plataformes i l'especialització per tal d'aportar valor afegit. 

3. Denegar l'ajut a l'entitat BIOKALMA 333, S.L.U. ,amb la posició número 42, amb NIF/CIF B02923290, respecte de la sol·licitud d'ajuda pel projecte  “BIOKALMA 333, S.L.U.” per no complir amb els  requisits de la convocatòria quant a l'informe sobre viabilitat econòmica  per diferents motius, les previsions de vendes son tan ajustades que qualsevol imprevist podria generar un dèficit de tresoreria i seria una operació més arriscada per l'elevat import de Tram reemborsable que sol·licita el 100% de les despeses operatives, d'altra banda, el compte de P i G no té en compte el pagament d'IS per la qual cosa, el resultat seria quasi nul els dos anys. El compte de resultats del primer any és positiva, emperò tan ajustada que empataria amb els costos. Els resultats milloren el segon any, emperò s'aconsegueixen perquè els seus costes d'estoc en gènere són els mateixos que el primer any,  una situació incongruent perquè els costos variables depenen de les vendes.

4. Denegar l'ajut a YMA, amb la posició número 44,  amb NIF/CIF ***1942**, respecte de la sol·licitud d'ajuda pel projecte  “SA TANCA DE LLORITO” per no complir amb els  requisits de la convocatòria quant a l'informe sobre viabilitat econòmica  per diferents motius,  sorgeixen certes dubtes quant a l'estructura tècnica i organitzativa de l'explotació del negoci a més d'acord amb el currículum professional,  la sol·licitant no té experiència en el mon agrari, criteri determinant a l'hora de posar en marxa el negoci, per la qual cosa es recomana formar-se prèviament abans d'emprendre. El Pla d'empresa s'inverteix escassament per a la previsió d'ingressos prevista, el que podria dificultar arribar a tots els clients que s'indiquen. D'altra banda, la previsió de vendes està sobredimensionada, així com la previsió de costos que està infravalorada: no es consideren els costos d'abonament, fertilitzants naturals ni productes naturals pel control de plagues, transport als domicilis. Se recomana re calcular els marges de vendes.

5. Denegar l'ajut a EMJB, amb la posició número 45, amb NIF/CIF ***2949**,  respecte a la sol·licitud d'ajuda pel projecte “NIU DE LLIBRES ” per no complir amb els requisits de la convocatòria quant a l'informe social pel següent/s motiu/s: perquè la puntuació obtinguda (25,50%), a les dimensions d'impacte social,  no ha superat el mínim total exigible  del 50%.   Es fan les següents recomanacions, en la dimensió 1, de la Teoria del canvi, es troba a faltar una millor identificació de la necessitat no coberta, una anàlisi realista de l'oferta ja existent entorn de la ciutat de Palma. En la dimensió 4, de valor afegit i innovació, la proposta no  presenta innovacions disruptives; la incorporació de clubs de lectura o conta contes està present i consolidada en gran part de les llibreries de Palma. Es recomana desenvolupar les fortaleses del projecte i no centrar la en la participació eventual d'un tercer eventual, malgrat que sigui una narradora de prestigi. En la dimensió 5 d'estratègia es troba a faltar una identificació dels resultats que es volen assolir. Es podrien quantificar i acotar en un període de temps, la qual cosa permetria a més avaluar amb criteri l'èxit del projecte. En la dimensió 6, es podria contemplar formar part del Gremi de Llibreters per estar al corrent de les activitats a altres llibreries de l'illa, subvencions, fires i setmanes del Llibre. En la dimensió 10, d'anàlisi de riscos, s'hauria de fer una anàlisi rigorosa de la competència, ja que es un sector amb un important ventall de competidors, tant físics com online.

6. Denegar l'ajut a MVDW, amb la posició número 46,  amb NIF/CIF ****5186*, respecte de la sol·licitud d'ajuda pel projecte “BOLSITA VERDE” per no complir amb els  requisits de la convocatòria quant a l'informe sobre viabilitat econòmica  per diferents motius,  quant a l´estimació de vendes equivaldria a una facturació de 5.200 € cada vegada. Tenint en compte que és un servei que s'ha de donar a conèixer i que el preu competeix amb altres establiments que venen menjar preparat a un preu similar,  es preveu que els ingressos fossin menors,  a més a més, el marge directe de les matèries primeres sobre vendes seria d'un 54%, per la qual cosa es recomana buscar proveïdors més econòmics per aconseguir un major marge.   D'acord amb la previsió de Tresoreria, el primer any tindria uns problemes de liquitat de 44.800€.  La xifra mensual de devolució del Tram Reemborsable es considera molt elevada pel tipus de negoci que presenta, amb les debilitats,  desenvolupament i consolidació de la seva activitat segons la previsió de vendes.

