Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'AFERS SOCIALS I ESPORTS

Núm. 31533
Acord d’acció concertada entre la Conselleria d’Afers Socials i Esports de la comunitat autònoma de les Illes Balears i l’entitat Fundación Instituto de Reinserción Social, per al Servei d’atenció social a persones implicades en un procediment judicial

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Parts

Josefina Santiago Rodríguez, consellera d'Afers Socials i Esports del Govern de les Illes Balears en virtut del Decret 10/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament dels membres del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 88, de 3 de juliol), modificat pel Decret 14/2019, de 4 de juliol, en representació de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb CIF S-0711001-H, en l'exercici de les seves facultats que li atribueix la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril).

Natàlia Valenzuela Pulido, amb document nacional d'identitat número 46678289L, en representació de l'entitat Fundación Instituto de Reinserción Social, amb seu social a Palma i amb CIF G64147184.

Exposen

1. Que l'article 30.15 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, en la redacció donada per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears, estableix com a competències exclusives de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, entre d'altres, l'acció i el benestar social, desenvolupament comunitaris i integració, les polítiques de protecció i suport a les persones amb discapacitats físiques, psíquiques i sensorial, polítiques d'atenció a les persones en situació de pobresa o necessitat social.

2. Que, en el desenvolupament de la seva actuació com a entitat prestadora de serveis socials, l'entitat Fundación Instituto de Reinserción Social presta el servei d'atenció social a persones implicades en un procediment judicial.

3. Que, a l'empara de la Resolució de la consellera d'Afers Socials i Esports de 15 de novembre de 2021 (BOIB núm. 160, de 20 de novembre de 2021) per a la convocatòria del concert social del servei d'atenció social a persones implicades en un procediment judicial, s'ha instruït l'expedient administratiu corresponent i s'ha acreditat que és titular dels servei anomenat Servei d'atenció social als jutjats el qual reuneix els requisits exigits per a la signatura d'aquest concert del servei d'atenció social a persones implicades en un procediment judicial.

4. Que el concert està imputat a la partida econòmica 17401.313E01.26104.00

Ambdues parts es reconeixen mútuament la capacitat legal necessària per a formalitzar el concert del servei de d'atenció social a persones implicades en un procediment judicial d'acord amb les següents:

Estipulacions

1. Objecte

El Servei d'atenció social a persones implicades en un procediment judicial té com a objectiu principal el facilitar la compatibilitat de l'administració de Justícia amb un procés d'habilitació personal i socio-familiar.

L'atenció social als jutjats, sense perjudici de l'obligació de prestar auxili a la justícia, posa el centre d'atenció en la persona que pateix un problema en l'entorn judicial. Això la posiciona de manera privilegiada en la detecció i atenció, molt sovint per primera vegada, d'una gran quantitat de problemàtiques socials (drogodependència, violència familiar i de gènere, conflictes veïnals, salut mental, marginació...) que, tot i tenir conseqüències judicials, requereixen de l'abordatge de la seva dimensió social. En aquest sentit l'atenció social als jutjats esdevé un servei de proximitat que permet atendre situacions de dèficit social en un entorn que, contràriament, es caracteritza per un abordatge exclusivament pericial i valoratiu.

2. Quantia i partida pressupostària

2.1. El preu d'atenció directa realitzada del servei d'atenció social a persones implicades en un procediment judicial, s'estima per un import màxim de 964.605,02 €.

2.2. Aquesta quantia s'imputa amb càrrec a les partides i les anualitats següents:

- 2022, 221.055,33 € corresponents als mesos de gener de 2022 a novembre de 2022, amb càrrec a la partida 17401.313E01.26104.00 (o l'alternativa corresponent) dels pressuposts de la comunitat autònoma per a l'any 2022.

- 2023, 241.151,25 € corresponents als mesos de desembre de 2022 a novembre de 2023, amb càrrec a la partida 17401.313E01.26104.00 (o l'alternativa corresponent), dels pressuposts de la comunitat autònoma per a l'any 2023.

- 2024, 241.151,25 € corresponents als mesos de desembre de 2023 a novembre de 2024, amb càrrec a la partida 17401.313E01.26104.00 (o l'alternativa corresponent), dels pressuposts de la comunitat autònoma per a l'any 2024.

