Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
ENS PÚBLIC DE RADIOTELEVISIÓ DE LES ILLES BALEARS
Núm. 46342
Bases de la convocatòria per la formació d’un borsí de personal laboral temporal, per cobrir amb caràcter temporal el lloc de feina de documentalista (grup C) de l’Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears
Primera. Objecte de la convocatòria
L'objecte d'aquesta convocatòria és crear un borsí de feina per donar cobertura a possibles vacants, baixes, vacances, permisos i llicències que es puguin produir a qualsevol lloc de feina de documentalista de l'Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears (en endavant EPRTVIB).
La persona seleccionada s'ocuparà, entre altres funcions pròpies del lloc, de la documentació, selecció i anàlisis de material audiovisual.
Jornada laboral: completa
Retribució anual bruta: segons RLT vigent.
El procediment de selecció s'efectuarà mitjançant una valoració de mèrits i una entrevista personal.
Segona. Requisits dels aspirants
Per participar en aquesta convocatòria els aspirants han de reunir, en el termini d'inscripció, els següents requisits:
1.Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra nacionalitat en els casos que, d'acord amb l'article 57 de Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, permetin l'accés a l'ocupació pública com a personal laboral.
2. Haver complit els divuit anys i no superar l'edat de jubilació ordinària establerta legalment.
3.No haver estat separat, mitjançant un expedient disciplinari, del servei de qualsevol Administració Pública, ni inhabilitat de manera absoluta o especial per a ocupacions en el sector públic.
4.No patir cap malaltia ni estar afectat per cap limitació física o psíquica que sigui incompatible amb l'acompliment de les funcions corresponents.
5.Tenir el títol de batxillerat, títol de tècnic superior corresponent a cicles formatius de grau superior, títol de tècnic especialista corresponent a formació professional de segon grau o titulació equivalent o formació laboral equivalent, diplomatura o equivalent i 1 any d'experiència en les funcions del lloc.
6.Tenir el certificat de coneixements de llengua catalana, reconegut com a equivalent o homologat per la Direcció General de Política Lingüística o l'Escola Balear de l'Administració Pública, corresponent al nivell B2.
7.No incórrer en alguna de les causes d'incompatibilitat establertes per la legislació vigent.
Tercera. Comissió de Selecció
1.La Comissió de Selecció estarà integrada per una presidenta, una secretària i tres vocals.
El President serà el Sr. Ignacio Tejedor García, en la seva condició de cap de producció de la Televisió de l'EPRTVIB
La Vocal 1 serà la Sra. Isabel Arrue Mora, en la seva condició de responsable de documentació, del departament de Documentació de la Televisió de l'EPRTVIB
La Vocal 2 serà la Sra. Margarita de los Reyes Prohens Salom de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat.
El Vocal 3 serà la Sra. Isabel García Ocete en la seva condició de membre del comitè d'empresa de l'EPRTVIB.
La Secretària serà la Sra. Apolonia Bergas Ferriol, en la seva condició de cap de recursos humans de l'EPRTVIB.
2.La Comissió no pot actuar sense l'assistència de la majoria dels seus membres. En qualsevol cas, hi ha de ser present la presidenta o la secretaria.
3.La Comissió de Selecció pot ser assistida per tants assessors externs com es consideri necessari per a una millor avaluació.
4.La Comissió de Selecció queda autoritzada a resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris per al bon ordre del procés selectiu en tot el que aquestes Bases no preveuen.
5.La Comissió de Selecció podrà dirigir-se als aspirants a través dels comptes de correu electrònic facilitats a la sol·licitud per resoldre les seves al·legacions, reclamacions o peticions, i l'aspirant serà el responsable que les dades facilitades siguin correctes.
Quarta. Presentació de sol·licituds
Per a formar part d'aquesta convocatòria, la persona sol·licitant ha de presentar la següent documentació:
1.Sol·licitud d'admissió (ANNEX I)
La sol·licitud es formalitzarà segons el model que figura en l'annex I d'aquestes bases, que estarà disponible en el departament de Recursos Humans i en la plana web de l'Ens.
La sol·licitud s'ha de presentar a l'EPRTVIB, carrer de Madalena núm. 21 de Santa Ponça(Calvià), en horari de 9.00 a 14.00 hores, de dilluns a divendres (o en les altres formes de presentació d'escrits dirigits a òrgans administratius que preveu l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, des del 1r d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques –LPACAP-), en el termini de 15 dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació de les Bases en el BOIB. En el cas que el darrer dia del termini coincideixi en dia inhàbil, aquest s'estendrà a l'endemà hàbil.
