Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'AFERS SOCIALS I ESPORTS
Núm. 551236
Resolució de la consellera d’Afers Socials i Esports per la qual s’aprova la convocatòria de subvencions destinades a entitats privades sense ànim de lucre per al finançament de despeses d’adquisició de vehicles elèctrics i d’adquisició o manteniment d’eines informàtiques i tecnològiques utilitzades en la prestació de serveis socials a les Illes Balears, amb càrrec a l’assignació tributària del 0,7 % de l’impost sobre la renda de les persones físiques, per a l’any 2021
Identificador BDNS: 594944
Fins a l'any 2016, l'Administració General de l'Estat gestionava els ajuts derivats de l'assignació tributària del 0,7 % de l'impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF), mitjançant els quals es finançaven diversos programes d'interès general de caràcter social.
La Sentència 9/2017, de 19 de gener de 2017, del Tribunal Constitucional, va estimar parcialment el conflicte positiu de competències interposat pel Govern de la Generalitat de Catalunya contra la convocatòria estatal de subvencions a entitats del tercer sector amb càrrec a l'assignació tributària del 0,7 % de l'IRPF. Aquesta Sentència reconeix la competència autonòmica per a la gestió de les subvencions esmentades, amb independència de l'origen dels fons, atès que estan dirigides al finançament de programes en matèria d'assistència social, competència exclusiva de la comunitat autònoma recurrent.
Així doncs, la jurisprudència constitucional ha determinat que la convocatòria i la concessió de les subvencions del tram autonòmic de l'IRPF correspon a les comunitats autònomes, les quals s'han d'ajustar a la legislació bàsica de l'Estat en matèria de subvencions, a la normativa autonòmica aplicable i al que estableixi l'acord corresponent del Consell de Ministres.
En compliment de la Sentència 9/2017, el Consell de Ministres, en la sessió de 23 de juny de 2017 i a proposta de la ministra de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat, va adoptar un acord pel qual s'autoritzaren els criteris de distribució, i la distribució resultant, aprovats pel Consell Territorial de Serveis Socials i del Sistema per a l'Autonomia i Atenció a la Dependència, destinats a subvencionar, per part de les comunitats autònomes i les ciutats amb estatut d'autonomia, programes d'interès general amb càrrec a l'assignació del 0,7 % de l'impost sobre la renda de les persones físiques, per a l'any 2017 (BOE núm. 150, de 24 de juny). D'acord amb això, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 101, de 17 d'agost de 2017, es publicà, per primera vegada, la convocatòria de subvencions destinades a entitats privades sense ànim de lucre que desenvolupen programes d'interès general amb càrrec a l'assignació tributària del 0,7 % de l'impost sobre la renda de les persones físiques, per a l'any 2017.
En data 5 d'octubre de 2021, el Consell de Ministres va adoptar l'Acord pel qual s'autoritzen els criteris de distribució, i la distribució resultant, dels crèdits destinats a subvencionar, per part de les comunitats autònomes i les ciutats amb estatut d'autonomia, programes d'interès general amb càrrec a l'assignació del 0,7 % de l'impost sobre la renda de les persones físiques, per a l'any 2021.
L'article 30.15 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, en la redacció de la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, estableix com a competències exclusives de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, entre d'altres, l'acció i el benestar social, les polítiques de protecció i suport a les persones amb discapacitats físiques, psíquiques i sensorials, i les polítiques d'atenció a les persones dependents.
La Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, té per objecte configurar un sistema de serveis socials que doni resposta a les necessitats de les persones, tot potenciant-ne l'autonomia i la qualitat de vida. Així mateix, entre els principis rectors dels serveis socials recull el foment de l'autonomia personal, en el sentit de facilitar que les persones disposin de les condicions adequades per desenvolupar els projectes vitals, dins la unitat de convivència que desitgin, d'acord amb la naturalesa dels serveis i llurs condicions d'utilització.
L'article 3 de la Llei 4/2009, relatiu als objectius de les polítiques de serveis socials, estableix que l'actuació dels poders públics en matèria de serveis socials persegueix, entre altres objectius, els de millorar la qualitat de vida i promoure la normalització, la participació i la integració social, política, econòmica, laboral, cultural i educativa i de salut de totes les persones; promoure l'autonomia personal, familiar i dels grups; prevenir i atendre les situacions de vulnerabilitat de les persones i dels grups en situació d'exclusió social; detectar, prevenir i atendre les necessitats derivades de la dependència amb l'objectiu de promoure l'autonomia de les persones; i detectar i atendre les situacions de manca de recursos bàsics i les necessitats socials tant de les persones com dels grups.
Aquesta convocatòria de subvencions s'adreça a les entitats privades sense ànim de lucre que, en l'àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears, desenvolupen actualment programes en matèria de serveis socials destinats a les persones que estiguin en situacions de necessitat especial i que, d'acord amb l'article 6 de la Llei 4/2009, són objecte d'atenció prioritària.
L'article 90 de la Llei 4/2009 estableix que les administracions públiques de les Illes Balears i els ens locals competents en matèria de serveis socials poden atorgar subvencions i altres ajuts a les entitats d'iniciativa social per coadjuvar en el compliment de les seves activitats de serveis socials. Les subvencions s'han de dirigir fonamentalment, entre altres objectes, a la promoció i el desenvolupament de programes i activitats de serveis socials.
Per altra banda, la Llei 10/2019, de 22 de febrer, de canvi climàtic i transició energètica, estableix a l'article 60.2 b) que les administracions públiques de les Illes Balears promouran la movilitat sostenible i que les mesures que s'adoptin es dirigiran, entre d'altres, a l'impuls de la millora en l'eficiència energètica del parc de vehicles mitjançant incentius econòmics i administratius per a la conversió o substitució per alternatives no contaminants.
El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre) té per objecte determinar el règim jurídic de les subvencions l'establiment o la gestió de les quals corresponen a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o a les entitats públiques que en depenen. Així mateix, d'acord amb l'article 12 d'aquesta disposició, no es pot iniciar el procediment de concessió de subvencions sense que el conseller competent n'hagi establert prèviament, en ús de la potestat reglamentària, les bases reguladores corresponents.
