Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

INSTITUT D'INDÚSTRIES CULTURALS DE LES ILLES BALEARS

Núm. 578950
Resolució del president de l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears de 25 de novembre de 2021 per la qual es convoquen les subvencions per donar suport a les inversions que afavoreixin la modernització, la innovació i el desenvolupament tecnològic de les indústries culturals i creatives de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

1. L'11 de març de 2020 l'Organització Mundial de la Salut va declarar pandèmia internacional la situació d'emergència de salut pública provocada per la COVID-19.

Més enllà de les restriccions provocades per l'estat d'alarma, al llarg d'enguany la situació d'excepció continua afectant gran part dels hàbits socioculturals. La COVID-19 ha fet necessàries unes mesures de seguretat sanitària que impedeixen desenvolupar amb normalitat gran part dels esdeveniments culturals i el conjunt de la indústria cultural.

2. L'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (en endavant, ICIB) és una entitat pública empresarial de les que preveu l'article 2.1.b) de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb personalitat jurídica pròpia i diferenciada, i amb capacitat d'actuar i autonomia de gestió plenes, sense perjudici de la relació de tutela de l'Administració de la Comunitat Autònoma.

L'ICIB està adscrit a la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura, en virtut del Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Els fins generals i els àmbits d'actuació de l'ICIB, d'acord amb l'article 4 dels seus Estatuts, publicats en el Decret 50/2018, de 21 de desembre, són els següents:

1. L'ICIB té com a fins generals els relacionats amb el desenvolupament de les indústries i empreses culturals i creatives en el marc de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, de conformitat amb aquests Estatuts.

2. Els àmbits inicials d'actuació de l'ens són l'audiovisual i la cultura digital, les arts escèniques, les arts visuals, el món editorial i la música, sense perjudici que en un futur s'hi puguin incorporar altres sectors, com el patrimoni, l'artesania, el disseny i la publicitat, o altres camps de la cultura.

Són funcions i competències de l'ICIB, d'acord amb l'article 5 dels seus Estatuts, publicats en el Decret 50/2018, de 21 de desembre, les següents:

a) Establir i gestionar, amb la participació de representants dels sectors implicats, els programes orientats a prestar suport tècnic als diferents sectors vinculats a les indústries culturals.

b) Fomentar el desenvolupament de les empreses relacionades amb les indústries culturals i assessorar noves empreses.

c) Donar suport a les iniciatives empresarials de promoció de productes culturals i impulsar el consum interior, l'exportació, la difusió i la promoció d'aquests productes en circuits internacionals.

d) Facilitar les relacions entre les indústries culturals i les administracions públiques de les Illes Balears.

e) Impulsar la col·laboració entre les empreses i els creadors culturals.

f) Fer estudis estructurals i prospeccions sobre les indústries culturals.

g) Difondre la informació relativa a les ajudes i als serveis que els organismes de qualsevol àmbit territorial de les Illes Balears destinen a les indústries culturals.

h) Fomentar les accions formatives d'interès per al desenvolupament de les indústries culturals.

i) Promoure la innovació creativa i la investigació d'ofertes de qualitat de noves estètiques i nous llenguatges. [...]

k) Promoure i executar qualsevol altra activitat dirigida a desenvolupar les indústries culturals a les Illes Balears.

L'article 30.26 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears disposa que la Comunitat Autònoma té les competències corresponents a cultura, activitats artístiques i culturals, i foment i difusió de la creació i la producció teatral, musical, cinematogràfica i audiovisual, literària, de dansa i d'arts combinades, així com la seva difusió nacional i internacional.

L'Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018 pel qual s'aprova el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'exercici 2018-2020, la vigència del qual s'ha prorrogat mitjançant l'Acord del Consell de Govern de 25 de gener de 2021, preveu la línia de subvenció I.8.1 per a ajuts per contribuir a l'adquisició d'equips i a la modernització de les indústries culturals.

D'acord amb l'article 1 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol), poden ser objecte de subvencions les activitats corresponents a la promoció de la cultura i de les arts plàstiques tant entre les Illes Balears com a l'exterior.

3. Els ajuts que estableix aquesta Resolució estan sotmesos al Marc nacional temporal relatiu a les mesures d'ajuda a empreses i autònoms consistents en subvencions directes, bestretes reemborsables, avantatges fiscals, garanties de préstecs i bonificacions de tipus d'interès en préstecs destinades a donar suport a l'economia en el context de l'actual brot de COVID-19, aprovat per les decisions de la Comissió Europea SA.56851 (2020/N), de 2 de abril, y SA.57019 (2020/N), de 24 de abril, i les seves modificacions. Tenint en compte la decisió adoptada el 18 de novembre de 2021 per la Comissió Europea de prorrogar fins al 30 de juny de 2022 el Marc Temporal. La data de concessió de les ajudes esmentades s'ha prorrogat fins al 30 de juny de 2022.

Per tot això, d'acord amb el que disposa l'article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i fent ús de les facultats que m'atribueix l'article 10.1.i) dels Estatuts de l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria de subvencions per donar suport a les inversions que permetin la modernització, la innovació i el desenvolupament tecnològic de les indústries culturals i creatives de les Illes Balears per a l'any 2021.