7. Denegar l'ajut a EED, amb la posició número 47,  amb NIE ****64228*,  respecte a la sol·licitud d'ajuda pel projecte “DUCOINSTUDIO” per no complir amb els requisits de la convocatòria quant a l'informe social pel següent/s motiu/s: perquè la puntuació obtinguda (25,80%), a les dimensions d'impacte social,  no ha superat el mínim total exigible  del 50%.   Es fan les següents recomanacions, en la dimensió 1, teoria del canvi, es troba a faltar una major orientació a satisfer una problemàtica mediambiental, la qual és essencial en la present convocatòria d'ajuts. Si bé la base de la proposta és l'economia circular i la reutilització, falta aprofundir els efectes de la fusta importada, què es fa amb els residus, quin percentatge de fusta no es recicla. Es podria fomentar el teixit local i els acords amb entitats del tercer sector per tal d'elaborar plans de formació, d'ocupació o integració social atès que el producte s'orienta a persones amb alt poder adquisitiu. En la dimensió 9, de sostenibilitat ambiental, les mesures proposades son inconcretes, es podria prioritzar les fustes locals i boscos certificats. El tractament de residus es podria incorporar la col·laboració amb empreses que utilitzen biomassa. En la dimensió 5, de l'estratègia, es troba a faltar coherència entre l'objectiu i la problemàtica mediambiental: S'haurien de desglossar els resultats , per ex. es podria especificar quants metres cúbics de fusta es pretén reutilitzar dins un període determinat de temps i quines accions concretes es plantegen per aconseguir-lo. En la dimensió 10, d'anàlisis de riscos s'hauria de valorar l'encariment de les matèries primeres, la competència i la insularitat.

 8. Denegar l'ajut a SN, amb la posició número 51, amb NIF/CIF ****2864*, respecte a la sol·licitud d'ajuda pel projecte “ESTÉTICA STELLA” per no complir amb els requisits de la convocatòria quant a l'informe social pel següent/s motiu/s: perquè la puntuació obtinguda (26,00%), a les dimensions d'impacte social,  no ha superat el mínim total exigible  del 50%.   Es fan les següents recomanacions, en la Dimensió 1, de la teoria del canvi, no es pot considerar que la proposta estigui en línia amb els objectius de la convocatòria, ja que no contribueix a la transformació del model econòmic i social amb línies de negoci que, a més de ser eficaces i eficients, siguin més sostenibles i justes. En la dimensió 5, d'estratègies, seria necessari establir fites concretes pel que fa als resultats esperats i als criteris generals d'ajudes així com també orientar l'objectiu general. En la dimensió 9, de Sostenibilitat mediambiental, no s'aprecia cap estratègia per a contribuir en aquesta matèria; es podria considerar l'ús de projectes ecològics o naturals, així com rebutjar els productes d'un sol ús si son de plàstic, a favor dels biodegradables.

 9. Denegar l'ajut a Sara F. Jorslov S.L, amb la posició número 52, amb NIF/CIF B57551780,  respecte a la sol·licitud d'ajuda pel projecte “JORSLOV ART” per no complir amb els requisits de la convocatòria quant a l'informe social pel següent/s motiu/s: perquè la puntuació obtinguda (45,50%), a les dimensions d'impacte social,  no ha superat el mínim total exigible  del 50%.   Es fan les següents recomanacions, en la dimensió 1, es recomana la possibilitat de potenciar una iniciativa col·lectiva que uneixi esforços i pugui incidir tant en la recerca de suports d'institucions públiques com privades. En la dimensió 2, es recomana preveure mesures de conciliació en la contractació. En la dimensió 5, es recomana quantificar els resultats per exemple establir un nombre dones artistes locals que en un espai de temps determinat es preveu promoure, o per exemple aprofundir en els criteris de selecció de les artistes. En la dimensió 6 de perfil es recomana la previsió de mesures concretes per posar en marxa el principi de gestió horitzontal. En la dimensió 7, es recomana contemplar mesures per afavorir l'accés  a l'emprenedoria a dones artistes locals. En la dimensió 9, es recomana fer les previsions de quines son les conseqüències de tipus mediambiental que pot implicar el projecte.  En la dimensió 10, es recomana detallar de manera acurada els riscos possibles i les mesures previstes.