L'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021 estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria de serveis socials i joventut que convoqui la conselleria (BOIB núm. 34, d'11 de març de 2021).
El Decret 8/2021, de 13 de febrer de 2021, de la presidenta de les Illes Balears, de modificació del Decret 9/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, determina la composició del Govern i estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, modificat pel Decret 25/2021, de 8 de març, estableix les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Les actuacions a les quals es destinen les subvencions d'aquesta convocatòria s'engloben clarament dins les finalitats que persegueix la Conselleria d'Afers Socials i Esports a través de la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació, la qual, per tant, és l'òrgan competent per tramitar aquest expedient.
D'altra banda, d'acord amb el que disposa l'article 9.2 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports , de 5 de març de 2021, en relació amb l'article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, correspon a la consellera aprovar aquesta convocatòria.
Aquesta convocatòria està prevista en l'apartat IV.3 (programes d'integració i inclusió socials) del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020, aprovat per l'Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018 (BOIB núm. 31, de 10 de març de 2018), prorrogat per Acord de Consell de Govern de 25/01/2021 (BOIB núm. 11 de 26 de gener de 2021).
Per tot això, a proposta del director general de Planificació, Equipaments i Formació; d'acord amb els informes previs del Servei Jurídic de la Conselleria d'Afers Socials i Esports; amb la fiscalització prèvia de la Intervenció de la Comunitat Autònoma, i fent ús de les facultats que m'atribueixen la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, i la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria de subvencions destinades a entitats privades sense ànim de lucre per al finançament de despeses d'adquisició de vehicles elèctrics i d'adquisició o manteniment d'eines informàtiques i tecnològiques utilitzats en la prestació de serveis socials a les Illes Balears, amb càrrec a l'assignació tributària del 0,7 % de l'impost sobre la renda de les persones físiques, per a l'any 2021.
2. Autoritzar una despesa de sis-cents vuitanta-nou mil tres-cents vint euros i cinquanta-dos cèntims (689.320,52 €), amb càrrec a la partida pressupostària següent dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears:
Any |
Quantia |
Partida pressupostària |
2021 |
551.000,00 € |
17701.313I01.78000.00. FF 21073 |
Any |
Quantia |
Partida pressupostària |
2021 |
138.320,52 € |
17701.313I01.78000.00. FF 21073 |
3. Fixar un termini de deu dies hàbils per presentar sol·licituds de subvenció, de conformitat amb el que disposa l'annex d'aquesta Resolució.
4. Designar la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació òrgan instructor del procediment d'atorgament de subvencions, d'acord amb els punts que consten com a annex d'aquesta Resolució.
5. Establir que el crèdit generat s'entendrà disponible per iniciar la tramitació de les convocatòries corresponents, tot i que l'eficàcia d'aquestes quedarà sotmesa a la condició suspensiva de la subscripció o l'aprovació dels convenis, les resolucions o els instruments jurídics per mitjà dels quals es formalitzin els compromisos financers corresponents a què es refereix la regla quarta de l'article 86.2 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, general pressupostària, moment a partir del qual podran dictar les resolucions de concessió i, en general, la resta d'actes inherents a l'execució de les convocatòries esmentades.
6. El pagament es podrà fer anticipadament, en concepte de bestreta, una vegada dictada la resolució de concessió, i s'eximeix l'entitat beneficiària de presentar cap tipus de garantia de la quantitat que se li anticipa, per raons d'interès públic, de conformitat amb l'article 37.2 del Text refós de la Llei de subvencions i l'article 25.3 b) del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
7. Comunicar aquesta Resolució a la Base de dades nacional de subvencions i publicar-la en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d'Afers Socials i Esports en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, en data de la signatura electrònica (15 de novembre de 2021)
La consellera d'Afers Socials i Esports Fina Santiago Rodríguez
ANNEX Punts de la convocatòria
1. Objecte
1.1. L'import del crèdit establert en aquest annex es destinarà a l'establiment de subvencions per a entitats privades sense ànim de lucre per finançar les despeses d'inversió per a l'adquisició de vehicles elèctrics i l'adquisició o el manteniment d'eines informàtiques i tecnològiques utilitzades en la prestació de serveis socials. El finançament es farà amb càrrec a l'assignació del 0,7 % de l'impost sobre la renda de les persones físiques per a l'any 2021.
1.2. La convocatòria es regeix per L'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021 que estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria de serveis socials i joventut que convoqui la conselleria (BOIB núm. 34, d'11 de març de 2021).
1.3. Aquesta convocatòria s'emmarca dins els criteris de distribució dels crèdits aprovats pel Consell Territorial de Serveis Socials i del Sistema per a l'Autonomia i Atenció a la Dependència destinats a subvencionar, per part de les comunitats autònomes i les ciutats amb estatut d'autonomia, programes d'interès general amb càrrec a l'assignació del 0,7 % de l'impost sobre la renda de les persones físiques per a l'any 2021.
1.4. Els programes d'interès general amb càrrec a l'assignació del 0,7 % de l'impost sobre la renda de les persones físiques esmentats en l'apartat 1.3 s'han de dirigir a donar resposta a les necessitats d'atenció prioritària que estableix l'article 6 de la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, que són les següents:
També s'hi inclou el desenvolupament d'actuacions destinades a la promoció, la formació i l'acollida de personal voluntari, sempre que estiguin relacionades específicament i explícitament amb les situacions de necessitat d'atenció prioritària esmentades.
2. Àmbit temporal
Són subvencionables les despeses que compleixin els requisits que estableix aquesta convocatòria i que es duguin a terme dins el període comprès entre l'1 de gener de 2022 i el 31 de desembre de 2022.