2. Aprovar el pressupost d'aquesta convocatòria, que té un import màxim de 300.000 € (tres-cents mil euros).

3. Autoritzar una despesa de 300.000 €, amb càrrec al capítol VII del pressupost de l'ICIB.

4. Publicar la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el president de l'ICIB, en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 25 de novembre de 2021

El president de l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears Miquel Company Pons

 

 

 

ANNEX 1 Convocatòria

1. Objecte i finalitat

2. Despeses subvencionables i no subvencionables

3. Import i imputació pressupostària

4. Beneficiaris i requisits

5. Normativa aplicable

6. Termini i presentació de sol·licituds

7. Nombre de sol·licituds i termini d'execució de les actuacions

8. Documentació de la sol·licitud

9. Criteris per seleccionar els beneficiaris

10. Import de la subvenció

11. Òrgans competents per instruir, informar i resoldre el procediment

12. Composició de la Comissió Avaluadora

13. Instrucció del procediment

14. Reformulació i factors de correcció del projecte

15. Comprovació del valor de mercat

16. Imports màxims de les ajudes

17. Pagament

18. Justificació

19. Concurrència d'ajudes o subvencions

20. Obligacions dels beneficiaris

21. Interpretació i execució

22. Revocació

23. Reintegrament

24. Règim d'infraccions i sancions

25. Efecte

26. Criteris de valoració

1. Objecte i finalitat

Aquesta convocatòria té per objecte donar suport a les inversions que afavoreixin la modernització, la innovació i el desenvolupament tecnològic de les indústries culturals i creatives de les Illes Balears.

2. Despeses subvencionables i no subvencionables

2.1. Les despeses subvencionables s'han de regir pel que disposa l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de setembre, en què s'indica que es consideren despeses subvencionables aquelles que, d'una manera indubtable, responen a la naturalesa de l'activitat subvencionada i resulten estrictament necessaris.

2.2. Són subvencionables les despeses següents:

— Adquisició de maquinària idònia per al desenvolupament de les indústries culturals i creatives que estigui directament relacionada amb l'activitat que constitueix l'objecte social de l'empresa destinada a les indústries culturals i creatives.

— Adquisició de maquinària per instal·lar en el centre de treball de l'entitat sol·licitant i que estigui directament relacionada amb l'activitat que constitueix l'objecte social de l'empresa destinada a les indústries culturals i creatives.

— Adquisició d'equipament tècnic i audiovisual (com ara focus, taules i equipament de so, taules de llums, caixes d'injecció, projectors, càmeres de vídeo, ciclorames i micròfons).

— Adquisició de tecnologia de la informació i la comunicació (ordinadors, tauletes tàctils, telèfons mòbils, etc.); es pot subvencionar fins a un màxim de set dispositius.

— Adquisició d'impressores, impressores 3D i fotocopiadores.

— Adquisició de llicències d'ús de programari.

— Disseny de pàgines i entorn web.

— Adquisició i instal·lació d'accessoris i/o instal·lacions tècniques en espais d'exhibició culturals.

— Instal·lació o millora de la climatització i/o la renovació de l'aire en espais d'exhibició cultural.

— Adquisició de grades, tarimes i seients.

— Adquisició de tramoies, draperia i carpes o similars.

Adquisició d'elements d'emmagatzematge d'utensilis físics (penja-robes de barra, caixes de transport, etc.).

— Adquisició d'enllumenat d'emergència i generadors per a espais d'exhibició cultural.

— Adquisició de material necessari per complir la normativa vigent sanitària relacionada amb la COVID-19 vinculat als espais d'exhibició cultural.

— Qualsevol altra adquisició que, d'una manera indubtable, respongui a la naturalesa de la convocatòria i resulti estrictament necessària i/o que es destini a l'objecte d'aquestes bases.

2.3. No són subvencionables les despeses següents:

— Compra de béns d'equipament usats.

— Compra de vehicles de transport i adquisició i instal·lació de maquinària sobre aquests, accessoris i recanvis de vehicles.

— Compra de béns destinats a la venda o al lloguer.

— Millora de l'envolupant tèrmica de les naus de producció, de magatzems o d'oficines, així com la substitució de les cobertes.

— Adquisició de locals, immobles i/o terrenys.

— Compra d'eines.

— Adquisició d'empreses o societats, o de part d'aquestes.

— Adquisicions mitjançant arrendament financer.

— Despeses derivades de la reforma d'un immoble.

— Instal·lació o millora de la climatització i/o renovació de l'aire en el centre de treball.

— Mà d'obra i el transport.

— Imposts, taxes i tributs.

— Nòmines dels administradors i dels treballadors, i quotes d'autònoms.

— Qualsevol altra adquisició o despesa que, d'una manera indubtable, no respongui a la naturalesa de l'activitat subvencionada ni resulti estrictament necessària i/o que no es destini a l'objecte d'aquestes bases.

3. Import i imputació pressupostària

3.1. El crèdit assignat a aquesta convocatòria és de 300.000 € (tres-cents mil euros), amb càrrec al capítol VII dels pressupostos de l'ICIB de 2021.

3.2. La concessió de les ajudes previstes en aquesta convocatòria queda condicionada a la disponibilitat pressupostària que s'estableix en el punt 3.1.

3.3. Sempre que la disponibilitat pressupostària ho permeti, es pot incrementar l'import d'aquesta convocatòria. L'import consignat inicialment es pot ampliar mitjançant una resolució d'ampliació del crèdit assignat. Tret que s'estableixi una altra cosa, aquesta ampliació no implica que el termini per presentar sol·licituds s'ampliï, i no afecta la tramitació ordinària de les sol·licituds presentades i no resoltes d'una manera expressa.