10. Denegar l'ajut a l'entitat OHANA CB, amb la posició número 54, amb NIF/CIF E05343090, respecte a la sol·licitud d'ajuda pel projecte “OHANA CB” per no complir amb els requisits de la convocatòria quant a l'informe social pel següent/s motiu/s: perquè la puntuació obtinguda (38,50%), a les dimensions d'impacte social,  no ha superat el mínim total exigible  del 50%.   Es fan les següents recomanacions, en la dimensió 1, focalitzar més la problemàtica, proposa un model de restauració força convencional, en certa manera innovador entorn de la platja de Palma, però que no aporta un valor social o mediambiental prou significatiu, en relació amb la molt alta sol·licitud de finançament. En la dimensió 3, es recomana aprofundir en la producció i consum responsable, ex. Mitjançant la selecció de proveïdors, conscienciació i incentivació del comportament responsable en l'alimentació. En la dimensió 6, es recomana concretar quin tipus de decisions es prenen de forma democràtica, es podria incloure un codi ètic a l'empresa. En la Dimensió 7, es recomana definir quin es el contingut de la relació amb les altres entitats i el sentit estratègic en relació amb els objectius (inserció laboral, promoció del producte local...). En la dimensió 9, es recomana aprofundir en la sostenibilitat (clients, proveïdors, transports...)

11. Denegar l'ajut a SYA, amb la posició número 57, amb NIF/CIF ****4282*, respecte a la sol·licitud d'ajuda pel projecte “TRANSFER ISLAND SD” per no complir amb els requisits de la convocatòria quant a l'informe social pel següent/s motiu/s: perquè la puntuació obtinguda (17,00%), a les dimensions d'impacte social,  no ha superat el mínim total exigible  del 50%.   Es fan les següents recomanacions, en la dimensió 1, es troba a faltar una orientació a satisfer una problemàtica social/mediambiental, essencial en la convocatòria. La proposta és la creació d'un servei privat per a turistes de classe mitja-alta, i la problemàtica que identifica és la derivada del turisme de “gatera”, per la qual cosa es considera que el servei proposat no ofereix una solució a la problemàtica exposada. En la dimensió 5, seria necessari orientar l'objectiu general als criteris generals d'ajuts i establir fites concretes. En la dimensió 9, no es proposen mesures per fomentar la sostenibilitat (per ex. Ús d'un vehicle elèctric). En la dimensió 10, s'hauria de fer una anàlisi rigorosa de la competència i identificar el propi valor afegit.  

12. Denegar l'ajut a HVC, amb la posició número 64, amb NIF/CIF ****1556*, respecte a la sol•licitud d'ajuda pel projecte "HCBC" per no complir amb els requisits de la convocatòria quant a l'informe social pel següent/s motiu/s: perquè la puntuació obtinguda (43,50%), a les dimensions d'impacte social, no ha superat el mínim total exigible del 50%. Es fan les següents recomanacions, en la dimensió 2, incorporar continguts que contribueixen a avançar en l'agenda feminista a l'àmbit empresarial i reduir bretxes de gènere (aportar un element diferenciador respecte a la competència) i revisar l'ús de llenguatge inclusiu a la pàgina web. En la dimensió 3, posar èmfasi en elements que contribueixen a la sostenibilitat social i mediambiental, per ex. a l'ODS 4 el projecte podria cercar formes d'arribar a col•lectius que tenen menys oportunitats formatives o que promouen una visió més sostenible de l'economia, mitjançant la col•laboració d'agents de l'economia social i solidària. En la dimensió 5, quantificar els resultats pel que fa al nombre d'usuaris de la plataforma i a l'impacte de les formacions en la situació professional de les mateixes. També definir el tipus d'informació que es vol recollir a les enquestes per tal de definir més clarament el tipus d'avaluació que es proposa fer.

