Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ANDRATX

Núm. 598497
Bases generals concurs escolar de betlems

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Codi de BDNS: 598996

La Junta de Govern Local d'aquesta Corporació municipal en sessió ordinària celebrada dia 3 de desembre de 2021, ha aprovat les bases que regularan la convocatòria per al Concurs de Betlems per a centres escolars 2021-22 que es transcriuen literalment a continuació:

«BASES GENERALS CONCURS ESCOLAR DE BETLEMS

1. OBJECTE I FINALITAT

L'objecte d'aquesta convocatòria, per part de l'Ajuntament d'Andratx, té com a finalitat la recuperació de les tradicions i fomentar la participació dels centres escolars a les festes de Nadal.

Per tot això, es convoca un Concurs de Betlems escolar; convidant a tots els centres educatius del municipi a participar-hi.

2. DESTINATARIS

Podran participar al concurs tots el centres escolars ubicats dins el terme municipal d'Andratx que compleixin amb els requisits establerts a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, Llei general de subvencions. Destacant trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries, davant la Seguretat Social, l'Administració pública de la Comunitat Autònoma, l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT) i l'Ajuntament d'Andratx.

La Tresoreria Municipal de l'Ajuntament d'Andratx expedirà d'ofici certificació acreditativa de si els peticionaris estan al corrent de les seves obligacions fiscals amb aquest Ajuntament i de si són o no deutors del mateix per qualsevol altre concepte no tributari.

3. BASES REGULADORES

Per a tots els casos no prevists en aquesta convocatòria serà aplicable:

Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOIB 276, de 18 de novembre de 2003).

Reial Decret 887/2006, pel qual s'aprova el reglament que desenvolupa la Llei general de subvencions (BOIB 176, de 25 de juliol de 2006).

Llei 39/2015, d'1 de octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (BOE 236, de 2 d'octubre de 2015).

Ordenança general de subvencions d'Andratx 2017 (BOIB núm 47, de 20 d'abril de 2017).

Resta de normativa que resulti d'aplicació.

4. CRÈDIT PRESSUPOSTARI

Durant l'exercici pressupostari 2021, es destina la quantitat de 1.750,00 € euros a les subvencions objecte d'aquesta convocatòria, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 2021.4310.48100.

5. REQUISITS I CONDICIONS

Es prioritzarà que la ubicació dels Betlems sigui visible des del carrer (principalment accessos, finestres, portals, etc.). Així mateix, podrà localitzar-se a l'interior dels centres escolars.

Els betlems que es presentin guardaran el degut respecte al fet que representen.

Els Betlems romandran muntats durant el període mínim comprès entre el dia 13 de desembre de 2021 i el 6 de gener de 2022, ambdós inclosos.

Els centres participants han de cedir, sempre que estiguin d'acord i amb caràcter no exclusiu, els drets d'imatge de les fotografies dels seus betlems, amb caràcter indefinit, a favor de l'Ajuntament d'Andratx als efectes de la seva difusió per a qualsevol mitjà.

6. CATEGORIES

Les categories o modalitats a concurs seran les següents:

  1.  Escoletes
  2.  Educació Infantil
  3.  1er cicle de primària (1er i 2on de primària)
  4.  2on cicle de primària (3er i 4t de primària)
  5.  3er cicle de primària (5è i 6è de primària)
  6.  1er cicle de secundària (1er i 2on ESO)
  7.  2on cicle de secundària (3er i 4t ESO)

7. CRITERIS DE VALORACIÓ

Els criteris de valoració per cada Betlem seran els següents:

  1.  Treball manual realitzat i la laboriositat en l'execució dels elements, així com els elements empleats( fang, suro paper, materials reciclats,...)
  2.  Originalitat en la composició i les figures.
  3.  Creativitat i innovació en el conjunt del Betlem
  4.  Esforç i participació en la realització.

8. TERMINI, LLOC DE PRESENTACIÓ I CONTINGUT DE LES SOL·LICITUDS

8.1. Presentació de sol·licitud

Les sol·licituds de participació al concurs (annex 1) i la resta de documentació obligatòria es podran presentar a partir de l'endemà a la publicació en el Bulletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) d'aquesta convocatòria fins al fins al 13 de desembre de 2021(inclòs).

La inscripció a aquest concurs és totalment gratuïta.