4. Beneficiaris i requisits

4.1. Poden ser beneficiaris de les subvencions les persones físiques donades d'alta en el règim d'autònoms i les persones jurídiques dels sectors de les arts escèniques, la música, l'audiovisual, les arts visuals i el món del llibre.

4.2. Totes les persones o entitats que sol·licitin aquestes ajudes han de complir els requisits següents:

a) Estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social abans de la proposta de resolució.

b) Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears abans de la proposta de resolució.

c) Estar establertes en un estat membre de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu i, en el moment de sol·licitar l'ajuda, tenir un establiment operatiu permanent a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, o acreditar que el 50 % dels contractes laborals o serveis contractats s'han fet en el darrer any a les Illes Balears.

d) Estar d'alta en un epígraf de l'impost d'activitats econòmiques (IAE) vinculat a, com a mínim, un dels sectors culturals següents: les arts escèniques, la música, l'audiovisual, les arts visuals o el món del llibre.

e) Que l'objecte social principal de l'entitat sigui el de les arts escèniques, la música, l'audiovisual, les arts visuals o el món del llibre.

f) Complir els principis de l'article 3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

g) Presentar la sol·licitud en els termes i amb els requisits que s'estableixen en els apartats 6 i 7 d'aquesta convocatòria.

4.3. No tenen la condició de beneficiaris d'aquesta convocatòria:

— Les societats públiques i les entitats de dret públic, així com qualsevol empresa o organització en la qual la participació d'aquests ens sigui majoritària.

— Les persones físiques o jurídiques que incorrin en qualsevol de les prohibicions establertes en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, entre les quals hi ha haver sol·licitat la declaració de concurs, haver estat declarades insolvents en qualsevol procediment, estar declarades en concurs, estar subjectes a intervenció judicial o haver estat inhabilitades d'acord amb la Llei concursal sense haver conclòs el període d'inhabilitació fixat a la sentència de qualificació del concurs; que hagin estat sancionades o condemnades per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma, d'acord amb l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i d'homes; ni tampoc les que hagin estat sancionades mitjançant una resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir una subvenció, d'acord amb la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia, o qualsevol altra d'aplicable.

— Les associacions sense ànim de lucre.

4.4. Les ajudes regulades en aquesta convocatòria poden concedir-se a empreses i autònoms que no estiguin en crisi i/o a empreses i autònoms que el 31 de desembre de 2019 no estaven en crisi, segons el que es disposa en l'article 2.18 del Reglament (UE) n.º 651/2014 de la Comissió (Reglament general d'exempció per categories), però que sí que hi estaven o van començar a estar-hi després d'aquesta data a conseqüència del brot de COVID-19.

4.5. Sense perjudici del que s'estableix amb caràcter general en el paràgraf anterior, sota les modalitats i condicions descrites es poden concedir ajudes a microempreses o petites empreses (en el sentit de l'annex I del Reglament general d'exempció per categories) que ja estiguessin en crisi el 31 de desembre de 2019, sempre que no es trobin immerses en un procediment concursal ni hagin rebut una ajuda de salvament o de reestructuració.

4.6. Aquests requisits s'han de complir prèviament a la data de publicació d'aquesta convocatòria anual en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i han de mantenir-se fins a la finalització i la justificació de l'activitat objecte de subvenció.

5. Normativa aplicable

Aquesta convocatòria es regeix per les bases reguladores aprovades mitjançant l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009; el Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la resta de normativa comunitària, estatal o autonòmica aplicable a les subvencions atorgades per l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

6. Termini i presentació de sol·licituds

6.1. El termini per presentar les sol·licituds, adreçades a l'ICIB, és de deu dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació en el BOIB.

6.2. Les sol·licituds s'han de formalitzar obligatòriament tal com s'indica en l'apartat 8.

6.3. Quan el sol·licitant sigui una persona jurídica, ha de sol·liciar l'ajuda per mitjà del seu representant legal, acreditat adequadament.

6.4. En el cas de persones jurídiques amb residència fiscal a l'Estat espanyol, tota la documentació (sol·licitud, annexos i justificació) s'han de presentar d'una manera obligatòria a través del tràmit telemàtic del procediment disponible a la Seu Electrònica de la CAIB.

En el cas de persones físiques (persones donades d'alta en el règim especial de treballadors autònoms i comunitats de béns), també és recomanable presentar tota la documentació (sol·licitud, annexos i justificació) a través del tràmit telemàtic del procediment disponible a la Seu Electrònica de la CAIB.

Això no obstant, les persones físiques també poden presentar la documentació (sol·licitud, annexos i justificació) al Registre de l'ICIB o en els registres i les oficines prevists en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Les sol·licituds lliurades en paper mitjançant registre s'han de presentar en fulls separats (no enquadernats i sense cap tipus d'unió), tots impresos a una cara o bé tots impresos a dues cares. Si la rellevància del document ho exigeix o si hi ha dubtes derivats de la qualitat de la còpia, l'encarregat del Registre pot sol·licitar l'acarament de les còpies aportades, per la qual cosa pot requerir exhibir el document o la informació original.

En el supòsit de concessió de la subvenció, en qualsevol moment es pot requerir la documentació original per acarar-la.

6.5. Les persones interessades han de presentar les sol·licituds emplenades degudament d'acord amb els models que facilita l'ICIB, disponibles a la Seu Electrònica de la CAIB, en la forma establerta en l'article 16 de la Llei 39/2015. S'aconsella emplenar els annexos de la convocatòria amb un processador de textos.