En el supòsit que la sol·licitud no es presenti de forma presencial en el Departament de Recursos Humans de l'EPRTVIB, sinó en les altres formes de presentació d'escrits que preveu l'art. 16.4 de la LPACAP, reconam enviar una comunicació via fax (971139331) o e-mail (rrhh@ib3tv.com), abans de les 14.00 hores del darrer dia del termini, informant de la presentació de la sol·licitud.
2.Documentació a presentar amb la sol·licitud:
S'aportarà fotocòpia de la següent documentació:
a)Presentació curricular documentada i currículum actualitzat. (ANNEX II).
b)DNI, NIE o passaport, en vigor.
c)Titulació exigida en la base segona, punt 5, així com els mèrits a què es refereix la base cinquena de la convocatòria.
d)Per a acreditar l'experiència en les funcions del lloc exigida en la base segona, punt 5, així com els mèrits a què es refereix la base cinquena de la convocatòria s'aportarà:
-Certificat de vida laboral.
-Contractes i les pròrrogues de contractes, certificats d'empresa signats i segellats de prestació de serveis amb indicació de les funcions.
-Qualsevol document que acrediti de manera fefaent l'experiència en les funcions del lloc.
e)Certificat de coneixements de llengua catalana, exigit en la base segona, punt 6, així com els mèrits a què es refereix la base cinquena de la convocatòria emesa per la Direcció General de política lingüística, l'EBAP o una altra entitat homologada.
f)Autobaremació de la relació de mèrits presentats (ANNEX III), d'acord amb les puntuacions establertes en la base cinquena del present document.
g)Qualsevol altra documentació que el/la candidat/a consideri rellevant per a l'adequada valoració de la seva candidatura.
Els documents abans esmentats seran imprescindibles per a participar en la convocatòria, no sent objecte de valoració aquells mèrits al·legats que no es detallin en la sol·licitud i no s'acreditin documentalment.
L'EPRTVIB es reserva el dret a comprovar la veracitat de la documentació/informació aportada podent excloure automàticament del procés de selecció les persones que hagin aportat informació no veraç. La presentació de la documentació original serà requerida en el moment de la contractació.
3.No s'admetran aquelles sol·licituds que no duguin el segell del departament de recursos humans o que no compleixin els requisits, o que complint-los no arribessin dins del termini establert per a la presentació de sol·licituds.
4.Els/les aspirants quedaran vinculats a les dades que facin constar en la seva sol·licitud, sent responsabilitat exclusiva de l'aspirant tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.
5.Els errors de fet, materials o aritmètics, que es poguessin observar en la sol·licitud podran esmenar-se en qualsevol moment d'ofici o a petició de l'interessat.
6.Quan s'al·leguin equivalències o homologacions de títols obtinguts o estudis cursats, aquestes circumstàncies hauran d'acreditar-se documentalment. Altrament no es tindran en compte.
7.Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds i comprovada la documentació, la Comissió de Selecció dictarà una resolució que aprovarà la llista provisional de persones admeses i excloses, amb la causa d'exclusió. Els/les aspirants disposaran de 5 dies hàbils per a fer-ne reclamacions o al·legacions davant la Comissió de selecció, amb l'advertiment que si no se'n presenta cap al·legació en el termini de 5 dies hàbils, s'arxivarà la sol·licitud sense més tràmit i no s'analitzarà la resta de documentació. Les reclamacions que es presentin seran resoltes en la resolució que aprovi la llista definitiva de persones admeses i excloses. Amb la publicació d'aquesta llista definitiva, es convocarà per a dur a terme les entrevistes personals amb una antelació mínima de 5 dies hàbils. Les persones que no es presentin a l'entrevista personal quedaran excloses del procés.
8.Les llistes provisionals i definitives es publicaran a la plana web de l'EPRTVIB (apartat Corporatiu - Tauler d'anuncis). Amb la publicació d'aquestes resolucions a la plana web de l'Ens, es consideraran efectuades amb caràcter general les corresponents notificacions als interessats.
9.Per a assegurar la confidencialitat de les dades de caràcter temporal dels/les aspirants, en el moment de formalitzar-ne la sol·licitud se'ls lliurarà un codi que serà el que utilitzaran durant el procés per a la publicació de les llistes.
Cinquena. Procés de selecció
Les Bases de la convocatòria es publicaran a la plana web de l'Ens (apartat Corporatiu - Tauler d'anuncis) i en el BOIB.
