Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS
Núm. 36690
Resolució d’atribució de les funcions de les Direccions Insulars de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials en cas d’absència, vacant, malaltia, incapacitat temporal o física del titular
Antecedents
1. A data d'avui no consta determinada la suplència dels directors insulars del Departament de Drets Socials en els casos d'absència, vacant, malaltia, incapacitat física ni temporal.
2. En data 13 de gener de 2022, la gerent de l'IMAS ha signat informe proposant que siguin expressament designats els suplents de les persones que ocupen les direccions insulars.
3. En data 13 de gener de 2022, s'emet informe jurídic favorable per part de la Secretaria Delegada de l'IMAS per tal de que siguin designats mitjançant resolució de la consellera de Drets Socials i presidenta de l'IMAS, d'entre els/les directors/es insulars del departament i la gerent de l'IMAS, les persones que han de suplir a les que ocupen els càrrecs de director/a insular del Departament de Drets Socials en els casos d'absència, vacant, malaltia, incapacitat temporal o física del titular.
4. Conforme al Decret de la Presidència del Consell de Mallorca de 4 d'agost de 2015 en aquests casos correspon exercir aquesta suplència a la persona que ocupa la secretaria tècnica i així s'ha dut a terme en aquests casos, assumint les funcions la gerent de l'IMAS, qui conforme a l'article 12.2 dels Estatuts de l'IMAS queda equiparat a tots els efectes al càrrec de secretari tècnic.
5. No obstant, vistes les funcions de la gerent de l'IMAS i el volum de feina que això suposa i atesa la conveniència de garantir en tot moment l'exercici de les funcions de govern, es considera necessari dur a terme la designació expressa del règim de suplències dels òrgans directius del departament.
Consideracions jurídiques
1. L'article 13 de la Llei 40/15, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic sobre la suplència preveu el següent:
« 1. Tal com disposi cada Administració Pública, els titulars dels òrgans administratius poden ser suplerts temporalment en els supòsits de vacant, absència o malaltia, així com en els casos en què s'hagi declarat la seva abstenció o recusació. Si no es designa cap suplent, la competència de l'òrgan administratiu l'ha d'exercir qui designi l'òrgan administratiu immediat superior de qui depengui.
2. La suplència no implica l'alteració de la competència, i perquè sigui vàlida no cal publicar-la.
(...)
4. En les resolucions i els actes que es dictin mitjançant suplència, s'ha de fer constar aquesta circumstància i s'ha d'especificar el titular de l'òrgan en la suplència del qual s'adopten i qui està exercint efectivament aquesta suplència».
2. L'article 13.3 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre de Consells Insulars (BOIB núm 134, de 2 de Novembre de 2000) disposa:
«Les direccions insulars són els òrgans directius per a la gestió, sota la autoritat del conseller respectiu, d'àrees funcionalment homogènies. Les secretaries tècniques són els òrgans directius per a la gestió, sota la autoritat del conseller respectiu, dels serveis comuns del departament de què es tracti».
3. El Decret de la presidència del Consell de Mallorca de dia 4 d'agost de 2015, pel qual es dicta la instrucció de suplència dels alts càrrec (BOIB núm 120, de 8 d'agost de 2015) resol que en cas de suplència de les secretàries i secretaris tècnics així com els directors i directores insulars s'estableix la suplència de la manera següent:
«a) Les que ocupen les secretaries tècniques i les direccions insulars, les ha de suplir l'òrgan directiu que determini el conseller o la consellera corresponent.
b) Si no s'ha designat expressament qui les ha de suplir, la persona que ocupa la secretaria tècnica supleix la que ocupa les direccions insulars.
c) Si no hi ha designació expressa, la directora o el director insular més antic en el càrrec supleix la persona que ocupa la secretaria tècnica o, si dos o més tenen la mateixa antiguitat, el de més edat».
4. En data 8 de juliol de 2019 mitjançant decret de la presidència del Consell de Mallorca es varen crear els departaments que formen el Consell de Mallorca per tal d'estructurar i organitzar el seu funcionament.
5. Així mateix, mitjançant decret de la presidenta del Consell de Mallorca de dia 12 de juliol de 2019 es va crear l'estructura interna dels departaments que integren el Govern del Consell de Mallorca, modificat per decret de dia 18 de juliol de 2019, per decret de dia 30 de novembre de 2020, per decret de dia 26 de gener de 2021 i pel decret de dia 28 de desembre de 2021, pel qual es creen les direccions insulars i les secretaries tècniques en que s'han d'estructurar els departaments ( BOIB núm. 96, de 13 de juliol de 2019, BOIB núm. 100, de 20 de juliol de 2019, BOIB núm. 208, de 15 de desembre de 2020, BOIB núm. 12, de 28 de gener de 2021i BOIB núm. 180, de 30 de desembre de 2021) . Pel que fa al Departament de Drets Socials, queda estructurat de la manera següent:
6. El decret de la Presidència del Consell de Mallorca de dia 12 de novembre de 2021 nomena la senyora Sofia Alonso Bigler consellera executiva de Drets Socials, el qual d'acord amb l'article 7.1 dels Estatuts de l' IMAS aprovats pel Ple del Consell de Mallorca de data 11 d'abril de 2019 (BOIB núm 67, de 18 de maig de 2019), exercirà també el càrrec de presidenta de l'IMAS.
Per tot l'exposat, i en ús de les facultats atribuïdes,
Resolc
Primer. En els casos d'absència, malaltia, vacant o altre impediment físic o temporal atribuir les funcions del/ la director/a insular d'Infància i Família a:
- El/la director/a insular de Discapacitat i Innovació Social.
- I en defecte d'aquest, el/la director/a insular d'Atenció Sociosanitària.
Segon. En els casos d'absència, malaltia, vacant o altre impediment físic o temporal atribuir les funcions del/ la director/a insular Discapacitat i Innovació Social a:
- El/la director/a insular d'Infància i Família.
- En el seu defecte el/la director/a insular d'Atenció Comunitària i Projectes Estratègics
Tercer. En els casos d'absència, malaltia, vacant o altre impediment físic o temporal atribuir les funcions del/ la director/a insular d'Atenció Comunitària i Projectes Estratègics a:
- El/la director/a insular d'Atenció Sociosanitària
- En el seu defecte el director/a insular Discapacitat i Innovació Social,
Quart. En els casos d'absència, malaltia, vacant o altre impediment físic o temporal atribuir les funcions del/ la director/a insular d'Atenció Sociosanitària a:
- El/la director/a insular d' Atenció Comunitària i Projectes Estratègics
- En el seu defecte el /la director/a insular d'Infància i Família
Cinquè. En els casos d'absència, malaltia, vacant o altre impediment físic o temporal atribuir les funcions del/ la director/a insular de Suport Territorial a:
- El/la director/a insular d' Inclusió Social.
- En el seu defecte, el/la directora gerent.
Sisè. En els casos d'absència, malaltia, vacant o altre impediment físic o temporal atribuir les funcions del/ la director/a insular d' Inclusió Social a:
- El/la director/a insular de Suport Territorial.
- En el seu defecte, el/la directora gerent.
Setè.- Ordenar que es faci constar aquesta circumstància a totes les resolucions i els actes que es dictin per suplència.
Vuitè. Ordenar la publicació d'aquesta resolució que comença a vigir en el moment de la seva signatura en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 22 de gener de 2022
La presidenta del IMAS Sofia Alonso Bigler