Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT D'ALARÓ

Núm. 543884
Informació pública de la modificació del Conveni de gestió urbanística amb la mercantil Nesdosumun SL pel desenvolupament de la unitat d’execució núm. 1 (C/ de Solleric, Son Mas)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

(Exp. núm. AE 1111/2021, exp. núm. AAE 3816-2015)

D'acord amb allò previst a l'article 98,3 de la Llei autonòmica 12/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears, es sotmet a informació pública per termini d'un mes, comptat a partir del dia següent al de la publicació d'aquest anunci, prèviament a l'aprovació, el conveni urbanístic que té aquest contingut íntegre:

Parts:

Ajuntament d'Alaró, NIF P0700100A

Nesdosumun SL, NIF B57554388

“Antecedents

1r.- Per acord del ple de l'ajuntament de 31 de març de 2011 (Butlletí Oficial de les Illes Balears, BOIB, núm. 62, de 23.04.211), s'aprovà una modificació del conveni urbanístic convingut entre l'ajuntament i la promotora (abans Vilasalva SL), i signat el 29 de desembre de 2008; dit conveni de 2008 fou aprovat per acord plenari de 25 de setembre (BOIB núm. 151, de 25.10.20008).

En l'esmentada modificació de 2011 es varen incloure, entre d'altres, les següents obligacions de la promotora:

- “Executar i costejar la connexió de la xarxa de pluvials de la Unitat d'Execució núm. 1 (UE-1, Son Mas) a la xarxa municipal.”

- “Executar i costejar la xarxa de pluvials des de el tram P07 fins el tram OUT (ambdós inclosos) (tram del camí de Son Pol), abocament al torrent a les immediacions de l'antic escorxador municipal, plànol 3.1 i descripció i especificacions assenyalades en el document tècnic “Memòria valorada de dimensionament de la xarxa de pluvials al carrer Solleric d'Alaró”, redactat per Sorea (empresa concessionària del servei municipal d'aigua), de febrer de 2010 (la seva refª. 08-2010-003, amb el núm. 217 a l'expedient”, (exp. municipal núm. AAE 3816/2005, AE 356/2018).

Per aquesta actuació, considerant que s'executaria una infraestructura que donaria servei a un àmbit més extens que el de la pròpia unitat d'execució, l'ajuntament es comprometia a abonar a Vilasalvà SL, un màxim de 51.611,39 € (d'acord amb la clàusula sisena del conveni urbanístic signat el 29 de desembre de 2008).

- Restitució de tots els serveis afectats existents a la zona d'obres.

- Millorar sensiblement les condicions del camí de Son Pol fins al xaragall del torrent de Solleric, regularització i reforç del ferm, reconstrucció de marges esbucats i neteja de voreres.

2n.- Per acord del ple de l'ajuntament de 28 de desembre de 2017 (BOIB núm. 5, d'11.01.2018) s'aprovà definitivament el projecte d'Adequació de la xarxa de pluvials del camí de Son Pol, segons projecte tècnic redactat per l'enginyer de camins, canals i ports MÁBH, amb visat col·legial 8826/PR/61.

3r.- Per acord del ple de l'ajuntament de 29 de juliol de 2021 (BOIB núm. 105, de 07.08.2021) s'aprovà definitivament la modificació de l'anterior projecte, d'acord amb el projecte tècnic de l'enginyer de camins, canals i ports OGdVA, amb visat col·legial 2020/01265/01, (Exp. AAE 1121/2017, exp. AE núm. 128/2018).

4t.- Per encàrrec de l'ajuntament, l'enginyer de camins, canals i ports, RGE, va emetre informe de 13 d'octubre de 2021 sobre el repartiment dels costos de l'obra entre la promotora i l'ajuntament d'Alaró, que s'adjunta al present conveni com annex 1. El cost del projecte, d'acord amb l'informe, es repartirà de la forma següent:

Promotora 221.863,65 €

Ajuntament 274.200,24 €

Ambdues parts ens reconeixem mútuament la capacitat legal necessària per formalitzar aquest conveni, d'acord amb les següents:

CLÀUSULES

PRIMERA.

La promotora executarà el projecte tècnic redactat per l'enginyer de camins MÁBH, amb visat col·legial 8826/PR/61, modificat pel projecte tècnic de l'enginyer de camins OGdVA, amb visat col·legial 2020/01265/01.

La promotora i l'ajuntament assumiran les despeses d'execució material, les despeses generals, el benefici industrial, el foment del patrimoni històric, les despeses d'administració i imposts, d'acord amb l'informe sobre el repartiment del costos de l'obra entre la promotora i l'ajuntament, redactat per l'enginyer de camins RGE, de 13 d'octubre de 2021.

SEGONA.

La promotora executarà l'obra en el termini màxim de 6 mesos, comptats a partir de la data de comprovació del replanteig.

Una vegada signat el present conveni, la promotora disposarà d'un termini de 10 dies per nomenar el director tècnic de l'execució del projecte i el coordinador de seguretat i salut.

Posteriorment, l'ajuntament disposarà d'un termini de 15 dies des del nomenament del director tècnic per a convocar l'acte de comprovació del replanteig. Aquesta convocatòria es farà amb un mínim de tres dies d'antelació.

TERCERA.

