Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA, FUNCIÓ PÚBLICA I IGUALTAT

Núm. 604675
Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 10 de desembre de 2021 per la qual s’ordena la publicació de l’Acord complementari número 2 (sobre actuacions i procediments derivats de la transició de responsabilitats entre l’administració autonòmica i la insular pel que fa al traspàs al Consell Insular de Mallorca dels recursos informàtics i d’altres qüestions connexes i complementàries) de l’Acord de traspàs al Consell Insular de Mallorca de les funcions i els serveis inherents a les competències pròpies d’aquest Consell Insular que actualment exerceix l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria d’ordenació turística

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de la Comissió Mixta Govern - Consells Insulars, en la sessió del dia 10 de desembre de 2021, ha adoptat un acord de traspàs al Consell Insular de Mallorca de les funcions i els serveis inherents a les competències pròpies d'aquest Consell Insular que actualment exerceix l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria d'ordenació turística.

El susdit òrgan col·legiat estatutari, en la mateixa sessió plenària, ha aprovat un acord complementari —identificat amb el número 2— de l'Acord de traspàs esmentat, sobre actuacions i procediments derivats de la transició de responsabilitats entre l'administració autonòmica i la insular pel que fa al traspàs al Consell Insular de Mallorca dels recursos informàtics i d'altres qüestions connexes i complementàries.

A la fi de donar publicitat a l'Acord complementari esmentat, dict la següent

RESOLUCIÓ

Ordenar la publicació del certificat acreditatiu de l'aprovació pel Ple de la Comissió Mixta Govern - Consells Insulars, en la sessió duita a terme el dia 10 de desembre de 2021, de l'Acord complementari número 2, el text del qual s'insereix com a annex a la Resolució present, de l'Acord de traspàs al Consell Insular de Mallorca de les funcions i els serveis inherents a les competències pròpies d'aquest Consell Insular que actualment exerceix l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria d'ordenació turística, sobre actuacions i procediments derivats de la transició de responsabilitats entre l'administració autonòmica i la insular pel que fa al traspàs al Consell Insular de Mallorca dels recursos informàtics i d'altres qüestions connexes i complementàries.

 

Palma, 10 de desembre de 2021

La consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat Mercedes Garrido Rodríguez

 

ANNEX

Bartolomé Mora Martí i Antoni Benlloch Ramada, secretaris de la Comissió Mixta Govern - Consells Insulars en representació, respectivament, del Govern de les Illes Balears i dels consells insulars,

CERTIFICAM:

Que el Ple de la Comissió Mixta Govern - Consells Insulars, en la sessió del dia 10 de desembre de 2021, ha adoptat l'Acord complementari núm. 2 (sobre actuacions i procediments derivats de la transició de responsabilitats entre l'administració autonòmica i la insular pel que fa al traspàs al Consell Insular de Mallorca dels recursos informàtics i d'altres qüestions connexes i complementàries) de l'Acord de traspàs al Consell Insular de Mallorca de les funcions i els serveis inherents a les competències pròpies d'aquest Consell Insular que actualment exerceix l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria d'ordenació turística, en els termes que es detallen a continuació:

El Ple de la Comissió Mixta Govern - Consells Insulars, en la sessió del dia 10 de desembre de 2021, ha acordat el traspàs al Consell Insular de Mallorca de les funcions i els serveis inherents a les competències pròpies d'aquesta institució insular que exerceix l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria d'ordenació turística.

En els punts 2, 3, 4, 5 i 6 de l'apartat P) de l'Acord esmentat es fa referència al traspàs de béns, drets i obligacions al Consell Insular de Mallorca, en especial pel que fa als recursos informàtics.

En concret, en el punt 6 de l'apartat esmentat, es preveu que un acord complementari de l'Acord de traspàs pròpiament dit determinarà les actuacions i els procediments que hauran de seguir ambdues administracions per abordar i resoldre les incidències derivades de la situació específica i transitòria dels recursos informàtics que s'hauran de posar en mans del Consell Insular de Mallorca a partir de l'1 de gener de 2022, per tenir aclarides i consensuades les responsabilitats de l'Administració de la Comunitat Autònoma i de la institució insular quant a la gestió dels recursos informàtics esmentats, amb l'objectiu final de mantenir, en tot moment, el mateix nivell de servei i atenció al ciutadà.

Antecedents

1. Es constata la necessitat d'instrumentar la migració informàtica des de l'ecosistema digital d'administració electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (en endavant, CAIB) cap a l'ecosistema digital d'administració electrònica del Consell Insular de Mallorca (en endavant, CIM) i de tot el que suposa la necessitat d'adoptar, adaptar i migrar les funcionalitats del sistema informàtic integral per a l'ordenació d'establiments turístics de les Illes Balears (en endavant, CATHOS) i altres sistemes d'informació de la CAIB (Helium, CATHOS —Catàleg d'establiments turístics—, gestió tributària, altres aplicacions connectades amb el CATHOS, com porta-signatures, arxiu digital, registre electrònic, etc.) i tot el que tècnicament comporti.

2. Tècnicament no ha estat possible iniciar aquesta anàlisi per dur a terme la migració d'un entorn a l'altre amb temps a bastament per poder-ho tenir tot enllestit l'1 de gener de 2022, ni tampoc disposar del futur espai físic al CIM per a aquest personal.