13. Denegar l'ajut a RPM, amb la posició número 65, amb NIF/CIF ****9768**, respecte a la sol•licitud d'ajuda pel projecte "MED" per no complir amb els requisits de la convocatòria quant a l'informe social pel següent/s motiu/s: perquè la puntuació obtinguda (42,50%), a les dimensions d'impacte social, no ha superat el mínim total exigible del 50%. Es fan les següents recomanacions, en la dimensió 1, aprofundir tant en la descripció de les causes com amb la problemàtica social i mediambiental que contribuiran a solucionar el projecte, abordant detalladament com a través de la plataforma s'assolirà un veritable consum sostenible i es garantiran condicions de treball dignes per a les persones que treballaran en la confecció de la roba. En la dimensió 2, incorporar imatges de dones amb iniciativa, lluitadores i independents i col•laborar amb entitats especialitzades a promoure la igualtat de gènere, així com preveure mesures de conciliació concretes en relació amb la contractació. En la dimensió 5, quantificar els resultats, per ex. establir un nombre de dones a les quals es preveu donar feina des de casa o nombre de persones a les quals s'espera donar servei a casa en un període determinat de temps. En la dimensió 6, posar en marxa el principi de gestió horitzontal i plans de formació per les persones que integren l'equip. En la dimensió 7, fer descomptes a col•lectius vulnerables. En la dimensió 9, mesures de gestió de consum energètic, reduir el transport, utilitzar materials reciclables, gestió dels residus, incentivar el consum responsable... condicions que garanteixin la sostenibilitat social i mediambiental.

14. Denegar l'ajut a ANPC, amb la posició número 67, amb NIF/CIF ****1775*, respecte a la sol•licitud d'ajuda pel projecte "SIMPLY ECO" per no complir amb els requisits de la convocatòria quant a l'informe social pel següent/s motiu/s: perquè la puntuació obtinguda (40,00%), a les dimensions d'impacte social, no ha superat el mínim total exigible del 50%. Es fan les següents recomanacions, en la dimensió 4, desenvolupar estratègies més clares de diferenciació respecte d' altres establiments amb el mateix producte (ecològics i de proximitat), per exemple aprofundir en els canvis dels patrons de consum de la ciutadania, afavorir la seva salut, ampliar els efectes beneficiosos sobre el medi ambient, per ex. col•laborant amb cooperatives de mobilitat sostenible per a l'entrega de productes. En la dimensió 5, quantificar els resultats esperats, tant en la part comercial ( d'acord amb el Pla de negoci) com en la part social i mediambiental (mitjançant les enquestes de l'emprenedora). En la dimensió 6, difondre a la pàgina web i a l'establiment, els valors del projecte i del tipus de consum que es pretén incentivar, promovent la responsabilitat de les persones sobre els seus actes de consum. En la dimensió 7, desenvolupar col•laboracions amb associacions de producte ecològic o mobilitat sostenible per contribuir a promoure la producció ecològica i de proximitat.

15. Denegar l'ajut a CS, amb la posició número 68, amb NIE/CIF ****6918*, respecte de la sol•licitud d'ajuda pel projecte "CECILIA SÖRENSEN" per no complir amb els requisits de la convocatòria quant a l'informe sobre viabilitat econòmica per diferents motius, la previsió de vendes del primer any es factible, però la del segon any s'augmenten fins a un 32% (37.600€) i aquesta previsió no es detalla en el seu pla estratègic. Les costes variables no augmenten en la mateixa magnitud. Passen de 14.000€ a 16.800€, la qual cosa suposa un augment del 20%, 12 punt percentuals menys que l'any anterior i que no expliquen el model de negoci (millora de temps, eficiència en la producció, utilització de maquinària). Quant als costos, fa una previsió anual superior als ingressos totals, sense considerar l'IVA, només amb matèries primeres i la d'obra cobriria el 90% de les vendes. Un percentatge que deixa un saldo insuficient per cobrir la resta de despesa. Es recomana ajustar els costos de matèries primeres o augmentar els preus de venda per poder aconseguir majors marges. Amb un marge de producció del 40% no arriba per cobrir els costos de personal, promoció en línia i imposts.