3. Pressupost
3.1. L'import màxim que es destina a aquesta convocatòria és de sis-cents vuitanta-nou mil tres-cents vint euros i cinquanta-dos cèntims (689.320,52 €), d'acord amb la imputació temporal i el desglossament següents:
Any |
Quantia |
Partida presupostària |
2021 |
551.000,00 € |
17701.313I01.78000.0. FF 21073 |
Any |
Quantia |
Partida pressupostària |
2021 |
138.320,52 € |
17701.313I01.78000.00. FF 21073 |
3.2. Si l'import de les sol·licituds presentades a cada una de les línies de subvenció és inferior al crèdit assignat, el crèdit romanent es pot redistribuir o incorporar a l'altra línia.
3.3. L'import màxim de la convocatòria es pot incrementar com a conseqüència d'una generació, una ampliació o una incorporació de crèdit, que no requereix una nova convocatòria, de conformitat amb el que preveu l'article 5.3. b) de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores que han de regir la concessió de subvencions, premis o beques en matèria de serveis socials i de joventut que convoqui la conselleria. Així mateix, aquest import es pot minorar quan, en el marc de les polítiques d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera, s'adoptin mesures de no-disponibilitat que afectin els crèdits de la línia de subvenció corresponent.
3.4. Les modificacions esmentades, llevat que s'estableixi una altra cosa, no impliquen que s'ampliï el termini per presentar sol·licituds, ni afecta la tramitació ordinària de les sol·licituds presentades i no resoltes.
4. Requisits de les entitats beneficiàries
4.1. Poden resultar beneficiàries dels ajuts que estableix aquesta convocatòria les entitats que compleixin els requisits que s'indiquen tot seguit:
4.2. S'exclouen d'aquesta convocatòria les entitats següents: els organismes o entitats de dret públic adscrits o vinculats a una administració pública; les universitats; els partits polítics i les fundacions que en depenen; els col·legis professionals; les cambres oficials de comerç, indústria i navegació; les societats civils; les organitzacions empresarials i els sindicats, i altres entitats amb fins específics i naturalesa anàlegs als de les esmentades.
5. Obligacions de les entitats beneficiàries
5.1. D'acord amb l'article 16 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021 i la resta de normativa aplicable, les entitats beneficiàries d'aquestes subvencions tenen les obligacions següents:
5.2. L'entitat beneficiària ha d'adquirir tant el vehicle com totes les eines informàtiques i tecnològiques sol·licitades i que hagin fonamentat la concessió de la subvenció. En el supòsit que, posteriorment a la concessió de l'ajut, apareguin incidències greus en l'adquisició dels béns i dels productes referits a la sol·licitud i, per tant, suposin la concurrència de circumstàncies noves i imprevisibles que justifiquin l'alteració de les condicions d'execució de l'activitat subvencionada, l'entitat beneficiària podrà sol·licitar —mitjançant un informe dels proveïdors referits i una declaració responsable de l'entitat— una autorització de modificació dels béns i dels productes a adquirir per uns altres de característiques anàlogues, sempre que no alteri substancialment la naturalesa o la finalitat de la subvenció, no impliqui un increment de la quantia de la subvenció concedida inicialment i no perjudiqui terceres persones, d'acord amb l'article 27 de l'Ordre de la consellera de 5 de març de 2021 i l'article 24 del Decret Legislatiu 2/2005, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions. En tal cas, el possible increment en el preu dels béns i productes l'ha d'assumir l'entitat beneficiària. No se consideren modificacions substancials les variacions entre les partides del pressupost del projecte que, sense alterar la quantia total de l'ajut i del valor del programa, no superin el 10 % respecte del pressupost aprovat, per la qual cosa, en aquest cas, no s'ha de sol·licitar l'autorització.
6. Despeses subvencionables i imports de les sol·licituds
6.1. Únicament són subvencionables les següents despeses derivades de les inversions realitzades d'acord amb les sol·licituds aprovades i que compleixin els requisits establerts en aquesta convocatòria:
1 Han de ser vehicles elèctrics purs (BEV), propulsats totalment i exclusivament mitjançant motors elèctrics l'energia dels quals procedeix, parcialment o totalment, de l'electricitat de les bateries i que utilitzen per a la recàrrega l'energia d'una font exterior al vehicle com, per exemple, la xarxa elèctrica.
6.2. En cap cas se consideraran despeses subvencionables i queden expressament exclosos com a cost elegible d'aquesta subvenció:
6.3. L'import màxim que es pot sol·licitar per a la línia 1, d'adquisició de vehicles elèctrics, és de 60.000,00 euros, IVA inclòs. S'estableix un límit d'ajuts d'un vehicle per persona beneficiària.
6.4. L'import màxim que es pot sol·licitar per a la línia 2, d'adquisició o manteniment d'eines informàtiques i tecnològiques, és de 3.000,00 euros, IVA inclòs.
6.5. Amb la sol·licitud de subvenció, una entitat pot presentar com a màxim una proposta per cada línia.
7. Documentació que cal presentar
7.1. Les entitats interessades que compleixin els requisits que estableix el punt 4 d'aquesta convocatòria han de presentar una sol·licitud, d'acord amb el model que consta com a imprès 1, que ha de signar la persona representant legal de l'entitat.
7.2. A la sol·licitud s'hi ha d'adjuntar la documentació següent:
7.3. Les entitats que hagin estat beneficiàries de subvencions en alguna de les dues convocatòries anteriors o que, sense ser-ho, hagin presentat correctament tota la documentació requerida, poden substituir els documents exigits en els apartats a), b), c), d), i) i j) per una declaració responsable signada per la persona que acrediti la representació de l'entitat, en la qual consti que es mantenen les condicions (imprès 10).
7.4. El personal tècnic de la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació pot sol·licitar, a més, tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar correctament la sol·licitud.
7.5. Amb relació a la documentació que determinen els apartats anteriors, cal comunicar a la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació qualsevol modificació que es produeixi durant el període subvencionat fins que es presenti la justificació final de la subvenció.
7.6. La presentació de la sol·licitud suposa que l'entitat autoritza el personal tècnic de la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació perquè pugui demanar a altres administracions qualsevol documentació, les dades i els informes que considerin necessaris per tramitar l'expedient.
