Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I FORMACIÓ PROFESSIONAL

Núm. 543880
Resolució del conseller d’Educació i Formació Professional de 8 de novembre de 2021 per la qual s’autoritza la modificació de la configuració del centre privat concertat d’educació infantil, primària, secundària, formació professional i batxillerat Santa Mónica, de Palma, amb una unitat del títol de tècnic superior en Administració de Sistemes Informàtics en Xarxa (IFC31), de la família professional d’Informàtica i Comunicacions

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. Mitjançant la Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de 22 de juliol de 2020 per la qual s'autoritza la modificació de la configuració del Col·legi Privat Concertat Santa Mónica, de Palma, amb una unitat del CFGS de Condicionament Físic (AFD32), de la família professional d'Activitats Físiques i Esportives (BOIB núm. 145, de 22 d'agost), modificada per la correcció d'errades publicada en el BOIB núm. 203, de 3 de desembre de 2020, es va modificar la configuració d'aquest centre. 

2. Mitjançant la Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de 23 d'octubre de 2020 per la qual s'autoritza el trasllat de dues aules substitutòries de centre específic (ASCE) del Centre Privat Concertat d'Educació Especial Princesa de Asturias, de Marratxí, ubicades en els centres ordinaris Sant Vicenç de Paül, del Coll d'en Rabassa i Sant Josep Obrer II, de Palma als centres ordinaris Santa Mónica, de Palma, i La Salle des Pont d'Inca, de Marratxí (BOIB núm. 189, de 3 de novembre).

Per això, el centre privat concertat d'educació infantil, primària, secundària, formació professional i batxillerat (CC) Santa Mónica va quedar configurat de la manera següent:

Ensenyaments autoritzats:

Educació infantil de segon cicle: 15 unitats i 375 places escolars.

Educació primària: 30 unitats i 750 places escolars.

Educació secundària obligatòria: 20 unitats i 600 places escolars.

Programa de Millora de l'Aprenentatge i del Rendiment (PMAR): 2 unitats i 30 places escolars.

Educació especial bàsica (EEB): 1 unitat ASCE (aula substitutòria de centre específic) del Centre Concertat d'Educació Especial Princesa de Asturias.

Batxillerat: 6 unitats i 180 places escolars (modalitats: Ciències, i Humanitats i Ciències Socials).

Cicles formatius de la família professional d'Activitats Físiques i Esportives (AFD):

  • CFGM Tècnic en Conducció d'Activitats Fisicoesportives en el Medi Natural (AFD21) (títol LOGSE): 1 unitat i 20 places escolars.
  • CFGS Tècnic superior en Condicionament Físic (AFD32) (títol LOE): 1 unitat (2 grups) i 40 places escolars.

Cicles formatius de la família professional d'Informàtica i Comunicacions (IFC)

  • CFGM Tècnic en Sistemes Microinformàtics i Xarxes (IFC21) (títol LOE): 1 unitat (2 grups) i 40 places escolars.

3. La Resolució del conseller d'Educació i Formació Professional de 26 de maig de 2021 per la qual es transformen els cicles formatius de formació professional de grau mitjà i de grau superior de la família professional d'Activitats Físiques i Esportives als centres públics, privats i privats concertats de les Illes Balears arran del canvi de legislació LOGSE-LOE (BOE núm. 72, de 3 de juny) va comportar que el cicle formatiu de grau mitjà conduent al títol de tècnic en Conducció d'Activitats Fisicoesportives en el Medi Natural, títol LOGSE, es transformàs en el de tècnic en Guia en el Medi Natural i de Temps lliure (AFD21), títol LOE, amb 1 unitat (2 grups) i 40 places escolars.

4. El 12 de febrer de 2021, la representant del centre va presentar una sol·licitud (NRE L13E4148/2021) per modificar la configuració del centre amb una unitat del títol de tècnic superior d'Administració de Sistemes Informàtics en Xarxa (IFC31), de la família professional d'Informàtica i Comunicacions. A la sol·licitud hi va adjuntar la justificació per compartir els espais utilitzats pels alumnes del títol de tècnic en Sistemes Microinformàtics i Xarxes (IFC21) i va especificar que les instal·lacions s'utilitzarien en horaris diferents i que, per tant, no hi hauria coincidència, ni duplicitat d'horaris. També va presentar un escrit amb el compromís de contractar el professorat amb les titulacions requerides per impartir aquest cicle.

5. El 26 d'abril de 2021, el Departament de Formació Professional i Qualificacions Professionals va emetre un informe favorable dels espais formatius i els equipaments necessaris per a la implantació del cicle de grau superior en horari de tarda als mateixos espais en què es desenvolupen els estudis del títol de tècnic en Sistemes Microinformàtics i Xarxes en torn de matí, i s'hi especificava que s'hauria de fer alguna adquisició més en relació amb el programari específic del nou cicle.

6. El 4 de juny de 2021, l'arquitecte del Servei de Centres Educatius va emetre un informe favorable sobre la sol·licitud, en què concloïa que la documentació presentada justificava el compliment de la normativa vigent en matèria d'espais per a l'ampliació de la configuració amb una unitat dels estudis conduents al títol de tècnic superior d'Administració de Sistemes Informàtics en Xarxa, en horari de tarda i als mateixos espais utilitzats en horari de matí pels alumnes del títol de tècnic en Sistemes Microinformàtics i Xarxes.

7. El 2 de novembre de 2021, la cap del Departament de Planificació i Centres va informar favorablement sobre la modificació de la configuració del CC Santa Mónica, de Palma, mitjançant l'ampliació amb una unitat del títol de tècnic superior en Administració de Sistemes Informàtics en Xarxa, de la família professional d'Informàtica i Comunicacions.