- 2025, 241.151,25 € corresponents als mesos de desembre de 2024 a novembre de 2025, amb càrrec a la partida 17401.313E01.26104.00 (o l'alternativa corresponent), dels pressuposts de la comunitat autònoma per a l'any 2025.

- 2026, 20.095,94 € corresponents al mes de desembre de 2025, amb càrrec a la partida 17401.313E01.26104.00 (o l'alternativa corresponent), dels pressuposts de la comunitat autònoma per a l'any 2026.

Aquest concert queda condicionat a l'existència de crèdit suficient i adequat a la partida 17401.313E01.26104.00 (o l'alternativa corresponent) dels pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears per a l'any 2022, d'acord amb l'article 43 del decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

3. Facturació del servei

3.1. L'entitat concertada ha de presentar una factura mensual en la qual ha de constar l'import del servei concertat corresponent al mes anterior. També s'ha de presentar mitjançant el registre electrònic, degudament signada pel representant legal de l'entitat concertada, una relació detallada de les persones ateses, tant en format pdf com xls, segons el model facilitat per la Conselleria.

3.2. La justificació ha de contenir els conceptes següents: codi identificatiu (inicials de nom i llinatges i tres primers dígits del DNI), sexe, edat, situació judicial i partit judicial.

3.3. La factura dels mes de novembre de l'any en curs s'haurà de presentar com a màxim el dia 5 de desembre del mateix any.

3.4. La factura del mes de desembre de l'any en curs s'haurà de presentar el mes de gener de l'any següent.

3.5. Les factures hauran de ser conformades per la cap del Servei de Serveis Socials.

4. Pagament

El pagament de les quantitats justificades mensualment anteriors s'efectuaran de la forma següent:

4.1. La Conselleria d'Afers Socials i Esports, mitjançant la Direcció General de Serveis Socials, tramitarà mensualment la proposta de pagament en concepte de cost del servei concertat. El pagament de la quantitat que correspongui es durà a terme en el compte corrent que indiqui l'entitat concertada.

4.2. L'entitat concertada no podrà cobrar cap quantitat o per qualsevol altre servei o prestació que hagi de ser atesa en virtut del concert subscrit.

4.3. La percepció indeguda de quantitats per part de l'entitat concertada, suposarà l'obligació de reintegrament d'aquestes quantitats, prèvia la tramitació del procediment que correspongui, amb audiència de la persona interessada.

4.4. Els serveis concertats queden subjectes al control de caràcter financer, i a les funcions inspectores i sancionadores de les administracions competents en la matèria.

5. Durada del concert

El termini d'execució del concert serà  des de dia 1 de gener de 2022 o en la data en que es formalitzi, i finalitzarà el 31 de desembre de 2025.

En tot cas el concert suposa el finançament del servei d'atenció social a persones implicades en un procediment judicial a partir de 1 de gener de 2022 i fins la data de signatura de l'Acord que no s'han pogut deixar de prestar i que són objecte d'aquesta concertació.

6. Condicions materials i de funcionament del servei

L'entitat titular del servei concertat ha de complir, com a mínim, les condicions tècniques i de funcionament establertes en el plec de prescripcions tècniques aprovat per la Direcció General de Serveis Socials, que s'adjunta com a annex.

 

7. Inspecció i control

La Direcció General de Serveis Socials podrà inspeccionar el funcionament dels serveis concertats en qualsevol moment per comprovar que, tan pel que fa a les instal·lacions com al funcionament del servei i, en general, tot allò que pugui repercutir sobre les persones usuàries del servei d'atenció social a persones implicades en un procediment judicial, s'ajusta al que s'estableix en aquest Concert.

8. Causes de resolució

Són causes de resolució d'aquest concert:

8.1. La desaparició de qualsevol de les condicions administratives o tècniques que serviren de base per a l'establiment.

8.2. L'incompliment d'alguna de les estipulacions.

8.3. La negativa o obstrucció de la tasca inspectora d'aquesta Conselleria.

9. Jurisdicció competent

Les qüestions litigioses que puguin derivar-se de la interpretació, execució i, si escau, resolució d'aquest concert seran sotmeses a la jurisdicció contenciosa administrativa.

I, com a prova de conformitat amb tots els punts, el signen a un sol efecte,

 

Palma, 23 de desembre de 2021

La consellera d'Afers Socials i Esports

 Josefina Santiago Rodríguez

 

Per l'entitat

Natàlia Valenzuela Pulido