7.7. La presentació de la sol·licitud implica l'acceptació de les prescripcions que conté aquesta convocatòria i de tota la normativa aplicable en matèria de subvencions.
8. Nombre, lloc i termini de presentació de sol·licituds
8.1. Les entitats interessades poden presentar una sol·licitud de subvenció per finançar despeses d'inversió dels béns i productes relacionats amb les actuacions que assenyala el punt 1.4 d'aquesta convocatòria, d'acord amb les condicions i els límits que s'estableixen a continuació:
8.2. Cada sol·licitud de subvenció que es presenti ha de correspondre a una inversió per a la línia 1, per a la la línia 2 o per a ambdues línies.
8.3. El termini per a la presentació de sol·licituds és de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Les entitats interessades han de presentar les sol·licituds i adjuntar la documentació corresponent de forma electrònica. Al web de la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació s'habilitarà, si escau, el tràmit telemàtic corresponent, sense perjudici que les entitats interessades puguin presentar les sol·licituds de forma electrònica mitjançant el Registre Electrònic Comú (REC).
D'acord amb l'article 68.4 de la Llei 39/2015, si es presenten les sol·licituds de manera presencial, l'Administració els requerirà perquè ho realitzin electrònicament. En el cas d'haver presentat la sol·licitud de forma electrònica mitjançant el Registre Electrònic Comú, les entitats sol·licitants han de remetre, el mateix dia de la presentació, una còpia de la sol·licitud i documentació presentada a l'adreça de correu electrònic planificacio@dgplanificacio.caib.es.
8.4. Els impresos oficials de la sol·licitud i dels documents que s'han d'emplenar i presentar són a disposició de les persones interessades en els enllaços del web de la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació. Quan en la sol·licitud s'inclogui una adreça de correu electrònic, s'entendrà que aquesta s'aporta a l'efecte de l'enviament dels avisos regulats a l'article 41.6 de la Llei 39/2015.
9. Examen de la documentació
9.1. Els serveis tècnics de la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació han d'examinar les sol·licituds i la documentació adjunta per determinar si s'adeqüen al que estableix aquesta convocatòria.
9.2. D'acord amb el que disposa l'article 21.5 de la Llei 39/2015, quan el nombre de sol·licituds formulades o de persones afectades pugui suposar un incompliment del termini màxim de resolució, l'òrgan competent per resoldre el procediment, a proposta raonada de l'òrgan instructor, o el superior jeràrquic de l'òrgan competent per resoldre el procediment, a proposta d'aquest òrgan, pot habilitar els mitjans personals i materials per complir la tramitació adequada i dins el termini establert.
9.3. En el cas que les sol·licituds no compleixin els requisits que estableix la normativa aplicable, o no incorporin la documentació esmentada en l'apartat 7, s'ha de requerir a l'entitat interessada que, en el termini de cinc dies hàbils, esmeni el defecte o aporti la documentació que hi manca, amb indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015.
9.4. Es pot dictar un únic requeriment per a totes les sol·licituds presentades, amb indicació de la deficiència detectada en cada cas, el qual s'ha de publicar a la Seu Electrònica. En aquests casos, la resolució que determini el desistiment de les sol·licituds que no s'hagin esmenat, la qual també s'ha de publicar al BOIB o a la Seu Electrònica, substitueix la prevista en l'article 68 de la Llei 39/2015.
10. Comissió Avaluadora
10.1. D'acord amb el que disposen l'article 19 del Text refós de la Llei de subvencions i l'article 11 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de serveis socials i de joventut, es constitueix la Comissió Avaluadora, que integren els membres següents:
a) President o presidenta: el cap del Servei d'Equipaments de Serveis Socials de la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació, o la persona que delegui.
b) Vocals:
c) Secretari o secretària: una persona del personal tècnic de la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació, designada com a vocal.
10.2. En el cas que, segons el que estableix l'article 21.5 de la Llei 39/2015, s'habilitin mitjans personals per resoldre el procediment dins el termini, es pot ampliar el personal tècnic de les direccions generals que formen part de la Comissió.
10.3. D'acord amb l'art. 6.2 de l'Ordre de la consellera i els informes tècnics previs, la Comissió ha d'emetre un informe global que ha de servir de base a l'òrgan instructor per elaborar la proposta de resolució de concessió de subvencions. A l'informe global, la Comissió Avaluadora ha d'establir les següents relacions, totes tres ordenades per puntuació, en sentit decreixent, i per a cada línia d'ajut:
11. Instrucció del procediment, resolució i notificació
11.1. L'òrgan competent per instruir el procediment és el director general de Planificació, Equipaments i Formació, que ha de dur a terme, d'ofici, les actuacions necessàries per instruir i tramitar el procediment, d'acord amb el que estableixen l'Ordre de la consellera i l'article 16 del Text refós de la Llei de subvencions, a més de comprovar la justificació i l'aplicació efectiva de la subvenció concedida, d'acord amb l'article 42 d'aquest text legal.
11.2. En tot cas, abans de la proposta de resolució, l'òrgan instructor pot donar audiència a les entitats interessades durant un termini de cinc dies a l'efecte de proposar la millora de la sol·licitud i, en particular, la modificació del pressupost presentat per la persona o entitat sol·licitant o de les condicions i la forma de realització de la inversió, sempre que això no perjudiqui terceres persones. S'entendrà que la persona o entitat interessada accepta la proposta formulada per l'òrgan instructor si s'hi expliciten clarament les modificacions corresponents i la persona o entitat sol·licitant no hi manifesta oposició, per escrit, en el termini indicat. En qualsevol altre cas, la sol·licitud s'ha de mantenir en els termes expressats per la persona o entitat sol·licitant en l'escrit inicial, sens perjudici de les correccions que, si escau, es desprenguin de l'escrit d'oposició que presenti.
