Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SON SERVERA
Núm. 553413
Aprovació definitiva de les bases reguladores del procediment de concessió d’ajudes individualitzades per a la matrícula de l’Escola municipal de música, dansa i teatre de l’Ajuntament de Son Servera per al curs acadèmic 2021-2022
D'acord amb l'edicte publicat al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) núm. 130, de 21 de setembre de 2021, en relació a l'acord adoptat pel Ple de l'Ajuntament de Son Servera, en sessió ordinària de 16 de setembre de 2021, mitjançant el qual es van aprovar inicialment bases reguladores del procediment de concessió d'ajudes individualitzades per a la matrícula de l'Escola municipal de música, dansa i teatre de l'Ajuntament de Son Servera per al curs acadèmic 2021-2022.
De conformitat amb el que preveuen els articles 22.2.d) i 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local, i havent transcorregut el termini d'exposició al públic sense que s'hagin presentat cap al·legació ni reclamació a l'aprovació de les bases reguladores, que a continuació es transcriuen:
Son Servera, 11 de novembre de 2021
La batlessa
Natalia Troya Isern
“BASES REGULADORES DEL PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ D'AJUDES INDIVIDUALITZADES PER A LA MATRÍCULA DE L'ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA, DANSA I TEATRE DE L'AJUNTAMENT DE SON SERVERA PER EL CURS ACADÈMIC 2021-2022
1.Finalitat i Objecte
1.1. La irrupció de la COVID-19 ha provocat una situació extraordinària i sense precedents a les Illes Balears que ha afectat de forma generalitzada i transversal a tots els sectors de la nostra societat. Les famílies han patit de forma molt important aquesta situació, particularment pel que fa als seus drets d'educació i socialització, i han vist privades les seves activitats habituals i rutines durant un període molt important de temps.
L'Ajuntament de Son Servera és conscient de la dificultat econòmica que suposa per a algunes famílies del municipi l'inici del curs escolar. L'absència de tots els elements bàsics que per això es requereixen, pot provocar dificultats en el desenvolupament de les activitats educatives.
1.2. L'objecte d'aquestes bases és regular l'assignació d'ajudes econòmiques individualitzades per a l'alumnat matriculat en la prestació de serveis de l'Escola de Música, Dansa i Teatre de l'Ajuntament de Son Servera durant el curs 2021-2022.
1.3. Les ajudes que es concedeixen tenen la finalitat d'ajudar les famílies en el finançament de la matrícula dels cursos que es detallen a continuació i per a les següents matèries:
a) Iniciació.
b) Llenguatge musical.
c) Classes d'instruments i veu (30 minuts).
d) Classes d'instruments i veu (45 minuts).
e) Classes d'instruments Conservatori (1 hora).
f) Dansa/Teatre.
g) Combos.
2. Aplicació pressupostària i import de l'ajuda.
2.1. La quantia total de les ajudes econòmiques que regulen aquestes bases és de 20.000 €, dels quals es distribuiran 7.000 € per a l'Escola de Teatre i 13.000 € per a l'Escola de Música i Dansa, amb càrrec a la partida núm. 2021/332048001 i núm. 2021/3340/48001 del pressupost municipal per a l'exercici 2021, respectivament.
2.2. L'import de l'ajuda serà el de la quantitat abonada en concepte de matricula anual per el curs 2021-2022, en algun dels cursos i matèries establertes en el punt 1.3 d'aquestes bases reguladores.
3. Requisits exigits a les persones sol·licitants.
3.1. Podran ésser beneficiaris de les ajudes les persones matriculades a l'Escola de Música, Dansa i Teatre de l'Ajuntament de Son Servera en el curs 2021-2022 i empadronades al municipi de Son Servera amb una antiguitat mínima de sis mesos respecte de la data de sol·licitud.