6.6. Si la sol·licitud no compleix els requisits legals i els exigits en l'Ordre de bases reguladores i en aquesta convocatòria, s'ha de requerir una sola vegada a la persona interessada que esmeni les deficiències dins un termini de deu dies naturals, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes prevists en l'article 21 de la Llei 39/2015.

7. Nombre de sol·licituds i termini d'execució de les actuacions

7.1. Cada beneficiari pot presentar, en aquesta convocatòria, un màxim d'una sol·licitud, en total.

7.2. Les factures han de ser emeses i pagades en el període comprès entre l'1 de gener de 2021 i el 15 de desembre de 2021 (ambdós inclosos), que correspon igualment al termini d'execució de les actuacions.

8. Documentació de la sol·licitud

8.1. El formulari de sol·licitud emplenat degudament i signat, que ha d'anar acompanyat de la documentació següent:

a) Documentació administrativa

a.1) Persona física:

— L'acreditació de la identitat.

— Un document acreditatiu de l'alta en el règim especial de treballadors autònoms i de la vigència d'aquesta alta en el moment de presentar la sol·licitud.

Si el sol·licitant ho autoritza a través del formulari de sol·licitud, la Direcció General de Cultura (que s'integra a l'estructura orgànica de la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura) gestionarà, en nom de l'ICIB i exclusivament per a aquesta finalitat, la consulta referent a l'acreditació de la identitat atès que a hores d'ara l'ICIB no pot fer aquesta consulta directament.

a.2) Persona jurídica:

— Una fotocòpia del NIF de la persona jurídica i una fotocòpia del DNI, passaport o NIE de la persona física que la representa.

Document acreditatiu de la representació legal amb la qual actua la persona física que signa la sol·licitud, la qual ha d'estar vigent en el moment de presentar aquesta sol·licitud.

Document constitutiu de l'entitat i els estatuts socials inscrits degudament en el registre corresponent

a.3) Persones físiques i jurídiques:

— Un document acreditatiu d'estar donada d'alta en l'impost d'activitats econòmiques (IAE) en epígrafs vinculats als sectors culturals de les arts escèniques, la música, les arts visuals i el món del llibre.

— Certificat del domicili fiscal del sol·licitant.

— Certificat d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social.

— Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat.

— Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Per a subvencions de més de 3.000 €, cal presentar els certificats d'estar al corrent de pagament de les obligacions tributàries amb:

— L'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

— La Tresoreria General de la Seguretat Social

— L'Agència Estatal d'Administració Tributària

Si el sol·licitant ho autoritza a través del formulari de sol·licitud, la Direcció General de Cultura (que s'integra a l'estructura orgànica de la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura) gestionarà, en nom de l'ICIB i exclusivament per a aquesta finalitat, les consultes referents a aquests certificats, atès que a hores d'ara l'ICIB no pot fer aquestes consultes directament.

Si l'ICIB ja disposa dels documents anteriors, en el formulari de sol·licitud cal que la persona interessada informi de l'expedient de la subvenció anterior on es poden trobar, i l'ICIB els aportarà d'ofici al procediment de subvenció d'aquesta convocatòria.

Això no obstant, en el cas de subvencions de quantia igual o inferior a 3.000 €, la persona o l'empresa interessada pot substituir la presentació d'aquests certificats mitjançant la presentació d'una declaració responsable.

 

​​​​​​​b) Documentació del projecte 

b.1) Memòria descriptiva de la inversió, que ha d'incloure, obligatòriament, tots aquests apartats:

— Objectius.

— Explicació detallada de l'activitat professional que desenvolupa el sol·licitant

— Explicació detallada de la inversió o inversions que s'han de fer.

— Vinculació entre l'activitat desenvolupada per part del sol·licitant i la inversió que s'ha de fer.

— Viabilitat i coherència de la inversió o inversions que s'han de fer.

b.2) El pressupost detallat del projecte (annex 2), amb ingressos i despeses i amb el pertinent IVA desglossat. Cal que el pressupost reculli totes les despeses previstes derivades del projecte.

D'acord amb l'article 40.3. del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, si l'import és superior a 15.000 €, el beneficiari ha de presentar, com a mínim, tres ofertes de diferents proveïdors, anteriors a l'execució del compromís, tret que per les seves característiques especials no hi hagi entitats suficients per poder fer-les, llevat que la despesa s'hagi efectuat abans de sol·licitar la subvenció. Les ofertes presentades s'han d'elegir de conformitat amb els criteris d'eficàcia i d'economia, i s'ha de justificar expressament en cas que l'elecció no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.

La manca de presentació de les tres ofertes s'entén com una anomalia en la totalitat de la sol·licitud.

8.2. Si la sol·licitud o la documentació presentada no compleix els requisits legals i els exigits en l'Ordre de bases reguladores i en aquesta convocatòria, s'ha de requerir una sola vegada a la persona interessada que esmeni o aporti els documents preceptius dins un termini de deu dies naturals, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, amb l'advertiment que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 21 de la mateixa Llei.

8.3. L'incompliment dels requisits en la documentació aportada establerts en aquesta convocatòria comporta que no s'admetrà la sol·licitud.