Les sol·licituds es podran presentar, d'acord amb el que estableix els articles 14.2, 14.3, 16.4 i 66, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, de les següents formes:

  • Telemàticament: a través de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Andratx mitjançant el tramit específic (En tot cas, subjectes obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques, i opcionalment persones físiques no obligades). Cal disposar d'un dels mètodes d'identificació permesos (certificat electrònic, DNI electrònic o Cl@ve pin).

Si la sol·licitud no compleix els requisits establerts en la convocatòria, l'òrgan gestor ha de requerir al centre escolar interessat perquè ho esmeni en el termini màxim de 10 dies hàbils, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la sol·licitud, amb la resolució prèvia que ha de ser dictada en els termes que preveu l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

8.2. Contingut

Les sol·licituds de participació al concurs s'han de presentar mitjançant les instàncies i les annexos que facilita l'Ajuntament d'Andratx i que es poden trobar en la seu electrònica de l'Ajuntament d'Andratx.

La sol·licitud constarà de la següent documentació.

  1.  Annex 1. Model de sol·licitud i declaracions responsables.
  2.  Fotocòpia NIF.
  3.  Poder/Autorització de representació.
  4.  Documentació gràfica:
  • Mínim de tres fotografies generals i a detall del betlem.

Els centres escolars autoritzaran expressament la captació, la reproducció i la publicació de les imatges generals i a detall del betlem facilitades (Annex I). Aquestes podran ser difoses als diversos mitjans i canals de l'Ajuntament (web municipal, xarxes socials, material promocional, publicacions externes, revistes, tríptics i altres mitjans propis).

  • Una fotografia del betlem amb els alumnes i professors del curs escolar participant.

El dret a la pròpia imatge és reconegut en l'article 18.1 de la Constitució espanyola, regulat per la Llei orgànica 1/1982, de 5 de maig, sobre el dret a l'honor, a la intimitat personal i familiar i a la pròpia imatge i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals.

Per la qual cosa, la fotografia del betlem amb els alumnes i professors del curs escolar participant no serà objecte de ser difosa als diversos mitjans i canals de l'Ajuntament (web municipal, xarxes socials, material promocional, publicacions externes, revistes, tríptics i altres mitjans propis) sense l'autorització expressa per part del centre escolar (Annex I).

El centre escolar es farà responsable de tractar, reunir i custodiar tots els consentiments per escrit dels interessats/afectats o de les persones que ostentin la tutoria legal/pàtria potestat en cas de menors d'edat per l'ús, tractament i difusió de les dades personals, imatge/veu i material elaborat en la confecció del betlem, on surtin alumnes i professors que hi siguin clarament identificables als espais de comunicació i difusió de l'Ajuntament d'Andratx.

Un pic presentada la sol·licitud (Annex I) en el Registre d'entrada de l'Ajuntament o en qualsevol de les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, cada centre escolar, enviarà la documentació gràfica (fotografies) del betlem al correu electrònic patrimoni@andratx.cat. El termini màxim per enviar les fotografies serà el 14 de desembre de 2021.

  1.  Acreditació d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries, davant la Seguretat Social, l'Administració pública de la Comunitat Autònoma i l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT).

9. FINANÇAMENT I IMPORT DEL CONCURS

Per a fer front a la present convocatòria, es destina la quantitat total de 1.750,00 € distribuïts de la següent manera:

Premis

XEC REGAL (en espècies)

Premi Escoletes

Xec regal per valor de 250€ (Material escolar)

Premi Infantil

Xec regal per valor de 250€ (Material escolar)

Premi 1er cicle Primària

Xec regal per valor de 250€ (Material escolar)

Premi 2on cicle Primària

Xec regal per valor de 250€ (Material escolar)

Premi 3er cicle Primària

Xec regal per valor de 250€ (Material escolar)

Premi 1er cicle Secundària

Xec regal per valor de 250€ (Material escolar)

Premi 2on cicle Secundària

Xec regal per valor de 250€ (Material escolar)

El pagament d'aquests premis, seran abonats a càrrec de la partida corresponent, una vegada duta a terme la tramitació legalment establerta.

10. ÒRGANS COMPETENTS PER A INSTRUIR I RESOLDRE EL PROCEDIMENT.