La selecció dels aspirants s'efectua mitjançant:
A.Valoració de mèrits(màxim 90 punts):
1.Experiència professional (màxim 50 punts):
Per haver treballat en tasques relacionades amb el lloc de treball que es convoca (més enllà dels 1 anys d'experiència en les funcions del lloc, exigides en la base segona d'aquesta convocatòria) s'atorga la puntuació següent:
a)Per serveis prestats en qualsevol mitjà de comunicació o entitat del sector audiovisual, públic o privat, exercint les funcions del lloc de feina: 0.50 punt per cada mes acreditat, amb un màxim de 50 punts
b)Per serveis prestats en qualsevol mitjà de comunicació no audiovisual exercint funcions del lloc de feina: 0.40 punts per cada mes acreditat, amb un màxim de 40 punts.
c)Per serveis prestats en altres entitats no relacionades amb el sector audiovisual exercint les funcions de documentalista: 0,30 punts per cada mes acreditat, amb un màxim de 30 punts.
d)Pràctiques becades o formatives. La valoració màxima per a aquest concepte és de 1 punt. Haver realitzat beques o pràctiques formatives en la mateixa categoria professional i desenvolupant funcions similars. Per cada 100 hores d'activitats prestades: 0.10 punt, amb un màxim de 1 punts. La fracció es valorarà proporcionalment.
2.Titulació (màxim 40 punts):
Disposar de titulació addicional a l'exigida com a requisit en la base segona d'aquesta convocatòria, sense que en cap cas se'n pugui valorar l'acreditació com a requisit. El barem de titulació és el següent:
a)Titulació universitària oficial, sempre que no s'hagi tingut en compte com a requisit, màxim 20 punts:
-Títol de llicenciat en Biblioteconomia o grau universitari d'Informació i Documentació: 15 punts.
-Títol de diplomat en Biblioteconomia: 10 punts
-Altres títols de llicenciat: 5 punts.
-Altres títols de diplomat universitari o equivalent: 3 punts.
-Altres titulacions universitàries oficials de o equivalent (doctorats, màster, postgraus i especialistes universitaris) relacionades amb el lloc, la valoració es farà atorgant 0,12 punts per cada crèdit LRU i a raó de 0,37 punts per cada crèdit ECTS, amb un màxim de 5 punts.
b)Altres titulacions, acadèmiques, relacionades amb el lloc de feina: màx. 4 punts. La valoració es farà d'acord amb la següent distribució: 2 punts per cada titulació de formació professional relacionada amb el lloc de feina, però no computada com a requisit d'accés i/o estudis amb certificats de professionalitat nivell 3, regulats per RD 34/2008, que acreditin oficialment la qualificació professionals del Catàleg Nacional de Qualificacions professionals, dins l'àmbit del lloc de feina ofert.
c)Cursos, jornades i/o seminaris de formació, relacionats amb les funcions pròpies del lloc de treball que es convoca, o amb habilitats que aquest lloc requereixi, segons apreciació del tribunal (cada 20 hores, 0.5 punt): màx. 5 punts. La valoració es farà d'acord amb la distribució següent: cada 10 hores, 1 punt, i proporcionalment si el curs té una durada inferior/superior a 10 hores
Els certificats o diplomes que no especifiquin les hores de durada es computaran amb un màxim de 2 hores.
No es valoraran les certificacions de crèdits obtinguts d'accions formatives, no finalitzades, sobre matèries o assignatures que corresponguin a una carrera universitària, màsters o doctorats.
d)Haver impartit cursos relacionats amb els continguts de la plaça a la qual s'opta, es valorarà a raó de 0.10 punts per cada crèdit o per cada 25 hores de formació impartida. Si no s'especifica la durada es valorarà 0.05 punts. Fins a un màxim de 1 punts.
e)Coneixement d'idiomes (màxim 10 punts):
-Català (màxim 7 punts):
Certificat C1 o equivalent: 5 punts
Certificat C2 o equivalent: 6 punts
LA o equivalent: 1 punt
-Anglès (màxim 2 punts):
Certificat B1 o equivalent: 0,5 punts
Certificat B2 o equivalent: 1 punt
Certificat C1 o equivalent: 1.5 punts
Certificat C2 o equivalent: 2 punts.
-Altres idiomes (màxim 1 punts):
Certificat B1 o equivalent: 0,25 punts
Certificat B2 o equivalent: 0.50punt
Certificat C1 o equivalent: 0.75 punts
Certificat C2 o equivalent: 1 punts
Només es valorarà el certificat de més nivell. Només seran vàlids els certificats de l'Escola Oficial d'Idiomes, els títols propis d'universitats i els homologats per l'Alta Inspecció del Ministeri d'Administracions Públiques.
B. Entrevista personal (màxim 10 punts):
Aquesta entrevista estarà relacionada amb els aspectes, continguts i funcions del lloc de treball que es convoca. Es comprovarà i valorarà la correspondència entre els mèrits i capacitats i les funcions que s'han de dur a terme, amb especial esment amb els coneixements de dret audiovisual i contractació pública.
Els/les candidats/es seran convocats a través de la web d'IB3 i a través de l'adreça de correu electrònic facilitada amb un mínim de 5 dies hàbils d'antelació. Les persones que no es presentin el dia i hora que s'assenyali per a l'entrevista quedaran excloses automàticament del procés.