9. Criteris per seleccionar els beneficiaris

Els beneficiaris s'han de seleccionar mitjançant el procediment de concurs, d'acord amb el procediment següent:

a) Un cop finalitzat el període de presentació de sol·licituds, la Comissió Avaluadora ha de valorar els projectes sol·licitats, d'acord amb els criteris de valoració de l'apartat 26, i s'ordenaran per ordre de puntuació. En el cas d'empat, s'ha de seguir el criteri establert en l'apartat 10.2.

b) A continuació, s'ha de calcular l'import de la subvenció que correspondria a cadascun dels projectes, amb atenció a les quanties màximes establertes en la present convocatòria, d'acord amb els criteris de l'apartat 16.

c) Finalment, les ajudes s'han de concedir per l'ordre establert en l'apartat a) anterior i amb l'import calculat en l'apartat b), fins que s'exhaureixi el crèdit pressupostari.

d) Només tindran dret a la subvenció els sol·licitants que hagin obtingut un mínim de 10 punts d'acord amb els criteris de valoració.

10. Import de la subvenció

10.1. Els projectes s'han de qualificar en funció de les puntuacions obtingudes segons els criteris de valoració detallats a l'apartat 26 i segons el que s'estipula en els apartats 9.b) i 9.c).

10.2. A l'hora de determinar les subvencions corresponents a les sol·licituds que han obtingut la mateixa puntuació total, si el crèdit que resta per assignar no és suficient per concedir-les totes, s'ha de seguir l'ordre de prelació en virtut dels criteris següents:

— Les que han obtingut una puntuació total més alta.

— Amb tot, si com a resultat d'atendre l'ordre de prelació anterior es manté l'empat, s'ha de resoldre a favor de la sol·licitud amb l'import total de pressupost subvencionable més elevat.

Aquest sistema per resoldre un possible empat entre sol·licituds amb una mateixa puntuació s'ha d'aplicar sempre igual, fins a exhaurir tot el crèdit que s'ha de distribuir.

10.3. En cas que algun beneficiari renunciï a la subvenció, l'import de l'ajuda es pot adjudicar a altres expedients de la resolució.

10.4. En cap dels casos no s'abonarà un import superior al justificat mitjançant factures.

10.5. Aquests ajuts s'organitzen en forma de subvencions del 50 % de l'import de la factura (IVA exclòs) de les despeses subvencionables incloses en l'apartat 2 de la convocatòria.

10.6. La suma de totes les despeses subvencionables ha de ser igual o superior a 500 €, IVA exclòs.

10.7. No s'admeten factures justificatives inferiors a 100 euros (IVA exclòs).

11. Òrgans competents per instruir, informar i resoldre el procediment

11.1. En aplicació de l'article 8 de les bases reguladores, correspon a la directora de l'ICIB tramitar les sol·licituds, i al personal que hi està adscrit, ordenar i instruir el procediment. D'acord amb l'article 20.h) dels Estatuts de l'ICIB, l'òrgan competent per resoldre'l és la directora de l'ICIB.

11.2. Correspon a la Comissió Avaluadora examinar les sol·licituds presentades i emetre'n l'informe que ha de  servir de base per elaborar la proposta de resolució.

12. Composició de la Comissió Avaluadora

12.1. Pel que fa al règim de constitució i funcionament, la Comissió Avaluadora s'ha de regir pel que disposen els articles 15 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

12.2. La Comissió Avaluadora d'aquesta convocatòria de subvencions està integrada per cinc membres:

— President: la directora gerent de l'ICIB o la persona que ella designi (amb veu, però sense vot).

— Vocals: tres professionals de prestigi nomenats per l'ICIB (amb veu i vot).

— Secretari: un tècnic de l'ICIB (amb veu, però sense vot).

13. Instrucció del procediment

13.1. L'òrgan competent per instruir el procediment és la directora gerent de l'ICIB, que també té la competència per resoldre el procediment.

13.2. El procediment s'ha d'instruir d'acord amb l'article 24 de la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; l'article 16 del Decret legislatiu autonòmic 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i l'article 8 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura.

13.3. La directora gerent de l'ICIB ha de formular, d'acord amb l'informe de la Comissió Avaluadora, una proposta de resolució en què s'incloguin tantes sol·licituds com sigui possible en la data de la proposta. Aquesta proposta s'ha de publicar en el web de l'ICIB a fi que les persones interessades puguin formular-hi al·legacions, així com acceptar la subvenció o renunciar-hi, en un termini de cinc dies hàbils comptadors des de la publicació de la proposta de resolució en el web de l'ICIB, la qual cosa s'ha de fer constar mitjançant una diligència de l'òrgan instructor.

Com a avís, i sense efectes de notificació, l'ICIB informarà per via telemàtica, a l'adreça electrònica indicada a la sol·licitud, del fet que s'ha publicat la proposta de resolució al web de l'ICIB i indicarà la data de publicació i l'enllaç.

13.4. La directora gerent de l'ICIB ha de resoldre el procediment mitjançant una resolució motivada en què s'ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia de la subvenció concedida. Així mateix, la resolució ha d'especificar els aspectes següents: beneficiari, descripció, import de l'activitat que se subvenciona, import de la subvenció i recursos administratius pertinents. La resolució s'ha publicar en el BOIB.

13.5. Les resolucions de la directora gerent de l'ICIB que concedeixin o deneguin la subvenció sol·licitada exhaureixen la via administrativa i, en contra, s'hi pot interposar un recurs potestatiu de reposició, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat la resolució de concessió en el BOIB, o bé un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà que s'hagin publicat o notificat.

13.6. El termini per dictar i notificar la resolució expressa és de sis mesos a partir de la data en què finalitza el termini per presentar les sol·licituds. S'entenen desestimades les sol·licituds no resoltes en el termini esmentat.

