Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA

Núm. 604669
Acord del Ple pel qual s’aprova el Reglament de la Mesa General de negociació conjunta del personal al servei de l’Ajuntament

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En la sessió del Ple de l'Ajuntament de Santa Margalida celebrada en data de 26 de novembre de 2021, es va adoptar l'acord pel qual s'aprova el Reglament de la Mesa General de negociació conjunta del personal al servei de l'Ajuntament.

 

Santa Margalida, 10 de desembre de 2021

El batle Joan Monjo Estelrich

 

Reglament de funcionament de la Mesa General de Negociació Conjunta del personal funcionari i laboral de lAjuntament de Santa Margalida.

Preàmbul.

El Reial decret legislatiu 5/2015, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic estableix que els/les empleats/ades públics/ques tenen dret a la negociació col·lectiva, representació i participació institucional per a la determinació dels seus condicions de treball, l'exercici d'aquests drets es garanteix i es duu a terme, en part, a través de la Mesa General de Negociació que estarà present en aquesta mesa representants de l'Ajuntament de Santa Margalida i els representants dels empleats públics.

La negociació col·lectiva dins del seu àmbit respectiu, i en relació amb les competències legalment atribuïdes a l'Ajuntament de Santa Margalida, es efectuarà per ambdues parts sota els principis de legalitat, cobertura pressupostària, obligatorietat, bona fe negocial, publicitat i transparència, principis que redundarà a millorar les condicions de treball dels empleats públics, buscant una major eficàcia i eficiència en el funcionament de la administració i en la qualitat del servei que es presta als ciutadans.

Aquest Reglament disposa de cinc capítols que recullen l'objecte i l'àmbit, la organització, el règim de funcionament i les matèries objecte de negociació que remet directament a la legislació aplicable. Finalment, al capítol IV trobem els acords i els pactes i al capítol V s'estableix la publicitat i els tràmits a realitzar per a la modificació del reglament, que requerirà a tot cas, els mateixos tràmits que la seva aprovació.

 

CAPÍTOL I OBJECTE I ÀMBIT.

ARTICLE 1: NATURALESA I OBJECTE.

Aquest reglament té per objecte regular l'estructura, la composició i funcionament de la Mesa General de Negociació dels empleats públics per la negociació de les condicions de treball comunes al personal funcionari i laboral de l'Ajuntament de Santa Margalida. La negociació es durà a terme, per les dues parts, sota els principis de legalitat, cobertura pressupostària, obligatorietat, bona fe en la negociació, publicitat i transparència.

ARTICLE 2: DEFINICIÓ I ÀMBIT.

La Mesa General de Negociació (MGN) és l'òrgan de negociació col·lectiva per la determinació de les condicions de treball del personal funcionari i laboral de l'Ajuntament de Santa Margalida, i és l'òrgan constituït en aquesta administració per exercir les funcions i competències que legalment se li atribueixen, respecte les matèries previstes a la legislació aplicable.

 

 

CAPÍTOL II ORGANITZACIÓ.

ARTICLE 3: REPRESENTATIVITAT I COMPOSICIÓ DE LA TAULA.

La MGN té una composició paritària. Estaran legitimats per ser presents, d'una banda, els representants de l'Ajuntament de Santa Margalida i, de l'altra, les organitzacions sindicals més representatives a nivell estatal, les organitzacions sindicals més representatives de les Illes Balears, així com els sindicats que hagin obtingut el 10% o més dels representants a les eleccions als òrgans de representació de l'Ajuntament de Santa Margalida, en cap cas no es podrà superar el nombre de quinze membres. D'aquesta manera estarà formada per:

Presidència:

- El/la regidor/a de Recursos Humans, que ostentarà la presidència. En cas de absència, ostentarà la presidència l'alcalde/essa president/a o la persona que ostenti la Tinença d'Alcaldia.

Vocals:

- Vocals en representació de l'Ajuntament de Santa Margalida, els mateixos membres que els nomenats per la representació sindical.

- Vocals en representació dels sindicats legitimats: cada sindicat tindrà dret com a mínim a un representant, exercint-se el vot de forma ponderada en funció de la representativitat d'acord amb els resultats obtinguts a les darreres eleccions sindicals.

Secretari/ària:

- La Secretaria de la Mesa, recau en un/a funcionari/ària de la Corporació que comptarà amb el suport tècnic i jurídic dels Serveis de la Corporació, i disposarà de veu, i sense vot.

A la composició de la MGN es tendirà a la paritat entre home i dona.

Cada sindicat legitimat tindrà dret, com a mínim, a un lloc repartint-ne la resta en proporció a la representativitat. Correspondrà als respectius sindicats amb legitimitat per formar part de la MGN, la designació dels membres que han d'assistir a les reunions i cada sindicat podrà ser assistit per dos assessors, amb veu i sense vot. Per part de la Administració hi podran assistir els assessors que es considerin necessaris, amb veu i sense vot.