La tramitació i gestió d'aquesta convocatòria se subjectarà als principis enumerats en l'article 8.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

La Junta de Govern Local serà l'òrgan encarregat d'aprovar les bases i la convocatòria i de resoldre-la, d'acord amb el Decret número 1945/2021, de 31 de maig de 2021, pel qual el Senyor Batle de l'Ajuntament d'Andratx, delega un conjunt de competències a la Junta de Govern Local, entre les quals es troba la de concessió d'ajudes, subvencions i beques econòmiques.

Rebut l'informe per l'òrgan instructor que gestioni les sol·licituds per participar en el concurs de betlems i comprovat que els sol·licitants compleixen amb els requisits exigits, es dictarà la proposta de resolució corresponent. I posteriorment, la Junta de Govern Local resoldrà la convocatòria, amb indicació dels extrems continguts en la proposta de resolució definitiva.

11. CRITERIS PER A LA VOTACIÓ

11.1. Votació dels Betlems participants:

Des de l'àrea de Patrimoni es publicaran les fotografies dels betlems a les xarxes socials i s'obrirà el període de votació comprès des de la publicació de l'àlbum de fotografies en la pàgina de Facebook de l'Ajuntament d'Andratx fins al 10 de gener de 2022 inclòs, fins les 12:00h del migdia.

Les fotografies es publicaran dins un àlbum fotogràfic a la pàgina del Facebook de l'Ajuntament d'Andratx, que servirà com a sistema de votació a través de les interaccions. Es realitzarà un àlbum per cada betlem presentat.

Cada perfil personal de Facebook podrà votar els àlbums que desitgi. El curs escolar guanyador serà el titular de l'àlbum que més interaccions hagi tengut a la pàgina del Facebook de l'Ajuntament d'Andratx. Es comptabilitzaran els ‘‘m'agrada'' de l'àlbum, no de les imatges adjuntes dins aquest.

S'entendrà com a interacció els «» exclusivament . No es tindrà en compte com a interacció/votació qualsevol altra reacció, comentari o contingut compartit en altres pàgines o perfils.

Quan hi hagi dubtes derivats de l'origen de les fotografies, l'Ajuntament d'Andratx podrà sol·licitar a l'interessat, de manera motivada i aplicant totes les mesures de seguretat, la compareixença per part del tècnic de patrimoni per tal de comprovar que el Betlem és el corresponent a la documentació presentada.

12. PROCEDIMENT I NOTIFICACIÓ DEL PREMIS

La convocatòria, amb les bases que la regeixen, es publicaran al Bolletí Oficial de la Comunitat Autònoma corresponent, a la pàgina Web i al tauler d'anuncis de l'Ajuntament d'Andratx.

Les resolucions de concessió dels premis del concurs de betlems es publicaran en la citada pàgina web i el tauler d'anuncis de l'Ajuntament d'Andratx, en els termes de la disposició addicional setena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

El termini màxim per a resoldre el procediment i notificar-lo és de sis mesos des de la data de publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

I si no es resolgués en termini el procediment de concessió dels premis, hem d'assenyalar que, segons allò que s'ha fixat en l'article 25.4 i 5 LGS, transcorregut el termini de sis mesos des de la iniciació sense resoldre i notificar resolució, els interessats podran entendre desestimada la seva sol·licitud. A partir d'aquest moment podran interposar el recurs potestatiu de reposició (en un mes des que es produeixen els efectes de silenci administratiu) o, directament, el contenciós-administratiu davant el Jutjat Contenciós.

13. ABONAMENT DELS PREMIS

13.1. Centres Escolars

Els centres educatius guanyadors hauran de comprar el material escolar que considerin adient pels valors indicats en el xec regal.

La data màxima per emprar el xec regal als comerços del municipi d'Andratx serà el dia 31 de maig del 2022.

El Xec regal es podrà gastar en qualsevol establiment comercial del Terme Municipal d'Andratx que desitgi col·laborar.

Els premis estan enfocats principalment a llibreries, papereries i informàtica, però estan oberts a qualsevol establiment que vengui productes relacionats amb l'activitat escolar.

Si el preu de la compra és inferior a l'import del xec, el comerç no haurà de retornar cap import. Donat el cas que la compra sigui superior, el centre escolar haurà d'abonar la diferència de preu a l'establiment corresponent.