3. És responsabilitat de la CAIB el manteniment de l'aplicació CATHOS dins l'exercici de 2022.

4. És responsabilitat del CIM l'anàlisi i la determinació de com s'ha de fer la migració informàtica a partir de l'1 de gener de 2022, i el manteniment del CATHOS a partir de l'1 de gener de 2023, si continua.

5. El punt 4 de l'apartat P) de l'Acord de traspàs determina un període transitori fins al 31 de desembre de 2022, però s'ha d'entendre com el període durant el qual la CAIB té l'obligació de sostenir el manteniment del CATHOS.

6. La manca de temps i de recursos tècnics adequats per tenir l'espai i la integració en l'ecosistema digital del CIM en data 1 de gener de 2022 farà que, presumiblement, s'hagi d'establir un període transitori.

Per tot això, i atès que és una pràctica habitual que, en aquestes circumstàncies presidides per la transició de responsabilitats, les administracions concernides en processos de traspassos expressin la seva voluntat de col·laboració de manera conjunta, les parts acorden subscriure aquest Acord complementari de l'Acord de traspàs esmentat, en els termes següents:

Durant el període transitori, a partir de l'1 de gener de 2022 i fins al 31 de desembre de 2024 com a màxim, les parts adopten els compromisos següents:

Primer. L'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears ha d'informar, de la manera més adequada i oberta, si és possible abans de l'1 de gener de 2022, de l'ecosistema digital i les funcionalitats i connexions del CATHOS, mitjançant el personal que calgui de la Direcció General de Modernització i Administració Digital —en virtut de les competències orgàniques que té atribuïdes aquest centre directiu d'acord amb la lletra b) de l'apartat 8 de l'article 2 del Decret 25/2021, de 8 de març, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears—, com també mitjançant el personal que correspongui de la Fundació Balear d'Innovació i Tecnologia, ens instrumental de la CAIB que, entre altres tasques, ha desenvolupat el CATHOS, i també mitjançant el personal de la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball (en especial, de la Direcció General de Turisme) i de qualsevol òrgan de la CAIB que sigui necessari per poder dur a bon terme la migració informàtica de què tracta aquest Acord.

A aquests efectes, la CAIB proposa crear sengles comissions tècniques, tant per a l'anàlisi de l'ecosistema digital i el CATHOS i la corresponent migració a l'entorn CIM com per al sistema de sancions, recaptació i ingressos (aplicació Helium connectada al SAP R/3, etc.) i la migració corresponent a l'entorn de recaptació i tresoreria del CIM.

Segon. El CIM ha d'analitzar la informació que posi a la seva disposició la CAIB, l'ha de tractar, i ha de decidir, abans i durant el període transitori esmentat, com i cap a on s'ha de fer la migració, tant pel que fa al personal de l'àrea de Turisme com pel que fa al personal tecnològic i de recaptació o tresoreria i la resta de personal que calgui.

Tercer. Aquest període transitori, que s'ha establert des de l'1 de gener de 2022 fins al 31 de desembre de 2024, es pot escurçar si la infraestructura física i de TIC del Consell Insular de Mallorca està llesta abans.

Quart. S'ha de tenir en compte que en aquest període transitori es poden produir diverses situacions, fases o etapes. Així, en el període de transició en què el CIM ha d'adoptar, adaptar o migrar les funcionalitats del CATHOS i altres sistemes d'informació de la CAIB (Helium, Registre d'establiments turístics, gestió tributària, etc.), s'aniran produint situacions diverses pel que fa a la ubicació del personal i a la connectivitat a les aplicacions.

Es passarà d'una situació en què els funcionaris són del CIM, però estan tots a dependències de la CAIB i treballen amb aplicacions de la CAIB i del CIM, a una situació en què els funcionaris ja estaran tots a dependències del CIM i treballaran amb aplicacions del CIM, amb les situacions transitòries que hi pugui haver en la transició de la fase inicial a la final.

Quan es fa referència a dependències de la CAIB o del CIM, no significa que siguin les actuals (en el cas de la CAIB) ni les definitives (en el cas del CIM).

Cinquè. Durant el període transitori de col·laboració establert en aquest Acord, les despeses que es generin en els procediments d'instrumentació de la migració informàtica des de l'ecosistema digital d'administració electrònica de la CAIB al propi del CIM i de totes les tasques connexes i complementàries a aquesta, s'han de distribuir entre cadascuna de les administracions concernides i s'han d'imputar a aquestes en els termes que acordin les parts mitjançant els instruments jurídics que resultin procedents. Les quantitats abonades per la CAIB, en els casos en què correspongui perquè afectin la valoració del cost efectiu net, s'han de deduir dels crèdits que s'han de transferir, en el traspàs de què es tracta, al Consell Insular de Mallorca.

Sisè. Aquest Acord s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

I, perquè consti, expedim aquest certificat.

 

Palma, 10 de desembre de 2021

Els secretaris de la Comissió Mixta Govern - Consells Insulars Bartolomé Mora Martí i Antoni Benlloch Ramada

Vist i plau

La presidenta i la vicepresidenta de la Comissió Mixta Govern - Consells Insulars Mercedes Garrido Rodríguez i Catalina Cladera Crespí