L'ajuntament designarà un tècnic responsable del projecte, que representarà els interessos de l'ajuntament, supervisarà l'execució de l'obra i proposarà les decisions i instruccions necessàries amb la finalitat d'assegurar-ne la realització correcta.

QUARTA.

Per al finançament de qualsevol despesa extraordinària necessària per a l'execució del projecte i no prevista, s'aplicaran els percentatges finals de participació en l'obra que es deriven de l'informe sobre el repartiment del costos de l'obra entre la promotora i l'ajuntament; és a dir, l'ajuntament assumirà el 55'28 % i la promotora el 44'72 %. Per poder procedir al pagament de qualsevol despesa extraordinària necessària per a l'execució del projecte, s'haurà de comptar amb el vist i plau del responsable tècnic del projecte designat per l'ajuntament.

CINQUENA.

L'ajuntament abonarà mensualment a la promotora la certificació d'obra d'acord amb l'execució que es determini. La distribució del cost es realitzarà d'acord amb la proporció establerta a l'informe sobre el repartiment del costos de l'obra entre la promotora i l'ajuntament. Les certificacions d'obra hauran de ser expedides per part del director de l'execució de l'obra i conformades pel responsable tècnic del projecte designat per l'ajuntament.

En concepte de garantia per respondre de la correcta execució de l'obra, dels vicis o defectes que poguessin manifestar-se, penalitats, i danys i perjudicis per resolució del conveni, l'ajuntament retindrà de cada certificació un 5 % del seu import (IVA exclòs). Una vegada finalitzat el termini de garantia (1 any) i sempre que l'obra s'hagi executat correctament i d'acord amb els projectes tècnics, l'ajuntament retornarà a la promotora l'import de la garantia.

En la certificació final d'obra, o en l'anterior a aquesta si fa el cas, es descomptarà la quantitat de 5.878,62 € (més l'IVA corresponent), en concepte d'aportació de la promotora a les despeses de redacció dels projectes tècnics esmentats, i que ja han estat costejades per l'ajuntament.

SISENA.

Quan finalitzin les obres, s'emetrà una certificació final i un certificat de final d'obres, que serà lliurat per la promotora a l'ajuntament.

Una vegada el responsable tècnic del projecte designat per l'ajuntament hagi comprovat que les obres es troben en bon estat i s'han executat d'acord amb les prescripcions dels projectes tècnics es procedirà a la seva recepció. En cas contrari, es farà constar en acta i es donarà un termini a la promotora per esmenar les deficiències detectades.

 

SETENA.

S'estableix un termini de garantia d'un any, comptat a partir del dia següent de la recepció de l'obra.

VUITENA.

En relació als vicis ocults de l'obra, la promotora en serà responsable pels danys i perjudicis que es produeixin o es manifestin durant un termini de 15 anys a comptar des de la recepció.

Són causes de resolució d'aquest conveni les demores injustificades en el compliment dels terminis que es preveuen, i la suspensió de la iniciació de les obres per termini superior a 4 mesos. També és causa de resolució la suspensió de les obres per un termini superior a 8 mesos per part de l'ajuntament.

En quan als danys i perjudicis s'aplicarà per analogia allò disposat en els articles 194, 195 i 196 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre.

NOVENA.

En cas de retard en el compliment del termini d'execució de les obres per causes imputables a la promotora o l'execució de l'obra sense seguir els projectes tècnics, l'ajuntament podrà optar entre la resolució del conveni o la imposició de penalitats diàries en la proporció d'1 € per cada 1.000 € del preu de l'execució de l'obra (IVA exclòs).

DESENA.

L'Ajuntament es compromet a la tramitació i concessió, si s'escau, de les llicencies d'edificació als solars de la urbanització de la unitat d'execució núm. 1, d'acord amb les condicions establertes a l'article 384 reglament general de la Llei 2/2014, d'ordenació i ús del sòl per a l'illa de Mallorca, de 16 d'abril de 2015, especialment, que les obres han de trobar-se en un grau d'execució adequat que, en el cas que es tracta, seria: haver-se executat la totalitat de les obres del capítol 2 (xarxa de pluvials) del pressupost del projecte aprovat.

Aquesta circumstància s'acreditarà mitjançant certificació per part del tècnic director i amb el vist i plau del tècnic municipal responsable del projecte. En tot cas, la canonada haurà de trobar-se en funcionament per a l'efectiva recollida d'aigües pluvials”.

La documentació completa:

- informe de l'enginyer de camins RGE, de 13 d'octubre de 2021 .

- projecte tècnic redactat per l'enginyer de camins MÁBH, visat col·legial núm. 8826/PR/61,

- modificat pel projecte tècnic redactat per l'enginyer de camins OGdVA, visat col·legial núm. 2020/01265/01.

Pot consultar-se en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'ajuntament, www.ajalaro.net, apartat “Conveni de gestió urbanística amb Nesdosumun SL pel desenvolupament de la unitat d'execució núm. 1, C/ de Solleric, Son Mas” i a les oficines municipals, perquè en el termini d'un mes, comptat a partir del dia següent al de la publicació d'aquest anunci, les persones interessades pugin presentar les al·legacions que estimin pertinents.

  

Alaró, 11 de novembre de 2021

El 1r. tinent de batle

Lorenzo Rosselló Campins