8. El 3 de novembre de 2021, el director general de Planificació, Ordenació i Centres va proposar la modificació de la configuració del CC Santa Mónica, de Palma, mitjançant l'ampliació amb una unitat del títol de tècnic superior en Administració de Sistemes Informàtics en Xarxa, de la família professional d'Informàtica i Comunicacions.

Fonaments de dret

1. La Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l'educació (BOE núm. 159, de 4 de juliol).

2. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE núm. 106, de 4 de maig), modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE núm. 340, de 30 de desembre).

3. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril).

4. El Reial decret 332/1992, de 3 d'abril, sobre autoritzacions de centres docents privats, per impartir ensenyaments de règim general no universitaris (BOE núm. 86, de 9 d'abril), modificat pel Reial decret 131/2010, de 12 de febrer, pel qual es modifica el Reial decret 332/1992, de 3 d'abril, d'autoritzacions de centres privats per impartir ensenyaments de règim general, el Reial decret 806/1993, de 28 de maig, de règim de centres docents estrangers a España, i el Reial decret 321/1994, de 25 de febrer, d'autorització a centres docents privats per impartir ensenyaments artístics, per adequar-los a la Llei 17/2009, de 23 de novembre, sobre el lliure accés a les activitats de serveis i el seu exercici (BOE núm. 62, de 12 de març).

5. El Reial decret 1147/2011, de 29 de juliol, pel qual s'estableix l'ordenació general de la formació professional del sistema educatiu (BOE núm. 182, de 30 de juliol).

6. El Decret 91/2012, de 23 de novembre, pel qual s'estableix l'ordenació general de la formació professional del sistema educatiu en el sistema integrat de formació professional a les Illes Balears (BOIB núm. 177, de 29 de novembre).

7. L'Ordre EDU/392/2010, de 20 de gener, per la qual s'estableix el currículum del cicle formatiu de grau superior corresponent al títol de tècnic superior en Administració de Sistemes Informàtics en Xarxa (BOE núm. 49, de 25 de febrer).

8. El Reial decret 1629/2009, de 30 d'octubre, pel qual s'estableix el títol de tècnic superior en Administració de Sistemes Informàtics en Xarxa i es fixen els seus ensenyaments mínims (BOE núm. 278, de 18 de novembre).

9. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer (BOIB núm. 52, d'1 de març), el qual estableix, en l'article 36.2, que, en matèria d'ensenyament, correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la competència de desenvolupament legislatiu i d'execució de l'ensenyament en tota la seva extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats.

10. El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 21, de 15 de febrer), modificat pel Decret 25/2021, de 8 de març, de la presidenta de les Illes Balears (BOIB núm. 33, de 9 de març).

Per tot això, i d'acord amb la proposta formulada per la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres amb data 3 de novembre de 2021, dict la següent

Resolució

1. Autoritzar, amb efectes de l'inici del curs escolar 2021-2022, la modificació de la configuració del CC Santa Mónica, de Palma, amb una unitat del títol de tècnic superior en Administració de Sistemes Informàtics en Xarxa (IFC31), de la família professional d'Informàtica i Comunicacions.

2. Determinar que, com a conseqüència d'aquesta autorització, el centre queda configurat de la manera següent:

Codi de centre: 07003262

Denominació genèrica: centre privat concertat d'educació infantil, primària, secundària, formació professional i batxillerat

Denominació específica: Santa Mónica

Titular: Congregació Agustinas Hermanas del Amparo

Domicili: c. de Son Ventallol, 13

Localitat: Palma

Municipi: Palma

CP: 07005

 

Domicili de les instal·lacions esportives: ctra. de Bunyola, km 5,2

Municipi: Marratxí

CP: 07141

 

Ensenyaments autoritzats:

Educació infantil de segon cicle: 15 unitats i 375 places escolars.

Educació primària: 30 unitats i 750 places escolars.

Educació secundària obligatòria: 20 unitats i 600 places escolars.

Programa de Millora de l'Aprenentatge i del Rendiment (PMAR): 2 unitats i 30 places escolars.

Educació especial bàsica (EEB): 1 unitat ASCE (aula substitutòria de centre específic) del Centre Concertat d'Educació Especial Princesa de Asturias.

Batxillerat: 6 unitats i 180 places escolars (modalitats: Ciències, i Humanitats i Ciències Socials).

 

Cicles formatius de la família professional d'Activitats Físiques i Esportives (AFD):

  • CFGM Tècnic en Guia en el Medi Natural i de Temps lliure (AFD21): 1 unitat (2 grups) i 40 places escolars.
  • CFGS Tècnic superior en Condicionament Físic (AFD32): 1 unitat (2 grups) i 40 places escolars.

Cicles formatius de la família professional d'Informàtica i Comunicacions (IFC):

  • CFGM Tècnic en Sistemes Microinformàtics i Xarxes (IFC21): 1 unitat (2 grups) i 40 places escolars.
  • CFGS Tècnic superior en Administració de Sistemes Informàtics en Xarxa (IFC31): 1 unitat (2 grups) i 40 places escolars.

Adscripció administrativa: els ensenyaments de batxillerat i els cicles formatius de grau mitjà i grau superior queden adscrits a l'IES Joan M. Thomàs, de Palma (codi 07007152).

3. Fer avinent al centre esmentat que resta obligat a complir la legislació vigent quant a la titulació dels professors destinats a les unitats autoritzades mitjançant aquesta Resolució. També està obligat a sol·licitar la revisió oportuna de la seva configuració quan s'hagi de modificar qualsevol de les dades que figuren en aquesta Resolució. En cas contrari, es revocarà l'autorització atorgada.

4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Formació Professional en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Palma, 8 de novembre de 2021 El conseller d'Educació i Formació Professional Martí X. March i Cerdà