Els centres escolars premiats no podran exigir ni el canvi del premi per un be o servei diferent de l'indicat ni el seu valor en diners, de manera que aquest premi no serà negociable o transferible. En cas de no esgotar els diners del premi íntegrament al llarg del termini establit, es perdrà la diferència.

13.2. Comerços

Poden participar tots els comerços que la seva activitat es desenvolupi en el terme municipal d'Andratx.

Els comerços que han sigut receptors dels xecs o vals de compra presentaran la factura a nom de l'Ajuntament d'Andratx i la resta de documentació obligatòria següent amb data màxima del dia 31 de juliol de 2022:

a) Sol·licitud de transferència bancària per a pagaments (Model SEPA)

b) Xec de regal original facilitat pel centre escolar guanyador.

El comerços podran presentar la documentació esmentada més amunt de la següent manera d'acord amb els articles 14.2 i 3, 16.4 i 66, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques:

  • Telemàticament: a través de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Andratx mitjançant instància general (En tot cas, subjectes obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques, i opcionalment persones físiques no obligades). Cal disposar d'un dels mètodes d'identificació permesos (certificat electrònic, DNI electrònic o Cl@ve pin).
  • Presencialment: davant el Servei d'Atenció Ciutadana (SAC) de l'Ajuntament d'Andratx obligatòriament amb cita prèvia (de 08:30 a 13:30 de dilluns a divendres) o qualsevol de les oficines de registre de l'Administració autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració local. També es podrà presentar davant les oficines de Correus, dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre.

L'abonament del total de l'import de la factura es farà mitjançant transferència bancària al compte corrent designat pel comerç receptor del xec o val de compra del premi (sol·licitud de transferència bancària per a pagaments (Model SEPA))

14. OBLIGACIONS DELS CENTRES ESCOLARS BENEFICIARIS.

Els centre escolars beneficiaris han de complir les obligacions establertes en l'article 8 de l'Ordenança Municipal de Subvencions d'Andratx i l'article 14 de la Llei 38/2003 general de subvencions.

15. REINTEGRAMENT I PÈRDUA DEL DRET AL COBRAMENT DE LA SUBVENCIÓ.

Per a l'aplicació del reintegrament s'ajustarà a les causes i el procediment establerts a la present convocatòria (destacant l'article 13 d'aquesta), en els articles 36 i següents de la Llei 38/2003 General de Subvencions, 96 i següents del Reglament General de Subvencions, i 49 i següents de l'Ordenança reguladora de Subvencions d'Andratx.

16. ACCEPTACIÓ DE LES BASES, DRETS I OBLIGACIONS

La presentació al concurs suposa l'acceptació de les bases i dels drets i obligacions que se'n deriven

17. RENUNCIA

En qualsevol moment del procediment, els interessats podran desistir de la seva sol·licitud o renunciar al dret de percebre els premis concedits de conformitat amb allò que disposa l'article 94 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La renúncia s'haurà de presentar mitjançant instància general d'acord amb els articles 14.2, 14.3 i 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

18. INFRACCIONS I SANCIONS

L'incompliment dels requisits establerts en aquestes bases o en la normativa d'aplicació, podrà donar lloc a l'aplicació del règim de sancions establert en la LGS.

19. PRESENTACIÓ DE RECURSOS

Contra la resolució per la qual s'aproven les presents bases i de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i 8, 45 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, es podrà interposar un dels següents recursos:

a) Amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant el mateix òrgan que va dictar l'acte recorregut (tret que es tracti d'un acte dictat per delegació en aquest cas correspondrà la resolució a l'òrgan que ha fet la delegació), en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà de la publicació de la convocatòria de les presents bases.

La interposició del recurs, excepte en els casos en què una disposició estableixi el contrari, no suspendrà l'execució de l'acte impugnat, de conformitat amb el que es disposa en l'article 117 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

Si transcorregués un mes des de l'endemà al de la interposició del recurs de reposició sense que aquest hagi estat resolt, podrà entendre que ha estat desestimat i interposar recurs contenciós-administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de sis mesos, a comptar des de l'endemà al de la desestimació presumpta.

b) Recurs contenciós-administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma, dins del termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació de la convocatòria de les presents bases.

En cas d'optar pel recurs potestatiu de reposició no es podrà interposar el recurs contenciós-administratiu fins que aquell sigui resolt expressament o s'hagi produït la seva desestimació per silenci administratiu.

Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que estimi procedent.