3.2. Si l'alumnat és menor d'edat, la persona beneficiària serà el pare, la mare o tutor legal.
No poden tenir la condició de beneficiàries les persones en les quals s'esdevingui alguna de les circumstàncies que preveu l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
3.3. La presentació de la sol·licitud implica, d'acord amb l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, que la persona sol·licitant accepta que l'Ajuntament de Son Servera accedeixi a les dades següents, necessàries per resoldre l'ajuda:
4. Termini, lloc i forma de presentació de les sol·licituds.
4.1. La sol·licitud es podrà presentar a partir del dia següent al de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears fins a l'exhauriment del crèdit pressupostari que estableix el punt 2 de les bases reguladores.
Un cop exhaurit el crèdit pressupostari, es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears aquesta situació i la presentació de les sol·licituds no donarà cap dret a l'obtenció de l'ajuda.
4.2. Els models normalitzats, així com les bases i la resta de documentació associada a l'expedient, estaran disponible a la seu electrònica de l'Ajuntament de Son Servera. La presentació de la sol·licitud d'ajuda fora de termini i la no utilització dels formularis establerts, seran causes d'inadmissió de les sol·licituds d'ajuda.
4.3. La simple presentació de la sol·licitud suposa l'acceptació de les bases que regeixen la convocatòria i el compromís de la persona sol·licitant de complir amb les obligacions i deures que en deriven.
4.4. La presentació de les sol·licituds es farà de forma telemàtica a la seu electrònica de l'Ajuntament de Son Servera o de manera presencial al Registre General de l'Ajuntament, i han d'anar adreçades a la Batlia Presidència i acompanyades de la documentació indicada en el punt 5. La presentació de la sol·licitud i de la documentació que s'acompanya també es pot fer en les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
5. Documentació a aportar amb la sol·licitud
a) Sol·licitud i declaració jurada d'acord amb el model que figura com a ANNEX I,
b) Documentació acreditativa de la representació en virtut de la qual actua la persona que signa la sol·licitud.
c) Fotocòpia del DNI o NIE de la persona sol·licitant.
d) Fotocòpia del DNI o NIE de l'alumnat.
e) Certificat actualitzat de l'entitat bancària o caixa d'estalvis del compte corrent del pare, de la mare o de la figura de tutor legal, en el qual consti la denominació de l'entitat, l'oficina, el dígit de control i el número de compte (IBAN /*Swift *BIC) en què s'ha d'abonar l'import de l'ajuda, si escau. No s'admeten altres documents per acreditar la titularitat de compte bancari com poden ser un rebut, un document elaborat per l'interessat, etc.
La presentació d'una sol·licitud no implica l'obligatorietat de ser concedida.
6. Règim de concurrència
El procediment és de concurrència no competitiva, les sol·licituds es resoldran de forma individual, seran estudiades per ordre de presentació i es concediran les ajudes en el mateix ordre a totes aquelles que compleixin els requisits i les condicions previstes a les bases reguladores, fins a l'exhauriment dels fons destinats. Aquelles sol·licituds que complint els requisits per adquirir la condició de beneficiari els falti algun document preceptiu o d'acreditació se'ls concedirà un termini de 10 dies hàbils per poder presentar en un sol cop tota la documentació que els manqui; en aquest cas, la data de presentació que es tindrà en compte serà la de la presentació de tota la documentació completa.
Aquestes ajudes són compatibles amb altres ajudes per al mateix concepte, tot i que l'import en cap cas pot ser d'una quantia tal que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos, superi el cost de l'activitat subvencionada, tot això atès el disposat en l'article 19 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
7. Obligacions de la persona beneficiària.
L'obtenció de les ajudes regulades per aquestes bases comporta les següents obligacions:
a) No falsejar les condicions requerides per a la concessió de la subvenció i no ocultar les que l'haguessin impedit o limitat.
b) Comunicar les alteracions que es produeixin en les circumstàncies i requisits objectius i subjectius tenguts en compte per concedir la subvenció.
c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i facilitar la informació que se‘ls requereixi.
d) Cooperar amb l'Administració en totes les activitats d'inspecció i verificació que es duguin a terme, per assegurar la correcta destinació de l'ajuda.
e) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts (tiquets i/o factures), inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control. És per aquest motiu que les persones beneficiàries hauran de tenir a disposició de l'administració aquests documents justificatius perquè se'ls hi podrà requerir la seva aportació en qualsevol moment.
La inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori en la declaració responsable, o la no-presentació davant l'Ajuntament de la documentació que, si s'escau, sigui requerida per acreditar el compliment del que s'ha declarat, determinarà l'inici del procediment de reintegrament de la subvenció rebuda a la qual haurà que sumar l'interès de demora aplicable des del dia de la recepció de la subvenció fins que s'acordi el reintegrament, que serà l'increment legal dels doblers incrementat en un 25%, en base a l'establert en l'article 38.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i com a conseqüència de tot l'exposat, i després de la instrucció del corresponent expedient sancionador, la persona infractora, durant un termini de fins a quatre anys, no podrà obtenir subvencions, ajudes públiques i avals de l'Ajuntament de Son Servera o d'altres ens públics.
8. Procediment, resolució i pagament de l'ajuda
8.1. La gestió de les ajudes previstes en aquestes bases reguladores se subjecta als principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no-discriminació, així com l'eficàcia en el compliment d'objectius i l'eficiència en l'assignació i utilització dels recursos públics.
8.2. L'òrgan competent per ordenar i instruir el procediment de concessió de les ajudes previstes en aquestes bases reguladores és la Batlia. Rebudes les sol·licituds, l'òrgan competent ha d'instruir els procediments, comprovar el compliment dels requisits exigits en aquestes bases i en la convocatòria corresponent i, si escau, requerir a les persones sol·licitants que aportin tota la documentació i informació complementària que s'estimi oportuna per fonamentar la seva sol·licitud, o que esmenin els defectes apreciats en la sol·licitud, en el termini de deu dies hàbils. A més, aquest òrgan pot realitzar d'ofici totes les actuacions que estimi necessàries i convenients per determinar, conèixer i comprovar les dades que figurin en les sol·licituds, en virtut de les quals s'han de valorar les sol·licituds per tal de resoldre l'expedient de concessió d'ajuda.
8.3. D'acord amb el que disposa l'article 71 de la Llei 39/2015, en la tramitació de sol·licituds s'ha de guardar l'ordre estricte de presentació. La persona tècnica instructora designada ha d'emetre un informe proposta de resolució respecte de la totalitat o un nombre determinat de sol·licituds, indicant les persones beneficiàries i les quanties de les ajudes corresponents a cadascuna, així com aquelles que hagin estat desestimades. Si s'exhaureix el crèdit destinat a la convocatòria abans d'acabar el termini de presentació, s'ha de suspendre la concessió de noves ajudes mitjançant resolució que s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
8.4. L'òrgan competent per resoldre i concedir l'ajuda és la Batlia, que dictarà aquesta resolució un cop dictada la proposta de resolució definitiva i emès informe de fiscalització per la Intervenció Municipal. La resolució de concessió ha de determinar la quantia concedida i ha d'incorporar, si és el cas, les condicions i obligacions a què està subjecta la persona beneficiària. La resolució l'ha de dictar l'òrgan competent i l'ha de notificar a les persones beneficiàries mitjançant un anunci publicat en la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Son Servera (https://sonservera.eadministracio.cat/dossier). Els terminis de recurs es compten a partir de l'endemà en què es produeix aquesta publicació.
8.5. La resolució també ha de servir per entendre justificada l'ajuda, reconèixer l'obligació (import justificat) a favor de les persones beneficiàries i ordenar el pagament de les obligacions reconegudes mitjançant transferència bancària, en el compte corrent que hagi indicat la persona beneficiària.
8.6. El pagament d'aquestes ajudes s'ha de fer en un pagament únic a cada persona beneficiària per la totalitat de l'import concedit, mitjançant transferència bancària, a partir de la data de la resolució de concessió, sense que sigui necessària la constitució de garanties.