16. Denegar l'ajut a MSV, amb la posició número 69, amb NIF/CIF ***7139**, respecte a la sol•licitud d'ajuda pel projecte "IVI MAISON" per no complir amb els requisits de la convocatòria quant a l'informe social pel següent/s motiu/s: perquè la puntuació obtinguda (29,00%), a les dimensions d'impacte social, no ha superat el mínim total exigible del 50%. Es fan les següents recomanacions, en la dimensió 1, desenvolupar l'explicació i aprofundir detalladament les causes i la problemàtica social i mediambiental que contribuirà a solucionar el projecte, abordant com s'assolirà un veritable consum sostenible, esmentar els proveïdors amb els quals treballarà per garantir l'ús de matèries primeres i processos de fabricació sostenible. En la dimensió 2, incorporar en la web missatges i imatges de dones autònomes i col•laboracions amb entitats especialitzades a promoure la igualtat de gènere trencant la imatge cosificada de la dona, també mesures de conciliació concretes en relació amb la conciliació en la contractació. En la dimensió 5, descriure les activitats d'acord amb els resultats esperats, establir un nombre determinat de persones a les quals s'espera donar el servei de la confecció. En la dimensió 6, posar en marxa el principi de gestió participativa i definir els valors corporatius els plans de formació per l'equip de treball i pràctiques amb foment de valors socials i mediambientals. En la dimensió 7, descomptes per col•lectius vulnerables. En la dimensió 9, mesures de gestió de consum energètic. En la dimensió 10, detallar més acuradament els riscos i les mesures específiques. En la dimensió 11, preveure l'avaluació de l'impacte social i mediambiental del projecte.

17. Denegar l'ajut a STG, amb la posició número 71, amb NIF/CIF ***3787**, respecte de la sol•licitud d'ajuda pel projecte "SINDRI POWER" per no complir amb els requisits de la convocatòria quant a l'informe sobre viabilitat econòmica per diferents motius, en relació amb l'estimació de la inversió inicial no es detecta que estigui sobredimensionada, però quant a l'estimació dels ingressos es situa en 52.800 € des del primer mes, el que suposa una estimació de vendes del primer any de més de 600.000 €, quantitat desproporcionada i preocupant pel risc del projecte. Per contrastar amb el nivell de despesa, el primer any tindrien més de 90.000 € en despesa, previsió realista respecte de les partides anteriors. Per aquest motiu la xifra resulta molt elevada. El projecte presenta dubtes de viabilitat tècnica i econòmica perquè es pugui executar correctament i generar rendibilitat a un futur.

18. Denegar l'ajut a CBJ, amb la posició número 72, amb NIF/CIF ***9358**, respecte a la sol•licitud d'ajuda pel projecte "NOU CAFÉ BARROCO" per no complir amb els requisits de la convocatòria quant a l'informe social pel següent/s motiu/s: perquè la puntuació obtinguda (32,50%), a les dimensions d'impacte social, no ha superat el mínim total exigible del 50%. Es fan les següents recomanacions, en la dimensió 1, l'emprenedora no identifica una problemàtica social o necessitat no coberta, aspecte essencial per definir el projecte. En la dimensió 7, el projecte té el potencial d'acollir actes d'entitats que lluiten per la justícia social, concretar les col•laboracions que es mencionen amb entitats socials podria ser molt positiu. En la dimensió 9, es podrien afegir elements de valors, si té en compte tot el que es pot fer per minimitzar l'impacte sobre el medi ambient, per exemple treballar amb proveïdors sostenibles que subministrin productes km 0 i ecològics.

19. Denegar l'ajut a TDHG, amb la posició número 73, amb NIF/CIF ***3566**, respecte a la sol•licitud d'ajuda pel projecte "MOTA GESTION DE FINCAS " per no complir amb els requisits de la convocatòria quant a l'informe social pel següent/s motiu/s: perquè la puntuació obtinguda (38,50%), a les dimensions d'impacte social, no ha superat el mínim total exigible del 50%. Es fan les següents recomanacions, en la dimensió 1, aprofundir en les causes i en la problemàtica social i de sostenibilitat mediambiental que contribuirà a solucionar el projecte, si bé s'apunta a les dificultats de pagament de quotes i manca de sostenibilitat de finques, no es defineix de manera concreta i detallada la problemàtica social a resoldre a través del projecte plantejat. En la dimensió 2, es recomana incorporar l'enfocament de gènere en el negoci, afavorint que les empreses contractades pel manteniment dels edificis disposin de plans d'igualtat i protocols de prevenció contra l'assajament sexual. En la dimensió 5, detallar els resultats de l'impacte social en relació amb la gestió de les comunitats, de manera que es puguin mantenir gràcies a les activitats proposades. En la dimensió 6, posar en marxa la gestió horitzontal, definir els valors corporatius, plans de formació i preveure pràctiques empresarials que promoguin la dignitat humana, la solidaritat i la justícia, entre d'altres. En la dimensió 7, descomptes en les quotes per a propietaris vulnerables de manera que puguin accedir a un servei d'administració de finques de qualitat. En la dimensió 9, contemplar les mesures previstes per a les diferents dimensions i en particular la disminució del consum de recursos. En la dimensió 10, la identificació de riscos possibles com per ex. el no assoliment de la clientela esperada, i preveure les possibles mesures. En la dimensió 11, preveure l'avaluació de l'impacte social i mediambiental del projecte.

