Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE MARIA DE LA SALUT

Núm. 26696
Aprovació definitiva del Reglament del Consell d'Infància de Maria de la Salut

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Sr. Bernat Quetglas Jordà, en la seva condició de Batle President de l'Ajuntament de Maria de la Salut, província Illes Balears,

FA SABER

Que, el Ple de la Corporació Local, reunit en Sessió ordinària, en data 22 de novembre de 2021, va acordar, per unanimitat dels seus membres, la aprovació inicial del Reglament del Consell d'Infància de Maria de la Salut.

En compliment dels articles 49.c) i 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, es va establir un període d'exposició pública de trenta dies, dintre dels quals les persones interessades pogueren examinar l'expedient i presentar les reclamacions que estimessin oportunes.

Finalitzat el període d'exposició pública, sense presentar-se reclamacions, s'eleva a definitiu l'acord provisional del Ple de dia 22 de novembre de 2021.

En compliment de l'article 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, es publica completament el text del Reglament del Consell d'Infància de Maria de la Salut, per a general coneixement i efectes oportuns.

De conformitat amb la citada disposició, el Reglament no entrarà en vigor fins que transcorri el termini que es predica en l'article 65.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local.

«MARIA AMB MIRADA D'INFANT

REGLAMENT DEL CONSELL D'INFÀNCIA DE MARIA DE LA SALUT

Article 1.

Definició

El Consell d'Infància de Maria de la Salut és un òrgan de participació, consulta i assessorament creat amb la finalitat de possibilitar una reflexió dels infants sobre el seu poble i posar al seu abast mecanismes perquè les seves propostes i idees puguin incorporar-se als plans d'actuació del municipi.

Representa un treball amb valors, necessari per aconseguir que Maria de la Salut sigui un poble comú de convivència i de relació per a les persones.

Article 2.

Objectius

Objectius generales del Consell d'Infància:

1. Potenciar i dinamitzar la participació dels infants.

2. Donar valor a la veu dels infants i concretar, de manera visible, la seva consideració de ciutadans amb plena capacitat d'opinió i d'expressió i, alhora, aprendre els valors democràtics.

3. Establir un mecanisme de participació i anàlisi del seu poble i un canal de comunicació amb els càrrecs electes del poble.

4. Facilitar a l'escola i al seu alumnat els mecanismes de representació i participació democràtica, treballant els valors, que seran essencials de manera permanent en la seva formació com a ciutadans i ciutadanes.

5. Facilitar als infants les eines per poder participar en la transformació del poble.

 

Article 3.

Funcions

Corresponen als membres del Consell d'Infància, en relació amb les seves competències, les funcions següents:

1. Posar en comú el treball desenvolupat pels infants durant el curs.

2. Informar de les noves propostes presentades pels representants i/o les Comissions de treball.

3. Debatre i consensuar els temes a treballar en el futur.

4. Donar informació de temes relacionats amb la Infància.

5. Fer propostes, informes i suggeriments sobre els temes que es tractin en el Consell a l'Ajuntament en Ple i a les entitats ciutadanes relacionades amb els temes tractats.

 

Article 4.

Composició

El Consell d'Infància estarà compost per:

-El Batle o la persona de la Corporació en qui delegui com a president del Consell. Si bé, conforme a l'article 131.1 del Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les Entitats Locals, aprovat per Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, el Consell estarà presidit pel membre de la Corporació que nomeni el Batle i que tindrà com a funció la de servir d'enllaç entre la Corporació i el Consell. D'acord amb el que es disposa en la citada disposició, les funcions efectives de convocar els òrgans del Consell, elaborar l'Ordre del dia i presidir, ordenar els debats i votacions de les seves sessions correspondrà a un membre del Consell.

-Dos representants del centre escolar que cursin els estudis de 5è i 6è de primària (un de cada curs).

-El regidor o regidora d'Educació de l'Ajuntament, amb veu i sense vot.

-Un dinamitzador educatiu o dinamitzadora educativa (del CEIP Maria de la Salut), amb veu i sense vot.

Les funcions de Secretaria seran exercides pel Tècnic o Tècnica municipal que designi el Batle a proposta de la Secretària General de l'Ajuntament, que formarà part del Consell, amb veu i sense vot.

Els membres integrants del Consell d'Infància podran sol·licitar la presència, en alguna de les seves sessions plenàries, d'un representant de cada un dels Grups polítics que formen la Corporació municipal, si així ho consideren oportú, per tal d'informar-los sobre algun tema relacionat amb el seu àmbit.

Article 5.

Quan i on es reuneixen

Les reunions es realitzaran en horari extraescolar i tindran una durada de 90-120 minuts, aproximadament.

Es realitzaran a la Sala de Plens de l'Ajuntament, tret del dia de la constitució del Consell. El dinamitzador educatiu o dinamitzadora educativa rebrà la informació de les sessions i les activitats via WhatsApp i/o correu electrònic.

Article 6.

Renovació dels membres integrants del Consell

Cada infant formarà part del Consell durant un període de dos cursos escolars (exceptuant la formació del primer Consell, en què la permanència de l'alumnat de 6è de primària serà només d'un any).

Anualment, el Consell renovarà la meitat dels seus components, després de la sortida de l'infant que passi a secundària i l'entrada del que s'incorpori a 5è de primària.

D'aquesta manera, amb la renovació de la meitat dels infants cada any, es garantirà la continuïtat del procés. La idea és que aquesta renovació sigui cada 20 de novembre o la setmana del 20 de novembre, aprofitant que és el Dia Internacional dels Drets dels Infants.

La resta de membres integrants del Consell, en formaran part durant el període de la Legislatura corresponent, llevat que, excepcionalment, volguessin dimitir per algun motiu concret (trasllat, incompatibilitat, etc.).

Article 7.

Funcionament

El Consell funcionarà a través del Ple i de les Comissions de treball que es considerin oportunes.

El Consell d'Infància es reunirà ordinàriament, un cop cada trimestre, fora de l'horari escolar, per aconseguir la seva plena representació i participació com a ciutadans i ciutadanes.

Caldrà que els membres del Consell informin el seu centre escolar sobre els temes en què estan treballant i recullin les propostes dels infants que representen.

En cas excepcional, el dia de la constitució del Consell d'Infància, assistiran a l'acte: tot el consistori anteriorment esmentat (concretament a l'article 4), els tutors i/o tutores de 5è i 6è de primària, les famílies dels infants, tots els representants polítics actuals i un membre de l'equip directiu.

El Consell d'Infància serà dinamitzat i coordinat pel regidor o regidora d'Educació de l'ajuntament, que tindrà bàsicament la tasca de facilitar la feina dels nins i de les nines, i establirà la coordinació necessària entre el Consell i les diferents àrees municipals i entre el Consell d'Infància i els altres consells sectorials o entitats ciutadanes que funcionin a la localitat; formarà part del Consell amb veu, però sense vot.

El Consell d'Infància podrà sol·licitar la presència de persones implicades en els temes que siguin objecte de tractament.

El Consell elaborarà propostes que el president faci arribar a les Comissions Informatives, a la Junta de Govern Local o al Ple per al seu estudi i posterior aprovació, si cal»

 

Maria de la Salut, 19 de gener de 2022

El batle president

Bernat Quetglas Jordà