8.7. La persona sol·licitant pot desistir de la sol·licitud, o renunciar al dret a l'ajuda, en qualsevol moment i mitjançant un escrit adreçat a l'Ajuntament de Son Servera. L'Ajuntament de Son Servera ha de dictar una resolució en què expressi les circumstàncies que concorren, amb indicació dels fets produïts i les normes legals, així com, si és el cas, la concessió de l'ajuda a la persona o a les persones sol·licitants següents en l'ordre del registre d'entrada.
9. Publicitat
D'acord amb el previst a l'article 20.4.c) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Departament d'Intervenció enviarà informació sobre aquesta convocatòria i sobre les resolucions de concessió que en derivin a la Base de Dades Nacional de Subvencions.
El text íntegre d'aquestes bases reguladores, la convocatòria corresponent i les resolucions de concessió de les ajudes es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en la Base de Dades Nacional de Subvencions i al tauler d'edictes de las Seu Electrònica de l'Ajuntament de Son Servera, de l'Escola Municipal de Música i Dansa de Son Servera i del Teatre Municipal La Unió.
10. Reintegrament
L'incompliment de les condicions imposades en aquestes bases pot donar lloc al reintegrament total o parcial de les quantitats percebudes, en els termes que preveu l'Ordenança general de subvencions de l'Ajuntament de Son Servera, publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 161/2004, de 6 de novembre.
11. Infraccions i sancions
El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables és el que s'estableix en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
També seran d'aplicació qualsevol normativa sancionadora administrativa o penal que sigui aplicable quant a la falsedat de les dades incloses dins les declaracions responsables.
12. Tractament de dades de caràcter personal
De conformitat amb el que preveu la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals:
a) El responsable del tractament de les dades de les persones interessades és l'Ajuntament de Son Servera (CIF P0706200C, plaça Sant Ignasi, 1, Illes Balears), únic destinatari de la informació aportada voluntàriament.
b) La finalitat del tractament de les dades és gestionar la sol·licitud de l'ajuda directa per atenuar l'impacte econòmic de la COVID-19 al terme municipal de Son Servera.
c) El temps de conservació de les dades és el termini de vigència d'aquest expedient. No obstant això, les dades es conserven amb finalitat d'arxiu d'interès públic o finalitats estadístiques.
d) L'Ajuntament de Son Servera té legitimació per tractar les dades en l'exercici dels poders públics o competències pròpies.
e) Les dades no se cedeixen a terceres persones alienes a l'Ajuntament de Son Servera, llevat que hagin de ser comunicades a altres entitats públiques per imperatiu legal.
f) La persona interessada pot exercir els seus drets d'accés, rectificació, oposició, supressió, cancel·lació. Per a això, ha de formular sol·licitud d'Exercici dels Drets de Rectificació, Supressió, Limitació, Portabilitat o Oposició en relació amb Dades de Caràcter Personal, o sol·licitud d'Exercici del d'Accés (Dades de Caràcter Personal).
Les sol·licituds s'han de presentar al Registre General de l'Ajuntament de Son Servera, plaça Sant Ignasi, 1 - 07550 - Son Servera, o bé mitjançant la seva seu electrònica https://sonservera.eadministracio.cat/.
Així mateix, la persona interessada té dret a presentar una reclamació davant l'autoritat de control (www.aepd.es) si considera que el tractament no s'ajusta a la normativa vigent.
13. Legislació supletòria i interpretació de les bases
En tot allò que no preveuen aquestes bases regeix el que disposa l'Ordenança general de subvencions de l'Ajuntament de Son Servera, publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 161/2004, de 6 de novembre; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; el Reial Decret 877/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003; la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques; el Reial Decret Legislatiu 2/2004 pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals; les Bases d'Execució del Pressupost Municipal per a l'any 2021 i demés normativa que hi resulti d'aplicació.