13.7. Una vegada publicada la proposta de resolució, els beneficiaris han de comunicar a l'òrgan instructor l'acceptació o la renúncia de la proposta de resolució (annex 3).

13.8. En qualsevol cas, l'acceptació s'entén produïda automàticament si en el termini de deu dies naturals, comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat en el web, no es fa constar el contrari.

14. Reformulació i factors de correcció del projecte

14.1. L' entitat ha de comunicar per escrit a l'òrgan instructor qualsevol modificació del projecte. La reformulació ha de respectar l'objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció en relació amb la sol·licitud. La modificació de la sol·licitud s'ha de trametre a l'òrgan instructor perquè dicti la proposta de resolució corresponent.

14.2. L'entitat ha de comunicar per escrit a l'òrgan instructor si manté el pressupost inicial amb altres finançaments, que s'han d'especificar, o si presenta una proposta de reformulació que s'ajusti a l'import de la subvenció susceptible de ser concedida.

15. Comprovació del valor de mercat

En cap cas, l'import de les despeses subvencionables no pot ser superior al valor de mercat. L'ICIB pot comprovar el valor de mercat de les despeses subvencionades, d'acord amb l'article 41 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.

16. Imports màxims de les ajudes

16.1. L'import màxim de l'ajuda que pot percebre cada projecte beneficiari és del 50 % de la inversió total feta.

16.2. L'import màxim de l'ajuda que pot percebre cada beneficiari és de 25.000 € (vint-i-cinc mil euros).

16.3. Per a màxims acumulats amb altres ajudes, vegeu l'apartat 19.

16.4. En cas que algun beneficiari renunciï a la subvenció, o en cas que es produeixi una minoració en l'import final justificat, l'import de l'ajuda es pot adjudicar a altres expedients seguint el mateix criteri que s'estableix en l'apartat 9.

16.5. Aquesta subvenció és compatible amb altres subvencions concedides als beneficiaris per a la mateixa finalitat (amb l'excepció de les que provenen de la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura, segons estableix el punt 19. d'aquesta convocatòria), tot i que l'import derivat de la suma de totes les subvencions no pot ser d'una quantitat que superi el cost del projecte subvencionat.

17. Pagament

17.1. Les ajudes s'han d'abonar, amb caràcter general, en un únic pagament, que s'ha d'efectuar una vegada acreditat el compliment de la finalitat per a la qual s'ha concedit la subvenció i un cop justificada la inversió subvencionada, en els termes d'aquesta convocatòria.

17.2. La subvenció s'ha de pagar mitjançant transferència bancària en el número de compte bancari indicat en el formulari de sol·licitud.

18. Justificació

18.1. El termini per justificar les despeses compensables objecte de l'ajuda acaba al cap de vint dies hàbils, comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat la resolució de concessió, si el projecte ja ha finalitzat.

En el cas que no s'hagi presentat, l'òrgan administratiu competent ha de requerir al beneficiari que presenti la justificació en un termini improrrogable de deu dies hàbils, tal com s'estableix en l'article 70.3 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament general de subvencions. El fet de presentar la justificació en el termini addicional establert en aquest apartat no eximeix el beneficiari de les sancions que corresponguin de conformitat amb la Llei general de subvencions.

18.2. No tenen la consideració de justificants de la inversió subvencionada les factures emeses o els extractes bancaris fets amb anterioritat a l'1 de gener de 2021 ni amb posterioritat al 15 de desembre de 2021, tret que es tracti d'un pagament a compte per fer comandes relacionades directament amb la inversió que s'ha de fer.

18.3. La justificació de la inversió subvencionada s'ha de dur a terme amb la presentació del compte justificatiu a través del model normalitzat (annex 4), amb la documentació següent:

a) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades per a la concessió de la subvenció, que ha d'incloure, obligatòriament, tots aquests apartats:

— Indicació de totes les inversions duites a terme i dels resultats obtinguts.

— Tota la informació necessària per interpretar i comprendre correctament la justificació de despeses presentada i la imputació al projecte.

— Si no s'ha executat la totalitat del projecte per causes alienes o de força major, la memòria n'ha d'exposar les causes i explicar les modificacions aplicades.

b) Fotografies de tot el material que s'ha adquirit i/o de les inversions fetes. En el cas que en disposin, cal que les plaques amb les característiques de la maquinària siguin visibles.

c) Una memòria econòmica justificativa del cost de les inversions duites a terme o les

despeses objecte de la subvenció, que ha de contenir:

Una explicació detallada de les despeses fetes en relació amb el projecte presentat. Si escau, s'han d'indicar les desviacions que es produeixin en el pressupost inicial. Només s'han de tenir en compte els conceptes imputats al pressupost presentat amb la sol·licitud.

— La indicació, si escau, dels criteris de repartiment dels costs generals i indirectes incorporats a la relació classificada de les despeses esmentada.

— Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions, si escau, que hagin finançat la inversió subvencionada, amb la indicació de l'import i la procedència.

Full de càlcul (annex 4) que inclogui una relació classificada de les despeses, correctament emplenat i signat, amb la identificació del creditor, l'import, la data d'emissió i la data de pagament.

d) Les factures, completes o simplificades, han de complir els requisits que estableix el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació, aprovat pel Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre. La descripció de l'operació ha d'aportar prou informació sobre el concepte i el període objecte de facturació per tal que es pugui verificar la relació de la despesa amb l'objecte de l'ajut. Si el concepte de la factura no és prou explicatiu, cal adjuntar-hi els albarans de lliurament corresponents o altra documentació justificativa. En tot cas s'ha de poder verificar el preu unitari de l'operació. En el cas que en algunes de les factures sol·licitades no consti l'IVA, és obligatori fer referència a la disposició normativa en virtut de la qual n'és aplicable l'exempció, d'acord amb l'article 6.1.j) del Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació.