La representació de la Corporació i la representació de les Organitzacions Sindicals es podran delegar. Els representants de les Organitzacions Sindicals podran delegar l'assistència a la Mesa, en un altre membre de lOrganització Sindical que represento. La delegació faculta el delegat per assistir a les reunions amb els mateixos drets que el delegant. Les delegacions hauran de notificar-se prèviament a la Mesa.

La MGN quedarà vàlidament constituïda amb la presència d'un mínim de tres membres de cadascuna de les parts. La representació de l'Ajuntament i la representació de les organitzacions sindicals podran delegar-se. Els representants de les organitzacions sindicals podran delegar l'assistència a la MGN, en un altre membre del sindicat que representi. La delegació faculta el delegat per assistir a les reunions amb els mateixos drets que el delegant. Les delegacions s'hauran de notificar prèviament a la MGN.

ARTICLE 4.- ÒRGANS: PLE, PRESIDÈNCIA I SECRETARIA.

Són òrgans de la MGN: el Ple, la Presidència i la Secretaria.

4.1.- EL PLE.

Està format per tots els membres de la MGN. Per funcionar el Ple de la MGN podrà nomenar comissions tècniques i/o de treball, a les quals dotarà d'atribucions i competències específiques.

4.2.- LA PRESIDÈNCIA:

Serà el president/a de la MGN, el/la regidor/a designat per la corporació amb competències delegades per l'Alcaldia, i tindrà les funcions següents:

  • Convocar la MGN.
  • Fixar l'oració del dia tenint en compte les peticions dels altres membres, formulades amb prou antelació.
  • Moderar i dirigir els debats, especialment atorgant l'ús de la paraula a qui ho sol·liciti i retirant-ho en els supòsits següents:
  •  
    Fer ús de la paraula sense haver estat atorgat.
  • Reproduir intervencions anteriors.
  • Qualsevol altre supòsit que impedeixi el desenvolupament normal de les sessions.
  • Donar per conclòs el punt de l'ordre del dia quan la qüestió ha estat suficientment debatuda.
  • Vetllar pel compliment dels acords presos a la MGN.
  • Totes les que el Ple li atribueixi.

4.3.- LA SECRETARIA:

Actuarà com a secretari/ària en un empleat/ada municipal designat per la presidència, de mutu acord amb la part social.

Les seves atribucions seran:

- Recollir per escrit el desenvolupament de les sessions a actes.

- Realitzar les convocatòries de les sessions, per ordre de la Presidència. - Custodiar la documentació de la MGN.

- Rebre tota mena de notificacions, recollir les excuses d'assistències o qualsevol un altre escrit que hagi de posar-se en coneixement dels altres membres de la MGN.

- Realitzar les funcions de tràmit i suport tècnic necessari per al funcionament de la MGN.

En cas d'absència del secretari/ària, la Presidència designarà un empleat/ada públic/a perquè el substitueixi.

ARTICLE. 5- PERMISOS DE REPRESENTACIÓ SINDICAL.

De conformitat amb l'article 9.2 de la LOLS, els representants sindicals que participin a la MGN amb vinculació amb l'Ajuntament, tindran dret a la concessió dels permisos retribuïts necessaris per a l'exercici adequat del seu labor com a negociadors i que es considerarà de treball efectiu, sempre que la convocatòria per part de l'Administració coincideixi amb l'horari de treball de l'empleat municipal.

En els casos en què per exercir la funció representativa de personal no existeixi una convocatòria exprés per part de l'Administració, s'atendrà als límits dels crèdits horaris mensuals dins de la jornada de treball i retribuïts com de treball efectiu establerts a l'article 41 del TREBEP i al 68.e) del TRET.

Tota convocatòria, ja sigui per part de l'Administració o a instància dels representants fora de la jornada laboral, no estarà subjecte a cap limitació ni donarà per a cap mena de permís ni compensació.

 

CAPÍTOL III RÈGIM DE FUNCIONAMENT I MATÈRIES OBJECTE DE NEGOCIACIÓ:

ARTICLE. 6- RÈGIM DE FUNCIONAMENT.

La MGN quedarà vàlidament constituïda amb la presència d'un mínim de tres membres de cadascuna de les parts.

La MGN funcionarà en règim de sessions ordinàries i extraordinàries. La MGN es reunirà de forma ordinària trimestralment el primer dijous laborable.

Les sessions ordinàries seran les que es convoquin amb l'antelació mínima exigida, que en tot cas serà de 5 dies hàbils. Les extraordinàries seran aquelles que per raó durgència es convoquin en un termini inferior al establert per les sessions ordinàries i que en tot cas ha de ser amb una antelació mínima de 48 hores.

Es fixa la periodicitat de les sessions ordinàries el primer dijous dels mesos de febrer, abril, juny, setembre, novembre, en horari de matins, o al següent dia hàbil en cas que aquell sigui festiu.

Les sessions ordinàries requeriran la prèvia convocatòria per part de la Presidència, amb indicació de l'ordre del dia, lloc i data de la sessió. La convocatòria es farà mitjançant correu electrònic, adreçat a tots els membres de la MGN designats com a titulars. Els membres de la MGN accepten com vàlida la convocatòria feta a l'adreça de correu electrònic del Ajuntament. En cas de modificació, serà responsabilitat de cada membre notificar al/a la secretari/ària de la MGN la nova adreça electrònica de notificació.