11.3. A la vista de l'expedient i de l'informe global de la Comissió Avaluadora, el director general de Planificació, Equipaments i Formació, òrgan instructor del procediment, ha de formular una proposta de resolució que inclourà les tres llistes esmentades al punt 10.3 d'aquesta convocatòria, d'acord amb l'art. 16.4 del Text refós de la Llei de subvencions. Aquesta proposta de resolució s'ha de notificar a les persones interessades individualment o mitjançant la publicació a la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o al lloc web de la direcció general competent.
11.4. Una vegada formulada i notificada o publicada la proposta de resolució, i d'acord amb l'art. 12.10 de l'Ordre de la consellera, i només en el que s'aplica al punt 12.5 h) d'aquesta convocatòria, l'entitat a la qual se li hagi proposat un ajut inferior al 100 % del sol·licitat ha de comunicar a l'òrgan instructor que accepta la proposta o bé que hi renuncia, en el termini de dos dies comptadors des de l'endemà que se li hagi notificat o s'hagi publicat. En tot cas, es considera que l'entitat proposada beneficiària accepta la proposta de resolució —i, entre altres, assumeix així l'obligació establerta en el punt 5.1 f)— si no manifesta el contrari en el termini atorgat.
11.5. En el cas que es produeixin renúncies i d'acord amb el punt 12.5. m) d'aquesta convocatòria, l'òrgan instructor proposarà a la següent entitat per ordre de puntuació, i així successivament, la concessió de l'ajut en funció del pressupost romanent. En el cas establert en el punt anterior, aquesta entitat també disposarà de dos dies per acceptar o renunciar aquesta nova proposta.
11.6. Un cop s'hagin acceptat totes les propostes de subvenció escaients, l'òrgan instructor elevarà la proposta de resolució a l'òrgan competent per resoldre el procediment.
11.7. L'òrgan competent per resoldre els procediments de concessió de les subvencions que determina aquesta convocatòria és la consellera d'Afers Socials i Esports.
11.8. D'acord amb l'article 42 de la Llei 39/2015, l'art. 21.4 del Text refós de la Llei de subvencions i l'art. 13.4 de l'Ordre de la consellera, les resolucions dictades en aquest procediment, que posen fi a la via administrativa, s'han de notificar individualment a cada entitat interessada; han de ser motivades i han de fixar, en cas de concessió, la quantia individual de les subvencions concedides.
11.9. El termini màxim per resoldre el procediment i notificar les resolucions és de sis mesos comptadors des de l'endemà que acabi el termini de presentació de sol·licituds.
11.10. Les sol·licituds no resoltes en el termini fixat en l'apartat anterior s'han de considerar desestimades.
11.11. Qualsevol alteració de les condicions exigides per concedir la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajuts atorgats per altres administracions o ens públics o privats, estatals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.
12. Criteris de valoració i determinació de l'import de la subvenció
12.1. La concessió dels ajuts s'ha de regir pels principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no-discriminació, eficàcia en el compliment dels objectius fixats per l'òrgan o entitat que els atorga, i eficiència en l'assignació i la utilització dels recursos públics.
12.2. Les sol·licituds de les entitats beneficiàries se seleccionaran d'acord amb el que disposen els articles 17.1 i 18 del Text refós de la Llei de subvencions, els articles 6 i 7 de l'Ordre de la Consellera i el que disposa aquesta convocatòria.
12.3. En cap cas, l'import de la subvenció concedida no pot ser superior a la quantia sol·licitada.
12.4. En tot cas, l'import de la subvenció concedida no pot ser d'una quantia que, de manera aïllada o en concurrència amb altres subvencions o ajuts, superi el cost de l'activitat objecte de la subvenció.
12.5. La Comissió Avaluadora aplicarà el procediment de valoració i determinació de l'import de la subvenció que es detalla a continuació:
a) Els criteris de valoració de les sol·licituds que compleixin els requisits que estableix aquesta convocatòria, pel que fa a les despeses d'inversió corresponents a l'adquisició de vehicles elèctrics utilitzats en la prestació de serveis socials (línia 1) són els següents:
A) CARACTERÍSTIQUES I TIPUS DE VEHICLE (MÀXIM 50 PUNTS) |
|
Tipus de vehicle (màxim 20 punts) |
|
Mitjà de transport per a usuaris d'un servei concertat que sol·licita subvenció per a l'increment de places |
20 |
Mitjà de transport per a usuaris d'un servei subvencionat que sol·licita subvenció per a l'increment de places |
15 |
Mitjà de transport per altres tipus de serveis i/o equipament comunitari d'atenció directa a usuaris |
5 |
Nombre de places (màxim 10 punts) |
|
Vehicle de 9 places o més |
10 |
Vehicle d'entre 6 i 8 places |
7 |
Vehicle de fins a 5 places |
5 |
Equipament de continuïtat o equipament de nova dotació (màxim 10 punts) |
|
Equipament que requereix una nova dotació de vehicle |
10 |
Equipament que requereix una substitució de vehicle |
5 |
Ús previst pel vehicle (màxim 10 punts) |
|
Ús per a persones usuàries |
10 |
Ús per a professionals |
5 |
B) CRITERIS DE QUALITAT DE L'ENTITAT (MÀXIM 20 PUNTS) |
|
Mesures de caràcter social (màxim 10 punts) |
|
Personal amb contracte indefinit superior al 80 % de la plantilla |
10 |
Personal amb contracte indefinit superior al 70 % i fins al 80 % de la plantilla |
5 |
Personal amb contracte indefinit superior al 60 % i fins al 70 % de la plantilla |
3 |
Igualtat de gènere (màxim 5 punts) |
|
Entitat amb Pla d'Igualtat inscrit en el Registre de Plans d'Igualtat de les Empreses |