No s'admeten factures que no desglossin amb detall la inversió realitzada.

No s'accepten tiquets com a documents comptables justificatius de despesa.

e) Els documents acreditatius del pagament (extracte bancari i/o justificant bancari) han de complir amb els requisits següents:

— La identificació de la persona beneficiària i l'ordenant del pagament, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura, respectivament. L'ordenant ha de fer-hi constar el seu NIF i la denominació social.

— Concepte en què s'ordena el pagament i remissió al número o números de factura a què correspon. Si el document de pagament no fa referència a les factures, ha d'anar acompanyat de la documentació complementària que permeti verificar la correspondència entre despesa i pagament.

En el cas de pagament mitjançant xec nominatiu, pagaré, lletres de canvi o similars, l'entitat ha d'aportar còpia del document i còpia de l'extracte bancari que acredita el càrrec.

— No s'accepta cap document acreditatiu del pagament que sigui en efectiu.

— No s'accepta cap justificació de pagament per compensació.

 f) Qualsevol altra documentació que li sigui requerida a l'efecte de comprovar la realització del projecte           subvencionat.

18.4. En el cas que el compte justificatiu no tengui la documentació necessària per comprovar que s'ha justificat i aplicat l'ajuda, l'òrgan competent ha de sol·licitar al beneficiari que esmeni els defectes de la justificació dins els deu dies hàbils següents, comptadors a partir de l'endemà d'haver rebut el requeriment d'esmena.

18.5. En el cas que no es justifiqui totalment la inversió objecte de l'ajuda, però s'hagi complert parcialment la finalitat per a la qual es va concedir l'ajuda, aquesta s'ha de revisar i s'ha de minorar proporcionalment.

18.6. Qualsevol alteració de les condicions que s'hagin tingut en compte per concedir l'ajuda i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes concedides per altres administracions o entitats, públiques o privades, nacionals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió.

18.7. La falta de justificació en els termes i en els terminis que estableixi la resolució de concessió de l'ajuda, així com els altres incompliments prevists en la normativa aplicable, poden determinar la revocació de l'ajuda. L'òrgan instructor serà l'encarregat de dirimir-la.

18.8. En el marc d'un control financer, la Intervenció de la Comunitat Autònoma pot sol·licitar còpia dels extractes de moviments bancaris, informació als emissors de les factures, fer controls material de les inversions, i altres comprovacions.

19. Concurrència d'ajudes o subvencions

19.1. L'import de les ajudes que estableix aquesta convocatòria no pot ser, en cap cas, d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres administracions públiques o d'altres entitats públiques o privades, nacionals o internacionals, superi el 100 % del cost de la inversió objecte de l'ajuda.

19.2. El Marc nacional temporal relatiu a les mesures d'ajuda a empreses i autònoms consistents en subvencions directes, bestretes reemborsables, avantatges fiscals, garanties de préstecs i bonificacions de tipus d'interès en préstecs destinades a donar suport a l'economia en el context de l'actual brot de COVID-19, aprovat per les decisions de la Comissió Europea SA.56851 (2020/N), de 2 d'abril de 2020, i SA.57019 (2020/N), de 24 d'abril de 2020, i les seves modificacions, preveu mesures d'ajuda temporal per un import màxim total de 800.000 € per empresa o autònom. Aquestes ajudes poden acumular-se a les ajudes que entrin en l'àmbit d'aplicació del Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DOUE L 352, de 24 de desembre).

19.3. Si l'ajuda concedida conformement a aquest règim s'acumula a una altra ajuda compatible relativa a les mateixes despeses subvencionables, atorgada per la mateixa autoritat competent o per una altra, d'acord amb aquest mateix règim o amb la Comunicació de la Comissió sobre el Marc temporal relatiu a les mesures d'ajuda estatal destinades a donar suport a l'economia en el context de l'actual brot de COVID-19, es respectaran els imports d'ajuda màxima establerts en la Comunicació de la Comissió esmentada.

19.4. Els beneficiaris no poden obtenir ajudes pels mateixos conceptes que es derivin d'altres convocatòries d'ajudes de la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura, l'ICIB mateix, l'IEB o l'Institut Ramon Llull.

19.5. En els casos no prevists en l'apartat anterior, aquesta subvenció és compatible amb altres subvencions concedides als beneficiaris per a la mateixa finalitat, amb les condicions següents:

a) L'import derivat de la suma de totes les subvencions no pot ser d'una quantitat que superi el cost de la inversió subvencionada.

b) Les factures i els justificants de despesa que s'hagin presentat a altres convocatòries de subvencions s'han d'incloure en el compte justificatiu d'aquesta convocatòria. En aquest cas, les factures i els justificants de despesa esmentats s'han de presentar estampillats per l'altra administració i, a més, han d'indicar el percentatge imputat per aquesta a la seva convocatòria.

En el cas que no sigui possible presentar la documentació estampillada, s'ha de presentar una relació, signada degudament, de les factures i dels justificants de despesa. Aquesta relació ha d'incloure una descripció clara de l'altra convocatòria, el percentatge que s'hi ha imputat i l'autorització expressa perquè l'ICIB, si escau, verifiqui les dades amb l'altra administració.