El que es fa públic, per a general coneixement i efectes oportuns.

 

Andratx, en el dia de la signatura electrònica (7 de desembre de 2021)

El batle

Antoni Mir Salvà

 

ANNEX I SOL·LICITUD D'INSCRIPCIÓ AL CONCURS DE BETLEMS

DADES DE L'INTERESSAT [Camp obligatori (*)]

NIF/CIF *

 

NOM I LLINATGES /RAÓ SOCIAL *

 

ADREÇA *

 

TELÈFON *

 

CORREU ELECTRÒNIC *

 

DADES DEL REPRESENTANT [Si escau]

NIF/CIF

 

NOM I LLINATGES

/RAÓ SOCIAL

 

ADREÇA

 

 

TELÈFON

 

CORREU ELECTRÒNIC

 

DADES A L'EFECTE DE NOTIFICACIONS [Camp obligatori (*)]

MITJÀ DE NOTIFICACIÓ *

(  ) Paper

(  ) Electrònic

Sistema d'identificació:

DNI electrònic, Certificat electrònic, Clave PIN

ADREÇA *

 

TELÈFON *

 

CORREU ELECTRÒNIC *

 

 

EXPOSA

Que he tingut coneixement de la publicació de les Bases del Concurs de Betlems escolars d'enguany

 

 

SOL·LICITA [Camp obligatori (*)]

Ser admès/admesa en el Concurs de Betlems en la modalitat escolar

 

Per la qual cosa ADJUNT:

 

(  ) Fotocòpia del DNI *

(  ) S'adjunta Poder/Autorització de representació *

(  ) Documentació gràfica:

(  ) Mínim de tres fotografies generals i a detall del betlem. *

(  ) Una fotografia del betlem amb els seus creadors i/o participants. *

La documentació gràfica s'enviarà al correu electrònic patrimoni@andratx.cat

 

 

DECLAR QUE [Camp obligatori (*)]

(  ) Accepto les bases establertes per al concurs de Betlems d'enguany, així com els dictàmens i decisions adoptades. *

(  ) La proposta que present al concurs és pròpia i original. *

(  ) En tot cas som responsable de qualsevol incompliment de les Bases i de la legislació vigent al respecte i assumiré les indemnitzacions econòmiques que se'n puguin derivar. *

(  ) Exoner l'Ajuntament d'Andratx de les responsabilitats que es puguin derivar i sé que l'Ajuntament d'Andratx pot retirar del Concurs la proposta de Betlem presentada si es constata qualsevol incompliment de les declaracions que conté aquest document i emprendre accions judicials en contra meva pels danys i perjudicis que se li poguessin ocasionar. *

(  ) D'acord amb les Bases establertes per al concurs, la documentació gràfica serà enviada al correu electrònic patrimoni@andratx.cat. *

(  ) He estat informat de què aquesta Entitat tractarà i guardarà les dades aportades en la instància i en la documentació que l'acompanya per a la realització d'actuacions administratives. *

(  ) Declaro que disposo, com responsable del tractament, reunió i custodia, de tots els consentiments per escrit dels interessats/afectats o de les persones que ostenten la tutoria legal/pàtria potestat en cas de menors d'edat, per l'ús, tractament i difusió de les dades personals, imatge/veu i material elaborat en la confecció del betlem, on surtin alumnes i professors que siguin clarament identificables, als espais de comunicació i difusió de l'Ajuntament d'Andratx. *

 

PRESTA EL SEU CONSENTIMENT [Camp obligatori (*)]

Captació, la reproducció i la publicació d'imatges:

perquè siguin objecte de difusió als diversos mitjans i canals de l'Ajuntament (web municipal, xarxes socials, material promocional, publicacions externes, revistes, tríptics i altres mitjans propis) les següents fotografies (base núm 8.2.d)):

(  ) les fotografies generals i a detall del betlem aportades *

(  ) la fotografia del betlem amb els alumnes i professors del cicle escolar participant.

Compareixença del tècnic:

(  ) a la compareixença per part del tècnic de patrimoni per tal de comprovar que el Betlem és el corresponent a la documentació presentada *

Altres:

(  ) perquè l'entitat realitzi consultes de les dades del sol·licitant/representant a través de la Plataforma d'Intermediació de Dades i altres serveis interoperables *

SIGNATURA

 

 

 

 

Data:

Municipi:

»