5 |
Entitat sense Pla d'Igualtat inscrit en el Registre de Plans d'Igualtat de les Empreses |
0 |
Clàusula lingüística (màxim 5 punts) |
|
Ús preferent del català en tots els elements de difusió |
5 |
Ús no preferent del català en els elements de difusió |
0 |
C) ALTRES (MÀXIM 30 PUNTS) |
|
Participació en convocatòries de subvencions a càrrec de l'assignació tributària del 0,7 % de l'impost sobre la renda de les persones físiques per a inversions de vehicles (BOIB núm. 156, de 16 de novembre de 2019 i BOIB núm. 195, de 14 de novembre de 2020) (màxim 30 punts) |
|
Entitat no subvencionada en cap de les convocatòries anteriors a càrrec de l'assignació tributària del 0,7 % de l'impost sobre la renda de les persones físiques per a inversions en vehicles |
30 |
Entitat subvencionada en una de les convocatòries anteriors a càrrec de l'assignació tributària del 0,7 % de l'impost sobre la renda de les persones físiques per a inversions en vehicles |
15 |
Entitat subvencionada en les dues convocatòries anteriors a càrrec de l'assignació tributària del 0,7 % de l'impost sobre la renda de les persones físiques per a inversions en vehicles |
0 |
b) Els criteris de valoració de les sol·licituds que compleixin els requisits que estableix aquesta convocatòria pel que fa a les despeses d'inversió corresponents a l'adquisició o el manteniment d'eines informàtiques i tecnològiques en la prestació de serveis socials (línia 2) són els que es detallen a continuació:
A) EINES INFORMÀTIQUES I TECNOLÒGIQUES (MÀXIM 20 PUNTS) |
|
Tipus d'eines informàtiques i tecnològiques (màxim 20 punts) |
|
Compra o implantació de noves eines tecnològiques per a processos de millora en la gestió d'una entitat (RH, finançament, etc.) i de millora de formació i comunicació entre professionals |
20 |
Compra o implantació de noves eines tecnològiques aplicades a la millora de la pràctica d'atenció directa i assistencial amb persones usuàries |
17 |
Renovació i manteniment d'equipaments informàtics o llicències de programes destinats a professionals |
15 |
Altres (Especificau-les breument) |
10 |
B) CRITERIS DE QUALITAT DE L'ENTITAT (MÀXIM 20 PUNTS) |
|
Mesures de caràcter social (màxim 10 punts) |
|
Personal amb contracte indefinit superior al 80 % de la plantilla |
10 |
Personal amb contracte indefinit superior al 70 % i fins al 80 % de la plantilla |
5 |
Personal amb contracte indefinit superior al 60 % i fins al 70 % de la plantilla |
3 |
Igualtat de gènere (màxim 5 punts) |
|
Entitat amb Pla d'Igualtat inscrit en el Registre de Plans d'Igualtat de les Empreses |
5 |
Entitat sense Pla d'Igualtat inscrit en el Registre de Plans d'Igualtat de les Empreses |
0 |
Clàusula lingüística (màxim 5 punts) |
|
Ús preferent del català en tots els elements de difusió |
5 |
Ús no preferent del català en els elements de difusió |
0 |
C) ALTRES (MÀXIM 10 PUNTS) |
|
Participació en la convocatòria de subvencions destinades a entitats privades sense ànim de lucre per al finançament de despeses d'adquisició de vehicles elèctrics i d'adquisició o manteniment d'eines informàtiques i tecnològiques utilitzats en la prestació de serveis socials a les Illes Balears, amb càrrec de l'assignació tributària del 0,7 % de l'impost sobre la renda de les persones físiques (BOIB núm. 195, de 14 de novembre de 2020) (màxim 10 punts) |
|
Entitat no subvencionada en la convocatòria anterior per al finançament de despeses d'adquisició o manteniment d'eines informàtiques i tecnològiques en la prestació de serveis socials a les Illes Balears, amb càrrec a l'assignació tributària del 0,7 % de l'impost sobre la renda de les persones físiques (línia 2) |
10 |
Entitat subvencionada en la convocatòria anterior per al finançament de despeses d'adquisició o manteniment d'eines informàtiques i tecnològiques en la prestació de serveis socials a les Illes Balears, amb càrrec a l'assignació tributària del 0,7 % de l'impost sobre la renda de les persones físiques (línia 2) |
0 |
c) Per determinar l'import de la subvenció amb relació a les despeses d'inversió per a l'adquisició de vehicles elèctrics (línia 1), s'ha de valorar cada sol·licitud de 0 a 100 punts, d'acord amb els criteris que estableix la taula del paràgraf a) anterior.
d) La puntuació mínima necessària amb relació a les despeses d'inversió per a l'adquisició de vehicles elèctrics (línia 1) perquè una sol·licitud pugui accedir a la subvenció és de 50 punts. En cas contrari, serà inadmesa.
e) Per determinar l'import de la subvenció amb relació a les despeses d'inversió per a l'adquisició o el manteniment d'eines informàtiques i tecnològiques (línia 2), s'ha de valorar cada sol·licitud de 0 a 50 punts, d'acord amb els criteris que estableix la taula anterior.
f) La puntuació mínima necessària amb relació a les despeses d'inversió per a l'adquisició o el manteniment d'eines informàtiques i tecnològiques (línia 2) perquè una sol·licitud pugui accedir a la subvenció és de 25 punts. En cas contrari, serà inadmesa.
g) Una vegada valorades les sol·licituds d'acord amb els criteris dels barems anteriors, s'ordenaran de forma decreixent segons la puntuació obtinguda i, de conformitat amb aquest ordre, s'atribuirà a les entitats beneficiàries la totalitat de la subvenció sol·licitada fins que s'exhaureixin els crèdits destinats a la convocatòria, amb els límits indicats en els punts 6.3 i 6.4 d'aquesta convocatòria. A més, l'import subvencionat es correspondrà amb l'import del pressupost més econòmic presentat per a cada una de les línies, sens perjudici del que disposa el punt 8.1. a), en el darrer incís, d'aquesta convocatòria.