Sisena. Qualificació final del procés de selecció
La qualificació final vindrà determinada per la suma dels resultats obtinguts en el barem de mèrits i en l'entrevista.
La puntuació ordenada de major a menor, determinarà el número d'ordre obtingut pels aspirants en el procés de selecció.
En cas d'empat en les puntuacions finals entre els candidats, s'establiran els següents criteris de valoració per a efectuar-ne el desempat:
a)major puntuació en la valoració de mèrits.
b)major puntuació en l'entrevista personal.
Si finalment persisteix l'empat, es durà a terme un sorteig.
El tribunal podrà declarar desert el procés si cap de les persones aspirants obtingués una puntuació global igual o superior a 50 punts.
Setena. Proposta de la Comissió de Selecció
Finalitzat el procés selectiu, la Comissió de Selecció publicarà en la plana web de l'Ens el llistat provisional de la puntuació total dels aspirants, ordenada de major a menor, que determinarà el nombre d'ordre de cada candidat obtingut en el procés de selecció.
Els candidats/es disposen de 5 dies hàbils per a presentar-ne reclamacions. Transcorregut el termini, la Comissió elevarà a la Direcció General de l'EPRTVIB la proposta de contractació a favor de la persona seleccionada, per haver obtingut la puntuació més grossa, així com la borsa de treball definitiva per a futures contractacions per rigorós ordre de puntuació obtinguda. La llista definitiva es publicarà al web de l'Ens, i es clourà en aquest moment el procés de selecció.
Vuitena. Funcionament de la borsa de treball
Quan, per a futures necessitats urgents i inajornables del servei, degudament justificades, es requereixi la contractació temporal d'un/a documentalista, es procedirà a la crida del candidat de la borsa de treball amb major puntuació i per estricte ordre en la llista.
La crida es farà a totes les persones que estiguin en la borsa de treball, a través de l'adreça de correu electrònic i telèfon que ens hagi indicat en la instància i es donarà un termini màxim de 24 hores, des de l'enviament del correu electrònic, perquè n'accepti o en rebutgi l'oferta. Es contractarà el candidat amb major puntuació.
El candidat que hagi renunciat o rebutjat algun oferiment de contractació sense justificació, pasarà al final de la llista.
S'exclourà de la borsa el candidat que no s'incorpori al lloc de treball després de l'acceptació de l'oferta, així com el candidat que no hagi superat el període de prova (una vegada incorporat).
En el supòsit de renúncia al lloc, per causa justificada i acreditada, es mantén l'ordre de la borsa
S'entenen com a causes justificades per no acceptar l'oferta, que el candidat es trobi en alguna de les situacions següents:
a)Incapacitat temporal, embaràs, llicència per maternitat, paternitat, adopció o acolliment.
b)Circumstàncies personals greus que han tingut lloc en un període no superior a 15 dies hàbils abans de la data en què es fa l'oferta o es produeix la incorporació.
c)Tenir un contracte en vigor amb millors condicions.
La borsa de treball tindrà vigència fins a la constitució d'una nova borsa que substitueixi l'anterior.
La inclusió dels aspirants en aquesta borsa de treball no generarà cap dret de contractació sinó l'espera de la crida per ser contractat temporalment, en funció de les necessitats urgents i inajornables del servei, i amb els límits de la contractació temporal legalment establerts.
Novena. Protecció de dades
De conformitat amb la legislació vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal, s'informa els candidats que es presentin a aquest procés selectiu que les dades que facilitin seran utilitzats exclusivament amb el propòsit de gestionar la seva sol·licitud d'admissió al procés de selecció convocat. Aquestes dades no podran ser cedides a tercers i seran protegides per a garantir la seva intimitat.
D'aquesta forma, s'entén que les persones candidates, el moment en què sol·licitin ser incloses en aquest procés selectiu, presten el seu consentiment exprés per a aquest propòsit.
Pot consultar informació addicional i detallada sobre protecció de dades en la política de privacitat aplicable a processos de selecció disponible a https://ib3.org/tauler-danuncis
Desena. Règim de recursos
L'ordre jurisdiccional social és el competent per a resoldre les controvèrsies derivades d'aquestes bases, d'acord amb la Llei 36/2011, de 10 d'octubre, reguladora de la jurisdicció social, sense que es pugui interposar recurs en via administrativa ni reclamació prèvia a la via judicial social, sense perjudici que es pugui presentar una reclamació davant l'òrgan que dicta aquestes bases.
Santa Ponça, 28 de gener de 2022
El director general de l'Ens Públic de Radiotelevisió de les Illes Balears Andreu Manresa Monserrat