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BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció primera. Nomenaments, situacions i incidències

CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

Núm. 625872
Nomenament Director de Residència / Centre de dia, personal eventual, del Consell Insular de Formentera

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que la Presidenta del Consell Insular de Formentera, en data 19 de novembre de 2021, ha dictat, entre d'altres, la següent resolució:

“DECRET DE PRESIDÈNCIA

SRA. ANA JUAN TORRES, PRESIDENTA DEL CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

Nomenament de personal eventual.

Elegida la presidència del Consell Insular de Formentera en virtut de l'acord del Ple de 15 d'octubre de 2021, es fa necessari procedir a l'establiment de la nova organització del Consell per al que resta de mandat fins a 2023, i en aquest supòsit nomenar, com a personal eventual, el Sr. Ignacio Martín Navarro com a Director de Residència / Centre de dia.

Atès l'article 12 de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic aprovat, com a Text refós pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre; article que fa referència al personal eventual, text del tenor literal següent:

Personal eventual.

1. Es personal eventual el que, en virtud de nombramiento y con carácter no permanente, sólo realiza funciones expresamente calificadas como de confianza o asesoramiento especial, siendo retribuido con cargo a los créditos presupuestarios consignados para este fin.

2. Las leyes de Función Pública que se dicten en desarrollo de este Estatuto determinarán los órganos de gobierno de las Administraciones Públicas que podrán disponer de este tipo de personal. El número máximo se establecerá por los respectivos órganos de gobierno. Este número y las condiciones retributivas serán públicas.

3. El nombramiento y cese serán libres. El cese tendrá lugar, en todo caso, cuando se produzca el de la autoridad a la que se preste la función de confianza o asesoramiento.

4. La condición de personal eventual no podrá constituir mérito para el acceso a la Función Pública o para la promoción interna.

5. Al personal eventual le será aplicable, en lo que sea adecuado a la naturaleza de su condición, el régimen general de los funcionarios de carrera.”

Atès l'article 104 bis de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, que fa referència al personal eventual, text del tenor literal següent:

“1. Las dotaciones de puestos de trabajo cuya cobertura corresponda a personal eventual en los Ayuntamientos deberán ajustarse a los siguientes límites y normas:

a) Los Municipios de población entre 2.000 a 5.000 habitantes podrán excepcionalmente contar con un puesto de trabajo cuya cobertura corresponda a personal eventual cuando no haya miembros de la corporación local con dedicación exclusiva.

b) Los Ayuntamientos de Municipios con población superior a 5.000 y no superior a 10.000 habitantes podrán incluir en sus plantillas puestos de trabajo de personal eventual por un número que no podrá exceder de uno.

c) Los Ayuntamientos de Municipios con población superior a 10.000 y no superior a 20.000 habitantes podrán incluir en sus plantillas puestos de trabajo de personal eventual por un número que no podrá exceder de dos.

d) Los Ayuntamientos de Municipios con población superior a 20.000 y no superior a 50.000 habitantes podrán incluir en sus plantillas puestos de trabajo de personal eventual por un número que no podrá exceder de siete.

e) Los Ayuntamientos de Municipios con población superior a 50.000 y no superior a 75.000 habitantes podrán incluir en sus plantillas puestos de trabajo de personal eventual por un número que no podrá exceder de la mitad de concejales de la Corporación local.

f) Los Ayuntamientos de Municipios con población superior a 75.000 y no superior a 500.000 habitantes podrán incluir en sus plantillas puestos de trabajo de personal eventual por un número que no podrá exceder del número de concejales de la Corporación local.

g) Los Ayuntamientos de Municipios con población superior a 500.000 habitantes podrán incluir en sus plantillas puestos de trabajo de personal eventual por un número que no podrá exceder al 0,7 por ciento del número total de puestos de trabajo de la plantilla de las respectivas Entidades Locales, considerando, a estos efectos, los entes que tengan la consideración de Administración pública en el marco del Sistema Europeo de Cuentas.

2. El número de puestos de trabajo cuya cobertura corresponda a personal eventual en las Diputaciones provinciales será el mismo que el del tramo correspondiente a la Corporación del Municipio más poblado de su Provincia. En el caso de los Consejos y Cabildos insulares, no podrá exceder de lo que resulte de aplicar el siguiente criterio: en las islas con más de 800.000 habitantes, se reduce en 2 respecto al número actual de miembros de cabildo, y, en las de menos de 800.000 habitantes, el 60% de los cargos electos en cada Cabildo o Consejo Insular.

3. …

4. …

5. Las Corporaciones locales publicarán semestralmente en su sede electrónica y en el Boletín Oficial de la Provincia o, en su caso, de la Comunidad Autónoma uniprovincial el número de los puestos de trabajo reservados a personal eventual.