20. Denegar l'ajut a FBP, amb la posició número 75, amb NIF/CIF ***8688**, respecte de la sol•licitud d'ajuda pel projecte "ANTIC IMPACTE" per no complir amb els requisits de la convocatòria quant a l'informe sobre viabilitat econòmica per diferents motius, quant al pla econòmic, l'estimació de la inversió inicial no coincideix amb les partides, per exemple la del lloguer mensual. D'acord amb l'estimació d'ingressos mensuals (4.100 €) de vendes de mobles i (850€) de serveis d'assessorament, tancaria l'any amb 60.500 € (amb IVA), però no detalla com s'obtindrien. Si considerem que el tiquet mitjà oscil•la entre 300 € i 400 € hauria de vendre 10-15 tiquets al mes. Una mica ajustat durant el primer semestre. La inversió inicial es considera prudent però insuficient per iniciar l'activitat, i l'activitat és treballar amb l'immobiliari per donar-li una segona vida, el pla d'empresa ni l'annex 1 indiquen quin serà l'import per la compra d'aquest material. En general falta molta informació necessària al projecte per fer una correcta avaluació tècnica, a més a més, presenta serioses dubtes en l'àmbit econòmic perquè es pugui fer correctament i generar rendibilitat a futur.

21. Denegar l'ajut a DOLCES MERAVELLES, SOC. MICROCOOP., amb la posició número 77, amb NIF/CIF F06765440, respecte a la sol•licitud d'ajuda pel projecte "DOLCES MERAVELLES, S. MICROCOOP" per no complir amb els requisits de la convocatòria quant a l'informe social pel següent/s motiu/s: perquè la puntuació obtinguda (45,00%), a les dimensions d'impacte social, no ha superat el mínim total exigible del 50%. Es fan les següents recomanacions, en la dimensió 1, fer accions més decidides per reduir l'impacte mediambiental del projecte en relació amb el transport. El lliurament a domicili no implica reducció del transport contaminant, a menys que es prevegi un vehicle elèctric. En la dimensió 5, de l'Estratègia, es recomana quantificar resultats esperats en concordança amb el Pla d'empresa. Per exemple quantificar les emissions que es redueixen mitjançant el repartiment. En la dimensió 6, plasmar els valors en un document a la vista de la clientela que inclogui els aspectes que s'han defensat en el formulari (producció artesana, sostenibilitat en el transport, alimentació saludable...). En la dimensió 7, desenvolupar sinergies amb cooperatives de mobilitat sostenible i promoure solucions de cotxe elèctric compartit al nucli de Sant Jordi. En la dimensió 9, la producció a demanda no garanteix una forma òptima de fer consum energètic, ja que la producció de quantitats més altes de producte acostuma a reduir el consum de l'energia i dels recursos emprats.

22. Declarar el desistiment de ID amb el NIE: ****8054*, respecte de la sol•licitud d'ajuda pel projecte "CENTRO FISIOTERAPIA DEVROUX" per no esmenar dins el termini de 10 dies hàbils el requeriment notificat i rebut en data 02/09/2021, d'acord amb el punt 7 de la convocatòria.

23. Declarar el desistiment de Sybilla Sorondo Son Rullan Inversiones S.L. amb el CIF: B80903719, respecte de la sol•licitud d'ajut pel projecte "SON RULLAN, CENTRO DE BIENESTAR, INNOVACIÓN Y MOTIVACIÓN PARA EL EMPLEO ECOLÒGICO", per no esmenar dins el termini de 10 dies hàbils d'acord amb el requeriment notificat en data 06/09/2021, i expirat en data 17/09/2021 sense que el destinatari accedís a la notificació d'acord amb el punt 7 de la convocatòria.