h) La darrera sol·licitud subvencionable, d'acord amb l'ordre de prelació establert i segons el que disposa l'apartat anterior, es pot finançar per un import inferior al 100 % de la quantia sol·licitada, per poder executar tot el pressupost assignat a la convocatòria. En cas que l'entitat proposada en darrer lloc com a beneficiària rebutgi la proposta de resolució, tal com indiquen els punts 11.5 i 6 d'aquesta convocatòria, es notificarà successivament i individualment les entitats següents, per ordre de prelació de la llista de sol·licituds excloses, fins que alguna l'accepti expressament o tàcitament ―i, entre d'altres, assumeix així l'obligació establerta en el punt 5.1. f)― i s'esgoti d'aquesta manera el pressupost de la convocatòria.
i) En cas d'empat entre les puntuacions de les sol·licituds d'inversió subvencionables per a la línia 1, de despeses d'inversió per a l'adquisició de vehicles elèctrics, es donarà prioritat a la sol·licitud d'inversió que tingui una puntuació més alta en el criteri següent:
Si persisteix l'empat, s'atendrà a la puntuació més alta obtinguda en la resta de criteris, segons l'ordre successiu següent:
1. Mesures de caràcter social.
2. Igualtat de gènere.
3. Clàusula lingüística.
4. Participació en la convocatòria de subvencions a càrrec de l'assignació tributària del 0,7 % de l'impost sobre la renda de les persones físiques per a inversions de vehicles (BOIB núm. 156, de 16 de novembre de 2019 i BOIB núm. 195, de 14 de novembre de 2020).
j) En cas d'empat entre les puntuacions de les sol·licituds d'inversió subvencionables per a la línia 2, de despeses d'inversió per a l'adquisició o el manteniment d'eines informàtiques i tecnològiques, es donarà prioritat a la sol·licitud d'inversió que tengui una puntuació més alta en el criteri següent:
Si persisteix l'empat, s'atendrà a la puntuació més alta obtinguda en la resta de criteris, segons l'ordre successiu següent:
1. Mesures de caràcter social.
2. Igualtat de gènere.
3. Clàusula lingüística.
4. Participació en la convocatòria de subvencions destinades a entitats privades sense ànim de lucre per al finançament de despeses d'adquisició de vehicles elèctrics i d'adquisició o manteniment d'eines informàtiques i tecnològiques utilitzades en la prestació de serveis socials a les Illes Balears, amb càrrec de l'assignació tributària del 0,7 % de l'impost sobre la renda de les persones físiques (BOIB núm. 195, de 14 de novembre de 2020).
k) En cas que, així i tot, persisteixi l'empat entre diferents entitats en qualsevol de les dues línies, es donarà prioritat d'acord amb l'ordre d'entrada de la sol·licitud en el tràmit telemàtic habilitat al web de la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació o en el Registre Electrònic Comú (REC).
l) La resta de sol·licituds que superin la puntuació mínima de 50 punts amb relació a les despeses d'inversió per a l'adquisició de vehicles elèctrics, i les que superin la puntuació mínima de 25 punts amb relació a les despeses d'inversió per a l'adquisició o el manteniment d'eines informàtiques i tecnològiques, es poden finançar en cas d'ampliació del crèdit disponible per a aquesta finalitat.
m) En el cas que, un cop es reparteixin tots els imports sol·licitats d'acord amb el procediment anterior, quedi un romanent de crèdit a la convocatòria, es podrà repartir aquest import entre les entitats inadmeses, és a dir, les que no hagin arribat als mínims de puntuació establerts prèviament. El repartiment del romanent es farà seguint les mateixes regles descrites als apartats anteriors.
13. Pagament dels ajuts
13.1. Es farà un únic pagament del 100 % de l'import concedit i s'ha de fer anticipadament, durant l'exercici 2021, en concepte de bestreta, amb exempció, per a l'entitat beneficiària, de presentar cap tipus de garantia de la quantitat que se li anticipa, de conformitat amb l'article 25.3.b) del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
13.2. Tot i que el pagament previst en el punt anterior suposa una bestreta superior al 75 % de l'import màxim establert en aquesta convocatòria, d'acord el que determina l'article 37.2 del Text refós de la Llei de subvencions, tenint en compte el que preveu la Llei 3/2018, de 29 de maig, del tercer sector d'acció social, pel que fa a les bestretes a favor de les organitzacions del tercer sector social de les Illes Balears, aquestes entitats poden assolir fins al 100 % de l'import de la subvenció.
14. Justificació dels ajuts
14.1. Mitjançant la documentació justificativa corresponent, l'entitat beneficiària ha de justificar el 100 % de les inversions aprovades dins del període comprès entre l'1 de gener i el 31 de març de 2023, ambdós inclosos.
14.2. El contingut de la documentació justificativa que s'ha de presentar és el següent:
14.3. L'aplicació dels fons percebuts no s'entén del tot justificada fins que no s'hagi acreditat, com a mínim, l'import de l'ajut aprovat, amb independència de l'import de la subvenció concedida.
14.4. Les factures han de tenir una data compresa entre l'1 de gener de 2022 i el 31 de desembre de 2022, d'acord amb la sol·licitud presentada.
14.5. Els justificants de pagament de les factures han de tenir una data anterior al 31 de març de 2023.
14.6. Les entitats beneficiàries de la subvenció disposen d'un termini de quinze dies per esmenar els defectes en la justificació de la subvenció que, si escau, apreciï l'òrgan competent per comprovar dita justificació, amb la comunicació prèvia per escrit adreçada a l'entitat beneficiària.
14.7. L'Administració revisarà la justificació presentada per comprovar el preu final de les inversions d'acord amb la sol·licitud presentades, a l'efecte d'iniciar, si escau, el procediment dirigit a revocar o reintegrar totalment o parcialment la subvenció concedida.
15. Ampliació del termini de justificació de la subvenció
15.1. D'acord amb l'article 32 de la Llei 39/2015, i pel que fa al termini de justificació final de les inversions, les entitats beneficiàries de la subvenció en poden demanar una ampliació, que no pot excedir la meitat del termini concedit inicialment de tres mesos.