6. El Presidente de la Entidad Local informará al Pleno con carácter trimestral del cumplimiento de lo previsto en este artículo.”

Vist l'article 20 de la Llei 3/2007 de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el qual disposa:

“1. Es personal eventual aquel que, en virtud de nombramiento legal, ocupa, con carácter temporal, puestos de trabajo considerados de confianza o de asesoramiento especial de la Presidencia o de los consejeros o las consejeras, no reservados a personal funcionario de carrera.

2. El número de puestos de trabajo del personal eventual, sus características y las retribuciones que le corresponden son públicos y los determina el Consejo de Gobierno.

3. El presidente o la presidenta y los consejeros o las consejeras nombran y cesan libremente a su personal eventual. Los nombramientos y los ceses se publicarán en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. En todo caso, el personal eventual cesa automáticamente cuando cesa la autoridad que lo nombró, así como en caso de renuncia. El cese no da, en ningún caso, derecho a indemnización.

4. La prestación de servicios en régimen de personal eventual no puede suponer mérito para el acceso a la función pública, para la promoción interna ni para la contratación como personal laboral.”

Vistos els Pressupostos d'aquesta entitat per a l'any 2021, en relació a les places vacants, reservades a personal eventual, existents en la Plantilla de personal d'aquesta corporació i l'existència de consignació pressupostària suficient per a fer front a l'assignació que comporta el nomenament, com a personal eventual, en tant que Director de Residència / Centre de dia.

Vistes les condicions del Sr. Ignacio Martín Navarro, per a l'ocupació d'aquest lloc de treball eventual.

Per tot l'anterior,

i en ús de les facultats atorgades per l'article 9.2.l de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars, l'article 21.1.h de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de bases de règim local, l'article 136 del Reglament Orgànic del Consell Insular de Formentera, i per tota la normativa que resulta d'aplicació, amb la conformitat jurídica del secretari de la corporació,

RESOLC

PRIMER.- NOMENAR el Sr. IGNACIÓ MARTÍN NAVARRO, titular del DNI núm. (...), com a personal eventual, per a ocupar el lloc de treball de Director de Residència / Centre de dia del Consell Insular de Formentera, en règim de dedicació a temps complet, per considerar que la persona que es nomena és l'adequada per a desenvolupar les tasques i compleix els requisits adients; amb efectes de dia 22 de novembre de 2021.

SEGON.- CONSIDERAR que la persona nomenada podrà ser cessada o separada lliurement per la Presidència en qualsevol moment del mandat de l'actual corporació. En qualsevol cas, aquest personal eventual cessarà automàticament, en tot cas, quan es produeixi el cessament o expiri el mandat de l'autoritat a qui presten la funció de confiança o assessorament, segons l'establert a l'article 20.3 de la Llei 3/2007 de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears i a l'article 12.3 del Text refós de la Llei per la qual s'aprova l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.

TERCER.- CONSIDERAR que el sou d'aquesta persona, prorratejat des la presa de possessió, és el que es deriva del Pressupost General del Consell Insular de Formentera aprovat com a tal, on apareix el lloc de treball eventual de Director de Residència / Centre de dia, si bé per error de transcripció es va ometre en la publicació del BOIB núm. 9, 21 de gener de 2021, i que ara s'esmena. Les retribucions brutes anuals per a l'any 2021 són de 42.000,00 euros (3.000,00 euros mensuals, en 14 pagues).

QUART.- CONSIDERAR que la persona nomenada haurà d'acomplir el que es deriva de la Instrucció per al funcionament del registre de declaracions patrimonials i d'activitats que han de formular els càrrecs públics del Consell Insular de Formentera, segons el que es deriva de la Llei 16/2016, de 9 de novembre, de creació de l'Oficina de prevenció i lluita contra la corrupció de les Illes Balears, i el sistema electrònic implementat, així com el que es deriva de la legislació de règim local general i de Consells Insulars, publicat al BOIB núm. 70, de 25 de maig de 2019 i és executiva.

CINQUÈ.- NOTIFICAR a la persona interessada aquest Resolució.

SISÈ.- FER PÚBLIC aquest nomenament en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) amb especificació del lloc, règim de retribucions i dedicació segons l'establert a l'article 20.3 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

SETÈ.- DONAR COMPTE al Ple del Consell Insular de Formentera d'aquest Decret de Presidència a la propera sessió que se celebri.

La presidenta,                                                          El secretari habilitat nacional,

Ana Juan Torres                                                         Ángel Custodio Navarro Sánchez”

La qual cosa es publica, per a general coneixement, i conforme a la normativa de funció pública.

 

Formentera, 22 de desembre de 2021

La presidenta Ana Juan Torres