Secció II. Autoritats i personal
Subsecció primera. Nomenaments, situacions i incidències
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS
Núm. 554999
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 16 de novembre de 2021 per la qual es nomena personal estatutari fix i s’adjudiquen places a les persones que han superat el concurs oposició per cobrir places vacants de la categoria infermer obstetricoginecològic/ infermera obstetricoginecològica dependents del Servei de Salut de les Illes Balears, convocat per mitjà de la Resolució de 6 de juliol de 2018 (BOIB núm. 87, de 14 de juliol de 2018)
Fets
1. Per mitjà de la Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 6 de juliol de 2018 (BOIB núm. 87, de 14 de juliol de 2018; correccions d'errors en el BOIB núm. 92, de 26 de juliol de 2018), es va convocar un concurs oposició per cobrir places vacants de la categoria infermer obstetricoginecològic/infermera obstetricaginecològica dependents del Servei de Salut de les Illes Balears.
2. Per mitjà de la Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 2 de juliol de 2021 (BOIB núm. 91/2021, de 8 de juliol), es va aprovar la llista de persones candidates que havien superat el procés selectiu i es donà un termini de vint dies hàbils perquè presentassin la documentació requerida. Aquesta Resolució va ser modificada per la de 6 de setembre de 2021 (BOIB núm. 124, de 9 de setembre de 2021).
3. Una vegada finalitzat aquest termini i revisada i conformada la documentació presentada, és procedent aprovar la resolució per la qual es nomena personal estatutari fix i s'adjudiquen les places a les persones candidates aprovades que han acreditat documentalment que compleixen els requisits exigits en la convocatòria.
4. Una vegada adjudicades les places y transcorregut el termini d'un mes per prendre possessió, les persones següents renunciaren o no prengueren possessió: María Mercedes Vicente Macías y Óscar A. Villalba Merchán. Així, aquestes places van quedar vacants.
5. El punt 10.2, de les bases de la convocatòria indica el següent: «A fi d'assegurar que es cobreixen totes les places convocades, quan de la documentació exigida en la base 11.2 es desprengui que alguna de les persones seleccionades no compleix els requisits per ser nomenada com a personal estatutari fix, el Tribunal també ha de publicar als llocs indicats més amunt una llista complementària de les persones aspirants que segueixin per puntuació a les propostes. Aquesta llista també ha de ser elevada al director general del Servei de Salut».
6. Segons la doctrina establerta en la sentencia del TS núm. 1656/2018, de 22 de novembre de 2018, s'han d'adjudicar aquestes places vacants a les opositores que figuren en l'Annex 1, per ordre estricte de puntuacions.
Fonaments de dret
1. La Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut.
2. El Text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.
3. El Reial decret llei 1/1999, de 8 de gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places a les institucions sanitàries de la Seguretat Social —vigent amb rang reglamentari i sense caràcter bàsic en virtut de la disposició transitòria sisena de la Llei 55/2003.
4. El Decret 8/2018, de 23 de març, pel qual es regula la capacitació lingüística del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears.
5. El Decret 45/2019, de 24 de maig, pel qual es creen, es modifiquen i se suprimeixen diverses categories de personal estatutari en l'àmbit del Servei de Salut de les Illes Balears
6. La Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 6 de juliol de 2018 per la qual es convoca un concurs oposició per cobrir places vacants de la categoria infermer obstetricoginecològic/infermera obstetricaginecològica dependents del Servei de Salut de les Illes Balears.
Per això, d'acord amb la base 12.1 de la convocatòria, dict la següent
Resolució
1. Nomenar personal estatutari fix de la categoria infermer especialista obstetricoginecològic/infermera especialista obstetricoginecològica les persones que figuren en l'annex 1 d'aquesta resolució.
2. Determinar que la presa de possessió s'ha d'efectuar en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Perden aquest dret les persones que no s'incorporin a la seva destinació en aquest termini, excepte en els casos d'impossibilitat acreditada i apreciada per l'òrgan convocant.
3. Establir que abans de prendre possessió de la plaça, la persona interessada ha de fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni que du a terme cap activitat en el sector públic de les que comprèn l'article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques. Si du a terme alguna activitat privada —incloses les de caràcter professional— ho ha de declarar en el termini de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la data de la presa de possessió perquè l'òrgan competent n'acordi la declaració de compatibilitat o d'incompatibilitat.
4. Determinar que, d'acord amb la base 12.4 de la convocatòria, el personal que ha obtingut una destinació definitiva no pot participar en els concursos de provisió de places durant un termini mínim d'un any comptador des del dia en què es prengui possessió de la plaça bàsica.
5. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs de reposició davant l'òrgan que la dicta, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, de 1r d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 10, 25 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri oportú interposar-hi.
Palma, 16 de novembre de 2021
El director general Julio Miguel Fuster Culebras Per delegació de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat (BOIB núm. 31, de 04/03/2021)