15.2. D'acord amb l'article 15.2 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de serveis socials i de joventut, d'ofici o a instància de part, es pot ampliar el termini de justificació de la subvenció amb els límits i les condicions que estableix l'article 32 de la Llei 39/2015, per mitjà d'una resolució motivada de l'òrgan competent per resoldre el procediment, sempre que amb això no es perjudiquin drets de terceres persones i es respecti la normativa d'aplicació.
16. Formes de justificació admissibles
16.1. Són formes de justificació les següents:
a. Despeses d'inversió: factures amb l'IVA inclòs.
b. Despeses de subministrament d'equipament: factures amb l'IVA inclòs.
c. Despeses fiscals: rebuts.
d. Despeses financeres: rebuts i certificats bancaris.
e. Altres despeses: mitjançant qualsevol justificant que permeti la comprovació efectiva de la despesa (factures, rebuts, etc.)
En cap cas es consideraran despeses finançables els impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació. Així, serà despesa finançable l'import de la base imposable, i només en el cas que el beneficiari estigui exempt o no subjecte a tributació per l'impost sobre el valor afegit —IVA—, es considerarà també com a despesa l'import corresponent a aquest impost.
Dit d'una altra manera: l'IVA constitueix una despesa subvencionable només si el beneficiari el sufraga en part o totalment, i no pot recuperar-lo, i el seu finançament pot ser del 100 % al 0 % en funció del règim de tributació de l'activitat i el beneficiari.
El fet de no recuperar tot o part de l'IVA suposa una situació fiscal excepcional que el beneficiari haurà d'acreditar mitjançant un certificat d'exempció o prorrata.
16.2. En tots els documents justificatius de la subvenció han d'aparèixer, de manera clara i inequívoca, el nom i el NIF de l'entitat beneficiària de la subvenció.
16.3. D'acord amb l'article 40 del Text refós de la Llei de subvencions, quan l'import de la despesa subvencionable superi les quanties que la legislació estatal en matèria de contractes del sector públic estableix per als contractes menors, l'entitat beneficiària ha de sol·licitar, com a mínim, tres ofertes de proveïdors diferents —amb caràcter previ a la contracció del compromís del lliurament del bé— llevat que, per les característiques especials de les despeses subvencionables, no hi hagi al mercat un nombre suficient d'entitats que el subministrin o el prestin. L'elecció entre les ofertes presentades, que s'han d'aportar en la justificació o, si escau, en la sol·licitud de la subvenció, s'ha de fer d'acord amb els criteris d'eficiència i economia i s'ha de justificar expressament en la memòria quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.
17. Avaluació i control
17.1. Les persones o entitats beneficiàries queden sotmeses a les mesures de comprovació i fiscalització que estableix la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control dels ajuts públics. A més, han de facilitar tota la informació que els requereixin l'òrgan instructor, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern.
17.2. L'ocultació de qualsevol informació sobre els requisits dona lloc a la denegació o a la revocació de l'ajut atorgat, sens perjudici de les responsabilitats que se'n puguin derivar.
18. Revocació dels ajuts concedits
18.1. Llevat del supòsit de modificació de la resolució de concessió, d'acord amb l'article 27 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021, l'alteració, intencionada o no, de les condicions que s'han de tenir en compte per concedir la subvenció, l'incompliment total o parcial de les obligacions o dels compromisos que ha de complir la persona o entitat beneficiària i, en tot cas, l'obtenció de subvencions incompatibles, prèviament o posteriorment a la resolució de concessió, són causes de revocació, total o parcial, de la subvenció atorgada.
18.2. La revocació de la subvenció s'ha de dur a terme mitjançant una resolució de modificació de la resolució de concessió, que n'ha d'especificar la causa, així com la valoració del grau d'incompliment, i ha de fixar l'import que, si pertoca, ha de percebre finalment la persona o entitat beneficiària. A aquest efecte, s'entén per resolució de modificació la resolució de pagament dictada en el procediment d'execució pressupostària que tingui tots aquests requisits. No obstant això, en els casos en què, com a conseqüència de l'abonament previ de la subvenció, la persona o entitat beneficiària n'hagi de reintegrar la totalitat o una part, no s'ha de dictar cap resolució de modificació i s'ha d'iniciar el procediment de reintegrament corresponent. A aquest efecte, s'han de tenir en compte el principi general de proporcionalitat i els criteris de gradació que estableix l'article 28 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021.
19. Reintegrament dels ajuts concedits
19.1. L'entitat beneficiària ha de reintegrar totalment o parcialment les quanties rebudes i, si correspon, l'interès de demora, en els casos que estableix l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005.
19.2. Les causes i l'import del reintegrament, total o parcial, de la subvenció, així com el procediment per exigir-lo, es regeixen pel que estableixen l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions i la normativa reglamentària de desplegament, i s'han de tenir en compte els criteris de gradació a què es refereix l'article 28.3 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021.
19.3. En el cas que la causa del reintegrament determini la invalidesa de la resolució de concessió, s'ha de revisar prèviament aquesta resolució en els termes establerts en l'article 25 del Text refós de la Llei de subvencions i en la resta de disposicions aplicables.
20. Compatibilitat
20.1. Les subvencions que s'atorguin d'acord amb aquesta convocatòria són compatibles amb les que puguin atorgar altres administracions o entitats públiques o privades, excepte les que pugui atorgar l'Administració general de l'Estat mitjançant la convocatòria del tram estatal per a la realització d'activitats d'interès general amb càrrec a l'assignació tributària de l'impost sobre la renda de les persones físiques.
20.2. D'acord amb l'article 3 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021, l'import de la subvenció no pot ser d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres ajuts de la mateixa administració o d'altres entitats públiques o privades, superi el cost de l'activitat que l'entitat beneficiària ha de dur a terme.
21. Règim d'infraccions i sancions
Les infraccions i sancions que, si escau, es poden derivar de l'atorgament de les subvencions que preveu aquesta convocatòria es regeixen pel que estableix el títol V del Text refós de la Llei de subvencions.
22. Normativa aplicable
En tot el que no disposa aquesta convocatòria s'han d'aplicar l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021 i el Text refós de la Llei de subvencions.