24. Declarar el desistiment de SC amb el NIE: ****3777*, respecte de la sol•licitud d'ajut pel projecte "STUDIO PROFESIONAL DE BELLESA SABRINA CIOCCA" per no esmenar dins el termini de 10 dies hàbils el requeriment notificat en data 07/09/2021 i rebut en data 08/09/2021, d'acord amb el punt 7 de la convocatòria.

25. Declarar el desistiment de MTP, amb el DNI: ***3746** respecte de la sol•licitud d'ajut pel projecte "MIGMA NUTRICIÓ" per no esmenar dins el termini de 10 dies hàbils el requeriment notificat en data 07/09/2021 i rebut en data 08/09/2021, d'acord amb el punt 7 de la convocatòria.

26. Declarar el desistiment de MLK, que no ha acreditat el DNI/NIE, respecte de la sol•licitud d'ajut pel projecte "MARIA LIA KOZAMEH" per no esmenar dins el termini de 10 dies hàbils el requeriment notificat i rebut en data 10/09/2021, d'acord amb el punt 7 de la convocatòria.

27. Declarar el desistiment de YECV, que no ha acreditat el DNI/NIE, respecte de la sol•licitud d'ajut pel projecte "BRALY POLLO" per no esmenar dins el termini de 10 dies hàbils el requeriment notificat en data 13/09/2021 i rebut en data 14/09/2021, d'acord amb el punt 7 de la convocatòria.

28. Declarar el desistiment de NTL, amb el DNI: ***2841** respecte de la sol•licitud d'ajut pel projecte "LANZAMIENTO MIBOHUB" per no esmenar dins el termini de 10 dies hàbils d'acord amb el requeriment notificat en data 10/09/2021 i expirat en data 21/09/2021, sense que el destinatari accedís a la notificació, d'acord amb el punt 7 de la convocatòria.

29. Declarar el desistiment de MCR, amb el DNI: ***3526**, respecte de la sol•licitud d'ajut pel projecte "CONFETI KIDS" per no esmenar dins el termini de 10 dies hàbils el requeriment notificat en data 10/09/2021, i rebut en data 15/09/2021, d'acord amb el punt 7 de la convocatòria.

30. Declarar el desistiment de MEDIFRESCO SL, amb el CIF: B42953232 respecte de la sol•licitud d'ajut pel projecte "MEDIFRESCO SL" per no esmenar dins el termini de 10 dies hàbils el requeriment notificat i rebut en data 16/09/2021, d'acord amb el punt 7 de la convocatòria.

31. Declarar el desistiment de IOA, amb el CIF: ***7448** respecte de la sol•licitud d'ajut pel projecte "AROMA DE LA VEGA" per no esmenar dins el termini de 10 dies hàbils el requeriment notificat i rebut en data 16/09/2021, d'acord amb el punt 7 de la convocatòria.

32. Declarar el desistiment de MGCD, amb el NIE: ***43601* respecte de la sol•licitud d'ajut pel projecte "PSEN & VEGAN" per no esmenar dins el termini de 10 dies hàbils el requeriment notificat i rebut en data 16/09/2021, d'acord amb el punt 7 de la convocatòria.

33. Declarar el desistiment de MCG, amb el DNI: ****0566* respecte de la sol•licitud d'ajut pel projecte "CHIPALMA" per no esmenar dins el termini de 10 dies hàbils el requeriment notificat i rebut en data 20/09/2021, d'acord amb el punt 7 de la convocatòria.

34. Declarar el desistiment de CNV, que no ha acreditat el DNI/NIE, respecte de la sol•licitud d'ajut pel projecte "PINK COLORS" per no esmenar dins el termini de 10 dies hàbils el requeriment notificat i rebut en data 28/09/2021, d'acord amb el punt 7 de la convocatòria.

35. Declarar el desistiment de LBD, amb el NIE ****3882*, respecte de la sol•licitud d'ajut pel projecte ""CENTRE DE TERÀPIES COMPLEMENTÀRIES INFINITA PRESÈNCIA", l'objecte del qual es una Consulta terapèutica i no ha presentat la documentació necessària per poder ser valorat, d'acord el requeriment notificat en data 13/09/2021 i rebut en data 14/09/2021, per la qual cosa i d'acord amb el punt 7 de la convocatòria, es considera desistida de la seva sol•licitud d'ajut.