Per resoldre totes les qüestions que no preveuen aquestes bases i per interpretar els dubtes que puguin sorgir en la seva aplicació, és competent l'òrgan amb facultats per aprovar les bases, que queda autoritzat per dictar aquells actes que siguin necessaris.
14. Recursos
La resolució que recaigui en aquest procediment posa fi a la via administrativa. Contra ella es pot interposar el recurs de reposició en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la seva publicació. Alternativament i en el termini de dos mesos es pot interposar davant el Jutjat de lo Contenciós-Administratiu, recurs contenciós administratiu.
Contra les presents bases, en tant disposició administrativa de caràcter general, no cap recurs en via administrativa, sinó directament recurs contenciós-administratiu davant la Sala Contenciosa-Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en aplicació de l'article 112.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. El recurs s'haurà d'interposar en el termini de dos mesos, a comptar des del dia següent al de la publicació d'aquestes Bases en el BOIB, de conformitat amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa.
Tot això sense perjudici de que pugueu interposar qualsevol altre recurs que pogueu estimar més convenient al vostre dret.
ANNEX I
SOL·LICITUD
Dades de la persona sol·licitant
Nom i llinatges/Nom social:______________________________________________________
DNI/CIF:______________Domicili:__________________________Localitat:______________
CP:________ Província: __________Telèfon:_____________ Correu electrònic:___________
Dades del representant legal
Si és el cas, heu d'adjuntar la documentació que acrediti la representació legal:
Nom i llinatges/Nom social:______________________________________________________
DNI/CIF:______________Domicili:__________________________Localitat:______________
CP:________ Província: __________Telèfon:_____________ Correu electrònic:___________
_______________________________ en representació de _____________________________
en qualitat de ________________________________ .
Matricula realitzada a:
( ) MÚSICA
( ) DANSA
( ) TEATRE
*DADES DE L'ALUMNE/A
Alumne/a:
Nom
Primer cognom
Segon cognom
Data naixement
EXPÒS:
Que m'he assabentat de la convocatòria d'ajudes per a la matrícula dels cursos anteriorment referenciats corresponents al curs 2021-2022, per a alumnes de l'Escola Municipal de Música Dansa i Teatre de l'Ajuntament de Son Servera.
D'acord amb l'article 69 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques,
DECLAR, sota la meva responsabilitat:
- Que totes les dades de la sol·licitud i de la documentació que adjunt són certes.
- Que tenc poder suficient per actuar
- Que l'alumnat està empadronat en el municipi de Son Servera amb una antiguitat mínima de sis mesos respecte de la data de sol·licitud.
- Que l'alumnat està matriculat, en el curs 2021-2022, en algun dels cursos i matèries objecte de l'ajuda impartits a l'Escola Municipal de Música Dansa i Teatre de l'Ajuntament de Son Servera.
- Que estic al corrent de les obligacions tributàries amb l'administració pública i també al corrent de les obligacions econòmiques amb la Seguretat Social.
- Que complesc les obligacions previstes a l'article 14 i requisits per obtenir la condició de beneficiari prevists a l'article 13 de Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
- Que em sotmet a les actuacions de comprovació i control financer previstes per la normativa de subvencions vigent.
- Que em compromet a col·laborar i facilitar tota la documentació que l'Ajuntament de Son Servera em requereixi en relació a les seves funcions de control i fiscalització d'aquesta subvenció.
Documentació que adjunt:
( ) Còpia DNI/NIE del sol·licitant
( ) Còpia DNI/NIE del alumnat
( ) Documentació acreditativa de la representació en virtut de la qual actua la persona que signa la sol·licitud.
( ) Sol·licitud i declaració responsable complimentada (annex I)
( ) Certificat expedit per l'entitat bancària de titularitat bancària. No s'admeten altres documents per acreditar la titularitat de compte bancari com poden ser un rebut, un document elaborat per l'interessat, etc.
Son Servera,
Signatura de la persona sol·licitant”