Les sessions se celebraran en convocatòria única al lloc, dia i hora que es convoquin.

 

​​​​​​​Les sessions extraordinàries les convocarà la Presidència, indicant que es tracta d´una sessió extraordinària. La sessió extraordinària es farà a proposta de la presidència o per petició raonada dels membres de la mesa que representin majoria absoluta, i es farà també en horari de matins.

La convocatòria de la MGN ha d'incloure les propostes a debatre així com tota aquella documentació que es cregui necessària per la presa de l'acord. Per aquells temes que requereixin disposar d'informació prèvia, tant l'Ajuntament com la part social es comprometen a facilitar-la per què pugi ser inclosa dins la convocatòria.

Perquè un tema sigui inclòs a l'ordre del dia, haurà de contenir els següents extrems:

A.- Presentar-se dins el termini de 7 dies hàbils anteriors a la convocatòria.

B.- Incloure la proposta completa i formal segons ser debatut per la MGN, que com a mínim ha de contenir una exposició dels antecedents, unes conclusions i una proposta d'acord.

C.- Tota aquella altra documentació que en forma d'antecedents o informació complementària es consideri convenient.

Els primers punts de l'ordre del dia seran aquells que haguessin quedat pendents a la sessió anterior. L'alteració de l'ordre o la inclusió de punts nous s'haurà de justificar degudament i haurà de ser aprovada de mutu acord per les dues parts negociants.

ARTICLE 7.- ACTES DE LES REUNIONS:

De cada sessió o reunió que dugui a terme la MGN se n'aixecarà acta, i en quedarà degudament gravada telemàticament; aquest arxiu electrònic, serà incorporat a l'expedient electrònic i contindrà, com a mínim:

- Lloc i data en què ha tingut lloc.

- Hora de començament i acabat de la reunió.

- Nom i cognoms dels assistents de cadascuna de les parts.

- Assumptes compresos a l'ordre del dia, així com els acords o pactes que s'adoptin o, si escau, indicació de no haver-se aconseguit cap acord.

- A petició exprés d'algun representant de l'Administració o de les organitzacions sindicals, es farà constar en acta el posicionament o opinió del sindicat o Administració respecti algun punt de l'ordre del dia.

L'esborrany de l'acta es farà arribar a tots els assistents que siguin membres de la MGN, perquè en prengueu coneixement i si escau, per la formulació d'observacions que siguin susceptibles de ser incorporades. L'esborrany de l'acta es farà arribar, per part de la secretaria, mitjançant correu electrònic, perquè les parts puguin plantejar les seves esmenes, en el termini dels 10 dies hàbils posteriors a la celebració de la sessió de la MGN.

Les actes s'aprovaran a la següent sessió ordinària de la MGN i els acords urgents se signaran a la mateixa sessió que es preguen. El primer punt del ordre del dia de cada sessió ordinària serà l'aprovació de lacta de la sessió anterior.

ARTICLE 8.- MATÈRIES OBJECTE DE NEGOCIACIÓ:

Són matèries de negociació de la MGN les susceptibles de regulació comuna per el personal funcionari i laboral de l'Ajuntament de Santa Margalida establertes a la legislació vigent.

 

CAPÍTOL IV ACORDS I PACTES:

ARTICLE 9.- VALIDESA DELS ACORDS I PACTES.

Per la validesa dels pactes i acords presos al sí de la MGN, serà necessària l'aprovació exprés i formal en el cas dels Acords per part dels òrgans de govern competents de l'Ajuntament de Santa Margalida, no així en el cas dels pactes que es corresponguin estrictament a l'àmbit competencial del òrgan administratiu que el subscriu i s'aplicaran directament al personal de l'àmbit corresponent.

L'adopció dels acords i pactes requerirà el vot favorable dels representants de l'Administració i de la majoria de la part sindical a raó de la representació que de forma ponderada en nombre de delegats tinguin les organitzacions sindicals legitimades per formar part de la MGN. En els acords que siguin preceptius es farà la publicació amb la màxima urgència als diaris oficials que corresponguin.

 

CAPÍTOL V PUBLICACIÓ I MODIFICACIÓ DEL REGLAMENT:

ARTICLE 10.- PUBLICACIÓ I ENTRADA EN VIGOR DEL REGLAMENT.

Aquest Reglament, un cop aprovat, serà aprovat pel Ple de la Corporació i publicat al BOIB i entrarà en vigor l'endemà de la seva publicació al Butlletí.

ARTICLE 11.- MODIFICACIÓ DEL REGLAMENT.

La modificació d'aquest Reglament haurà de ser aprovada pel Ple de la MGN vigent a cada moment amb el vot favorable per part dels representants de l'Administració i de la majoria absoluta de la part sindical.

ARTICLE 12.- MEDIACIÓ.

En qualsevol moment de la negociació, i per resoldre els conflictes sorgits a la MGN, i per mutu acord, les parts podran instar la intervenció de un/a mediador/a que serà nomenat/ada de mutu acord i podrà formular la proposta corresponent.