36. Disposar la despesa, per un import de vuit-cents mil tres-cents quaranta-tres euros amb noranta-nou cèntims (800.343,99 €) a les partides pressupostàries següents: al Tram reemborsable 00.23167.83100: quatre-cents vuitanta-quatre mil dos-cents quaranta-sis euros amb vint-i-set cèntims (484.246,27 €) i al Tram no reemborsable: 00.23167.77980 i 00.23167.77900 : tres- cents setze mil noranta-set euros amb setanta-dos cèntims (316.097,72 €). Documents comptables (D) 920210018615, 920210018462, 920210017739, 920210017740, 920210017741, 920210017742, 920210017743, 920210017962, 920210017745, 920210017746, 920210018597, 920210017747, 920210017748, 920210017749.

Amb càrrec al Tram reemborsable

ORDRE

Nom de la persona beneficiaria

NIF/NIE

Import des projecte

Import que es sol·licita

Import que es concedeix

32

LIVEHEALTHYGO, SL

B67776815

78.450,00 €

47.400,00 €

47.400,00 €

33

MIGA DE NUBE, SL

B05423207

62.081,00 €

37.500,00 €

37.500,00 €

37

MCV

***8831**

22.900,00 €

13.740,00 €

13.740,00 €

38

DRB

***6547**

35.273,00 €

21.273,00 €

21.273,00 €

39

RUNA BLANCA, S. MICROCOOP.

F42800524

16.572,20 €

11.633,16 €

11.633,16 €

50

CBG

***5900**

99.026,86 €

59.526,90 €

59.526,90 €

53

LIB

****1523*

50.000,00 €

30.000,00 €

30.000,00 €

62

CLINICA VETERINARIA POLARIS

E42849752

31.134,26 €

19.926,00 €

19.926,00 €

63

CAGP

***6690**

42.609,00 €

25.820,00 €

25.820,00 €

66

NFP

***3651**

17.578,65 €

10.547,19 €

10.547,19 €

74

PIPALOOK SL

   B67803049

97.216,52 €

58.375,52 €

58.375,52 €

76

VB

****9197*

97.495,00 €

58.500,00 €

58.500,00 €

78

AIP

***4909**

50.007,50 €

30.004,50 €

30.004,50 €

79

MAZF

***6998**

100.000,00 €

60.000,00 €

60.000,00 €

Amb càrrec al Tram NO reemborsable

ORDRE

Nom de la persona beneficiaria

NIF/NIE

Import des projecte

Import que es sol·licita

Import que es concedeix

32

LIVEHEALTHYGO, SL

B67776815

78.450,00 €

31.050,00 €

31.050,00 €

33

MIGA DE NUBE, SL

B05423207

62.081,00 €

24.581,00 €

24.581,00 €

37

MCV

***8831**

22.900,00 €

9.160,00 €

9.160,00 €

38

DRB

***6547**

35.273,00 €

14.000,00 €

14.000,00 €

39

RUNA BLANCA, S. MICROCOOP.

F42800524

16.572,20 €

4.939,04 €

4.939,04 €

50

CBG

***5900**

99.026,86 €

39.499,96 €

39.499,96 €

53

LIB

****1523*

50.000,00 €

20.000,00 €

20.000,00 €

62

CLINICA VETERINARIA POLARIS

E42849752

31.134,26 €

11.208,26 €

11.208,26 €

63

CAGP

***6690**

42.609,00 €

16.789,00 €

16.789,00 €

66

NFP

***3651**

17.578,65 €

7.031,46 €

7.031,46 €

74

PIPALOOK SL

   B67803049

97.216,52 €

38.841,00 €

38.841,00 €

76

VB

****9197*

97.495,00 €

38.995,00 €

38.995,00 €

78

AIP

***4909**

50.007,50 €

20.003,00 €

20.003,00 €

79

MAZF

***6998**

100.000,00 €

40.000,00 €

40.000,00 €

37. Notificar aquesta resolució a Intervenció Delegada de la Llar de la Infància i a les persones beneficiàries i remetre al BOIB i a la BDNS les dades relatives a les subvencions concedides per a la seva publicació. »

 

Palma, a la data de la signatura electrònica (27/01/2022)

El conseller executiu de Presidència Javier de Juan Martín