20. Obligacions dels beneficiaris

Són obligacions dels beneficiaris de les ajudes les que estableix l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions. A més de les obligacions que s'estableixen en aquest article, els beneficiaris han de complir les següents:

a) Comunicar a l'òrgan que ha emès la proposta de resolució que l'accepten o que hi renuncien, en els termes establerts en aquesta convocatòria. En qualsevol cas, l'acceptació s'entén produïda automàticament si no es fa constar el contrari en el termini de deu dies hàbils des que es notifica la proposta.

b) Acreditar davant l'òrgan que els ha concedit l'ajuda el compliment efectiu dels requisits i les condicions que s'exigeixen per a la concessió de les ajudes i, si s'escau, el manteniment de l'activitat subvencionada.

c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control que siguin procedents per part de les administracions autonòmica, estatal i comunitària; la Sindicatura de Comptes, o altres òrgans de control extern, i també facilitar-los tota la informació que requereixin en relació amb les ajudes concedides.

d) Comunicar a l'ICIB l'obtenció de subvencions i ajudes per a la mateixa finalitat. Aquesta comunicació s'ha de fer dins el termini de tres dies hàbils des que se sol·licita o s'obté l'ajuda concurrent i, en tot cas, abans de justificar l'aplicació que s'hagi donat als fons.

e) Acreditar, en la forma que s'estableixi reglamentàriament i abans que es dicti la proposta de resolució de concessió, que estan al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica.

f) Deixar constància de la percepció i l'aplicació de l'ajuda en els llibres de comptabilitat o en els llibres de registre que, si escau, hagi de dur el beneficiari d'acord amb la legislació mercantil o fiscal aplicable.

g) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, incloent-hi els documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

h) Dur a terme l'acció o accions o la inversió que fomenta la concessió de la subvenció en la forma i dins el termini que estableix aquesta convocatòria. Qualsevol canvi en el projecte o en el calendari s'ha de comunicar abans que acabi el termini d'execució a l'òrgan instructor, el qual pot acceptar o no la modificació sol·licitada. Els canvis que no s'hagin comunicat poden donar lloc a la revocació total o parcial de la subvenció.

i) Destinar l'import de la subvenció a finançar l'actuació per a la qual s'ha sol·licitat, i mantenir l'afectació de les inversions a l'activitat subvencionada.

j) Acreditar davant l'òrgan que els ha concedit la subvenció el compliment efectiu dels requisits i les condicions que s'exigeixen per a la concessió de les ajudes i, si escau, el manteniment de l'activitat subvencionada.

k) Garantir la permanència de la inversió durant un període mínim de tres anys.

l) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists en l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions.

m) Declarar tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió. En tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions atorgades per qualsevol entitat pública o privada, nacional o internacional, pot donar lloc a la modificació de la subvenció concedida.

21. Interpretació i execució

El president de l'ICIB pot dictar les resolucions, les circulars i les instruccions que siguin necessàries per interpretar i executar aquesta convocatòria.

22. Revocació

22.1. D'acord amb l'article 43 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionat l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció.

22.2. Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte, totalment o parcialment, l'acte de concessió i pertoca reintegrar les quantitats percebudes indegudament.

23. Reintegrament

23.1. Pertoca reintegrar, totalment o parcialment, les quantitats rebudes i exigir l'interès de demora des del moment del pagament de la subvenció fins a la data de la resolució per la qual s'aprova el reintegrament en els supòsits prevists en l'article 44.1 del Decret legislatiu 2/2005.

A més, quan la resolució de concessió de subvenció hagi estat declarada invàlida per qualsevol de les causes de nul·litat de ple dret o d'anul·labilitat establertes en l'ordenament jurídic aplicable, l'òrgan competent ha d'iniciar, si pertoca, el procediment de reintegrament de les quantitats abonades.

23.2. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

23.3. En cas d'incompliment parcial o de justificació parcial, s'ha de reintegrar la quantitat rebuda mitjançant l'aplicació d'un percentatge de minoració i segons la naturalesa de l'incompliment.

23.4. En el cas que la persona beneficiària vulgui retornar voluntàriament part o la totalitat de la subvenció percebuda, ho ha de comunicar per escrit a l'ICIB, perquè li faci arribar la documentació necessària per fer efectiu el reintegrament dels romanents no aplicats, així com dels interessos que en deriven.

24. Règim d'infraccions i sancions

Constitueixen infraccions administratives en matèria de subvencions les accions o omissions dels beneficiaris previstes en els articles 51, 52 i 53 del Decret legislatiu 2/2005, quan hi intervingui dol, culpa o simple negligència, i hi és aplicable el títol V d'aquesta norma.

25. Efecte

Aquesta Resolució entra en vigor l'endemà d'haver-se publicat en el BOIB.

​​​​​​​​​​​​​​26. Criteris de valoració (màxim de 20 punts)

— Objectius (màxim: 5 punts).

— Explicació detallada de l'activitat professional que desenvolupa el sol·licitant (màxim: 4 punts).

— Explicació detallada de la inversió o inversions que s'han de fer (màxim: 4 punts).

— Vinculació (viabilitat i coherència) entre l'activitat desenvolupada per part del sol·licitant i la inversió que s'ha de fer (màxim: 7 punts).

La puntuació mínima per poder obtenir subvenció és de 10 punts.